کیا

اولین تجربه رانندگی با سورنتو 2016

اگر بگوییم که سورنتو سوگلی کیاست، گزافه‌گویی نکرده‌ایم. سورنتو اولین مدلی از محصولات کیا است که در آمریکا تولید می‌شود و هم‌چنین اولین عضو خانواده کیا که از مرز تولید ۱۰۰,۰۰۰ دستگاهی در سال گذشته است. به عقیده مسئولین کمپانی کیا، مدل سورنتو ستون اصلی این کمپانی حساب می‌شود، به همین دلیل کیا تمام سعی‌اش را کرده تا سورنتو مدل ۲۰۱۶ مدلی بسیار بهتر از مدل‌های گذشته باشد.

2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
سورنتو مدل ۲۰۱۶ پیشرفت‌های زیادی نسبت به سلف خود داشته است که تشخیص آن‌ها بسیار راحت است. برای مثال می‌توان افزایش ۷.۶ سانتی‌متری طول کلی و فاصله بین دو محور را نام برد. افزایش ابعاد بدنه اغلب برای ما خوشایند نیست اما این افزایش سایز برای سورنتو لازم بود چرا که سورنتوی قبلی با ابعاد بدنه ای که داشت در میان کلاس‌های شاسی‌بلند جمع و جور و سایز متوسط قرار می‌گرفت و شخصیت مشخصی نداشت.

کیا سورنتوی 2016 در کنار نسل قدیم
کیا سورنتوی ۲۰۱۶ در کنار نسل قدیم
کیا سورنتوی 2016 در کنار نسل قدیم 2015
کیا سورنتوی ۲۰۱۶ در کنار نسل قدیم ۲۰۱۵
از طرفی افزایش سایز بدنه به سورنتو اجازه می‌دهد تا رقابت بهتری با رقبای خودش از جمله جیپ چروکی داشته باشد. هم‌چنین می‌توان سه ردیف صندلی را در این ماشین جا داد البته به طور استاندارد سورنتو دارای دو ردیف صندلی و ۵ نفر ظرفیت است.

2016 KIA Sorento SXL
۲۰۱۶ KIA Sorento SXL
سورنتو مدل ۲۰۱۶ از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند که در دیگر مدل‌های گروه هیوندای/کیا ، از جمله کیا اسپرتیج هم انجام وظیفه می‌کند. موتور فوق قادر به تولید ۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۲.۵ نیوتن متر گشتاور است و قدرت تولید شده توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

2016 KIA Sorento SX
۲۰۱۶ KIA Sorento SX
2016 KIA Sorento SX
۲۰۱۶ KIA Sorento SX
حق انتخاب موتور به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و می‌توان موتورهای ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۸۵ اسب بخاری و شش سیلندر ۳.۳ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری را هم سفارش داد. لازم به ذکر است که ظرفیت بکسل سورنتو با موتور ۳.۳ لیتری در این نسل به ۲۲۵۰ کیلوگرم رسیده که در مقایسه با ۱۵۷۵ کیلوگرم نسل قبل افزایش زیادی را نشان می‌دهد.

2016 KIA Sorento SX
۲۰۱۶ KIA Sorento SX limited
سورنتو نسل آخر را می‌توان در انواع دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل سفارش داد. نوع دو دیفرانسیل از حالت قفلی بهره می‌برد که می‌تواند گشتاور تولیدی توسط موتور را به طور مساوی میان محورهای عقب و جلو تقسیم بکند.

2016 KIA Sorento SX limited
۲۰۱۶ KIA Sorento SX limited
2016 KIA Sorento SX limited
۲۰۱۶ KIA Sorento SX limited
سورنتو جدید از نظر ظاهری تغییرات اساسی داشته است، به لطف این تغییرات، ظاهر سورنتو بسیار مجلل‌تر از مدل‌های گذشته شده است هم‌چنین ضریب درگ هم کمتر شده است. طرح باریک چراغ‌ها به نمای جلو حالتی تهاجمی می‌بخشند.

2016 KIA Sorento SXL Interior
۲۰۱۶ KIA Sorento SXL Interior
در داخل کابین هم این اتومبیل تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است. این تغییرات اساسی در داخل کابین باعث می‌شود تا سورنتو ۲۰۱۶ یک گزینه کاملاً ویژه به نظر برسد. سیستم سرگرمی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی که مجهز به ناوبری می‌باشد هم در داخل کابین تعبیه شده است.
روکش صندلی‌های مدل سطح بالای سورنتو از چرم Nappa انتخاب شده که مشابه نمونه استفاده شده در بالاترین مدل کیا یعنی K900 می‌باشد. از امکانات داخل ماشین می‌توان به صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و تهویه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور، سنسورهای برخورد عقب، سیستم کنترل ۳۶۰ درجه ای اطراف ماشین و سیستم هشدار برخورد اشاره کرد. تمام تریم های سورنتو ۲۰۱۶ از چندین حالت رانندگی سود می‌برند که روی عملکرد فرمان و جعبه‌دنده تأثیر می‌گذارد.
مدل‌های مورد تست ما نوع چهارچرخ متحرک، SX و SX Limited بودند. لازم به ذکر است که تریم SX از موتور V6 بهره می‌برد در حالی که انجین تریم SX Limited چهار سیلندر توربو است. کابین سورنتو با هر دو تریم فوق در اتوبان‌ها و در هر سرعتی بسیار بی‌صداست. این بی‌صدایی کابین حتی در شرایط طوفانی منطقه Lake Tahoe ایالت کالیفرنیا در موقع تست هم پایدار باقی ماند. سیستم تعلیق سورنتو ۲۰۱۶ بسیار انعطاف‌پذیر است و به لطف افزایش ۱۴ درصدی سختی و مقاومت پیچشی شاسی این مدل رانندگی نرم و پایداری دارد.

2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
شخصیت کلی مدل ۲ لیتری توربو باعث می‌شود تا این تریم نسبت به مدل V6 از نظر ما ارجح باشد هرچند لگ یا تأخیر توربو باعث می‌شود تا در آغاز حرکت از نوع V6 عقب‌تر بیفتد اما در اتوبان رانندگی پایاپایی با مدل V6 دارد. هم‌چنین مدل مجهز به موتور ۲ لیتری توربو عملکردی نرم‌تر و کم سروصداتر دارد.

2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
2016 KIA Sorento
۲۰۱۶ KIA Sorento
مدل ۲۰۱۶ کیا سورنتو هم‌اکنون به بازار عرضه شده است و نوع مجهز به موتور ۲.۴ لیتری این اتومبیل در حالت پایه و به صورت تک دیفرانسیل ۲۵,۷۹۵ دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    9سلام من در اهواز زندگی میکنم و نمایشگاه ماشین دارم و تمام ماشین ها رو داشتم چون در اهواز پلاک اروند است ماشین ها نصف قیمت هستند از بین شرکت هیوندا و کیا ، کیا رو انتخاب میکنم چون از لحاظ فنی بهتر هیوندا عمل کرده و من موتور 3300 این ماشین رو دارم بسیار نرم و خوش فرمان هست و از سانتافه خیلی بهتر است پس در خریدنش شک نکنید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا