کیا

مروری بر کیا سراتوی نسل دو

کیا سراتو یا فورته (سراتو در بازار آمریکا با نام فورته عرضه می‌شود) تاکنون در سه نسل عرضه شده که هر سه نسل آن به بازار کشور راه یافته است. نسل اول این خودرو در کشور با استقبال بالایی روبرو نشد که یکی از دلایل آن طراحی نه‌چندان جذاب آن بود، اما نسل دوم که در سال ۲۰۰۹ به جهانیان معرفی شد با اقبال خوبی در کشور ما هم مواجه شد، به‌گونه‌ای که با ورود نسل سوم (مدل ۲۰۱۴) سراتو نسل دوم نیز هم‌اکنون توسط سایپا مونتاژ می‌شود. مدتی پیش مدل ۲۰۱۲ این خودرو یا همان نسل دوم سراتو در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم این خودرو را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
طراحی ظاهری:
کیا سراتو نسل دوم و کیا اسپرتیج از اولین خودروهای کیا بودن که توسط پیتر شرایر طراحی شده‌اند. این طراح آلمانی، انقلابی در طراحی محصولات کیا ایجاد کرد و در واقع هویت مستقل به این برند کره‌ای بخشید.

از قسمت جلو که شروع به بررسی کنیم، جلوپنجره ببر گونهٔ کیا که اطراف آن توسط نوار کرومی احاطه شده جلب توجه می‌کند، در کنار آن چراغ‌ها که از فرمی ساده برخوردارند قرار گرفته‌اند. سپر به‌گونه‌ای طراحی شده که با دیگر اجزای قسمت جلو در هماهنگی باشد که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای ساده اما دوست‌داشتنی به جلوی سراتو داده است.

نمای جانبی سراتو در کمال سادگی طراحی شده، البته خط شانه‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا چراغ‌ها جلو امتداد یافته، سعی بر این دارد که این نما را از سادگی خارج کند. رینگ‌ها نیز که به‌صورت پنج پره دوبل هستند، هماهنگ با پیکرهٔ خودرو شکل گرفته‌اند. در نهایت وقتی به عقب سراتو می‌رسیم همانند سایر بخش‌های این خودرو با طراحی ساده‌ای مواجه می‌شویم که شاید در این بین بالا بودن لبهٔ صندوق کمی جلب توجه کند.

در مجموع سراتو از طراحی ساده اما ماندگار و در عین حال زیبایی برخوردار است.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
طراحی داخلی و امکانات:

این خودرو مجهز به سامانه ورود بدون کلید می‌باشد، یعنی زمانی که کلید در جیب شما است با فشار دادن دکمه‌ای که بر روی دستگیره در قرار دارد، می‌توان درهای خودرو را باز و بسته کرد، درها را باز می‌کنیم و وارد کابین می‌شویم. داشبورد از طراحی زیبا و اسپرت برخوردار است، ضمن این‌که ارگونومی در این خودرو به‌خوبی رعایت شده و کار با ادوات به‌سادگی صورت می‌پذیرد، البته به‌شرط آنکه از محل قرارگیری دکمه استارت که خارج از دید راننده می‌باشد چشم‌پوشی کنیم. در کنسول میانی به ترتیب از بالا به پایین ساعت، دکمه فلاشر، سیستم صوتی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار دارند.

کابین کیا سراتو 2012
کابین کیا سراتو ۲۰۱۲
فرمان دارای طراحی اسپرتی می‌باشد و هماهنگ با دیگر اجزای کابین شکل گرفته است و بر روی آن دکمه‌های مربوط به کروز کنترل، سیستم صوتی و تلفن قرار دارد ضمن اینکه در پشت آن شیفترهای دنده خودنمایی می‌کنند. کیلومتر شمار از سه دایره شکل گرفته که در مرکز آن سرعت‌سنج به همراه یک نمایشگر با قابلیت نشان دادن مصرف سوخت لحظه‌ای و دمای آب قرار دارد و در سمت چپ دورشمار موتور و در سمت راست میزان بنزین موجود در باک و نشان دهنده وضعیت دنده قرار گرفته‌اند.

نسل دوم کیا سراتو
کابین کیا سراتو ۲۰۱۲
کیفیت چرم صندلی‌ها و غربیلک فرمان که دارای دوخت قرمز نیز می‌باشند خوب و مناسب ارزیابی می‌شوند، اما کیفیت کلی داشبورد که از پلاستیک خشک ساخته شده چنگی به دل نمی‌زند و نسبت به رقبای ژاپنی در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

کابین کیا سراتو 2012
کابین کیا سراتو ۲۰۱۲
صندلی‌ها در عین خشک بودن اما راحت هستند و از ارگونومی مناسبی برخوردارند اما محافظت مناسبی از بدن سرنشینان در پیچ‌های جاده به ارمغان نمی‌آورند. فضای سر و پا هم برای سرنشینان جلو و هم عقب مناسب می‌باشد و صندوق نیز از فضای کافی برای یک خانواده چهارنفره برخوردار است و می‌توان به فضاسازی این کیا نمره قبولی را داد.

پیشرانه و گیربکس

کیا سراتو با دو پیشرانه ۴ سیلندر یکی با حجم ۱۶۰۰ و دیگری با حجم ۲۰۰۰ سی‌سی به کشور وارد شده است که خودروی تست شده از پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی برخوردار است این پیشرانه که از تکنولوژی cvvt (متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها) بهره می‌برد قادر است که قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۵۶ اسب بخار و ۱۹۴ نیوتن‌متر در دورهای ۶۲۰۰ و ۴۳۰۰ تولید کند وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو به یک گیربکس ۶ سرعته از نوع تیپ‌ترونیک سپرده شده است. میانگین مصرف سوخت سراتو در ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۷.۸ لیتر می‌باشد.

Kia Cerato engine
Kia Cerato engine
تجربه رانندگی:

پشت فرمان قرار می‌گیرم و صندلی‌ها که دارای تنظیمات دستی است مطابق با بدن خود تنظیم می‌کنم و دکمه استارت را می‌فشارم، خودرو به‌راحتی روشن می‌شود، در حالت درجا صدای موتور کمی به داخل کابین منتقل می‌شود و با افزایش دور موتور این صدا نیز بیشتر می‌شود که برای خودرویی با این محدودهٔ قیمت چندان مناسب نیست. دسته‌دنده زیبای سراتو که شبیه به سایر محصولات کیا و هیوندای می‌باشد در حالت d قرار داده و شروع به حرکت می‌کنم، شتاب سراتو خوب و مناسب می‌باشد و این‌طور حس می‌شود که این پیشرانه ۲.۰ لیتری می‌تواند به‌خوبی از پس وزن سراتو برآید.

Kia Cerato 2012
Kia Cerato 2012
گیربکس ۶ سرعته این خودرو نیز از تعویض‌های نرم و مناسبی برخوردار است و در معکوس‌ها نیز راضی‌کننده عمل می‌کند اما کماکان عالی نیست و هنوز جا برای بهتر شدن دارد.

کیفیت سواری سراتو تا حدودی خشک می‌باشد اما خیلی آزاردهنده نیست و حداقل از مزدا ۳ سواری نرم‌تری دارد و تکان‌های حاصل از مسیر حرکت را کمتر به اتاق و سرنشینان وارد می‌کند. سراتو دارای هندلینگ قابل‌قبولی می‌باشد اما از این نظر در پس بسیاری از رقبای خود مانند مزدا ۳ قرار می‌گیرد که علت آن را می‌توان در طراحی سادهٔ سیستم تعلیق آن جست‌وجو کرد.

Kia Cerato 2012
Kia Cerato 2012
دید جلو و اطراف سراتو خوب می‌باشد و آینه‌ها نیز با ابعاد مناسب خود دیدی وسیع برای راننده به ارمغان آورده‌اند، در مورد دید عقب این خودرو باید گفت به علت طراحی ستون c می‌توان آن را مناسب ارزیابی کرد ضمن اینکه باوجود دوربین و سنسورهای پارک عقب، پارک کردن با این خودرو بسیار راحت است.
با سرعت ۱۰۰ کیلومتر اقدام به ترمزگیری می‌کنم و متوجه می‌شوم که سراتو از ترمزهای پرقدرتی برخوردار نیست! و نمی‌تواند اعتماد راننده را جلب کند.

Kia Cerato 2012
Kia Cerato 2012
جمع‌بندی:

کیا سراتو خودرویی خانوادگی می‌باشد که در این محدودهٔ قیمت باید با رقبای زیادی مبارزه کند در مجموع سراتو می‌تواند انتخابی قابل‌قبول به شمار برود اما بایستی پذیرفت که در این محدوده قیمت و کلاس بهترین به شمار نمی‌رود و برخی از رقبا از آن بهتر هستند.

Kia Cerato 2012
Kia Cerato 2012
نقاط قوت:

فضای خوب و مناسب برای خانواده‌ها، پیشرانه قوی، شتاب خوب، امکانات و آپشن‌های مناسب، طراحی ظاهری و داخلی مناسب

نقاط ضعف:

صدای زیاد پیشرانه و نفوذ آن به کابین، ترمزهای نه‌چندان پرقدرت، کیفیت پایین پلاستیک موجود در کابین

Kia Cerato 2012
Kia Cerato 2012
نوشته: امیرحسین صادقی
دانشجوی رشته مکانیک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      برای این که مثل چینی ها کپی کارند.

      http://www.pedal.ir/%DA%A9%DB%8C%D8%A7/%DA%A9%DB%8C%D8%A7-kx3-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%B1/

      الان همه منفی میدن. :)

      Just France

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        این از سیاست این کمپانی کره ای هست
        ماشین ارزون با قیافیه کاین ، این ماشین میتونه خیلی فروش بره
        ولی اینکه سراتو شبیه سیویک هست چیز عجیبیه چون هر دو در یک کلاس قرار دارن
        کیا از نظر طراحی مشکلی نداره،مطمئن باش این کیا کاین برای فروش بیشتر بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          نمیشه گفت کپی کرده چون سراتو از سیوک متناسب تر و شیک تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مایکل جکسون - تریلر

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا امیرحسین کره قابل برابری با چین نیست . اون مدل بدون پوشش هم فقط چراغاش با پورشه کاین شباهت داره . ظاهر کلی اون مدل به سایر محصولات کیا شباهت داره و این شباهت هیچ دلیل توجیه کننده ای نیست که بگیم یه کشور تقلید کار و کپی کاره . اگه قرار باشه هر شباهتی رو به تقلید ربط بدیم اکثر خودروسازان قدیمی و باسابقه غربی کپی کارن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      شرمنده من تو جواب شما گذاشتم می خواستم بچه های سایت ببینن
      سلام دوستان اگر زحمتی نیست یه مشورتی می خواستم
      من چند وقت پیش هم پرسیدم از دوستان راجع به خرید ماشین حدود ۱۵۰ ۱۶۰ پرسیدم
      دیروز یکی از دوستان خودم بهم گفت ۳۰ تا بزار روش یه جنسیس ۲۰۱۲ تمییز وردار راستیتش من خودم به برند های کره ای اعتماد ندارم اما در مقام مقایسه با تویوتا اریون که هم قیمت جنسیس هست تویوتا هیچ امکاناتی نداره و دف جلو هم هست اما جنسیس مملو از امکانت دوستان کسی اگه لطف کنه کمکم کنه ممنون میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (593 ديدگاه)

        با 150-160 بعید میدونم جنسیس تمیز بدن. با این پول میشه سوناتا صفر یا آزرا کارکرده تمیز پیدا کرد. آریون هم قیمت آزراست و با اون مقایسه میشه نه جنسیس. اگه میخواین یه ماشین ژاپنی هم کلاس جنسیس پیدا کنین باید برین سراغ لکسوس. بین آزرا و آریون اگه بخواین مقایسه کنین آریون با دوام تره که خرید دست دوم اون رو بیشتر توجیه میکنه تا آزرا. آما آزرا از نظر آپشن و امکانات برتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Elring-aventador

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (331 ديدگاه)

    سراتو و سورنتو دو خودرو هستند که کیا رو حداقل تو ایران به اوج رسوندند

    البته موهاوی هم در کلاس خودش بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ghost

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (168 ديدگاه)

      فروش سورنتو تو بازار ایران وضع خوبی نداره , خیلی از نمایشگاهیا میگن اینو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elring-aventador

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (331 ديدگاه)

        اولا که فروش کم سراتو رو قبول ندارم

        دوما حتی اگر فروشش کم باشه کیفیتی کم نظیر بین رقبای قودش داره که اونو جبران می کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      حرف شما متین. اما این پراید بود که کیا رو به اوج رسوند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. archikhan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    البته اینکه می نویسند :فلان ماشین با استقبال خوبی در ایران مواجه شد یا نشد را نمیشه قبول کرد ،
    اینجا ایرانه اگه ماشینی بیاد و اون بالایی ها بخوان ، فروش میره
    اگه هم وارد کننده اش سیریش بشه و وارد کنه ، اما اونا نخوان میمونه رو دست وارد کننده و میگن….
    اگه هم یه ماشین برترین ماشین سال و ماه و…. باشه ولی نخوان وارد بشه ، فقط عکس هاشو مردم می تونن ببینن ، البته اونم به لطف اینترنت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      ممنون از امیرحسین عزیز
      جای تاسف داره سایپا این ماشین رو مونتاژ میکنه نه نسل جدید رو و با این قیمت میده(اگه یادتوون باشه مزدا 3 جدید رو بهمن خیلی سریع جایگزین کرد البته با نمونه روز) البته یادتون باشه ماشینی که با نسل جدید جایگزین میشه دیگه اون ارزش قبل رو نداره حالا حساب کنید با کمترین اپشن
      نوع دستی که جمع شدن برقی اینه فقط نظر منو درش جلب کرد
      عدم وجود کیلس و استارتر سانروف گرم کن کول باکس رینگهای کوچیک تنها جزیی از امکاناتی هستش که شما با پرداخت این پول ندارید در نمونه اتوماتیک
      البته اینکه یه ماشین کره ای هست و از پشتیبانی سایپا برخورداره میتونه کمی سرپوش بزاره
      اشکال دیگه ی سراتو اینه که دینامیک سواری خوبی نداره و وقتی در حرکت هستید صدای چرخ ها بیش از اندازه وارد کابین میشه که با این سطح قیمت …..
      با همه این حرفها مونتاژ این کره ای حداقل از مونتاژ چینی ها بهتره و یه قدم مثبت و رو به جلو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    قطعا با قیمتی که سایپا داره میده نمیرزه. مصرف سوخت بالایی داره و سواری خشکی داره که خیلی میکوبه. دنده دستیش بیشتر از 55 تومن و اتوماتش بیشتر از 75 تومن ارزش ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (257 ديدگاه)

      فکر کنم خودرو های کیا همشون خشک هستند، چون تو سایت های دیگه هم دیدم مثلا اسپورتیج سواری خشکی داره و زیاد می کوبه.

      Just France.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        ولی ماشین های جدیدش اینطور نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرحسین (Lion26)

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (257 ديدگاه)

          فکر نکنم،چون کلا کره ای ها وسایلشون فقط قیافه داره ،به اندازه قیافش کارایی نداره.
          این نظر من.
          نظرهای دیگران محترم.

          Just France.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. یه پسر

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          واقعا موافقم کره ای ها سواری چندان دلچسبی ندارن فقط یه مقدار اگه منصف باشیم دوو سیلو خوب بود

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. علیرضا

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          سراتوی 2015 هم خیلی میکوبه. در حدی که برای سرنشینای عقب آزار دهندس. اسپورتیج و بقیه کره ای های ارزونتر هم به کوبش معروف هستند. دوو رو با هیوندای-کیا مقایسه نکنین. اگه دوو اون بلا سرش نمیومد الان هیوندای-کیا وجود نداشت!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. (((RETOLEX(((REZA

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          در مورد اسپورتیج دیگه چیزی نگو که…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. احمدرضا

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      موافقم با شما اصلاً من نمیدونم این قیمت از کجا آمده. سایپا تا جایی که تیغش میبریده بریده. در واقع به نظر میرسه که این قیمت بر اساس ارزانترین خودروی سدان وارداتی غیرچینی (مثلاً فلوئنس دستی ) بوده. بر این مبنا که یک عده زیادی دنبال برند هستند و صرف اینکه یک خودرو اسم سراتو داشته باشه حاضرند هر مبلغی که ارزانتر از خودروهای برند دیگه باشه پرداخت کنند. الان دقیق یادم نیست ولی نسل دوم سراتو مدل وارداتی تا وقتی وارد میشد هیچوقت به قیمت 120 میلیون نرسید. با توجه به ثبات قیمت دلار قاعدتاً الان هم اگر وارد میشد قیمتش در همین حدود بود. توی نمونه مونتاژ تعرفه واردات به صورت CKD از 40 درصد به 25 درصد کاهش پیدا میکنه. یعنی اگه فرض کنیم قیمت خودرو قبل از واردات 60 میلیون باشه ( حدود 18 هزار دلار البته به نرخ آزاد) پس فقط همین یک آیتم باعث پایین آمدن قیمت به مقدار 9 میلیون میشه. غیر از این چون خودرو مونتاژیه داخلی محسوب میشه و تبصره 13 نداره و همینجوری هم باید حدود 16 میلیون ( پول 4 ماشین فرسوده به قیمت تقریبی 4 میلیون برای هر ماشین) باز هم ارزانتر بشه یعنی تا اینجا اقلاً باید 25 میلیون این خودرو ارزانتر از نمونه وارداتی باشه. به اینها اضافه کنید اختلاف قیمت ناشی از گارانتی 5 ساله شرکتی ها در برابر گارانتی 3 ساله سایپا. پس در خوشبینانه ترین حالت مدل فول آپشن مونتاژ باید 95 میلیون باشه. حالا توجه کنید که مدل مونتاژ شده به دلیل کاهش آپشن لااقل باید 20 میلیون ارزانتر از مدل فول باشه ( کاهش 8 ایربگ ، حذف سانروف، esp، استارت دکمه ای، گرمکن، شیفتر پشت فرمان، تعویض لاستیک با لاستیک ایرانی، تعویض صندلی ها با صندلی های ایرانی، تعویض ترمز دیسکی عقب با ترمز کاسه ای). با این حساب قیمت این خودرو نهایت باید 75 باشه نه 90. حالا 75 نه نهایت 80 نه دیگه 90 میلیون !! یا اگه 90 هم گذاشتن لااقل دیگه اینهمه از آپشنها کسر نمیکردند چهار تا آپشن لااقل برای نمونه میگذاشتند بمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (593 ديدگاه)

        دوست عزیز نیاز به این همه محاسبه نبود. دزدی های س… برای همه ما قدیمی شده. اما فقط برای یک نمونه لطفا لینک ها زیر رو ببینید:
        کیا سراتو 2013:
        http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/Kia-Cerato/2010-2011-2012-2013-/486#prices
        جک جی 5 2014:
        http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carpage.php/JAC-J5/2014-2015-/1183
        اگه به این لینک ها که هر دو در کشور امارات هستند دقت کنید، خواهید دید که سراتو 1600 دنده ای به قیمت 49000 درهم (با درهم 906 تومنی فعلی حدودا 44 میلیون و 300 هزار تومان) و جک جی 5 دنده ای با قیمت 45000 درهم (حدودا 40 میلیون و 700 هزار تومان) فروخته میشن. اونوقت توی بازار ایران سراتو 1600 دنده ای 75 میلیون و جک جی 5 حدودا 47 میلیون فروخته میشن! یعنی دو خودرویی که توی امارات حدودا 4 میلیون تومن اختلاف دارن، اینجا 28 میلیون با هم اختلاف دارن!
        یا سراتوی 2000 شش دنده اتومات که 60 هزار درهم قیمت داره (که میشه حدودا 54 میلیون و 300 هزار تومن) و جک جی 5 اتومات 50 هزار درهم (که میشه 45 میلیون و 300 هزار تومن). یعنی دو خودرویی که حدودا 9 میلیون تومن توی امارات اختلاف قیمت دارند، اینجا حدودا 35 میلیون تومن اختلاف دارند!
        لازم به ذکره که چون هر دوی این دو خودرو مونتاژی هستند، تعرفه های گمرکی یکسانی به اون ها تعلق میگیره.
        تازه اینم حتما باید در نظر بگیرین که سایپا 6 تا ایربگ، مانیتور و دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، روکش صندلی چرمی، ترمز های دیسکی عقب، کی لس استارتر، چراغ مه شکن، تهویه اتوماتیک و خیلی دیگه از آپشن های ماشین رو دزدیده که حداقل 15 میلیون قیمت دارند!
        حالا همه با هم تکرار کنید: سایپا مطمئن! سایپا مطمئن! سایپا مطمئن!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. احمد.ف

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (447 ديدگاه)

    یکی از رفقای ما داشت این ماشینو. قدش بلند بود صندلی هاش اذیتش می کرد و در رانندگی طولانی اذیتش می کرد به همین خاطر فروخت. در کل صندلی هاش خیلی ارگونومی مناسبی نداره ولی موتور خوب و پر شتابی داره و گیربکسش هم راضی کننده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (42 ديدگاه)

      یه ماشین شهریه نبایدازش انتظار مسافت های طولانی رو داشت. اما در هرصورت میتونه یه ایراد به حساب بیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهران1

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (64 ديدگاه)

        این ماشین با مسافتهای طولانی مشکلی نداره مشکل قیمتشه مهدی.
        خیلی برای این ماشین زیاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    ای کاش نسل جدیدش رو با این قیمت مونتاژ میکردن،هم کیفیت بهتری داره هم مصرفش کمتره و هم زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران1

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      کلا مدیران سایپا کلاسیک پسندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عاقا مهتی

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        کلاسیک پسند نه!
        بیسیک با قیمت فول اپشن پسند:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این ماشین رو 3 سال داشتم.. 2010 بود.. تو این مدت سواری خشکش و صندلی های خسته کننده اش بدترین مشکلی بود که باهاش داشتم.. ولی انصافا ترمزاش خوب بود.. کاملا راضی بودم ( نسبت به اپیروس ، مزدا 3 نسل قبلی و لندکروز و ..)
    گاهی دلم براش تنگ میشه.. حیف شد با اون تصادفم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حجت

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نه ترمز خوب نه هندلینگ خوب نه کابین نرم نه داشپورت نرم نه کم صدایی کابین پس چی داره یک شتاب که اونم حدود 11 ثانیه قصد تخریب این ماشینو ندارم ولی من نرمی و هندلینگ و شتاب و ترمزهاو سکوت کابین و ابهت رنو فلوعنس دنده دستی خودم رو حتی به اتومات مدل 2015 کیا سراتو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  9. milad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    من یه 2000فول داخل کیش داشتم …شتابش کم بود ولی امکانات و راحتی خوبی داشت..مصرفش هم بالا بود ولی دوست داشتتی بود از قیافش خوشم میومد. یادش بخیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sky watcher

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    نمیدونم این تولید نه ببخشید مونتاژ داخله یا از این وارداتیاس
    منکه کلا از این مدل خوشم میاد
    چون این داره داخل تولید میشه احتمالا سایپا برنامه داره تا صد سال دیگه این ماشین رو تولید کنه میتونیم منتظار داشته باشیم سال ۱۴۹۴ این ماشین رو مثل پژو ها و سمند های الان تو خیابونا ببینیم البته با ی کیفیت افتضاح …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بازار ایران مثل مردمانش عجیب غریب هست.مثلاً کیا سراتو نسل جدید که از هر نظر بالاتر از النترا هست فروش پایینی داره یا سورنتو که طبق نظر کارشناسان ماشین خوبیست نتوانسته نظر خریداران رو جلب کنه ولی سانتافه اسباب بازی پرفروش هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      سانتافه اسباب بازیه؟ همین چند روز پیش سایت پدال مقایسه سانتافه و BMW X3 و رنج روور رو گذاشته بود. سانتافه که از بهترین و پرفروش ترین شاسی بلند های متوسط دنیاست. ضمنا محصولات کیا و هیوندای از نظر پلتفرم، موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و سطح امکانات کاملا یکی هستند و فقط از نظر ظاهری با هم فرق دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مایکل جکسون - تریلر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا امیرحسین واقعا برات متاسفم که یه اسباب بازی رو با یه ماشین برابر و یکی میدونی . واقعا متاسفم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. AlirezaF12

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    من (آسا) بسترن بی اف 50 رُ به این ترجیح میدم..

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. احمدرضا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      به نظرم بسترن B50f نسبت به مدل مونتاژی سایپا چیزی کم نداره ولی در مقایسه با خودروی وارداتیش این دو به نظرم قابل مقایسه نیستند مدل وارداتی از تستهای سختگیرانه تصادف توی آمریکا تقریباً سربلند بیرون آمده و از نظر ایمنی بالاتر از بسترنه. امکانات و اپشن هم خیلی بیشتر از بسترن هست و یک خودرو لوکس محسوب میشه. البته شاید یک مقدار بسترن نسبت به سراتو نرم تر باشه ولی در کل مقایسه این دو چندان درست نیست ولی قبول دارم که اختلاف قیمتی که بین سراتو و بسترن چه در مورد مدل وارداتی و چه مونتاژی هست منطقی نیست در واقع بسترن به نسبت قیمت در ایران ارزش خرید بیشتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. interceptor

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    سراتو توی سایپا هم مونتاژ میشه و به طودی سایپا عملیات اجرایی! “کیفیت زدایی و آپشن برداری از محصول سراتـــو” رو با رمز “یا سایپا; همیشه مطمئن!” آغاز خواهد کرد، به همه دوستداران کیفیت سایپا تبریک و تسلیت عرض می کنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کلا ماشینهای کیا بیشتر اسباب بازی هستن تا ماشین(البته در مقایسه با تویوتا و لکسوس)، اما سعی میکنه کیفیت کمتر رو با ظاهر بهتر جبران کنه. میخواد به چشم بیاد خصوصا در بین جوونا.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. علی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من یه سراتو2014 دارم حرف نداره
    همه چیش عالیه
    شتاب -ترمز -راحتی و زیباییش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا