12 خصیصه خوب و بد پژو 2008 از دید مشتریان آمریکایی

در ماه مارس مدیرعامل گروه پژو-سیتروئن آقای کارلوس تاوارس اعلام کرد که اوضاع این برند بهبود یافته و بنابراین به توسعه‌ی فروش خود در بازارهایی چون بازار آمریکا و ایران فکر کنند. بدین ترتیب ما می‌توانیم پس از چندین سال غیبت پژو در بازار خودروی آمریکا، شاهد حضور محصولات این شرکت باشیم. برنامه ریزان تولید فرانسوی مطمئناً در فهم بازاری که چندین سال است غایب آن هستند کشمکش و چالش خواهند داشت اما ما می‌خواهیم که به آن‌ها کمک کنیم. خب برای این منظور ما پژو 2008 را در نظر گرفته‌ایم تا نقاط قوت این ساخته‌های این خودروساز فرانسوی برای خریداران آمریکایی را ذکر کرده و مناطقی را که پژو باید بهبود دهد ذکر می‌کنیم. پژو 2008 که به عنوان کراس اوور شهری نامیده شده در سال 2013 وارد بازار شده است بنابراین جایگزینی آن احتمالاً در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزان و طراحان بی‌شک در حال آمریکایی کردن این خودرو خواهند بود.

2016-Peugeot-2008-front-three-quarter-in-motion-1
خب در این بخش ما موارد خوب و بد یک پژو برای بازار آمریکا و خریداران آمریکایی را ذکر کرده‌ایم.

2016-Peugeot-2008-rear-three-quarter-in-motion-02

خوب‌ها

نام‌گذاری
درباره‌ی نام‌گذاری صحیح صحبت می‌کنیم. در زبان پژو، زمانی که خودرویی همانند 208، 308 و یا 508 را در نظر می‌گیرید و می‌خواهید که آن را به کراس اووری فربه‌تر و قدبلندتر تبدیل کنید، تنها یک صفر را به اعداد بالا اضافه کرده و به مدل‌های 2008، 3008 و یا 5008 می‌رسید. (نکته: ما هنوز هم از پژو عصبانی هستیم زیرا که پورشه را مجبور کرد تا نام مدل 901 را به 911 تغییر دهد)

2016-Peugeot-2008-Naming-Convention
سقف داخلی روشن
اگر می‌خواهید که نوری از داخل سقف ساطع شود می‌توانید یک رولزرویس بخرید و آپشن سقف starlight را به آن اضافه کند و یا اینکه این پژو را سفارش دهید! بیش از آنکه ستاره باشد، این سقف خطوط نورانی را ارائه می‌کند اما بسیار جذاب هستند.

2016-Peugeot-2008-Headliner-Lighting
طراحی سقف غیر هم‌سطح
سقف خودرو دارای طراحی غیر هم‌سطح است همانند چیزی که در لندروور دیسکاوری، نیسان Xterra و غیره می‌بینیم. این شکست مینیمالیستی در سقف مقداری به فضای سر اضافه می‌کند و توسط تریم کرومی اطراف پنجره‌های عقبی برجسته می‌شود.

2016-Peugeot-2008-Split-level-roof-2
تغییر طرز فکر
شاید جذاب‌ترین مورد درباره‌ی پژو 2008 این باشد که پلتفرم PF1 یکسانی را با سیتروئن C4 کاکتوس عجیب به اشتراک می‌گذارد. موارد عجیب‌وغریب این خودرو جزئیات زیادی را در برمی‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قوس‌های چرخ حجیم و جزئیات حفاظتی درب‌ها اشاره کرد.

بدها

سیستم چهارچرخ محرک در دسترس نیست؟!
اینکه خودروی بلندقد با ارتفاعی زیاد از سطح زمین داشته باشید و همچنین سیستم کنترل کشش نیز وجود داشته باشد همگی موارد خوبی هستند اما برای فروش کراس اوورها در آمریکای شمالی بهتر است که نیرو را به چرخ‌های عقب هم بفرستید.

2016-Peugeot-2008-No-AWD
i-Cockpit پژو
اروپایی‌ها شاید غربیلک فرمان کوچک و صفحه کیلومتر شمار قرار گرفته در مکانی نو را دوست داشته باشند اما یانکی‌ها از این موارد متنفرند مخصوصاً وقتی پره‌های گوشتی فرمان به همراه کنترل‌های سیستم اطلاعات سرگرمی و رادیو در یکجا باشند و به این موارد دسته‌ی کروز کنترل نیز اضافه شده باشد. ما مجبوریم با سرنشینانی سروکله بزنیم که می‌گویند دکمه‌ها کجا هستند!

2016-Peugeot-2008-interior
بلوتوث 2008
اتصال و جفت کردن گوشی بدون دردسر است اما سیستم عجیب‌وغریب پژو در پیدا کردن آیفونی که دقیقاً جلوی چشمش است مشکل دارد و پس‌ازآن یک کد مخصوص را باید در گوشی و هم در خودرو تایپ کنید. واقعاً پژو هستی!

2016-Peugeot-2008-Bluetooth-pairing
جعبه داشبورد کوچک
درباره‌ی داشبورد 14 اینچی که نصف اندازه‌ی خود جای دارد نظرتان چیست؟ این جعبه حتی برای جای دادن دفترچه راهنمای خودرو نیز بسیار کوچک است و تنها دستکش در آن جای می‌گیرد…هر چیزی در آمریکا بزرگ‌تر است مخصوصاً دستکش‌های ما و خشم زیاد برای تبلیغات غلط.

2016-Peugeot-2008-Falsie-Glovebox
شما سیستم استارت/استاپ اتوماتیک را اختراع نکرده‌اید
به نظر می‌رسد که پژو بیش‌ازحد به سیستمی که این روزها رایج شده افتخار می‌کند. پژو با صدای بلند در صفحه کیلومتر شمار و صفحه خوشامدگویی این مورد را اعلام کرده و یک کرنومتر ECO را برای محاسبه کردن دقایق و ثانیه‌هایی که خودرو در سفر خاموش می‌شود در نظر گرفته است. تلاش زیادی صورت گرفته تا رخداد استارت/استاپ محسوس باشد و پژو مصرف سوخت متوسط را درحالی‌که ساعت شمار کار می‌کند به ما نشان می‌دهد.

2016-Peugeot-2008-Auto-start-stop-ECO-counter
هشدارهای ترساننده
درحالی‌که اکثر خودروها کمبود سوخت را با چراغ کوچکی نشان می‌دهند، این خودرو احساس می‌کند که باید در یک جعبه‌ی هشداردهنده‌ی قرمز داد بزند سوخت خودرو خیلی کم است! خب فهمیدیم! ترجیح می‌دهیم که بیشتر خونسرد باشیم و به روش خودمان عمل کنیم. مرسی!

2016-Peugeot-2008-Alarmist-Warnings
باک کوچک
محدوده‌ی سوخت دیزل مدل 1.6 لیتری به نظر می‌رسد که مناسب باشد و پس از پر کردن کامل محدوده‌ی حرکتی 640 تا 800 کیلومتری را نشان می‌دهد. به خاطر سفر در بین ایالت‌ها و با سرعت بالا این باک باید بزرگ‌تر باشد.

Tiny-Tank-urea-fill
بلندگوهای کوچک
رادیوی پایه در مدل تست شده صدایی برابر با یک خودروی مدل 1985 داشت. بهتر است که در هنگام عرضه‌ی پژو در امریکا، سیستم JBL بکار رفته ارتقا یابد.

2016-Peugeot-2008-JBL-speaker


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    خصیصه های بدش بیشتر رو مخ هست و فکر نکنم بعد از مدتی استفاده بازم عادی بشه.

    پاسخ
  2. Mehran
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    خوبه پژو بازار سطل آشغال ایران دستش هست وگرنه کاملا ورشکست میشد!

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (734 دیدگاه) ,

      اتفاقا پژو شرکت خوبیه. چرا که اگه ما در این دنیا از نظر صنعت خودرو امتیاز 10 از 100 داشته باشیم (شاید بورکینافاسو مثلا امتیازش بشه 3) اونموقع مرسدس یا فراری بالای 95 باشند، پژو راحت 50-60 میگیره. پس برای ایران خوب هم هست. من نمیدونم چی فکر میکنید… اینجا ایرانه یه کشور احساسی با مدیرهای بسیار دزد و بیسواد. من اصلا دوس ندارم مرسدس یا تویوتا بیاد ایران، چرا که اعتبارشونو از دست میدن. همین فولکس فهمیده ایران خودرو مثلا چه شیادیه و میگه فقط 50000 خودرو در سال تولید میکنم، اونم در شرکت خصوصی. خواستین بگین نخواستین هم براش ذره ای اهمیت نداره.

      پاسخ
  3. Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    دقیقا تمام چیزهایى که آمریکایى ها میخوان رو نداره
    سیستم ۴ چرخ متحرک-سیستم صوتى خوب-فضاى زیاد(داشبورد)-دامنه مسافت بالا-موتور قدرتمند-فرمون باریک مثل خود آمریکایى ها.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بدها کاربردی تر تا خوب ها.پس پژو باید اصلاح کنه این مدل

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    مسخره بود!!!شما فکر می کنید در راس کمپانی بزرگی مثل پژو اینجور چیزها را نمیفهمن.
    با وجود مقالات زیادی که در خصوص خروج پژو از بازار امریکا نوشته شده وتحلیلهای زیاد در این مورد به نظر من بزرگترین ایراد پژو روی اوردن به موتورهای کوچک و سیستم دیفرانسیل جلو بوده.با موتور 1600 و دیفرانسیل جلو نمیشه به جنگ مرسدس و مازراتی و ائودی رفت!پژو باید فقط و فقط روی این مورد تمرکز کنه.

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      اصلا کی گفته پژو در حد مازراتی و بنزه؟ کی باشه پژو که با اینا مقایسه بشه؟
      من نمیگم نمیفهمن. دیدین که توی متن هم اشاره شد باید برای بازار آمریکا تغییرات بدن و قطعااااااااا اگر ندن با شکست بزرگی رو به رو میشن
      مسئله اینه پژو برای بازار آمریکا تجربه نداره.

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    عیب هاش مهم و بزرگن. نقاط قوتش رو هم ایران خودرو و سایپا حذف خواهند کرد!! پس هیچ چی.

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    بعضیهاش درست بود، ولی بقیه اش برای خنده بود.

    پاسخ
  7. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    اگه تو ایران زیر نود تومن قیمت بخوره میتونه انتخاب خوبی باشه..ولی از این طماعای ایرانخودرو بعیده زیر 90 تومن بدن…

    پاسخ
  8. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    بازار آمریکا بیش از حد رقابتیه، پژو باید خیلی بی نقص عمل کنه که بتونه دوباره برگرده، حتی ماشینی مث ۴۰۵ که دوبار خودرو سال اروپا شد و توی همه دنیا براش کف زدن توی آمریکا شکست بدی خورد و باعث خروج پژو شد، بله شاید خیلیا ندونن کن همین ۴۰۵ خودمون باعث خروج پژو از آمریکا شد، تازه اونموقع کره ایها اونجا نبودن و رقابت کمتر بود چه برسه به الان…

    پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    کلا سلیقه ی امریکایی ها رو بیشتر میپسندم. ماشین باید جا داشته باشه و راحت قابل استفاده باشه و باکش انقدر جا داشته باشه که هر روز مجبور نباشی تو پمپ بنزین معطل بشی. البته تراکم زیادتر جمعیت اروپا و سوخت گرونتر واقعا جایی برای اسکالید و نویگیتور و سیلورادو واسه اروپا باقی نمیذاره

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    مطمئن باشید مدلی که در ایران عرضه خواهد شد فاقد صندلی چرم ،مانیتور،سیستم صوتی JBL وESP خواهد بود وبا قیمت پایه بالای ۸۵ میلیون عرضه خواهد شد چون رقیبش رنو کپچر در بازار الان در مدل ۲۰۱۶ صد وهفت میلیون قیمت داره.واگر هم مدل فولش در ایران عرضه بشه به نظرم حدود ۱۱۵ به بالا قیمت خواهد داشت.وقطعا قطعاتیش که با پژو ۲۰۶ مشابه است مثل دسته راهنما و کروز کنترلش و… که ایران میزنه ایرانی خواهد بود.

    پاسخ
    1. Developer
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      چقدر هم مطمئن حرف میزنید ! حداقل قیمت رو که میدونم در رده قیمتی 70 قراره عرضه بشه طبق گفته مدیرای صنعت خودرو (البته اگه نزنن زیرش!)
      البته حرف دوستان در مورد کیفیت مونتاژ توسط ایران خودرو رو قبول دارم ، فقط خدا کنه دوستان وطنی آپشن هاشو ندزدن

      پاسخ
    2. مهمان
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      نمیدونم چرا شما انتظار قیمت بالا رو دارین!!
      پلت فرم که با 206 مشترک هست
      احتمالا با موتور تی یو 5 و گیربکس 206 (با قطعات غیرچینی) عرضه میشه
      آپشن هایی مثل سقف نورانی هم که قطعا حذف میشن
      دیگه دلیلی برای بیشتر بودن قیمت نیست
      در ضمن ایران خودرو مجبور شده چنین ماشینی رو با قیمت نسبتا خوب بیاره، چون بازار 50 تا 90 میلیون رو کاملا به چینی ها باخته
      اگر دلال ها بزارن در این رده قیمتی ماشین خوبی هست

      پاسخ
  11. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    حسنش فقط چراق سقفش بود؟ این ماشین فقط مورد استقبال آشغال پسندی مثل ایرانخودرو ساخته شده

    پاسخ
  12. سلطان ای بی اس
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    به نظر من ماشین باید حداقل 6 سیلندرباشه،7نفره و دارای سیستم تعلیق نرم باشه کنسول وسط بزرگی داشته باشه ،شاسی بلند بزرگ و آفرودی باشه،دو کولر مجزا داشته باشه و اصلا باسلیقه اروپایی حال نمیکنم.

    پاسخ
  13. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    جنبه های مثبت زیادی هم داشت منتهی از بسکه این دو خودرو ساز مردم رو اذیت کردنند دیگه کسی جنبه مثبت رو نمیبینه

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      کسی پژو رو با قابلیت اطمینان نمیشناسه
      ولی برخلاف تصور پژو 2008 جزو 10 ماشین قابل اعتماد بریتانیا بوده!!!

      پاسخ
  14. عشق پژو
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    هرکی درمورد پژو بد میگه باید بگم که یه *** من حتی سوار این ماشین هم شدم چیزی که منو متعجب کرد سانروف شیشه ای محکمش بود و کولری که زیر مانیتور بود

    پاسخ
  15. Kasra
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    اتفاقا نقاط ضعف اینا برای ایرانیا زیاد مهم نیست همین که ماشین لش نباشه اتاقش بیصدا باشه خدماتشم خوب باشه بازار دست دومشم خوب باشه برای ما ایده آله

    پاسخ
  16. amirhosein_msm
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    من طی تحقیقاتی که کردم به این نتیجه رسیدم که این خودرو بعد از ورود به ایران از بهترین انتخاب هاست بر این اساس می گم که به طور مثل tucson 2016 در امارات به قیمت پایه 72000 درهم به فروش میرسه و 2008 به قیمت پایه 69000 درهم که ماشین tucson 2016 قیمتی بالای 150 میلیون در ایران داره ولی پژو 2008 که تنها 3000 درهم با توسان فرق داره به قیمت 85 میلیون در ایران به فروش خواهد رسید که فکر می کنم این اختلاف قیمت بدلیل مونتاژ در ایران و شرکت مشترک هستش پس با این حساب خرید 2008 کاملا اقتصادیه و با این وجود که توسان کره ایه و پژو اروپایی پس دیگه توجیهی نداره
    این هم منابع اش
    http://www.drivearabia.com/carprices/uae/hyundai/hyundai-tucson/2016/

    http://www.drivearabia.com/carprices/uae/peugeot/peugeot-2008/2016/

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.