فیات-کرایسلر دیگر در آمریکا خودروی سواری تولید نمی‌کند

کرایسلر از زمانی که کمک‌های مالی دریافت کرده کاملاً تغییر کرده و با شروع شراکت با فیات نامش نیز به گروه خودروسازی فیات-کرایسلر تبدیل شده است؛ و حالا این کمپانی منحصراً روی تولید شاسی بلندهای جیپ و پیکاپ تراک‌های رم تمرکز کرده و تولید مدل‌های کرایسلر 200 و دوج دارت را متوقف خواهد کرد. فیات-کرایسلر به تولید خودرو در مکزیک، کانادا و دیگر مکان‌ها ادامه خواهد داد.

Chrysler 200
Chrysler 200

خاتمه‌ی تولید خودروهای مسافری در ایالات‌متحده بخشی از برنامه‌ی سرجیو مارکیونه برای افزایش حاشیه سود این گروه خودروسازی است بنابراین فیات-کرایسلر می‌تواند رقابتی بهتر در بازار داشته باشد. مارکیونه در خلال صحبت با تحلیل گران وال‌استریت تائید کرد که تمام کارخانه‌های آمریکا، جیپ یا رم تولید خواهند کرد. خودروهای مسافری دیگر در ایالات‌متحده تولید نخواهند شد و مارکیونه باور دارد که حاشیه سود این شرکت می‌تواند به رقم 12.1 درصدی که جنرال موتورز اخیراً به عنوان بخشی از درآمد سه‌ماهه دوم سال خود اعلام کرده نزدیک شود.


آینده‌ی کرایسلر 200 و دوج دارت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و فیات-کرایسلر هنوز هم به‌طور فعالانه‌ای دنبال یک شریک است که مایل به تولید این دو خودرو باشد.

Dodge Dart
Dodge Dart

این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری 1.49 میلیارد دلاری برای تجهیز مجدد تأسیسات میشیگان است تا رم 1500 را در آن تولید کند. ماه گذشته فیات-کرایسلر همچنین اعلام کرد که 1 میلیارد دلار را برای ارتقای کارخانه‌ی جیپ و جابجایی تولید چروکی از تولدو، اوهایو به ایلینویز اختصاص خواهد داد بنابراین انتظار می‌رود که تولید رانگلر در تولدو گسترش یابد.

The Chrysler 200 Factory Tour, an interactive online experience

منبع: USA Today

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

22 دیدگاه

    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود
      آقا علی اگه فیات نبود، الان داج-کرایسلر توی زباله دان تاریخ بودن…

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        جناب صادق با ادب تر هم میشه صحبت کرد

        پاسخ
        1. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          درود
          آقا علی نمیدونم با چ لحنی کامنت من رو خوندید؟!
          ولی از کامنت شما اینجور که پیداس اشتباه خوندید!
          هیچ جزئی از کامنت بنده شامل بی ادبی به شما نبوده! نمیدونم چرا جبهه گیری کردید…!

      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3821 دیدگاه) ,

        کرایسلر کلا بعد از دهه ی 70 با افزایش قیمت نفت در فروش افت کرد. هدف از تاسیس دایملر-کرایسلر هم کمک به کرایسلر بود تا دایملر.
        ولی کرایسلر لیاقتش زباله دان تاریخ نیست. حتی اگه ورشکست هم میشد و کامل از پا می افتاد حتما کسایی پیدا میشدن تا دوباره احیاش کنن. چون اسمش خیلی بزرگ و پرافتخاره
        من خودم به احیای Oldsmobile و پلایموث تا سال 2030 خیلی امیدوارم. البته اولدزموبیل بیشتر

        پاسخ
        1. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          درود آقا مجید
          یه نکته ای وجود داره و اون اینه که اسمی که نتونه سودآوری داشته باشه محکوم به شکست خواهد شد و مهم نیست اون اسم چی باشه
          .
          یه روزی پونتیاک اونقد بزرگ بود که اسمش لرزه به تن رقبا می انداخت ولی الان کو؟ همون زباله دان تاریخ
          همین Oldsmobile چی به سرش اومد…؟
          کرایسلر هم 3 دست چزخید تا افتاد دست فیات
          اگه بلد بودن اونا از بحران خارجش میکردن (دیگه از دایملر بزرگ تر داریم؟؟؟)
          فیات هنوز که هنوز داره بدهی میده
          فیات به خاطر کرایسلر نزدیک 7-8 سال توسعه ی آلفا و مزراتی رو به تاخیر انداخت تا کرایسلر پا بگیره
          پس هزینه ای که باید برای سرپا شدن کرایسلر میپرداختن خیلی زیاد بود و فقط فیات حاظر به پرداختش شد، بقیه فقط انداختنش دور…
          میدونی داداش، برای سود و تجارت بعضی وقتا کار های ناراحت کننده ای انجام میشه که به لطف فیات دیگه متوقف شد
          ارادت

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3821 دیدگاه) ,

          صادق جان عزیز نظرای شما همیشه علمی و محترمه. ولی با این نظرت موافق نیستم. به نظر من سودآوری همه چیز نیست. البته قصد بحث کردن ندارم.لامبورگینی یا بوگاتی یا فراری نیاز به حمایت دارن. ولی به نظر من حمایت از این شرکت ها هم یک لطفه هم یک افتخار.
          من با حرفی که دوستمون گفت لعنت به فیات نابود کننده ی شرکت ها اصلا موافق نیستم. فیات شرکت بزرگ و قابل احترامیه.
          قبول دارم کرایسلر دیگه اون کرایسلر سابق نیست. شاید چون هنوز نتونسته مثل فورد یا شورلت خودشو با دنیای بعد از دهه ی 70 تطبیق بده.
          امیدوارم کرایسلر بتونه قدم در همون راهی بذاره که کادیلاک شروع کرده. چون کرایسلر برای من یادآور داج و Ram و جیپ هم هست.

          لفظ زباله دان تاریخ فکر نکنم برای کرایسلر مناسب باشه. تاریخ هم یک زباله دان داره و هم یک تالار افتخارات. کرایسلر یک اسطورست خوب نیست از این لفظ در موردش استفاده کنی. فکر کنم ali با این بخش کامنت شما مشکل داشته.

          منم ارادت!

  1. محمدرضا
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    ببارن ادامشو تو ایران تولید کنن😂😂😂

    پاسخ
    1. ویکی
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      نمیدونم کرایسلر 200 از نزدیک دیدی یا نه؟؟؟ ولی من چند وقت پیش توی منطقه آزاد دیدم واقعااا قشنگه… اگر شما هم از نزدیک این ماشین رو ببینین اون وقت از خداتونه که تو ایران تولید بشه این ماشین

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3821 دیدگاه) ,

    قطع تولید داج دارت و کرایسلر 200 واقعا ناراحت کنندس. امیدوارم کرایسلر به دوران اوج خودش برگرده. داج که داره خوب جلو میره. از بابت ادامه ی تولید Ram هم بینهایت خوشحالم. عاشق محصولات این شرکتم. خیلی ابهت دارن.

    پاسخ
  3. AKBAR
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    مدل 200 ساخت کرایسلر در سالهای قبل پر فروش ترین خودرو لوکس بازار آمریکا بود و دو خودرو مدل 300 ساخت کرایسلر و چارجر ساخت داج هنوز از پرطرفدارترین خودروهای سدان بازار امریکا هستند ، اگر به سایت شرکت لانچیا مراجعه کنید خواهید دید کرایسلر مدل 300 توسط لانچیا به نام تما تولید می شود . شرکتها جهت بهینه سازی و افزایش سود سیاستهایی را جهت تولید خودروها در کارخانه های مختلف خود در جهان اتخاذ می کنند و گروه فیات – کرایسلر هم از این رویه ها استثناء نیست .

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    قطع تولید دوج دارت کاملا درست بود اصلا با روح سایر محصولات دوج و گروه رام همخوانی نداشت همه اونها عضلانی قدرتمند بودن

    پاسخ
  5. علي
    سوابق: (903 دیدگاه) ,

    چین یا آلمان بخره درست میشن. فقط مدیریت خوب میخواد. ضمنا با به وجود امدن قدرتهای نوظهور اقتصادی و خلق برندهای جدید و قدرت گرفتن هیوندا و کیا کلا سبد فروش خودرو کلی تغییر کرده و ی جورائی اشباع شده. تنها راه موفقیت شرکتهای معتبر مثل مرسدس ، بی ام وه، پورشه ، آئودی و فولکس تولید خودروهای خودران و برقیه که ی شوک تکنولوژی جدید و خاص به مشتریان بده تا پولاشونو بابت خودروهای ارزان تر و بدون تکنولوژی خاصی مصرف نکنن.و ی جورائی سبد فروششون را حفظ کنن.

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    من نمی دونم چرا شرکتهای خودرو ساز اینقدر پول دارند سرمایه گذاری کنند و لی این خودروسازهای داخلی با اینکه اینقدر گرون فروش هستند حتی پول قطعه سازها رو ندارند بدهند

    پاسخ
    1. Developer
      سوابق: (117 دیدگاه) ,

      واقعا چه ارتباط عمیقی داشتن این دو تا مساله که گفتی و به هم ربطشون دادی!!

      پاسخ
    2. علی آقا
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      آخه اونا مجبور نیستن فامیلای نماینده های مجلس و وزارت صنایع امریکا یا آلمان رو استخدام کنن!!!
      الان ایران خودرو به اندازه هیوندای پرسنل داره در حالی که تولیداتش یک چهارم هیوندای هم نیست.

      پاسخ
  7. ali
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    اتفاقا با از رده خارج کردن دارت جدید که واقعا لیاقت اسم دارت رو هم نداره محصولات دوج یه پله به بالا ارتقا پیدا میکنه و محصولاتش خاص تر میشه

    پاسخ
  8. امیرحسین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    همین دوج دارت و بدن ما ضعیفش کنیم چند برابر گرون کنیم . به اسم دوج زارت بدیم دست خلق ا …

    پاسخ
  9. مسعود
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    آقا این سر جیو مارکیونه دلش کتک میخواد .اول میاد تو نحوه تولید دوج وایپر دخالت میکنه میگه میخواد الگوی تولید مازراتی رو تو کارخونه وایپر پیاده کنه(احتمالا” نسل ششم وایپر رو صنعتی سازی کنه)
    بعد میاد میگه میخوام فراری بزنم با موتور هلکت.
    (کسایی که متوجه نشدن منظور موتور چلنجر هلکته)
    حالا هم رو تولید سدان گروه کرایسلر دست گذاشته .
    وجدانا” خونش حلاله …! نه ؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.