فیس لیفت اپتیما برای 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: زیرمجموعه آمریکایی کیاموتورز یا KMA، در این پنج سال اخیر یکی از موفق ترین کمپانی های درحال رشد در ایالات متحده محسوب می شود طوریکه با معرفی نسل دوم اپتیما در سال 2010 توانست رقم فروش جهانی این خودرو را به مرز 150 هزار دستگاه در سال 2012 میلادی برساند تا بدین ترتیب این سدان متوسط، پرفروش ترین محصول کیا لقب بگیرد . . .

2014 Kia Optima
2014 Kia Optima

اما KMA از اتوشوی نیویورک خاطرات به یادماندنی زیادی دارد! مثلا همین اپتیما که فیس لیفت دومین نسلش (مدل های 2009-2010) در سال 2008 میلادی و در جریان اتوشوی نیویورک معرفی شد.
اما این پایان داستان نبود چراکه سال 2010 نیز همه سومین نسل اپتیما را برای نخستین بار در اتوشوی نیویورک دیدند. امسال هم کیا از فرصت نیویورک 2013 دوباره بهترین سود را برد تا اولین فیس لیفت از سومین نسل اپتیما را رونمایی کند.

در فیس لیفت جدید اپتیما که قرارست به عنوان مدل 2014 راهی بازار شود، مهم ترین تغییرات را باید در سپرهای جدید، طراحی مجدد مه شکن ها، LEDهای بکار رفته در بالای چراغ های جلو، دیفیوزر و نهایتا در طراحی مجدد درب صندوق جستجو نمود که منجر به حذف اسپویلر کوچک انتهای صندوق و همچنین استفاده از چراغ های جدید LEDدار عقب شده است.

2014 Kia Optima
2014 Kia Optima

درون کابین خودرو وجود نمایشگر جدیدی 4.3 اینچی در صفحه کیلومتر به همراه نمایشگر هشت اینچی کنسول (بصورت سفارشی) که سیستم راهیابی، رادیو ماوراه ای، چند رسانه ای UVO eServices و سیستم پخش اینفینیتی با 8 اسپیکر را پشتیبانی می کند، بیش از هر چیز دیگری قابل توجه است. همچنین مشتریان می توانند سیستم BSD یا هشدار دهنده نقطه کور خودرو و سنسورهای پارک را نیز سفارش دهند.

2014 Kia Optima
2014 Kia Optima

در مدل های LX مواردی مانند مه شکن های جلو، سراگزوزهای کروم کاری شده، زه های کرومی بکار رفته بر روی دستگیره درب ها، سیستم گرمایشی آینه ها، رینگ های جدید 16 اینچی با تایرهای 205/65 و شیشه های سولار بصورت استاندارد وجود دارند. مدل های EX نیز صندلی های چرمی، رینگ های 17 اینچی با تایرهای 215/55 و صندلی هشت حالته راننده دارند.

مثل همیشه SX-T بهترین مدل اپتیماست که برای مدل های 2014 ویژگی هایی مانند رینگ های 18 اینچ کرومی با تایرهای 225/45 ، کالیپرهای قرمز رنگ ترمز، برف پاکن های جدید، چراغ های زنون اتومات در جلو، صندلی هایی جدید با چرم ناپا و ترمز الکترونیکی پارک و … خواهد داشت.

برای هر سه مدل EX و LX و SX پیشرانه 2.4 لیتری GDI در نظر گرفته شده حال آنکه مدل های SX-T موتور توربوی 2.0 لیتری دارند. همچنین برای هر دو پیشرانه گیربکس شش سرعته اتومات بصورت استاندارد بود ولی مشتریان مدل های SX-T با استفاده از سیستم Drive Mode Select می توانند زمان تعویض دنده ها را تغییر دهند. گفتنی است KMA خط تولید خود را در شهر West Point در ایالت جورجیا قرار داده که از پاییز 2013 آغاز بکار می کند.

90 دیدگاه

  1. Saman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یکی که اپتیما داره بگه این ماشین خشکه یا ن در مقایسه با سوناتا

    پاسخ
    1. رحیم
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام.من دارم .اپتیمای 2015 SX T-GDi.خشک هست ولی خیلی راضیم از خریدش.میشه گفت برای جاده های ایران و این سرعت گیرهای وحشتناک ساخته نشده.اما در صورتیکه یه مقدار لاستیکاش مستهلک بشه قصد دارم یه لاستیک با فاق بلندتر زیرش بندازم.میگن اونطوری نرمتر میشه.اگر خواستید بخرید حتما همین مدل رو بخرید.چون توربو هست و با اینکه حجم موتور کوچیکتر هست(2 لیتر)ولی 274 اسب بخار نیرو تولید میکنه وشتابش به همین خاطر خیلی بیشتر از مدل 2400 بوده تازه مصرفش هم پایینتره.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.