تجربه و آزمایشکیا

تجربهٔ چهار ماه رانندگی با کیا سراتو 2016

بعد از یک ماه تحقیق راجع به خودروهای سدان در رنج قیمت ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان همانند کیا سراتو، هیوندای النترا، مزدا ۳، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، ام جی ۶، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس و خواندن ده‌ها نقد و بررسی عموماً خارجی اقدام به خرید خودرو کیا سراتو مدل ۲۰۱۶ به رنگ سفید صدفی کردم.

Kia Cerato 2016
Kia Cerato 2016
ازآنجایی‌که تجربهٔ رانندگی داخلی (به زبان فارسی) کمی از این خودرو در فضای مجازی وجود داشت بر آن شدم که تجربه شخصی خودم از این مدل را برای کسانی که قصد خرید در این رنج قیمت را دارند بنویسم.

Kia Cerato 2016
Kia Cerato 2016
ابتدا میرم سراغ ظاهر ماشین و آپشن های خارج خودرو:
ظاهر ماشین در بین رقبا و خودروهای دیگر واقعاً دل‌چسب و زیباست مخصوصاً از پشت و از بغل بسیار چشم‌نواز است. طراحی اسپرت و جوان‌پسند.
ازنظر بنده جلوی ماشین میتونست یکم بهتر از این هم باشه با کمی تغییرات در چراغ‌های جلو (مثلاً استفاده از دی لایت مات همانند النترا). در کل اگر بخوام به ظاهر این ماشین نمره بدم ۹ از ۱۰ نمره‌ای هست که بهش میدم.

Kia Cerato 2016
شخص بنده ظاهر ماشین خیلی برام اهمیت داره و تو لیستی که در حال بررسی بودم قبل از خرید کمترین نمره رو به فلوئنس و سیویک دادم و بیشترین نمره رو سراتو و النترا. البته ظاهر ماشین یک چیز سلیقه‌ای هست و ممکنه نظر خواننده با نظر من متفاوت باشه.
از امکانات بیرون از ماشین میتونم به سیستم خوش‌آمد گویی ماشین اشاره کنم که وقتی به نزدیکی خودرو می‌رسید آینه‌های بغل به همراه نور ال ای دی زیرش باز شده و همچنین داخل دستگیره‌های خودرو به‌وسیله لامپ ال ای دی روشن میشه که بدین وسیله به شما خیرمقدم عرض می کنه.

همچنین رینگ اسپرت ۱۷ اینچی و بال عقب، نور زنون جلو با قابلیت چرخش سر پیچ و دی لایت، مه شکن جلو و عقب، آینه‌های برقی تاشو.

Kia Cerato 2016
داخل خودرو و امکانات رفاهی:
کنسول و داشبورد خودرو ازنظر من ساده و معمولیه و حس خاصی رو به آدم القا نمیکنه. گیج خودرو خوش رنگ و لعاب هست و نور داخلی ادوات و تجهیزات (نارنجی قرمز) بسیار خوش‌رنگ هست ازنظر من. (مثلاً تم رنگ النترا آبیه و ازنظر من دمده شده). روکش صندلی و روی گیج و فرمان و دستگیره درها از چرم مصنوعی مشکی و دوخت سفید هست که حس خوبی رو به آدم القا میکنه. سیستم صوتی ازنظر من کاملاً راضی کنندست و حجم و تفکیک صدای خوبی داره. (دوستان سیستم باز رو مطمئناً راضی نمیکنه). البته صفحه نمایش سیستم صوتی ۴ اینچ هست و یکم کوچیکه. سیستم‌هایی با صفحه ۷ یا ۸ اینچی مجهز به سیستم عامل آندروید و رهیاب ماهواره هم در بازار موجود هست برای این خودرو که بنده شاید در آینده روی ماشین نصبش کنم. ابزارهای کنترلی رو فرمان هم در جای مناسب قرار دارند و شما راحت میتونید به تلفن پاسخ بدید یا موسیقی رو عوض کنید و غیره… . بوق خودرو وسط فرمان هست و یکم سفت هست انگار و برای من که خودرو قبلی بوقش روی دسته راهنما بود یکم سخته عادت بهش. دید عقب خودرو محدود هست، ولی دوربین دنده عقب و سنسورهای کمک پارک، این مشکل رو کاملاً برطرف میکنه. سیستم تهویه مطبوع دوگانه هم یک تفاهم بین منه گرمایی و همسر سرماییم به وجود آورده و هر دو از کنار هم بودن در هر شرایط آب و هوایی لذت می‌بریم (برخلاف خودرو قبلی که سر خاموش و روشن بودن کولر یا بخاری دعوامون می‌شد).

Kia Cerato 2016
همچنین سیستم ضد بخار شیشه هم به‌خوبی بخار شیشه رو از بین میبره، ولی یک مسئله‌ای که هست اینه که هنگام بخارگیری به‌طور خودکار نوع گردش هوای خودرو از حالت گردش هوای داخل به گردش هوا از بیرون تغییر پیدا میکنه (برای اینکه هوای تازه وارد کابین خودرو بشه و سریع‌تر بخار گرفته بشه). اما فرض کنید در حال سبقت از یک کامیون با دود فراوان هستید و سیستم ضد بخار فعال میشه… .. اوه اوه دود گازوییل هست که وارد کابین میشه و خفتون میکنه. این مسئله بسیار منو آزار می‌ده چون این سیستم هر چند دقیقه یک‌بار گردش هوای بیرون رو فعال میکنه و دود و بوی نامطبوع بیرون داخل میاد. اگر امکان روشن و خاموش کردن گردش هوای داخل و خارج کابین به‌صورت دستی بود عالی می‌شد.

Kia Cerato 2016
صندلی راننده از نوع برقی ۱۰ حالته و با دو حافظه هست و با تنظیماتی که میشه انجام داد، نشستن خوبی رو میشه تجربه کرد. همچنین صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و سردکن هست (بقیه صندلی‌ها فقط گرم‌کن دارند). قبل از اینکه این خودرو رو بخرم با خودم می‌گفتم که گرم‌کن و سردکن چه آپشنیه دیگه؟! بکار نمیاد. بجاش یک آپشن کارآمدتر مثل رادار نقطه کور یا صندوق عقب هوشمند می‌گذاشتید روی ماشین. اما وقتی ماشین رو در پاییز سرد تهران تحویل گرفتم و همچنین در طول پاییز و زمستان باهاش رانندگی کردم فهمیدم که گرم‌کن صندلی و فرمون واقعاً آپشن لازمیه برای مناطق سرد. بسیار لذت‌بخش هست وقتی از اون سرمای منفی چند درجه داخل خودرو میشینید و گرم‌کن صندلی و فرمان رو فعال می‌کنید و در عرض چند دقیقه وجودتون مملو از آرامش و گرما میشه.

فضای صندلی‌های عقب هم مناسب هست ولی برای مسافرت و مسیر طولانی برای دو نفر. صندوق عقب هم کاملاً جادار و خوش سایز.
برای ماشین کف‌پوش چرمی قالبی (سه‌بعدی) خریدم که بسیار به زیبایی داخل کابین افزود و با تودوزی ماشین هم ست شد. ولی خب تمیز کردنش یکم سخته و زود هم کثیفی رو نشون میده.

از دیگر امکاناتی که باید نام ببرم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، جای عینک دودی روی سقف، سانروف برقی دوحالته، آینهٔ عقب الکتروکرومیک، جای لیوان برای تمام سرنشین‌ها (۴ عدد)، تنظیم ارتفاع نور جلو، تنظیم روشنایی گیج، کنترل صوتی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کول باکس، بالابر شیشه برقی اتوماتیک برای راننده و شاگرد و برقی معمولی برای سرنشینان عقب، قفل کودک، خروجی شارژر فندکی، ورودی AUX، سیستم بلوتوث، دماسنج، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب (خروجی هوا برای پای سرنشینان عقب هم تعبیه شده، از زیر صندلی راننده و شاگرد)، قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب و افزوده شدن به فضای صندوق عقب، کنسول وسط و جای دست راننده، دو حافظه برای صندلی راننده.

بحث شیرین مشخصات فنی:
موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی ۱۶۱ اسب بخاری با حدود ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتهٔ تیپ ترونیک، در کمال هماهنگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر چی از هماهنگیِ گیربکس و موتور بگم، کم گفتم. تعویض دنده‌ها بسیار نرم و آرام بدون هیچ‌گونه سروصدایی و تکانی. در هر سرعتی که باشید با فشار دادن پدال گاز معکوسی در اختیار شما هست. مثلاً در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دنده معمولاً ۶ هست، کافی هست که شما پدال را تا ته فشار بدید ۳ عدد معکوس در کسری از ثانیه کشیده می‌شود و در دندهٔ ۳ و دور موتور ۵ هزار نعره‌ای از خودرو بر آمده و آدرنالین به خون شما تزریق می‌شود. در حالت دنده اتوماتیک هم شما می‌توانید با شیفتر پشت فرمان به‌صورت دستی معکوس بدید یا دنده را افزایش بدید، هرچند خود گیربکس همیشه این عملیات را به نحو احسن بسته به رانندگی شما (چه با دور موتور بالا و چه پایین) انجام می‌دهد و معمولاً به دستی نیازی نیست مگر در جاده‌های سرازیری که نیروی جاذبه به سرعت ماشین می‌افزاید و گیربکس هم همین جوری دنده را افزایش می‌دهد. که راه‌حل این قضیه هم گذاشتن خودرو در حالت منوال و استفاده از دنده سنگین در سرازیری هست که نخواهیم هی از ترمز خودرو استفاده کنیم و ترمز موتور این وظیفه رو به عهده بگیره. صفر تا صدی هم که خودم اندازه‌گیری کردم عدد ۹ بود ولی امکان پایین‌تر از این زمان هم برای این خودرو وجود داره و من ویدئوهای دوستان دیگهٔ خودم که سراتو دارند رو دیدم که به عدد ۸ هم دست پیدا کردند.

سیستم فنربندی یکم ازنظر من خشک هست، البته نسبت به مدل‌های قبلی سراتو بهبود چشم‌گیری پیدا کرده. البته مقایسهٔ من با نرمی اپتیما و هیوندای سوناتا وای اف هست، چون پشت هیچ کدوم از رقبای دیگهٔ سراتو ننشستم ولی نسبت به اپتیما و سوناتا که تست کردم یکم خشک‌تر هست.
توی دو سه موقعیت که لازم شده ترمز شدید بزنم از عملکرد ترمزها راضی بودم و واقعاً نجات داده منو ولی باز به نظرم ترمزها قوی‌تر از این هم میتونست باشه.

از دیگر امکانات فنی و ایمنی خودرو بخوام بگم سیستم عدم هرزگردی، سیستم کنترل تعادل خودرو، سیستم کمک راننده در سربالایی و سرازیری، ترمزهای ای‌بی‌اس، ۶ کیسه هوا، فرمون برقی سه حالته و تلسکوپی، کروز کنترل.

مصرف سوخت:
داخل شهر و رانندگی سرگاز مصرف ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی معمولی مصرف ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی پرگاز مصرف ۱۰ به بالا در ۱۰۰ کیلومتر

خارج از شهر، جاده به سمت جنوب و سرازیری مصرف ۵. ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر، جاده به سمت شمال و سربالایی مصرف ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر و جادهٔ کفی مصرف ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سوخت مورد استفاده: مخلوطی از بنزین سوپر و معمولی

هزینهٔ سرویس اولیه ماشین در کیلومتر ۵ هزار= ۱۶۵ هزار تومان (تعویض روغن و سایر بازدیدها)
سایر هزینه‌ها تا کیلومتر ۹۰۰۰= صفر

محاسن: طراحی زیبا، دل‌نشین و اسپرتی، آپشن های مناسب، قدرت و شتاب مناسب
معایب: سیستم فنربندی نسبتاً خشک، عدم امکان ست کردن دائمی تهویه داخلی خودرو، به صدا افتادن قسمت‌هایی از سقف (اتصالات مربوط با آفتاب‌گیر و جای عینک) بعد از ۴ ماه

نویسنده: محمد معتمدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۸ دیدگاه‌ها

  1. علی اسپرت

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا ماشین کره ای اشغاله اصلا قابل مقایسه با ماشین های ژاپنی و المانی و امریکایی نیستند شما چیرو با چی مقایسه می کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 58
    1. حبیب

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام ، من از عبارت آشغال استفاده نمیکنم چون هم غیر واقعیه هم موجب توهین ولی با توجه به استفاده ۷ ماهه از مزدا نیو هیچگونه صدای اتاقی به وجود نیومده و این بیانگر سطحه کیفیته .

      موافقم 8
      مخالفم 16
      1. مظفر خان

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دادش مگه فرقون بعد 7 ما صدا بده . شماه 3 4 سال باید باهش بری بعد . هیچ ماشینی تو 7 ماه هیچ صدایی از هیچ جاش در نمیاید

        موافقم 27
        مخالفم 0
        1. حبیب

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          سلام ، قسمت آخر مقاله مربوط به معایب رو لطفا بخون . نوشته به صدا افتادن سقف بعد از ۴ ماه .

          موافقم 1
          مخالفم 14
        2. حبیب

          ۵ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام ، الان شد ۲ سال ولی اصلا هیچ جاش صدا نمیده ضمن اینکه به نظرم کیفیت اولیه رو حفظ کرده .

          موافقم 19
          مخالفم 0
  2. کامران

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان سراتو نیو فیس واردبازارشده که تقریبا شبیه اپتیما شده.من یه سراتو۲۰۱۶تازه تحویل گرفتم و دارم وسوسه میشم برا عوض کردنش با اتاق جدید.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. مهسا

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سه روزه سراتو 2016 را تحویل گرفتم. از اقای معتمدی متشکرم برای توضیحات جامع و خوبشون. امیدوارم ماشین خوبی باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. R&T

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بین سراتو والنتراو مزدا 3 نیو نمیدونم کدومشو بخرم هر کدومشون یکسری معایب و مزایا دارن خیلی تحقیق کردم به نتیجه ای نرسیدم لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 1
    مخالفم 9
  5. رسول

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من قصد خرید سراتو کوپه 2016 دارم البته کوپه رو به این دلیل انتخاب کردم که جوانانست ولی سراتو کلاً ماشین عالی با امکانات بالا و کیفیت خیلی خوب هستن به نظر من ماشین های کیا مردانه( از نظر قیافه) ولی ماشین های هیوندای زنانه هستن(از نظر قیافه) من ماشینه صفرو بیشتر ترجیح میدم به ماشین دسته دوم چون میدونی چیه. خُب سراتو 2016 چه کوپه چه چهار درب قیمتشون از نمایندگی کیا ١٣۵ میلیونه خُب میشه با این قیمت اپتیما و سوناتا و اسپورتیج و توسان و حتی خیلی از ماشین های دیگرو به صورت دسته دوم خرید ولی خُب به نظرمن صفر یه چیزه دیگس. به نظر من هم، سراتو خیلی شکیل تر و عظلانی تره نسبت به الانترا و رنگ سفید برای مدل چهار درب و رنگ سفید و قرمز برای مدل کوپه عالین .

    موافقم 0
    مخالفم 3
  6. اشکان

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من خودم سانتافه 2014 خریده بودم ولی به دلیل خشکی زیاد ناچار به تعویضش شدم .
    حالا نمیدونم سراتو صفر بخرم یا اپتیما یا سونوتا دست دو .
    سوال من از بقیه اینه ایا سراتو نرم هست منظورم از لحاظ کمک فنراش هستش

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. هومن

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنونم از دوست عزیز واسه توضیحات جامع و کاملشون

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. سهيل

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این قیمت خیلی انتخاب های بهتری هست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 7
  9. روح الله یوزباشی

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من نظرم سراتو 2000 نیوفیس عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. AAA

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده کیا سراتو 2017 خریدم ( شاید بتونم بگم جزو اولین نفر ها بودم )
    اولین چیزی که باید بدونید اینه که کیا نسبت به سال 2014 ( و البته قبلش ) خیلی پیشرفت کرده
    امکانات ماشین عالیه و اصلا خشکی نداره
    ترمزش که معرکه
    تنها چیزی که منو (خیلی) آزار میده نمایشگرشه
    اگه مشکلی با نمایشگره ندارین عالللیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. داود

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بنده این ماشینو دو ساله که دارم مدل ۲۰۱۵ توضیحاتی که داده شده بود جامع و کامل هست ولی به مسئله سواری خشک که مخصوصا تو جاده های ایران اذیت میکنه زیاد پرداخته نشده البته بنده با تعویض و بزرگ کردن فاق لاستیک از ۴۵ به ۵۵ مقدار ۴۰ درصد از خشکی فنربندی رو جبران کردم

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. سعید

      ۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان گرامی
      خیلی ببخشیدآقا داود، با تعویض فاق لاستیک از 45 به 55 ، در مواقعی که ماشین پر از سرنشین و باره (در مسافرت) لاستیکها به گلگیر برخورد نمی کنند؟ مارک لاستیکها چی باشه بهتره؟ بعضیها مارک هانکوک و بعضی مارک کومهو رو توصیه می کنند.
      با تشکر از راهنماییتون

      موافقم 2
      مخالفم 1
  12. Masi

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من سراتودارم
    ولی مرقع خاموش کردنش میزنم روی p ولی فقط برق ماشین قطع میشه و خود ماشین خاموش نمیشه و eror میده
    و وقتی اونو روی rمیزارم یهو یه صدایی میده و خاموش میشه علتش چیه ؟؟
    مینویسه check steering wheel lock system
    باید چه کاری انجام بدم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهزاد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من سراتو2016 داشتم کمری هم داشتم در حالت سکون نفوذ صدای موتور به داخل اتاق تقربیا صفره ولی پدال گاز رو که فشار میدی تازه متوجه تفاوت عایق بندی و کیفیت عایق ماشینا میشید تو جاده که اصلا حرفی ندارم یعنی با تویوتا چیزی به نام صدا داخل اتاق وجود نداره ولی صدای موتور سراتو قشنگ داخل اتاقه نرمی که ماشین های ژاپنی دارن تقریبا منحصر به فرد هستش ….
    دوستانی که میخان ماشین بخرن با رنج قیمت 100 تا 140 میلیون به نظر من به کمری 2014 کم کار کرد بگیرید خیلی به نفعتونه تا یه کره ای صفر کیلومتر چون فرق این دو تا ماشین در طولانی مدت مشخص میشه نه در عرض چند ماه یا 1 سال.
    موفق باشید

    موافقم 1
    مخالفم 4
  14. بهنام

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک سال سراتو دارم واقعا راضیم نه صدای اتاقی نه کمی شتاب

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه، این اطلاعاتی که گفتن راجع به سراتو وارداتی بود، سراتو اتومات آپشنال کیا هم این امکانات و محسنات رو داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  16. احسان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام، اطلاعاتی که راجع به سراتو وارداتی دادن، راجع به مونتاژ هم صدق میکنه؟ آپشنال 2000

    موافقم 0
    مخالفم 2
  17. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلوتوث سراتوی 2016 من از کار افتاده و نمایندگی میگه کل سیستم باید تعویض بشه. راه دیگه ای داره؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من هم دقیقاً همین مشکل رو پیدا کردم. منتها هفته پیش بردم سرویس ، نمایندگی پولی دینامش رو با گارانتی عوض کرد بعد از اون تمام سیستم الکترونیکی ماشین ریست شد. بلوتوثش هم دیگه وصل نشد. وقتی روی Bluetooth on گزینه yes رو انتخاب می کنم هنگ میکنه و هیچ کاری نمیکنه. حالا نمایندگی میگه مدل yd دستگاه پخشش این مشکل رو داره ولی شکر خدا گارانتیه عوضش میکنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. اردشیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من سراتو 2014وارداتی دارم حدودا سه ساله تابحال مشکلی براش پیش نیومده وبدون سروصداست وخیلی ازش راضیم.به نماینگی مراجعه کردم گفتن تسمه تایمرش زنجیر داره وتعویض نمیخواد .تاالان یه صافی بنزین عوض کردم خیلی کم هزینه است.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. کاسیپن

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بلوتوث پخش سراتو 2016 گوشی سامسونگ رو نمی شناسه و فقط باگوشی آیفون ، پیر میشه آیا روش خاصی داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Artin

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا خیلی خوبه ، البته هیوندای و کیا هم ماشیناش خوش رکابن ، ولی کیفیت تویوتا چیز دیگری هست ، من پریوس ۲۰۱۷ دارم ، خیلی نرم ، پر شتاب و بیصدا ، و تنها ماشینی که از نظر تست ایمنی بزرگراه های امریکا تونسته رطبه خوب بیاره ، حتی لکسوز و اوودی هم رطبه پایینتر یعنی قابل قبول آوردن و بی ام وی سری دو و سه هم رطبه ضعیف ،

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. سهیل

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام . دوست عزیز متن شما دقیقا تبلیغاتی است و البته اشکالی هم ندارد منتهی به عنوان کسی که متاسفانه دو ماه است این ماشین را از نمایندگی محسنیان خیابان دولت با آن قیمت وحشتناک حدودا صدوشش میلیون تومانی ( فول آپشن مونتاژ ایران ) خریده است باید عرض کنم ابدا راضی نیستم و خرید آن را هم به هیچ کسی توصیه نمی کنم . از لحاظ طراحی شاسی و بدنه شاید بشود گفت از روبرو بد نیست منتهی ارتفاع زیاد صندوق عقب دید پشت را کامل تعطیل و دوربین هم اصلا جای آینه را نمی گیرد و همین کلی روی اعصاب است . اصرار عجیب سازنده بر استفاده از مواد درجه سه پلاستیکی در داخل ماشین جوری که بوی پلاستیک همیشه به مشامت می رسد (داشبورد پراید از لحاظ جنس با سراتو تقریبا فرقی ندارد ) این ماشین نه کاراکتر دارد نه هویت و یک سواری خیلی ولرم کسل کننده ارایه می دهد بدون هیچ وجه مشخص و نکته خاصی و گیربکس تیپ ترونیک جوری رفتار می کند که انگار می خواهد شوخی کند و در کمترین زمان بر می گردد به حال اتوماتیک که مثلا خیلی خوب بسه دیگه و تهویه اش هم چندان از گیربکس کم ندارد و سیستم کلید ها انقدر ماشالله کاربردی است که همچنان من گاهی ش دارم الان کولر است یا بخاری و با دست دمای خروجی را اندازه می گیرم ! چند روز قبل باران باریده بود من از یک چاله که کمی از نیم لاستیک کمتر بود رد شدم چنان آبی زد توی اطاق که با ترمز کردن مثل موج دریا شلپ و شلوپ می کرد من نفهمیدم از کدام سوراخ آمد ولی فک کنم اگر ده سانت عمیق تر بود غرق می شدم !!! تازه متوجه خلاقیت سازنده در کم کردن صدای اطاق با صد لایه موکت شدم که هنگام خیس شدن دیگر خشک نمی شود که نمی شود و حاضرم شرط ببندم در همین چند سال آینده چقدر پوسیدگی خ اهد داشت حالا بقیه داستان بماند در ضمن این قیمت برای من کم پولی نیست و برای این که آدم موقع رانندگی نگران باشد کفایت می کند . قبلا یک پرشیا داشتم که صدالبته شما مخالف هستید منتهی من راضی بودم و حداقل کمتر کفر آدم را در می خورد . ببخشید زیاد حرف زدم .

    موافقم 0
    مخالفم 11
    1. محسن

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وارداتی با سایپا خیلی فرق داره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بیش از یک سال است که سراتو سایپا خریده ام، صد در صد با کامنتهای شما موافقم، این خودرو به معنای واقعی مزخرفه

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. احسان

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز این‌ماشین وارداتی هست و ماشین شما مونتاژ شرکت سایپا، از نظر بنده که پنج سال مدل وارداتی این ماشین رو داشتم خدمتتون بگم زمین تا آسمان کیفیت مدل وارداتی با مونتاژ سایپا فرق داره،سراتو وارداتی یکی از بهترین ها در سگمنت خودش هست، موتور قوی و چالاک، گیربکس ۶سرعته با تعویض دنده عالی، متریال داخلی با کیفیت خیلی خوب،این هم بگم که ماندگاری خودرو به نحوه نگهداری و استفاده و رسیدگی خیلی بستگی داره، شما مدل وارداتی بخر تا متوجه تفاوت بشی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  22. sunmartin

    ۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    مشخصا داری دروغ میگی و این صحبت هارو جای دیگه بزنی قطعا بهت میخندن سراتو آپشنال سایپا یکی از بی نقص ترین خودروهای داخلیه کره ای ها ثابت کردن که کیفیت جزو جدایی ناپذبپیر از محصولاتشون هست
    بعنوان کسی که 4 عدد سراتو های مختلف تا بحال داشتم و اخیرا مدل آپشنال هیچکدوم از حرفهای شما رو قبول ندارم قبلا در سایت دنده 6 هم ازین صحبت میکردی در حمایت از آهن پاره های چینی واقعا شرم آوره که به دروغ بخوای غرض ورزی کنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (18 ديدگاه)

      کاملا حق با شما است و هرکسی کوچکترین انتقادی به این جواهر کره ای بکنه مزدور خارجی و طرفدار چینی ها است و کاملا منطقی است که ترکیب سایپا و کیا چیزی مافوق تصور و به کلی از هرنقصی مبرا است .

      موافقم 3
      مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مونتاژ خودرو تو ایران خوب انجام نمیشه و به کیفیت چه موتوری و قطعات اهمیت نمیدن همینه که خوردهای داخلی و خارجی داخل مونتاژ رو به زوال هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. حمید

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فلوینس E4 رو به سراتو ترجیح میدم. سواری نرم بی صدا و با کیفیت تر از سراتو

    موافقم 0
    مخالفم 2
  25. سپیده

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ازهمشون بهتر سراتو وارداتیه من همشون وداشتم وتنها ماشینی که ازش راضی بودم سراتو هم قیافه هم سواری الانم نزدیک دوساله دارمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سیروس

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد اینکه دود کامیون میاد داخل و هیچ چاره ای نداره! خب برادر من بی زحمت اون دکمه جریان هوا از بیرون را فشار بده مشکل حل میشه کار سختی نیست. در مورد صدا امدن سقف، صدا از عینک شماست نه ماشین. عینک را از جا عینکی بردارید اگر صدا اومد من ی سراتو به شما جایزه میدم. مشکل تعلیق هم مربوط به فاق کوتاه لاستیک هست که در همه خودرو های اسپرت فاق کوتاه هست. نقطه قوت این ماشین علاوه بر هماهنگی موتور و گیربکس، در کم خرج بودن ان هست. بعد از ۶۸ هزار تا کارکرد هنوز حتی لنت ترمز عوض نکردم در صورتی که مثلا در سانتافه تعویض لنت روی ۳۵ هزارتا طبیعی هست. سرویس دوره ای ۷۵۰۰ هست که برای اغلب ماشین ها ۵۰۰۰ باید بری سرویس کلی پول بدی. تعویض شمع که در برخی خودروها روی ۲۵ هزارتا هست برای سراتو ۹۰ هزار هست. تعویض روغن گیربکس روی ۹۰ هزار هست که معمولا در خودروهای دیگر روی حدود ۶۰ هزار تا هست. تجربه استفاده ۴ ساله من در مورد این خودرو (کیا سراتو وارداتی ۲۰۱۶) به این جمله ختم میشه: کم هزینه ترین (مصرف سوخت و استهلاک) خودروی اسپرت با شتابی عالی

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من هم ۵ سال این ماشین رو داشتم و دقیقا با حرفتون موافقم، در ۵ سال یک بار لنت، یک بار باطری و یک بار روغن گیربکس عوض کردم، فوق العاده کم هزینه و بی دردسر هست، لاستیک فاق پهن کوبش رو کم میکنه و راحت ، منتظرم تا دوباره بتونم یه صفر کیلومتر بگیرم و چند سال لذت ببرم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  27. فروتن

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من ، الان سه ساله سراتو ۲۰۱۶ وارداتی دارم.‌ کوچکترین ایرادی ندیدم.‌قبلا هیوندای ورنا داشتم. یه کمی نرم تر ازسراتو بود.
    نرمی ورنا البته، کلا یه استثتاست توی ماشین ها.
    لاستیک های اسپرت رو با اینکه خیلی زیبا و عالی هستن ولی مناسب ایران نیست. بخاطر جاده های پر دست انداز ایران بناچار عوض شون کردم و معمولی بستم. مشکل این بود که اگر ماشین توی سرعت بالا، چاله چوله، می افتاد لاستیک، بین آسفالت و رینگ تحت فشار وزن ماشین ، آسیب می دید . دوبار به اصطلاح ، قلوه کن شد.در نهایت، عوضش کردم. البته گفتن گارانتی جلوبندی و گیربکس( دقیق یادم نیست) حذف میشه منتها من ، از گارانتی ماشینم زیاد نمونده. الان سواریش، کاملا نرم تر شده. توی دست اندازها هم لاستیک ها به گلگیر نمی گیره مگر خیلی شدید باشه که این موضوع، در مورد همه ماشینها ممکنه اتفاق بیفته.‌
    موفق باشید.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. فروتن

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اطلاعاتی که آقای معتمدی گذاشتن ، بسیار عالی بود.‌
    واقعا ازشون ممنونم. حیف شد که من خیلی دیر این مطالب رو دیدم و خوندم.‌.‌??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا