کادیلاک

بررسی کادیلاک اسکالید AWD مدل ۲۰۱۵

کادیلاک هیچ‌گاه از ساختن خودروهای بزرگ و سنگین هراسی نداشته است. اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی کادیلاک‌هایی بوده که بیش از ۳ تُن وزن داشته‌اند و در همین حال، اتومبیل به حساب می‌آمدند. در حال حاضر، مدل‌های بزرگ کادیلاک شامل اسکالید و اسکالید ESV با فاصله محوری بلندتر هستند. این مدل‌ها هم‌اکنون در نسل چهارم از طول حیاتشان از سال ۱۹۹۹ به سر می‌برند و پلتفرم آن‌ها با نسخه بازنگری شده شورولت تاهو، شورولت سابربن، جی‌ام‌سی یوکون و جی‌ام‌سی یوکون XL مشترک است. اسکالید استاندارد جدید دارای ۱/۴ اینچ طول بیشتر بوده، ۱/۵ اینچ عریض‌تر و وزن آن نیز ۴۵/۳ کیلوگرم نسبت به مدل سال گذشته بیشتر است.

2015 Cadillac Escalade AWD
۲۰۱۵ Cadillac Escalade AWD
توجیه جنرال‌موتورز برای این افزایش ابعاد و وزن (۲۶۶۲ کیلوگرم در مجموع برای ۴WD تست شده)، بازنگری در مهندسی موتور ۶/۲ لیتری pushrod V8 با بلوک کوچک است. با بهینه‌سازی‌هایی مانند انژکتور سوخت مستقیم، قدرت خروجی موتور از ۴۰۳ به ۴۲۰ اسب‌بخار رسیده است و گشتاور نیز از ۵۶۵ به ۶۲۳/۶ نیوتن‌متر افزایش یافته است. همچنین عملکرد موتور در تست‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا بهبود یافته است. اسکالید جدید در شهر مصرف سوختی برابر ۱۶/۸ لیتر و در جاده برابر ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این مصرف سوخت، تنها باید با شاسی‌بلندهای بزرگ در این کلاس مقایسه شود.

2015 Cadillac Escalade AWD
۲۰۱۵ Cadillac Escalade AWD
فائق آمدن بر اینرسی ناشی از یک واگن ۲۶۶۲ کیلوگرم (بدون محاسبه وزن وسایل و سرنشینان) مسئله چالش‌برانگیزی است. ولی در همین حال، پیشرانه ۶/۲ لیتری در هنگام سبز شدن چراغ از کسی عقب نمی‌ماند. اسکالید بزرگ در مدت ۶/۱ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای یک خودرو با وزن نزدیک به ۳ تُن، آمار نسبتاً خوبی است. در همین حال، نسبت به نسل قبل ۰/۲ ثانیه چابک‌تر شده است.

2015 Cadillac Escalade AWD
۲۰۱۵ Cadillac Escalade AWD
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به شکلی بهینه از خروجی موتور ۶/۲ لیتری استفاده می‌کند. البته شاید اگر از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک جنرال‌موتورز استفاده می‌شد، نتیجه بهتری را شاهد بودیم. ولی کمتر کسی می‌تواند از گیربکس ۶ دنده کنونی ناراضی باشد. به علاوه، باید گفت که استفاده از دکمه انتخاب دستی دنده‌ها چندان راحت نیست.

2015 Cadillac Escalade AWD Interior
۲۰۱۵ Cadillac Escalade AWD Interior
تکنولوژی به کار رفته در موتور شرایط پایداری را ایجاد کرده است؛ ولی چنین چیزی در مورد سیستم ترمز صادق نیست. وقتی خودرویی با این وزن سرعت بگیرد، نیروی اینرسی حرکتی زیادی تولید می‌شود. در نتیجه، سیستم ترمز اسکالید در عین حال که بهینه‌سازی شده، باز هم خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر در مسافتی نزدیک به ۶۰ متر متوقف می‌کند؛ برای خودرویی که می‌خواهد خانواده و وسایل را جابجا کند، چنین عملکردی در ترمزگیری چندان مطلوب نیست.
اینرسی اثر خود را در دینامیک هندلینگ می‌گذارد. در بهینه‌سازی انجام شده برای سیستم تعلیق یک سختی لغزش قابل‌توجه مشاهده می‌شود که باعث بهبود کیفیت سواری اسکالید شده است و این واگن بزرگ در پیچ‌های سخت شرایط بهتری پیدا کرده است. در مجموع اسکالید از لحاظ دینامیکی در سیستم تعلیق و فرمان، رشد خوبی داشته است.
بیشتر از عملکرد اسکالید در شتاب و همین‌طور قابلیت یدک‌کشی ۳۶۷۴ کیلوگرمی، نقطه قوت این خودرو در طراحی داخل کابین‌اش است. در همین حال، طراحی بدنه ۲۰۱۵ با گوشه‌های تیز ما را به یاد کادیلاک دهه‌های پیش می‌اندازد.
کابین مدل پرمیوم تست شده با آپشن چرم مشکی ۲ هزار دلاری، زیبایی خارق‌العاده‌ای داشته است. البته صندلی‌ها دارای گرم‌کن و تهویه نیز هستند و امکانات مختلفی نیز در این مدل ارائه شده است؛ امکاناتی مانند درب عقب اتوماتیک، صندلی‌های ردیف سوم با قابلیت جمع‌شدن خودکار، سیستم صوتی با کیفیت بالا، سیستم سرگرمی DVD برای صندلی‌های ردیف دوم، نمایشگر رنگی رو به بالا و یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲/۳ اینچی در وسط داشبورد که با یک سیستم راهبری بی‌نظیر همراه است. البته در کنار این سیستم راهبری، صفحه نمایش بزرگ شامل کنترل سیستم اطلاعت و سرگرمی CUE نیز هست که در نگاه اول بسیار خوشایند به نظر می‌آید؛ ولی در طول زمان و تجربه کاربر از دو سیستم در کنار هم، ناخوشایندی خود را نشان می‌دهد.
با قیمت ۷۲ هزار و ۶۹۰ دلار برای مدل «استاندارد» تک‌دیفرانسیل، اسکالید در حال حاضر گران‌ترین خودروی خط تولید کادیلاک به حساب می‌آید. البته مدل تست شده سطح بالای پرمیوم AWD از این هم بالاتر بوده و ۸۷۹۸۵ دلار قیمت دارد. این در حالی است که یک یوکون دینالی نیز بسیاری از همین امکانات را در اختیار قرار می‌دهد و با پیشرانه مشابه، دارای قیمت کمتری است. با این وجود، هیبت و وقار کادیلاک را نباید فراموش کرد.
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷-۸ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۸۷۹۸۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۲۶۹۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۲۳/۶۷ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۹۴۶ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۷۹ متر.
  • عرض: ۲/۰۴۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۲۶۶۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۰ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۴۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۶/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    همه چیز عالی به جز ترمز .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. لیفان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط لیفان ایکس 60 رو عشقست…..90000دلار به یه هیولا بدی که چی آخه….

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرید

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (179 ديدگاه)

      ش.خی جالبی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیرمحمد قرایی

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      هرچی باشه یه ماشین امریکایی با کیفیته صد سالم برات کار میکنه ماشینای چینی فقط قیافه دارن ولی کیفیت صفر اونم لیفان (ولی جالب بود)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صدرا

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کی گفته کادیلاک 100 سال عمر میکنه ؟
        بین بنز و بی ام و و لکسوس ، کادیلاک از همه پر استهلاک تره !!! لکسوسم ک با دوام ترین خودروی دنیا شناخته شده…

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. کامران

          ۲۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (83 ديدگاه)

          عزیزم وقتی 80 هزا دلار پول ماشین میدی که برای مسافرکشی نمیخری دنبال استهلاک باشی ، بعدشم تمام ماشین های تو این رنج قیمت پر از سیستم های برقی و کامپیوتری هستن خیالت راحت هزینه همه بالا هست حتی لکسوس گرامی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. amir

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لیفان با کادیلاک مقایسه نمیشه فقط با دوچرخه مقایسه میشه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. سام01

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    اتومبیلی خاص برای بازارهای خاص.suv های فول سایز اصولا برای کشورهایی با وسعت زیاد و عاشق مسافرت طراحی و ساخته میشن که برای اونها نهایت اسایش و ارامشو به ارمغان میارن.شما از این بعد به قضییه نگاه کنید یک خانواده امریکایی که میخواد مسافرت بین ایالتی بره چه خودرویی میتونه براشون این حجم ارامشو به ارمغان بیاره.این شرایط در مورد کشور خودمون هم صدق میکنه.وسعت زیاد و البته جاده های غیر اسفالت مخصوص طبیعت گردی.برای همینه که ایرانیها هم عاشق ماشینهای بزرگ و قدرتمند هستند.درست برعکس اروپا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s.class

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سلام.
    بنظر من که عالیه همه چیش البته قبول دارم ترمزش ضعیفه ولی عشقمه…
    ادم یکی از اینا داشته باشه وای من که داشته باشم هر روز باهاش میرم کوه باهاش.
    خیلی دوس دارم جاده خاکی کوهستانی با کادیلاک……
    درسته من غیر بنز هیچ مارک دیگه ای رو ماشین حساب نمیکنم ولی اینو هم قبولش دارم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پرهام

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط ماشین های امریکایی و همه چیز امریکا چون از کار نمی افتن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چرا آخه چرا ترمزش باید ضعیف باشه؟ یه همچین ماشینی نباید هیچ ضعفی داشته باشه.ولی خوشحالم که در کلاس خودش سرور همه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سپهر

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان اینو بدونین که تایر های کادیلاک ۲۲ اینچ هستش یعنی خیلی هم تو جاده هایهای آفرود حرفی برای گفتن نداره
    ولی بازم بهترین ماشینیه که وجود داره از نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا یدونه اسکالید تو تبریز هستش لامصب اندازه مینی بوسه صاحبشم یه پیرمرد لاغره وقتی میخواد سوار ماشین بشه انگار داره سوار اتوبوس میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AF

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش من صاحب اون کادیلاک رو میشناسم رئیس داییم هستش اسم صاحب اون کادیلاک مهندس مصری هستش . ماشینم که تانکه ماشین نیست لامصب خیلی بزرگه ولی توش نشستن و روندنش حال میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. محمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعضی از دوستان میگن لکسوس با دوام ترین خودرو دنیاست.عزیزمن کادیلاک زیر مجموعه ی جنرال موتورزه که خود جنرال موتورز هم بزرگترین خوردرو سازی دنیاست.پس مطمئن باش که هیچوقت لکسوس به کادیلاک نمیرسه.بالاترین مدل لکسوس lx570هستش که خیلی ضعیف تر از اسکالید هستش تازه lx570 از infiniti qx80که ژاپنی هستش هم ضعیف تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Milad

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    غول تمام عیار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. -

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    عالیه با این موتور مصرفش از لندکروز کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فریدون

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اسکالیدم حرف نداره،اما ب پای لکسوس lx570,نمیرسه،واقعا ژاپن برترین غول خودروسازی تو دنیاس در کنار آلمان،ماشیناشون فوق العادس
    ن تنها تو خودروسازی بلکه تو اکثر موارد مثل
    عمران،ربات سازی،میکرو کنترلها،نانو ذرات،تجهیزات الکترونیکی و صنعتی،اینترنت و پهنای باند،تجهیزات مخابراتی،دستگاه های مکانیزه ،معماری مدرن،مترو،حمل و نقل ،قطارهای پرسرعت،هواپیماسازی،رایانه،سوپر کامپیوترها
    موتورهای جت،پمپ های صنعتی،جت های رادارگریز
    هواپیماهای بدون سرنشین،فناوری نانو،فناوری 5 و 7 بعدی،هوافضا،بالگردها،کشتی سازی،تاورکراین و … بسیاری از صنایع دیگر ژاپن در خیلی از این مسائل بهترین کشور جهان و در بعضی جز بهترین ها است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد مهدی صفری

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببخشید یه سوال داشتم الان لکسوس lx570 بهتره یا کادیلاک اسکالید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ح.م

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حسین از کرج من بیش از ۳۰ نوع ماشین آلمانی و ژاپنی از قبیل s500 . لکسوس nx300 . Bmw 740li سوار شدم الانم دنبال خرید یدونه اسکالید هستم تنها ماشینی که زیر پای رئیس جمهور آمریکا باشه نیاز به نقد و برسی و مقایسه نیست ماشین فقط کادیلاک از آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا