رونمایی از هلیکوپتر ایرباس با همکاری تیم طراحی پژو

ایرباس در نمایشگاه هوایی دبی از هلیکوپتر H160 جدید خود پرده‌برداری کرد. این هلیکوپتر به‌طور مشترک با کمک لابراتوار طراحی پژو توسعه‌یافته است و H160 قرار است جایگزین dauphin شود. خطوط براق و پنجره مخروطی شکل این هلیکوپتر را از طراحی مدرنی برخوردار کرده است. همچنین این هلیکوپتر دارای بدنه‌ای از جنس کامپوزیت و از تثبیت‌کننده دوباله‌ای، روتور دم با سطح شیب‌دار و پره‌های با تکنولوژی “blue edge rotor blade” برخوردار است.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160

لابراتوار طراحی پژو پس از ارائه طراحی اولیه این پروژه در یک مسابقه طراحی توانست پیروزی را از آن خود کند و به دنبال آن درگیر پروژه هلیکوپتر ایرباس شد. درواقع “نمای بیرونی اثرگذار آن، یک معیار جدید در استایل هلیکوپتر ایجاد کرده است.” این شرکت پس از ارائه طراحی اولیه این هلیکوپتر همکاری خود را با تیم ایرباس برای توسعه بیشتر طراحی شروع کرد و نتیجه کار چیزی هست که ما امروز را می‌بینیم.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160

گیوم چیلنز، رئیس بخش طراحی استایل ایرباس هلیکوپتر در بیانیه‌ای گفت:

ما با استفاده از طراحی اولیه‌ای که توسط لابراتوار طراحی پژو توسعه‌یافته توانستیم یک شخصیت قوی برای روتورکرفت‌ها تعریف کنیم که انعکاس دهنده نوآوری، عملکرد و شخصیت منحصربه‌فرد به H160، است. استایل تبدیل شده به اولویت‌های مهم برنامه H160، که هدف آن ایجاد یک تصور قوی در شخصیت منحصربه‌فرد و عملکرد آن است.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160

ایرباس چیز زیادی درباره مشخصات این هلیکوپتر نگفته اما قرار است از ابتدای سال آینده فروش آن به شرکت‌های حمل‌ونقل مختلفی ازجمله شرکت‌هایی که درزمینه حمل‌ونقل دریایی فعالیت می‌کنند، کسب‌وکارهای حمل‌ونقل خصوصی هوایی، خدمات عمومی و حمل‌ونقل تجاری مسافر آغاز گردد. صرف‌نظر از طراحی ظاهری این هلیکوپتر، مجهز به یک موتور توربوشفت جدید خواهد بود که ایرباس وعده داده عملکردی قوی‌تر و کم مصرف‌تر از نمونه‌های مورد استفاده در برادرانش خواهد داشت.

Airbus Helicopter H160
Airbus Helicopter H160
منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

21 دیدگاه

  1. AMIR
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    پژو بهترین برند جهانی است.
    بیرین حال کنید دیگه درباره پژو حرف بد نزنید

    پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      میگفتی “برند بدی نیست” اینقد منفی نمیخوردی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل shahab
        shahab
        سوابق: (646 دیدگاه) ,

        ایرانیا قبولش دارن اساسی
        پس کسانی که ثبت نام کردن کیان؟؟؟ ایرانین دیگه

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل amir
        amir
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        همین ایرباس یه نمونشه دیگه!!بین این همه طرح فقط طرح پژو را قبول کرده

        پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (1164 دیدگاه) ,

    هر شرکتی که زرنگ باشد سود بیشتری می‌کند!
    ایرانخودرو هم اگه می خواست می‌تونست از پژو فناوری و … بگیره!
    همه به فکر منافع خودشونن، کسی نمی‌یاد خواهش کنه تکنولوژی بت بده!!!
    خودت باید زرنگ می‌بدی ویران خودرو!

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    این طرحی که پژو داده و ایرباس اینقدر با غرور دربارش حرف میزنه.
    من تو دبستان به عنوان نقاشی کشیدم و ۲۰ هم گرفتم. ( البته دقیقا شبیه این نیست ولی ۹۰٪ شبیه اینه. )

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      دمت گرم کل صعنعت هوایی ایرباس و پیو رو با خاک یکسان کردی

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      الان با این حرفت ایرباس و پژو همه چیزشون رو به مزایده گذاشتن

      پاسخ
  4. ماهان گاز قبلی
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    صنعت وتکنولوژی یعنی این!!!!!!!!!
    نه اینکه اینجا ماشین 30یا40سال پیش رو نمیتونند مونتاژکنند!!!!!!!!!!!!
    اونا کجا سیر میکنندوگاری سازهای ما کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    یاد فیلم المانی هلیکوپتر پلیس افتادم…هلیکوپتر بیصدا…چارلی!

    پاسخ
  6. Masoud
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    هلیکوپتر مرسدس بنز (Mercedes-Benz Style EC145) خیلی خوشگلتر و شیک تر از اینه

    پاسخ
  7. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    آقاى فراهانى با عرض خسته نباشید به شما،باید خدمتتون عرض کنم که متن دو اشتباه نوشتارى و ترجمه اى داره که امیدوارم اصلاح کنید
    اولاً این که استفاده ى تنها از لغت تثبیت کننده براى ترجمه ى Stabilizer خیلى درست نیست و باعث گنگى مفهوم مورد نظر میشه،چون در صنعت هوایى از خود لفظ استبیلایزر براى باله هاى انتهایى روى دم وسیله ى پرنده استفاده میشه و همچنین “تثبیت کننده ى دوباله ها” هم غلطه و با توجه به صحبت فوق ترجمه ى لغوى بهتر براى “biplane stabilizer” همون “استبیلایزر دو باله اى” هست
    ثانیاً تکنولوژى “blue edge rotor blade” هست که در متن به اشتباه “پره هاى با لبه ى آبى رنگ!” ترجمه شده و خب قطعاً رنگ لبه ى پره ها مورد خاصى به حساب نمیاد که بخواهند بیان کنند.منظور از این تکنولوژى طراحى جدید زاویه دار و شکسته ى نوک ملخ هاى روتور اصلى هلیکوپتر هست که به دلیل کاهش vortex یا همون جریان هاى چرخشى هوا در نوک ملخ ها با عث بهبود عملکرد و پرفورمنس و کاهش نویز تولیدى ملخ ها شده به طورى که ایرباس ادعا میکنه این طراحى حدوداً ١٠٠ کیلوگرم به وزن قابل حمل هلیکوپتر خواهد افزود و همینطور حدود ۵٠٪‏ یا ٣ دسى بل میزان صداى تولیدى ملخ ها رو کاهش خواهد داد
    با تشکر:)

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مهرداد فراهانی
      مهرداد فراهانی
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      درود PG عزیز
      متاسفانه اطلاعات بنده در زمینه صنعت هوایی اندک هست و خب باید در این زمینه بیشتر مطالعه کنم. بابت تذکر بجای شما بسیار ممنونم. متن اصلاح شد.
      ارادتمند

      پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4370 دیدگاه) ,

    حالا پژو توی طراحی کمک کرده، دلیل نمیشه که بهترین کمپانی دنیا باشه.

    پاسخ
  9. پژمان
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    پژو فقط تو ایران خوب نبود، چون ایرانخودروی عزیز قطعات چینی رو از همون اول جایگرین میکردن برای سود بیشتر. در ضمن شماهایی که پژوی 40 سال پیش رو سوار میشید نگید پژو بده و فلان . یکبار از کشور خارج شدید و سوار ماشینای جدید پژو شدید بعد نظر بدید 🙂

    پاسخ
  10. بهزاد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    پژوه سالها در خودرو های تولیدی مشکل گیربکس داشت واین مشکل رو حل نمی کرد ،خدا نکنه این مشکل رو تو طراحی این هلیکوپتر هم بروز داده باشه

    پاسخ
  11. محمدجواد
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    اون بنده خدا (آقای AMIR) اینقدر منفی گرفته که ظرفیتش تکمیل شده …. دیگه بیشتر از این قبول نمی کنه ! ضمنا دوستان توجه کنید کسانی که رفتند ثبت نام کردند اگر سایر برندها هم بودند کسی می رفت پژو اونهم دستکاری شده ایرانی رو بخره؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تولید 405 و پارس(!) در ایران هیچ ربطی به پژو ی فرانسه نداره.اگه این طوره پس باید نیسان گاوی را مظهر تکنولوژی ژاپن بدونیم.پراید هم مال کیاست.غولهای نارنجی و سبز مرسدس بنزالمان هم پیشکشتون که مردم بیچاره را توی خیابونا لواشک(!) میکنن…

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.