نقدی بر کادیلاک XT5 مدل 2016

به عنوان بخشی از برنامه بازیابی وجهه‌ی کادیلاک در سراسر جهان، کمپانی مادر یعنی جنرال موتورز سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری را برای عرضه‌ی مدل‌های جدید از جمله همین شاسی‌بلند XT5 تدارک دیده است. این خودرو برخلاف سدان CT6 در انگلستان در دسترس نیست اما در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

Cadillac XT5 SUV 2016
Cadillac XT5 SUV 2016

XT5 تقریباً اندازه‌ای برابر با ب‌ام‌و X5 دارد اگرچه که نوع طراحی و جلوپنجره‌ی بزرگ آن حتی کادیلاک را بزرگ‌تر هم نشان می‌دهند. طراحی خودرو منحصربه‌فرد است و احتمالاً در سرتاسر جهان جذاب خواهد بود اما دیدن اینکه خریداران زیادی این خودرو را به رقبای جذاب کارکشته در اروپا ترجیح دهند کاری سخت است.

Cadillac XT5 2016
Cadillac XT5 2016

همین داستان درباره‌ی طراحی کابین هم وجود دارد و این بخش فاقد سطح نرم و ممتازی است که از یک شاسی‌بلند در این کلاس انتظار داریم. مقدار کمی از مواد با کیفیت بالا وجود دارد که ظاهر خوبی را به کابین بخشیده‌اند اما با کمی نگاه دقیق به کابین می‌توان پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت را نیز پیدا کرد که نقطه‌ضعفی برای کادیلاک محسوب می‌شوند. طراحی کلیدها نیز چندان زیبا نیست.

Cadillac XT5 2016
Cadillac XT5 2016

درحالی‌که ظاهر خودرو از بیرون جادار و بزرگ نشان می‌دهد اما به‌طور شگفت‌آوری داخل کابین تنگ است. فضای کافی برای سر در عقب وجود نداشته و سرنشینان جلو نیز برای جای گرفتن افراد بالغ در عقب باید صندلی را به طرف جلو حرکت دهند.

Cadillac XT5 2016
Cadillac XT5 2016

کادیلاک این خودرو را با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 6 سیلندر 3.6 لیتری عرضه کرده که توانایی تولید 310 اسب بخار قدرت و 368 نیوتون متر گشتاور را دارد. علیرغم اینکه این پیشرانه کاملاً جدید است اما احساس از مد افتادگی و قدیمی بودن دارد و به آرامی دور می‌گیرد و صدای اگزوز آن نیز ناهنجار است. جالب آنکه پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و توربوی سدان های CTS و CT6 شخصیت خاص خود را دارند.

Cadillac XT5 2016
کارایی خودرو نیز جالب نیست مخصوصاً اینکه عملکرد پیشرانه‌ای با این حجم ناامیدکننده است. علیرغم قدرت 310 اسب بخاری، XT5 مصرف 10 لیتری دارد و ظرف مدت 7.5 ثانیه خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند که با استانداردهای امروزی قابل‌توجه نیست.

Cadillac XT5 2016
پیشرانه‌ی خودرو محل ناامیدی است اما گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خودرو نیز حتی این حس را تشدید می‌کند. واکنش و پاسخ گیربکس کند است و درباره‌ی دنده‌ی صحیح نمی‌تواند تصمیم بگیرد. حتی استفاده از دسته‌دنده نیز عجیب است اگرچه که پدال‌های روی فرمان برای حالت دستی بهتر از پدال‌های پلاستیکی موجود در سدان CT6 هستند.

Cadillac_XT5_053
فرمان خودرو از نقاط برجسته‌ی XT5 بوده و توزیع وزن خوبی دارد اما از دست دادن کنترل بدنه به این معنی است که خودرو برای رانندگی سریع جذابیت ندارد و در واقع در سرعت‌های متوسط ناراحت است.

2017 Cadillac XT5
سواری خودرو به ویژه از نگاه سرنشین ناهنجار بوده و خودروی حاضر در تست به خاطر لرزش‌های وارده به کابین حالت ناخوشایندی داشت. سواری خودرو با سرعت کم در شهر بد نیست اما گیربکس پر نوسان و پیشرانه‌ی پر سروصدا باعث می‌شوند تا رانندگی در شهر نیز لذت خاصی نداشته باشد.

Cadillac XT5 2016
کادیلاک این خودرو را در انگلستان عرضه نمی‌کند و دانستن دلیل این کار نیز آسان است. قوای محرکه، سواری، هندلینگ و کیفیت کابین XT5 در سطحی برابر با رقبایی که اینجا فروخته می‌شوند نیست به علاوه پیشرانه‌ی دیزلی نیز وجود ندارد. البته خودرو دارای لیست تجهیزات خوب و فاکتور خاص بودن است اما هیچ‌کدام از این‌ها نمی‌توانند پوششی بر مشکلات ساختاری XT5 باشند.

مشخصات کادیلاک XT5 2016

قیمت پایه: 39,990 دلار
پیشرانه: 6 سیلندر 3.6 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 310 اسب بخار/368 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت: 7.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 209 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 10 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

33 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    باید بیای ایران لیفان X60 و جک S5 و هزارتا ماشین بی سر و ته دیگه سوار شی تا قدر کادیلاک را بدونی

    پاسخ
    1. NEMESIS
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      بابا امین جان همین لیفان و جک هم شده ارزو به خدا
      الان پراید و سمند سوار میشی قدر چینی ها رو بهتر می دونی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3718 دیدگاه) ,

        نمیخوام به Autoexpress توهین کنم.
        شاید در سطحی بالاتر از من فکر میکنن. یا هدف دیگه ای دارن.
        ولی همیشه مقایسه هایی که میکنه خلاف انتظار من از آب درمیاد
        حس میکنم با همه ی ماشین های غیر انگلیسی بخصوص آمریکایی و آلمانی دشمنی داره.
        خیلی مته به خشخاش میذاره.
        البته من با نقد بیشتر از تعریف و تمجید موافقم. چون به پیشرفت بیشتر کمک میکنه
        هم سواریش خوبه هم گیربکسش هم مصرف سوختش. این گیر دادن ها واسه چین؟؟؟

        پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (47 دیدگاه) ,

      موتور 6 سیلندر 3.8 با مصرف صدی 10 کجاش زیاده ؟؟ شتاب 7.5 ثانیه هم ناامید کننده نیست !!

      پاسخ
    3. فورد
      سوابق: (286 دیدگاه) ,

      این یارو که تستش کرده بنظر میاد افسردگی شدید داره

      پاسخ
    4. mfire
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      خلاصه مقاله ی فوق :
      سلام
      کادیلایک XT5 خودروی بد و اشغالیست.
      خدافظ :ا

      پاسخ
    5. Ali.usa
      سوابق: (104 دیدگاه) ,

      چه کینه ای از کادیلاک داری جناب ماشین به این خوبی

      پاسخ
  2. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    آخه چه دشمنی با این بدبخت داری که اینجوری ذلیلش کردی؟

    پاسخ
  3. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا کارشون درست و چقدر اهمیت میدن به صنعت
    39990 دلار میشه 139965000 تومن

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      با تشکر فراوان از دوست عزیزمون uss zumwalt DDG-1000
      بابت تبدیل قیمت ها و اعداد و ارقام از دلار به تومان ، یوآن به تومان ، درهم به دلار و سایر خدمات …
      🙂 🙂 🙂

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ارادتمندم دوست عزیز.
        دلار امریکا-یورو-پوند-دلار استرلیا و کانادا درخدمتتون هستم

        پاسخ
        1. Archi KHAN
          سوابق: (1658 دیدگاه) ,

          جدا تو کاره خرید و فروش ارز فعالیت داری ؟!

      2. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ارش عزیز قیمت
        یوان چین-لیر ترکیه-بات تایلند-فرانک سوئیس-درهم امارات-و غیره هم خواستی درخدمت شما دوستان هستم.

        پاسخ
  4. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    این مدل کادیلاک بیشتر طراحی شده برای قشر خانومها بخاطر فرم خاصش و جمع جور بودنش.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (837 دیدگاه) ,

      چرا چون خانوم پشتش نشسته؟
      واقعا چه موشکافانه نظر دادی.
      اگه این جمع و جوره پس مینی چیه؟
      فکر کنم شما با نویسنده اتو اکسپرس دو نفری ماشین رو نقد کردین.(شوخی)

      پاسخ
    2. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2212 دیدگاه) ,

      درسته برا قشر خانمها هست اما کاربرش اقایونی هستن که می خوان خانما رو تحت تاثیر قرار بدن

      پاسخ
  5. دانیال
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    والا من هرچی تو این عکسها نگاه می کنم ، داخلش دوخت پارچه و چرمه، تیکه های شیشه ای و …. انکه میگه همش پلاستیک سخت استفاده شده نمی دونم کجاشه!!!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    نویسنده محترم این مطلب (سو تفاهم نشه منظورم مترجم پدال نیست ) داداش مشکلت چیه با کادیلاک ؟ ایراد دیگه ای توش نمونده که بگی ؟ همچین کادیلاک با این عظمتو خوردش کردی که اگه یه ناوارد بخونه فکر میکنه مطلب راجب پراید بوده ، داش من اخه همون پرایدم بازم یه نقات قوتی داره ولی تو راجب این بد بخت حتی یه تعریفم نکردی .بعدم مگه همین کادیللک نبود که جایزه طراحی داخلی رو برده بود ؟ مجموعا اینو میخام بگم که شما مثکه از روی صلیقه خودت متن نوشتی یا با این ماشین پدر کشتگی داشتی در غیر این صورت اتفاقا در مقالات معتبر ماشینی هست که مورد ستایش قرار گرفته .(تمام این حرفام خطاب به نویسنده ،نه مترجم محترمه پدالیه این متن بود .)

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل علی"m.f"
    علی"m.f"
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    این نقد نبود که تیترش رو بکنید بدی های xt5 این چه مطلبه مزخرفیه تحلیل کننده دادن یه ماشینو تحلیل کنی دیگه دور برت نداره مرسی اه

    پاسخ
  8. Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    والا توى خیلى مطالب دیگه همین XT5 ماشین خیلى خوبى بود
    همه از از گیربکس ٨ سرعته جنرال موتورز تعریف کردن و موتوزش هم کاندیداى موتور هاى برتر سال بوده. والا نمیدونم اتو اکسپرس چشه!!

    پاسخ
  9. shayan
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    “سواری خودرو به ویژه از نگاه سرنشین ناهنجار بوده و خودروی حاضر در تست به خاطر لرزش‌های وارده به کابین حالت ناخوشایندی داشت.”این قسمتش فکر کردم وانت پیکان یا زامیاده…خجالت داره

    پاسخ
  10. Developer
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    یعنی اگه میشد نویسنده auto express یه چند تا فحش آبدار هم به مدیر کادیلاک میداد که مطلب تکمیل شده باشه! یه جوری ازش نوشته آدم حس میکنه مطلب در مورد نیسان گاویه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ از دست شماها.

      پاسخ
  11. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    ما همین جور هم قبولش داریم
    هم خیلی با کلاسه
    همه موتور به این قویی داره
    ا

    پاسخ
  12. a
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    یهویی همون اول می نوشتین مزخرف تموم شد رفت
    مارو چرا معتل کردین

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    خیلی پر ابهت و زیباست. با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد، خیلی حیفه که ماشینی با این استایل، این نقاط ضعف رو داره.

    پاسخ
  14. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    تنفر از قلم نویسنده میباره. همش بد گفته و همون یکی دوجاش که چیز مثبتی گفته با اما خرابش کرده و به قول تیریون لنیستر تو گیم او ترونز جمله ی قبل از اما به حساب نمیاد!
    کلا مشخصه نویسنده با این برند اصلا و ابدا حال نمی کنه

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مشخصاتش که خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا نقدش کردن

      پاسخ
  15. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    لکسوس rx 350 2016 از هر لحاظ از این کادیلاک بهتره و خیلی پرفروش تر … حتی تو خوده امریکا !!..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.