دنده عقبکادیلاک

اولین‌ها: معرفی نخستین خودروی ساخت کادیلاک

در دومین قسمت از سری مطالب اولین‌ها به‌ سراغ یکی دیگر از قدیمی‌ترین برندهای خودرویی دنیا یعنی کادیلاک رفته‌ایم. سازنده‌ای که نامش همواره مترادف شکوه و راحتی بوده است. کادیلاک علاوه بر اینکه جزء قدیمی‌ترین خودروسازان دنیا است، پس از بیوک دومین خودروسازی قدیمی آمریکا هم محسوب می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که پیشینهٔ کادیلاک به مؤسس شرکت فورد یعنی هنری فورد بازمی‌گردد. وی پس‌ازاینکه در اولین تلاش خود در سال ۱۹۰۰ جهت تأسیس شرکت تولید خودرو با نام «شرکت خودروسازی دیترویت» ناموفق بود، در نوامبر سال ۱۹۰۱ دومین شرکت تولید خودروی خود را با نام «شرکت هنری فورد» را تأسیس نمود که در اصل توسط سازمان‌دهی مجدد شرکت قبلی شکل‌گرفته بود.

Cadillac-13

اما در ماه مارس سال ۱۹۰۲ هنری فورد در پی اختلاف با حامیان مالی خود و سرمایه‌گذاران شرکت همچون «ویلیام مورفی»، به همراه تنی چند از شرکای اصلی خود، شرکت هنری فورد را ترک کرد. در سوی دیگر «هنری مارتین لیلاند» یک مخترع، مهندس و کارآفرین حوزهٔ خودرو در آمریکا بود که به‌عنوان مهندس در شرکت اولدزمبیل فعالیت می‌کرد. پس‌ازاینکه هنری فورد و شریکانش شرکت را ترک کردند، ویلیام مورفی و همکارانش قبل از انحلال شرکت، از هنری لیلاند درخواست ارزیابی کارخانهٔ شرکت و تجهیزات و قالب‌های آن‌را نمودند تا پس از بررسی اوضاع و دارایی‌ها، شرکت را برای انحلال آماده نماید.

هنری لیلاند
هنری لیلاند

لیلاند پس از تکمیل ارزیابی‌های خود، به مورفی و همکارانش اعلام نمود که انحلال این شرکت یک اشتباه است و بجای آن می‌توان با ساماندهی مجدد آن، دوباره به تولید خودرو پرداخت. درنهایت لیلاند توانست سرمایه‌گذاران شرکت هنری فورد را جهت ادامهٔ فعالیت شرکت و تولید خودرو متقاعد کند. بدین ترتیب نام شرکت نیز به‌افتخار «آنتونی لامت کادیلاک»، بنیان‌گذار شهر دیترویت، قطب خودروسازی ایالات‌متحده، کادیلاک گذاشته شد؛ بنابراین رسماً شرکت کادیلاک در ۲۲ آگوست سال ۱۹۰۲ یعنی ۹ سال قبل از شرکت شورلت تأسیس شد.

کادیلاک مدل A نسخۀ Runabout سال 1902
کادیلاک مدل A نسخۀ Runabout سال ۱۹۰۲

پس‌ازاین مدیران شرکت هیچ زمانی را جهت تولید خودروی جدید از دست ندادند. لیلاند پیشنهاد داد که در خودروی جدید شرکت از موتور تک سیلندری در اصل برای اولدزمبیل طراحی کرده بود استفاده کنند؛ بنابراین مقدمات تولید خودروی جدید فراهم شد. این خودرو بر اساس طراحی هنری فورد مربوط به زمانی که در شرکت حضور داشت شکل گرفت و به‌جز موتور، تغییر چندانی نسبت به قبل نداشت. به همین دلیل اولین خودروی کادیلاک عملاً با اولین خودروی فورد بنام مدل A یکسان بود زیرا هنری فورد پس از ترک دومین شرکت خود، شرکت جدیدی را با نام فورد تأسیس کرده و با استفاده از طرح‌های قبلی خود، اولین خودروی شرکت فورد را با نام فورد مدل A در سال ۱۹۰۳ تولید نمود.

کادیلاک مدل A نسخۀ Tonneau سال 1903
کادیلاک مدل A نسخۀ Tonneau سال ۱۹۰۳

هنری لیلاند در کادیلاک بسیاری از اصول مدرن تولید خودرو در صنعت خودروسازی نوپای آن دوران را به کار بست و سرانجام در ۱۷ اکتبر سال ۱۹۰۲ اولین خودرو ساخت کادیلاک با نام کادیلاک مدل A تولید شد. این خودرو بیشتر شبیه یک درشکهٔ بدون اسب بود و همان‌طور که اشاره شد مجهز به یک موتور تک سیلندر طراحی‌شده توسط هنری لیلاند بود که ۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و در وسط خودرو نصب شده بود.

سپس در سال ۱۹۰۴ نمونهٔ بهسازی شدهٔ مدل A با نام مدل B ساخته شد. هردوی این خودرو در دو نمونهٔ دونفره و چهارنفره ساخته می‌شدند که نسخه‌های دونفره Runabout و نمونه‌های چهارنفره Tonneau نامیده می‌شدند؛ بنابراین اولین خودروهای کادیلاک با نام‌های Runabout و Tonneau هم شناخته می‌شوند؛ اما پس از نام‌گذاری اولین خودروهای کادیلاک بنام مدل A و مدل B، این سبک نام‌گذاری، یعنی نام‌گذاری بر اساس حروف الفبای انگلیسی توسط کادیلاک ادامه یافت به‌گونه‌ای که تا سال ۱۹۰۸ از مدل C تا مدل T ساخته شدند.

کادیلاک مدل B نسخۀ Tonneau سال 1904
کادیلاک مدل B نسخۀ Tonneau سال ۱۹۰۴

اما در تاریخ ۲۹ جولای ۱۹۰۹، هنری لیلاند شرکت کادیلاک را درازای مبلغ ۴.۵ میلیون دلار به جنرال موتورز فروخت هرچند که خودش تا سال ۱۹۱۷ به‌عنوان مدیر اجرایی در کادیلاک باقی ماند. بدین ترتیب روند رو به رشد کادیلاک آغاز شده و کم‌کم به برند لوکس جنرال موتورز تبدیل شد به‌گونه‌ای که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم کادیلاک لوکس‌ترین خودروهای دنیا را تولید می‌کرد که کمتر خودرویی در دنیا توان رقابت با آن‌ها را داشت. همچنین این شرکت اختراعات و افتخارات فراوانی را هم در کارنامهٔ خود دارد.

کادیلاک الدورادو 1959
کادیلاک الدورادو ۱۹۵۹

کادیلاک اولین خودروسازی بود که در سال ۱۹۱۰ خودرویی را با اتاق کاملاً بسته تولید نمود. در سال ۱۹۱۲ اولین تولیدکننده‌ای بود که سیستم‌های الکتریکی شامل روشنایی و استارت را در خودروها بکار گرفت. اختراع استارت الکتریکی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات کادیلاک است که روشن کردن خودرو را به‌راحتی و بدون نیاز به هندل‌ فراهم نمود. این ویژگی به‌صورت استاندارد در تمامی خودروهای ساخت کادیلاک ارائه می‌شد. همچنین کادیلاک با توسعه و استفاده از موتورهای V8، این موتورها را به‌عنوان استانداردی برای صنعت خودروسازی آمریکا تعیین نمود.

کادیلاک فلیت‌وود بروگهام 1975
کادیلاک فلیت‌وود بروگهام ۱۹۷۵

تحول عظیم دیگری که توسط کادیلاک در صنعت خودروسازی اتفاق افتاد ساخت اولین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ‌دنده بود. همچنین کادیلاک در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ میلادی نخستین موتورهای ۱۶ سیلندر و ۱۲ سیلندر دنیا را نیز تولید کرد. از دیگر ابداعات کادیلاک نیز می‌توان به عرضهٔ نخستین خودروی لوکس دنیا با گیربکس اتوماتیک در سال ۱۹۴۱، ساخت سیستم تهویهٔ مطبوع خودکار در سال ۱۹۶۴، تولید نخستین خودروی مجهز به ایربگ دنیا در سال ۱۹۷۴ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

کادیلاک XRL سال 2004
کادیلاک XRL سال ۲۰۰۴

هرچند کادیلاک در دورانی (خصوصاً دههٔ ۸۰ میلادی) افول کرده و با تولید خودروهای غیرقابل‌تحملی چون سیمارون از دوران شکوه خود فاصله گرفت اما این برند لوکس آمریکایی در سال‌های اخیر رویکرد خود را تغییر داده و در حال بازگشتن به روزهای اوج خود یعنی دورانی که در صدر لوکس‌سازان دنیا قرار داشت است. همچنین این شرکت در سال‌های اخیر بیشترین رشد فروش را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۰ با فروش ۱۶۴ هزار دستگاه خودرو شاهد رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل بود. همچنین فروش جهانی کادیلاک در سال ۲۰۱۴ به ۲۶۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۵ به حدود ۲۸۰ هزار دستگاه افزایش یافت.

Cadillac-CT6-2016-05

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    شکوه و اصالت و ابهت صفاتی هست که کادیلاک همیشه داشته و مدلاش ارزش کلاسیک بالایی دارن مخصوصا مدل الدورادو و فیلت وود.من سوار مدل سویل ساخت ایران شدم به معنای واقعی کلمه کشتی و فوقالعاده نرم تازه انژکتوری بود و یه سیستم داشت ک تشخیص میداد راننده الکل یا دود مصرف نکرده باشه!!!!!!!!!!!!!!ولی خط سوم فکر کنم اشتباه تایپی داره:
    پس از بیوک دومین خودروساز قیمی آمریکا هم محسوب میشود

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دمت گرم

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Parker

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        در درجه ی اول و آخر لامبو
        بعدش پورشه
        بعد بنز
        بعد آئودی
        بعد کادیلاک
        بعد BMW
        بعد پاگانی
        بعد فراری

        موافقم 2
        مخالفم 4
      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        البته الدزموبیل از همه قدیمی تره و 1899 تاسیس شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Pagerrari LaZonda

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      خدا کنه حالا که داره پرقدرت تر برمیگرده
      سبک نام گذاری مدل هاشور عوض نکنه.
      الدورادو
      المیرا
      و…..
      برندهای محبوبم
      فرراری
      پاگانی
      کادیلاک
      ……………..در درجه اول و بعد
      لامبو
      مکلارن
      فورد
      شورولت
      مزراتی
      بنز
      کویینیگزگ
      داج.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Pagerrari LaZonda

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        المیراژ

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    کادیلاک واقعا عالی مخصوصن الان که داره باز گشت شکوه مندانه ای رو تجربه میکنه
    مممممممممررررررسی کادیلاک
    مممممممممررررررسی ابهتت
    مممممممممررررررسی اصالتت
    مممممممممررررررسی که شادمون کردی
    و
    تشکر ویژه از آقای امیر دهقانی که همیشه هوای کادیلاک و آمریکای باز ها رو داشته

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      سپاس از لطف و محبت شما

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        واقعا ممنون اقای دهقان عزیز

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    ای وای پروردگارا
    خدایا خداوندگارا
    چقدر اصالت
    چقدر زیبای
    چقدر با پشتوانه
    کادیلاک یه خودروساز نیست کادیلاک یک لوکس ساز نیست کادیلاک قلب خودروسازی امریکاس
    کادیلاک تو قلب امریکایی بازاس
    یه 2مصرع هین حالا برا کادیلاک خوندم که میگم

    به هر بزمی به هر جمعی نظر کردم تو رادیدم
    ز هر شهری ز هر کویی گذر کردم تو را دیدم
    کادیلاک عشقی تو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    میخوام چندتا از اختراعات کادیلاک رو بگم که به صنعت خودرو وارد کرد
    اولین موتور 8 سیلندر جهان در دهه ی20 میلادی
    اولین موتور 12 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
    اولین موتور 16 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
    اختراع اولین گیربکس اتوماتیک در دهه ی 1940
    اولین شیشه نشکن جلو در 1927
    اختراع استارتر برقی به جا هندل در دهه ی 1910
    استفاده از اهن به جای چوب در سقف خودروها در دهه ی20 میلادی
    و………………………… هزاران اختراع دیگه گوشه ای از افتخارات کادیلاک عزیزم هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      واقعا GM و کادیلاک صنعت اتومبیل سازی رو 50 سال جلو انداختن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. امير رحيم پور

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    کادیلاک برای کسایی که لوکس پسند و راحتی طلب هستن یه خودرو خوب میتونه باشه واسه این افراد سرعت و هندلینگ معنی نداره چون در این خودرو این دو وجود نداره ولی در کل ابهت و اصالت کادیلاک زبونزد دنیاس
    من اگه خودم سوار همچین ماشینی بشم صددرصد حوصلم سر میره چون من سرعت و هندلینگ میخوام که ماشینایی مثل پورش و ایودی و … دارن

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. Parker

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      D-:
      تا حالا سوار کادیلاک نشدی.
      کادیلاک خودروهای بسیار سریعی میسازه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        پارکر جان امیر از دوستان نزدیک بنده هستند و با اصرار بنده تو پدال عضو شدند
        ایشون یکی از گرداننده پیست تبریز میباشند و خودشون سایت خودرویی دارند
        از zl1 و کروت استینگری گرفته تا بی ام دبلیو ایک 6 رو همشو تست و ازشون گذارش تهیه کرده عکس و لینک گذارش هاشم همش موجود میباشد

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آقا سامان
          ضمن عرض خوشامد به دوستتون. با آرزوی موفقیت.
          من تا حالا پشت ماشین آمریکایی جدید نشستم. همشون دهه ی 60 و 70.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اما حالا که این دوست عزیزمون اینقدر تجربه دارن توقع میره در مورد کادیلاک اظهار نظر درست تری داشته باشن.
          فکر کنم تا حالا مدل های جدید کادیلاک رو تست نکردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          همه میدونن سری 5 و سری 3 BMW نوعی سنگ محک حساب میشن و سری 5 یکی از سریع ترین خودروهای کلاس خودشه. چابکی و هندلینگ سری 3 و 5 معروفه
          چند مقایسه اخیرا انجام شد که من نتیجشو بهت میگم بیین با حرفای ایشون که میگن کادیلاک کنده و دینامیک و هندلینگ خوب نداره و حئصله سر بره میخوره یا نه. ..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بی ام و M3 در برابر Cadillac ATS
          M3
          240 اسب بخار
          345 نیوتن متر
          250 کیلومتر سقف سرعت
          0 تا صد 5.6 ثانیه
          ATS
          272 اسب بخار
          353 نیوتن متر
          261 کیلومتر سقف سرعت
          0 تا صد 5.7 ثانیه
          برنده: کادیلاک

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          BMW M5 در برابر Cadillac CTS
          BMW M5
          570 اسب بخار قدرت
          680 نیوتن متر گشتاور
          4.3 ثانیه از 0 تا 100
          122 هزار دلار
          Cadillac CTS
          640 اسب قدرت
          900 نیوتن متر گشتاور
          3.7 ثانیه 0 تا 100
          104 هزار دلار
          برنده : کادیلاک

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          مشخصات کادیلاک ATS V
          305 کیلومتر سقف سرعت
          464 اسب قدرت
          606 نیوتن گشتاور
          3.8 ثانیه 0 تا 100

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          هر 3 مقایسه از اتواکسپرس و موتور ترند بودن.
          برنده شون رو هم همونا تعیین کردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Parker

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          حالا به نظرت کادیلاک ماشین افراد راحت طلبه؟ ماشینی یدون هندلینگ و سرعت ؟
          ایشون مثل خیلی از دوستان دیگه از جمله خود من همیشه پورشه و آئودی رو بهترین میدونن که بقیه هیچ وقت بهشون نمیرشن.
          به نظرم این طرز تفکر درست نیست.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        9. سامان اذری

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          ایشون نظر خودشون رو گفتند
          منم فقط.چون شما گفتید تاحالا سوار کادیلاک شدید ؟؟؟
          اون چند مورد رو بیان کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    از اون کاد فلیت وود چنتایی دیدم. خیلی رخ داره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    تنها آمریکایی که توان رقابت با آلمانی ها رو داره،بقیه مرخصن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      ببین امیر جان یکم اشتباه گرفتى مثل این که.
      خودرو لوکس با لوکس مقایسه میشه و ارزون با ارزون.
      کسى نمیاد شورولت رو با بنز مقایسه کنه.
      شورولت با محصولات فلکس واگن مقایسه میشه مثل پاسات و …
      ولى کادیلاک با بنز ، بى ام و ، پورشه ، آیودى مقایسه میشه.
      البته اینم بگم توى دوران اوج آمریکایى ها کادیلاک تنها نبوده و لینکلن و خود کرایسلر هم بودن. الانم لینکلن خیییییلى پر قدرت با مدل کانتیننتال برگشته(میاد به زودى به بازار) نویگیتور جدید هم که همه دیدن و پسندی ن.توى کلاس هاى حاضر هم MKZ و … هم کاملا هم سطح رقباى آلمانى هستن.
      کاملا قبول دارم توى دهه 80-90تا 2010 آمریکایى ها عقب بودن ولى الان هیچىىىىىى کم ندارن. قبلش هم که آرزوى بنز و بى ام و بوده که با کادیلاک مقایسه بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Parker

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آقا امیر
      اشتباه میکنی.
      داد از تعصب. داد از جهان سوم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      طرفدارهای المان بعضی ها شون همینطورن فقط یه بحث فرسایشی راه میندازن
      امسال که امریکاییها همه جوره ترکوندن و یه سری از دوستان نمیتونن این واقعیت رو که امریکاییها به دوران موفقیتشون نزدیک شدن رو قبول کنن برا همین از این حرفها میزنند که به خیال خودشون امریکاییها نمیتونن موفق باشن
      2 باره که همین سایت پدال نبرد کادیلاک و با بی ام و گذاشت و کادیلاک برد
      قبل تر هم تست وایپر و 911 و کوروت بود که وایپر اول شد
      دنیا داره یه چیز دیگه میگه بعد یه سری ها یه داستانهای میگن که خودشونم بهش باور ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    جناب امیر این حرف شماس
    چرا بقیه مرخصن
    کوروت مرخصه با 600 اسب قدرت؟؟؟
    نویگیتور مرخصه با اون همه تجمل و زیبایی؟؟
    کامارو مرخصه با 650 اسب قدرت و اون قیمت؟؟؟؟؟
    دوج چارجر و چلنجر مرخصه با 707 اسب قدرت؟؟؟
    هنوز که هنوزه المانی ها نتونستن نتونستن یه وانت مثل امریکایی ها بسازن
    کجا کوپه های المانی اندازه موستانگ فروش دارند؟؟؟ ؟؟

    یه کم منطقی صحبت کنید و الکی المانی ها رو گنده نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      علی=فقط امریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز اینو بگم که من من هیچ.ماشینیو گنده نمیکنم فقط بررسی و مقایسه
      اگه مایل باشین در مورد خودروهایی که.گفتین میتونیم بحث کنیم
      یکم تخصصی تر
      مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 2
  9. جنوب

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (315 ديدگاه)

    چه جالب
    پس به احترام کادیلاک می ایستم….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    منم به احترام امریکن کارز محبوب و پرفروش که با قیمت کم تر از رقباشون همیشه سربلند بیرون میان می ایستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Reza.sh

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خدایا دیگه از بنز با اصالت تر؟؟؟؟

    اگر قرار باشه با فراری لامبو و سایر هم رقابت کنه میتونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان ببینید من نمیگم که صنعت خودروسازی امریکا ضعیفه نه
    من فقط خصوصیات بارز یه ماشینو میگم
    من خودم عاشق خودروی چلنجرم که ماسل با اصالت امریکاییه
    ولی درست نیست که چون من دوسش دارم مثلا بگم چلنجر هلکت بهترین ماشین دنیاس و به افرادی که اینو تکذیب کنن جبهه بگیرم
    حرف بنده اینه که هر ماشینی هم خصوصیات خوب و هم بد داره
    هیچ وقت هیچ ماشینیو بهترین ماشین ندونستم چون رقابت انقد زیاده که از هم دیگه سبقت میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    استارت الکتریکی خیلی باحال بود. کادیلاک، همیشه طراحی های پر ابهتی داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شرکت های آمریکایی در دهه هشتاد به علت رویکرد بهتر و کیفیت بیشتر خودروهای ژاپنی کم کم بازارشون کم شد و بعد از اون با مدلای پرمصرف در دوره گرانی بنزین تا مرز ورشکستگی پیش رفتن ولی دولت اوباما با بسته نجات اقتصادی و ارائه راهکارهای درست تونست مجددا صنعت خودرو سازی آمریکا رو احیا کنه و با روند رشد فعلی به احتمال زیاد مجددا در دهه های آینده تبدیل به بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان خواهند شد هرچند که الان هم شرکت های آمریکایی و زیر مجموعه هاشون جزو ده برند بزرگ هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا