کیا

بررسی پروتوتایپ کیا استینگر GT جدید

کیا مدت‌های مدیدی است که به عنوان یک خودروساز سطح میانی مطرح بوده و خودروهای خانوادگی ارزان، مجهز و ظریف ارائه می‌کند. اگرچه برخی از نمونه‌های گران‌بهای این شرکت مثل شاسی‌بلند سورنتوی فول با بهای حدود ۴۰ هزار پوندی عرضه می‌شود اما کیا امسال کار جدیدی را انجام داده و آن معرفی استینگر GT کاملاً جدید است.

kia-stinger
این سدان ۴ درب رقبای تثبیت شده‌ی آلمانی نظیر ب ام و سری ۵، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس را هدف قرار داده است و زمانی که اواخر سال جاری به نمایندگی‌های فروش راه پیدا کند به عنوان پرچم‌دار انحصاری کیا عمل خواهد کرد. این خودرو با پیشرانه‌های ۲ لیتری بنزینی و ۲.۲ لیتری دیزلی و نسخه‌ی سطح بالای ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری عرضه خواهد شد.

kia-stinger
کیا به تیم اتواکسپرس اجازه داده تا برای اولین بار پشت فرمان نسخه‌ی پیش‌تولیدی استینگر GT نشسته و چندین دور را در پیست تست این شرکت در کره بزند. اگرچه مدت‌زمان تست برای قضاوتی قطعی درباره‌ی خودرو کم بود اما توانستیم برخی از ویژگی‌های کلیدی استینگر GT را بفهمیم.

موقعیت نشستن خودرو خوب بوده و کابین جادار است و فضای پای کافی در بخش عقب حتی برای افراد قدبلند وجود دارد. کیفیت کابین یک قدم رو به جلو برای کیا بوده و البته هنوز با رقبای آلمانی چون آئودی A4 فاصله دارد.

kia-stinger
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر استینگر GT احساس قوی بودن داشته و بسیار پاسخگو است اگرچه که صدای تولیدی آن فاقد روح است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو نیز نرم است اما نسخه‌ی ساخت ZF که در رقبایی چون ب‌ام‌و یا جگوار مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالت دستی پاسخگوتر از استینگر GT است. در خودرویی که نام GT را یدک می‌کشد شاهد تکان‌های بدنه در پیچ‌ها هستیم و این با رفتار یک سدان اسپورت واقعی فاصله دارد. البته این احساس که شاسی باید تحت کنترل قرار گیرد به وجود نمی‌آید.

kia-stinger
فرمان خودرو دقیق بوده و در پیست خللی در عملکرد ندارد به علاوه قابل پیش‌بینی است علیرغم ابعاد و وزن، استینگر GT در پیچ‌ها فرز و چابک احساس می‌شود.

kia-stinger
علاوه بر زمانی که در کره جنوبی سپری کردیم، مهندسان کیا به ما اجازه دادند تا این خودرو را در سوئد و در زمان تست‌های زمستانی نیز برانیم. طبیعتاً راندن خودرو در روی دریاچه‌ای یخ‌زده چیز زیادی درباره‌ی رفتار خودرو در جاده را نمی‌گوید اما خب قرار گرفتن در پشت فرمان نشان می‌دهد که با فرمانی تیز و دقیق و پیشرانه‌ای قوی و پاسخگو طرف هستیم.

با انتخاب حالت اسپورت، تمامی سیستم‌های الکترونیکی ایمنی قدری آزادی را به شما هدیه کرده و شما اجازه خواهید داشت تا از توازن دیفرانسیل عقب جذاب استینگر GT بدون هیچ‌گونه ریسک اسپین زدن لذت ببرید. با فشردن دوباره‌ی دکمه‌ی ESC باعث ورود برنامه به مرحله‌ی سوم خواهید شد. ازآنجایی‌که حالت قبلی نیازمند اندکی ترمز به منظور حفظ کنترل خودرو بود اینجا نیازی به برداشتن پا از روی پدال گاز در زمانی که چرخ‌های عقب بیش از حد می‌چرخند نخواهید داشت. معنی سخن این است که شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های کمکی دورهای بیشتری بزنید اما اگر بیش‌ازحد پدال گاز را فشار دهید خودرو اسپین خواهد زد.

حالت آخری باعث غیرفعال شدن کامل تمامی سیستم‌های ایمنی می‌شود؛ بنابراین حتی اگر اسپین بزنید یا ترمز گیری سنگین انجام دهید بازهم سیستم‌ها خاموش باقی خواهند ماند. در این حالت تأثیر دیفرانسیل لغزش محدود به وضوح قابل مشاهده است به گونه‌ای که باعث قفل سریع شده و از چرخیدن بیهوده‌ی چرخ داخلی جلوگیری می‌کند.

هنوز سؤال‌های زیادی درباره‌ی کیا استینگر GT وجود دارند. ما باید تا زمان تست این خودرو در جاده‌های واقعی منتظر بمانیم اما در زمان آزمایش این نسخه‌ی پیش‌تولیدی دلیل خوبی برای باور این موضوع وجود دارد که استینگر GT می‌تواند یک گرندتورر ساکت و سریع و سرگرم‌کننده به منظور رقابت با رقبای مطرح باشد.

kia-stinger

مشخصات کیا استینگر GT

قیمت: ۴۳ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: ۳۶۵ اسب بخار/۵۱۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Kamran cooper

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    برند های کره ای مثل جنسیس و کیا شاید هنوز برای رقابت با رقبای آلمانی ناپخته به نظر برسند ولی قطعا رقبای دست و پا بسته ای نخواهند بود.برگ برنده ای به نام قیمت مناسب در برابر کیفت میتونه به فروششون کمک زیادی کنه.در آینده ای نه چندان دور کره ای ها رقیب مستقیم لوکس ساز های مدعی خواهند بود و این پیشرفت و خود باوری خیلی محترمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      43 هزار پوند ارزونه؟؟؟
      3.3 لیتری 6 سیلندر تویین توربو اونوقت 356 اسب بخار
      بنز CLA45 AMG با موتور 2 لیتری 370 اسب بخار بیرون میکشه سیویک تایپ ار هم با موتور 2 لیتر 320 هر دوتاشونم شتابش از کیا کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        خب اون دوتا ماشین با توربو های بزرگتر و فشار بوست بالاتر به قدرت بیشتر میرسن…

        لطفا اینو درک کن که واسه یه ماشین gt خانوادگی . موتور رو باید جوری برنامه ریزی کنن که بتونن بیشترین قدرت رو با کمترین استهلاک بدست بیارن…

        مگرنه شما برو بده همین ماشینو یه کمپانی تیونینگ بوست توربو رو برات بیشتر کنه اندازه لامبورگینی آونتادور بهت قدرت تحویل بده!!!!

        قدیما خیلی مد بود اون ماشینایی که توربو میزاشتن روشون , یه پیچ زیر فرمون داشتن که با پیچوندن اون میتونستن بوست توربو رو کم و زیاد کنن!!!!

        و یه چیز دیگه شما سطح مهندسی موتورسازی بنز رو با کیا مقایسه نکن!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          داداش اینم 6 سیلندره ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        مگه همه چی درگ و شتابه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. NOBLE

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        این دشمنی با ماشین های کره ای از کجا در دوستان ژاپنی باز پدال بوجود آمده خدا عالمه. ?

        دوست عزیز به خدا بیرون کشیدن قدرت ملاک نیست. ?

        باز حالا اگر موتور ها تنفس طبیعی بودن این که از هر حجمی چه قدرتی استخراج می کردی یکم میتونست معتبر باشه و ملاک مقایسه قرار بگیره ولی با توربو اصلا این مقایسه درست نیست.?

        تیونر هایی مثل UGR از موتور 2 لیتری سوپرا 2500 اسب بخار گرفتن ، به نظرت تکنولوژی چهارمین خودروساز بزرگ جهان ( کیا- هیوندائی) از یک تیونر خرده پا کمتره ؟!???

        قدرت استخراجی از موتور توربو اصلا ملاک نیست ?

        به نظر من این که از موتور 3300 سی سی 360 اسب بگیری بسیار مناسبه و اصلا فشاری به اجزای موتور وارد نمیشه. بیشتر از 360 برای ماشینی مثل استینگر اصلا لازم نیست.از حجم کم موتور هم بدم میاد. چون کارخونه کاهش حجم رو با افزایش بوست توربو و بالا بردن استهلاک جبران میکنه ، تازه بازم جبران نمیشه ، چون همش باید گاز بدی. ???

        من اگه 50/000 دلار پول داشتم بدون شک کیا استینگر جزو اولین ماشین هایی بود که به خریدش فکر می کردم.?

        قدرت زیاد در حجم کم جالب نیست. نسل آخر لنسر اوولوشن از موتور 2 لیتری 278 اسب می گرفت ، اما هر 6 ماه باید کل موتور و گیربکس رو برای بازدید و معاینه می بردی نمایندگی. یکی از دلایل توقف تولید لنسر اوولوشن هم همین دردسر های زیاد بود. ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (128 ديدگاه)

          عزیز جون یعنی چی بیرون کشید قدرت ملاک نیس!!!!به این میگن بازدهی موتور و همین بازدهی موتور هست که هر سال بهترین موتور ها انتخاب میشه!!و مطمعا باشین این سال موتور ٢ لیتری ۴ سیلندر ولوو که با تویین توربش ۴٣٠ اسب میده جزوه بهترین ها میشه که مربوط به مهندسیه !!به این میگن بازدهی!!لطفا بدون اطلاع کافی نظر غلط ندین!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NOBLE

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          به این نمیگن بازدهی موتور. میگن بوست توربوشارژر.

          بحث توئین شارژر کلاً جداست. اگر به موتور توئین شارژر جایزه بدن به خاطر پیچیدکی ساختاری و عظمت مهندسیشه. نه قدرت زیادش نسبت به حجم موتور.

          کامیون که نمیخوان انتخاب کنن ???.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. sunmartin

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1915 ديدگاه)

          چقدر کامنت زیبا و بی بدیل شما به دلم نشست اقای nobel بنده هم نظری مشابه دارم و بی برو برگرد این زیبای جسور کره ای و ماحصل کار مشترک جناب شرایر و جی جی را انتخاب میکردم با مبلغ درج شده چرا که بک خودروی خانوادگی با استهلاک ناچیز درکنار چاشنی لوکس سواری و حالت اسپرت و شتاب 5 ثانیه ای بدست می آورم یکی از موفق ترین خودروهای کیا همین استینگر است

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سامان

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          مجید جان من اصلا مشکلی با این ماشین یا کل کره ای ها بخدا ندارم ولی 50 هزار دلار برا این ماشین زیاده
          اینجور بگم که ارزش 50 هزار دلار از این ماشین بیشتره من با 35 هزار دلار نیسان ماکسیما میخرم تنفس طبیعی بسیار زیبا و با اصالت کیفیت و استهلاک ژاپنی و شتاب خیلی عالی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. NOBLE

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز نیسان ماکسیما قیمتش سال 2016 بود 34/000 دلار. امسال شده حدود 38/000 دلار. وقتی استینگر عرضه بشه احتمالا قیمت ماکسیما هم به 40/000 تا میرسه.
          ماکسیما تمام گشتاورش 350 نیوتن متره و کیا استینگر 510 تا.
          قدرت استینگر حدود 60 اسب بخار از نیسان بیشتره.
          گیربکس ماکسیما هم CVT هست ?

          در ضمن کره ای ها میتونن ماشین هایی بهتر از ژاپنی ها بسازن ، همین الان در رنکینگ سدان های فول سایز کار اند درایور ، کیا کادنزا بالاتر از تویوتا آوالون قرار گرفته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. سامان اذری

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          مجید جوابتو اینجا مینویسم
          مگه ایرانه که قیمت ماشین روز به روز گرون بشه
          ضمنا تو ماشینهای کره ای اصلا صحبت اعداد و ارقام رو نکن
          همین اوتلندر با 170 اسب بخار با گیربکس سی وی تی از سانتافه 190 اسبی با گیربکس معمولی هم شتاب اولیه هم ثانویه و تو تمامی موارد از قبیل شعاع گردش و هندلینگ و….. سرتر بئد
          پس زیاد رو اعداد و ارقام کره ای ها متعصب نباش همین کیا با این همه گشتاور و قدرت بیشتر با گیربکس معمولی تفاوت انچنانی با ماکسیما نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هر چند هیوندای و کیا رو خیلی دوست دارم به خاطر پیشرفتشون ولی خیلی خنده داره هنوز نرسیده می خواد با بزرگانی مثل ب ام و رقابت کنه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shayan

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اگه کیا و هیوندای نرسیدن چینیا دقیقا کجان؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      بالاخرش از یه جایی که باید شروع میکردن…
      چه بهتر که اون شروعه الان باشه!!!!

      الان درحد المانی ها نیستن

      5 سال دیگه درحد المانیا نیستن…

      15 سال دیگه که در حد المانیا میشن که؟؟!!!!!

      شلغم هم هیچ وقت فکرشو نمیکرد تو محیط لوکسی مثل ماکروویو پخته بشه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (128 ديدگاه)

        شما که اینجوری با اعتماد حرف میزنی??!!
        فک میکنید آلمانی ها هم تا ١۵ ساله دیگه
        همین طور درجا میزنن!!؟تا ١۵ ساله دیگه که کیا برسه به اونی که تو میگی دیگه آلمان تو یه مسیره دیگست کلا
        واقعا یکی باید مغز خر خورده باشه بیاد ۴٣ هزار پوندد بده به این!!!در حالی که خیلی گزینه های بهتر از این هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          خب من یکم باید تغیر لحن بدم…

          اصلا به شما چه ربطی داره طرف 50 هزار پوندشو چجوری میخواد خرج کنه؟؟؟
          اصلا فرض کن طرف 50 هزار پوند میخواد بریزه سطل اشغال…
          پولشه , مالشه میخواد این ماشینو بخره…!!!

          بعد من با شما اصلا هیچ بحثی ندارم چون به جای اینکه عمق مطلب منو بگیری به قول معروف دنبال “زیر بغل مار” میگردی!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    هر چقدر هم ک ماشین خوبی باشه از نظرمن یه کپی تمام عیاره مخصوصا فضای داخلش ک کپی بنز c class هست. میدونم که یه ذره شباهت جای حساسیت نداره ولی کاش اخه یه ذره شباهت بود البته تو این مقاله عکس داخلشو نذاشتن. تو مقاله های دیگه ی این بخش میشه دید کابینشو.
    اصلا واسه من قابل احترام نیست که از محبوبیت یه برند دیگه استفاده کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mehran

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    http://www.bmwblog.com/2017/03/15/video-bmw-330e-iperformance-vs-lexus-300h/

    پدال لطفا اینو بچاپ بچه ها بخونن کیف کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shirko

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    دادا علی بعضی ها خیالشون خیلی خامه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فولکس واگن و تویوتا 30 سال بعد از جنرال موتورز شروع کردن ولی الان کجا هستن ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (128 ديدگاه)

        هیوندا و کیا برندایی لوکسی نیستن برندای برای قشر متوسط جامعه هستن،یعنی این نوع قیمت برای این نوع برندا فروش خوبی نخواهد داشت!!چرا وقتی میتونم با این پول بنز بی ام و آیودی و خیلی های دیگرو بگیرم بیام بدم به کیا!!!مثل این میمونه برای یه مهمونی تشریفاتی میخوای یه لباس خواب گرون بپوشی!!!☹️??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    تصور کنید این خودرو در نمایندگی ها کنار پیکانتو و ریو و چند مدل ارزان دیگر قرار گرفته و قراره مشتریانی را که قدرت مالی خوبی دارند را هدف بگیره؟ شانسی برای موفقیت و فروش نیست! چون مشتری که وارد نمایندگی هایی مثل کیا و سوبارو و هیوندای و… میشن قدرت مالی محدودی دارند و تازه به امید خرید لیزینگ هم میروند!
    برخی از دوستان عزیز راجب شروع و ساخت و اینکه ده ها سال دیگه به رقبا میرسند عرض کنم که همین الان هم کیا و هیوندای موفق هستند ولی یادمان باشه که مزدا و هوندا و سوبارو و حتی نیسان و تویوتا با تخفیف برای لندکروز و پاترول و gtr اقدام به تولید و فروش خودروهای رده بالا با برند خودشون نکردند چون میدونند سرانجامش شکسته!
    نیسان هیچوقت بالای ماکسیما با نشان خودش خودرویی نخواهد ساخت و همانطور تویوتا برای آوالون و هوندا برای آکورد و مزدا برای 6 و باقی موارد که دوستان توجه نمیکنند که موفقیت های بدست اومده در یک محدوده ی تولید میتونه به یکباره با تغییر روند تبدیل به شکست بشه چون بازار کیا را با اسپرتیج و ریو و پیکانتو و سراتو میشناسه و این محصول در جیبشون جا نمیشه.
    بحث ما لکسوس و اینفینیتی و آکورا نیست که بحثشون متفاوته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آقا بهزاد ، آمار فروش همه چیز رو ثابت خواهد کرد.
      من مطمئنم استینگر عالی میفروشه.
      اون روزی که خبر موفقیت استینگر در فروش رو پدال بذاره به همدیگه سلامی دوباره خواهیم کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1915 ديدگاه)

        با شما موافقم جناب nobel مطمئنم در اواسط سال که شروع استینگر شروع میشه بازار و مشتریان بلقوه برای خرید این خودرو خواهند آمد دلایل خودم چنین عنوان میکنم طراحی زیبا و کاملا اروپایی پسند و استفاده از المان های خاص ترکیبی با تمایل زیاد به یک فست بک اسپورت و خانوادگی
        گارانتی 7 ساله کیا قدرت شتاب گشتاور بشیاز عالی ، آپشن های کارآمد و دسترس با این فاکتورها کیا موتورز استینگر را که به دیفرانسیل عقب مجهز شده به یکی از پرفروشترین خودروهاب این کمپانی تبدیل خواهد کزد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. hamid3x

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (394 ديدگاه)

    دوستان هیچ کشوری تو اسیا از نظر کیفیت و رعایت الزامات و استاندارهای ساخت قطعات خودرو به پای شرکت های معروف ژاپنی نمیرسه،کره ای هام خیلی خوب پیشرفت کردن اما متاسفانه خیلی جاها بخاطر قیمت از کیفت کار میزنن و از قطعات ارزون تر استفاده میکنند،ولی در کل استانداردهای روز جهان پاس میکنند ولی اگه اوج کیفیت و استاندارد بودن رو میخواهید ژاپن حرف اولو میزنه من که تو زمینه تامین قطعات خودرو بودم به این قضیه ایمان اوردم،یه شرکت ژاپنی ذاتا نمیتونه از اصول کیفیت دست بکشه ولی کره ای ها بعضی ها جاها زرنگی میکنه ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      تاکاتا …
      ایربگ …
      چیزی یادت اومد؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid3x

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (394 ديدگاه)

        هارادا ،الپاین ،تولید کننده سیستم های صوتی و تجهیزات برقی ژاپنی،کم کام هم کره ایی،اختلافشون زمین تا اسمونه،قیمت یکسان و نزدیک هم میدن ولی با این تفاوت که کره ای خیلی ززنگ تشریف داره ،از کیفیت مواد اولیه میزنه،اگه برای محصولات ژاپنی ماهیی یکبار کلیم ریپورت میزدیم،برای محصولات کره ای ماهی ده بارم میشد،دیگه نزار بیشتر بازش کنم،از رو اینترنت نرفتم اطلاعات بگیرم و قصاوت کنم،خودم کارم کنترل کیفیت و ار اندی قطعات برقی خودرو هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sunmartin

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1915 ديدگاه)

      ایربگ های معیوب تاکاتا سیستم ناکارآمد سائوتومی (تعلیق) تویوتا و چند مورد دیگه ضمنا برخلاف نظر بسیاری از مردم که در گذشته سیر میکنند برخی محصولات کره ای کیفیتی فراتر از ژاپنی در عرصه خودرو دارند بعنوان مثال در نظر سنجی که سال پیش و امسال جی دی پاور منتشر کرد کیفیت کلی برند کیا بالاتر از تویوتا و مزدا و هوندا بود متاسفانه ما نمیخوایم قبول کنیم که کره جنوبی قدرت چهارم جهان شده و هدفش فقط کیفیت و نوآوری است اگر کیا هیوندای نبودند تویوتا لکسوس مزدا هوندا میتسو سوزوکی سوبارو هیچگاه خطر احساس نمیکردند و با طراحی های کسالت آور و قدیمی ساخته میشدند نوآوری و جسارت در طراحی شرکت های کیا هیوندا باعث شد که ژاپنی مدلهای زیبا و بی نقصی ارائه دهند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Ali

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بله آقا بهزاد کاملا درسته منم تایید میکنم حرفتونو،آمار فروش رو میشه از همین مدل k900 کیا فهمید که یه شکست بود واسه کیا،و همین طور جنسیس، هیوندا مجبور شد برای فروش بهتر محصولات لوکسش یه برند دیگه به نام جنسیس تاسیس کنه که به نظر منم زیاد موفق نخواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بهزاد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    مجید جان چرا راه دور بریم همین کیا کادنزا در سال 2015 حدود 7300 عدد در آمریکا فروخته و در 2016 هم 4700 و احتمالا در سال جدید در کل حدود 3000 تا بفروشه و کیا k900 در سال 2015 حدود 2500 عدد فروخته و در 2016 نیز 830 عدد و قریب به یقین در سال جدید به 500 عدد نمیرسه!
    شاید در سال اول استینگر چند هزارتایی فروش داشته باشه ولی در سالهای بعد با کاهش فروش شدید مواجه خواهد شد.
    همین الان شرکت کیا برای فروش اپتیما و کادنزا و k900 با مشکل روبرو شده و با استینگر هم این دایره وسیع تر میشه و در نهایت افزایش هزینه ها و کاهش سوددهی.
    با ورود نسل جدید کمری و بعدها راو4 و کرولا و ورود chr و همچنین آکورد جدید و crv هوندا و چند محصول نیسان که در یکی دو سال آینده خواهند آمد و همچنین محصولات جدید میتسوبیشی شرایط برای کیا به مراتب سخت تر و سخت تر خواهد شد و همین الان هم در آمریکا شرکت سوبارو در فروش از کیا عبور کرده و به نظرم شما چند وقت دیگر(2سال) منتظر خبرهای نچندان خوبی باشید تا سلامی دوباره کنیم.
    ساختن خودرو برای تحلیلگران مجلات و دریافت رتبه و ستاره با ساخت خودرو برای مردم و بازار زمین تا آسمون فاصله ست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid3x

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (394 ديدگاه)

      دقیقا ،کیا و هیوندای چون در طراحی خودرو خیلی خوب عمل کردن بازارو بسمت خودشون کشیدن ژاپنی ها و امریکایی ها با درک این موضوع توجه بیشتری به ظاهر و قیمت خودروهاشون کردن تا بتونن به جایگاه قبلشون تو بازار برسن ،تا حدی هم موفق بودن،چون دیگه کسی با دیدن طراحی یه کیا اپتیما یا هیوندای الانترا نمیگه اوووو مای گاد من سوبارو یا تویوتا مو میفروشم اینو میخرم،مزدا هم خیلی تو طراحی و عملکرد پرفورمنس عالی عمل کرده،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بهزاد جان ، حرف شما درسته.
      از نظر فروش کره ای ها هنوز خیلی راه دارن تا به ژاپنی ها برسن.
      چون ژاپن بزرگترین خودروساز جهانه ، زمانی که کره ای ها تازه به فکر ورود به بازار های جهانی بودن خودروسازان ژاپنی در اندیشه ی فتح بزرگترین بازار خودرویی جهان بودن ( و به زودی به این هدف رسیدن.)
      .
      به نظرم اینکه استینگر رو یک مدل شکست خورده بدونیم ، در حالی که حتی از نزدیک هم ندیدیمش و بگیم ارزش نداره منطقی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فيصل.

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      کامنتهای بهزاد رو دوست دارم . اضافه کنم K900 ک در ٢٠١۵ حدود ٢۵٠٠ تا فروخته شده در امریکا، در سال ٢٠١۶ امارش فقط ٨٣۴ تا دونه بوده و تا الان در ٢٠١٧ هم فقط ۶۵ تا دونه فروخته شده. همین فرمون بره سال بعد به صفر میرسه فروشش. امار نزولی در کانادا هم بهمین ترتیبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    مجید جان صحبت شما کاملا منطقیه و بحثی نداره و استینگر هم خودروی خوبی هست و شکی در اون نیست.
    مشکل اینجاست که نگاه بازار به محصولات کیا یا مثلا مزدا و سوبارو و… نگاه اقتصادی هست و امکان موفقیت برای محصولاتی با قیمت بالاتر برای اینگونه شرکت ها بسیار کمه و اگر خاطرتون باشه هوندا یک محصول به اسم لجند داشت که لوکس تر از آکورد بود ولی به خاطر قیمت بیشتر نتونست در امر فروش موفق باشه و همین الان هم نیسان GTR در امر فروش با رقبای آلمانی فاصله داره و محصولاتی مثل لندکروز که در برخی بازارها موفقند به خاطر پیشنه ی اونها هست وگرنه در صورتی که این محصول تازه متولد شده بود امکان فروش با این قیمت برای نشان تویوتا وجود نداشت.
    همین کیا در حال حاضر حداقل دو محصول کراس اوور میتونه به غیر از اسپرتیج و سورنتو به سبدش اضافه کنه یا جای دو پیکاپ هم خالیه و میتونه به جای ساخت استینگر و k900 به فکر اونها باشه.
    در کل ما فقط نظاره گر هستیم و از فکر مدیران و تحلیل گران اونها بی خبریم و تصمیماتی که گرفته میشه چند سال طول میکشه تا نتیجش مشخص بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NOBLE

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بهزاد جان اولین بحث من با شما در صفحه ی فروش فولکس واگن و تویوتا بود.
      اون صفحه به دلایلی شروع خوبی برای بحث بین من وشما نبود.

      کامنت هات همیشه اطلاعات مفیدی داره و من سعی میکنم همیشه بخونمشون.

      خیلی خوشحال میشم اطلاعاتت رو به اشتراک میذاری.
      رشته ی تحصیلی من حقوقه. اطلاعات ماشینی رو بصورت آماتور و از چند تا مجله یاد گرفتم. ادعایی در این زمینه ندارم.

      امیدوارم هر جا دیدی من حرف اشتباهی زدم همون جا تصحیحش کنی .

      امیدوارم به چشم دو دوست در کنار هم کامنت بذاریم نه 2 رقیب.

      موفق باشی. از کامنتت لذت بردم و با حرف هایی که زدی موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        مجید جان شما تاج سر مایی.
        اینجا فضای خوبی داره و نشان دهنده ی شخصیت خوب همه ی کاربران پدال هست و اگر بحث نباشه که مزه نمیده.
        بنده اقتصاد خوندم و اگر میبینی بیشتر مواقع به فروش و سود و زیان میزنم شاید به خاطر همین باشه وگرنه در مباحث فنی و طراحی ،خیلی از دوستان و شما اطلاعات بسیار با ارزشی دارید که ما هم استفاده میبریم.
        مثلا یکی از عواملی که باعث شد بنده به مسابقات سری GT و لمانز علاقه پیدا کنم دوست خوبمون آقای mehran بود و ممکنه با هم بحث هایی داشته باشیم ولی نتیجه ی اون مهمه که باعث میشه توجهمون به یکسری از اتفاقات بیشتر بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    هیچ خودرویی تا بحا نتونسته آمار تویوتا کرولا را بشکنه اینو هرکسی میدونه اما اگه از الان کیا استینگر شکست خورده فرض کنیم یک اشتباه محضه چراکه با تدابیری که در طراحی و کیفیت مثال زدنی و آپشن ها و قابلیت های اینخودرو مهندسان ورزیده آلمانی و آمریکایی مبذول داشتند بعید میدونم به چیزی بنام شکست درفروش فکر کنند در نمایشگاه دیترویت در بین 9 خودروی برتر به انتخاب کارشناسان و خبرنگاران کیا استینگر جای گرفت که در بدو معرفی یک موفقیت خوب محسوب میشد مطمئنا حتی نسخه های 2.5 لیتری استینگر هم در ایران از فروش عالی و در خاورمیانه و روسیه استرالیا و آمریکا با اقبال رو برو خواهند شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    جناب sun مثال کرولا چه ارتباطی با موفقیت استینگر داره!
    جایزه طراحی خبرنگاران ضمانتی برای فروش نیست.
    همین الان برید سایت شرکت کیا و معرفی این محصول با کمال تعجب به جای اینکه به پرستیژ شرکت و برند کیا و این محصولش بپردازه نوشته طول و عرض محور استینگر از bmw سری 4 و لکسوس بیشتره و هندلینگ این خودرو توسط مهندس سابق شرکت m اسپرت bmw توسعه یافته یا طراح این مدل آقای شرایر هست که قبلا در فلان کمپانی ها کار میکرده! واقعا با این نوع تبلیغ که مهندسان بزرگتر از شرکت نشان داده میشن و اسم سایر خودروسازان به میان آورده میشه چطور میخواد از مرحله ی پیکانتو و ریو و سراتو عبور کنه و با بزرگان رو در رو بشه!
    شما برید ببینید شرکت های بزرگی مثل پورشه و audi و لکسوس و… چطور محصولشون را معرفی میکنند و نامی از فرد یا مهندسی یا سایر شرکت ها به میان نمیارن تا حداقل اون پرستیژ حفظ بشه!
    تازه متوجه شدم چرا این دوستمون sun همش از افراد و مهندسان و طراحان نام میبره چون برند کیا در تبلیغاتش کوچکتر از کارمندانش نشان داده میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ياشار

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من کیا می خواد با جدا کردن برندی به نام استینگر این مدل رو عرضه کنه و وارد بازار رقابت با لکسوس و بی ام و و اینفینیتی و بقیه ی برند های لوکس شه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا