کادیلاک به دنبال ارائه تکنولوژی راننده خودکار سوپر کروز

ماری بارا، مدیرعامل جنرال‌موتورز تأیید کرده که برخی از مدل‌های ۲۰۱۷ از کادیلاک از یک تکنولوژی شبه‌راننده خودکار بهره خواهند برد که «سوپر کروز» نام دارد. به علاوه، بارا اعلام کرد که در کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۷ از تکنولوژی ارتباطی بین خودرویی (V2V) استفاده خواهد شد.

Cadillac to Introduce "Super Cruise" Self-Driving Feature
Cadillac to Introduce “Super Cruise” Self-Driving Feature

به گفته جنرال‌موتورز، تکنولوژی سوپر کروز در یک کادیلاک جدید، در کلاس خودرویی که هنوز این برند در آن رقابت چندانی ندارد، معرفی خواهد شد. این شاید به معنای آن است که تکنولوژی جدید در یک مدل سطح بالای لوکس مانند کادیلاک LTS سدان عرضه می‌شود تا جوابی برای مرسدس کلاس S باشد. در ماه گذشته، رئیس بخش مهندسی کادیلاک، دیو لئونه در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که LTS یکی از سبک‌ترین و بهترین شرایط رانندگی را در کلاس خودش خواهد داشت و تأکید کرد که پیشرانه آن V8 خواهد بود.

Cadillac Super Cruise Self-Driving
Cadillac Super Cruise Self-Driving

کادیلاک به مدت چند سال است که بر روی تکنولوژی سوپر کروز تحقیقات و آزمایش انجام می‌دهد و این تکنولوژی در حال حاضر برای مرحله تولید آماده شده است. این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد که در ترافیک بزرگراه‌ها، خودش به صورت اتوماتیک، شتاب بگیرد، ترمز کند و فرمان را بچرخاند. دوربین‌ها، حسگرهای راداری و نقشه‌های GPS به خودرو کمک می‌کنند تا مسیر خود را در جاده پیدا کرده و با استفاده از سیستم کنترل کامپیوتری، فرمان، ترمز و شتاب را تنظیم کند. البته یک نسخه پیشرفته‌تر از سیستم‌های «حفظ خودرو در بین خطوط» در برخی دیگر از مدل‌های لوکس صنعت خودرو مانند اینفینیتی Q50 و مرسدس‌بنز کلاس S وجود دارد؛ امّا در عین حال، کادیلاک می‌گوید که سیستم سوپر کروز هم در ترافیک با توقف‌های زیاد و هم در جاده‌های با مسیر باز کارایی خواهد داشت. نیسان و ولوو نیز هر دو استفاده از تکنولوژی‌های مشابه دستیار ترافیک را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، ولی در همین حال، هیچ‌کدام از این سیستم‌ها در حالت جاده‌ها با مسیر باز عمل نمی‌کند. بارا در این زمینه می‌گوید:

انجام چنین کاری، شرایط واقعی یک خودروی لوکس را می‌رساند. ولی در همین حال، جای نگرانی در مورد کنترل خودرو وجود ندارد، سوپر کروز همیشه راننده را آگاه و درگیر نگه می‌دارد و اگر راننده‌ای بخواهد کنترل را به صورت کامل به دست بگیرد، واقعاً از رانندگی لذت خواهد برد.

بارا همچنین اشاره می‌کند که یکی از شرایطی که سوپرکروز کادیلاک می‌تواند کنترل را به دست گیرد، در ترافیک‌های شلوغ بزرگراه‌هاست. همچنین می‌توانید در یک آزادراه، وظیفه رانندگی را به خود خودرو واگذار کنید. بااین‌حال، باید گفت که وسیله نقلیه‌ای که بتواند به صورت خودکار در ترافیک شهری حرکت کند، تا دهه آینده میلادی از راه نخواهد رسید.


کادیلاک تکنولوژی جدید رانند خودکار خود را تکنولوژی سال ۲۰۱۴ کادیلاک نامیده است. به علاوه، کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۷ تکنولوژی V2V را دریافت خواهد کرد که به خودرو کمک می‌کند تا حرکت خودروهای دیگر را تشخیص دهد. این سیستم که به‌تازگی از طرف مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا به تأیید رسیده، می‌تواند تشخیص که وسیله نقلیه دیگر از چراغ قرمز رد شده و یا در بخشی از جاده توقف داشته است. در نتیجه، سیستم V2V می‌تواند به رانندگان هشدار داده و از تصادفات جلوگیری کند. در سطحی بالاتری از ارتباط با خودروهای دیگر، کادیلاک CTS مدل ۲۰۱۷ قادر خواهد بود تا از تکنولوژی V2I (ارتباط وسیله نقلیه با زیرساخت‌ها) برای ارتباط با چراغ‌های راهنما در ترافیک و تابلوهای محدود کننده سرعت استفاده کند. همان‌طور که در تصاویر نشان داده شده است، این هشدارها می‌توانند در سیستم اطلاعات و سرگرمی یا نمایشگرهای رو به بالای خودرو نمایش داده شوند. بارا اضافه می‌کند که:

وقتی خودروها با هم ارتباط برقرار کرده و اطلاعات سرعت، جهت‌گیری، عملکرد و … را با هم به اشتراک بگذارند، جان انسان‌ها حفظ می‌شود و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود؛ موضوعی که همه آن را درک خواهند کرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

41 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    😀 و دوباره بنده در کامنت اول 😀

    ولی جدا از شوخی تکنولوژی جالبیه.از تصادفات زیادی جلوگیری خواهد کرد.
    اون سیستم توی مرسدس S Class خیلی جالبه…یه جا خوندم که تصادف با یک S Class جدید کار تقریبا غیر ممکنیه!

    راستی دست آقا مسعود هم درد نکنه 🙂

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      انگاری بچه اول دبستانی تو کامنت گذاشتن اول شدی !!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
        ولی رضا خیلی بی کلاس بازی در میاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          داداش این یه قضیه تلخه که متاسفانه هیچکس منظور منو نمیفهمه.همه دیسلایک میزنن و بدون هیچگونه توجهی از کنارش رد میشن …

          از هر جوان ایرانی (مثلا افراد اینجا) سوال کنی که دلخوشیت تو این دنیا چیه به نظرت کی جواب درست و حسابی بهت میده؟

          یه جوان ایرانی حق اینو داره که از تمام لذاتی که یه جوان خارجی میبره (البته مجازش!) استفاده کنه نه اینکه تمام وقتشو پای اینترنت بگذرونه و یه همچین سرگرمی های مسخره ای پیدا کنه …

          یه عده ممکنه فک کنن بابا این یارو عقده ایه.برای من مهم نیست ولی داداش این حرف فقط من نیست حرف دل شما هم هست به شرطی که بهش گوش بدین و دست نزارین رو گردنش و خفش نکنین.

          قدیمیا بهتر میدونن (البته من قدیمی نیستما!) من اولین کسی نیستم که همچین کاری میکنه و یقینا آخری هم نخواهم بود.خیلی از افراد اینجا هم مطمئنا از ترس سرزنش بقیه این کار یا خیلی کارای مسخره دیگرو نمیکنن…بهتره به جای اینکه تمام فکرتونو روی خود حرف بگزارین یه کم هم به علت نوشته شدنش فک کنین;نه تنها به حرفای مسخره ای مثل کامنت بالا،بلکه حرفای هرکسی من جمله خودتون…!!!

          والسلام.

    2. حسین
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      از نظر من که هیچ چیز از خانوما بعید نیست
      یه دفه دیدی با یه s class جدید هم تصادف کرد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        خانوم و اقا نداره عزیز من …تصادف با هیچ ماشینی غیر ممکن نیست فقط احتمالشو میتونن کمتر کنن ولی هیچوقت صفر نمیشه.

        پاسخ
    3. Vahid
      سوابق: (84 دیدگاه) ,

      پسر خوب وقتی کامنت اول رو مینویسی ، نمیخواد جار بزنی، چون اصولا همه میبینن که یه کامنت نوشته شده و اول کیه و دوم کیه. پس بیشتر در محتوای کامنت دقت کن و حوصله به خرج بده(محتوای اینو نمیگم، کلی گفتم).و ضمنا اگه یادت باشه چند روز پیش منم کامنت اول شدم و همونجا هم گفتم که : دیدین جایزه ای در کار نیست.
      ولی اگه بحث سر گرفتن لایکه ، اون دیگه بحثش جداست.بجای اینکه بیای 24 ساعت تو پدال منتظر خبر جدید باشی تا کامنت اول رو بذاری و بعدشم با لپتاپو موبایلو تبلت و… (دوباره همینا ، مال بقیه اعضای خانواده) بیای واسه خودت لایک بزنی ، بیا بگو کامنت اولو لایک بزنین.توجیه هم نکن چون با کامنتی که اون پایین گذاشتی کاملا به همه فهموندی که من محتاج لایک هستم.
      رضا خان ، دلخور نشی یه وقت.من همیشه همینجور رک و پوسکنده حرف میزنم، اخلاقم تنده.
      حالا اگه میگی من اشتباه میگم برو یه نیگاه به کامنتای بعدیت بنداز.
      میدونی چرا واست بیشتر لایک زدن؟ واسه اینکه بقیه به محتوا نگاه میکنن.(البته70-80 درصد بقیه). یه تعداد فقط میان تو سایتا و دیسلایک میدن ، یه تعداد هم کلا نمیدونن محتوا چیه، که بهشون میگن نخودی ، که میان و میرن.
      آقا بر نخوره خواهشا ، من اسم کسی رو نبردما.
      همین دیگه.ببخشید. خوش باشین فعلا.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        داداش نظر تند مهم نیست.مهم خود نظره.اگر هم به نظرت من محتاج لایکم پس چه دلیلی داره نظری که تو پست قبل کلی دیسلایک خورده رو دوباره اینجا اونم به طرز احمقانه ای تکرار کنم؟
        داداش من فقط خواستم یه درد اجتماعی رو به روش خودم بگم که یقین داشتم خوشایند خیلی ها نیست و به تو حق میدم اینطوری فکر کنی.ولی خب به هر حال این روش منه.
        با این حال نظرت برام محترمه ولی یادت باشه هیچوقت اینقدر عقده ای نبودم که هزار تا وسیله جور کنم و برای خودم لایک بزارم نه داداش اشتباه گرفتی…
        با چند تا کامنت خیلی ساده هم میتونستم مثل کامنتای فرمول1 کلی لایک بخورم.
        تاسف من اینه که تو خودت میگی از طرز نوشتن من ناراحت نشو ولی اصلا به نحوه نظر دادن من احترام نمیزاری…
        یک پیام هم به همه:اگه کسی مثل وحید فکر میکنه آقا مدیون دنیا و آخرته اگه برای کامنتام دیسلایک نزاره.

        پاسخ
        1. حمید رضا
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          سلام.پسر حرفات جالبه درد دل منم هست روشت برای فهماندن مطلب عجیبه ولی جالبه اینایی که هی دیسلایک میدن فکر میکنن هیچ مشکلی ندارن توجه نکن فهمی از این موضوع ندارن
          راستی منم طرفدار بنزم

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          حمید خان اولا به سایت پدال خوش اومدی…دوما ممنون از حمایتت…
          ولی از جمله آخرت ( یکی مونده به آخر! ) اصلا خوشم نیومد
          درسته اینجا الان با من مخالفت میشه ولی به هر حال اینا دوستای من هستن و خوشم نمیاد کسی بهشون توهین کنه…

          زمانی بوده وقتی من کامنت میزاشتم همین آقایون همه رو لایک میزدن دریغ از حتی یک دیسلایک…الان نظر من نسبت به اونا با این موضوع و بحث عوض نمیشه عزیزم!

          ما تو این سایت همه با هم مثل برادریم
          بعضی وقتا لایک میزنیم بعضی وقتا دیسلایک…
          بعضی وقتا تایید میکنیم بعضی وقتا رد …
          ولی دلیل نمیشه دوستیمون رو فراموش کنیم!

  2. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    واقعا آفرین
    از چند هزار کیلومتر اون ور تر داره با بنز رقابت میکنه بعد تو این مملکت رقابت فقط توی المپیاد بچه خرخونایی مشاهده میشه که عقبت یا فرار میکننو به یه نونو نوایی میرسن یام میموننو نهایتا حساب داره سایپا میشن 😐
    ولی اونجا کاملا برعکس! اقلب مدارس بدون تبعیض اما فضای کاریشون کاملا رقابتی! واقعا تا زمانی که شعارمون نه شرقی نه غربی به جز روسیه و چین باشه وضعمون بهتر از این نمیشه!
    این سیستمو بیارن رو ماشینای ایرانی به هیییچ دردی نمیخوره چون هر طرف بگیری یه چیزی هست بهش بزنی!
    هیچی دیگه از این که یک ایرانی هستم به خودم میمالم : |

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      کادیلاک ماشنینای خوبی داره من خیلی خوشم میاد نه از مدلGTSبلکه از کل شرکت کادیلاک مدیریت داره الان داره با مرسدس به اون بزرگی رقابت میکنه………
      فقط میتونم بگم عالیه…………..هم ای سیستم هم شرکت کادیلاک

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          داش رضا جواب قطعی دادن ، منطوط به خامی ما میشه .

          چون این مساله را زمان و اینده مشخص میکنه . به نظر من

          اون شرکتی که بیشتر تلاش میکنه و دنبال نواوری هستش ،

          موفق میشه .

          اما اینو میتونم بگم که بنز چند سال پیش این سیستم

          رو اختراع کرد .

        1. تصویر پروفایل فریا
          فریا
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          پرچـــم کادیلاک خیلی خیلی بالاس <3
          ما ایـرانیا محرومیــم ، 35 ساله که واردات آمریکایی نزدیک به صفره ( نه صفر مطلق )، کادیلاک ندیدیم ؛ مرسدس پرستیم . چرا ؟ چون میگیم کادیلاک ســویل 1980 کاربرات 15 میسوزونه ، مرسدس بنز هم که جلو چشــمون هس 2014 ـش 12 تا میسوزونه با کلی قدرت . بنــز نمیگم بــده ها ! بنز واقعا کارش درستــه ! ولی اینکه میگیم کادیلاک پرمصرفه و بنز کم مــصرف برا اینه که محصول سال 1980 کادیلاک رو با بنز 1980 مقایسه نمیکنیم ! با بنز 2014 مقایــسه میکنیم .!
          داستان طولانــییه …

    2. فرید
      سوابق: (179 دیدگاه) ,

      مثلا اغلبو مینویسن اقلب بعد در مورد فرار مغز ها حرف میزنن

      پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    کادیلاک تقریبا 30 سال هیچ نواوری و ظرافت خاصی نداشت اما از 2-3 سال گذشته دوباره این شرکت دستبکار شده هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ تکنولوژی و فنی بدنبال نواوری افتاده که میتونه دوباره این برند عالی رو به موفقیت برسونه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mostafa Vp
      Mostafa Vp
      سوابق: (350 دیدگاه) ,

      احسان در این 2-3 سال تمام شرکتای خودروسازی(به غیر از سایپا و ایران خودرو)دستبکار شدن تا از همه لحاظ پیشرفت کنن.

      پاسخ
  4. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    هنوز ماشینی مثله سویل ندیدم خیلی عالی بود خدایی

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (350 دیدگاه) ,

    یعنی آدما اینقدر حواس پرتن که باید همچین سیستمایی ساخته بشه؟؟؟؟؟
    خودشون حواسشونو بدن دیگه این کارا چیه؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2211 دیدگاه) ,

      البته که ادمی که حواسشو بده نیازی به این سیستم نداره اما خب ادم حواسپرت و گیج اطرافمون کم نیست

      پاسخ
  6. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    سیستم کروز جنسیس ، سیستم کنترل مرسدس ، سیستم سوپر کروز کادیلاک و فکر میکنم بزودی سیستمهای مشابه دیگر کمپانی ها
    به نظرم هر چقدر خودروسازان در سیستمهای ایمنی با هم رقابت کنند به نفع مصرف کنندگانِ

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    تکنولوژی و باز هم تکنولوژی جدید. این سیستم جدید کادیلاک سیستم جالبی و خیلی کاربردی. مثال اگه بخوای از تهران تا اصفهان رو بکوب بدون استراحت بری یه مقدار سخته ولی با این سیستم نه ماشین رو تنظیم می کنی و راحت تا مقصد می خوابی. مثال دو اگه رانندگی بلد نیستی یا ( مثل خانوم ها ) رانندگیت رانندگی نیست ( رو عصاب بندری رفتنه ) تنظیم سیستم و عصابی راحت.

    پاسخ
  8. M
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این رادارها تو ایران تا پیکان وانت و 405 و نیسان وانت هست جواب گو نسیت اخه این ماشینها زمانی که ترمز میزنن هر جهتی خودشون دلشون میخواد میرن.

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    این سیستم ها رو مرسدس چند سال پیش تست میکرد کلیپشم داشتم اینا تازه میخان واسه 2017 به کار ببرنن

    پاسخ
  10. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    فک کنم این ماشین کمک زیادی در ضمینه پارک دوبل به خانوما بکنه

    پاسخ
  11. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    به به حال میکنه آدم با این تکنولوژی ها

    پاسخ
  12. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    کاری به موضوع این پست ندارم در کل جالب بود اما داخل کادیلاک ها لامصب از اون دریچه کولرش تا پدال ترمزش خیییییییییییییییییییییییلی خوشگله…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.