فولکس واگنکیا

نبرد سدان‌های کوپهٔ نورسیده، فولکس‌واگن آرتئون یا کیا استینگر؟

مرسدس بنز در سال ۲۰۰۴ با معرفی نسل نخست مدل CLS برای اولین بار کلاس جدید سدان کوپه را بنیان نهاد. در ابتدا در مورد موفقیت این خودرو شک و تردیدهای زیادی مطرح شد و بسیاری امیدی به موفقیت آن نداشتند اما گذشت زمان و استقبال بالای بازار نشان داد که مرسدس بنز تصمیم صحیحی گرفته و در راه درستی قدم گذاشته است. بدین ترتیب پس از موفقیت چشمگیر CLS، دیگر خودروسازان نیز برای ساخت خودرویی در این کلاس وسوسه شدند. اولین شرکتی که پس از مرسدس بنز اقدام به معرفی یک سدان کوپه نمود، فولکس‌واگن با مدل پاسات CC بود که بعداً پاسات از ابتدای نامش حذف شد. سپس آئودی با مدل A7 و ب‌ام‌و با مدل سری ۶ گرن کوپه به این جمع پیوستند و حتی بعداً با معرفی آئودی A5 اسپرت‌بک، ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه و مرسدس بنز CLA، سدان‌های کوپه به کلاس‌های پایین‌تری هم گسترش یافتند. این بازار پُر کشش موجب شد که شرکت کره‌ای کیا هم به فکر ساخت چنین خودرویی بیفتد که سرانجام نمونهٔ تولیدی آن با نام استینگر در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد. استینگر سدان کوپهٔ اسپرتی است که ادعای رقابت با بزرگان این کلاس یعنی ژرمن‌ها را دارد؛ اما در سوی دیگر فولکس‌واگن نیز چندی بعد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ نسل جدید مدل CC را با نام آرتئون معرفی کرد تا کلاس سدان‌های کوپه جذاب‌تر و رقابتی‌تر از همیشه گردد. حال در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای داشته باشیم بین جدیدترین خودروهای این کلاس یعنی دو سدان کوپهٔ اسپرت، جذاب و نورسیدهٔ کیا استینگر و فولکس‌واگن آرتئون.

volkswagen-arteon-vs-kia-stinger

طراحی خارجی

مثل همیشه مقایسه را با طراحی بیرونی دو خودرو آغاز می‌کنیم یعنی جایی که با ظاهرهایی زیبا، جذاب و البته اسپرت مواجهیم. آرتئون را می‌توان انقلابی در طراحی فولکس‌واگن تلقی کرد چراکه کاملاً از فرم ساده و محافظه‌کارانهٔ ساخته‌های قبلی این شرکت خوش‌نام آلمانی فاصله گرفته است؛ بنابراین آرتئون با استایل کوپه مانند، جلوپنجرهٔ بزرگ با چراغ‌هایی که درون آن کشیده شده‌اند و تلفیقی از خطوط منحنی و تیز بدنه، نمایی گیرا و جذاب را ارائه می‌کند درحالی‌که همچنان فولکس بودن خود را نیز نشان می‌دهد.

در سوی دیگر کیا استینگر قرار دارد که ثمرهٔ دستان هنرمند طراح آلمانی کیا یعنی پیتر شرایرر است و در نمایشگاه دیترویت هم توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در این خودرو جلوپنجرهٔ نمادین کیا معروف به پوزهٔ ببر به همراه ویژگی‌های طراحی نوینی به چشم می‌خورد درحالی‌که در قسمت جانبی و همین‌طور فرم سپر جلو تا حدودی به اپتیما شباهت داشته و در عقب هم کمی دوچ چارجر و آئودی A7 را یادآوری می‌کند. بااین‌حال این موارد نکتهٔ منفی نبوده و کلیت طراحی استینگر جذاب و متناسب از آب درآمده است اما هنگامی‌که آن‌را در کنار آرتئون خصوصاً نسخهٔ اسپرت R-Line قرار می‌دهیم در استایل ظاهری کلی، تا حدودی اوضاع به نفع رقیب آلمانی است.

طراحی داخلی

در کابین آرتئون نیز همچنان شاهد همان طراحی معروف فولکس‌واگن هستیم یعنی طراحی ساده و درعین‌حال زیبا. بااین‌حال با بکار گیری غربیلک فرمان جدید با قسمت پایینی صاف سعی شده بر ماهیت اسپرت خودرو تأکید شود درحالی‌که قرارگیری یک ساعت آنالوگ در بالای داشبورد نیز نشان از لوکس و پریمیوم بودن فرزند جدید ولفسبورگ دارد. کیا نیز زمان زیادی را صرف طراحی کابین ساختهٔ جدید خود کرده است که آن‌هم مانند آرتئون از نمایی اسپرت و درعین‌حال لوکس برخوردار شده است. در استینگر برخلاف آرتئون نمایشگر لمسی در قسمت بالایی داشبورد قرار گرفته و دریچه‌های تهویهٔ دایره شکل که برخی آن‌ها را الهام گرفته از محصولات مرسدس بنز می‌دانند در پایین آن تعبیه شده‌اند.

طول، عرض و ارتفاع کیا استینگر به ترتیب برابر با ۴.۸۳، ۱.۸۷ و ۱.۴۰ متر اعلام شده است که از رقبای اصلی آن یعنی آئودی A5 اسپرت‌بک و ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه بزرگ‌تر است. علاوه بر این، استینگر با فاصلهٔ محوری ۲.۹۰ متری نیز یکی از کشیده‌ترین فاصله‌های محوری را در بین رقبای خود دارد و کیا ادعا کرده است که در کلاس خود بیشترین فضای داخلی را ارائه می‌کند. از سوی دیگر آرتئون دارای ۴.۸۶ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۴۲ متر ارتفاع است که حتی از استینگر هم بیشتر بوده و بزرگ‌ترین خودروی این کلاس لقب می‌گیرد. همچنین فاصلهٔ محوری این سدان کوپهٔ آلمانی نیز برابر با ۲.۸۴ متر است که هرچند کمی کمتر از استینگر است اما فولکس‌واگن هم ادعا می‌کند که آرتئون بهترین فضای داخلی را در کلاس خود ارائه نموده و می‌تواند تا پنج نفر را به‌راحتی حمل کند؛ بنابراین هر دو خودرو از لحاظ فضای داخلی جزء مدعی‌ها و بهترین‌های این کلاس هستند.

پیشرانه

اما می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این رقابت یعنی پیشرانه و مشخصات فنی. کیا این محصول جدید خود را به‌عنوان یک سدان اسپرت معرفی کرده و به همین دلیل لازمه‌های اصلی این عنوان یعنی سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و پیشرانهٔ پرتوان V6 را برای آن در نظر گرفته است تا استینگر پس از سدان لوکس کیوریس، دومین ساختهٔ دیفرانسیل عقب کیا لقب گیرد. در بالاترین مدل این سدان اسپرت یک موتور ۳.۳ لیتری V6 بای‌توربو ارائه شده است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارد و استینگر را به سریع‌ترین ساختهٔ کیا تبدیل می‌کند؛ اما در سطحی پایین‌تر یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو نیز قابل انتخاب است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که برای بازار اروپا یک پیشرانۀ ۲.۲ لیتری توربو دیزل نیز ارائه شده است.

2-kia-stinger

فولکس‌واگن اما برخلاف کیا، برای آرتئون تنها موتورهای چهار سیلندر را در نظر گرفته درحالی‌که سیستم انتقال قدرت آن نیز از نوع دیفرانسیل جلو است. به همین دلیل در این مقایسه، آرتئون را در برابر نسخهٔ چهار سیلندر استینگر قرار می‌دهیم تا شاهد رقابت عادلانه‌ای باشیم. برای آرتئون در کل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی پایه و دو پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو بنزینی و دیزل اما با سطوح قدرت مختلف در نظر گرفته شده است. قوی‌ترین گزینهٔ این لیست، موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت است که نمونهٔ موردنظر ما هم همین قلب را در سینه دارد. نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک DSG انتقال پیدا می‌کند. البته همان‌طور که گفتیم آرتئون خودرویی دیفرانسیل جلو است اما این مدل ۲۸۰ اسبی به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion است.

2-volkswagen-arteon

در استینگر اما نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است. هنوز آمار و ارقام عملکرد نسخهٔ ۲ لیتری استینگر اعلام نشده است اما کیا شتاب صفرتاصد نسخهٔ شش سیلندر را ۵.۱ ثانیه اعلام کرده است. این در حالی است که شتاب صفرتاصد آرتئون با موتور چهار سیلندر ۵.۶ ثانیه اعلام شده است که جای تحسین دارد. هنوز اطلاعات فنی بیشتری مانند مصرف سوخت از این خودروها اعلام نشده است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

هر دو سدان این نبرد قصد رقابت با خودروهای پریمیوم را داشته و خود را نیز پریمیوم می‌دانند. به همین دلیل هر دو به طیف گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی و رفاهی مجهز شده‌اند که تعدادی از آن‌ها را در اینجا ذکر می‌کنیم. در آرتئون بسته به هر تیپ مواردی چون صندلی‌های برقی شش جهتهٔ جلو با گرم‌کن و سیستم صوتی با هشت بلندگو به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند درحالی‌که صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر سربالا و صفحه‌نمایش مرکزی ۹.۲ اینچی با قابلیت تشخیص حرکت دست نیز از تجهیزات سفارشی هستند. در بخش ایمنی نیز فولکس‌واگن فرزند جدید خود را به سیستم‌های ایمنی فراوان و پیشرفته‌ای مجهز کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به آخرین نسخه از کروز کنترل تطبیقی فولکس‌واگن، نسخهٔ جدیدی از سیستم نور در پیچ این شرکت و نسل دوم دستیار اضطراری فولکس‌واگن اشاره کرد.

8-volkswagen-arteon

از طرف دیگر در استینگر نیز شاهد تجهیزاتی چون سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با پنج حالت رانندگی مختلف، ساب ووفر ، سیستم هشدار توجه راننده، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی لمسی هستیم.

8-kia-stinger

نتیجه

هر دو خودروی استینگر و آرتئون از برترین محصولات سازندگان خود هستند و امید زیادی به موفقیت دارند. در ابتدا برای نتیجه‌گیری بهتر است نگاهی به قیمت دو خودرو داشته باشیم. قیمت استینگر هنوز اعلام نشده است اما گفته می‌شود که قیمتی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار خواهد داشت. همچنین گفته شده که قیمت نسخهٔ شش سیلندر آن زیر ۵۰ هزار دلار خواهد بود که در این صورت به انتخابی مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌شود. در سوی دیگر قیمت پایهٔ نسخهٔ ۲ لیتری ۲۸۰ اسبی آرتئون از نزدیک به ۵۰ هزار یورو معادل حدود ۵۴ هزار دلار آغاز می‌شود که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از نسخهٔ چهار سیلندر استینگر است. همچنین معرفی استینگر با سروصدای زیادی همراه بود و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد اما بااین‌حال آرتئون می‌تواند به مشکل بزرگی برای استینگر تبدیل شود و اگر فولکس‌واگن یک پیشرانهٔ شش سیلندر را هم برای آن ارائه کند می‌تواند کاملاً فرزند جدید کیا را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ بنابراین در این رقابت نیز با بررسی این موارد می‌توان فولکس‌واگن آرتئون را حتی با وجود قیمت بیشتر لااقل از نسخهٔ چهار سیلندر استینگر برتر دانست اما مطمئناً اظهارنظر نهایی و حرفه‌ای را باید به زمان عرضهٔ دو خودرو به بازار، اعلام مشخصات کامل و آزمایش عملی موکول کرد. بااین‌حال نظر شما در این رابطه چیست و کدام‌یک از این دو سدان کوپۀ اسپرت را برتر می‌دانید؟

مشخصات فنی

  فولکس‌واگن آرتئون کیا استینگر
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۸۰ اسب بخار ۲۵۵ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر ۳۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DSG ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
طول/عرض/ارتفاع ۴.۸۶/۱.۸۷/۱.۴۲ متر ۴.۸۳/۱.۸۷/۱.۴۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۴ متر ۲.۹۰ متر
قیمت ۵۴ هزار دلار حدود ۴۵ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    فولکس واگن ارتئون +++++
    کیا استینگر ———

    من خودم ارتئون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MADJID

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      صد درصد فولکس واکن آرتئون.
      الان آرتئون رو به بیشتر ماشین های زیر 60/000 دلار ترجیح میدم ، کیا استینگر که دیگه جای خود داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mehdi

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      طراحی داخلش مثه همه ی خودروهای فولکس سادست،برای ی سدان معمولی قابل قبوله اما برای ی سدان اسپرت ک قشر جوانارا مد نظر داره روحیه ی اسپرت نداره طراحی داخلیش،حداقل تو بی ام و و بنز رو حیه ی اسپرت مشخصه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پویان

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من هنوز حتی مطلب رو نخوندم. میگم آرتئون.
      شاید بگین این حرفا چرت و پرته دیگه.

      ولی هیچوقت هیچوقت هیچوقت نباید محصول کره‌ای و آلمانی و حتی باهم مقایسه کرد. واقعا به صنعت آلمان توهین میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    من کیا استینگر برتر میبینم 10 هزار دلار قیمت کمتری داره و گارانتی بیشتر وطی بررسی اتواکسپرس رانندگی جذابی هم باید داشته باشه
    بهر حال درایم بررسی نسخه دولیتری کیا استینگر با فولوکس به رقابت پرداخته اگر نسخه 3.3 بود شاهد حجم و قدرت و گشتاور بیشتری بودیم
    در مورد آپشن ها هم کیا قطعا سطح بالاتری از تجهیزات داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. xan

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (52 ديدگاه)

      کیا امکاناتش بیشتره ؟ کدوم امکانات ؟ آپشنهای رانندگی خودکار رو میشه بهشون گفت آپشن نه گرم کن دسته دنده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رامین

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه کیا کجا فولکس کجا؟
    فکر کنم 1000 نفر را انتخاب کنیم و بگیم هر کدوم که دوس دارید مال خودتون، بالای 950 نفر، فولکس را بر میدارن. چه بسا اگه مثلا انتخاب بین کیا و آئودیA5 بود بالای 998 نفر، آئودی را انتخاب میکنند.
    استینگر همون آشغالی هست مثه اپتیما. اپتیما جلوی تالیسمان در فروش نابود شده چه برسه در برابر آلمانیها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      تو این که انتخاب بین برند آلمانی و کره ای هست که خب من اصلا ندید آلمانی رو انتخاب میکنم.اما موضوع دیگه این که تو جهان آزاد شما تقریبا با همین پول میتونی cls یا سری 6 گرن کوپه کارکرد پایین بخری و من با 50 هزار دلار انتخابم فولکس و کیا نیست.اما بین این دو تا قطعا ماشین آلمانی بدون شک….ولی در مورد مبحث تالیسمن و اپتیما باید بگم خودروهای فرانسوی اگر ار کره پایین تر نباشن ولی بالاتر هم نیستن و انتخاب بین اپتیما و تالیسمن کاملا سلیقه ایه . میشه از تعدد بیشتر عبور و مرور اپتیما نیو فیس در شهر نسبت به تلیسمان اینطور فهمید که رنو با وجود همه تبلیغات در بازار بالای 70 تومن در ایران جایی نداره و سند حرفم شکست تقریبا تمامی مدلهای گران قیمت رنو در ایران از رنو سیمبل تا داستر و تلیسمان و لتتیود و سفرانه و مردم حاضر نیستن برای برندی که اصالتا اقتصادی و سطح پایین حساب میشه هزینه ی زیادی بکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (3011 ديدگاه)

        بنظرت صرفا بخاطر ظاهر نبوده که اپتیما فروشش زیاده؟
        من که دلیل دیگری نمیتونم پیدا کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shahin

          ۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          چرا خب یکیش ظاهره ولی از اونجایی که تالیسمن هم خوشکله موضوع به ظاهر ختم نمیشه.عقل سلیم میگه بین ١۶٠٠ توربو و ٢۴٠٠ تنفس طبیعی اصطهلاک تنفس طبیعی کمتره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir

          ۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (56 ديدگاه)

          من یکی از عمو هام اپتیما داره اون یکی تالیسمانش یه هفته پیش رسید من با هر دو رانندگی کردم به جرعت میتونم بگم تالیسمان واقعا عالیه البته باید بگم گیربکس تالسمان واس ژاپنه و بگم موتورشو مخصوص شرایط لیران طراحی کردن تو اکثر جاها ک معرفی تالیسمانو گفتن نوشته
          تالیسملن هندلینگش کمی سفت تر از اپتیماس ولی آرامشی ک داره 100برابر بیشتر از اپتیماس
          اپتیما دست اندازارو دونه به دونه نشون میده ولی تالیسمان اسن اینجوری نیس
          و از لحاظ قدرت ک دیگه دو تا عموم هام 400 متر با هم زدن تالیسمان خورد اپتیمارو
          وقتی تالیسمانو میزاری رو حالت اسپرت با اینکه حجم موتورش پایین تره ولی تکنولوژیه نیسان-رنو روشه صدای غرشش 2 برابر اپتیما میشه من 100 درصد میگم تالیسمان تقریبا از همه لحاظ بهتر از اپتیماس حتی تو کیفیت
          با احترام به نظرات دوستان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    از نظر شتاب و قدرت در نسخه های چهار سیلندر نزدیک هم هستن از نظر زیبایی هم که سلیقه ای هست فقط میمونه قیمت که کیا خیلی به صرفه تر هست و اگه یه زمان وارد ایران بشن قطعا ۶۰ تومن ارزونتر در میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. CNA

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    اقا فولکس بهتره از لحاظ مشخصات فنی ولی
    قیمت کیا خیلی به صرفه تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ابی

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان متن فوق توسط یکی از معتبر ترین سایت های تحلیل خودرو آلمان نگارش شده است، به نظر من مقایسه یک محصول کیا با فولکسی که صاحب بزرگترین مجموعه طراحی خودرو می باشد، یک موفقیت برای کره می باشد. فارغ از نتیجه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      همین ک میشه مقایسشون کرد خودش خیلیه … کیا کاری کرده با المانی ها مقایسه شه،کاری به برند و طرفداری ندارم،منظورم تلاششونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. shirko

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    کیا هم خوبه ولی در کل ارتئون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اشکان

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    استینگر انگار یه جوون 25 ساله که فشن کرده و باشگاه رفته و عضلاتش زده بیرون،حسابی تو اوج جوونیه! فولکس انگار یه متشخص 35 ساله اس که کت و شلوار براق و پاپیون زده و تجارب زیادی تو چنته داره.ولی انتخاب من به عنوان یه جوون قطعا فولکس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فولکس یک استأیل کاملا اروپایی داره لا اقل طراحی داخلی گیراتری نسبت به کیا داره
    انتخاب من فولکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      شما اگ سنت بالا باشه شاید طراحی داخلیش گیرا باشه،اما برای ی جوون لااقل من اصن طراحی داخلیش گیرا نیست،تجربم به ثابت کرده طراحی داخلی خیلی مهم تر از خارجیه،طراحیه دخلی ۲۴ ساعت موقع رانندگی رو بروته،باید بتونی باش ارتباط برقرار کنی،تو عکس ک خیلی ساده نشون میداد،تنها ایرادشم فقط همین بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Machine

        ۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        اتفاقاً برعکسه. برای شخص من بعنوان یه جوون طراحی داخلی آرتئون کاملاً جذابتر و گیرا تر از داخل استینگر هست، کابین آرتئون ساده، اسپرت، لوکس و در عین حال زیبا است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محسن

        ۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (35 ديدگاه)

        دوست عزیز از نزدیک ببینی نظرت کاملا تغییر میکنه، هیچوقت درابره داخل ماشین از روی عکس تصمیم نگیر، تجربه اینو حداقل به من یکی ثابت کرده، من شخصا داخل فولکس واگن جتا رو توی عکس دیدم خیلی بدم اومد ولی وقتی داخل ماشین میشینی خیلی تفاوت دا ره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. كوروش

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    صد در صد فولکس
    کیفیت فوقالعاده فولکس رو هرگز با اولین تجربه کیا عوض نمی کنم اگر من بودم فولکس با ظاهر سنگین و قدرت فوقالعاده رو انتخاب می کردم اتفاقا امروز یک ترانسپورتر با کارکرد نزدیک یک میلیون کیلومتر دیدم که هنوز بعد از تقریبا سی سال موتور و گیربکس کاملا فابریک بود این خودرو سی چهل سال پیش فولکس هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. روزبه

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    درسته که آرتئون مال فولکسه و یه ماشین همه چی تموم و ایده آله . ولی فراموش نکنین که کیا هم دیگه اصلا یه ماشین کره ای به درد نخور نیست که هیچ , در خصوص استینگر هم صراحتا گفته که قصد رقابت با آلمانیا رو داره .
    برای خود من چون ظاهر ماشین به خصوص نمای درونی به اندازه پرفورمنس اهمیت داره و با توجه به قیمت پائینتر , انتخاب من استینگره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهيل

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    آرتئون انتخاب منه و از همه لحاظ سرتره ولی استینگر دیفرانسیل عقبه و اگر کیفیت بهتری داشت و کیا نبود از بین ایندو انتخاب من بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر حسین

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (70 ديدگاه)

    کی گفته فرانسوی های بالای ۷۰ میلیون در ایران موفق نیستن؟! باید می دیدید که ظرف چند دقیقه ۴ بار ثبت نام کولیوس به سرعت فروش رفت!!! تلیسمان هم فروش بسیار خوبی داشته و از بازار کره ای ها سهم قابل توجهی گرفته تا الان. ضمن اینکه فرانسوی ها به مرور زمان سهم بیشتری از بازار خواهند گرفت. از لحاظ فنی و کیفی و اصالت مقایسه رنو با کیا واقعا اشتباهه. قطعا رنو پژو و سیتروئن و دی اس از هیوندای و کیا برتر هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    منم با نظر دوستان موافقم هر چند کیا را نمیشه دست کم گرفت ولی خب بجز مسئله قیمت که مسئله مهمی هم هست قطعا انتخاب من فولکسه، چون هیچ کاستی توی طراحی این ماشین نیست. جدیدا فولکس و زیر مجموعه هاش از نظر طراحی دارن با بقیه خودرو سازا فاصلشونو زیادتر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محسن

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خودم قبلا سراتو کوپه داشتم و اصلا هم از کیا بدم نمیاد خیلی هم علاقه دارم بهش ولی خدایی کاری به بحث موتور و پیشرانه ندارم ولی طراحی داخلی و بیرونی ، فرمون ارتئون می‌ارزه به کل استینگر، یعنی بنظر من کسی که طراحی داخلی و بیرونی استینگر رو برتر میدونه باید چند سال بره ماشین سواری کنه پول بده بخره بفروشه و زیر پای اینو اون ببینه بعدش متوجه میشه کلا مسیرو اشتباه رفته، ولی در کل کیا قابل احترامه ، اما بین این دو خودرو ارتئون با فاصله برتره، یچیز دیگه هم که هست کیا باید بازم قیمتشو بیاره پایین فکر نکنم با این قیمت بتونه رقابت کنه، خیلی انتخاب‌های سطح بالایی وجود داره با این مقدار که قیمت استینگر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محسن

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کیا حداقل باید به زبان طراحی خودش احترام بزاره، الان با این طراحی داخلی استینگر، هر کیا سواری بره داخل استینگر بشینه اگر فرمون ماشین رو مخفی کنن عمرا متوجه بشه که کیا سوار شده، ولی بر عکس اون ارتئون، نمیخواد حتما فولکس واگن سوار باشی ، فقط کافیه یکم اگاه باشی به خودرو ، به محض اینکه سوار ارتئون بشی متوجه میشی که داخل یک فولکس واگن نشستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مصطفی

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قابل توجه کیا از طراحی گرفته ال آخرش دست آلمانی هاس مهندیس ها آئودی و بی ام و ..فقط اسمش مال کره س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. 100tar

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ترکیب جلوپنجره و چراغهای فلکس خوب شده ولی به قدر کافی جذاب و جوان پسند نیست. ولی کیا مث همیشه طرح جذابی انتخاب کرده و استینگر اگ بیاد ایران خوب میفروشه.قطعا انتخاب من کیا هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا