کیا

تراک استر یا چکیده روح کیا در شیکاگو!

اگر دو تا از درهای کیا Soul (روح) را حذف کنیم و یک توربوشارژر هم روی موتور نصب کنیم و بدنه و شاسی را هم ارتقا دهیم و تغییراتی اینچنینی برای اسپرت تر شدن یک ماشین هاچ بک شهری، نتیجه می تواند تراک استر (Track’ster) از آب در بیاید.

Kia Track'ster Concept
Kia Track'ster Concept

احتمالا با من هم عقیده اید که این یکی از زشت ترین خودروهای اسپرتی است که ممکن است در یک مسابقه در پیست ظاهر شوند. ترکیب ظاهری خودرو با گلگیرهای پف کرده بیشتر شبیه تانک شده است. البته ممکن است بیاد خودروهای رالی و یا مدل مشهور رنو ۵ آلپین هم بیافتید. شاید هم با یک گرگ در لباس بره طرف باشیم!
در زیر کاپوت یک موتور ۲ لیتری چهارسیلندر وجود دارد که می تواند توان فوق العاده ۲۵۰ اسب بخار را تولید کند. یک گیربکس شش سرعته وظیفه دارد که این قدرت را به دو دیفرانسیل و هر چهار چرخ منتقل نماید. سیستم تعلیق کم ارتفاع و اسپرت با رینگهای بزرگ یک تکه و لاستیک های میشلن، باعث بهبود عملکرد خودرو در سرعتهای بالا و در پیچها شده اند. ترمزهای دیسکی خنک شونده برمبو  با سایز ۱۴ اینچ با شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب، می توانند به آنی ماشین را میخکوب کنند.

Kia Track'ster Concept
Kia Track'ster Concept

در داخل کابین با صندلیهای مسابقه ای با روکش جیر و مجموعه جعبه ابزار و چرخ زاپاس در پشت صندلیها روبروییم. سایر قسمتهای داخل اتوموبیل چندان جلب توجه نمی کنند و بیشتر به همان کیا Soul و هاچ بک های خیابانی شباهت دارند.

Kia Track'ster Concept
Kia Track'ster Concept

این خودروی مفهومی کیا در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۲ رونمایی شده و البته ممکن است هیچ گاه به تولید نهایی نرسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا