اولین تجربه با کادیلاک CT6
اولین تجربه با کادیلاک CT6

اولین تجربه با کادیلاک CT6

جدیدترین سدان لوکس دیترویت یک گزینه‌ی ارزشمند و جذاب است.
CT6 احتمالاً زیر رادارهای بخش سدان‌های لوکس پرواز خواهد کرد. این خودرو در دیترویت ساخته شده و استایلی محافظه‌کارانه داشته و فاقد پیشرانه‌ی انتخابی 8 سیلندر است و حامل استانداردهایی است که با ذکر آن‌ها شاید برخی‌ها سر خود را بخارانند. اگر کسی خود را به نزدیکی درب CT6 برساند و موفق به باز کردن درب آن شود، ظاهر مستقیم و بی‌پرده‌ی این خودروی جدید را مشاهده خواهد کرد. یک‌هفته‌ای را پشت فرمان خودرو سپری کردیم، حتی با پیشرانه‌ی 4 سیلندر و این کادیلاک بزرگ ممکن است که نظر شما را جلب کند.

2016-Cadillac-CT6-top-view-02
پیشرانه‌ی پایه در CT6 یک نمونه‌ی 4 سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ با حجم 2 لیتری است که به تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت مجهز بوده و توانایی تولید 265 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در این نسخه قدرت پیشرانه فقط به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. این پیشرانه به‌نوبه‌ی خود قدرتمند بوده و جالب‌توجه است که این نسخه چگونه سدان فول سایزی را به حرکت درمی‌آورد. لگِ توربو تقریباً غیر قابل مشاهده است و CT6 در دنده‌های پایین‌تر به‌خوبی شتاب می‌گیرد. نسبت به اندازه خود،CT6 بسیار سبک احساس می‌شود و ترمزها نیز مشکلی با توقف سریع خودرو ندارند. درحالی‌که هیچ‌گونه نگرانی درباره‌ی تأمین قدرت در خیابان‌های شهری وجود ندارد اما همواره حجم پایین پیشرانه را در دنده‌های بالا به خاطر داشته باشید. حتی بدتر آن است که صدای پیشرانه کاملاً رضایت‌بخش نیست. یک صدای ساخته‌شده که می‌توان آن را به‌عنوان رنگ “بژ” خطاب کرد!

2016 Cadillac CT6
2016 Cadillac CT6

سدان لوکس کادیلاک تجربه‌ی رانندگی کاملاً آرام و متینی را ارائه می‌دهد. تحت شرایط نرمال و معمولی و خصوصاً در شهر، این خودرو کاملاً مناسب است که این مهم به لطف پیشرانه‌ی کوچک حاصل شده است. داخل خودرو درخشان و باروح است، خصوصاً با چرم رنگ روشن موجود در خودروی تست و وجود سانروف پانورامیک. صندلی‌ها راحت هستند و مواد بکار رفته در کابین نما و احساسی جذاب دارند. سیستم صوتی Bose با 34 بلندگو فضایی احساسی را به وجود می‌آورند. درمجموع این یک هواپیما است که حرکتی کاملاً آرام و خوب در جاده دارد.

2016 Cadillac CT6
2016 Cadillac CT6

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت CT6 سیستم تعلیق این خودرو است (حتی بدون کنترل سواری مگنتیک قابل سفارش در مدل‌های بالاتر). سواری خودرو نرم است و ناهمواری‌های جاده را خنثی می‌کند. در همان زمان، CT6 بسیار با ارتباط دیده می‌شود و یک کار خارق‌العاده را با انتقال اطلاعات درباره‌ی آنچه بین لاستیک‌ها و جاده رخ می‌دهد انجام می‌دهد. کادیلاک این کار را بدون اضافه کردن لایه‌ای از لرزش، ناپایداری و اذیت انجام می‌دهد. سیستم تعلیق پایه واقعاً همانند یک جسم صلب احساس می‌شود که یک تعادل شگفت‌انگیز بین خنثی کردن حرکات بزرگ بدون ایزوله‌ی کامل ایجاد می‌کند.

2016 Cadillac CT6
2016 Cadillac CT6

فرمان الکتریکی CT6 خوب احساس می‌شود و نمایی شیک دارد و بدون آنکه نیاز به تنظیمات کوچک داشته باشد، خودش در راه مستقیم حرکت می‌کند. در دور زدن‌ها، توزیع وزن کاملاً مصنوعی احساس می‌شود و تلاش بیشتری می‌کند تا اعتماد بیشتری را در پیچ‌ها ایجاد نماید. ما دنبال آن بودیم تا فرمان پذیری فعال عقب را در مدل‌های سطح بالای CT6 امتحان کنیم تا ببینیم که چگونه بهبود چشمگیر را در ارتباط بین خودرو و راننده شکل می‌دهد. حداقل آن است که این تنظیمات فرمان پذیری شعاع گردش این سدان بزرگ را بهبود می‌بخشد.


بسته به شرایط و حالت انتخابی شما،CT6 می‌تواند 3 حالت رانندگی تور، اسپورت و برف/یخ را داشته باشد. در زمان انجام تست ها استفاده از شرایط برف/یخ مقدور نبود و ما توانستیم دو حالت دیگر را آزمایش کنیم. تنها تفاوت قابل‌توجه بین دو حالت تور و اسپورت به برنامه‌ریزی گیربکس مربوط می‌شود. گیربکس در حالت اسپورت به‌طور ساده دور موتور را بالا نگه می‌دارد؛ اما به نظر می‌رسد که با وجود پیشرانه‌ی پایه، سیستم فرمان، پدال گاز و سیستم تعلیق تا حدی بین دو حالت انتخابی یکسان باقی می‌مانند.

2016 Cadillac CT6
گیربکس 8 سرعته ی کادیلاک به نرمی هر چه تمام‌تر دنده‌ها را تعویض می‌کند. تعویض یک ‌دنده به دنده‌ی دیگری قابل‌توجه است اما حتی در زمان‌های شتاب گیری سریع نیز شما آن را احساس نمی‌کنید. همچنین روی انتخاب‌گر دنده بخش M وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از پدال‌های پلاستیکی کوچک قرارگرفته در پشت غربیلک فرمان، دنده‌ها را تعویض نمایید. مقدار اندکی تعلل در هنگم فشار دادن پدال تا زمان تعویض دنده وجود دارد.


آخرین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی CUE کادیلاک در CT6 جدید بکار گرفته‌شده است. نمایشگر مرکزی 10.2 اینچی دارای اندازه‌ای بسیار مناسب ازنظر سهولت استفاده و میزان دید است. گردش و انتخاب منوها در صفحه‌نمایش آسان است اما این کار می‌تواند از طریق تاچ پد قرارگرفته در کنسول مرکزی نیز انجام شود. مسیرهای نقشه در سیستم ناوبری کاملاً واضح هستند و همچنین می‌توان پیش‌بینی آب‌وهوای 5 روز آینده را نیز نظاره‌گر بود. سیستم CUE همچنین با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد که به شما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های گوشی هوشمند خود را در صفحه‌نمایش مرکزی داشته باشید. گاهی اوقات، سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بسیار زمخت هستند و این‌گونه احساس می‌شود که باید برای استفاده و هماهنگی با گوشی‌ها دوباره بکار گرفته شوند. این حالت در کادیلاک جایی ندارد.


اگر گوشی هوشمند شما با شارژ وایرلس سازگار است، بنابراین خیالتان از بابت شارژ گوشی راحت باشد چرا که کادیلاک ویژگی شارژ وایرلس را در CT6 قرار داده است. حتی اگر شما از شارژ وایرلس استفاده هم نکنید، مکان در نظر گرفته‌شده برای گوشی اندازه‌ی مناسبی برای دسترسی آسان دارد.
درحالی‌که تکنولوژی‌های دستیار پارک فعال مخصوصاً در خودروهای بزرگ و شاسی بلندها بسیار سودمند هستند اما کاربرد این سیستم در CT6 نیز جای بسی خوشحالی دارد. سیستم به دنبال نقاط می‌گردد و سپس به شما می‌گوید که به‌طور آهسته خودرو را به جلو یا عقب برانید، در این زمان فرمان خودرو به حالت خودکار می‌چرخد. بسیاری از تلاش‌های من با شنیدن جمله‌ی “پارک خودرو لغو شد” به پایان می‌رسید.
یک بار که کار به وسیله‌ی سیستم تمام شد، احتمالاً 10 برابر وقتی را گرفت که برای یک پارک معمولی صرف می‌شود. اغلب مانورهای CT6 به‌صورت ترسناکی نزدیک به سایر خودروها و اشیا بوده و به‌طور خارق‌العاده‌ای نیازمند شتاب گیری بسیار آهسته است. استفاده از حسگرها و دوربین‌ها در CT6 وسیع و قابل‌توجه است. با دوربین‌هایی که نمای 360 درجه را در زمان پارک خودرو نشان می‌دهند و همچنین خطوطی که نشان‌دهنده‌ی زاویه‌ی فرمان است، چه کسی دیگر نیاز به ربات دارد؟ اگر نمی‌خواهید که به دلایل واهی نسبت به خودرو تنفر پیدا کنید، قید پارک خودکار را زده و خودتان خودرو را پارک نمایید. مردم منتظر خواهند ماند اما از شما تشکر خواهند کرد.

2016 Cadillac CT6
موردی که بدیع و تازه احساس می‌شد اما من واقعاً آن را مفید یافتم، آپشنی برای انتخاب بین انعکاس یا نمایش دوربین عقب در آینه‌ی وسط و هنگام رانندگی بود. درحالی‌که این سیستم احساس طبیعی در هنگام نگاه کردن به آینه و سنجش فاصله‌ی پشتی دارد، اما این نما محدود است به‌ویژه اگر شیشه‌ی پشتی توسط قطرات باران پوشانده شده باشد.

2016 Cadillac CT6
کادیلاک به حد کافی روی CT6 کار کرده تا این خودرو را به رقیبی جدی تبدیل نماید. پیشرانه‌ی 2 لیتری به این خودرو اجازه می‌دهد تا قیمت مناسبی در برابر رقبا داشته باشد. ممکن است که کادیلاک در برابر رقبای آلمانی موجب چرخش سرها نشود اما فضای مناسبی را ارائه می‌دهد به‌طوری‌که CT6 تنها اندکی از سدان های لوکس مرسدس S کلاس، ب ام و سری 7 و جگوار XJ کوتاه‌تر است. این حقیقت که شما می‌توانید با کمتر از 80 هزار دلار به کلوپ دارندگان خودروهای لوکس بزرگ بپیوندید، جذاب‌تر است و وقتی داخل کادیلاک بنشینید این جذابیت بیشتر نیز خواهد شد. اگر می‌توانید غرورتان را قورت بدهید و با پیشرانه‌ی سرزنده‌ی 4 سیلندری بسازید، خود را برای چانه زدن آماده کنید. شما می‌دانید که وقتی چیز خوبی را دیدید، بهایش را بپردازید.


مشخصات کادیلاک CT6 2.0T LUXURY
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر
خروجی پیشرانه: 265 اسب بخار/400 نیوتن‌متر
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت: 6.1 ثانیه (تخمینی)
مصرف سوخت EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 10.6/7.5/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: 1599 کیلوگرم
قیمت پایه: 58395 دلار
قیمت نسخه تست: 66310 دلار


منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

37 دیدگاه

  1. tv
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    واقعا این طراحی باعث چرخش سر ها میشه یا نه ؟اونم در مقابل سایر خودروها ی رقیب … از این قیافه بهتر و شیکتر وجودنداره … ولی فعلا باید منتظر موتور های دیگه اش موند تا فهمید چه غولیه …

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      نه باعث چرخش سرها نمیشه از این قیافه شیک تر و بهتر هم وجود داره آئودی مرسدس و ب ام و هر سه از این با کلاس تر شیک تر و بهترن

      پاسخ
      1. کیان
        سوابق: (155 دیدگاه) ,

        بدون شک طراحی خوب و جا افتاده ای داره ، به اندازه کافی شیک و مجلسی هست و البته حس و حال اسپرت رو هم داره تا حدودی
        داخل کابین هم مناسب و زیبا طراحی شده و عیبی بهش وارد نبود
        طبق متن ایراد فنی خاصی بهش وارد نیس ، قیمت مناسب تری داره نسبت به هم رده هاش
        تازه هر ماشینی برای خوش خوبیها و بدی هایی داره ، مطمئنا حداقل حداقل این ماشین تو کشور خودمون بیاد چون تا حالا کم دیده شده یا اصلا دیده نشده نه تنها سرها نمیچرخن بلکه گردنم هم روش میشکنه ، آسمون برای بعضیا دهن وا کرده و آلمان از توش افتاده پایین !!!

        پاسخ
        1. خسته شده
          سوابق: (623 دیدگاه) ,

          بدون شک طراحیش به پای اون سه تا نمیرسه به اندازه کافی حس و حال نداره و به هیچ وجه اسپورت نیست
          داخله کابین هم مثل همیشه طراحی شده حس خاصی نداره کاملا معمولیه
          بایدم نسبت به هم رده هاش قیمش پائینتر باشه با تمامیه این اوصاف
          این ماشین هم در کشورمون بیاد چه نیاد فرقی نمیکنه و شک نکن گردنی نمیشکنه(آسمون برای بعضی ها کلا آمریکائیه) بهتره تعصب و بذاری کنار این مدل کاملا در رده بعد از رقبای آلمانیشه اونا در این زمینه تخصصه ویژه ای دارن فروششون هم در این بخش عالیه

        2. tv
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          کسی نمیتونه منکر خوب بودن ماشین های المانی بشه … ولی اگه فقط بخوام به قیافه رای بدم ، هیچ کدوم تو قسمت سدان قیافه اشون به پای کادیلاک نمیرسه ( نظر شخصیه) البته اگه اینو بخوام با جلو پنجره ای ام جی جی تی مقیاسه کنم … مسلما بنز برنده است …

        3. کیان
          سوابق: (155 دیدگاه) ,

          دوست عزیز من طرفدار بی چون و چرای بی ام و هستم
          اصلا تعصبی در کار نیست
          اما این صحبت که شما میگی که “داخله کابین هم مثل همیشه طراحی شده حس خاصی نداره کاملا معمولیه ”
          اون قسمت که مثل همیشه طراحی شده ، بی ام و که یه کابین و تا حدود 80 تا 90 % کپی پیست میکنه (اصلا بحث تخریب بی ا م و نیس صرف مقایسه مد نظرم هست )
          بنز هم دقیقا تو محصولای 2015 به بعد برای اکثر سری ها زاحای داخلیو خیلی خیلی شبیه سری اس داره میزنه !!!
          ظاهر کاملا سلیقه هست هیچ شاخصه خاصی برای اشرافی یا اسپرت بودن تعریف نشده

        4. Ali2240
          سوابق: (500 دیدگاه) ,

          کیان جان عزیز دل برادر همه کامنتت قبول فقط اون آخرش که ب ما آلمان دوست ها گیر دادی کم لطفیه
          ولی خب منی که تموم المانی ها از گلف گرفته تا 918 رو عاشقانه دوست دارم خوشحالم که امریکا ب روزای اوجش برگشته و با شورولت و کادیلاک و لینکلن داره رقیب خوبی برای المانی ها میشه

        5. کیان
          سوابق: (155 دیدگاه) ,

          پاسخ به دوست عزیزم علی
          من به همه سلیقه ها احترام میذارم و خودم هم آلمانی دوستم در درجه اول و بی ام و رو بیشتر از هرچیزی دوس دارم
          ولی میگم در هیچ شرایطی که واقعا منافعی در میون نیس آدم بخاطر تعصب نباید حرف الکی بزنه .
          اگر ناراحت شدید عذر میخوام

      2. ali
        سوابق: (1299 دیدگاه) ,

        در جواب به دوسته همیییییشه خسته
        ای بابا بازم تو
        باشه بی ام و خوب حالا چه کار کنم
        کادیلاک 104 ساله خودشرو ثابت کرده نیاز به
        تایید من و شما نداره پس الکی حرص نخور گلم
        تازه اونقدر که قیافه بی ام و تکراری شده هیچ
        کمپانی تکراری نداره مثلش متعصب همیشگی

        پاسخ
      3. تصویر پروفایل Danial
        Danial
        سوابق: (221 دیدگاه) ,

        آقای “خسته شده”

        شما فکر کن این ماشین با این چراغاش شب بیوفته پشتت یه پلیسی بزنه اوف خدایش تا صب تو کفش میمونی اسن ببین کادیل “کادیلاک” عشقه اسمشم لامسب “لامذهب” کلاس داره والا

        پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      فک کنم توپدال بود خوندم که اولین کارخانه ای که کادیلاک خارج از امریکا برا منتاژ زده تو ایران بود قبل انقلاب.هییی.ما که مصرف کننده هستیم چی میشد جنس های به درد بخور مصرف کنیم نه چینی

      پاسخ
  2. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    والا با همین موتور 2 لیتری به تنهایی به کل صنعت خودروسازی کره میارزه .
    بی انصافی وقتی هست که بزک کرده های کره ای بتونن مجوز ورود بگیرن اما با اصالت هایی مثل کادیلاک ، فورد ، شورولت و .. نتونن پلاک ملی بشن !

    پاسخ
  3. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    کادیلاک همیشه عالی بوده و هست. شاهین جان ممنون از مطالبی که میذاری.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (855 دیدگاه) ,

    انصافا کادیلاک مشکیه چه رخی داره از جلو.
    حالا من که شاید نتونم از نزدیک ببینمش و یا از بغلم رد شه و گردننم بشکنه!!!!
    ولی همین الان با دیدن تصاویر به نظرم عینکی خواهم شد(من برم به چشم پزشکی تا شبیه وزغ نشده چشمام).

    پاسخ
    1. فقط آمریکا فقط کادیلاک
      سوابق: (251 دیدگاه) ,

      لازم نیست شما از ماشین آمریکایی تعریف کنی.شما بنتلیتونو که داره با اون فروشش ورشکست میشرو بچسب.وضعش در حالا حاضر خراب شده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
        (پهلوان مک لارن)new great britain
        سوابق: (855 دیدگاه) ,

        چشم دوست عزیز از این به بعد خواستم تعریف کنم قبلش از شما اجازه میگیرم.
        بنتلی داره ورشکست میشه هم جک خوبی بود دمت گرم.
        همین شما اگه من میومدم از این ماشین بد میگفتم به من میگفتی متعصب.
        آدم نمیدونه چی کار کنه تعریف میکنم یه چیز میگن بد میگم میشم متعصب.

        پاسخ
        1. GT
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          دوست عزیز اگه به مقاله ای که پدال چن روز پیش در مورد میزان فروش خودروها گذاشته بود مراجعه کنی میبینی که کادیلاک هم جزو خودروسازیاییه که فروششون به شدت افت کرده بود!!!پس بیخودی به بنتلی گیر نده

        2. ali
          سوابق: (1299 دیدگاه) ,

          من معذرت می خوام دوستمون یه کم تند صحبت کرد
          و همچنین از دو دوست المانی باز منصف اقا کیان و علی 2240
          تشکر میکنم بابت جواب منطفی که به جناب هههههههههههمیشششششششه خسته متعصب دادند

        3. HUMMER
          سوابق: (78 دیدگاه) ,

          منم خودم شیفته ماشینای بریتانیایی هستم و در عین حال عاشق دست پرورده های دیترویدی خصوصا کادیلاک CTS V کوپ

  5. امیر.عارف
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    4سیلند و 265اسب بخار واقعا عالی به نظر میرسه. شخصا با شناخت معدودی که از ماشینهای آمریکایی دارم لذت بردن از ماشینهای آمریکایی خیلی احتیاج به زحمت نداره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (855 دیدگاه) ,

      شما چرا معذرت خواهی کنی ali جان.
      اون دوستمون همچین میگه شما لازم نیست طرفداری کنی انگار مثلا خودش صاحب شرکت کادیلاکه!!!
      انگار مثلا من ویروسه ماشینای آمریکایی ام خودش هم همه کاره ی ماشین های آمریکایی.
      به من میگه شما برو بنتلیتو بچسب که داره ورشکست میشه!!!!
      من نمیدونم اصلا چه ربطی به بنتلی داره این موضوع.
      واقعا برایه بعضی کاربرا به قلking 918 باید سکوت مطلق کرد همین..

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1299 دیدگاه) ,

        اتفاقا بنتلی و رولزرویس وجدانا میگم عالی اند و هر دو در
        کلاس خودشون اول هستند بدون شک ولی حالا یه سوء تفاهمی
        شده عیبی نداره

        پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    در بحث کلاس، ابهت و استایل شیک، کادیلاک یکی از بهترین هاست که حس لوکس بودن رو القا می کنه.

    پاسخ
  7. بنتلی
    سوابق: (1058 دیدگاه) ,

    دوست عزیز”فقط کادیلاک”،از کادیلاک تعریف کرده خو،چه ربطی ب بنتلی داره!واقعا ک!در ضمن کادیلاک هم با اینکه مث بنتلی تولید محدود و گرون نیس کلی کاهش فروش داشته!_____به به خسته شده عزیز!باز ازاون مقایسه های فوق العادت انجام دادی ک!چن وقت پیش همین حرفو درمورد ولوو ‏s90زدی!دوست عزیز بزار ی سایت معتبر اینارو باهم مقایسه کنه بعد!در ضمن این خودرو پرچمدار اصلی کادیلاک نیس و نباید با اس کلاس و سری 7مقایسه بشه،کلاس این خودرو بین سری 5 و 7 و بین ‏Eکلاس و‏sکلاس قرارمیگیره مث بیوک لاکراس،کادیلاک برنامه ساخت یک سدان مجلل بزرگتر از اینو داره.البته این خودرو هم ب اندازه کافی لوکس و فوق العاده هس!.

    پاسخ
  8. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    تو عکس ها که کیفیت داره توش موج میزنه….خیلی خوبه///

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      ممنونم کیان جان
      میدونی من از کجا از ماشینهای المانی بدم اومد
      زمانی بود که مجله ماشین و سایت تیونینگ تالک بطور غرض ورزانه ای
      شروع به تخریب امریکاییا و بهتر دونستن المانیها کردن و گر نه من خودم
      به خودروسازان با قدمت مثل بنز و بقیه المانی ها احترام میذاشتم و همین
      کار باعث شد خیلی از دوستان امریکایی نسبت به المانیها مثل من حساس شن
      ولی در کل هم امریکاییها و هم المانیها خداییش میگم عالی اند حالا یکی
      کم تر یکی بیشتر وگر نه خدایشش یه بنزه s280 دهه 70 که
      من همیشه میبینمش و از قیافش لذت میبرم خیلی ابهت داره

      پاسخ
  9. ali
    سوابق: (1299 دیدگاه) ,

    راستی یه چیز بگم بابام خودش با اینکه ماشین امریکای خیلی
    خوشش میاد و 10 سال پلیموت والیانت داشت ولی همیشه
    از بی ام و 2002 مدل 75 خودش صحبت میکرد و تو کار تعمیر اونا بود
    حتی الان یه دوست داره که تو گاراجش پر ماشین المانی و طرف
    المانی باز قهاریه و همیشه خدا با هم کل کل داریم سر المانی و
    امریکایی

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    مگه میشه یک روز کادیلاکو ببینی و اون روز زیبا نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل godfather
    godfather
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر
    خروجی پیشرانه: 265 اسب بخار/400 نیوتن‌متر
    مصرف سوخت EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 10.6/7.5/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
    وزن خالص: 1599 کیلوگرم
    پراید 111 تو بعضی مدلاش صدی 13 رو میزنه
    اقای نعمت زاده تو میتونی از دست معلم ریاضی سال اولت شکایت کنی تو یاد دادن اعداد برای تو کم گذاشته

    پاسخ
  12. mohammad-fm
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    ماشین های امریکایی خوبن مخصوصا فورد و شورلت و جمس ولی هیچکدوم بنز یا بی ام و نمیشن

    پاسخ
  13. reza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه ی المانی بازها و امریکایی بازها…اقا هرکه هرچی میخواد بگه دنیا یعنیییییییییییusa
    اصلا میشه یه ماشین امریکایی رو ببینی و لذت نبری؟؟؟اصلا اینجور چیزی ممکنه؟؟؟؟پر مسلمه که نههههههههههه،،،****ماشین فقططططط امریکایییی.کلا دنیا فقط امریکا😊😊
    البته باید اینو هم عرض کنم که المان هم واقعااااا عالیه اصلا بد گفتن از ماشینای المانی اشتباهه.ولی در کل امریکایی بهتره.ایتالیا هم یادتون رفت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.