جزئیات مربوط به کیا سراتو/فورته 2017

در ادامه‌ی معرفی کیا سراتو یا فورته نونوار در موتورشوی دیترویت، این خودرو اکنون پیشرانه‌ی پایه‌ی جدید و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدیدی را دریافت کرده است.

2017 Forte Sedan
2017 Forte Sedan

پیشرانه‌ی 1.8 لیتری سال گذشته هم‌اکنون با نسخه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری جایگزین شده و این پیشرانه که با چرخه‌ی آتکینسون عمل می‌کند دارای قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 179 نیوتون متری است. پیشرانه‌ی جدید به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته ی دستی عرضه می‌شود اما نسل دوم گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک کیا نیز قابل سفارش است. این گیربکس اتوماتیک همچنین با پیشرانه‌ی 2 لیتری GDI 164 اسب بخاری نیز در دسترس است که تعویض‌های نرم‌تر و مصرف سوخت بهتری دارد.

2017 Forte Sedan
2017 Forte Sedan

2017 Forte Sedan
2017 Forte Sedan

از نظر بصری، کیا سراتو/فورته 2017 دارای سپر جلوی جدید و جلوپنجره‌ی پوزه‌ی ببر کشیده‌تر است که به چراغ‌های جلو متصل شده و نمایی همانند اپتیما 2016 دارد. مجموعه‌ای از چراغ‌های عقب باز طراحی شده با LED های سفارشی بازنگری‌های نمای بیرونی را تکمیل می‌کنند.

2017 Forte Sedan EX
2017 Forte Sedan EX
2017 Forte Sedan
2017 Forte Sedan

2017 Forte Sedan
2017 Forte Sedan

کیا سه تریم جدید را پیشنهاد می‌دهد که دربردارنده‌ی تریم اسپورت S جدید است که بین دو تریم سطح پایین LX و تریم سطح بالای EX قرار می‌گیرد. مدل S جدید تنظیمات اسپورت تری را برای سیستم تعلیق فراهم می‌کند و دارای رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، چراغ‌های LED روز روشن، اسپویلر عقب و سر اگزوزهای کرومی می‌باشد. داخل کابین پوشش‌های مشکی انحصاری وجود دارد که دوخت‌های متضاد آن خودنمایی می‌کنند. دسته‌دنده و غربیلک فرمان چرمی نیز دیگر موارد برجسته‌ی کابین هستند.

2017-kia-forte-sedan-interior


صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد و از سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو حمایت می‌کند. مدل‌های S و EX به‌صورت استاندارد از انتخاب حالت رانندگی بهره می‌برند که در آن می‌توان از بین حالت‌های نرمال، اکو و اسپورت یکی را انتخاب کرد. کیا همچنین سطحی از تجهیزات ایمنی از قبیل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، تشخیص نقاط کور، دستیار تغییر لاین رانندگی و هشدار ترافیک پشتی را به سراتو/فورته اضافه کرده است.

2017_kia_cerato_australia_04_si_01-1
جزئیات مربوط به بهای این خودرو طبق گفته‌های کیا به زودی اعلام خواهند شد.

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

18 دیدگاه

  1. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مشخصاتش ارتقا پیداکرده بهتر شده
    حجم موتور 2 لیتری و قدرت 147 اسب بخار خوبه به نظرم
    البته اگه مصرف سوختش زیاد نشده باش خوب میشه

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Hamid...Audi
    Hamid...Audi
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    نیو سراتو هایی که همین الان تو ایران هستن با موتور دو لیتری توان تولیدی شون 158 اسب بخاره…
    یعنی کمتر شده؟!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3764 دیدگاه) ,

      آره کمتر شده. دیدن کسی با سراتو آفرود نمیره. برای کاهش مصرف سوخت کمش کردن.

      پاسخ
  3. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    تریم اسپورت s و سیستم کمک راننده اینها در این مدل لحاظ شدن باینکه برند کیا موتورز کاملا قبول دارم و پیشرفت چشم گیر اون از افتخارات این محصول کره ای میدونم و بعلاوه سراتو را خودرویی در انتخاب اول بین کرولا و النترا و شورولت و اپل در نظر میگیرم و طراحی ازنو شده هدلایت های جلو و از نقطه نظر جلوه های عمومی و کلی طراحی عالی میبینم و شاید چشم بیننده را نوازش بده اما در تعجبم که چرا تریم داخلی از نسل سوم به بعد (همین نسل) واقعا کسل کننده شده بطوریکه نسل دوم (همین نسلی که سایه بان مشغول مونتاژ اون هست)به رقم قدیمی تر بودن تاریخ تولید 2010 تا پایان 2013 از تریم داخلی بهتر و زیباتری با جایگیری بهتر کلید ها و نشانگرها و داشبورد بهره میبره منظورم سراتو td هست که دکوراسیون داخلی زیباتری از هر لحاظ نسبت به سراتوی yd یعنی همین مدل 2014 تا 2017 داره

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      ماشین خوبیه خصوصا تو منطقه های آزاد با قیمت واقعیش !!

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3764 دیدگاه) ,

    کلا کیا داره عالی جلو میره. داره میشه آئودی آسیایی. مثل لکسوس که بنز ژاپنی هست.

    پاسخ
  5. رحمان
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    طراحی خیلی خوبی داره ولی چرا طراحی داشبوردشا بهتر نمیکنن.
    داشبوردش چنگی به دل نمیزنه و تکراریه.

    پاسخ
  6. maha
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    طراحی داخلیش………
    افسوس…..
    نشده آقا، نشده!

    پاسخ
  7. Amir
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونیش خوبه ولی واقعا طراحی داخلیش قدیمی و کسل کنندس و اصلا به پای کابین رقیبایی مثل سیویک و النترا نمیرسه

    پاسخ
  8. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    قسمت جلویی خودرو بخصوص چراغ های جلو خیلی بهتر از مدل قبل از این فیس لیفتش درآمده.

    پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    جالب اینجاست که تمامی کاربران بخصوص احمد باقری و المانتو و …به صراحت به کابین تکراری سراتو yd اذعان دارند و شاید این نظر بسیاری از خریدارن سراتو از 2014 به بعد باشد بنده پارسال فرصتی پیش امد و فرصت رانندگی با مدل قویتر سراتو را در منطقه آزاد پیدا کردم واقعا کیفیت رانندگی و حس امنیت و کامفورت بودن بعلاوه شتاب اینخودرو منو تحت تاثیر قرار داد اما امان از طراحی یکنواخت و بی محتوی آمپرها حذف بک لایت و..باعث شده وقتی سوار خودروی خودم (سراتو TD )میشم احساس میکنم طراحی بمراتب بهتری داره چرا تیم شرایر به این نکته بی توجه است؟؟

    پاسخ
  10. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    یو اس اس اینترپرایز همون بهنام طیبی قدیم نیستی وجدانن؟

    پاسخ
  11. مانی.الف
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام به همۀ کاربران عزیز.‏
    من چهل و سه ساله و استاد دانشگاه تهران هستم و بد یا خوب، عاشق ‏رانندگی‌ام. یک پرشیای ای.ال.ایکس (معروف به موتور زانتیا) مدل 1390 ‏دارم که به نسبت ماشین‌های قبلی‌ام (پژو 405، سمند و دویست‌وشش) ‏ازش خیلی راضی‌ام و البته با حقوق کمتر از چهار میلیون تومان در ماه بعید ‏می‌دونم هیچ‌وقت بتونم خودروی بهتر و گرون‌تری بخرم.‏
    سؤالم از دوستان اینه که آیا کیفیت، لذت و آسایش رانندگی در خودروهایی ‏مثل سراتو، مزدا 3 و ماکسیما (که عاشقش‌ام اما هیچ‌وقت نشد پشت‌اش ‏بشینم) خیلی بیشتر و بهتر از تولیدات معمولی ایران‌خودرو مثل همین ‏ماشین منه؟
    منظورم اینه که وقتی مثلاً از پشت پراید سوار پرشیای ای.ال.ایکس ‏می‌شوید، تفاوت کیفیت، آسایش سرنشین، شتاب و سرعت، فرمان‌پذیری، ‏امنیت، و . . . کاملاً محسوسه و اصلاً اینها رو نمیشه با هم مقایسه کرد. ‏آیا همین میزان تفاوت بین ای.ال.ایکس با سراتوی 2000 یا مزدا 3 وجود ‏داره؟ و آیا از تجربه کردن رانندگی لذت‌بخش و واقعی محروم مانده‌ام؟
    ممنون می‌شوم صادقانه و به‌دور از تعصب نظرتون رو بفرمایید.‏

    پاسخ
  12. علی رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    اقای مانی.متاسفانه باید بگم بله تفاوت داره…متاسفم از سه جهت اول اینکه به قول خودتون از لذت رانندگی محروم شدین.دوم اینکه چرا نباید یه استاد دانشگاه تو ایران با پول تخصصش ماشین به روز و ایمن سوار شه. و سوم اینکه چرا تولیداتمون کیفیت ندارن…

    پاسخ
  13. احمد عاقلی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جناب استاد دانشگاه اکثر تحصیل کرده ها به این ترتیب قرار دارند متاسفم

    پاسخ
  14. HADI
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    اگه کیا همین طور عالی پیش بره میتونه به راحتی جای تویوتا رو تو بازار آمریکا بگیره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.