بررسی کیا سورنتو SX AWD مدل ۲۰۱۵

کیا سورنتو مدل ۲۰۱۵ شرایط ویژه‌ای در کلاس کراس‌اورهای کامپکت دارد؛ این خودرو از موتور V6 استفاده می‌کند که گزینه‌ای کمیاب در بین مدل‌های این کلاس است. میتسوبیشی اوت‌لندر شاید تنها رقیبی باشد که استفاده از پیشرانه V6 را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد. در نتیجه، این کراس‌اور کیا از رقبایی مانند هوندا CR-V، فورد اسکیپ، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 متمایز می‌شود. در ادامه، کیا سورنتو SX مدل ۲۰۱۵ همراه با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و موتور ۳/۳ لیتری V6 با قیمت ۳۸ هزار و ۳۰۰ دلار بررسی شده است.

2015 Kia Sorento
2015 Kia Sorento

تازه‌های مدل ۲۰۱۵

کیا سورنتو، اساساً برای مدل ۲۰۱۵ تغییر چندانی نکرده و تنها چند پکیج جدید و ارتقای تکنولوژی دریافت کرده است. این در حالی است که سورنتو برای مدل سال ۲۰۱۴ تقریباً ۸۰ درصد تغییر کرده بود و مهندسی دوباره در مورد آن صورت گرفته بود. همانند هر کرس‌اور دیگری در این کلاس خودرویی، سورنتوی ۲۰۱۵ نیز با یک طراحی یکپارچه بدنه عرضه شده است. این مدل در واقع یک خودروی با دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است که در خودروی تست از آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک آن استفاده شده است.

2015 Kia Sorento SX
2015 Kia Sorento SX

با قدم گذاشتن به داخل کابین، می‌توان درک کرد که سورنتو از بسیاری مدل‌های کلاس خود بزرگتر است. خودروی تست از آپشن ردیف سوم صندلی‌ها استفاده کرده که امکان جابجایی ۷ مسافر را فراهم می‌کند. این ویژگی همچنین بار دیگر سورنتو را از دیگران متمایز می‌کند؛ چرا که کیا و میتسوبیشی تنها نقش‌آفرینان حاضر در این کلاس خودرویی هستند که استفاده از ردیف سوم صندلی‌ها را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. در نتیجه، کیا سورنتو یک وسیله نقلیه خانوادگی ایده‌آل است که فضای زیادی برای جایجایی بچه‌ها و وسایل در اختیار قرار می‌دهد. البته با استفاده از آپشن ردیف سوم، بخشی از فضای حمل وسایل در پشت صندلی‌های عقب از بین می‌رود.

2015 Kia Sorento SX Interior
2015 Kia Sorento SX Interior

ارتقای کیفیت کیا

کیا در سال‌های گذشته کیفیت محصولات خود را به شدت بالا برده است و سورنتو نیز به همین صورت، در داخل کابین کیفیت بسیار خوبی را نشان می‌دهد. مدل SX تست شده با صندلی‌های چرم در ردیف‌های اول و دوم همراه بوده که صندلی‌های حلو دارای تهویه و گرم‌کن هستند. همچنین این مدل دارای امکاناتی چون دکمه فشاری استارت، غربیلک فرمان مورب تلسکوپی، سیستم تشخیص نقطه کور و خنک‌کننده عقب کابین است. بدنه سورنتو نیز با امکاناتی چون سقف پانوراما با سایه اتوماتیک، گرم‌کن آینه‌های بغل و درب عقب خودکار همراه است.

2015 Kia Sorento SX Interior
2015 Kia Sorento SX Interior

صندلی‌های خودرو بسیار راحت هستند و با استفاده از کنترل صندلی راننده، می‌توان آنها را تا حدّ زیادی تنظیم کرد. با استفاده از چرخ فرمان مورب تلسکوپی، هر کدام از اعضای خانواده می‌توانند شرایط مناسب خود را پشت فرمان کیا سورنتو پیدا کنند. وسط داشبورد جایگاه یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی است که در آن سیستم راهبری، دوربین نمای عقب و سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید سورنتو کنترل می‌شوند. کیا این سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید را سرویس الکترونیکی UVO نامیده که شامل طیف وسیعی از ابزارهای ارتباطی می‌شود.

کابین سورنتو به خاطر فضای راحت و دلپذیر و ظرفیت حمل وسایل بالا یکی از نقطه‌های قوت این کلاس خودرویی محسوب می‌شود. همچنین ردیف دوم صندلی‌های این مدل قابل‌تنظیم بوده و فضای پای بسیار خوبی را می‌تواند فراهم کند.

سورنتو در جاده

کیا سورنتو SX AWD مدل ۲۰۱۵ از آپشن پیشرانه ۳/۳ لیتری V6 استفاده می‌کند که از ویژگی انژکتور سوخت مستقیم بهره‌مند است. این موتور می‌تواند قدرتی به اندازه ۲۹۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۳۴۱ نیوتن‌متر ایجاد کند. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت این موتور همراه با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. این پیشرانه با یک سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک اسپورت‌ماتیک همراه است.

2015 Kia Sorento SX
2015 Kia Sorento SX

این موتور V6 می‌تواند بدون هیچ مشکلی از راه‌های کوهستانی و گردنه‌های سخت عبور کند و در همین حال می‌تواند با ظرفیت کامل مسافر و حمل بار، کارآیی خود را در شرایط مختلف حفظ کند. در همین حال، این موتور آرامش خود را دارد و تنها کمی در حالت تخت‌گاز و گذشتن از مسیرهای سخت، نویز ایجاد می‌کند. سیستم گیربکس اتوماتیک نیز به راحتی به وظیفه خود عمل می‌کند و تعویض دنده‌های لازم را برای بالاکشیدن از تپه‌ها مدیریت می‌کند. کیا سورنتو در شرایط بزرگراه نیز شرایط آرام و ساکتی دارد و مهندسان کیا در مورد جذب نویزها بسیار خوب عمل کرده‌اند.

2015 Kia Sorento SX
2015 Kia Sorento SX

نتیجه‌گیری
کیا سورنتوی ۲۰۱۵ در میان بهترین کراس‌اورهای کامپکت از لحاظ کارایی قرار دارد و در همین حال، از یک کابین راحت برخوردار است. این کابین نسبت به نسل‌های قبل حس کیفیت بسیار بهتری را منتقل می‌کند و با تکنولوژی‌های سطح‌ بالا، خود را همگام با دیگر رقبای موجود در بازار، به‌روز نگه داشته است. سواری با آن بسیار راحت است و آپشنV6 آن را نسبت به سایر کراس اورهای کامپکت متمایز کرده است. همچنین استفاده از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ، یک گزینه‌ی هوشمندانه است و خودرو را برای تمام شرایط جوی آماده می‌کند. کره‌ای‌ها در این مدل جدید، کیفیت بسیار خوبی را از یک وسیله نقلیه به نمایش گذاشته‌اند و سورنتوی جدید حس بسیار خوبی را در این زمینه منتقل می‌کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

30 دیدگاه

  1. خودروي ملي انحصار ملي
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    تا شاسي بلنداي تويوتا حكمراني مي كنه كي اين لكناي كره رو ميخره آخه

    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      لطفا تعصب رو بگذاریم کنار…سورنتو از روز اول جزو بهترینای بازار بوده..این فیس لیفت جدید هم بر اعتبارش می افزاید…

    2. Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      با لحن مناسب تری هم میشه این موضوع رو گفت

      1. Parsa
        سوابق: (11 دیدگاه) ,

        من پرادو 2010 داشتم فروختم سورنتو 2014 خریدم بنظرم تکنولوژی به کار رفته تو کیا جدیدتر وبهتره لطفاً بدون تعصب نظر خود را بیان کنید

    3. خودروي ملي انحصار ملي
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      خدايي خود شما دوستان بين تويوتا و كيا حق انتخاب داشته باشين با يه رنج قيمت كدومو بر ميداريد?

    4. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      اون مه شکنای جلوی کیا هم کم کم داره تو همه ماشیناشون قرار داده میشه.

    5. سیاوش
      سوابق: (86 دیدگاه) ,

      هین کره ایی ها کل بازار اجهان وایران و قبضه کردن اونوقت میگی کی میخرههه؟؟؟؟؟؟؟
      مثه اینکه تو ماه زندگی می کنی نه؟؟؟؟؟؟
      من داداشم مدل 2007 سورنتو رو داره این ماشین آخ نگفته اونوقت از نظرت لگنه؟؟؟؟
      برو پرایدت وسوارشو حال کن!!!!!!!!!!!!!!

    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      بارها این مساله را اینجا عنوان کردیم که هر برندی و هر ماشینی در یک

      مسأله و یک ایتم از ماشین های دیگر بهتر و بالاتر است . همچنین عکس این

      موضوع . اگر ما انتظار داشته باشیم که کیا و هیوندای ، راه صد ساله را یک

      شبه طی کنند غلطه . با اینکه بیشتر زحمت هارو برندهای بزرگتر و معتبر تر

      کشیدند ، و شاید هیوندای و کیا مفت و مجانی یا با کمترین هزینه به انها

      دست یافتند ، اما این مسأله باعث نشد که برندهای کره ایی در مرحله ی

      ازمون خطا جای نگیرند و پشت سر بگذارند .

      هر 5 تا انگشت دست ، با هم یکی نیستند .

      هر ماشینی و برندی مشتریه خاص خودشو داره . اما خب این مثل روز روشنه

      که سورنتو و دیگر شاسی بلند های کره ایی از نظر قابلیت های افرود به

      همتایان و رقبان ژاپنی و امریکایی خود نمیرسند . اما در شاسی بلند های

      شهری ، حرف های زیادی دارند . نه در همه ی مسائل اما در بیشتر مسائل .

      من در شاسی بلند های کره ایی همین سورنتو قبول دارم .

      یکی هست که میخواد هر 6 الی 7 سال یک شاسی بلند عوض کنه و دنبال قابلیت

      افرود نیست و محصولات ژاپنی براش جذابیت و هیجان کره ایی هارو ندارند ،

      و خود شخص هم دنبال تغییر و تحول است . همچنین امکانات زیاد در مقابل

      مبلغ پرداختی . چون برندهای صاحب سبک به اندازه ی کره ایی ها در مقابل

      ولخرج نیستند ، حق هم دارند . چون پول تحقیق و توسعه را میگیرند .

      اما یک شخص دیگری هم هست که دنبال یک ماشین سگ جون و قابل اعتماد است به

      علاوه قابلیت افرود ، که هربلایی سر ماشین در اورد ، ماشین اخ نگه .

      مخصوصا در دراز مدت . پس انتخاب ایشان هم معلومه . یک محصول ژاپنی .

      این مساله ی دراز مدت به این معنا نیست که کره ای ها هیچ حرفی در دراز

      مدت ندارند ، اما نشان دهنده ی این است که تحمل و طاقت همه جور برخورد

      در شرایط گوناگون را ندارند .

      مثال :

      در هر حال ادم اگر همین پراید را هم داشته باشه ( منهای مساله ی امنیت

      و کیفیت مواد به کار رفته ) در موعد مقرر سرویس بشه و در شرایط مطلوب و

      درست رانندگی قرار بگیره ، میتونه 10 ال 12 سال پاسخگو باشه .

      چه برسه به محصول 2014 کره ایی .

      اما اینکه در 40 سالگی یک خودروساز ، انتظار تجربه و عملکرد یک برند 80

      الی 90 ساله را داشته باشیم ، بی انصافی است . نه به طور کل میتوان گفت

      که برند 80 ساله کامل و بی عیب و نقصه و نه میشه گفت که برند 40 ساله ،

      اشغاله .

      در ضمن یاد اور بشم که ارزش هر محصول و هر برند رو نحوه ی ساست گذاری ها

      خط مشی مدیر عامل کمپانی مشخص میکنه نه عوامل دیگر .

      1. Japan & Germany
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        سورنتو تنها شاسی بلند کره ای هستش که عاشقشم

  2. امیر
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    به نظرم بهترین شاسی بلند کره ای هست .

  3. ali
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    در اصل باید با های لند تویوتا مقایسه بشه نه رو فور
    ولی کلا کیاماشین های خوبی میده ونسل به نسل داره بهتر و با کیفیت تر میشه با آرزوی موفقیت برا کیا

  4. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    بهتره زیاد این کره ای ها رو دست کم نگیریم ، چون فکر میکنم در آینده ای نه چندان دور ، مثل سامسونگ ، حریف بطلبند

  5. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    به نظر من طرح جدید جلو پنجره خیلی بهتر شده . امیدوارم تو نسل بعدی اصالتش رو حفظ کنه و مثل هیوندای هر نسل یه طراحی نبینیم !

  6. hamid3x
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    زیبا ومدرن.
    سبک طراحی اش هم مثل ماشینای امریکایی هستش.
    فکر کنم مصرف سوختش در شهر به 15 هم برسه که همین باعث میشه نسبت به رقبای دیگش تو این کلاس در رده پایین تری قرار بگیره

  7. Saeed.shariati
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    درسته خیلی از کیابد گفتیم گفتیم اصیل نیست و کپی برداری میکنه ولی از این یکی نمیشه ایراد گرفت
    راستی بچه ها این سایت بازدید کننده خانوم هم داره؟
    تاحالا به کامنتی بر خوردین که اسم دختر روش باشه؟

  8. hamid3x
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    یادش بخیر پسر عمه ام یه جیپ آهو استیشن کانادایی داشت عجب چیزی بود 9 نفر سوارش میشدیم وباهاش میرفتیم کوه واس شکار و کباب و قارچ کوهی، از هر جاده ای به راحتی عبور میکرد.
    از داخل رودخانه شاهرود با اون اب زیاد وخروشانش بدون مشکل رد میشد.
    کلا ماشینای شاسی بلند تو طبیعت خیلی به کار میاند و سواری لذت بخشی دارند

  9. امیر
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    دوستان مگه سورنتو با سانتافه تو 1 کلاس نیست؟

    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      سلام
      بله همینطوره چطور؟؟

      1. امیر
        سوابق: (95 دیدگاه) ,

        آخه تو متن هیچ اشاره ای به سانتافه نشده در حالی که سانتافه هن 3 ردیف صندلی داره و اگه اشتباه نکنم 6 سیلندر هست…

  10. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    هنوز کیا و هیوندای راه طولانی ای در پیش دارن و هر کاری کنن به تویوتا ،بنز و بی ام و هوندا و دیگر برند های معرف خودرو سازی نمی رسن…

    ولی خب پیشرفتشون قابل تحسینه.

  11. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    اصلاح می کنم {معروف} خودروسازی ..
    با تشکر..

  12. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    زیبا شده
    طراحی جالبی داره
    اما یه نکته
    درسته امکانات رنگاورنگارنگ گفته شد
    قابلیت آفرود و پایداری و استحکام هنوز علامت سوال داره
    بازهم ژاپنی ها برنده هستند مثل همیشه
    فکر کنم کیا و هیوندا (در زمینه شاسی و ……) بیشتر بدرد شهر میخورند یا در نهایت جادههای تقریبا هموار
    بعید میدونم توی مسیرهای سخت کارایی داشته باشند
    به بیان ساده تر دوامشون معلوم نیست
    یا شاید مدلهای جدیدش دچار دگرگونی زیادی شده باشند
    اما یه نکته دیگه : 290 اسب بخار جالبه
    درنهایت
    ژاپنی ها فکر کنم مطمئن تر باشند
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    1. مهدی ف
      سوابق: (175 دیدگاه) ,

      اقاmahdi قابلیت افرودشو رو گل گفتی

  13. SAEED
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    سلام.
    بنظرم از روز اول حضورش تو ایران یکی از بهرینها تو رنج قیمت خودش بوده!
    دوسش دارم!بدون تعصب!

  14. REZA
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    چه فایده وقتی پولش هس ولی بالای 2500 نمیشه خرید !!!! حالا یه سری هم که نمیتونن بخرن بنده خداها . الان سانتافه 2014 دارم . را نمیره که!!! مگه 4 سیلندر میتونه این وزن و بکشه ؟؟؟؟؟ ینی هیچ راهی نداره بالای 2500 2014 به بعد سوار شد ؟

  15. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    وجدانا تو بازار نسبت به هم قیمت هاشون بهترین طراحی رو دارن

    الخصوص اپتیما

  16. زنده باد چین !!!!
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    کیفیت داخل وبیرون ماشین نسبت به 2012 خیلی فرق کرده که واسم جالب بود به نظر می رسه کره ای کم کم دارن دست میذارن رو نقطه قوت ژاپنی یعنی کیفیت رو بیشتر میکنن اگه دقت کرده باشین سوناتا2015از نظر قیافه واپشن عقب گرد داشته ولی از نظرکیفیت ارتقا پیدا کرده وبه نظر من صنعت خودروسازی کره روز به روزبا تجربه تر میشه درود بر این انسانها که هدف بالایی دارن واسه رسیدن بهش تلاش میکنن

  17. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    با اینکه کیا و هیوندای یک کارخونه هستن(سندم آمارهای بین المللی هست که مینویسن کیا-هیوندای) ولی مدیران کیا کاملا مسیرشون رو از هیوندای جدا کردن واقعا دارن سبک میسازن تو خودرو سازی

  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    منهای محاسن این ماشین من دوتا ایراد بگیرم که برای خود من هم مهمه :

    چون ماشین از موتور 6 سیلندر بهره میبره ، بهتر بود از دو تا لوله اگزوز

    استفاده بشه در طرفین . یا لااقل یک لوله اگزور دوبل در کنار هم همچون سانتافه .

    دوم اینکه سپر عفب کوتاهه و بند و بساط ماشین ماشین از پشت مشخصه .

  19. behnam
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    کیا واقعا داره حرفه ای عمل میکنه و هر مدل جدیدی که ارائه میده پیشرفتش محسوس .

قسمت نظرات بسته است

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.