جزئیات کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷

جزئیات کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷

کادیلاک در مسیر احیای برند لوکس خود تا به اینجا، سدان‌های ATS، CTS و مدل آینده CT6 را معرفی کرده است. قدم بعدی این کمپانی برای پوست‌اندازی در کلاس شاسی‌بلند، با کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. این مدل که به‌تازگی در «دوبی» معرفی شده و در اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه لس‌آنجلس حاضر خواهد شد، جایگزین SRX به عنوان کراس‌اور لوکس متوسط کادیلاک می‌شود.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار می‌شود که در آن از فولادهای با مقاومت بالا و تکنیک‌های دیگر صرفه‌جویی در وزن استفاده شده است. در نتیجه، مدل‌های دیفرانسیل جلوی XT5 توانسته‌اند نسبت به SRX کنونی، ۱۲۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در همین حال، مدل‌های دو دیفرانسیل XT5 وزنی برابر SRX دیفرانسیل جلو دارند که به معنای ۷۵ کیلوگرم کمتر از مدل SRX AWD است.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

این کاهش وزن، همچنین به XT5 جدید کمک کرده است تا جثه جمع و جورتری نسبت به SRX داشته باشد. طول، عرض و ارتفاع XT5، به ترتیب ۲۰، ۵ و ۸ میلی‌متر نسبت به SRX کاهش داشته‌اند. با این حال، فاصله محوری XT5 به اندازه ۵۱ میلی‌متر اضافه شده و به بهبود فضا در داخل کابین کمک کرده است؛ به‌ویژه اینکه فضای پاها در صندلی‌های عقب به اندازه ۸۱ میلی‌متر افزایش داشته است. همچنین ردیف دوم صندلی‌ها می‌توانند به جلو و عقب حرکت کنند و بنابراین راننده می‌تواند فضای حمل وسایل را نسبت به تعداد سرنشینان تنظیم کند.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

طراحی کراس‌اور XT5 باعث شده تا این مدل مطابق با دیگر خودروهای خط تولید کادیلاک باشد. جلوپنجره عریض ویژه کادیلاک، چیزی است که بیشتر از همه در دماغه خودرو جلب‌توجه می‌کند و چراغ‌های لوله‌های LED نیز از چراغ‌های جلو تا قسمت پایین سپر امتداد پیدا می‌کنند. در عقب، چراغ‌های افقی بیشتر از همه، ظاهر دیگر مدل‌های کادیلاک را به ما یادآوری می‌کنند و این در حالی است که یک صفحه محافظ پایین بدنه از بین دو لوله اگزوز موازی بیرون زده است.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

در داخل کابین، کادیلاک CT5 مدل ۲۰۱۷ همچنان به سبک طراحی دیگر مدل‌های کادیلاک ادامه داده است. در عین حال، در طراحی داشبورد و کنسول تجدیدنظر صورت گرفته تا فضای بیشتری برای حمل وسایل در آنها مهیّا شود. البته در مجموع ۵ رنگ و تریم مختلف برای کابین این خودرو درنظر گرفته شده که در بین آنها، یک طرح فیبرکربن، دو نوع طراحی آلومینیومی و سه گزینه چوب اصل وجود دارند. همچنین به دنبال موفقیت مدل اسکالید پلاتینیوم، در XT5 نیز برای اولین بار یک سطح تریم «پلاتینیوم» ارائه شده است.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

همانند سدان لوکس CT6، در کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ نیز سیستم جدید «آینه دوربین عقب» استفاده شده که می‌تواند تصور دوربین نمای عقب بر روی یک آینه عقب معمولی نشان دهد. گفته می‌شود که تصویر دوربین در این حالت میدان دیدی ۳۰۰ برابر نسبت به یک آینه استاندارد در اختیار قرار دارد و راننده می‌تواند از میان ستون‌ها و قسمت‌های مختلف بدنه، دید داشته باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE کادیلاک همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم گوشی موبایل و چراغ‌های روشنایی روز LED، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در XT5 استفاده می‌شوند و آپشن‌هایی نیز مانند یک نمایشگر رنگی سر بالا، چراغ‌های جلوی LED کامل و یک‌ پکیج دستیار راننده شامل سیستم پارکینگ خودکار، کروز کنترل انطباقی و دستیار حفظ حرکت در بین خطوط برای این خودرو درنظر گرفته شده‌اند. همچنین درب عقب خودکار XT5 را می‌توان با حرکت پا در زیر سپر عقب، باز و بسته کرد.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

همانند SRX، XT5 نیز همچنان به استفاده از یک موتور پایه V6 ادامه می‌دهد. این موتور ۳/۶ لیتری، همان موتوری است که در مدل ۲۰۱۶ از ATS و CTS نیز استفاده شده و می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ۲ سیلندر خود را خاموش کرده و به صورت چهار سیلندر به عملکرد خود ادامه دهد. قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۶۶ نیوتن‌متری در این موتور، از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال داده می‌شود. XT5 اولین خودروی کادیلاکی است که از شیفتر الکترونیکی استفاده می‌کند؛ چیزی که به گفته کمپانی، هم نویز و لرزش کمتری در کابین دارد و هم فضای کمتری نیز در کنسول وسط اشغال می‌کند. در همین حال، یک سیستم استاپ-استارت موتور برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت مفید خواهد بود.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

در حالی که کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهد بود، ولی یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک «کلاج دوقلو» نیز برای آن درنظر گرفته شده که می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک از محورهای جلو یا عقب منتقل کند. همچنین محور دیفرانسیل عقب نیز در این حالت می‌تواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک چرخ‌ها در طرفین ارسال کند. همچنین یک حالت «عدم‌اتصال» نیز به صورت فیزیکی برای جداسازی دیفرانسیل عقب وجود دارد که در هنگامی که نیازی به استفاده از AWD نیست، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

2017 Cadillac XT5
2017 Cadillac XT5

یک سیستم تعلیق استرات «مک‌فرسون» با یک سیستم مولتی‌لینک در عقب همراه شده است. چرخ‌های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد هستند، ولی استفاده از چرخ‌های ۲۰ اینچی باعث می‌شود که سیستم تعلیق انطباقی «کنترل دامپینگ پیوسته» نیز اضافه شود. این در حالی است که XT5 پلاتینیوم یک سری بوشینگ‌های اضافه در تعلیق عقب برای ایجاد سواری بهتر دارد.


تولید کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ از بهار ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و اندکی پس از این تاریخ، وارد بازار خواهد شد. XT5 که یک آپدیت مناسب از SRX به‌نظر می‌رسد، در کنار «اسکالید» در بین شاسی‌بلندهای متوسط کادیلاک قرار خواهد گرفت. البته باید انتظار اندکی افزایش قیمت را نسبت به SRX داشته باشیم. شروع قیمت SRX در حال حاضر از ۳۸ هزار و ۶۰۰ دلار است که این قیمت، شامل هزینه تحویل نیز می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    کاری به عملکرد ماشین ندارم ولی طراحی ماشین و صد البته طراحی داخلیشو خیلی دوس دارم فوق العادس البته بعد مرسدس و پورشه این نظر شخصیه منه همین

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل shahab
      shahab
      سوابق: (646 دیدگاه) ,

      طراحی خارجی بی نظیر و داشبور شیک و موتور قدرتمند و در عین حال به روز
      انتقال قدرت یعنی اینکه میتونه 100گشتاور رو به یک چرخ بده
      RWD FWD AWD همه رو باهم داره!!
      تا 7سال دیگه مدل جدید این شاهکارهم میاد با کلی توانایی هیا عجیب و غریب اما مردم ما دارن قسط پراید میدن….

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل AliZeus
    AliZeus
    سوابق: (418 دیدگاه) ,

    خیلی عالی شده…ابهت همیشگی کادیلاک…همراه با ظرافتی که اعمال شده…و در آخر رنگ مشکی 🙂

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      واقعا فوق العادست از نظر طراحی خارجی از لینکلن نویگیتور بهتره ولی از نظر امکانات و طراحی داخلی لینکلن فوق العادست

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل ali ayat
      ali ayat
      سوابق: (719 دیدگاه) ,

      نه دوست عزیز این چهل تاست ولی چهل تا دلار دلار الان ۳۵۰۰تاست اینجا میدونی چقدر پول کشورت بی ارزشه فک کنم آخر تو دنیا باشیم یعنی بدبخترین خیلی خلاصه بهت بگم در هم ضرب کن اونوقت ببین چند تومن بی ارزش ما میشه

      پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      خدایا کشور هایی دیگه هر روز ماشین های به روز مدل جدید برای مردم کشورشون تولید میکنن تا مردمشون از زندگی لذت ببرن ولی کشور من ????ایران خودرو هایی بی کیفیت با بالا ترین قیمت و کمترین امنیت رو به مردم میدن جالب تر از همه اینکه آقای نعمت زاده ! میگه مردمی که خودرو نخرن و وام خودرو تحریم کنن خیانت کار 6

      پاسخ
      1. نخود آش
        سوابق: (275 دیدگاه) ,

        نه حرف نعمت زاده جالب نیست. جالب اینه که مردم به هم خیانت میکنن و میرن این آشغالا رو میخرن.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل shahab
        shahab
        سوابق: (646 دیدگاه) ,

        خیات یعنی ایکه زن و بچه تو سوار ماشینی کنی که حدقل ایمنی 15سال پیش اروپارو نداره

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل Hamid...Audi
    Hamid...Audi
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    واااااااااااووووووو!!!
    همه چی تمومه دیگه.طراحی داخلی طراحی خارجی توان و گشتاور خروجی موتور آپشن های فوق العاده و … .
    حرفی واسه گفتن نمیزاره.

    پاسخ
  4. mahdi
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    اگه وام بانکی داشت شک نکنید که یدونه ثبت نام میکردم بد جوری چشمم گرفته

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      مطمئن باش این 90 درصد داخلی سازی شده است

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1459 دیدگاه) ,

      اونجا کع وام بانکی نمیخواد. با ماهی 400 دلار بدون پیش پرداخت صاحب یدونش میشی.

      پاسخ
  5. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    بیرونشو…داشبوردشو…فرمونشوووووو…یه آرزو جدید به لیست آرزوهام اضافه شد!!

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    ظاهر فوق العاده خشن با ابهت وبا اصالت بدنه عضلانی وزیبا نمای عقب معقول داخل زیبا وشیک ودم کادیلاک گرم فروش اسکالید که حسابی با طراحی جدید رفت بالا این مدلم قطعا فروش بالایی خواهد داشت چه رقابتیه ماشینا یکی از یکی زیباتر عملکردای بهتر آدم میمونه چی بگیره اما ایران …..

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    طراحی جالب و پر ابهتی داره.

    پاسخ
  8. zodiac
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقای حسینی دوست داری با روان ما جوانها بازی کنی؟40000تا برای این ماشین با اصالت وبا اصل ونصب.حالا ما برای ی سمند داغون باید سی میلیون بدیم تازه سوار شیم بریم ایراداشو خودمون درست کنیم
    خداوکیلی دیگه بد بخت تر از ما داریم

    پاسخ
    1. نخود آش
      سوابق: (275 دیدگاه) ,

      شنیدین میگن سرنوشت هیچ ملتی تغییر نمیکنه مگر به خواست خودشون. حالا حکایت ماست. چهار روز نمیتونستیم بی ماشین بریم. چند هزار ماشین قسطی ثبت نام کردن. پس مشکل خودمونیم. از ماست که بر ماست

      پاسخ
  9. روزگار سخت
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اولین ماشین شاسی بلند که توی عمرم ازش خوش اومده همین. دومی لکسوس.nx. جیپ چروکی. البته شاسی بلند پراید هم زیباست. اره ای خدا چقدر ما بدبختیم چقدر عقب افتادیم ای کاش……

    پاسخ
    1. mostafa
      سوابق: (23 دیدگاه) ,

      درسته زیبا ، جادار ، مطمئن ..
      ولی اینکه سایپا نیست

      یعنی میشه یه ماشینی زیبا ، جادار و مطمئن باشه و ساخت سایپا نباشه ….
      مگه داریم مگه میشه ….

      پاسخ
  10. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1459 دیدگاه) ,

    من یکی نمیدونم احساساتم رو چطور بیان کنم.آدم چطور میتونه عاشقش نشه؟
    مسعود جان دمت حسابی گرم ب گرمای موتور کادیلاک

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    شــــاهکار…

    عاشـــق سیستم انتقال قدرتشم .
    هر سه حـــالت رو داره 😀
    RWD ، FWD ، AWD

    پاسخ
  12. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    فوق العادست
    نمیشه ازش ایراد گرفت

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    رقیب لیفان x60 اومد!!!!
    سرنوشت مردم کشوری را خود تعیین می کنند.

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعاً الآن تو آمریکا مردم سالاری بیشتر از ایران هست ما با پول این تو ایران یه سانتافه نمی تونیم بخریم

    پاسخ
  15. enzo
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    منی که میونه ای با suv ها ندارمم دلم خواست
    این مدل کادیلاک در عین ابهتش دلربایی میکنه

    پاسخ
  16. اسلامى
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام پول ما مسلمونها باید بره تو جیب چینیهاى کومونیست، ولى امریکا و اروپاى مسیحى دشمن ما هستند ، لیاقت ما ایرانیها همان پراید و ماشینهاى چینى هست!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.