بررسی کیا سراتو توربو

کیا سراتو یا فورته ۲۰۱۴ با موتور توربو و سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک خود در مدت ۶/۴ ثانیه به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ زمانی که تنها ۰/۳ ثانیه از فورد فوکوس ST بیشتر است. البته در مورد «هات-‌هاچ‌بک» بودن فوکوس ST حرفی نیست. در همین حال، گیربکس این خودرو، یک سیستم اتوماتیک مدرن است که شیفت دنده‌ها را حتی از یک راننده ماهر نیز بهتر انجام می‌دهد و بنابراین شتاب بهتر نسبت به مدل‌های سال قبل، جای تعجب چندانی ندارد. کاهش ۱/۱ ثانیه‌ای از شروع حرکت می‌تواند ارزش هزار دلار اضافه کیا برای سیستم اتوماتیک داشته باشد؛ در این سیستم، یک سری پدال شیفتر بزرگ نیز بر روی غربیلک فرمان وجود دارد که امکان شیفت دستی دنده‌ها را نیز برای راننده فراهم می‌کند.

2014 KIA Cerato-Forte5 SX Turbo
2014 KIA Cerato-Forte5 SX Turbo

از لحاظ وزن کلی خودرو که بخواهیم مدل فعلی را با مدل گذشته مقایسه کنیم، اگر هر دو خودرو به یک میزان مشابه از تجهیزات استفاده کرده باشند، مدل اتوماتیک ۳۱ کیلوگرم سنگین‌تر است.

2014 KIA Cerato-Forte5 SX Turbo
2014 KIA Cerato-Forte5 SX Turbo

روند سفارش این خودرو کاملاً ساده است (کاری که برای مدل تست انجام شده است)؛ اگر یک موتور توربو خواسته باشید، باید از تریم ۱۲۰۰ دلار ارزان‌تر EX عبور کرده و تریم SX را انتخاب کنید که قیمت آن از ۲۱ هزار و ۷۰۰ دلار شروع می‌شود. سپس یک هزار دلار دیگر برای داشتن سیستم گیربکس اتوماتیک صرف کنید. بعد از آن نوبت به انتخاب پکیج آپشن پرمیوم به ارزش ۲۲۰۰ دلار می‌رسد که شامل امکاناتی چون سقف آفتاب‌گیر، تریم چرم در کابین، گرم‌کن صندلی‌ها (در کنار تهویه و تنظیم ۱۰ جهته برای صندلی راننده)، گرم‌کن چرخ فرمان و آینه عقب با تنظیم خودکار است. تنها بعد از انتخاب این گزینه‌ها است که شما اجازه پیدا می‌کنید که ۱۸۰۰ دلار دیگر برای بسته «تکنولوژی» بپردازید. در نتیجه، تجهیزاتی چون سیستم راهبری، چراغ‌های جلوی HID، نمایشگر رنگی TFT و سیستم کنترل هوای دوگانه اتوماتیک به خودروی شما اضافه می‌شوند. در نهایت، می‌توانید ۴۹۵ دلار نیز برای داشتن دکمه استارت فشاری و استارت از راه دور صرف کنید تا قیمت کلی به ۲۷۱۹۵ دلار برسد. این رقم از فوکوس ST که با گیربکس دستی ارائه می‌شود، بیش از ۲ هزار دلار کمتر است و در عین‌حال، امکانات بیشتری را در اختیار صاحب کیا سراتو قرار می‌دهد. بنابراین، کیا در رقابت ارزش، دست بالا را خواهد داشت.

2014 KIA Cerato-Forte5 SX Turbo
2014 KIA Cerato-Forte5 SX Turbo

اعداد به تنهای تمام شرایط را بازگو نمی‌کنند. فوکوس ST و فولکس‌واگن GTI در سطحی از کیفیت و کارآیی قرار دارند که کیا نمی‌تواند با آن مطابقت کند. با وجود این که کیا در مدل سراتو 5 جدید، قدم بسیار بزرگی برداشته است، ولی هنوز هم وضعیت سیستم فرمان، هندلینگ و ترمز به سطح رضایت‌بخش نرسیده است. همچنین درگیری کمتر راننده در هنگام استفاده از سیستم اتوماتیک را نباید فراموش کرد.

2014 KIA Cerato 5 SX Turbo
2014 KIA Cerato 5 SX Turbo

فورد و فولکس‌واگن در زمینه عملکرد، پیشرفت‌های خود را حفظ کرده‌اند. اگر چه با ارائه سراتو 5 جدید، می‌توان گفت که فاصله عملکردی کیا و آن‌ها کمتر شده است. فوکوس ST برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، نه تنها سریع‌تر عمل می‌کند، بلکه این روند شتاب‌گیری را در ادامه حفظ می‌کند؛ همچنان که در تست یک‌چهارم مایل، مسافت را در ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این در حالی است که سراتو 5 یک‌چهارم مایل را در ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۷ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. همچنین در تست لغزش در پیچ، فوکوس ST شرایط بسیار بهتری را نسبت به کیا سراتو 5 نشان می‌دهد (نیروی چسبندگی 0.94g در مقابل 0.85g). البته این چسبندگی ضعیف شاید بیشتر به خاطر تایرهای «نکسن پرمیر» باشد.

از طرف دیگر، کیا سراتو 5 طراحی زیبایی پیدا کرده و از مصالح با کیفیت بالا در آن استفاده شده است. همچنین یک سیستم راهبری و اطلاعات و سرگرمی در آن به کار گرفته که رابط کاربری بسیار راحتی دارد. در نتیجه، این خودرو از این لحاظ در میان رقبا می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. امّا وقتی پیشرانه این خودرو را می‌بینیم که یک موتور ۱/۶ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب‌بخار است، نمی‌توانیم آن را در کلاس «هات-هاج‌بک»ها قرار دهیم. فوکوس ST و فولکس‌واگن GTI دارای موتورهای ۲ لیتری هستند که قدرت بالاتری نسبت به سراتو 5 ایجاد می‌کنند.

در زمینه مصرف سوخت، شاید انتظار داشته باشید که موتور کوچک‌تر، پیروز این رقابت باشد، ولی مطابق تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، چنین موضوعی بعید است. طبق تخمین‌های ایپا، فورد در شهر ۱۰/۲ لیتر و در جاده ۷/۳۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. این در حالی است که مصرف سراتو 5SX دارای مصرف سوختی برابر ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۱ لیتر در جاده است. البته باید اشاره کرد که در شرایط واقعی مصرف سوخت ترکیبی ۹/۰۵ لیتر از فورد فوکوس ST و ۸/۷ لیتر از کیا سراتو 5 مشاهده شده است.

2014 KIA Cerato 5 SX Turbo Interior
2014 KIA Cerato 5 SX Turbo Interior

بنابراین، کیا سراتو 5 سطح عملکرد و هیجان رانندگی مطابق با فوکوس ST یا GTI ارائه نمی‌کند؛ امّا در همین حال، مدل کیا به گرانی مدل‌های فورد و فولکس‌واگن نیست. کیا سراتو 5 برای کسانی که به چند دهم‌های ثانیه در شرایط مختلف اهمیت چندانی نمی‌دهند و در همین حال، می‌خواهند خودرویی با امکانات مختلف داشته باشند، کیا سراتو 5 یک گزینه خوب است. ولی اگر «سواری خوب» یکی از اولین اولویت‌های شماست، بهتر است قبل از رفتن به سراغ نمایندگی کیا، اندکی بیشتر فکر کنید.

2014 KIA Cerato 5 SX Turbo
2014 KIA Cerato 5 SX Turbo

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۷۱۹۵ دلار (قیمت پایه: ۲۲۷۰۰ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم.
  • گنجایش: ۱۵۹۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۶۴/۴ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۳۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۴۰۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۲۲/۱ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۸۲ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

43 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3139 دیدگاه) ,

    آقای انیس حسینی ممنون.
    طراحی خوبی داره اما دو تا نکته:
    نمیدونم چرا بعضی کمپانی ها فکر میکنن که اسپرت بودن یه خودرو تو جلوپنجره ی بزرگ و شبیه دهن باز شده خلاصه میشه؟! اصلا نمیتون این جور جلوپنجره هارو دوس داشته باشم.
    دوم اینه نسبت شیشه ها به بدنه خیلی کمه.از نمای بغل کاملا مشخصه.
    سوم اینکه توی تکنولوژی موتور کیا راه زیادی در پیش داره تا به فورد و فولکس برسه.
    مثل اینکه 3 تا شد!

    پاسخ
    1. محمد 7
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      کیا با این ماشین بیشتر میخواد با ولاستر رقابت کنه
      که به نظرم از لحظ ظاهری ولاستر خاص تر باشه, اما این جور که بوش میاد از لحاظ فنی ماشین بهتری باشه.
      اگه دوستان در مورد ولاستر نکته خاصی میدونن بگن استفاده کنیم, ممنون

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        این رقیب ولاستر نیست محمد جان رقیب ولاستر CEE’D GT هستش.

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل huayra
      huayra
      سوابق: (242 دیدگاه) ,

      قشنگتر از فوکس اس تیه.این. از طرفدار قلبی فورد بشنوین ولی تو عملکرد فقط فورد

      پاسخ
    3. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      پیشرفت و پشتکارشون قابل ستایشه.

      پاسخ
    4. meysam
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      هی میگن ماشینای کره ای قیمتشون پایینه. با پول این میشه ژاپنی خرید که صد البته بهتر از کره ای هستند( نه اینکه کره ای بد باشه). حتی میشه آلمانی هم خرید، فولکس گلف و جتا. هندلینگ و فرمانپذیری و لذت رانندگی اینو با گلف میشه مقایسه کرد؟

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      شاهین جان موافقم باهات
      جلو پنجره سراتو کوپ هم همینطوریه خیلی داغونه خدایی
      از لحاظ مصرف سوخت هم مصرف بالایی داره
      چه خبره 10.5 لیتر واسه تو شهر!!!!!!!

      یه پا سمنده خودش 🙂

      پاسخ
    6. امیرحسین
      سوابق: (240 دیدگاه) ,

      زنگ بزن بهشون بگو .

      شماهم فکر کردی یه روز صبح از خواب بیدار شدن گفتن بزار یه مدل جدید بزنیم .

      واقعا شما فکر کردی اینا خودشون عقل نداشتن که شیشه هارو به چه سایزی طراحی و تولید کنن

      داستان جلو پنجره هم که کاملا سلیقه ای هستش که شما خودتونم میگه من نمیتونم دوست داشته باشم

      در مورد موتور هم مقایسه با فولکس که واقعا مقایسه ی تکنلوژی هستش که واقعا نمیتونه به پای آلمانها برسه که که همینطور ما هم نمیتونیم به پای کیا برسیم

      تو سال 2014 یه ماشین به اسم دنا داره میاد بیرون که واقعا من نمیتونم بفهمم که در مورد این ماشین طراح داشته فکر بدبختیاشو میکرده یا چیز دیگه

      آخه یکی نیست بیاد به ما بگه برین . . .

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        حتما زنگ میزنم بهشون میگم شما نگران نباش.
        صمنا من گفتم نسبت شیشه ها به بدنه کمه،نگفتم این عیبه یا نقطه ی قوت.
        خوشبختانه هم عقل درست و حسابی دارم و هم چشمانی تیز و بینا!
        همه ی این موارد رو خودم میتونم تشخیص بدم.اینکه من نمیتونم ماشین 2015 سوار بشم دلیل نمیشه نظر ندم.
        اشکال شما اینه که همه چیو با دنا یا پراید مقایسه میکنین. یه کم دیدتونو بازتر کنین.تا حالا این همه نظر گذاشتم یه بار درباره ی ماشین داخلی بد و خوب نگفتم چون میدونم جریان چیه.
        این حرفارو به کسی بگین که چیزی ندونه.
        من باز هم نظرات خودمو خواهم گفت چه بعضیا خوششون بیاد چه نیاد.
        خب الان از اتاق فرمان اشاره میکنن که مدیر عامل کیا گفت در نسل بعدی این تغییرات رو منظور خواهیم کرد.
        موفق و موید باشی دوست عزیز

        پاسخ
        1. امیرحسین
          سوابق: (240 دیدگاه) ,

          میدونی اشکال من طی این چند سال توی پدال چیه ؟

          اینه که با چندین ایمیل متفاوت نظر میدادم ولی عیب نداره دیگه این کارو نمیکنم . . .

          و نظرم در مورد خودرو اینه که هر گشور و یا هر برندی اگر بخواد میتونه پیشرفت چشمگیر داشته باشه و این پیشرفت چشمگیر رو میشه توی کلا محصولات کره ای دید

          من از چیز خوب تعیرف و از چیز بد دفاع نمیکم

          منم اس دادم به مدیر عامل مرسدس گفتم GT رو زود رونمایی کن اونم اینو جواب داد ( 😐 )

        2. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          دوست زیز تعداد دیدگاه های شما به من ارتباطی نداره.ثانیا منی که 2000 تا نظر گذاشتم،نه جایی رو گرفتم،نه پدالی و مدالی بهم دادن! پس من برتری یا ضعف خاصی نسبت به شما ندارم و حتی شما رو بالاتر از خودم میدونم.
          ارزش انسان ها به مرام و معرفت و تقوا و دانش و ادب اوناس نه به دیدگاهی که با یه عوض کردن ای میل از بین بره.
          درباره ی کامنت اول شما باید عرض کنم که شما با لحن بدی منو مورد تمسخر قرار دادی و من ناراحت شدم اما سعی کردم با لحن مناسب تری جواب شما رو بدم.
          بازم میگم من شاید حتی تو عمرم سوار پراید هم نشده باشم اما “حق اظهار نظر” در مورد بهترین خودروهای دنیا رو دارم و خوشبختانه شما نمیتونی محدودیتی برای من قائل بشی.
          نظرات من برای خودمه و ضرورتی نداره شما بهش پاسخ بدین.شما یه نظرسنجی بکن و ببین جلوپنجره و نسبت شیشه به بدنه ی این خودرو مطابق گفته های بنده ی حقیر هستش یا نه.
          من منظور شما از این جمله رو نفهمیدم “من از چیز خوب تعریف و از چیز بد دفاع نمیکنم”
          ماشین خوب رو باید ستود و ماشین بد رو نکوهش.
          در آخر باید بگم اگه از من ناراحت شدین من عمیقا معذرت میخوام.
          ارادتمندم

  2. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    عدد شتابش هیجان آدمو قل قلک میده 😐
    ولی بازم قیمتش خیلی زیاده ! ترجیح میدم بیست هزار تا رو به یه کمارو بدم

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل CIFEX
    CIFEX
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اين جمله خيلي جالب بود و البته واقعي :
    اعداد به تنهای تمام شرایط را بازگو نمی‌کنند. فوکوس ST و فولکس‌واگن GTI در سطحی از کیفیت و کارآیی قرار دارند که کیا نمی‌تواند با آن مطابقت کند .

    پاسخ
  4. خودروي ملي انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    بابولي كه ميتونم يه سوبارو بخرم بدم همجين آشغالي?!

    پاسخ
  5. خودروي ملي انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    كره= آشغال بزن ديس لايكووووو

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل huayra
      huayra
      سوابق: (242 دیدگاه) ,

      من دیس لایکو به خاطر اسم بدت میزنم.مملکت از ماشین ملی متنفرن و من نماینده پدالی ها در این خصوصم

      پاسخ
      1. خودروي ملي انحصار ملي
        سوابق: (166 دیدگاه) ,

        منم از ماشين ملي متنفرم من بجاي خودروي ملي افتخار ملي نوشتم انحصار ملي يعني كند بزنن به فرغوناي ايران

        پاسخ
  6. خودروي ملي انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    يادمه تو يه قسمت برنامه جرمي كلاركسون قرار شد اين سه تا مجري هر كدومشون با يه ماشين از جاده هاي صعب العبور توي آفريقا رد شن ريجارد هموند يه سوبارو امبريزا آبي دست دوم خريد و زير باش بود خلاصه اين ماشين رو تو جاده هايي برد كه جهار با نميرفت آخ نكفت تا آخر مسير… حالا فكرشو بكنيد اين كيا لكن رو ميبردن تو اين مسير… ماشيناي كره فقط خوشكل عروسكن بدرد بشت ويترين ميخورن ماشين زابني يعني خر كار

    پاسخ
    1. محمد 7
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      مسلما ماشینای ژاپنی کیفیت خیلی بالایی دارن, اما این دلیل نمیشه که از پیشرفت ماشینای کره ای قافل باشیم, یادتون نره ما داریم ماشینای کره ای رو با این قیمتای نسبتا مناسبش در مقابل ماشینای دیگه قرار میدیم و مقایسشون میکنیم, این خودش یه نوع برد واسه کره ای ها حساب میشه.
      در ضمن اونا مخصوصا هیوندای تو ماشینای نسل آینده مثل هیبریدای کانسپتشون که نشون دادن حرفای زیادی واسه گفتن دارن, که نشون میده خیلی با علم جلو میرن و کیفیتای ماشیناشون هم با بیشتر شدن تجربشون روز به روز داره بهتر میشه.

      پاسخ
    2. سیاوش
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      خوب شد انگلستان این برنامرو ساخت که 4 نفر بتونن بیان و متخصص بشن….
      شما همش غر بزن ببین اخرش اون ها کجا می رسند(کره ای ها) و تو و امثال تو کجا
      به جای اینکه کره رو برای خودمون سرمشق کنیم فقط بلدیم به این ملت پر تلاش فحش بدیم
      کره ایها دارن کار میکنند و این برای هر ملتی افتخاره بابا به خدا دلالی نمیکنند تو مملکتشون مثل ما
      اگه همین کره ایی ها نبودن الان 50 درصد مردم از لذت استفاده از هین امکانات به قول شما لگن را هم نداشتند
      برو تاریخ و بخون ببین همین ژاپنی که سنگشو به سینه می زنی 50 سال پیش چه جوری شروع کرده می بینی که کره 20 سال دیگه جای اون می شینه…کاش ما هم مثل کره ایها کار می کردیم….هر کسی این متن و خونده یقین دارم درک می کنه منظورمو…

      پاسخ
      1. HaMiDrEzA
        سوابق: (53 دیدگاه) ,

        چرا اینقدر عصبانی؟
        با این طرز تفکر که شما دارید، پس هیچکس نباید هیچ چیزی رو باهم مقایسه کنه چون نمیتونه باهاشون رقابت کنه! یه ایرانی نمیتونه سامسونگ و سونی و اپل رو باهم مقایسه کنه و نظر بده، چون نمیتونه مثله اونا بسازه. نمیتونه تویوتا و کیا و هیوندای رو مقایسه کنه چون نمیتونه مثله اونا بسازه. این که دلیل نشد برادر من. هیچکس منکر پیشرفت کره ای در هیچ زمینه ای نیست، اونا ال جی و سامسونگ رو دارن، کیا و هیوندای رو دارن، ولی خب من ایرانی حداقل به عنوان یه مصرف کننده حق دارم بگم مثلا اپل بهتر از سامسونگه. شما چرا قضیه رو شخصی میکنی؟ هر مصرف کننده ای میاد طبق تجربه اش یا طبق اطلاعات و فرضیاتش، نظر میده. همین.

        پاسخ
  7. مصطفی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    کیا تو دیزاین واقعا خوب کار کرده

    پاسخ
  8. بهنام
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    عمرا هیچ کدومتون بتونین بخرین نه کره ای نه ژاپنی نه آلمانی همتون تو اشغالای ایرانی میشینید و از کره ای بد میگید !‌همینو بس !

    پاسخ
    1. عباس
      سوابق: (49 دیدگاه) ,

      من تو اهواز زندگی میکنم که منطقه آزاد حساب میشه و یه هوندا آکورد 2008 دارم که باهاش حال میکنم 32 میلیون هم خریدمش
      با این حال میگم کره ای به پای ژاپنی نمیرسه از هر لحاظ

      پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    بالاخره کیا داخل ماشین رو خوب طراحی کرد

    پاسخ
  10. Nissan GTR
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    کیا بهتر از رقیب های هم وطنش عمل میکنه و این ذهنیت که کره تو خودروسازی ناموفقه داره کم کم دمده میشه!

    پاسخ
  11. عباس
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    قبلا گفتم بعضی دوستان مثل مجری های مستند تخت گاز حرف میزنن!کره با سی سال تلاش به اینجا رسیده!!!ولی آلمان و ژاپن با چند سال تلاش به این جا رسیدن؟؟؟؟؟؟؟بیاید متعصبانه نظر ندهیم!!!!اگه کره ایی خوب نبود که اصلا تو آمریکا کسی نمیخرید هر کس با توجه به استفاده ایی که از ماشین میخواد بکنه و بودجه مالیش ماشین میخره!!!!

    پاسخ
  12. Ghost
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    کم کم دارم نگران میشم !
    کره ای ها واقعا دارن خوب پیشرفت میکنن … کارشون قابل ستایشه

    پاسخ
  13. mds
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    فوق العاده شده

    يك طراحى جذاب و بى نقص

    عاشقتم كيا
    عاشقتم كره
    عاشقتم سئول
    عاشقتم سامسونك
    عاشقتونم دولتمردان و مردم سخت كوش كره جنوبى

    پاسخ
    1. sunmartin
      سوابق: (1428 دیدگاه) ,

      کره- داره با شتاب پیشرفت میکنه :

      محصولات الکترونیکی برتر از ژاپن

      خلاقیت و طراحی نو

      پشتکار و فتح بازار های جهانی

      یکی از پر سرعت ترین پهنای باند اینترنت جهان

      استفاده از طراحان نابغه و legend مانند شریر که بعنوان ببرترین طراح حودرو در دهه جاری نام گرفته و نامش با طراحان بنام ایتالیایی و آلمانی همراه شده

      پاسخ
  14. عسگری
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    ظاهرش خیلی خوب دراومده البته با هاچ بک های اروپایی خیلی فاصیه داره اما خب قدم به قدم داره بهشون نزدیک میشه شاید تا 5 سال دیگه…..

    پاسخ
  15. datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    کیا کجا پیشرفت کرده فقط داره کپی میکنه شما به این میگید پیشرفت

    پاسخ
  16. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    از ولستر سرتره، هم ظاهر هم فني

    نماي ساده و قشنگ ، مخصوصا چراغاي عقبش قشنگه 🙂

    پاسخ
  17. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    ایشالا یه روزس برسه مردم ما هر ماشینیو که دوسش دارنو سوار شن و اینقدر حسرت نخورن حتی اون پولدارش که 200میلیون میده سانتافه بخره امیدوارم باون پول بنز و بی ام و …بخره نه ماشینای طبقه متوسط وپایین اروپاوامریکا رو

    پاسخ
  18. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    طراحی منحصر به فرد، ترکیب بسیار چشگ نواز هجومی هدلایت و بخصوص چراغ های عقب برعکس محصولات هیوندای که جراغ های یک سدان را شبیه یک کراس اوور یا suv میسازند (هیوندای اکسنت-هیوندای ولستر) تریم داخلی بسیار با کیفیت به تاییدیه مجلات و کارشناسان خودرویی آمریکا -استرالیا نمره + بحاطر عملکرد عالی و بی وقفه گیربکس نسبت به همتای ژاپنی (کرولا نیو فیس) و هیوندای النترا قیمت مناسب تر -کلا سراتو و ریو جزو با کیفیت ترین خودروهای کره ای هستند که با پیروی از الگوی امپراتور و سلطان خودرو سازی جهان آلمان و خط مشئ های پیتر شریر این نابغه آلمانی شاهد محصولی این چنینی هستیم

    پاسخ
  19. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    این مدل که نوعی خاص از هاچ بک است اما مدل کوپه اش در حال حاضر در ایران اومده، یعنی مدل 2014 که قدرت 160 اسب بخار داره. امیدوارم مدل توربوش که 200 اسب هست هم وارد بازار بشه که اگه قیمتش 120 تا 130 تومن باشه، بسیار جذابیت داره و ولوستر بهیچ وجه تاب رقابت با سراتو توربو نداره. البته ظاهر امری شخصیه ولی بنظرم زیبایی سراتو از ولوستر بیشتره، و صرفا ولوستر توربو با قدرت 200 اسب، میتونه با این اتومبیل رقابت کنه. ضمنا دوستان بدونند که کیا پروسید هم در راهه….

    پاسخ
  20. پوریا اچ زد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    کیا که از چند سال پیش ماله هیوندای شده . الانم که ماشیناشون مثل هیوندای النترا 2 بار جایزه برترین طراحی هم رده های خودشو برده . جنسیس 2015 سدان هم که روی کادیلاک CTS-V لوکس و مدل معمولسشو وATS رو کم کرد . درسته که رقیبای اصلی جنسیس ، سری 5 و E کلاسه . و اونا بهترن ولی من مطمعنم هیوندای ، تا چند سال دیگه ژاپن رو رد میکنه و تا چندین سال بعد دیگم ، آمریکا رو .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.