کادیلاکلینکلن

لینکلن ناویگیتور در برابر کادیلاک اسکالید

اگر به هر دلیلی، دلتان برای شعار “بزرگتر بهتر است” کمپانی های خودروساز آمریکایی تنگ شده است، قطعاً با دانستن این که چندین شرکت آمریکایی در حال ارائه خودروهایی با اندازه های بزرگ و تجهیزات و امکانات یک SUV هستند خوشحال خواهید شد. دو خودروی جدید در این بخش که به تازگی وارد بازار شده اند لینکلن ناویگیتور ۲۰۱۵ و کادیلاک اسکالید ۲۰۱۵ می باشند.

Lincoln Navigator ecoboost
2015 Cadillac Escalade
این دو خودروی SUV بزرگ نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، از ابعاد داخلی و خارجی مشابه تا طراحی جعبه مانند آن ها، ظرفیت سرنشین معادل هشت نفر و شیوه ساخت سنتی بدنه بر روی قاب آن دو مشابه هم می باشد.
آن ها همچنین تفاوت های قابل توجهی نیز دارند، که شامل آپشن های موتور و سیستم انتقال قدرت و این واقعیت می شود که کادیلاک یک مدل کاملاً جدید بوده، در حالی که لینکلن طراحی دوباره نسل سوم ناویگیتور می باشد که از سال ۲۰۰۷ وارد بازار آمریکا شده است.
همانند مدل های نسل فعلی، هر دو خودرو در دو طول بدنه مختلف عرضه خواهند شد؛ استاندارد (ناویگیتور : ۵۲۶۸ میلی متر / اسکالید ۵۶۴۶ میلی متر) و Extended (ناویگیتور : ۵۶۴۶ میلی متر / اسکالید: ۵۶۹۸ میلی متر).
هر چند کادیلاک از نظر اندازه کمی بزرگتر است، با توجه به اطلاعات خودرو ساز، لینکلن فضای بین صندلی بیشتری در هر سه ردیف در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

فضای بین ردیف های صندلی در مدل های استاندارد:

  • Navigator: 2925 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۱۵۴۰ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۵۱۳ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
  • اسکالید: ۲۶۶۷ لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۱۴۶۱ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۴۳۳ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم

فضای بین ردیف های صندلی در مدل های Extended:

  • Navigator L: 3630 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۲۴۴۴ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۱۲۰۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
  • اسکالید ESV: 3412 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۲۱۶۶ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۱۰۹۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
شاید عجیب ترین چیز بین این دو خودرو چیزی است که شما نمی توانید ببینید، موتور و سیستم انتقال قدرت. به عنوان یک مدل جدید، شما از کادیلاک انتظار دارید که موتور مدرن تری را بر روی این خودرو نصب کند، ولی در واقع این گونه نیست.
اسکالید نسل چهارم مجهز به یک موتور هشت سیلندر بزرگ ۶.۲ لیتری می باشد که ۴۲۰ اسب بخار نیرو و ۶۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک متصل شده است (با روش قدیمی شیفتر ستون فرمان) که نیروی موتور را یا به محور عقب، و یا به صورت اختیاری به تمام چرخ ها منتقل می کند.
به نظر می رسد که مسئولان فورد تصمیم گرفته اند که از نظر ظاهری فقط به تغییراتی اندک در طراحی داخلی و خارجی خودرو بسنده کنند، ولی در بخش فنی، آن ها موتور قدیمی ۵.۴ لیتری هشت سیلندر خودرو را با یک موتور مدرن شش سیلندر ۳.۵ لیتری توربوشارژردار EcoBoost جایگزین کرده اند که حداقل ۳۷۰ اسب بخار نیرو و ۵۸۲ نیوتن متر تولید می کند و توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیروی موتور را به صورت اختیاری به یک محور یا تمام چرخ ها منتقل می نماید.
به عنوان گران ترین خودروهای بخش مربوط به خود در خط تولید کادیلاک و لینکلن، هر دو خودرو مجموعه ای از تجهیزات راحتی، امنیتی و سیستم های تکنولوژی محور و امکانات رفاهی را یا به صورت استاندارد و یا آپشن ارائه می نمایند، جزئیات دقیق تر این موضوع زمانی که این خودروها وارد بازار شوند منتشر خواهد شد.
در این مرحله، اطلاعات زیادی در مورد قیمت این خودروها نداریم، اخیراً گزارشی منتشر شده بود که کادیلاک قیمت اولیه خود را برای اسکالید ۲۰۱۵ با افزایشی ۳,۷۲۵ دلاری در مقایسه با اسکالید ۲۰۱۴ به ۷۲,۶۹۰ دلار برای مدل پایه خود رسانده است. هزینه های اضافی و هزینه حمل و نقل نیز در این قیمت گذاری لحاظ شده است. ولی جنرال موتورز هنوز این قیمت گذاری را تأیید نکرده است. لینکلن خبری در مورد قیمت احتمالی ناویگیتور ۲۰۱۵ منتشر نکرده است.

به منظور مقایسه، اسکالید ۲۰۱۴ قیمت اولیه ای معادل ۶۸,۹۶۵ دلار دارد، که حدوداً ۱۲,۰۰۰ دلار بیشتر از لینکلن ناویگیتور ۲۰۱۴ می باشد (۵۷,۱۶۰ دلار). اگر چه این موضوع نتوانست جلوی فروش سه برابری اسکالید (۲۲,۵۱۴ دستگاه) در برابر ناویگیتور (۸۶۱۳ دستگاه) را در بازار سال گذشته آمریکا بگیرد.
اسکالید جدید طبق برنامه ریزی ها، بهار امسال وارد بازار آمریکا خواهد شد، در حالی که ناویگیتور ۲۰۱۵ پس از اسکالید و در پاییز ۲۰۱۴ برای فروش عرضه می شود.
اکنون سؤال اصلی این است؛ اگر شما قصد خرید یک SUV بزرگ و لوکس آمریکایی باشید، با دانسته های فعلی خود از این دو خودرو کدام یک از این دو مدل را انتخاب خواهید کرد؟ منتظر نظرات شما در کامنت ها هستیم!

[polldaddy poll=7761156]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM eat sleep

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    طراحیشون خیلی خرفتیه کسایی که یه همچین ماشینایی رو میخرن حتما 80 سال رد کردن،خب برن یه volvo 240 بخرن به اندازه کافی بزرگه یه سری نوار LED بهش وصل کنن اینهو همین ماشینا میشهInfiniti QX xD
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. mohammad

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      عجب!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Kurosh

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    باورم نمیشه کادیلاک این همه طرفدار داشته باشه…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

      ۲۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      به خاطر اینه که لینکلن علیرقم خوب بودنش طراحی سرد و بی روحی داره
      کادیلاک حس لوکس بدن رو بهتر منتقل میکنه…البته بحثم رو این دو ماشینه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. امین ، تویوتا ، Let's Go Places

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    هیچ کدوم فقط لندکروز.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Zonda R

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      Lx 570
      تو کلاسه ایناس
      نه
      لندکروز

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. جلال

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (585 ديدگاه)

        سلام
        نه Zonda R جان لندکروزر و lx570 هردوتاشون تو کلاس این ماشینن

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. mohammad

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      یعنی واقعا عجب!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. H

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این دوستانی که ماشین با این ابهت رو اینطوری نقد می کنند همون افرادی هستند که X60MVM رو سوار می شوند و به به جه جه هم می کنند.
    امریکایی ها وسعت دیدشون مثل کشورشون بزرگ هست و اولین چیزی رو که در نظر می گیرند ایمنی و راحتی هست و بسیار دست و دل باز این رو تو همه چیزشون می توانید ببینیدو برعکس اروپایی ها به خاطر خساست و دنبال کلاس بودنشون ماشینهاشون رو کوچک و کم مصرف می سازند و……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. arash1354

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    فقط کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    از بین این دو کادیلاک اسکالید هم زیباتره و هم از شخصیت و معروفیت بیشتری برخورداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. j

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ ماشینی کادیلاک نمیشه از هر نظر بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. bmw

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بین این دو تا اسکالید از همه نظر سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. اااااااااااغااا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا کسی بگه شتاب صفر تا صد کادیلاک چقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ۵.۹

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. یاسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    درود به همه.آره کادیلاک لوکس بودن رو به شما القا میکنه.اما بنابر شخصیت سنت پیشه ای که من دارم،لینکلن رو دوس دارم.چون هم خودم و دیدگاه اطرافیانم اینجور هس که آدمی نیستم دنبال تجملات باشم!و لینکلن هم همیشه یونیفورم خشک و اتو شده ملاکش هست و اولویت اولش راحتی سرنشینه.نویگیتیور رو مدنظر قرار می دم.البته فقط تو بحث اس یو وی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا