تجربه و آزمایشکیا

تجربهٔ چهار ماه رانندگی با کیا سراتو 2016

بعد از یک ماه تحقیق راجع به خودروهای سدان در رنج قیمت ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان همانند کیا سراتو، هیوندای النترا، مزدا ۳، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، ام جی ۶، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس و خواندن ده‌ها نقد و بررسی عموماً خارجی اقدام به خرید خودرو کیا سراتو مدل ۲۰۱۶ به رنگ سفید صدفی کردم.

Kia Cerato 2016
Kia Cerato 2016
ازآنجایی‌که تجربهٔ رانندگی داخلی (به زبان فارسی) کمی از این خودرو در فضای مجازی وجود داشت بر آن شدم که تجربه شخصی خودم از این مدل را برای کسانی که قصد خرید در این رنج قیمت را دارند بنویسم.

Kia Cerato 2016
Kia Cerato 2016
ابتدا میرم سراغ ظاهر ماشین و آپشن های خارج خودرو:
ظاهر ماشین در بین رقبا و خودروهای دیگر واقعاً دل‌چسب و زیباست مخصوصاً از پشت و از بغل بسیار چشم‌نواز است. طراحی اسپرت و جوان‌پسند.
ازنظر بنده جلوی ماشین میتونست یکم بهتر از این هم باشه با کمی تغییرات در چراغ‌های جلو (مثلاً استفاده از دی لایت مات همانند النترا). در کل اگر بخوام به ظاهر این ماشین نمره بدم ۹ از ۱۰ نمره‌ای هست که بهش میدم.

Kia Cerato 2016
شخص بنده ظاهر ماشین خیلی برام اهمیت داره و تو لیستی که در حال بررسی بودم قبل از خرید کمترین نمره رو به فلوئنس و سیویک دادم و بیشترین نمره رو سراتو و النترا. البته ظاهر ماشین یک چیز سلیقه‌ای هست و ممکنه نظر خواننده با نظر من متفاوت باشه.
از امکانات بیرون از ماشین میتونم به سیستم خوش‌آمد گویی ماشین اشاره کنم که وقتی به نزدیکی خودرو می‌رسید آینه‌های بغل به همراه نور ال ای دی زیرش باز شده و همچنین داخل دستگیره‌های خودرو به‌وسیله لامپ ال ای دی روشن میشه که بدین وسیله به شما خیرمقدم عرض می کنه.

همچنین رینگ اسپرت ۱۷ اینچی و بال عقب، نور زنون جلو با قابلیت چرخش سر پیچ و دی لایت، مه شکن جلو و عقب، آینه‌های برقی تاشو.

Kia Cerato 2016
داخل خودرو و امکانات رفاهی:
کنسول و داشبورد خودرو ازنظر من ساده و معمولیه و حس خاصی رو به آدم القا نمیکنه. گیج خودرو خوش رنگ و لعاب هست و نور داخلی ادوات و تجهیزات (نارنجی قرمز) بسیار خوش‌رنگ هست ازنظر من. (مثلاً تم رنگ النترا آبیه و ازنظر من دمده شده). روکش صندلی و روی گیج و فرمان و دستگیره درها از چرم مصنوعی مشکی و دوخت سفید هست که حس خوبی رو به آدم القا میکنه. سیستم صوتی ازنظر من کاملاً راضی کنندست و حجم و تفکیک صدای خوبی داره. (دوستان سیستم باز رو مطمئناً راضی نمیکنه). البته صفحه نمایش سیستم صوتی ۴ اینچ هست و یکم کوچیکه. سیستم‌هایی با صفحه ۷ یا ۸ اینچی مجهز به سیستم عامل آندروید و رهیاب ماهواره هم در بازار موجود هست برای این خودرو که بنده شاید در آینده روی ماشین نصبش کنم. ابزارهای کنترلی رو فرمان هم در جای مناسب قرار دارند و شما راحت میتونید به تلفن پاسخ بدید یا موسیقی رو عوض کنید و غیره… . بوق خودرو وسط فرمان هست و یکم سفت هست انگار و برای من که خودرو قبلی بوقش روی دسته راهنما بود یکم سخته عادت بهش. دید عقب خودرو محدود هست، ولی دوربین دنده عقب و سنسورهای کمک پارک، این مشکل رو کاملاً برطرف میکنه. سیستم تهویه مطبوع دوگانه هم یک تفاهم بین منه گرمایی و همسر سرماییم به وجود آورده و هر دو از کنار هم بودن در هر شرایط آب و هوایی لذت می‌بریم (برخلاف خودرو قبلی که سر خاموش و روشن بودن کولر یا بخاری دعوامون می‌شد).

Kia Cerato 2016
همچنین سیستم ضد بخار شیشه هم به‌خوبی بخار شیشه رو از بین میبره، ولی یک مسئله‌ای که هست اینه که هنگام بخارگیری به‌طور خودکار نوع گردش هوای خودرو از حالت گردش هوای داخل به گردش هوا از بیرون تغییر پیدا میکنه (برای اینکه هوای تازه وارد کابین خودرو بشه و سریع‌تر بخار گرفته بشه). اما فرض کنید در حال سبقت از یک کامیون با دود فراوان هستید و سیستم ضد بخار فعال میشه… .. اوه اوه دود گازوییل هست که وارد کابین میشه و خفتون میکنه. این مسئله بسیار منو آزار می‌ده چون این سیستم هر چند دقیقه یک‌بار گردش هوای بیرون رو فعال میکنه و دود و بوی نامطبوع بیرون داخل میاد. اگر امکان روشن و خاموش کردن گردش هوای داخل و خارج کابین به‌صورت دستی بود عالی می‌شد.

Kia Cerato 2016
صندلی راننده از نوع برقی ۱۰ حالته و با دو حافظه هست و با تنظیماتی که میشه انجام داد، نشستن خوبی رو میشه تجربه کرد. همچنین صندلی راننده مجهز به گرم‌کن و سردکن هست (بقیه صندلی‌ها فقط گرم‌کن دارند). قبل از اینکه این خودرو رو بخرم با خودم می‌گفتم که گرم‌کن و سردکن چه آپشنیه دیگه؟! بکار نمیاد. بجاش یک آپشن کارآمدتر مثل رادار نقطه کور یا صندوق عقب هوشمند می‌گذاشتید روی ماشین. اما وقتی ماشین رو در پاییز سرد تهران تحویل گرفتم و همچنین در طول پاییز و زمستان باهاش رانندگی کردم فهمیدم که گرم‌کن صندلی و فرمون واقعاً آپشن لازمیه برای مناطق سرد. بسیار لذت‌بخش هست وقتی از اون سرمای منفی چند درجه داخل خودرو میشینید و گرم‌کن صندلی و فرمان رو فعال می‌کنید و در عرض چند دقیقه وجودتون مملو از آرامش و گرما میشه.

فضای صندلی‌های عقب هم مناسب هست ولی برای مسافرت و مسیر طولانی برای دو نفر. صندوق عقب هم کاملاً جادار و خوش سایز.
برای ماشین کف‌پوش چرمی قالبی (سه‌بعدی) خریدم که بسیار به زیبایی داخل کابین افزود و با تودوزی ماشین هم ست شد. ولی خب تمیز کردنش یکم سخته و زود هم کثیفی رو نشون میده.

از دیگر امکاناتی که باید نام ببرم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، جای عینک دودی روی سقف، سانروف برقی دوحالته، آینهٔ عقب الکتروکرومیک، جای لیوان برای تمام سرنشین‌ها (۴ عدد)، تنظیم ارتفاع نور جلو، تنظیم روشنایی گیج، کنترل صوتی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کول باکس، بالابر شیشه برقی اتوماتیک برای راننده و شاگرد و برقی معمولی برای سرنشینان عقب، قفل کودک، خروجی شارژر فندکی، ورودی AUX، سیستم بلوتوث، دماسنج، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب (خروجی هوا برای پای سرنشینان عقب هم تعبیه شده، از زیر صندلی راننده و شاگرد)، قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب و افزوده شدن به فضای صندوق عقب، کنسول وسط و جای دست راننده، دو حافظه برای صندلی راننده.

بحث شیرین مشخصات فنی:
موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی ۱۶۱ اسب بخاری با حدود ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دندهٔ ۶ سرعتهٔ تیپ ترونیک، در کمال هماهنگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر چی از هماهنگیِ گیربکس و موتور بگم، کم گفتم. تعویض دنده‌ها بسیار نرم و آرام بدون هیچ‌گونه سروصدایی و تکانی. در هر سرعتی که باشید با فشار دادن پدال گاز معکوسی در اختیار شما هست. مثلاً در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دنده معمولاً ۶ هست، کافی هست که شما پدال را تا ته فشار بدید ۳ عدد معکوس در کسری از ثانیه کشیده می‌شود و در دندهٔ ۳ و دور موتور ۵ هزار نعره‌ای از خودرو بر آمده و آدرنالین به خون شما تزریق می‌شود. در حالت دنده اتوماتیک هم شما می‌توانید با شیفتر پشت فرمان به‌صورت دستی معکوس بدید یا دنده را افزایش بدید، هرچند خود گیربکس همیشه این عملیات را به نحو احسن بسته به رانندگی شما (چه با دور موتور بالا و چه پایین) انجام می‌دهد و معمولاً به دستی نیازی نیست مگر در جاده‌های سرازیری که نیروی جاذبه به سرعت ماشین می‌افزاید و گیربکس هم همین جوری دنده را افزایش می‌دهد. که راه‌حل این قضیه هم گذاشتن خودرو در حالت منوال و استفاده از دنده سنگین در سرازیری هست که نخواهیم هی از ترمز خودرو استفاده کنیم و ترمز موتور این وظیفه رو به عهده بگیره. صفر تا صدی هم که خودم اندازه‌گیری کردم عدد ۹ بود ولی امکان پایین‌تر از این زمان هم برای این خودرو وجود داره و من ویدئوهای دوستان دیگهٔ خودم که سراتو دارند رو دیدم که به عدد ۸ هم دست پیدا کردند.

سیستم فنربندی یکم ازنظر من خشک هست، البته نسبت به مدل‌های قبلی سراتو بهبود چشم‌گیری پیدا کرده. البته مقایسهٔ من با نرمی اپتیما و هیوندای سوناتا وای اف هست، چون پشت هیچ کدوم از رقبای دیگهٔ سراتو ننشستم ولی نسبت به اپتیما و سوناتا که تست کردم یکم خشک‌تر هست.
توی دو سه موقعیت که لازم شده ترمز شدید بزنم از عملکرد ترمزها راضی بودم و واقعاً نجات داده منو ولی باز به نظرم ترمزها قوی‌تر از این هم میتونست باشه.

از دیگر امکانات فنی و ایمنی خودرو بخوام بگم سیستم عدم هرزگردی، سیستم کنترل تعادل خودرو، سیستم کمک راننده در سربالایی و سرازیری، ترمزهای ای‌بی‌اس، ۶ کیسه هوا، فرمون برقی سه حالته و تلسکوپی، کروز کنترل.

مصرف سوخت:
داخل شهر و رانندگی سرگاز مصرف ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی معمولی مصرف ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی پرگاز مصرف ۱۰ به بالا در ۱۰۰ کیلومتر

خارج از شهر، جاده به سمت جنوب و سرازیری مصرف ۵. ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر، جاده به سمت شمال و سربالایی مصرف ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر و جادهٔ کفی مصرف ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سوخت مورد استفاده: مخلوطی از بنزین سوپر و معمولی

هزینهٔ سرویس اولیه ماشین در کیلومتر ۵ هزار= ۱۶۵ هزار تومان (تعویض روغن و سایر بازدیدها)
سایر هزینه‌ها تا کیلومتر ۹۰۰۰= صفر

محاسن: طراحی زیبا، دل‌نشین و اسپرتی، آپشن های مناسب، قدرت و شتاب مناسب
معایب: سیستم فنربندی نسبتاً خشک، عدم امکان ست کردن دائمی تهویه داخلی خودرو، به صدا افتادن قسمت‌هایی از سقف (اتصالات مربوط با آفتاب‌گیر و جای عینک) بعد از ۴ ماه

نویسنده: محمد معتمدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۸ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تشکر از شما…اینحور نقد و بررسی بسیار دلنشین و تاثیر گذار هست..تشکر میکنم ازتون…و از دوستانی که همچین تجاربی دارن خواهشمندم با ما به اشتراک بگذارند….
    بسیار منتظر نقد و بررسی دوستان از هیوندای النترا 2016هستم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      منم با شما موافقم ، نقد دوستان به قلم خودشون و اینکه خیلی ساده و عامیانه بیان میشه و کاملا بیان کننده دیدگاه مصرف کننده هستش برای سایرین که در بطور اکثریت مصرف کننده هستن بهترین و کاملترین راهنما هستش.
      تشکر از نگارنده .
      اول به دوست عزیزمون بگم که هر ماشینی که خودم نشستم که تهویه اتوماتیک داشته روی حالت auto که بذارین دقیقا همین حالت پیش میاد (اکثرا دریچه های ورودی هوا رو باز میذارن ) خواستین میتونید تنظیمات و دستی وارد کنید که امکانش هستش حتی در همین خودرو خودتون.
      دوم که به نظرم خیلی مهمه : مثلا دوستمون از گیربکس خیلی تعریف کردن و …
      نمیخوام بگم تعصب بودم یا اغراق یا … ، به نطرم بهتره اینجور مواقع معیاری برای قیاس باشه ، مثلا بگیم من قبلا 206 اتومات داشتم الان سراتو و تجربه فلان ماشینها رو دارم و این ماشین نسبت به اونها گیربکس در چه حدی هستش
      همینطور هم برای کیفیت
      شاید با قیاس کردن ماشیهایی که در دسترس عموم هستن منظور و انتقال اطلاعات کاملتر انجام بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد معتمدی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ممنون از شما که توجه کردین و مقاله رو خوندین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. asa

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (569 ديدگاه)

    سراتو واقعا خوبه . اما اگه من بودم بین سیویک ، کرولا و لنسر یکی رو انتخاب میکردم . مخصوصا سیویک و لنسر که طراحی فوق العاده ای دارند و همچنین به نظرم باید دوام ماشین های ژاپنی بیشتر نسبت به کره باشه . نمونش زیاد دیدمو شندم که کابین الانترا بعد از مدنی به صدا در میاد . به هر حال خرید ماشینتونو بهتون تبریک میگم‌ و ارزو میکنم مسافرت های زیبا ، ایمن ، بدون خطر و دلنشینی رو سپری کنید . راستی متن فوق العاده زیبا و کاربردی بود . ممنون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      لنسر طراحی فوق العاده ای داره؟ یه لنسر جدید رو کنار یه گالانت ۲۰-۲۵ سال پیش دیدم فقط افسوس خوردم که میتسوبیشی چطور از اون گالانت خوشگل به چنین عتیقه ای رسیده. خدایی سراتو و الانترا و مخصوصاْ مزدا ۳ جدید که هنوز به ایران نیومده خیلی از این سه تایی که شما گفتی طراحی خارجی و حتی داخلی (حداقل مزدا) بهتری دارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کیا کیفیت بسیار بالایی داره میده از ۲۰۱۵ به اینور…
    احسنت. سراتو واقعا دلجسب ترین ماشینه در این رنج قیمت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. پویان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    دوست عزیز به جای سراتو بهتر بود تویوتا کرولا یا رنو فلوئنس یا مزدا 3 یا لنسر میخردی .اینا گزینههای بهتری هستن .کرولای 2016 خیلی قشنگ تر از قبل شده

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (302 ديدگاه)

      جناب اقای پویان پدر بنده دقیقا یک سال پیش یک کرولا gli از ایرتویا کرفت با یک ماه تاخیر.اصلا ازش راضی نیودیم چون اولا کلی از اپشن هاش غیر فابریک توعمان نصب شده بود مثل موبایل هنزفری وسنسور دنده عقب که نمایشگرش روی اینه بود درنتیجه اینه وسط هم غیر فابریک نصب شده بود.وتو توضیحات دفترچش هم یک همچین اینه ای نبود.
      فنر بندیش بسیار خشک وخشن بود. چیزی که اصلا انتظارش را نداشتیم.
      عایق بندیش به قدری ضعیف بود که صدای خش خش تایر ها با اسفالت به داخل نفوذ می کرد و صدای برخورد سنگ ریزه ها داخل گلگیر عقب به راحتی شنیده می شد.من که تو جاده سوارش نشدم ولی پدرم از فرمونش خیلی شکایت می کرد. وسر پیچ با سرعت بالا جرات نمی کرد بپیچه.
      در ضمن سرو صدا هایی از داشبرد تو سرعت های بالا شنده می شد فکر کنم برای نصب بلوثوث داشبرد باز شده بود.
      واصلا تو سال ۲۰۱۶ تولید خودرویی با دو ایربگ مضحکه البته این را قبل از خرید خودرو میدانستیم ولی گفتیم تویوتا دگیه در عوض یک عمر ماشینه که نتیجش شد……
      درکل ماشین جالبی نبود.وبعد از ۵ماه پدم با ۱۲ میلیون ضرر فروختش.وکلا دیگه هم من هم پدرم از خرید خودروی خارجی صرف نظر کردیم.
      باورتون نمیشه شماره شاسی خودرو را براتون میزارم.
      شماره شاسی:TWXA151V21M237700
      در اخر بهتون توصیه می کنم اگر تا رنج ۱۵۰ میلیون قصد خرید خودرو دارید.
      فقط تویوتا پریوس بخرید.ماشین فوق العاده ای هست هم ادوات داخلیش باکیفیته هم اپشن زیاد داره وساخت ژاپن هم هست.و مهم تر از اون عربا توش دست کاری نکردن و مستقیم وارد میشه.
      و در حال حاظر یک L90 وطنی داریم حداقل اگه مشکلی هم داره ۴۵ میلیونه نه ۱۴۵ میلیون .و کلا بهش حرجی نیست.
      خلا صه از ما گفتن……

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. حامد

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سراتو، النترا، کرولا، لنسر مزدا۳ جدید انتخاب های این بازه قیمتی هستند. هرکدوم یه مزیتی دارند.قاعدتا ملاک های هرکسی میتونه متفاوت باشه ولی من و بسیاری از دوستان سراتو رو انتخاب میکنیم به دلایل زیر:
    کیفیت عالی کیا (ارجاعتون میدم به موسسه جهانی jdpower)
    موتور عالی و گیربکس بی نقص
    سواری اسپورت
    طراحی فوق العاده
    خدمات عالی در ایران
    بازار خرید و فروش خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (750 ديدگاه)

      حامد عزیز به هیچ عنوان سراتو مثل تویوتا کرولا یا مزدا 3 یا رنو فلوئنس در درازمدت نیست .رنو فلوئنس کیفیت سواری و راحتی خیلی خوبی داره.کرولا و مزدا 3 هم که مشخصه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. نوید

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (15 ديدگاه)

        شما هم کشتید ما را با این عبارت ” دراز مدت”!
        بابا دیگه گذشت اون زمان که یک نفر یه ماشین می خرید 20 سال سوارش می شد. الان دیگه عموم افرادی که ماشین صفر می خرن، ماشین را بالای 100 هزار کیلومتر می فروشن. مردم می خوان سه چهار سال یه ماشین را سوار بشن و از امکانات و زیبایی و ایمنی اش استفاده کنند.

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. سینا

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (10 ديدگاه)

          شما پولداری داداش والا الان تو ایران مردم خیلی دیگه از ماشین خسته بشن این پراید و میفروشن پراید بعدیو میخرن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (15 ديدگاه)

          سینا جان اولا صاحب ماشین، کیا سراتو را نقد کرده و نه پراید. پس بحث در مورد سراتو را به پراید ربط ندیم. ثانیا کسی که این پراید را میفروشه یه پراید دیگه میخره، بهتره در بحث انتخاب بین سراتو و کرولا و سیویک وارد نشه ! متاسفانه مشکل ما همینه. طرف بهترین ماشینی که داشته 206 بوده، بعد میاد اینجا از کیا سراتو ایراد میگیره و سنگ کرولا را به سینه میزنه

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. کمیل

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (94 ديدگاه)

      انقدر با کیفیت هست که بعد از چند ماه به صدا میفته و البته بعد از 1 سال به استهلاک عجیب! نظر تعمیرکارهای ماشین رو درباره تفاوت بین ماشین کره‌ای و ژاپنی بپرسید…اکثر افرادی هم که ماشین کره‌ای دارن یکسال بیشتر نگه نمیدارن…
      ماشین کره‌ای یه شکلات تلخه توی بسته بندی قشنگ که بعد از جویدن کم کم تلخیش رو احساس میکنید…

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. GHOST

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (168 ديدگاه)

        پدربزرگ من ۱۵ سال پیش این چیزارو میگفت :|

        این داستان کره ای و ژاپنی تمومی نداره همین جوری هم نسل به نسل داره حرفش منتقل میشه ولی کافیه به پیشرفت کره ای ها نگاه کنیم و ماشیناشونو تست کنیم بعد نظر بدیم.

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. امیرعلی

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز
        پدر بنده 7 سال هست که هیوندای وراکروز خریده. این ماشین حدود250 هزار تا کار کرده و پدرم مدام باهاش سفرهای مختلف دور ایران رفته. هنوز که هنوزه کیفیت این ماشین افت نکرده و مثل روز اولشه. توی این مدت غیر از آب و روغن و باطری هیچ مشکل فنی نداشته.

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. ایمان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      کلا خودروهای کیا را به هیوندایی ترجیح میدم.
      ممهترین نقطه قوت کیا بخصوص کیا های جدید هماهنگی خوب بین موتور گیربکس هست. چیزی که در محصولات قدیمی تر کره ای و بخصوص هیوندایی وجود نداشته!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    انتخاب من بین ماشینهایی که نام برده شده حتما کرولا یا مزداست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Lord Cezar

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ممنون از بررسی زیبا و کاملتون . سیستم تعلیق یه خودرو برای من خیلی اهمیت داره . میخواستم بدونم ایا شما در چاله ها و سرعیت گیر ها با کاهش سرعت و به صورت ارام رد می کنید یا اینکه بدون کاهش و در نظر گرفتن اونها از روشون رد می شید ؟؟
    و اینکه صدا دادن اتاق خودرو در چه حدی هست ؟؟ چون ماشین صفر بعد از 4 ماه که صدا بده کمی نگران کنندس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد معتمدی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ممنون از لطفتون
      من خیلی آهسته رد نمیشم از روی دست انداز ها و کلا زیاد مراعات ماشین رو نمیکنم.
      از اونجایی که به صدا بسیار حساسم کوچکترین صدا منو اذیت میکنه.
      صدا خیلی کمه و از چند نفر که کنار دستم نشستند سوال کردم که آیا شما صدایی میشنوید اولش که گفتند نه و بعد از اصرار من که دقت کنند متوجه صدا شدند و بمن گفتند که تو خیلی حساسی دیگه
      واتفاقا امروز یکی از منابع صدا رو کشف کردم و متوجه شدم که قسمت اضافه آفتابگیر آینه خوب جا نرفته و صدا میداد تو دست انداز ها و با جا زدنش عمده صدا برطرف شد.
      اونقدر نگران کننده نیست دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Lord Cezar

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (300 ديدگاه)

        ممنون بابت پاسخ گویی به سوال بنده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. reza

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    صاحب ماشن خودش بیاد ماشین نقد کنه میشه همین همش تعریف ! 8 ثانیه صقر تا صد !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد معتمدی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست گلم بنده خودم به عدد ۸ دست نیافتم ولی توی اینترنت و گروه دوستانی که سراتو سوار میشند ویدئو هایی دیدم که به ۸ دست پیدا کردند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ahmad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    کرولا از این بهتر نبود عایا؟!
    به نظر من بهتر بود یک ژاپنی با کیفیت رو انتخاب میکردید

    موافقم 0
    مخالفم 3
  10. وحید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با تشکر از دوست خوبمون :
    ولی از هر نظر مزدا و هوندا سیویک 2016 از این کره ای بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 3
  11. pouria

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واسم جالبه چجوری بعد ده ها نقد و بررسی بین این ماشینا چجوری به سراتو رسیدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمود

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بخارگیر شیشه ها طبیعتا باید با هوای بیرون باشه چون اگه بخواد با هوای داخل ماشین باشه بخاطر رطوبت تقریبا برابر کارایی لازم رو نداره و باید هوایی خشک تر بخار شیشه رو بگیره و این طبیعی هست که بخارگیر هوا رو از بیرون به داخل بیاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا777

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این که همس شد تعریف از ماشین..پس صاحب این سراتو پشت کمری هیبریدی بشینه چی میگه حتما میگه بنز اس 500 هستش…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد معتمدی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز بنده سعی کردم معایب و محاسن خودرو رو بیان کنم و هر خودروی دیگری هم سوار بشم تلاشم بر نوشتن منصفانه است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. بهنام طیبی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    رنو فلوئنس و ام جی 6 و هوندا سیویک خیلی خوب دراومدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      البته سواری تویوتا کرولا خیلی دوس دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        سوار کرولا جدید بشی نظرت عوض میشه یک سواری خشک وخشن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  15. تمدن عرب

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    نقد و بررسی از دید صاحب خودرو خیلی بهتره چون نقدهای که میگه شخصا به اونها برخورد کرده . ای کاش بقیه هم که ماشین های وارداتی دارن هم چنین نقد و بررسی انجام بدن که بقیه دوستان از تجربیات انها استفاده کنند.

    اگه کسی خواست همچین نقدی بر روی خودروی شخصیش داشته باشه چطور به مسولین پدال اطلاع بده؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. انتقال چنین تجاربی حتما برای همه ما مفید خواهد بود. می توانید از منوی بالای سایت و لینک تماس با ما و یا ایمیل info@pedal.ir با ما تماس بگیرید.
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بعنوان دارنده کیا سراتو نسل 2 (نسلی که تا 2013)تولید شد میخوام اظهار نظر کنم در سراتو های وارداتی که دوستان دارند بعلت قطر کم لاستیک و به اصطلاح گوشتی نبودن آن (استاندارد جاده های آمریکا و اروپا) و جاده های 100% غیر استاندارد ایران خشکی مزدا 3 و سراتو و النترا که تجربه رانندگی اون داشتم قابل اغماض هست سراتویی که بنده از سایپا
    تحویل گرفتم به زعم حذف کیلویی آپشن ها سواری نرم و مثال زدنی داره در مورد تعویض
    دنده ایشان درست گفتند به قدری اینخودرو
    گیربکس و انجین سنکرونیزه و هماهنگی دارد
    که از نرمی و سریع تعویض شدن و واکنش آن
    حیرت زده شدم خودروهای قبلی بنده کیا ریو
    پژو 206 اتومات سدان جک جی 5 اتومات و
    تجربه رانندگی با مگان 2000 ترکیه ای و النترای
    2014 بوده که بواسطه اقوام تونستم تست کنم
    هفته آینده برای تست تویوتا پریوس جدید
    دعوت شدم و اگه پدال صلاح دونست تجربه ام
    به اشتراک می گذارم در مورد سراتو به این
    نکات توجه شما جلب میکنم کیفیت عالی کابین و
    قطعات استهلاک تقریبا در حد صفر طراحی زیبا و
    گران قیمت تر از هم زده های خود جوایز جی دی پاور کار اند درایو اربیا کارز استرالیان درایوز و کانسومر سرویس و جایزه رد دات آلمان و بسیاری دیگر در این رنج قیمت ابتدا سراتو سپس کرولا و النترا و در نهایت ام جی 6

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اگه اپشن برای شما خیلی مهم نیست .و شما سواری نرم و راحت میخواید در این رنج قیمت رنو فلوئنس از بقیه خیلی سرتره .مخصوصا 2016 اون که اپشن های خوبی هم روش گذاشتن ولی نه به اندازه بقیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1918 ديدگاه)

        رنو فلوئنس یا همان رنو مگان جدید طراحی زیبایی ندارد برعکس سراتو در هر رو نسل 2 و 3 بسیار زیبا طراحی شده اند

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمود

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (44 ديدگاه)

          جناب سانمارتین اینجا هم که تشریف دارید.نمیدونم چرا اینقدر منفی میخورید هر جا هستید؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پاشا

          ۲۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          برادر عزیز فلوئنسه یا مگان جدید رو که میفرمایید،شما از کجا خوندین؟مگان کماکان در حال تولید هست و قدیم هم مگان بود جدید هم مگان است،مثل اینکه بفرمایید پژو 308 یا همون 206 جدید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. یه پسر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    عالی بود دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد معتمدی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ممنون از لطفتون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. REZA

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نویسنده عزیز این نیمه فول هست ؟ اصلا چجور میشه فهمید نمونه فول آپشن کدومه، کسی در این مورد اطلاعاتی داره بهم بگه خواهشا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نویدی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    این کره ایها یه بدی دارن‌…مدام تغییر چهره میدن و باعث میشه که نسل قبل خیلی زود از مد بیفته و بازارش خراب بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پویان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    رنو مشترک با نیسانه .یعنی با هم از نظر فنی و اقتصادی کار میکنن. گیربکس رنو cvt هست که حرف نداره .کیفیت رانندگی و سواری و نرمی و بیصدابودن کابینش حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  21. نوید جهرمی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    با تشکر از جناب معتمدی بابت این مقاله. قلم شیوا و رعایت انصاف.
    بنده که حض بردم . بعد از مدت ها مقاله ی نوشته ب قلم دوستان حال آدمو جا میاره.
    امیدوارم از این قبیل مقالات بیشتر در پدال منتشر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AMIN

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سراتو یکی از آخرین انتخابها تو این رنج قیمت هست.حداقل برا من…من لنسر تیپ 4 رو کلا ترجیح میدم به کل هم قیمتهاش در درجات بعد سیویک و کرولا انتخابهای معقول تری هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Sardar

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    دوران حاکمیت ژاپن تموم شده و خیلی ها حاضرن در این رنج قیمت کیا سراتو بگیرن که کیفیت محصولات جدید کیا، آپشن های خوب و استهلاک کمشون هر خریداری رو وسوسه می کنه . بنده به شخصه ترجیح میدم سراتو بگیرم تا کرولا پیرمردا رو

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (750 ديدگاه)

      شوخی میکنی دوست عزیز؟ کره هرگز به جاپن نمیرسه .اینکه کره ای زیاد شده یه دلیلش اینه که بالای 2500 cc رو نمیذارن وارد شه .وگر نه تویوتا اوالون 2016 یا ماکسیما 2016 رو اگه ببینی کیف میکنی .کیفیت هم که دیگه نیاز به توضیح نداره

      موافقم 0
      مخالفم 3
  24. وحید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من موندم شما چطور تویوتا کرولا را ول کردید اینو چسبیدید
    کرولا داشبوردش به کل این ماشین می چربه

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (302 ديدگاه)

      اره داشبرد کرولا مسخره ترین داشبرد هم طراحی افتضاحه هم کیفیت ضعیفش چون کلا از پلاستیک خشک استفاده کرده .
      می گی نه برو نمایندگی های ایرتویا نگاه کن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کرولا با داشبورد یا بهتره بگیم طاقچه رسما به شعور مردم توهین کرده.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  25. محمود

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشین تو چهار ماه با کارکرد زیر 10 هزارتا به صدا بیفته نوبره.کیفیت ماشین کره ای همینه.خریدار هم متاسفانه مسل اکثر ملت گول طاهر واپشن را خورده وگرنه هیچ کس فلوینس و کرولا وسیویک را ول نمیکنه بره کیا بخره.این تازه کیای وارداتی بودحساب مونتاز داخلی ها را بکنید

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. پویان

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (750 ديدگاه)

      درسته نرمی و سواری فلوئنس واقعا یه چیز خاصه .کره یه عالمه اپشن های بی استفاده میذاره که اصل قضیه نیست.کرولا که نیاز به توضیح نداره. سیویک هم که چندین ساله پرفروش ترین خودرو کشور کاناداست و در بقیه جاها هم معروفه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  26. rezvan

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کسی که 130 تومن پول ماشین میده حداقل انتظارش ایمنی ماشین هست که کرولا با وجود کیفیت فوق العاده فقط 2 تا ایربگ داره و سستمهای کشش و پایداری رو هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. زرتشت

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من حدود 17 ماهه که یک سراتو 2015 دارم تمام نقاط قوت دوست عزیز را تایید می کنم و در مورد اینکه ایا ماشین به صدا می افته باید بگم که بستگی به نوع استفاده داره شما با هر خودرویی در خیابانهای خراب ایران بدون رعایت احوالات خودرو برونی اتاقش به صدا می افته مخصوصا اگر ارتفاع لاستیکش هم کم باشه در هر صورت من شخصی هستم که به ماشینم خوب می رسم و سعی می کنم دست اندازها را تا جای ممکن رد کنم و مشکلی تا کنون با 21000 کیلومتر رانندگی از نظر سر و صدا نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احمد باقری

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ZIPPO

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (248 ديدگاه)

    4 سیلندر 2000 سی‌سی 161 اسب بخاری !!!!!!!!!!!

    واقعا 161 اسب بخار قدرت داره ؟؟؟؟؟؟؟
    مگه موتورش توربو هست ؟؟؟؟؟؟

    اگه اینجوریه خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمدرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من در این رنج کرولا ، لنسر بعد سراتو رو میپسندم . برای من بشخصه کیفیت و دوام در اولویته بعد ظاهر و آپشن. ماشینی که بعد 4 ماه کارکرد به صدا بیوفته زود دل رو میزنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا