بررسی کادیلاک XTS 2017، آخرین بازماندهٔ نسل دیفرانسیل جلوهای کادیلاک

پس از توقف تولید سدان‌های دیفرانسیل عقب STS و DTS در سال 2011، کادیلاک مدل دیفرانسیل جلو XTS را به‌عنوان جایگزین هردوی آن‌ها معرفی نمود. XTS تا قبل معرفی سدان فول سایز و لوکس CT6، بزرگ‌ترین سدان کادیلاک و همین‌طور پرچم‌دار این شرکت محسوب می‌شد اما حال CT6 که نمونه‌ای دیفرانسیل عقب است این عنوان را در اختیار گرفته است؛ اما گویی حتی با به بازار آمدن CT6، کادیلاک قصد توقف تولید XTS را ندارد و حتی آن را برای سال 2017 مورد فیس‌لیفت قرار داده است. این در حالی است که XTS تنها سدان دیفرانسیل جلوی حال حاضر کادیلاک است و می‌توان آن را آخرین بازماندهٔ نسل سدان‌های دیفرانسیل جلوی کادیلاک دانست چراکه غیر از XTS تمامی سدان‌های حال حاضر کادیلاک از نوع دیفرانسیل عقب هستند. با این مقدمه به سراغ بررسی فیس‌لیفت 2017 کادیلاک XTS می‌رویم.

2017-Cadillac-XTS-2

با این به‌روزرسانی جدید، اتاقی جادار و یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ، کادیلاک XTS 2017 انتخاب مناسبی در بخش سدان‌های فول سایز لوکس محسوب می‌شود. علاوه بر این، XTS با برخورداری از امتیازات ایمنی بالا، سیستم چهارچرخ محرک قابل سفارش و لیست قابل‌توجهی از ویژگی‌های با تکنولوژی بالا، توانایی‌های زیادی جهت رقابت با خودروهای هم‌کلاس را دارد. تنها سدان دیفرانسیل جلوی کادیلاک بااینکه 6 سال از عمرش می‌گذرد، به لطف به‌روزرسانی 2017 و فضای داخلی راحت، همچنان خودروی جذابی بوده و بدون شک نظر خریدارانی که به دنبال خودروهای راحت هستند را به خود جلب می‌کند. هرچند که این راحتی و نرمی بیش‌ازحد موجب به خطر افتادن عملکرد و هندلینگ آن شده است.

2017-Cadillac-XTS-6

تغییرات خارجی و داخلی

برای متوجه شدن تغییرات ظاهری XTS جدید نسبت به گذشته به کمی تلاش نیاز است به‌طوری‌که عمده‌ترین تغییر خارجی آن، تغییر جلوپنجره و استفاده از لوگوی جدید کادیلاک است اما در فضای داخلی آن تغییرات قابل‌توجهی اعمال‌شده است خصوصاً اگر به تکنولوژی توجه زیادی داشته باشید. کنسول وسط، نمایشگر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE مورد تجدیدنظر قرارگرفته، یک شارژر بی‌سیم تلفن همراه به خودرو اضافه‌شده، یک سیستم دوربین فراگیر که دیدی 360 درجه را برای راننده فراهم می‌کند در ماشین تعبیه‌شده و ویژگی‌های با تکنولوژی بالای فراوان دیگری نیز در کابین XTS جدید بکار رفته که آن را تبدیل به کابینی به‌یادماندنی کرده است.

2017-Cadillac-XTS-10

 

تجهیزات

کادیلاک XTS در تیپ‌های مختلفی بانام‌های پایه، کالکشن، لاکچری کالکشن، پریمیوم کالکشن و پلاتینیوم عرضه می‌شود. تیپ پایه به‌صورت استاندارد مجهز به چراغ‌های عقب LED، سنسور پارک عقب، رینگ‌های 19 اینچی، روکش چرم صندلی‌ها، سیستم تعلیق، کمک‌فنر و دامپرهای تطبیقی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 8 جهت، چراغ‌های جلو زنون، سیستم سرگرمی CUE کادیلاک، اینترنت وای فای 4G، سیستم صوتی با 8 بلندگو و صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی است. درحالی‌که در بالاترین مدل یعنی پلاتینیوم تجهیزات فراوانی چون سیستم پارک خودکار، حسگر باران، سیستم‌های هشداردهندهٔ ترافیک، نقاط کور و خروج از خط از طریق لرزاندن صندلی، سیستم صوتی با 14 بلندگو، صفحه‌نمایش 12.3 اینچی، نمایشگر سربالا، چراغ‌های جلو تطبیقی خودکار، سیستم تهویهٔ اتوماتیک سه منطقه‌ای، رینگ‌های اسپشیال 20 اینچی، تریم چوب داخلی، تریم کروم خارجی و… وجود دارد.

 

قوای محرکه

XTS به‌صورت استاندارد با یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 320 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر قدرت دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس 6 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال میابد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک یا AWD هم برای آن قابل سفارش است. برای کسانی که به قدرت بیشتری نیاز دارند، کادیلاک یک موتور 3.6 لیتری V6 توئین توربو با 410 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را تدارک دیده که فقط در مدل V-Sport ارائه می‌شود. XTS V-Sport فقط در 5.4 ثانیه از صفر به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته یک موتور کوچک چهار سیلندر 2 لیتری با 270 اسب بخار قدرت هم در لیست سفارشات XTS وجود دارد که فقط در بازار چین ارائه می‌گردد.

 

رقبا

در بازار رقابتی فعلی، اصلی‌ترین رقیب کادیلاک XTS، کرایسلر 300 دیفرانسیل عقب است که با پیشرانه‌های توانمند V6 و V8، سیستم چهارچرخ محرک سفارشی و لیستی جذاب از ویژگی‌های لاکچری، رقیبی سرسخت برای XTS محسوب می‌شود. همچنین نسل جدید هیوندای جنسیس که به‌تازگی تحت برند جنسیس درآمده و بانام G80 عرضه می‌شود نیز از رقبای XTS بشمار می‌رود. به‌ویژه به دلیل طراحی مجدد اخیر خود و طراحی جذاب کابین. از رقبای غیرمستقیم XTS هم می‌توان مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 را نام برد که هرچند مدل CTS رقیب مستقیم آن‌ها به‌حساب می‌آید اما XTS نیز توان رقابت با آن‌ها را دارد.

2017-Cadillac-XTS-front-ang

قیمت

قیمت کادیلاک XTS مدل 2017 از 45,295 دلار برای تیپ پایه آغاز می‌شود و در بالاترین مدل به 73,315 دلار می‌رسد. فروش نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ XTS از ماه می آغازشده و به نظر می‌رسد با این تغییرات مثبت و ویژگی‌های مناسب همچنان بتواند در کنار برادر بزرگ‌ترش به فروش و موفقیت مناسبی دست یابد.

2017-Cadillac-XTS-11

 

مشخصات فنی

Cadillac XTS V-Sport 2017
پیشرانه 3.6 لیتری V6 توئین توربو
قدرت 410 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتا 96 5.4 ثانیه
حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 13/8.4 لیتر شهر/جاده
فاصلهٔ بین دو محور 2.84 متر
طول/عرض/ارتفاع 5.13/1.85/1.5 متر
وزن خالص 1817 کیلوگرم
حجم صندوق بار 509 لیتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

16 دیدگاه

  1. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    افرین به کادیلاک.جدیدا شاهد چندین مدل زیبا بودیم از این کمپانی خوب
    قدرت موتورش خوبه.شتابش هم خوبه
    ولی فکرکنم ماکزیمم سرعتش رو 220 کیلومتر درساعت محدود شده باشه

    پاسخ
  2. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    تازگی ها طراحی کادیلاک خوب شده اما ماشین هاشون رو خیلی شبیه هم کردن

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      شما که بهتر از ما میدونی ، الان هر شرکت یه زبان طراحی انتخاب میکنه و اونو به عنوان نماد تویه تمام مدلاش پیاده میکنه …
      مثل بنز ، بی ام دبلیو ، پورش ، جگوار و…

      پاسخ
  3. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    کادیلاک و لینکلن نماد قدرت خودرو سازی آمریکا

    پاسخ
  4. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    کادیلاک یه پیشرفت یهویی داشت واقعا عالیه تو همه مقایسه هاشم از بی ام و بهتر شده به نظرم به زودی کادیلاک ct6 با بی ام و 750 مقایسه میشه و کادیلاک پیروز میشه واقعا کادیلاک عالی داره عمل می کنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      کادیلاک CT6 هم کلاس سرى ٧ نیس
      هم کلاس سرى ۶ هست یا بنز CLS نه S کلاس

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3710 دیدگاه) ,

    یک زمانی آرزوی بنز و بی ام و مقایسه شدن با کادیلاک بود. امیدوارم دوباره جاشو پس بگیره

    پاسخ
  6. ferrari
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    اره قبل انقلاب امریکایی ها هیولا بودن سیاست مدارها همه امریکایی سوار میشدن درحالیکه المانی های تاکسی بودت. البته بی احترامی نمیکنم به المانی بازها هرکمپانی یه یه روز ممکنه از اوج پایین بیاد. البته کادیلاک داره بازم به روزهای پرشکوه گذشته برمیگرده

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    این دیگه تبدیل به سیسات شرکت ها شده که تمام خودروهاشون رو شبیه به هم میسازن و به جز اندازه ماشین به تفاوت های جزئی بسنده میکنن. راستی چه نیازی هست که عقبیا از نمایشگر مخصوصشون صفحه کیلومتر رو ببینن؟

    پاسخ
  8. ali
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    من که دیوونه کادیلاکم
    ماشیناش خدایی خیلی خشگله چه در قدیم و چه حالا
    دوست دارم کادیلاک میخوامت هزارتا

    پاسخ
  9. مهراب
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی داخلیش اگه رندر نبشه از اس کلاسم قشنگ تره
    چی کرده این کادیلاک

    پاسخ
    1. ПР
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      این عکسا مال مدل کانسپتشه.مدل اصلی اینطور نیست

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    رندر کدومه برادر من
    این زبان طراحى داخلى کادیلاکه
    همشون عالى هستن.
    منم دیدمش تا چند دیقه فقط داشتم نماى داخلى رو نگاه میکردم.

    پاسخ
  11. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    نه عزیز من کادیلاک ct6 سدان مجلله بی ام و سری6 و cls فیست بک هستن و کاملا کلاسشون فرق داره

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی زیبا و پر ابهتیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.