کیا

بررسی کیا سول ۲۰۱۴

کیا سول پس از اپتیما، دومین خودروی پرفروش کمپانی کیا به شمار می‌رود و از این‌رو، مسئولین کیا، در طراحی نسل جدید این خودرو، سعی کرده‌اند که ظاهر سول ۲۰۱۴، تفاوت زیادی با سول ۲۰۰۹ نداشته باشد. طبق گفته کیا، در مواد به کار رفته تجدیدنظر کامل صورت گرفته است. امّا در همین حال، اگر دو نسل کیا سول در کنار هم پارک شده باشند، به سختی می‌توان از نمای ظاهر، آن‌ها را تشخیص داد. کیا سول ۲۰۱۴، در مجموع، چهره ذوزنقه‌ای خود را حفظ کرده و تغییرات چندانی به خود ندیده است.

Kia Soul 2014
Kia Soul 2014

کیا سول ۲۰۱۴ از لحاظ طول و عرض، اندکی افزایش یافته، ولی با توجه به کاهشی که در ارتفاع بدنه داشته، افزایش وزن چندانی نداشته است. همچنین سختی شاسی، مطابق آنچه که کیا اعلام کرده، ۲۸/۷ درصد افزایش یافته است. علاوه بر طراحی بیرونی جدید، از یک موتور جدید در سول ۲۰۱۴ استفاده شده است. این موتور مانند نسل قبلی، ۲ لیتر گنجایش دارد، امّا در عین حال، از انژکتور مستقیم به جای پورت استفاده می‌کند. البته تغییری در خروجی موتور ایجاد نشده و همان ۱۶۴ اسب‌بخار را تولید می‌کند و انژکتور مستقیم، فقط به بهبود گشتاور، کمک کرده است؛ جایی که حداکثر گشتاور به جای دور موتور ۴۸۰۰، در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه، در دسترس خواهد بود. به همین دلیل، راننده‌های کیا سول بیشتر در نواحی شهری دیده می‌شوند؛ جایی که شتاب صفر تا ۱۰۰ و … اهمیت چندانی ندارد. با این وجود، در تستی که انجام شد، شتاب سول ۲۰۱۴ در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۸/۱ ثانیه، کمی عجیب بود. کیا سول ۲۰۱۲ می‌توانست رکورد ۷/۴ ثانیه را از خود به جای بگذارد، امّا باید در نظر داشت که کیا سول ۲۰۱۴، ۱۴۱۱ کیلوگرم است و این در حالی است که مدل سال ۲۰۱۲، ۱۲۶۶ کیلوگرم وزن داشت و چابکی بیشتر آن، دلیل خود را داشته است.

Kia Soul 2014
Kia Soul 2014

کیا سول ۲۰۱۴ به صورت استاندارد با سیستم گیربکس شش‌ دنده اتوماتیک عرضه شده و نسبت به سیستم گیربکس دستی در نسل قبل، تغییرات بیشتری را در انتقال قدرت تولیدی موتور ۲ لیتری انجام می‌دهد. برای داشتن سیستم گیربکس دستی در این مدل، کیا به خریداران این سیستم را به همراه موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر، با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار پیشنهاد می‌دهد.

Kia Soul 2014
Kia Soul 2014

سیستم انژکتور مستقیم در موتور نسل جدید کیا سول، وضعیت مصرف سوخت را تا حدودی بهبود بخشیده است. از نوامبر ۲۰۱۲ که شرکت کیا ملزم شد تا مصرف سوخت خودروهای خود را پایین بیاورد، کاهش مصرف سوخت در دستور کار مدل‌های مختلف تولیدی کیا قرار گرفته است. بنابر تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، کیا سول ۲۰۱۴ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۷/۵۳ لیتر و در بزرگراه، ۵/۵۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین در تستی که به منظور بررسی این خودرو انجام شده، مصرف سوخت ۷/۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد.

2014 kia soul interior
۲۰۱۴ kia soul interior

اگر کیا سول از آن دسته خودروهایی نیست که در جاده و پیست، خودروهای دیگر را پشت سر بگذارد و یا خودروهایی که مصرف سوخت بسیار کمی داشته باشند، در عوض، با طراحی منحصر به فرد خود، شکلی زیبا از یک اتومبیل واقعی را رقم زده است. طراحی داخلی کیا سول، برای خودرویی با این تراز قیمت فوق‌العاده است. البته خودرویی که برای تست استفاده شد، دارای صندلی مخصوص با جریان هوا، سقف با نمای باز پانوراما و سیستم راهبری بود، امّا باز هم قیمتش از مرز ۲۶ هزار دلار بالاتر نرفت و این قیمت، هنوز برای داشتن چنین امکانات راحتی در داخل کابین، قانع کننده است. قیمت اولیه این خودرو با موتور ۱/۶ لیتری از ۱۵ هزار و ۴۹۵ دلار شروع می‌شود و اگر از موتور ۲ لیتری برای پیشرانه استفاده شود، این قیمت از ۱۸۹۹۵ دلار آغاز می‌شود.

شاید مهم‌ترین تغییرات در جهت بهبود مدل سول توسط کیا در سال ۲۰۱۴، کاهش نویزها و لرزش‌ها و خشونتی است که در طول سواری با این مدل در نسل قبل، حس می‌شد. صدای ناهنجار باد و جاده در داخل کابین نسل اول کیا سول، بسیار آزاردهنده بود، ولی در نسل دوم این خودرو، همه چیز در داخل کابین در جای خود قرار گرفته و هنگام افزایش سرعت نیز، شرایط کابین، آرامش‌بخش است. سیستم تعلیق، نیز کاملاً مناسب عمل کرده و عبور از ناهمواری‌های سطح جاده، به راحتی هر چه تمام‌تر انجام می‌گیرد.

کیا سول ۲۰۱۴ از سیستم کمک‌فرمان الکتریکی فلکس‌استیر استفاده می‌کند. این سیستم، گرچه هنوز با کاستی‌هایی مواجه است، ولی در عین‌حال، عملکردش از بسیاری از سیستم‌های نوع خود، بالاتر است. در مجموع، با شاسی بهینه شده، سیستم تعلیق ارتقا یافته و سیستم کمک‌فرمان دقیق، کیا سول ۲۰۱۴ با عملکردی مناسب برای مسافرت‌های درون‌شهری همراه شده است. سیستم ترمز کیا سول نیز دارای عملکردی نسبتاً مناسب است. در خلال تست این خودرو برای مسافت توقف از سرعت ۱۱۲/۵۶ کیلومتر بر ساعت، این فاصله بین ۴۹/۰۷ تا ۵۰/۵۹ متر متغیر بود و پدال ترمز، احساس کنترل خوبی به راننده منتقل می‌کرد. نیروی گریز از مرکز در پیچ نیز به اندازه ۰.۸۲g وارد می‌شد که یک مقدار متوسط برای خودروهای این کلاس است.

کیا سول ۲۰۱۴، در واقع، یک خودروی مناسب برای مشتاقان شتاب و هیجان زیاد در رانندگی نیست؛ امّا اگر این موارد از اولویت‌های خرید، کنار گذاشته شوند، کیا سول می‌تواند با بهبودهایی که در طراحی‌های داخلی و بیرونی آن انجام شده و قیمت نسبتاً پایین‌تر، جای خوبی برای خود در بازار باز کند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۶۱۹۵ دلار (قیمت پایه: ۱۸۹۹۵ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۶۴ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۰۴/۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۵۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
  • عرض: ۱/۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۴۱۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۴/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۶/۴ ثانیه با سرعت ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۲ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۷/۵۳ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۵۳ لیتر در صد کیلومتر.
[jwplayer mediaid=”55450″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. mahsa

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    شبیه ماشینای هس که تو کارتونا نقاشیشونو میکشن
    بویژه شبیه ماشین گوریل انگورینه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. carbonado aventador

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      طراحی اش به دل نمی شینه!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. pooya

        ۲۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        طراحیش به دل من هم نمی شینه به نظر من کیا سید بهتر طراحی شده این انگار می خواد بگه من سریع ام ولی اصلا این طور نیست و قیمتش زیاد با سید فرقی نداره ولی باز هم سید ارزون تره و در کل از نظر من سید بهتر از اینه.هم در قیافه و هم درعملکردوسواری.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. محسن

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      یعنی واقعا دومین پرفروششونه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. رضا

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بله در جنوب شرق آسیت بخوبی استقبال شد.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. جهانگير

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    واقعا کره ای ها خیلی بد سلیقه ان که این شده دومین خودروی پر فروش کیا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. زیگما

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      جالبه بدونی تو خود کره مردم زیاد از خودرو های وطنیشون خوششون نمیاد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      اتفاقا قشنگه جهانگیر.

      خارجی ها مثل ما نیستند که ظاهر ماشین اهمیتش بیشتر از کاربردش باشه که.

      اونجا هرکسی بر اساس نیازش کلاس ماشین خودشو انتخاب میکنه.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        من که ازین ماشین خوشم می امد و میاد.

        طراحیه جالبی داره.

        البته طراحیشو مدیون دستان هنرمند ((( پیتر شرایر ))) است.

        کیا تازه در سال 2012 به فکر کم کردن مصرف سوخت محصولاتش

        افتاده!!!!!!

        خسته نباشه.

        تازه نسل قبلی این ایراداتم داشته:

        شاید مهم‌ترین تغییرات در جهت بهبود مدل سول توسط کیا در سال ۲۰۱۴، کاهش نویزها و لرزش‌ها و خشونتی است که در طول سواری با این مدل در نسل قبل، حس می‌شد. صدای ناهنجار باد و جاده درداخل کابین نسل اول کیا سول، بسیار آزاردهنده بود.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جلال

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (585 ديدگاه)

          میلاد جان سلام
          خداییش اگه این کره ای ها الان مدیران آلمانی رو نداشتن
          الان هیچی نبودن
          من موندم این پیتر شیرابر (ملعون!) برای چی رفت واسه کره ایها کار کنه؟
          یکی نیس بهش بگه آخه آدم نا حسابی تو که داشتی توآلمان واسه خودت خدایی میگردی کره رفنت دیگه چی بود؟
          قدیمها که شیرابر واسه آلمانی ها کار میکرد برای من یه اسطوره بود
          اون زمانا همیشه ستایشش میکردم
          ولی الان دیگه ازش بیزار شدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

          ۲۷ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود جلال.

          اشکالی نداره.بذار کره هم یخورده تکون بخوره.

          ولی تا جایی که من اطلاع دارم ، منهای سر طراح شرکت کیا

          ، یا مدیر عامل شرکت کیا شده یا عضو هیئت مدیره.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. alireza

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (93 ديدگاه)

        جلال جان. این بهترین کاری بود که پیتر کرد.او الان از یه طراح شده یه سرطراح که داره ایده های خودشو به اجرا در میاره . پس نباید بهش ایراد گرفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. رضا

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیزم شما بفرمایید پراید و پیکان تولید کنید و اینقدر به این کره ایها ایراد نگیرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فرهاد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    یه جوریه اصلاً به دل نمیشینه
    به نظر ضریب آیرودینامیک خوبی هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جلال

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    کیا هیوندای چند وقته روی زیبایی ماشین هاشون خیلی کار میکنن
    اما ازشون بعید بود با این چهره زشت ماشین تولید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. داوود

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    من از همون نسل اولش با این طراحیش مشکل داشتم!!
    فقط یه خوبی داره اینه که جمع و جوره! وگرنه با این قیمت گزینه های خیلی بهتره میشه از خود کمپانی های هیوندای کره ای خرید! خودروی ژاپنی هم تو این رنج، ماشین های خیلی بهتری میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      البته اینو بگم که برای خانواده های متوسط ماشین خوبیه!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    چراغ های عقبش شبیه چراغ های اتوبوسه !
    زیاد حال نکردم باهاش چیز جالبی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمزه

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    دوست داشتنیه. همین و بس :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن.د

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    نسبت به قد و قوارش قدرت مناسبی داره ولی من انتظار داشتم مصرفش کمتر از7.5باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      موتور 1.6 لیتری دیزل به شما چشمک میزند برادر من!البته اگه از حرف های من ایراد نگیری!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سینا غلامی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    به نظرم یه رقیب خیلی خوب برای مینی به حساب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. km

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    این ماشین بد نیست ولی مصرفش نسبت به هیکلش زیاده. هر وقت اسمشو میشنوم یاد تاپ گیر میفتم البته الآن بجاش واکسواله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. farzad

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    فوق العاده تخمی و زشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اگر در نگارش بیشتر دقت بشه کمی بهتر از آب درمیاد!
    داخل متن به استفاده از مواد جدید و کاهش وزن اشاره میشه و چند خط بعد افزایش بیش از 140 کیلویی رو نسبت به مدل قبل یادآور میشه!؟
    فکر کنم ماشینهای جعبه ای بیشتر نزد خانمهای محترم محبوبه و یا کسانی که دارای سگ هستند هم طرفدارانی داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. iman

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یادش بخیر پت پستچی یکی از اینا داشت:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام هیچ میدونیدکه چندتا ازطراحان بنز وbmwایرانی هستندچند سال پیش الان یادم نیست مجله خورو بود یا نواوران بااینها مصاحبه کرده بودند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فرید

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین پت پستچی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    آخه اینم شد ماشین
    در سایت تخت گاز نوشته بود کیفیت قطعات هوندا سیویک که یکی از برترین اتومبیل سازهای ژاپنی هست اصلا خوب نیست. حال این ماشینهای بیخود کره ای که عمر مفیدشون 5 سال هم نیست چی باید گفت!
    بی ام و مدل 1990 هنوز توانایی کار کردن خوب را داره، حال آزرا را شما 20 سال برونید فکر کنم بعد این مدت اوراق بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      کره ای ها هیچی نیستند فقط…..!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (332 ديدگاه)

        اکثر ایرانیها نظرات بی پایه و بی اساس میذارن و 90 درصد اون عده نه تنها قدرت خرید این محصولات رو ندارن بلکه تجربه نشستن روی صندلی شاگرد این ماشینها رو هم ندارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. محمدرضا

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    طراحی عقبش 100 تا نمره داره انصافا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sami

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    کیا… بی کیفیته… یه سر به تعمیرگاهها بزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (332 ديدگاه)

      بجز نمایندگی کدوم تعمیرگاه از موتور کیا و قسمتهای فنیش سر در میاره؟
      من تا الان یکدونه از محصولات کیارو تو تعمیرگاهها ندیدم بجز ریو قدیمی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. amir.t.

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    ی جذابیت خاصی داره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    چرا کیا زده تو کار تولید ماشین هایی مث جعبه ؟؟؟من پراید رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    از نسل قبل خیلی زیباتره ولی خب هنوز مونده تا واسه خودش مردی بشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فکر میکنم بهتر بود یک کاسه ای بشقابی کنار دستمون داشتیم که وقتی عکس ای فولوکس شاسی بلند رو دیدیم توی اون بالا بیاریم اصلا با اسپورتیج قابل مقایسه نیست انا انا بالا اوردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک گالانت تمیز92 دارم که صدا از تو اتاقش به گوش نمیرسه و یک توسان 2010 که تو هوایرد تمام صندلیهاش ودراش صدا میکنن ماشینهای ژاپنی خیلی از نظر کیفیت سرند البته پس از ماشینهای اوریکایی و آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمدرضا بی ام و

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    جالب نیست به قول دوستمون به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ای جهان سومی های بیچاره شما از طراحی چی میفهمین؟ همون 206 هم از سرتون زیاده والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی رضا car

    ۲۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خاصه حال کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قابل توجه کسانی که به این خودرو ایراد میگیرند ، : شما که نمیتونید بیشتر از پراید و پیکان تولید کنید دیگه حرف حسابتون چیه ؟ این آقایان تا قبل از انقلاب به همراه فیلیپینیها و سنگاپوریها و بعضی از این چشم بادامیها توی مناطق نفتخیز جنوب در منازل کارمندهای شرکت نفت کار میکردند ( کلفتی و نوکری ) حالا به اینجا رسیده اند ، ایوالله داره پس بیایید و بیشتر حرف نزنیم و کار کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهریار

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ایمان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من یه کلام خاص و عالی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ارشیا

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بابا اخه این ماشینو وقتی حتی ندیدینش توش نشستید چرا اظهار نظر میکنید مایکی از اینا داشتیم واقعا عالیه حرف نداره بابا صد تا تیوولی با کپچره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ارشیا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما تا ۴۰هزار تا کارکرد ازش خیلی راضی بودیم بعدشم فروختیمش اپشن داره قدرت یه ۱۶۰۰ واقعی رو داره مصرفشم خیلی اذیت نمیکنه ترو خدا یه ذره به اینا اعتماد کنید تا بفهمید چه ماشینای خوبین حمایت کنید تا وارد شن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا