کادیلاک LTS سوپرلوکسی از سرزمین دیترویت

سایتی غیررسمی وابسته به جی‌ام، اطلاعاتی در مورد کادیلاک LTS که چند وقتی است تست جاده ای آن شروع شده، منتشر کرده است. در ادامه اطلاعات منتشر شده را بررسی می‌کنیم.

Cadillac Elmiraj Concept
Cadillac Elmiraj Concept

LTS چگونه خواهد بود؟

یک سدان فول سایزِ دیفرانسیل عقب (قابل انتخاب با سیستمAWD ) که قرار است به گل سرسبد محصولات کادیلاک تبدیل شود. LTS خودرویی اسپرت، داینامیک و سریع خواهد بود که امکانات لوکس بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

2016 Cadillac LTS Spy-photo
2016 Cadillac LTS Spy-photo

هدف از تولید این خودرو چیست؟

سالیان سال است که کادیلاک خودرویی لوکس و فول سایز برای رقابت با رقیبانی از طرف بنز و لکسس، نداشته. خودروهایی با قابلیت‌های بالا در رانندگی و امکانات بسیار.

آغاز پروژه

در ژوئن سال 2012 برخی از مقامات جی‌ام از پروژه ساخت این خودرو پرده برداشتند. البته هنوز تأیید مدیران و مسئولان جی‌ام برای نهایی شدن تولید این خودرو نیاز بود.

Cadillac Elmiraj Concept
Cadillac Elmiraj Concept

عده‌ای از مدیران جی‌ام معتقد بودن ساخت و طراحی چنین خودرویی هزینه‌های بسیار بالایی بر دوش این کمپانی که تازه از بند مشکلات مالی رها شده، می‌گذارد. آن‌ها معتقد بودند این پروژه برای وضعیت کنونی جی‌ام سنگین است.

اما عده‌ای دیگر از متخصصین جی‌ام اعتقاد داشتند که ارزشش را دارد که جی‌ام سرمایه فراوانی برای این پروژه بگذارد. اگر این خودرو تولید شود، دیدگاه مصرف‌کننده نسبت به این خودروساز تغییر خواهد کرد و به کادیلاک به چشم یک برند با تکنولوژی روز نگاه می‌شود نه خودروسازی که فقط برای کهن‌سالان خودرو می‌سازد.

سرانجام مدیران بلندپایه جی‌ام راضی شدند و پروژه آغاز شد. ابتدا نیاز به کانسپتی بود تا مصرف‌کننده را با این خودرو کمی آشنا کند. المیراژ همان کانسپت بود.

پلتفرم LTS

این خودرو قرار است بر روی پلتفرم کاملاً جدید جنرال موتورز با نام اومِگا ساخته شود. پلتفرمی که به طور اختصاصی برای ساخت خودروهای بزرگ دیفرانسیل عقب طراحی شده.

Cadillac Elmiraj Concept Interior
Cadillac Elmiraj Concept Interior

هنوز کسی نمی‌داند گستردگی استفاده جی‌ام از این پلتفرم چقدر است.

  • آیا فقط برای LTS به کار می‌رود؟
  • آیا اوپل هم فول سایز دیفرانسیل عقبی بر روی این پلتفرم می‌سازد؟
  • آیا رقیب بیوک برای پورشه پانامرا که در آینده نزدیک قرار است تولید شود، بر روی این پلتفرم ساخته می‌شود؟

هر چیزی امکان دارد. جنرال موتورز در طی این سال‌ها ثابت کرده غیر قابل پیش‌بینی ترین خودروساز دنیا است و هر کاری ممکن است انجام دهد!

انجین های LTS

اطلاعات کمی درباره انجین های این خودرو منتشر شده ولی از حضور دو انجین با خبر هستیم.
اولی احتمالاً موتور کاملاً جدید V8 جی‌ام از سری موتورهای معروف small block خواهد بود. انجین دومی سیستم هیبرید کاملاً جدید جی‌ام خواهد بود که پول زیادی برایش خرج شده است. این موتور رقیبی جدی برای انجین هیبریدی لکسس LS خواهد بود.
دامنه‌ی موتورهای این خودرو قطعاً به این دو موتور ختم نمی‌شود و انجین های دیگری در دستور کار قرار دارد.

رقیبان

رقیبان اصلی این خودرو، ب ام و سری 7، مرسدس بنز اس کلاس، لکسس LS، جگوار XJ، آئودی A8 و…. خواهد بود.

تاریخ رونمایی

­­هیچ اطلاعاتی در این مورد منتشر نشده ولی حدس ما بر این است که این خودرو در نمایشگاه‌های سال 2015 رونمایی شود.

قیمت LTS

قیمت این خودرو از حداقل 70 هزار دلار تا حدود 100 هزار دلار خواهد بود. اگر قیمت این خودرو این‌گونه باشد، رقیبان باید منتظر ضربه‌ای سخت از طرف کادیلاک باشد.


در انتها می‌توانیم بگوییم LTS ابر خودروی جی‌ام خواهد بود و این شرکت تمام نیرو و سرمایه‌اش را برای ساخت این خودرو به کار گرفته. با این اوصاف باید منتظر خودرویی شگفت‌انگیز باشیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

82 دیدگاه

  1. فرشید
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    کادیلاک به تنهایی داره حرف اول تو لوکس سازا می زنه.اون موقع که کادیلاک داشت کشتی میساخت با موتور هشت سیلندر بنز داشت قورباغه می ساخت.ایول کادیلاک

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      کادی جون مبدع اولین موتور 16 سیلندر دنیا هم هست . فکر کنم برا سال 1948 بوده 😉

      پاسخ
  2. آرش
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    ماشینای امریکایی واقعا عالی هستن و مو لای درزشون نمیره
    چراکه قدرت و سرعت و زیبایی و اصیل بودن رو به همراه قیمت مناسب دارن
    کاش صنعت خودرو سازی ایران هم یه تکونی ب خودش میداد

    پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    داداش آرش تا صنعت خودرو ایران کاملا شخصی سازی و رقابتی نشه هچ تکونی نمیخوره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.