داغِ داغِ داغ! مصاف پژو 308 و فولکس‌ گلف

پژو و فولکس به درستی می‌توانند ادعا کنند که تاریخچه‌ای طولانی از ساخت هاچبک های دیفرانسیل جلو، هیجان‌انگیز و کوچک دارند. با ساخت گلف GTI نسل اول در سال 1976، آلمان کمی جلوتر از فرانسه قرار می‌گیرد، فرانسه‌ای که 205 GTi را در سال 1984 به بازار عرضه کرده است؛ اما فولکس‌واگن در زمان‌های اخیر کمی بیشتر با پرفورمنس مترادف بوده و به‌طور خستگی‌ناپذیر پسوند GTi را در مدل‌های پولو و گلف بکار برده است.

Volkswagen Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
Volkswagen Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270

تاریخ پژو کمتر از رقیب درگیر پرفورمنس بوده و اکثراً در سگمنت کامپکت دیده شده و تقریباً به مدت 15 سال رقیبی مناسب در حد و اندازه‌های گلف نداشته است اما با آمدن 306 GTi6 قدیمی اوضاع اندکی تغییر یافت.

Volkswagen Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
Volkswagen Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270

نه تنها پژو 308 GTi مدل 2016 بازگشتی مناسب به ریشه‌های این برند داشته بلکه با نمونه‌های عادی 250 و سطح بالای 270 در برابر ساخته‌های فولکس یعنی گلف GTI و GTI پرفورمنس قد علم می‌کند. حداقل، پژو می‌تواند روی کاغذ با اعدادی که ارائه می‌دهد در بازی “چه کسی هاچبک داغ بهتری دارد” شرکت نماید.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270

قضاوت درباره‌ی بهتر بودن تنها یک‌بعدی نیست. سؤالاتی در ادامه پیش می‌آید از قبیل کدام هاچبک مناسب‌تر است و کدام پرفورمنس بالاتری ارائه می‌دهد.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
مزیت‌های زیاد و کامل بودن از جمله خصایصی است که خریداران هاچبک های داغ در استرالیا بدان توجه دارند و هاچبک های پرچم‌دار به عنوان خودروهایی ممتاز در این بازار مطرح هستند و مردم نیز پول خوبی بابت آن‌ها پرداخت می‌کنند. حتی مدل سطح پایه‌ی 308 GTi 250 قیمت 44990 دلاری و گلف GTI نرمال قیمت 40990 دلاری (استرالیا) دارند.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
اما برای خرید مدل‌های سطح بالای حاضر در این تست باید بهای به مراتب بالاتری را بپردازید. گلف GTI پرفورمنس قیمت 49990 دلاری و 308 GTi 270 بهای 49990 دلاری دارد.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
بنابراین این مقایسه به این منظور صورت گرفته تا ببینیم که کدام خودرو بهتر است. اما در کنار این موضوع می‌خواهیم بدانیم که کدام خودرو داغ‌تر، سریع‌تر و هیجان‌انگیزتر است.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
پیشرانه‌ها و کارایی
پیش از آنکه وارد بحث اعداد و ارقام مربوط به قدرت و کارایی شویم، اجازه دهید که تفاوت‌های بزرگ بین سیستم‌های انتقال قدرت این دو خودرو را بگوییم. پژو تنها با گیربکس 6 سرعته ی دستی مرسوم در دسترس است که خبری خوب برای راننده‌های سنتی محسوب می‌شود. در مقابل، گلف پرفورمنس نیز تنها با گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک قابل سفارش است و همچنین گزینه‌ی DSG بدون هزینه‌ی اضافی در دسترس می‌باشد اما شما نمی‌توانید گیربکس 6 سرعته ی دستی‌ای را که در گلف GTI معمولی و یا گلف R دارید به دست آورید.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
خب البته این مورد به شدت اولویت‌ها و ترجیحات خریداران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی باعث ایجاد دوراهی می‌شود.

گلف از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با توان 227 اسب بخار سود می‌برد که نسبت به گلف پایه افزایش قدرت 10 واحدی را نشان می‌دهد. حداکثر گشتاور این خودرو نیز 350 نیوتون متر است.

پیشرانه‌ی کم‌حجم‌تر پژو از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو بوده که توانایی تولید قدرت 269 اسب بخاری را دارد و فشار بوست 2.5 بار این خودرو یکی از بالاترین‌ها در این سگمنت است. هرچند، گشتاور 330 نیوتون متری 308 GTi در برابر گلف پرفورمنس کم می‌آورد و محدوده‌ای هم که این گشتاور را ارائه می‌دهد کوچک‌تر است.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
جالب‌توجه اینکه پژو از سوختی با اکتان 95 استفاده کرده و در سیکل ترکیبی مصرف 6 لیتری را بر جای می‌گذارد. در مقابل گلف از سوختی با اکتان 98 استفاده می‌کند و کمی نیز تشنه‌تر بوده و در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر سوخت می‌سوزاند و شاید باعث شود که با اندکی تأمل روی پدال گاز فشار دهید.

با نگاهی ریزتر، بیشتر به تفاوت‌های کارایی دو خودرو پی می‌برید. پژو از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی تورسن بهره می‌برد که توانایی سرعت قفل‌شدگی 35 درصدی را بنا به گفته‌ی خود دارد. فولکس‌واگن از همان نیرنگ کنترل گشتاور الکتریکی که در GTI های معمولی وجود دارد استفاده کرده و همچنین دیفرانسیل قفل شونده‌ی مکانیکی را هم به خاطر افزایش کشش در هنگام رانندگی‌های سنگین بکار گرفته است.

کنترل شاسی هوشمند گلف دارای 3 حالت نرمال، راحت و اسپورت است درحالی‌که 308 از تنظیمات دامپر سیستم تعلیق اسپورت تری سود می‌برد. اگر چه که حالت قابل سوئیچ اسپورت نیز وجود دارد که احساس مربوط به سیستم فرمان و پاسخ پدال گاز را به همراه صدای اگزوز افزایش می‌دهد.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
308 از دیسک‌های ترمز دوتکه‌ای غول‌آسای 380 میلی‌متری در جلو استفاده کرده و کالیپرهای 4 پیستونه روی آن قرار دارد اما در عقب دیسک 268 میلی‌متری با کالیپر تک پیستونه تعبیه شده است. گلف توازن بیشتری داشته و در جلو/عقب از دیسک‌های 340/320 میلی‌متری سود برده است. هر دو خودروی دارای رینگ‌های 19 اینچی هستند.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
اما یکی از فاکتورهای کلیدی در بخش پرفورمنس وزن است. وزن خالص پژو 1205 کیلو است درحالی‌که فولکس سنگین‌تر بوده و 1400 کیلوگرم وزن دارد. با توجه به قدرت بیشتر و وزن کمتر، جای تعجبی ندارد که 308 GTi سریع‌تر بوده و در مدت 6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. این زمان برای گلف 6.4 ثانیه است.

روی جاده
پژو از چسبندگی بیشتری در همه جا برخوردار است درحالی‌که رقیب آلمانی تکنیکی‌تر می‌باشد، شاید به این خاطر که توازن بیشتری دارد و رضایت‌بخش‌تر است. در سرعت‌های شهری، گلف عموماً راحت‌تر است. در حالت راحت این خودرو سست‌تر از پژو بوده اما گلف می‌تواند با عملکرد اسپورت گیربکس خود به سرعت تغییر ذائقه داده و داغ شود. همچنین حالت انفرادی نیز قابل استفاده است که در آن ترکیبی از قوای محرکه‌ی نیرومند و سواری راحت را می‌توان انتخاب کرد.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
شاید سواری سفت 308 راحتی کمتری داشته باشد و حتی در ناهمواری‌های جاده کمی ناراحت نشان دهد اما لطافت کلی آن با گلف قابل‌رقابت است. این خودرو به خوبی از محیط بیرون ایزوله شده و کیفیتی مشابه با رقیب آلمانی مشهور خود را به نمایش می‌گذارد.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
به جز موارد بالا، طبق گفته‌های پژو در سرعت‌های کم از دیسک‌های ترمز جلویی صدای ناهنجاری تولید می‌شود. پژو اعلام کرده که این مورد و اثر یک خطا نیست اما هنوز هم نکته‌ای منفی در کارنامه‌ی این خودرو محسوب می‌شود.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
پژو داخل شهر کاراکتر متفاوتی داشته و خریداران بدون شک آن را به گلف ترجیح خواهند داد. پدال گاز پژو نرم بوده و پاسخ‌های قوی‌تری دارد. با فشردن پدال گاز نیروی پیشرانه بی‌درنگ خودرو را به جلو سوق داده و این هاچبک فرانسوی حس خوبی را ایجاد می‌کند.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
اما با خروج از شهر و نیاز به رانندگی سنگین، گلف با لذت پژو برابری می‌کند. محدوده‌ی گشتاور وسیع‌تر و توان خروجی خطی‌تر به همراه تعویض دنده‌های تیزتر باعث می‌شوند که این خودرو نیز حس سرعت را القا کند.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
پژو برای برخی سلایق می‌تواند دارای شخصیت متمایزی باشد. غربیلک فرمان کوجک خودرو دقت زیاد گلف را ندارد. هر دو خودرو دارای سیستم فرمان الکتریکی هستند اما فولکس در شهر سنگین‌تر عمل می‌کند و عجیب آنکه سیستم استارت/استاپ خودرو این کمک الکتریکی را در زمان وقفه متوقف می‌کند.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
احساس گیربکس دستی پژو نیز همین‌گونه است و در شهر خوب عمل می‌کند هرچند که ما آن را فاقد هیجان و دقت بهترین‌های کلاس مثل مزدا MX-5 یافتیم. در بحث ارگونومی و نظم و ترتیب پژو در مقابل گلف عمل کرده و به نظر می‌رسد گلف اندکی بهتر است.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
دیگر زمینه‌ای که پژو شخصیت خاص خود را دارد به صندلی‌ها مربوط می‌شود. صندلی‌های جلو نما و حسی عالی دارند و به خوبی ساخته شده و جالب اینکه ماساژور هم دارند. صندلی‌های جلوی گلف به‌صورت مکانیکی تنظیم می‌شوند اما پوشش آلکانترا دارند و حمایت جانبی فوق‌العاده‌ای را به عمل می‌آورند.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
ما گلف پرفورمنس را در پیست نیز رانده و آن را بسیار احساس‌برانگیز یافتیم. گلف در سرعت‌های بالا خوب عمل کرده و شاسی آن جای گله باقی نمی‌گذارد. در راه‌های پرپیچ‌وخم این خودرو بسیار سریع بوده و هیجان‌انگیز است.


گلف برنامه‌ریزی‌شده و قابل پیش‌بینی است اما این نسخه‌ی پرفورمنس خیلی چالاک‌تر از مدل عادی GTI نشان نمی‌دهد.

با ورود خودرو به پیچ شاهد بیش فرمانی امنی هستیم که قبل از اینکه قسمت پشتی شروع به انحراف کند رخ می‌دهد. این خودروی آلمانی در پیچ‌ها بسیار خونسرد عمل می‌کند و دینامیک پویا و بدون سستی‌ای دارد.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
گلف بسیار تواناست اما فاکتور هیجان و لذت را کمتر دارد. اگر حالت مسابقه‌ای را می‌خواهید، باید مدل R را بخرید.

VW Golf GTI Performance vs Peugeot 308 GTi 270
پژو جانوری کاملاً متفاوت است. این خودرو سبک‌تر بوده و بنابراین چابک‌تر نشان می‌دهد و به‌طور قابل‌توجهی مشتاق است تا جهت خود را تغییر دهد. با توجه به لاستیک‌های پهن‌تر، پژو چسبندگی خوبی دارد و شاسی تیزتری را به نمایش می‌گذارد.


به عنوان یک پکیج دینامیکی کامل شما می‌توانید محدودیت‌های پژو را بیابید که این موارد به خاطر توانایی‌های آن نیست اما خب توان برآوردن همه‌ی خواسته‌های راننده را نیز ندارد. اما پژو در یک زمان احساس‌برانگیز نشان می‌دهد و آن اختلاف 0.4 ثانیه‌ای و بیشتر است.


قضاوت نهایی
شاید ترکیب این شاخ‌به‌شاخ در پیست مسابقه به‌صورت دراماتیکی تغییر کند اما در روز یکشنبه‌ی آفتابی، پژو 308 GTi 270 لبخند بیشتری را نسبت به افراد ضداجتماعی و خواهان سرعت زیاد بر لبان جاری می‌سازد. این مورد پژو را برای استفاده در دنیای واقعی آشکارا داغ‌تر می‌سازد.


آیا سخن گفته شده در بالا به این معنی است که پژو هاچبک داغ بهتری است؟ ضرورتاً خیلی نه. زمانی که بحث عمل‌گرایی وارد تصمیم‌گیری‌ها شود، فولکس‌واگن گلف GTI پرفورمنس واقعاً نقاط قوت بالایی را نشان می‌دهد. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نسبت به سیستم پژو فوق‌العاده‌تر است. گلف صندلی‌های عقب بهتری داشته و جادارتر است و راحتی بالایی را نیز دارد.


308 نیز دست‌وپابسته نیست. طراحی مینیمالیستی و استفاده‌ی آسان از کابین هنوز هم روشی فرانسوی را نشان می‌دهد و بسیار کاربردی و منطقی است. نمای بیرونی خودرو نیز خاص و جذاب بوده و بدنه‌ی دورنگ آن جذبه‌ای عجیب دارد.

بهای حدود 50 هزار دلاری برای هاچبکی که تنها پیشرانه‌ای 1.6 لیتری زیر کاپوت دارد شاید به خوبی باعث انصراف افراد از خرید آن شود؛ اما این باعث نمی‌شود که از خرید آن صرف‌نظر کرد و یا حتی می‌شود نیم‌نگاهی به نسخه‌های قابل‌ابتیاع‌تر نظیر 308 GTi 250 و یا گلف GTI عادی انداخت.

خلاصه اینکه، پژو 308 GTi قطعاً از نظر ذات خود در برابر بهترین کمپانی سازنده‌ی هاچبک 2 لیتری کم نمی‌آورد و حتی خروجی بیشتری را نیز ارائه می‌دهد که باعث برنده شدنش می‌شود.

  • خلاصه امتیازات پژو 308

پرفورمنس و راندمان: 8.5
فضای کابین و راحتی: 8
تکنولوژی و ارتباطات: 8
قیمت و تجهیزات: 8
سواری و هندلینگ: 8.5
امتیاز میانگین: 8.5

  • خلاصه امتیازات فولکس واگن گلف

پرفورمنس و راندمان: 7.5
فضای کابین و راحتی: 8.5
تکنولوژی و ارتباطات: 8.5
قیمت و تجهیزات: 8
سواری و هندلینگ: 8
امتیاز میانگین: 8

منبع: caradvice

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

24 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Mehdi TuRbO
    Mehdi TuRbO
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    دم 308 گرم،این پژویی ک ما اینجا سوار میشیم یک هزارم اونجام نیست،اصن طراحی و کیفیت فرمونش حس اسپرت بودن القا میکنه،تو فرانسویا هاچ بکاشونو قبول دارم،تخصصشون به نظر من بیشتر تو هاچبک .
    ممنون شاهین جان.

    پاسخ
    1. amir.z
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      ناموسا؟!
      بابا دم پژو گرم….من فکر میکردم اگه پژو با این روند پیشرفت ادامه بده میتونه با گلف رقابت کنه نه الان…..الان باز یه سری از دوستان میان میگن پژو فرانسوی دیگه….یعنی مضخرف….فکر میکنن 206 خودمونو مقایسه کردن با این….این ایران خودرو چه میکنه با اسم شرکت ها….حالا فهمیدم چرا بنز دوس نداره ماشیناش تو ایران مونتاژ بشن

      پاسخ
    2. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ایول به 308

      پاسخ
  2. aston martin
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    چطور ممکنه پژو بتونه فلوکس واگنو شکست بده

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      شما دیگه چرا خب به فرمونش دقت کنید! جناب استون مارتین

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل DODGE
      DODGE
      سوابق: (113 دیدگاه) ,

      و چطور ممکنه ذهنیت غلط و قدیمی بعضی ها تغییر کنه؟!

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل amir
      amir
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      این مطلب برای اونایی که پژو را از کره و ژاپن و حتی چین هم کمتر میدونن باید جالب باشه!
      غول المانی هم در برابر پژو زانو زده ….

      پاسخ
  3. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    طرح روکش صندلی گلف منو یاد پیژامه انداخت 😀
    تخصص پژو در تولید هاچبک های تند و تیز و در عین حال کم مصرفه
    دوستان پژو تولیدی فرانسه با آشغالای ایران خودرو (که یکیشو از بخت بد خودم دارم) قابل قیاس نیستن !

    پاسخ
    1. Sardar
      سوابق: (43 دیدگاه) ,

      دقیقا . پژو و رنو سطح بالایی از دانش طراحی و تولید خودرو رو دارن اما‌چیزی که تو ایران هست واقعا اسم‌اونارو خراب کرده. فرانسوی اصیل فوق العادس

      پاسخ
  4. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    با تبریک به شرکت پژو که مطمئنا حرفای زیادی برای گفتن داره. آفرین. ضمنا منبع خبری متعلق به برو بچه های استرالیایی هستش . جای بسی تأمل داره 😉

    پاسخ
  5. بنتلی
    سوابق: (1050 دیدگاه) ,

    هر دو خیلی عالی هستن و اختلاف امتیازشون کمه،انتخاب بین این دوتا خییلی سخته،گلف خودرو محبوبیه و از طرفی پژو هم هاچبک های فوق العاده ای تولید میکنه و این کار تخصصشه.

    پاسخ
  6. علیرضا
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    بیخیال…آخرش مردم بازم گلف رو میخرن

    پاسخ
  7. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    با تشکر از شاهین عزیز
    از اول که مشخص بود گلف کاره سختی در پیش داره در مقابل 308
    تو نمایشگاه خودرو در تهران بعد از سوار شدن کلیه محصولات پژو و رنو کهحاضر بودن وقتی از 308 که فکر میکنم پکیج gti رو به یدک میکشید پیاده شدم گفتم این یه چیز دیگست و در رنو هم کلیو واقعا ارگونومی بی بدیلی داشت
    اما امروز نشون داد که واقعا شاید بهترین محصول پژو باشه و بسیار خوش ساخت و دقیق هست
    و جالب ترین نکته بوست بالاتر و بنزین با اکتان پایین تر بود برای پژو و متاسفانه گیربکس دستی
    از مترلیال کابین به جز جنس صندلی حرفی نزده بود
    ولی به هر صورت قیاس جالب و دوست داشتنی بود

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      خواهش میکنم فرزاد جان

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    پژو 308 واقعا یه شاهکاره شاید بتونم بگم کمتر هاچبکی تو کلاس خودش می تونه با هاش رقابت کنه
    من گیربکس دستی پژو رو به تمام واگن نمی دم
    درضمن شاهین جان 308 گیربکس اتومات هم داره حالا نمی دونم چرا بهش اشاره نکره شاید استرالیا نداره
    از یه متور 1.6 بتونه 270 اسب بخار بگیره خیلیه
    همون طور که دوسمون اشاره کردن متریال پژو فوق الاعده بالاس وبسار گیرا مخصوصا فرمونش
    فقط جون میده دندهر و با قدرت بزنی دنده یک و دور متور رو بیاری بالا و با کات اف شروع به حرکت کنی
    ارادت

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل riofarina
    riofarina
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    انتخاب من گلف بخاطر
    طراحی خشن و زیباتر
    صد در صد دوام و عمر بیشتر
    حس نشستن تو ماشین آلمانی
    اسم جاویدان گلف

    پژو هم خوبه ولی یکم زیادی فانتزی هست و فرانسوی ،فرانسوی هم یعنی استهلاک

    پاسخ
  10. احمد باقری
    سوابق: (4352 دیدگاه) ,

    هر دو خوبن، ولی پژو به نظرم بهتره، طراحی قشنگتری هم داره.

    پاسخ
  11. saeid
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    پژو تو هر چی اگه بد باشه که نیست ،تو ساختن هاچبک کارش حرف نداره.
    با تمان احترام به گلف ولی انتخاب من 308 . جذابیته بیشتری داره با اون دو رنگ بودن خاص بدنش
    و طراحی صفحه کیلومترش و فرمون خوشگلش

    پاسخ
  12. maha
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی گلف مربوط به دهه 90 میلادی هست

    پاسخ
  13. t.t
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    سلطان این کلاس فقط گلف هست

    پاسخ
  14. اصلان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من کسی هستم که به شتاب زیاد فک میکنم به نظرم پژو با موتوره کوچیک شتاب بالا و مصرف کم خیلی عالی عمل کرده…
    یعنی روزی میشه این ماشینا که رویایه ماهسش تبدیل به واقعیت بشه و با قیمت واقعی تو ایران بخریم!؟

    پاسخ
  15. مهران
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    نقد کامل رو تو مطلب خوب آقای احمد زاده خوندیم و لذت بردیم.باقی حرفها سلیقه شخصی است یا در صورت داشتن تخصص اضافه کردن مطلبی به نوشته.
    من تو استایل میتونم نظر بدم به خاطر تخصصم. پژو فوق العادس از نزدیک دیدمش و توش نشستم خصوصا فضای داخلی بی نظیری داره.با تریم و سقف کاملا مشکی حسابی ترکونده.
    اگه قیمت یکسانی داشته باشند خب با توجه به سابقه ی درخشان گلف تردیدی تو انتخاب نیست ..ولی….وقتی زیبایی خصوصا کابین پژو رو ببینی باور کنید نمیتونید ازش بگذرید.

    پاسخ
  16. مهمان آلمانی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    شتاب هر 2 خوردرو اشتباه ذکر شده
    شتاب Golf Gti برابر 5.9 و Golf R برابر 4.5 ثانیه بوده(طبق گفته موتور ترند) و شتاب پژو 5.8 الی 6.2 بنا به گفته مجلات و سایت های معتبر متفاوت است ولی گلف سریعتره

    پاسخ
  17. mos
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر کی میخواد بفهمه محصولات شرکت پژو چقدر مزخرفه قسمت 5 فصل 22 مستند تاپ گیرو نگاه کنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.