کونیگ‌زگ

معرفی جمیرا، مگا جی‌تی چهارنفرهٔ 1700 اسبی کوئنیگ‌زگ

کوئنیگ‌زگ قصد داشت در نمایشگاه ژنو محصول کاملاً جدیدی را رونمایی کند اما با لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، رئیس این شرکت یعنی «کریستین فون کوئنیگ‌زگ» شخصاً به‌صورت آنلاین اقدام به معرفی این خودرو کرده است. محصول جدید کوئنیگ‌زگ که جمیرا (Gemera) نام دارد، نخستین محصول چهارنفرهٔ این شرکت محسوب می‌شود و کریستین فون آن‌را یک مگا جی‌تی توصیف کرده است.

جمیرا می‌تواند به‌راحتی چهار سرنشین بزرگ‌سال را در کابین خود جای دهد درحالی‌که از فضای کافی برای حمل چمدان‌های آن‌ها نیز برخوردار است. دسترسی به کابین خودرو هم از طریق درهای بسیار بزرگی صورت می‌گیرد که به سمت بالا باز می‌شوند. فاصلهٔ محوری این مگا جی‌تی نیز ۳ متر است که فضای زیادی را در داخل آن ایجاد کرده است.

همان‌طور که از اولین محصول چهارنفرهٔ کوئنیگ‌زگ انتظار می‌رود، کابین جمیرا مملو از تکنولوژی‌های روز و ویژگی‌های رفاهی است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به نمایشگرهای مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در جلو و عقب، شارژرهای بی‌سیم در جلو و عقب، اپل کارپلی، اینترنت وای فای، سیستم صوتی پریمیوم با یازده بلندگو، دوربین‌های داخلی و خارجی، چهار چراغ مطالعه، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای و دو نگه‌دارندهٔ لیوان با گرم‌کن و سردکن برای هر سرنشین اشاره کرد.

برجسته‌ترین ویژگی جمیرا اما قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی آن است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانهٔ بنزینی این خودرو که از نوع کارتل خشک و بدون میل بادامک است (Freevalve)، بسیار نوآورانه بوده و به‌تنهایی خروجی بسیار چشمگیری برابر با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ کوئنیگ‌زگ، این موتور که پشت کابین سرنشینان قرار گرفته است، می‌تواند با هر سوخت تجدید پذیری از اتانول و متانول گرفته تا E85 و بنزینی معمولی کار کند.

از سه موتور الکتریکی این هایپرکار چهارنفره دو موتور برای چرخ‌های عقب در نظر گرفته شده (یک موتور برای هر چرخ) و موتور سوم برای محور جلو مستقیماً روی میل‌لنگ پیشرانهٔ بنزینی نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که به لطف باطری‌های ۸۰۰ ولتی، جمیرا می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند و مهم‌تر از آن، می‌تواند در حالت تمام الکتریکی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

به گفتهٔ کوئنیگ‌زگ، هرچند جمیرا یک مگا جی‌تی است اما از اکثر هایپرکارهای دونفره، چه درون‌سوز و چه الکتریکی، پرفورمنس بالاتری دارد و در خط مستقیم می‌تواند بسیاری از آن‌ها را مغلوب کند. به گفتهٔ این شرکت سوئدی، این هایپرکار چهارنفرهٔ هیبریدی ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کوئنیگ‌زگ همچنین وعدهٔ ثبت رکورد شتاب صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت را هم توسط این ماشین داده است.

کریستین فون کوئنیگ‌زگ در مورد جمیرا می‌گوید:

تاکنون پرفورمنس فوق‌العاده متعلق به دنیای خودروهای دونفره با فضای بار بسیار محدود بود. جمیرا نوع کاملاً جدیدی از خودرو و جایی است که یک مگا کار افراطی با کابین جادار و سازگاری با محیط‌زیست ملاقات می‌کند. ما آن‌را مگا جی‌تی می‌نامیم

جمیرا به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و همین‌طور سیستم کنترل گشتاور بُرداری در همهٔ چرخ‌ها مجهز شده تا قدرت عظیم آن به‌راحتی قابل‌کنترل باشد. به لطف این ویژگی‌ها، مگا جی‌تی کوئنیگ‌زگ پایداری در بزرگراه‌ها را با چابکی در پیچ‌ها ترکیب کرده است. این شرکت سوئدی تنها تعداد محدود ۳۰۰ دستگاه از جمیرا تولید خواهد کرد که انتظار می‌رود هرکدام از آن‌ها حدود یک میلیون دلار قیمت داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. masoud

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بنظرم اشتباه نوشته شده
    دو موتور الکتریکی روی محور جلوست و یدونه محور عقب با موتور یکپارچه شده

    موافقم 7
    مخالفم 0
  2. مانی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کسی‌ که اطلاعات داره خبر داره چجوری
    و از کجا قدرت موتور الکتریکی‌ برای تولید این نیروی عظیم تامین میشه؟
    آخه باطری انچنانی نداره و موتور بنزینی هم که ۶۰۰ اسب داره
    وقتی‌ با این ماشین ۳۰ دقیقه تو پیست رانندگی‌ کنی‌ یا کلا هرجایی
    که فشار بیاد بهش اونوقت این ۱۷۰۰اسب و ۳۵۰۰ نیوتون متر چجوری تولید میشه؟؟؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. Mclaren

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    واقعا که زیباست مخصوصا نمای عقب فوق العادست دست مریزاد
    پوزشم یجورایی به 765 نزدیکه که واقعا زیباس

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. X

      ۲۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      جلوش هم خیلی قشنگه

      موافقم 5
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا