رونمایی از نسل تازه کیا اُپتیما در نمایشگاه نیویورک

روز 1 آوریل یعنی 12 فروردین، کمپانی تلاشگر کیا که این روزها به‌شدت در تکاپو برای دست‌وپا کردن اصالت و اسم‌ورسم نیکی برای خود است، در غرفه اختصاصی‌اش در نمایشگاه 2015 نیویورک (NYIAS) نسل نو مدل اپتیما را معرفی کرد.

2016 KIA Optima
2016 KIA Optima

این نسل که چهارمین نسل اُپتیما محسوب می‌شود نسبت به نسل پیش از خود بزرگ‌تر شده و نمای داخلی و خارجی آن نیز شاهد تغییرات نسبتاً عمده‌ای بوده است؛ گرچه هنوز هم با نگاهی چند لحظه‌ای تشخیص خواهید داد که این یک اپتیما است!

2016 KIA Optima
2016 KIA Optima

2016 KIA Optima
2016 KIA Optima

طبق ادعای کیا افزایش 10 میلی‌متری عرض و 25 میلی‌متری فاصله بین چرخ‌های نسل جدید به بزرگ‌تر شدن فضای سرنشینان و همچنین فضای صندوق بار این سدان خانوادگی کمک زیادی می‌کند؛ در بحث آلایندگی هم این نسل (نسبت به 122-126 گرم در هر کیلومتر نسل پیشین) دی‌اکسید کربن کمتری منتشر خواهد کرد.


اپتیمای جدید با بهره‌گیری از فولاد بسیار مقاوم در بیش از 50 درصد از قسمت‌های بدنه، از مدل پیشین قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است. همچنین از پلاستیک مقاوم‌سازی شده با فیبر کربن (Carbonfiber-reinforced Plastic) یا همان CFRP هم استفاده‌شده که باعث جلوگیری بهتر از نفوذ لرزش و سروصدا به داخل کابین می‌شود.

2016 KIA Optima Interior
2016 KIA Optima Interior

خودروی به نمایش درآمده در غرفه، نسخه مخصوص بازار آمریکا بوده که قرار است در تأسیسات کمپانی در جورجیا (Georgia) آمریکا و با 3 نوعِ مختلفِ پیشرانه ساخته شود. از فنّاوری‌های بکار رفته در این نسخه می‌توان دوربین دید اطراف خودرو، کروز کنترل انطباقی، ترمز اضطراری خودکار، سامانه تشخیص نقاط کور و چراغ‌های هوشمند جلو را نام برد که می‌توانند با تشخیص خودروهای روبرویی به‌طور خودکار شدت نور را کاهش دهند.

2016 KIA Optima
2016 KIA Optima

یک نسخه هم مخصوص سایر بازارها در کره جنوبی ساخته می‌شود که تفاوت‌هایی هم با نمونه بازار آمریکا دارد، ازجمله در بخش پیشرانه که تنها یک گزینه برای سفارش وجود خواهد داشت. گفته می‌شود زمان آغاز تولیدِ این نسخه احتمالاً چند ماهِ آخر سال جاری میلادی خواهد بود و مشخصات و سطوح مختلف تجهیزات آن نیز متعاقباً از سوی کمپانی اعلام می‌شود.


نکته جالب‌توجه در مورد نسل چهارم کیا اپتیما تولید احتمالی نسخه استیشن (Estate) آن برای نخستین بار است. این طرح که چندی پیش در نمایشگاه ژنو 2015 در قالب خودروی کانسپت Sportspace به نمایش درآمد، به‌احتمال‌زیاد اواخر امسال و شاید در نمایشگاه فرانکفورت (IAA) معرفی می‌شود و از آینده نزدیک هم در سبد فروش محصولات کیا قرار گیرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

53 دیدگاه

  1. داود
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    نسل قبلش که معرفی شد، خیلی جذاب بود و تو دل برو بود، اونم به خاطر سادگیش.
    این نسلش با اینکه بیشتر به فیس لیفت میخوره تا نسل جدید، تو نگاه اول منو جذب نکرد.

    پاسخ
    1. M5
      سوابق: (194 دیدگاه) ,

      رندری ک ازش منشر شد ک خیلی عالی تر از این بود !
      اما همینم زیباست!

      پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (7 دیدگاه) ,

          درود بر کسانی که نمای جلو و چراغای کرایسلر 200 رو دیدن بعد دیس زدن

    2. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      حالا کیا دیگه به اون حدی از اصالت در طراحی رسیده که اگه روی آرمش دست بزاری بپرسی این چه ماشینیه اکثرا می گن کیا. واقعا این پیترشرایر پدر طراحی کره است. اتاق بسیار زیبا و شکیل و با کیفیت و متناسب و… داره. خیلی دوست دارم خوبی این ماشین نسبت به اکثر رقباش ثابت بشه و به جایی برسه که توی این کلا این و آکورد و مزدا6 صدر نشین باشند. کیا واقعا داره زحمت های خالصانه می کشه برای مشتری و برای برند خودش. واقعا دمش گرم….

      پاسخ
    3. faraz777
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      البته به نظر میرسه که این یه فیس لیفت باشه نه یه نسل جدید از اپتیما
      فقط هم پدال اینو یه نسل جدید گرفته اکثر سایتا میگن یه فیس لیفت هستش

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
        امین قوام‌ صفری
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        http://www.autoblog.com/2015/04/01/2016-kia-optima-new-york-2015/
        (به عبارت نسل چهارم در آخر پاراگراف اول دقت کنید)
        سایت های دیگه ای هم هستن که میتونین ببینین.
        ما که از خودمون نمیتونیم بگیم نسل جدیده!!
        به وبسایت رسمی کیا هم اگه مراجعه کنین میبینین که از عبارت all-new استفاده شده، این توصیف برای فیس لیفت ها استفاده نمیشه و برای نسل تازه یک خودرو که تغییرات گسترده نسبت به قبل داره استفاده میشه.

        پاسخ
      2. محمد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        خیر قربان. این مدل All-new هست ، معمولا مدل فیس لیفت توی ظاهر و اتاق تغییر چندانی نداره مثلا اگه دقت کنی مدل ٢٠١۴ نسبت به ٢٠١٢ تغییراتی که داشت اینکه گوشه ی چراغش کامل شد و تبدیل ب ال ای دی شد ، فرمان هم تغییر کرد و البته رینگ. اما این مدل به طور کلی تغییر های زیادی کرده ، مدل ٢٠١۴ فیس لیفت بود. کیا داره جدیدا Evoloution یاد میگیره مثل ب ام و ! اما واقعا در حد قیمتش نمیشه هیچ ایرادی رو این ماشین گذاشت.

        پاسخ
    4. omid
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      رقیق چی جذبت نکرده اون سری فصل نو با یک طراح نو از کیا بود انتظار داری هر بار بیاد شکل کلی رو تغییر بده این که کیا هست لکسس هم تا 5 سال پیش تا به حال (نه پارسال تا الان) تفاوتی خیلی فاحشی نکرده. اپتیما هست همین

      پاسخ
    5. ali
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      باز طراحی های کیا تو کره ای ها کمی منطقی تره، برای هیوندا که کلا در حال تغییر هستند و خیلی بزکش میکنن و شلوغ و کاملا مشخ هست طراحی آسیایی دارن، گرچه سعی میکنن شکل خارج رو شبیه ماشین های اروپایی و آمریکایی کنن و به یه اصالت تو طراجی برسن
      به نظر من نمای پشت خصوصا چراغها اصلا تناسب نداره ولی جلوش بهتر کار شده

      پاسخ
    6. farzad2
      سوابق: (346 دیدگاه) ,

      Salam
      Be khobi nazare mano goufti dar yek kalam..man khodam ye 2015. Daram..yani daghighan yek face lift hastesh je ba tavajoh be designer moshtaraki ke darand daghighan interior saloon sonata 2015 hastesh..cheragh ha ye aghab..sonataye 2006 ba cheraghhaye full LED va yek enhenaye bishtar..cheraghhaye jolo ham ke be nazare man nasle 3 ziba tar va khashen tare…va hamintor bayad begam az oonjaee ke khodam daram vasam khotote shakhsiyati mashin baram moheme ke hich taghiri nakarde..dar kol yek khodroye face lift shode hastesh ke albate axhaye namayesh dade shode….KMA ya hamoon kia motors of America hastesh..va model SXL limited..ke aslan in jolo panjerey chrome /ringe chrome /khotote roye bumper jolo va aghabe chrome /va naboode system UVO ke vaghan gol karde..moteasefaneh version saderati be iran aslan in shekli nist…be site aparat yek sari bezanid.. K5 ro search konid ke hamoon name asliye Optima dar korea hastesh…ronamaeeiye oon mashin daghighan chizi hastesh ke be iran miyad albate bedoone ringe chrome.ke vaseye atlas khodro arzoon tar tamom beshe

      پاسخ
  2. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    سلام
    نسل قبلی اپتیما فکر نکنم دیگه حالا حالاها تکرار بشه.نسل قبلیش به نظر من ظاهر جذاب تر داره و تناسبات طراحیش بهتر به چشم میاد.از این نسل جدید هم فقط طراحی داخلیشو دوست دارم.
    این نظر من بود،تا نظر شما چی باشه.
    ارادت

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      دقیقا همینه. برای کمری 2004 هم همین اتفاق افتاد.

      پاسخ
    2. جواد
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      اپتیما دارا ناراحت نشن ولی واقعا زشته و یه پسرفت به تمام عیاره از کیا انتظار نداشتم واقعا داشت پیشرفت میکرد

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. شاهین جان من میگم این خیلی قشنگه اما جزء اون دسته از ماشینایه که تو عکس افتضاح به چشم میان. بعضی ماشینا بدعکس هستن 🙂
      داخلشو دیدم یه لحظه تصویر سری 5 اومد تو ذهنم، شبیه نیست؟

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3141 دیدگاه) ,

        سلام داوش حسین گلم
        آره دیگه همون قضیه ی الهام گرفتنو این حرفا 😀

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل حسين
          حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          الهامو چرا گرفتن آخه؟
          خودمونیم، این الهام تا توی ب ام و میشینه میان میگن تکرای و کسل کننده شده ولی وقتی یه جای دیگه میبینیمش تازه معلوم میشه چقد خوشگله. عجب رخی داره لامصب، تکراری شدنی نیست به هیچ وجه

  3. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    اپتیما 2015 +
    سوناتا 2015 –

    من خودم به شدت +
    سوناتا رو از نزدیک دیدم.
    اپتیما از سوناتا خیلی سرتره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل متین
      متین
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      نه واقعا … فقط قسمت کنسول و دنده و جا لیوانی شبیه سوناتا هست و گرنه داشبوردش اصلا شبیه سوناتا نیست …

      پاسخ
  4. Taghavi motors
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی شده عینه BMWولی بازم داشبردش قشنگه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    چراغ جلو، جلو پنجره، سپر ها، ورودی های هوای سپر، فرم بدنه، چراغ های عقب، اگزوز ها، رینگ ماشین واقعا ( از نظر من ) بد طراحی شدن و تناسبی با هم ندارن. طراحی داخی هم بجز دریچه کولری که چسبیده به کیلومتر شمار خوبه.

    پاسخ
    1. Kasra.AMG
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      آقا پویا قطعا سر طراح کیا (پیتر شریر) که جایزه ی یک عمر طراحی موفقو گرفته بهتر از شما میدونسته چیکار کنه 😉

      پاسخ
      1. farzad2
        سوابق: (346 دیدگاه) ,

        Aziz jan oon jayezaro baraye sorento ke hanooz nayoumade to iran gerefte..man kolan mahnameye atlas khodro ro donbal mikonam..boro ye sar be site atlas khodro bezan..peyke atlas shomareye farvardin ro down load kon2mb ham bishtar nist..oon moghe mibini ke vaseye chi in jayezaro dadan behesh..vali kasani ke migan dashboardesh ba sonataye 2015 fargh dare mardone beran ye negah bendazan bad began..faghat daricheye hava az bala omade paeen hamin..nasalamati in 2 ta sherkat estelahan khahar. Hastan..daghighan az platform haye ham estefade mikonan..

        پاسخ
  6. ali2240
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    ماشین خوبی ب نظر میاد ولی فکر کنم تو اولین فیس لیفتش ،خود طراحان کیا پی به ضعف طراحی رینگ و گرافیک داخلی چراغ های جلو ببرن و اولین تغیراتو توی این نقاط اعمال کنن
    طراحی داخلی از همه نظر نسبت به نسل قبل بهتر شده

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل پیکان جوانان
    پیکان جوانان
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    بیشتر یه فیس لیفت هس تا یه نسل از خودرو
    بیرون که تقریبا نسله قبله داخل هم کپی کاری از ب ام و و مزدا 6 هست
    کلا کیا با این نسل میخواسته فقط از قافله تولید خودرو جدید عقب نیوفته

    پاسخ
    1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
      سوابق: (584 دیدگاه) ,

      آقا آرش آئودی الگوی خوبی کیا بوده . چون طراح مدلهای مختلف کیا قبل از اینکه برای کیا کار کنه توی آئودی { و vw } ماشین طراحی میکرده . یکی از اصلیترین دلایلی که باعث شده آئودی رو به عنوان الگو و منبع اصلی شباهت محصولات کیا به آئودی معرفی کنند پیتر شرایر هست .

      پاسخ
  8. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    نمیشه گفت فیس لیفت بدیه
    هر چند گلگیر های جلوش از نمای جانبی یه جوریه مخصوصا خط کاپوتش
    با این حال اپتیما جزو قشنگ ترین های بالای 100 میلیون تومن بازاره

    پاسخ
  9. GT-R'
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    مه شکن نداره. اپتیما فقط با اون مه شکن چهار تایش عشق بود. چراغ عقبش به نظر نمی رسه ال ای دی داشته باشه.در کل پس رفتend

    پاسخ
  10. GT-R'
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    بالا 160 میشه فولش بالا 170 البته با شرایط تحریم

    پاسخ
  11. عرفان
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    طراحی داخلیش تا بالای دریچه کولرلش ب ام و س
    دریچه کولرا به بالا آئودی شده
    رو دراشم که همون طراحی تخیلی سوناتا و اینا
    در کل خوب شده و لی 2014 یک چیز دیگس

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل علي رضا
    علي رضا
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    عقبش جالبه ولی جلوش خیلی قشنگ نیست و یه جورایی بی روحه مخصوصا سپر جلوش که اصلا با چراقا و جلو پنجره اش نمی خونه…اگه با همین شکل تولید بشه فروشش کمتر میشه…

    پاسخ
  13. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    زیباست..ولی بیشتر به فیس لیفت میخوره…اپتیما نسل قبل زمانی که معدفی شد از نظر طراحی واقعا سرامد بود..

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    در کل ماشین خوب و قشنگیه،ولی تا از نزدیک نبینمش نمیتونم بگم که از نسل قبلش قشنگتره یا زشت تر.
    متاسفانه طراحی داخلیش(مانیتور،دریچه های تهویه هوا،دوتا دکمه دایره ای و بینش و مدل فرمان)به طرز فجیعی از روی بنز(ترکیبی از E class و CLS) و همچنین BMW کپی شده،عکساشون رو ببینید

    پاسخ
  15. شهاب
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    بنظرم نسل قبلیش خیلی جذاب تره . سپر جلوی ماشین تو ذوق میزنه

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    من نمیدونم منظورتون از زشت شدن چیه . این ک طراحی خارجیش در حد Facelift تقییر کرده تمام المان های طراحیش تغییر خاصی نکرده بجز بامپر عقب و جلو ک دوباره طراحی شده من ک تغییر خیلی محسوسی نمی بینم . حالا چیجوری نسل قبلیش خیلی قشنگ تر بود نمیدونم . طراحی داخلیش با الهام از بی ام و س نمیگم تقلید . ینی کسی ک داشته طراحیش میکرده تو ذهنش بی ام و بوده و کشیده . بنظر من داخلش خیلی بهتر شده . زیادی ساده بود نسل قبل . از نظر موتوری چه تغییری کرده ؟ فقط تو این مقاله اشاره شده با سه نوع پیشرانه ارائه میشه .

    پاسخ
  17. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    برای من نظرات کاربران گرامی که بی ام دبلیو و پورشه و بوگاتی خودروهای مورد علاقه اونهاست و از کیا تعریف و تمجید کردند بسیار مهم است چراکه این دسته از کاربران نسبت به سایر کاربران وسواس و انتخاب های موشکافانه تری دارند و کمال گراتر و تمامیت خواه هستند ازین روی تمجید و تبریک ایندسته از منتقدان از کیا اپتیما نشاندهنده ارزشهای والای کمپانی کیا موتور شرایر و تیم جسور و توانایی های بالای این شرکت است به جرات میتوان گفت کیا ریو کیا اپتیما و کیا پروسید و اسپورتیج جزو زیباترین طراحی های تاریخ خودروسازی جهان هستند دریافت جوایز متعدد توسط کیا موتورز از محافل خودرویی و مجلات و نشریات مطرح آلمانی آمریکایی و سویسی همه و همه بیانگر این واقعیت است که کیا موتورز به روزهای اوج خود نزدیک و نزدیکتر شده ،از منظر بنده طراحی اینتریور کیا اپتیما بی نقص و بسیار فریندلی است طراحی هدلایت ها بسبار اسپرت تر و خشن تر شده در کل افزایش فضا و طول خودرو طول محورها نوید یک رانندگی با هندلینگ بالاتر و احساس آرامش بیشتری را به سرنشینان و راننده القا میکند امیدوارم تفاهم نامه دیروز در لوزان به تفاهم کلی برسد و ما خودروهای باکیفیت کیا موتورز را با قیمتی بسبار کمتر و واقعی تر خریداری کنیم

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      کره ای هر کار کنه کره ایه همینطور چینی، اینها هم هیچ وقت تو تکنولوژی و … نمیتونند حرفی بزنند حتی تو خودروهاشون استفاده کنند
      اصلا نباید با خودروسازان و برندهای قدیمی که تاریخ صنعت خودرو با اونها بوده مقایسه کرد
      چینی ها و کره ای ها فقط در حال تقلید هستند،
      حالا کره ای ها چند سال جلوتر از چینی ها،

      پاسخ
  18. امیر ماشین باز
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هیوندای سوناتا زشت شد اپتیما خوشگل بود خوشگل ترم شد داشبورد اپتیما زشت بود. خوش گل شد ولی هیوندایی سوناتا داشبورد ش و عقبش شکل اپتیما شد داشبوردش زشت و ساده شد من عاشق سوناتا yfبودم ولی خورد تو ذوقا از این به بعد فقط اپتیما…

    پاسخ
  19. امیر ماشین باز
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هیوندای سوناتا زشت شد اپتیما خوشگل بود خوشگل ترم شد داشبورد اپتیما زشت بود. خوش گل شد ولی هیوندایی سوناتا داشبورد ش و عقبش شکل اپتیما شد داشبوردش زشت و ساده شد من عاشق سوناتا yfبودم ولی خورد تو ذوقا از این به بعد فقط اپتیما… سوناتا خراب شد

    پاسخ
  20. فرهاد
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    به نظر من که خیلی هم حرفه ای نیستم باید بگم اینکه به نظر بعضی دوستان فیس لیفت میاد اینه که کیا تا حدودی به کلاس از طراحی رسیده و نمیشه انتظار داشت در طراحی جدیدش کل رخ ماشین بلکل تغییر کنه، البته میشه این رو به حساب یه طراحی محافظ کارانه به دلیل فروش موفق نسل قبل اپتیما دونست. تا نظر شما حرفه ای ها چی باشه.

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیچ تغییر خاصی نکرده. مثلا صفحه کیلومترش بی نهایت ساده و ابتدایی طراحی شده!
    سراتو 2015 در قیاس با 2014 از این رو به اون رو شده!

    پاسخ
  22. پرهام
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    از طراحی کیا خوشم میاد الان 2 نسل هست که ماشینهای کیا زیباست .به عنوان مثال سراتو کوپ نسل قبل هنوز زیبا و به روزه .طراحی کیا بیشتر اروپاییه و با کلاس تر از هیوندای .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.