کیاهوندا

دوئل هوندا آکورد و کیا اپتیما

به چهارمین روز برگزاری دوئل‌های خودرویی پدال رسیدیم و برای امروز به سراغ سدان‌های خانوادگی متوسط رفته‌ایم تا آن‌ها را هم به این رقابت‌های جذاب دعوت کنیم. خودروهایی که در این کلاس حضور دارند به شرح زیرند:

شورلت مالیبو

فورد فیوژن

هوندا آکورد

فولکس‌واگن پاسات

هیوندای سوناتا

هیوندای i40

کیا اپتیما

مزدا ۶

نیسان آلتیما

اوپل اینسیگنیا

پژو ۵۰۸

رنو تالیسمان

اشکودا ساپرب

سوبارو لگاسی

تویوتا اونسیس

تویوتا کمری

برای نخستین رقابت این گروه سدان‌هایی را روبروی هم قرار داده‌ایم که هر دو در کشورمان هم حضور دارند یعنی هوندا آکورد از ژاپن و کیا اپتیما از کرهٔ جنوبی.

accord-vs-optima

هوندا آکورد

honda-accord-2016-1024-03

هوندا آکورد یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین خودروهای این کلاس است که همواره با هم‌وطنش تویوتا کمری بر سر عنوان پرفروش‌ترین سدان بازار ایالات‌متحده در نبرد است. بااین‌حال آکورد همواره رتبهٔ نخست یا دوم این عنوان را در اختیار دارد. آکورد در حال حاضر در نسل نهم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. البته نسل کنونی این سدان پرطرفدار ژاپنی سال گذشته در میانهٔ چرخهٔ زندگی خود فیس‌لیفتی را تجربه کرده است و هم‌اکنون در دو نسخهٔ کوپه و سدان به بازار عرضه می‌شود. برای این ماشین دو موتور چهار سیلندر ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری به همراه یک واحد ۳.۵ لیتری V6 ارائه می‌شود که ما برای تطابق با رقیب کره‌ای موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را انتخاب کرده‌ایم که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخ‌های جلو انتقال میابد.

کیا اپتیما

kia-optima-2016-1600-0e

کیا اپتیما نیز لااقل برای ما ایرانیان خودروی آشنایی است چراکه سه نسل آخر آن در کشورمان حضور داشته و خصوصاً در دو نسل آخر به فروش مناسبی هم دست پیدا کرده است؛ اما بااین‌حال اپتیما بسیار کم‌سابقه‌تر از رقیب کهنه‌کار ژاپنی است به‌گونه‌ای پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد و هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد. این نسل اپتیما که از سال ۲۰۱۵ به بازار آمده است، در طراحی کاملاً دنباله‌روی طراحی موفق نسل قبلی است و به همین دلیل برخی آن‌را یک فیس‌لیفت تلقی می‌کنند. بااین‌حال کیا اپتیما برخلاف آکورد فقط با موتورهای چهار سیلندر از ۱.۶ لیتری توربو گرفته تا ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که همین نمونهٔ اخیر در رقابت ما شرکت کرده است. این موتور ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که بسیار به آکورد نزدیک بوده و بنابراین رقابت کاملاً پایاپای و برابری را شاهد هستیم؛ اما نیروی موتور در اپتیما برخلاف رقیب ژاپنی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

مشخصات فنی

هوندا آکورد کیا اپتیما
پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۸۵ اسب بخار ۱۸۵ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۶ ثانیه ۷.۵ ثانیه
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر ۹.۴ لیتر
وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۸۶ متر ۴.۸۵ متر
قیمت پایه ۲۷ هزار دلار ۲۲.۸ هزار دلار
قیمت در ایران ۲۳۶ میلیون حدود ۱۹۰ میلیون

 

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9728201]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۲ دیدگاه‌ها

  1. shahin

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    تا اینجا به نظرم این سخت ترین دوئل و یه جورایی سنگین ترین مصاف تن به تن بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (309 ديدگاه)

      درسته که اکورد شاید کیفیت بهتری داشته باشه…ولی هنوز بعضی از امکانات پایه مثل سقف پانوراما و اتو پارک رو نداره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        شاید کیفیت بهتری داشته باشه؟؟؟!!! یعنی شما تو این شکی دارید؟؟؟ بعدشم سقف پانوراما و اتوپارک امکانات پایه حساب میشن؟؟؟ داداش اینا آپشن های ماشینای لوکسن که کره ای ها برای اینکه فروششون بره بالا میچپونن تو ماشیناشون. پس مشکل آکورد نیس که اینارو نداره. ضمناً شما برو یه تحقیق کن ببین این ماشینایی که اتوپارک دارن چند درصد مردم ازش استفاده می کنن. مخصوصاً تو ایران که کمتر استفاده میشه. چون دو حالت داره. یا یه جا خلوته و پارک کردن ماشین راحته دیگه نیازی به اتوپارک نیس. یا یه جا اینقدر شلوغه و مجبوری بین دو تا ماشین لب به لب پارک کنی که در این صورت هم اصن سیستم اتوپارک نمیتونه پارک کنه. بنز با اون همه ابهتش برای اینکه سیستم اتوپارکش بتونه پارک کنه باید فاصله بین دو ماشین حداقل 1.5 متر از طول ماشین بیشتر باشه. اگه یه راننده معمولی هم باشی با این فاصله خودتم راحت میتونی پارک کنی.
        سقف پانوراما هم دردسرهای مخصوص به خودشو داره. مثله به صدا افتادن. به شخصه خود من ترجیح میدم سقف ماشینم سانروف معمولی داشته باشه جای پانوراما. چون از اون سانروف معمولیشم استفاده ی چندانی نمیشه چه برسه به پانوراماش. اگه بیشتر استفادت از ماشین تو شهر باشه که دیگه بهت توصیه میکنم اصن سانروفتو بازم نکنی. مخصوصاً تو شهری مثل تهران که اینقدر دود و کثیفی هست که اگه باز کنی سانروفو سقف ماشینت مثل لجن میشه.
        داداش اینا یه مشت آپشن بی استفاده یا خیلی کم استفاده هستند که فقط باید پول الکی پاشون بدی. ماشین لوکس بحثش جداست. اینارو باید داشته باشه. حتی اگه استفاده ای هم نداشته باشه. اینا که لوکس نیستند.
        اتفاقاً یه نظرسنجی انجام شده بود چند وقت پیش بین مردم آمریکا که ازشون پرسیده شده بود درمورد استفادشون از آپشن ماشینشون. خیلی هاش گفته بودن اصن حاضر نیستن ماشین بعدیشون این آپشن ها رو داشته باشن یکیش همین اتوپارک بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (419 ديدگاه)

          اتفاقا آپشن زیاد خیلی خوبه و تمایز ایجاد میکنه . انتخاب من آکورده . ولی سقف پانورما و پرده ی دور به نظرم من ضروریه .لذتی که تو سقف پانورما هست عالیه . مخصوصا برای کیا سورنتو که خیلی بزرگه . تجربش کنی میفهمی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید جهرمی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          تا وقتی که آپشن رو به کیفیت و لذت رانندگی فدا کنیم همین میشه. حالا هر چی میخوای توضیح بده.
          چینیا همین جور شد ک مثل نقل و نبات تو کشورمون فروش میرن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فقط تویوتا و هوندا

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          حرف شما درسته. سقف پانوراما لذت بخشه. ولی خوب دردسر خودشو داره. مخصوصاً برای شاسی بلندها اگه بخوای باهاشون مسیرهای ناجور بری. ولی بحث من این بود که دوستمون گفت آکورد پانوراما نداره. منم میگم این نقطه ضعف آکورد نیس که پانوراما نداره. چون آپشن مخصوص ماشینای لوکس حساب میشه که حالا بعضی برندهای غیر لوکس مخصوصاً کره ای ها هم تو ماشیناشون میذارن.
          بعدشم شما میگی آپشن زیاد خیلی خوبه. بله درسته. آپشن زیاد خوبه. تا اینکه آپشن واقعی رو چی بدونی. مموری صندلی آپشنه، رادار ضد تصادف هم آپشنه. ولی این کجا و آن کجا. آپشن هایی مثل سنسور باران و سردکن صندلی و مموری صندلی کجا، آپشن های ایمنی و رانندگی خودران کجا. شما میگی سقف پانوراما رو تجربه کن می فهمی چقدر خوبه، منم میگم کروز کنترل تطبیقی رو تجربه کن می فهمی بقیه آپشنا چیزی جز بچه بازی نیستن در مقابلشون. تجربش کن می فهمی لذت واقعی تو یه ماشین چیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      نتایج نظرسنجی که خلاف اینو میگه. آکورد به راحتی و بدون هیچ دردسری و با اختلاف زیاد اپتیما رو شکست داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        منم به آکورد رای دادم.ولی همش به این فکر بودم اگه خودم بخام بخرم با این اوضاع اسف بار نمایندگی هوندا کدومو تا ٢٠٠ میلیون هزینه میکنم.اما از ایران که بگذریم در کل( بدون احتساب بحث نمایندگی و خدمات) به نظرم خود آکورد در مقابل خود اپتیما ٣٠ تا ۴٠ ٪‏ برتری داره.پیش بینی فینالیست این سگمنت از توانم خارجه…واقعا بین مزدا ۶ و آکورد و کمری رقابت نفس گیر میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علي

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      اُپتی خیلی خیلی به روزتره چه طراحی داخل و چه خارج فقط میمونه مصرف سوختش که نشان از داشتن موتور قدیمی تر و پرخور تره که به نظرم برای صحاب ماشین اصلا جای گلایه نیست و مهم نیست.
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    همین که آکورد در امریکا این چنین فروش بالایی رو تجربه میکنه به نظر من برای اثبات برتریش کافیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      یادم رفت بگم :
      آکورد داره 42 ساله میشه. از 1976.
      در حالی که نسل اول اپتیما سال 2000 عرضه شد.
      این 2 ماشین به اندازه ی ربع قرن با هم اختلاف سن و طبیعتا اختلاف تجربه دارند.
      آکورد یک بازیگر کهنه کاره و در نظر مردم جهان دیگه تثبیت شدست.
      خیلی سخته که اپتیما بخواد همچین رقیب سال خورده ای رو از میدون به در بکنه ؛
      شما نگاه کنید ؛ لکسوس LS بعد از 27 سال هنوز نمیتونه مرسدس بنز کلاس اس یا ب ام و سری 7 رو شکست بده.
      چون بنز و ب ام و در این کلاس جای پایه خودشون رو محکم کردن.
      .
      با این وجود من سرعت پیشرفت خارق العاده ی کیا رو تحسین میکنم ؛ این خودروساز خوش سلیقه و درستکار رو خیلی دوست دارم و مطمئنم یه روزمیتونه در برابر بزرگترین خوروسازان جهان خیلی بیشتر از اینی که الان هست عرض اندام کنه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Mehrbod

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (247 ديدگاه)

        فرمایش شما ، همان درک و باور اصالت هاست ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بله ؛
          اصالت و اعتماد مشتری به یک خودروساز چیزایی نیستن که در یک بازه 10 یا 20 و حتی 30 ساله به دست بیان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2412 ديدگاه)

        لکسوس LS تا سال های 2009 و 10 در آمریکا فروشش بیشتر از s کلاس و سری 7 بود و برای نمونه در 2007 و قبل بحران اقتصادی فروششون اینطور بود
        Ls لکسوس 35 هزار
        اس کلاس 26
        سری 7 هم حدود 14 هزار
        بعد از بحران فروش این کلاس خودرویی به شدت افت داشته و تقریبا از سال 2013 با ورود کلاس s یک کمی تکان خورد ولی هیچ وقت به سطح قبلی خود بر نخواهد گشت.
        قبل از اینکه از کلمه هیچوقت استفاده کنید کمی راجب اعداد و ارقام مطلع باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          لکسس یه شاهکار بود .
          تجربه زیر 30سال اما موفقیت اندازه یه خودرو ساز 100ساله .هیچ خودرویی نمیتونه از اول تاسیسش واسه رقبای پیرش خط و نشون بکشه.
          مگر اینکه زاده دست تویوتا باشه.
          فقط لکسس بود که بازار بدون رقیب المانی ها رو تکون داد .
          اصالت و اعتماد برای یه خودرو ساز در بازه 10یا 20ساله بدست نمیاد مگر اینکه اون خودرو ساز لکسس باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید جهرمی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          خودتم گفتی در امریکا. ولی آمار فروش جهانی یه چیز دیگس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ali

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (128 ديدگاه)

          عزیز اون آماری که تو میگی مربوط به کل برند لکسوس هست نه مدل Ls!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          Ali جان دوست گرامی اینترنت که دارید چرا بررسی نمیکنید!
          لکسوس در 2007 در کل 329 هزار خودرو در آمریکا فروخت که 35 هزار تای اون مربوط به LS هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. #ali.m#

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        اقا مجید کیا موتورز تاسیس 1957 هست یعنی تقریبا 60سالشه 60سال اصلا عمر کمی نیست برای یه خودرو ساز.
        کیا تازه چند 10ساله که شروع به پیشرفت کرده و کیفیتش رو زیاد کرده اونم با کمک المان .مخصوصا طراحیش .
        درحالی که لکسس کمتر از 30ساله که متولد شده و از همون اول تاسیسش هم جز بهترین ها بوده نه کپی کرده نه تقلب کرده نه امار دروغ داده .زحمت کشیده .
        و الانم چرا بعد از 27سال ؟لکسس با معرفی ls بعد از 17سال از تاسیسش برای خیلی بزرگتر از خودش شاخ و شونه کشید تا الان خودش یکی از همون بزرگاس.
        (مخلص)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علی جان اول اینکه نمیدونم کامنت من در جواب بهزاد چرا اومده این پایین !
          .
          در جواب شما باید بگم اگر میای لکسوس رو یک خودروساز 28 ساله حساب میکنی ؛ باید کیا رو یک خودروساز 19 ساله بدونی.
          تاریخ لکسوس باید با تویوتا حساب بشه ؛ تویوتا در سال 1937 تاسیس شد و الان وارد 80 سالگی خودش شده.
          مدل های لکسوس هم تا همین چند سال پیش به ( تویوتای چرم کاری شده) معروف بودند و هویت مستقلی نداشتند.
          یعنی لکسوس از حمایت تمام قد تویوتا بهره منده و از روز اول همه چیزش مال تویوتاست.
          .
          در مورد کیا :
          شما میگی کیا در سال 1957 تاسیس شده ؛ درسته ؛ اما کیا ( که قبلش گروه صنعتی Kyungsung نام داشت) در بخش بزرگی از تاریخش فقط و فقط دوچرخه ساز بوده.
          کیا تا سال 1998 هیچ ماشینی رو خودش نساخته بود و فقط محصولات مزدا؛ هوندا؛ فیات و فورد و … رو مونتاژ می کرد. این ماشین ها در بسیاری کشور ها هیچ نشانی از کیا حتی یک آرم ساده نداشتند.
          خودت خوب میدونی که مونتاژکاری در مقایسه با ساخت یک خودرو از نقطه ی صفر باعث پیشرفت علمی یک خودروساز نمیشه.
          .
          در واقع کیا در دهه ی 90 میلادی متولد شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. ...::: فقط لمبورگینی :::...

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بهزاد جون:
        .
        شما اگر کلمه ی ( هیچ وقت ) رو پیدا کردی به منم نشون بده. ????
        .
        خودت تفسیر میکنی بعد خودت از همون تفسیر ایراد میگیری.
        بابا دست خوش … ?
        .
        اومدی ( هنوز ) رو به ( هیچ وقت) ترجمه کردی.
        اینا هم معنین ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          درسته دوست گرامی بنده هنوز نمیتونه را هیچوقت متوجه شدم.
          عذر خواهی میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. #ali.m#

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          مجید جون بهتره دقیق تر مطالعه کنی کیا از سال 1944 تا1957مفتول فلزی و دوچرخه میساخته پس تاریخی که گفتم دقیقا تاریخ تفییر ماهیت شرکت بوده اما بعدش شروع به ساخت خودرو به کمک فورد میکنه که حاصلش میشه همین پراید. درمورد لکسس هم شما اینجوری فکر میکنید لکسس حتی توی پلتفرم هم به جز 3یا 4محصول با تویوتا مشترک نیست .
          همیشه اساس طراحی لکسس با تویوتا فرق داشته به جز مدل lx و gx. تا نسل های قبلی .
          و مشتری هم وقتی مورد های قدیمی تر و بزرگتر وجود دارن که امتحانشو پس داده نمیاد سراغ به قول شما تویوتا با چرم بیشتر .میاد سراغ کیفیت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ace

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بیشتر مطالعه کنید.

          ( هنوز نمیتونه ) با ( هنوز نتونسته) فرق میکنه. این چیزها رو من نباید هی تکرار کنم.
          .
          به کامنت من دقت کنید و بعد جواب بدید ، عجله نکرده و‌ دست پاچه نشید.
          به خدا با ۲-۳ دقیقه وقت گذاشتن چیزی ازمون کم‌ نمیشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          مجید جان شما نوشتی هنوز نمیتونه اونوقت هنوز نتونسته دیگه جریانش چیه؟!
          خودت یکبار دیگر بخون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. سهيل

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (138 ديدگاه)

          لکسوس گنجشک رنگ شدہ رو جای قناری میفروشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ...::: فقط لمبورگینی :::...

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علی آقا منظور من زمانی بود که لکسوس تازه کارش رو شروع کرد ؛ نه الان که 3 دهه گذشته.
          الان معلومه که لکسوس داره سعی میکنه هویت مستقل از تویوتا پیدا میکنه.
          .
          شالوده ی لکسوس توسط تویوتا بنا شده و الان هم روی همون شالوده استواره .
          .
          کیفیت هم چیزیه که تویوتا در طول 79 سال به دست آورده ؛ نه لکسوس در 27 سال. ( به این جمله دقت کن) .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بهزاد

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          تویوتا چرم کاری شده!
          این داستان تمومی نداره و دو مدل suv لکسوس که فروش زیادی نداشتند و به صرفه نبود که به صورت مستقل طراحی بشن شده رفرنس برخی دوستان!
          آقا جان تمام تشکیلات طراحی و تولید لکسوس با تویوتا متفاوته و شما کافیه برید فیلم های کارخانه tahara و چند تای دیگرو مشاهده کنید.
          البته هیچ وقت بهانه ها تمام نمیشه و به پلت فرم گیر خواهید داد که اینجا باز برید ببینید گروه vw به خصوص اشکودا و audi و seat از پلت فرم های مشترک استفاده میکنند و این نشانه ی بدی نیست و هیچکس نمیگه این audi که خریدی مثلا با seat و اشکودا و vw پلت فرمشون و بیشتر قطعات مکانیکیشون مشترکه!
          کیا کجا بعد از فورد از صفر شروع کرد و مستقل شد؟ بعد از اضافه شدن به هیوندای از پلت فرم های این شرکت استفاده میکنه و کل ساختارش به جزء طراحی با این شرکت یکیه.
          اینارو بی خیال اونقدر پارادوکس در نظرات دوستمون وجود داره که نمیشه به همشون پرداخت، یجا میگه این برند اصالت داره و اون یکی در حدش نیست ، حالا اینجا بازنده بودن را به حساب دیراومدن میزنه و براش آرزوی موفقیت میکنه و وقتی بحث لکسوس پیش میاد کلا نظرات یک بام و دو هوا میشه ولی در مطلب جنسیس از در دیگری وارد میشه و عمرا بگه هیوندای چرم کاری شده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. بیژن

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (255 ديدگاه)

      چون ساخت آمریکاست. C_RV هم همینطور. بخاطر همینم خدماتش و پلاک شدنشون فعلا متوقف شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فقط تویوتا و هوندا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (571 ديدگاه)

    بیچاره اپتیما. همین اول کاری گیرحریف قدری افتاده و حذفش حتمی و زودهنگام خواهد بود :)
    آکورد یه پای فیناله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      البته در صورتی که تا فینال به مزدا 6 (تا حدودی هم کمری) نخوره. خیلی از بچه های پدال عاشق مزدا 6 هستند. به نظر من مزدا 6 بیشترین شانس قهرمانی رو تو این سگمنت داره. بعدشم آکورد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پژمان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (59 ديدگاه)

    این یکی رو خوب اومدی پدال
    و همچنین به دوستان کره ای باز هم باید این مژده رو بدم که تا ژاپنی جماعت هست کره مخصوصا کیا باید بره لالا………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      مگه قرار بود غیر از این باشه؟؟؟ صنعت خودروسازی ژاپن کجا و کره کجا. کره ای خوبه. اما ژاپنی عالیه. و تا وقتی عالی هست چرا آدم باید بره سمته خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پژمان

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (59 ديدگاه)

        متاسفم که ما باید خوبه رو زیاد ببینیم از دست انحصار طلبا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سهيل

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (138 ديدگاه)

        کره ای ضعیفه ژاپنی بهتره ولی بازم ضعیفه سوعدی و آمریکایی و ایتالیایی خوبه ولی آلمانی عالیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Behrouz .anzali

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (37 ديدگاه)

    سلام. من هوندا رو انتخاب میکنم هم با اصالت هست و قیمتش خوبه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      هنوز برند آسیایی با اصالت بوجود نیومده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اپتیما در این نسل حرف جدیدی برای گفتن نداشت. اون انقلابی که با نسل قبلی در محصولاتش ایجادکرد نتونست در این نسل ادامه بده.اما چیزی از خوبیاش کم نمیکنه. کماکان گزینه قوی ای برای رقابت با ماشینای این سگمنته.
    اما ب خاطر کیفیت رانندگی بهتر و راحتی بیشتر، فروش بالاتر و امتیازاتی که در آزمون های مختلف نسیب آکورد شده بنده به آکورد رأی دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ضمنا قیمت پایه هوندا اکورد همین الان نگاه کردم دقیقا مدل 2017 قیمت پایه نوشته 22,455 دلار تا 34.930 دلار
      من نمیدوم چرا تو جدول قیمت پایه اکورد رو 27 هزار دلار نوشتند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر دهقان

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (691 ديدگاه)

        سامان عزیز
        اون قیمت 22 هزار دلاری مربوط به نسخۀ 2 لیتری و گیربکس دستی آکورده درحالیکه نمونۀ مورد بررسی ما 2.4 لیتری با گیربکس CVT هست.
        اینم منبع قیمت و مشخصات:

        http://www.caranddriver.com/reviews/2016-honda-accord-sedan-ex-test-review

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          داش نگاه کردم
          انگلیسیم زیاد تعریفی نداره والی اون پایین قیمت رو نوشته بود 23.330 دلار

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          جناب دهقان ممنون از زحمات شما و سایر نویسندگان گرامی.
          مدل پایه که شروعش 22455 دلار هست با گیربکس دستی درسته اما در صورت سفارش جعبه دنده cvt فقط 800 دلار به این قیمت اضافه میکنه که میشود 23255 دلار.
          ممنون از حسن توجه شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مسعود

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    این کجا و آن کجا!
    آکورد باید با خیلی بزرگتر از اینا مقایسه شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. جواد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سیتروئنc6هم جزو این سگمنت هست .چرا نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      اون تازه تو شانگهای معرفی میشه هنوز وارد بازار نشده اینا مدلهایین که الان تو بازار حضور دارن ولی واقعا جاش خالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Ahmad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    خنده دار تر از این میشه خودروی 27 هزار دلاری میاد ایران میشه190میلیون خودروی 22 هزار دلاری میشه 236 میلیون.کلا تو یه کهکشان دیگه زندگی میکنیم ما ایرانیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش این جا اشتباهی جا به جا زده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امیر

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    به نسبت قیمت امکانات اپتیما خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ASTON

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    کیا اپتیما خیلی خوبه ولی چه میشه کرد اسیر هوندا هستم دیگه
    ولی خدایی طراحی های هوندا دیگه مث سابق عالی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. silver

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      هوندا روال سابق رو داره ادامه میده در طراحی
      ولی طراحی حجیم و فضایی کره ای ها (در این چند سال بسیار در بحث طراحی هزینه کردن و از بزرگان دنیای طراحی کمک میگیرن) باعث میشه که طراحی کمپانی هایی مثل هوندا و میتسوبیشی مثل گذشته به چشم نیاد ،ولی همچنان برتری با این کمپانی هاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    قیمت پایه هوندا آکورد 22445 دلار هست ولی اینجا 27 هزار دلار عنوان شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. silver

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    رای من هوندا ست
    چون از اون دسته افرادی هستم که تا ماشین عذر منو خواد دست از سرش برنمیدارم ، هوندا هم ثابت کرده که تجربه و توان ساخت ماشین کم استهلاک رو داره و میشه سال ها با اعتماد کامل به سفر های طولانی رفت (نمونه اش آکورد ۹۲ هست که یک میلیون مایل کارکرده بدون اینکه تعمیر موتور داشته باشه بیشتر قطعات فنی هم دست نخورده، سرچ کنید مطلب جالبیه)
    کابین هوندا هم جذاب تر از کیاست
    کیا هم ماشین خوبیه به کم استهلاکی هوندا نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یاسین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظرم اپتیما و سوناتا باید جلوی تالیسمان و پژو 508 میفتادن اونموقع رقابت جالب میشد کره ای ها جلوی ژاپنی ها و المانی ها و فورد و اشکودا هیچ حرفی برای گفتن ندارن انتخاب من اکورد دلیلشم که دیگه توضیح نمیخواد هوندا خیلی حضورش تو ایران مهجورانس مدلهای صفرش که نمیاد نمایندگیشم که اونجوریه فعالیتش واقعا خیلی کاریه سختیه براشون هوندا تولیدی جای دیگه رو وارد کنن! باید خیلی با ابهت تر میبود حضورش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      موافقم. باید اپتیما رو با تالیسمان مینداختن که جذاب بشه. چون این چند وقته که تالیسمان اومده تو ایران خیلی با اپتیما مقایسش میکنن از لحاظ محبوبیت تو ایران. دعوا بین طرفداراشون هم خیلی زیاد بوده. البته من یکی که زیاد تالیسمان ندیدم تو خیابونا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امره Emrah

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    هوندا آکورد مشخصات فنیش بهتر بود و بهش رای دادم ولی انصافا اپتیما هم خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. جرمی کلارکسون

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    آقا به اکورد رای بدید چون من میخوام اکورد بخرم 6میلیون جور کردم مونده 230 میلیون دیگش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      :) . فرض کن اون 230 تومن هم جور کردی. مگه دیگه وارد میشه آکورد که بخوای بخری. مگر دست دوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ...::: فقط لمبورگینی :::...

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آکورد که دیگه وارد نمیشه…
      چی میگی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جرمی کلارکسون

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (89 ديدگاه)

        اصن میرم اپتیما میخرم اینجوری 192 تومن کم میارم خوبه مشکلت حل شد☺

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. amin

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    رای من هوندا است به این دلایل:
    1.خودش رو طی سالیان به عنوان یک خودروی کم استهلاک ثابت کرده است
    2.مصرف سوخت کمتر
    3.ظاهر گیرا و زیباتر(البته این میتونه سلیقه ای باشه)
    4.اینکه در بازار آزادی مثل آمریکا همواره جایگاه اول یا دوم را داشته نشان از کیفیت و توانایی های بالای این محصوله.
    5.به نظر من باوقارتر و باکلاس تر از اپتیما به نظر میرسه
    6.گیربکس cvt رو من به دلیل رانندگی دلنشین و روان تر بیشتر میپسندم مثل نیسان تیانا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. joojoo

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (272 ديدگاه)

    من به آکورد رای دادم ولی خب هیچ جوره نمیتونم با گیربکس cvt هوندا کنار بیام. به خاطر کیفیت کابین ،کیفیت سواری(غیر از cvt)،هندلینگ بهتر،دووم و موندگاری و ظاهرش که دیر کهنه میشه بهش رای دادم.ولی گیربکسش بدجورروی اعصاب منه.اصلا تصور اینکه دنده ای عوض نمیشه و آدرنالینی بالا نمیره، آدمو دیوونه میکنه ولی خب به دلایل بالا کاملا برتر از اپتیماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Reventon

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    دودلیل داشت که اکوردو انتخاب کردم
    اولیش مصرف سوخت پایین تر یعنی دو لیتر در صد کیلومتر
    دومی این بود اگه یه روزی بتونم ١٩٠ چوخ جمع کنم که اپتیما بخرم،۵٠ تومن دیگه میزارم روش یه ماشینی میخرم که خدای کیفیته!لااقل میشه یه ده سال بدون خرج روش حساب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ahmad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اپتیما فقط قیافه داره و مزیتش توی طراحیشه
    ولی از نظر فنی و خیلی مشخصه های دیگه کاملا از هوندا آکورد عقبه
    البته از اختلاف قیمت هم نباید چشم پوشی کرد

    (جدا از همه این حرف ها، همون لوگو H جلوپنجره هوندا کلی ارزش و اعتبار پشتش خوابیده!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sunmartin

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    گیربکس cvt هوندا اصلا دوست ندارم اما برند هوندا را خیلی خیلی بهش احترام قائلم در زمینه طراحی خارجی و داخلی هم اگر به چشمان خود ایمان دارید امسال 2017 و سال پیش اپتیما زیباترین و اصولی ترین طراحی جایزه گرفت از red dot آلمان
    در قابلیت های فنی هوندا کیفیت هوندا هیچ بحثی نیست اما اپتیما هم چنان دیت و ما بسته نیست از یک موتور اتمسفریک 185 hp و 240 نیوتون متر گشتاور واقعا عالی است و تقریبا پایاپای با هوندا در نظر سنجی کیفیت هم اپتیما سال 2017 بعنوان خودروی برتر سدان انتخاب شد اینجا دوستداران هوندا ، باید با واقعیت کنار بیان البته در نهایت خریداران نسبت به سلیقه خود انتخاب میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ساسان.م

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خداییش آکورد و مزدا 6 رو ببرید تا فینال
    تویوتا با کمری حق اینارو خورده کلیشه ای رای ندید

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AK_007

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    من به دلیل قدیمی تر بودن آکورد و گیربکس CVT به و اروزون تر بودن اپتیما به اپتیما رای دادم هرچند اکورد از نظر مصرف سوخت و کیفیت بعد از چند سال بهتره
    ولی در کل انتخاب من در این سگمنت مزدا 6 و اگر نسل جدید آکورد معرفی بشه هوندا اکورد هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    دلم بحال رقیب کمری میسوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سهيل

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    پاسات تالیسمان و مالیبو از بقیه سرترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فيصل.

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کلا تو این کلاس خیلی سخت میشه اختلافات فاحشی پیدا کرد بین همه خودروهای ذکر شده، قیمتها و بازدهی موتور اکثرشون مثل همه. چیزی که میتونه برتری یک خودرو رو نشون بده اعتبار برندشه. اینجا آکورد و کمری و پاسات باید برن جزو ٣ تای اول.
    در ضمن آکورد اسپورت قدرتش ١٨٩ اسب بخاره
    ٢) مدل پایه آکورد بدون سانروف ٢٢۵٠٠ دلار
    ٣) نسخه فول ٢٨٠٠٠ دلاری رادار honda lane watch و کروز کنترل تطبیقی هم داره ک اپتیما نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حمیدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه کلاسی چه ماشینایی من به هوندا رای دادم چون از همه لحاظ مقرون به صرفه تر هست هرچند کمی قیمتش بالاتره ولی در طولانی مدت با مصرف سوختش جبران میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. AK_007

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    هوندا سریعتر باس مدل جدید آکوردو بده,
    طراحی بیرونیش عالیه اما طراحی داخلیش و خصوصا گیربکس CVT نسبت ب رقبا عقب تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کارال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    بدون اینکه بخواییم از رو برند انتخاب کنیم . ب نظر میرسه البته تست هایی ک شده کیفیت سواریش خیلی سر تر از کیا اپتیما هستش . و اینکه عجب مصرف سوختی هم داره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. javanmard

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کیا به کیا رای دادن. من به کیا رای بدم؟ اونا به کیا رای میدن؟ ولی حالا جدا از شوخی اولا چیزی که برای یه خودرو مهمه کیفیت و مشخصات فنی و تجربه ی خوب تو بازاره. بعدش آپشنُ این اسباب بازیهایی که توش میزارن. هوندا برای من واقعا قابل احترام هست به خصوص کیفیتش. و کیا هم محترم هست برای پیشرفتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا