تست و بررسی کیا سراتو 2017
تست و بررسی کیا سراتو 2017

تست و بررسی کیا سراتو 2017

کیا با ساختن سراتو توجهات زیادی را به خود معطوف نمود و تحسین کارشناسان را برانگیخت. حال سراتوی 2017 تر و تازه شده و با تجهیزات ایمنی بیشتر، نمای خارجی و داخلی بهبود یافته و همان قیمت رقابتی قبل پا به میدان نهاده است.

2017 Kia Cerato
2017 Kia Cerato

در دو بررسی اخیری که انجام داده‌ایم، کیا سراتو نمره‌ی کلی 8 و 7.5 را به دست آورده که حاکی از رتبه‌ی بالای این خودرو است. قیمت خودرو نسبت به قبل بدون تغییر مانده و کیا به جایگاه رقابتی این خودرو امیدوار است. معنی گفته‌هایمان این است که شما می‌توانید سراتوی اتوماتیک را با 19990 دلار استرالیا صاحب شوید.

2017 Kia Cerato
سراتو در دو نوع بدنه عرضه می‌شود، چهار درب سدان و پنج درب هاچبک. تریم های چهارگانه‌ی این خودرو نیز عبارت‌اند از S،S پریمیوم،Si و SLi. تنها یک پیشرانه‌ی 2 لیتری و هر دو گیربکس اتوماتیک و دستی برای این خودرو در دسترس است.

2017 Kia Cerato Si sedan
2017 Kia Cerato Si sedan

مشهودترین تغییرات سراتو به ریزه‌کاری‌های سبک خارج خودرو مربوط است که نمای دینامیک‌تری را به ارمغان آورده و از مشی طراحی کنونی این خودروساز کره‌ای تبعیت می‌کند. حالا جلوپنجره‌ی برجسته‌تری وجود دارد که اساساً بالاتر قرار گرفته و بنابراین سراتو خشن‌تر به نظر می‌آید. این یک تغییر کوچک است اما وقتی نسل قدیم و جدید را کنار هم بگذارید این تغییر بیشتر به چشم خواهد آمد.

2017 Kia Cerato
چراغ‌های جلو بلند و باریک هستند و بیشتر به طرفین کشیده شده‌اند. ورودی هوای پایینی باز طراحی شده و مه شکن‌ها را در خود جای داده است. در عقب، چراغ‌های دوباره طراحی شده به چشم می‌خورند که احساس گران‌تر بودن را منتقل می‌کنند. بسته به مدل خودرو، رینگ‌های فولادی 16 اینچی با قالپاق، 16 و 17 اینچی آلیاژی عرضه می‌شوند.

2017 Kia Cerato
کیا تِم تیره‌ی اروپایی کابین سراتو را حفظ کرده و مواد جدیدی در داشبورد، تریم های درب و کنسول به چشم می‌خورند. تغییرات داخلی باعث ایجاد نما و احساس با کیفیتی شده‌اند. کیا می‌گوید که ساختار صندلی‌ها همانند مدل قبلی است اما پوشش آن‌ها جدید بوده و برای مدل‌هایی که پوشش چرم استاندارد ندارند از طرح پوشش سخت استفاده کرده است. سراتوی پایه دوربین عقب ندارد اما از حسگرهای پارک جلو و عقب بهره مند است.

2017 Kia Cerato
درحالی‌که مدل پایه‌ی سراتو از سیستم صوتی ابتدایی استفاده می‌کند اما هنوز هم پورت USB و iPod به همراه بلوتوث وجود دارد و دکمه‌های تنظیم آن روی فرمان قرار گرفته است. خریداران مدل S و اتوماتیک می‌توانند سیستم صفحه لمسی 7 اینچی با اندروید اتو را سفارش دهند. سیستم اپل کارپلی نیز بعداً عرضه خواهد شد. دیگر تریم های سراتو به‌صورت استاندارد از این صفحه‌نمایش 7 اینچی و سیستم ناوبری استفاده می‌کنند.

2017 Kia Cerato
زیر کاپوت خودرو یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر دو لیتری با زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها وجود دارد. این پیشرانه‌ی 4 سیلندر توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 192 نیوتون متر گشتاور را دارد و در سیکل ترکیبی تنها 7.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

2017 Kia Cerato
یک گیربکس 6 سرعته دستی (فقط در مدل S در دسترس است) و یک نسخه‌ی 6 سرعته ی اتوماتیک (در همه ی تریم ها) وجود دارد. سراتوهای اتوماتیک از سیستم انتخاب حالت رانندگی سود می‌برند که تنظیمات نرمال، اکو و اسپورت را فراهم می‌کند. سراتو SLi همچنین از شیفترهای تعویض دنده روی فرمان استفاده می‌کند. این شیفترها عملکرد خوبی دارند اما تصور نمی‌کنیم که خریداران زیادی از این ویژگی استفاده نمایند.

2017 Kia Cerato
بخش اعظمی از ارزش متقاعدکننده‌ی سراتو به تجهیزات ایمنی آن مربوط می‌شود. همه‌ی سراتوها از 6 ایربگ و پنچ ستاره ایمنی سود می‌برند. تریم Si سیستم‌های تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را دریافت می‌کند و به تریم SLi سیستم‌های هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو اضافه می‌شود. سیستم خروج از خط می‌تواند توسط سوئیچ قرار گرفته در داشبورد غیرفعال شود. دستیار صعود از تپه و کنترل پایداری به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌ها وجود دارد.

2017 Kia Cerato
ما طراحی و ارگونومی کابین را دوست داریم و حسی از کیفیت در کابین وجود دارد که لذت رانندگی طولانی‌تری را ایجاد می‌کند. موقعیت صندلی عالی است و فضای زیادی در ردیف دوم وجود دارد. ستون‌های خودرو ضخیم نیستند اما ستون A در برخی پیچ‌ها باعث اختلال در دید می‌شود. اکثر دکمه‌ها و کنترلرها از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

2017 Kia Cerato
درحالی‌که استایل طراحی خارجی خودرو و به‌روزرسانی‌های کابین قطعاً باعث بهبود سراتو شده‌اند اما تغییرات واقعی سراتو به تنظیمات سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. کیا سیستم تعلیق خودرو را در جاده‌ها و موقعیت‌های متفاوتی آزمایش کرده و کیفیت سواری خودرو در جاده‌های پردست‌انداز قابل‌توجه است. آنچه بیشتر قابل ذکر است، حتی در مدل پایه، بالانس خوب سراتو در سرعت‌های بالا است و این خودرو دست اندازهای بزرگ‌تر را به خوبی جذب می‌کند.
در حقیقت، رینگ‌های 16 اینچی سراتو رانندگی نرم‌تری را نسبت به نسخه‌های دیگر ارائه می‌دهند. نسخه‌ی گران‌تر با رینگ‌های 17 اینچی هنوز هم نرم و راحت است اما به خونسردی و آرامش مدل‌های پایه با رینگ‌های 16 اینچی نمی‌رسد.

2017 Kia Cerato
در جلو فنرهای محکم‌تری بکار رفته که بنا به ادعای کیا، پاسخ‌های تیزی را در دور زدن‌ها نشان می‌دهد. متأسفانه کیا از لاستیک‌های نکسن در سراتو استفاده کرده و لاستیک‌های کانتیننتال دیگر در دسترس نیست. فنرهای جلوی سراتو باز تنظیم شده و بالانس بهتری را ایجاد می‌کنند و بوش‌های سخت‌تری نیز به آن اضافه شده است.

2017 Kia Cerato
چیزی که ما قطعاً حس کردیم آن است که سراتو پس از رد کردن دست‌اندازی بزرگ سریعاً خود را باز می‌یابد اما هیچ ناهنجاری و ناراحتی در داخل کابین حس نمی‌شود و راحتی خودرو آن چیزی نیست که از خودروی با این هندلینگ تیز انتظار داشته باشید.

2017 Kia Cerato
پیشرانه‌ی 2 لیتری سراتو نیز کارایی بالایی دارد اما به تلاش بیشتر برای رسیدن به دورهای بالا نیاز است. صدای پیشرانه در دورهای بالاتر کمی خشن و زننده بوده اما انتقال قدرت آن همیشه نرم و روان صورت می‌پذیرد. چند سال پیش کسی فکر نمی‌کرد که گیربکس اتوماتیک در این خودروها مشتری داشته باشد اما اکنون گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک سراتو انتخابی عالی است.

2017 Kia Cerato
در زمانه‌ای که هر یک دلار ارزش بالایی دارد، گارانتی کیا موجب اطمینان خاطر شماست. گارانتی 7 ساله به همراه پوشش کامل جاده‌ای پیشنهادی وسوسه‌انگیز است و رد کردن آن کاری سخت به نظر می‌رسد.

2017 Kia Cerato
مجبوریم تا تجربه‌ای کامل‌تر با همه‌ی تریم های سراتو داشته باشیم اما یک چیز کاملاً واضح است: نادیده گرفتن مدل پایه با قیمت زیر 20 هزار دلار واقعاً سخت است. این خودرو راحت و کاربردی بوده و تجربه‌ی رانندگی درگیر کننده‌ای دارد که بیش از بهای خود می‌ارزد. کیا سراتو به تحت تأثیر قرار دادن خود ادامه می‌دهد.


پرفورمنس و مصرف سوخت: 7
فضای کابین و راحتی: 8
تکنولوژی: 8.5
قیمت و تجهیزات: 9.5
سواری و هندلینگ: 8.5
امتیاز کلی: 8

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

29 دیدگاه

  1. ناسا
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    باتشکر از شاهین عزیز.مقاله و مطلب های قشنگی میزاری ممنون

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3141 دیدگاه) ,

      سلام
      خواهش میکنم دوست عزیز
      انجام وظیفه هستش

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (24 دیدگاه) ,

        سلام شاهین جان جولیتا رو هم اگه امکانش هست بررسی کنید

        پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    در سبک خودش، ماشین به صرفه و مناسبی هست.

    پاسخ
  3. Sasan
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    لطفا النترا٢٠١٧ رو هم مقایسه کنین…

    پاسخ
  4. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    رینگ 16 اینچی با قالپاق!!!!! ? قالپاق دیگه چی میگه!!!! مگه سایپا قراره مونتاژ کنه اینو؟!

    پاسخ
  5. Sina
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    الان این فیس لیفش وارد ایران شده؟

    پاسخ
  6. abadan
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    مدل بیسیک 1.6 لیتری 2017 در منطقه آزاد اروند 45 میلیون تومان.
    2 لیتری بیسیک 49 میلیون تومان .
    فول اپشن 1.6 لیتری 53 میلیون تومان
    فول اپشن 2 لیتری 56 تا 60 میلیون تومان.
    خودروی بسیار خوبی تو این رنج قیمته.

    پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    نکته مهم و وسوسه انگیز ماجرا گارانتی 7 ساله به همراه پوشش جاده ای بود که تو ایران وجود نداره.

    پاسخ
  8. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    ممنون از شاهین عزیز
    حالا ماه شدم!!
    طراحی عام پسند تر شد و الان وقتی ببینیش نمیگی
    خب قشنگه یا نه؟
    ارگونومی کیا حرف نداره و کابینش دیر خستت میکنه
    تعلیق مدلی 2014 به بعد نسبت به مدل قبل نرم تر هست و جادار تر
    در کل سراتو نرمی و جادار بودن رو باهم داره و لذت رانندگیش خوبه

    پاسخ
  9. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خوش به حال خارجی ها که می توانند با پول کم خودروی باکیفیت سوارشوند.

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    اه اه اه. زشت. الان فرق این با اپتیما چیه. چرا انقد مدل الکی می دن بیرون. با این طراحی زشت. طراحی کیا خیلی مزخرفه. خیییلی. آخه کجا تویوتا و میتسوبیشی و هوندا الکی مدل میدن بیرون. کیا = زشت ولی با کیفیت

    پاسخ
    1. GHOST
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      چرا انقدر مردم الکی کامنت میدن بیرون 😐

      پاسخ
  11. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    کلا ماشین هایی که مدل پایه ای زیر 20 هزار دلار قیمت دارن ممکنه یکسری کمبودهایی توش ببینیم که خیلی تو ذوق بزنه مثل قالپاق برای این ماشین یا بنود دستگیره در برای شورولت اسپارک و …
    اما کیفیت سواری این ماشین ها خوبه اما برچسب قیمتی ماشین خیلی اهمیت داره و نباید انتظار بالایی از این ماشین ها داشت

    پاسخ
  12. alireza
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    از مدل قبلی بهتر شده هم امکاناتش بیشتر شده و هم کیفیتش ولی قیمت هیچ تغییری نکرده حالا اطلس خودروی کلاه بردار که خودشو نمایندگی رسمی کیا در ایران معرفی میکنه ایا حاضر میشه از اشتهای خودش کم کنه و مدل 2017 را به قیمت مدل 2016 بده؟؟؟؟
    محاله کلاه برداری مثل اطلس خودرو و اسان موتور همچین کاری بکنن و کسی هم نیست که به این کلاه بردارا بگه چرا این کار را میکنید اخه اونی که میخواد به این دو تا کلاه بردار ایراد بگیره با خود اینها دستش توی یه کاسست و حسابی سبیلش چرب شده.
    این دو تا شرکت حتی اسمشونم دروغه.
    شرکت اطلس خودرو نمایندگی رسمی محصولات کیا موتورز در ایران.
    شرکت اسان موتور نمایندگی رسمی محصولات هیوندای در ایران.
    فقط کلمه رسمی را داشته باشید.

    پاسخ
  13. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    بنده سراتو میپسندم و خودروی مورد علاقه من هست در سری جدید تقریبا راه و روش نسل دوم کیا موتورز در پیش گرفته البته تنها در نمای هدلایت و فرم جلو ولی در عقب چراغ ها بخصوص سبک led ها و جعبه باز طراحی شده اما یک نکته وجود داره نسل دوم که همکنون در سایپا تولید میشه و بنده یک مدل ازین خودرو را دارم قدرتی معادل 156.5 اسب بخار برای مدل 2011 به بعد (از سال 2011 گیربکس های سراتو 7 دنده شده )ارائه میده چرا سری فیس لیفت 2017 که آقای شاهین زحمت معرفی و ترجمه اش کشیدن 150 اسب هست ؟
    که با تحقیق اینجانب مشخص شد 159.5 و بصورت کلی 160 اسب قدرت داره
    که البته باز در برخی سایت ها نوشته شده 112 کیلووات که میشه 150.8 تقریبا 151 اسب بخار
    که اگه قدرت 151 اسب بخار صحیح باشه دلیل کاهش قدرت موتور درسری جدید چی میتونه باشه با تشکر

    پاسخ
    1. iman
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      این توان رو دور خیلی بالا میگیرفت تونسل قبل که تو اون دور گشتاور پایین ، ا عملا کارایی نداره
      توان بالا با گشتاور غیر مناسب اصلا کارایی نداره
      شایذ علتش این باشه که موتور 2000 جدید معقول تر شده طراحیش و دور کمی پایین تر توان واقعی تری میده
      این تغییر توان رو تو جند تا محصول کره ای دیگه هم دیدم تو موتورهای جدید

      پاسخ
  14. iman
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    بدترین چیز و ماشین های کره ای و چینی اینه که هر جند سال یه چهره جدید میدن بیرون
    این خیلی به ضرر مالک های قبلی هست، تامین قطعات و افت قیمت
    واگه آرمشون رو بکنی نمیشه فهمید این چه ماشینی هست یا چند سال پیش رو دید ربطی نداره به جدیدشون
    واین که طرح های آسیایی که سادگی ندارن خیلی زود دموده میشن باید یکم از اروپایی ها یا حداقل ژاپنی ها یاد بگیرن پ

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      ژاپنى ها آسیایى نیستن یعنى؟!؟؟!
      ولى آره درسته کره اى ها کلا زود به زود دست به طراحى میزنن. زود هم از مد میوفته ولى طراحى هاى برند هاى معتبر تر بعد ٢٠-٣٠ سال هم هنوز قشنگ و پخته و زیباس
      مثل کادیلاک و بنز و بى ام دبلیو و تمام برند هاى با قدمت بالا.

      پاسخ
    2. محمد علی
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      دوست عزیز شما اگه ناراحتی از فرغون سازای داخلی ماشین بخر

      پاسخ
  15. سهیل
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    طراحیش از نسل قبل بهتره خیلی هم بهتره هاااا
    اما من موندم چرا کیا موتور نسل جدیدش رو افزایش بازدهی نمیده توش دوستم 2012داشت با160اسب بخار خیلی خوب راه میرفت و ماکلی باش کیف میکردیم نسل قبل الانترا پیروز میدون شد اما این نسل مال کیاس شروع خیلی خوبی داشته کیا اول سورنتو بعد اپتیما الانم که سراتو بیصبرانه منتظر کوپه اش هستیم فقط توروخدا دسته دنده رو عوض کنید…?

    پاسخ
  16. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین واقعا خوبیه من تازه خریدم هم فرمونش نرمه وهم کلی امکانات داخلی از جمله گرمکن جلو و عقب, سرد کن جلو, چراغ زنون, فرمان سه حالته و… داره, چهار سه تاره ایمنی هم از اروپا دریافت کرده الان تو بازار ازاد 143 تومن هست, از مدل 2016 یکم گرون تره ولی واقعا میرزه

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      علی آقا مبارک باشه . امیدوارم در سلامتی و آرامش کامل در کنار خانواده محترم تان به سفر باشید.
      علی جان چند تا سوال دارم از خدمتتون
      تا حالا شده از دست انداز های بد عبور کرده باشین یا از پارکینگ های رمپ دار رد شده باشین منظورم اینه که در این موارد کف ماشین به همراه سرنشینهای. عقب و جلو گرفته یا نه؟
      نرمی ماشین در مسافت های طولانی چطوره؟
      صدای موتور در کابین در چه دور موتور و سرعتی وارد کابین میشه؟
      وضعیت هندلینگ در جاده های ناهموار رو آزمایش کردین؟
      مطلوبیت سرنشینان جلو و عقب در مسافت طولانی چطوره؟
      با سپاس فراوان از شما و همچنین آقا شاهین

      پاسخ
  17. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    میشه چراغ های جلو و عقب این مدل سراتو را با مدل قبلی عوض کرد؟؟؟

    پاسخ
  18. میثم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام این خودرو قدرت 161 اسب بخار داره نه 151 این رو از تو سایت کیا موتور خوندم

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سواری بسیارخوبی از لحاظ فرمانپذیری و امکانات داخلی است ولی…..
    صدای موتور در شتابگیری اولیه داخل کابین شنیده میشود
    مصرف بنزین خیلی کم نیست
    نور پایین ,سطح پایینی دارد
    هنگام روشن کردن لرزش داره
    توان سرد کن صندلیها کم هست
    ترمز دستی قدیمی است

    پاسخ
  20. رسول
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام آیا سراتو کوپه 2017 هم میاد یا فقط سدان و هاچبک داره؟

    پاسخ
  21. امین
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    با درود و احترام
    چرا در سراتو مدل 2017 از دو ایربگ استفاده شده؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.