بیوککیا

نبرد سدان‌های نیمه لوکس، بیوک لاکراس در برابر کیا کادنزا

آمار و ارقام نشان می‌دهد که سدان‌های بزرگ در حال انحطاط هستند یعنی خودروهایی که زمانی جزء اصلی بازار اتومبیل آمریکا بودند؛ اما آمار فروش رو به کاهش را که کنار بگذاریم (که در سال ۲۰۱۶ هشت درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است)، در حال حاضر سدان‌های بزرگ بهتر از همیشه هستند. از نسل جدید نیسان ماکسیما گرفته تا شورلت ایمپالا و حتی کرایسلر ۳۰۰ سالخورده اما جذاب. برای سال ۲۰۱۷ اما دو خودروی جدید به این بخش آمده‌اند که آن‌ها نسل دوم کیا کادنزا و نسل سوم بیوک لاکراس هستند. خودروهایی که نسبت به نسل قبلی خود تفاوت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند.

2017-kia-cadenza-2017-buick

بیوک به‌طورکلی به ساخت سدان‌های بزرگ مشهور است اما در چند دههٔ گذشته در این کلاس خودروهای چندانی را برای فروش عرضه نکرده است ولی این سازندهٔ اصیل آمریکایی حالا با معرفی نسل جدید سدان فول سایز لاکراس دوباره به ریشه‌های خود بازگشته است. در سوی دیگر کیا بالعکس هرگز به‌عنوان سازندهٔ سدان‌های بزرگ شناخته نمی‌شود اما این شرکت چندی است با معرفی مدل‌های کیوریس و کادنزا به این بخش وارد شده و حالا با معرفی نسل دوم کادنزا یکی از شیک‌ترین سدان‌های بزرگ بازار را ارائه کرده است؛ بنابراین تصمیم داریم این دو سدان بزرگ نیمه لوکس جدید را با یکدیگر مقایسه کنیم اما کدام‌یک تاج سلطنت را از آن خود خواهد کرد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، نسخه‌های فول آپشن لاکراس و کادنزا را برای یک هفته موردبررسی و مقایسه قرار داده‌ایم.

2017-kia-cadenza-2017buick2

مقام دوم کیا کادنزا

امتیاز کلی: ۱۵۸ از ۲۰۰

رتبهٔ نهایی: ۷.۹

نزدیک به یک دهه است که خودروسازان کره‌ای به کلاس سدان‌های لوکس یورش برده‌اند و حتی به‌تازگی برند جنسیس نیز مستقل شده است. نسل دوم کیا کادنزا در طراحی به‌طور کامل متحول شده است و از این لحاظ به سمت خودروهای آلمانی متمایل شده است. درواقع اگر تمامی لوگوهای کیا را در این خودرو با لوگوی چهار حلقهٔ آئودی جایگزین کنیم، بسیاری از افراد به‌راحتی باور خواهند کرد که این یک آئودی است. نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع فول آپشن بود دارای تجهیزاتی چون تریم داخلی چرمی قهوه‌ای، رینگ‌های ۱۹ اینچی و… است. نمای داخلی کادنزا مشابه طراحی‌های اخیر بسیاری از سازندگان خودروهای لوکس خصوصاً آئودی است اما کنترلرهای آن کمی گیج‌کننده هستند.

2017-kia-cadenza-front-left

به‌عنوان یک سدان بزرگ، کیا فضای پای کافی را در کادنزا ارائه کرده است که البته هنوز هم به لاکراس نمی‌رسد اما فضای سر و شانهٔ آن کمی بیشتر از رقیب آمریکایی است. این خودرو مجهز به گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، پردهٔ عقب خودکار و پوشش سقف جیر مصنوعی درجه‌یک است که به‌طورکلی این موارد در خودروهای با دو برابر قیمت کیا پیدا می‌شوند؛ اما در جایی که کادنزا واقعاً ضعیف عمل کرد دینامیک رانندگی بود. البته هیچ‌کس از یک سدان بزرگ و خصوصاً دیفرانسیل جلو انتظار هندلینگ عالی ندارد. این سدان کره‌ای به‌صورت استاندارد مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند که عمدتاً عملکرد خوبی دارد اما گاهی به‌وضوح مزاحمت ایجاد می‌کند.

2017-kia-cadenza-profile

از لحاظ ارزش در برابر قیمت، کیا کادنزا با قیمت ۴۵ هزار دلار در صدر کلاس خود قرار می‌گیرد درحالی‌که بسیاری از تجهیزات بیوک را هم ارائه می‌کند؛ اما هرچند خرید کادنزا صرفه‌جویی در پرداخت پول را به همراه دارد ولی ما حاضریم پول بیشتری را برای خرید بیوک صرف کنیم. پیش از انجام آزمایش انتظار داشتیم که کیا خصوصاً با این استایل جذابش پیروز شود اما همان‌طور که گفته شد این خودرو دینامیک رانندگی خوبی ندارد و با آن یک سواری لذت‌بخش که درخور اتومبیلی لوکس باشد را احساس نکردیم.

2017-kia-cadenza-dashboard

در بخش ظاهری، در کادنزا امضای کیا یعنی جلوپنجرهٔ موسوم به پوزهٔ ببر همچنان دیده می‌شود که البته داخل آن‌را میله‌های عمودی پُر کرده‌اند. درون چراغ‌های جلو و عقب نیز LEDهای Z شکل کار شده‌اند که هر دو در انتها به خط شانهٔ خودرو ختم می‌شوند که در سراسر پروفیل جانبی کشیده شده است. اگر بخواهیم نقدی به طراحی این ماشین داشته باشیم می‌توان به نوار مخصوص سنسورها اشاره کرد که با فرم نه‌چندان جالبی درون جلوپنجره قرار گرفته است. البته این قطعهٔ مهمی است که در ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ خودرو مانند کروز کنترل تطبیقی نقش دارد اما بهتر بود کیا آن‌را به‌صورت متناسب‌تری طراحی می‌کرد.

در داخل نیز کادنزا راحتی بالایی را ارائه می‌کند درحالی‌که تودوزی آن به‌طور کامل با چرم باکیفیت و خوش لمس انجام گرفته است. همانند لاکراس، کادنزا هم مجهز به نمایشگر سربالا است که سرعت و ناوبری را روی شیشهٔ جلو به نمایش درمی‌آورد تا راننده از جاده چشم برندارد؛ اما بیوک در این زمینه پیشرو است چراکه اطلاعات مفید دیگری را هم روی شیشهٔ جلو نشان می‌دهد. به‌طورکلی کیا بیشتر امتیازات خود را به خاطر فضای داخلی جذابش اخذ نمود یعنی جایی که دارای تریم چوبی، ساعت آنالوگ در مرکز داشبورد و صندلی‌های زیبا است. همچنین این خودرو به سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو نیز مجهز است. هر دو خودرو به مجموعهٔ قابل‌توجهی از قابلیت‌های رانندگی هوشمند هم مجهز هستند اما بازهم لاکراس در این زمینه با توانایی پارک کردن موازی و عمودی بالاتر قرار می‌گیرد. در کل اگر به دنبال یک سدان خانوادگی با قیمت مناسب هستید، کیا کادنزا می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد.

2017-kia-cadenza-rear-quart

مقام اول بیوک لاکراس

امتیاز کلی: ۱۷۲ از ۲۰۰

رتبهٔ نهایی: ۸.۶

نسل جدید لاکراس را می‌توان تجدید حیات بیوک تلقی کرد و هرچند به‌احتمال‌زیاد آمار فروش در ایالات‌متحده این را منعکس نمی‌کند ولی لاکراس جدید اوج موفقیت و رنسانس بیوک است. این خودرو علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته، از طراحی بیرونی جدید و زیبا، یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 بهبودیافته و یک حالت رانندگی اسپرت هم بهره می‌برد. نمای داخلی این سدان فول سایز آمریکایی هرچند به پرزرق‌وبرقی کیا نیست ولی نمی‌توان شکوه داخلی آن‌را دوست نداشت. در اینجا تودوزی چرمی، صندل‌های برقی هشت جهته با گرمایش، تهویه و ماساژور و گرم‌کن غربیلک فرمان وجود دارد.

2017-buick-lacrosse-front-q

هرچند شاید لاکراس از لحاظ فضای داخلی با رقبای آلمانی، سوئدی و یا حتی هم‌وطنش یعنی لینکلن کانتیننتال مطابقت نداشته باشد ولی در کلاس خود بسیار جادار و البته راحت است به‌گونه‌ای که فضای پا و سر آن کاملاً کافی و مناسب است؛ اما غیر از این‌ها، لاکراس در نسل جدید خود حدود ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است درحالی‌که با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور، در هر دو آیتم ۱۰ درصد بالاتر از کادنزا قرار می‌گیرد. بیوک همچنین گیربکس شش سرعتهٔ نسل قبل را با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ جدید روان و کارآمد جایگزین کرده است.

2017-buick-lacrosse-profile

برای این سدان لوکس یک پکیج داینامیک با قیمت ۱۶۲۵ دلار قابل سفارش است کمک‌فنرهای تطبیقی را ارائه می‌کند. این آپشن موجب ایجاد سواری روان و صاف حتی در پیچ‌های تند می‌شود. در همین حال یک پکیج دیگر بنام Driver Confidence نیز با قیمت ۱۶۹۰ دلار قابل سارش است که سیستم پارک خودکار، ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیقی را به ماشین اضافه می‌کند؛ اما علاوه بر این‌ها، سیستم چهارچرخ محرک هم برای لاکراس قابل سفارش است که این مورد در کادنزا و حتی بسیاری از رقبا وجود ندارد؛ بنابراین با وجود معایب جزئی مانند فضای صندوق بار ناامیدکننده، بیوک لاکراس ۲۰۱۷ به‌احتمال‌زیاد بهترین خودرویی است که می‌توان در این رنج قیمت خریداری کرد.

2017-buick-lacrosse-dashboa

طراحی بیرونی این ماشین نیز بسیار زیبا است و الهاماتی از کانسپت‌های اخیر اونیر و آویستا در آن دیده می‌شود که به‌شدت خواستار تولید آن‌ها بودیم. این بدنهٔ زیبا و خوش‌تراش که بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته، لاکراس جدید را تبدیل به یکی شاهکارهای اخیر خودروسازی آمریکا نموده است. در داخل نیز شاهد طراحی کاملاً زیبا و لوکسی هستیم درحالی‌که خط چوبی تیرهٔ میانهٔ داشبورد بیش از همه جلب‌توجه می‌کند؛ اما در بخش حجم صندوق بار هرچند بیوک با تنها ۴۲۵ لیتر در پس کیا قرار می‌گیرد ولی نمایندهٔ جنرال موتورز ویژگی‌هایی دارد که سدان کره‌ای فاقد آن است و آن صندلی‌های تاشو عقب است که امکان حمل اشیاء طویل مانند چوب گلف را فراهم می‌کند. از لحاظ تکنولوژی هم جنرال موتورز در نسل جدید لاکراس عالی عمل کرده است به‌گونه‌ای که برای آن سیستم اطلاعتی-سرگرمی Intellilink با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل را به همراه اینترنت وای فای ۴G در نظر گرفته است.

در پایان می‌توان گفت غیر از فضای صندوق بار و قیمت، بیوک لاکراس تقریباً در تمامی موارد برتر از کیا کادنزا است. این سدان لوکس آمریکایی دارای رانندگی بهتر، طراحی بهتر و تکنولوژی بهتری است حتی اگر قیمت بالاتری داشته باشد. قیمت نسخهٔ چهارچرخ محرک فول آپشن لاکراس به بیش از ۵۰ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که نمونهٔ دیفرانسیل جلوی مورد آزمایش ما نیز تقریباً ۳ هزار دلار قیمت بیشتری از کادنزا دارد درحالی‌که فاقد سانروف و گرم‌کن صندلی‌های عقب است ولی بااین‌حال این موارد هم قابل‌چشم‌پوشی هستند و قطعاً بیوک لاکراس ۲۰۱۷ پیروز این نبرد خواهد بود.

2017-buick-lacrosse-rear-left-quarter

 

مشخصات فنی

  بیوک لاکراس کیا کادنزا
قیمت تست‌شده ۴۷,۴۴۵ دلار ۴۵,۳۴۰ دلار
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۳ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر ۳۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی)

منبع: nydailynews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ali.usa

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    بیوک از همه نظر بهتر بود
    به نظرم مقایسه بیخودی بود نتیجه معلوم بود از اول

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      به بیوک لازم نیست بگم افرین چون معلوم بود برنده هست
      باید به کیا گفت افرین که تونسته به جایگاهی برسه که تونسته با بیوک مقایسه بشه
      ولی تبریک میگم به دوستان امریکایی باز گل خودم

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. shahin

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      با ظاهر بیوک ارتباط برقرار نکردم.به خصوص چراغای پشتش.از دید من کیا هم تقریبا امریکاییه.و یه جورایی هم خانواده هستن این دوتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه اینا نیمه لوکسن چرا ایران خودرو به پارس میگه لوکس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من اخر نفهمیدم کادنزا لوکسه یا نیمه لوکسه
    هر جا یه چیزی نوشته!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      کادنزا نیمه لوکسه و بیوک هم تقریبا بین نیمه لوکس و لوکس هست و لوکس ساز جی ام کادیلاک هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهراب

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    این اتاق رو اگه لانگش کنن موتور هشتم براش بذارن امکاناتی مانند سقف جیر چرم طبیعی سقف شیشه ای 4تا گرمشونده از خیلی لوکسها بهتر میشه از جمله ct6 و سری5 و …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    این سواریهای طویل خیلی خوبن که مردم امریکا چنان درتب شاسی بلندو وانتن که حیف این سواریهاف ارزشمنده واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saman

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    بیوک لاکراس اصل جنسه از راحتی بیش از اندازه به تخت پادشاهی روان تشبیه شده یادمه در جائی خواندم که سرنشینان لاکراس باید مراقب باشن که خوابشون نبره چون راحتی و آرامش این خودرو مثال زدنی هستش و مبلمان بیوک لاکراس در بین خودروهای این رده بی همتاست ;-) بیوک لوسرن هم یک فول سایز عالی بود یادش گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6776 ديدگاه)

      Saman جان داداش
      مطلبی رو که در مورد راحتی صندلی بیوک گفتی واقعیته
      در مورد لوسرن هم گفتی اره یادش بخیر
      بیوک لوسرن جایگزین مدل پارک اونیو بود که معرفی شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آریا

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      راحتی و آرامش لکسس ES در بین سدان های بزرگ نیمه لوکس بهترینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. AK_007

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    البته فک کنم کنتیننتال تو سگمنت لوکسه و با سری 5 و E کلاس رقیبه
    ولی در هر صورت انتخاب من ب نظرم کنتیننتاله چون میانگین خوبی از لوکس بودن و قیمت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      درست گفتی داداش کانتیننتال رقیب کادیلاک هست و رقیب بیوک نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (6776 ديدگاه)

        لاکراس با mkz لینکلن رقیب هست و کانتینتال با محصولاتی مثل cts از کادیلاک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از همه چی مهم تر تنظیم فرمان خودرو در بیوک هست حتی در مدلای قدیمی مثل بی3 که در کشور خودمون هم هست این قابلیتو میشه دید کلا برند بیوک برند مورد علاقه من هست در مورد این بررسی هم درسته کره ای ها همیشه در برابر قیمت بهترین امکانات رو دارن ولی سواری موتور 3.6 لیتری اونم ساخت جی ام واقعا یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6776 ديدگاه)

    حمیدرضا جون
    گفتی بیوک بی3 و باز هوایی شدم
    بیوک اسکای لارک هایی که تو ایران اسمبل شدن واقعا ماشینهای معرکه ای بودن
    تمام افرادی که این ماشین رو روندن از قدرت بالاش تعریف میکنن
    پدرم در دهه های 60 یدونه دنده دستیش رو رونده بودن و میگفتن که شتاب و قدرت عالی داشت این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Madjid

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    معلوم بود لاکراس برندست ، ولی دم کیا هم گرم ، کادنزا خیلی پیشرفت داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    قطعا و بدون شک بیوک برنده هست و قبل از خوندن مطلب میدونستم اما کیا هم خوب کار کرده و تونسته با بیوک مقایسه بشه
    ارزوی موفقیت برای بیوک دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کارل شلبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    سلام به همگی من تازه وارد سایت شدم عاشق خودروها آمریکایی ام بیوک حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      کارل شلبی به سایت خوش امدی دوست من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بیوک داره برمیگرده به اوج ولی آمریکایی ها به کلاس تراک و شاسی ها علاقه بیشتری پیدا کردن ، امیدوارم بازم مثل گذشته برگرده به اوج .
    دهه ۶۰ با بیوک اسکای لارک پدرم همه جا مسافرت میرفتیم از شمال تا جنوب همه جا میرفتیم باهاش . خیلی جادار بود و صندلی های مبله خیلی راحت و موتور پرقدرت . امیدوارم روزی دوباره بیاد ایران . تو یک مقاله ای خوندم لاکراس جدید ساکت ترین برف پاکن دنیا را داره ! ببینید اهمیت آرامش کابین برای سازنده تا چه حد هست باقی بماند !
    به امید موفقیت های بیشترش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saied

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    امریکایی باز ها فعلا باید به تسلا بنازن.
    اون یکی ماشین هاش امثال فورد و شورولت خیلی خوب هستن ولی نمیشه گفت عالی هستن و میتونن رقیب هاشون رو شکست بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بالاخره بعد از چند سال تنبلی بیوک تونسته خودشو از شورولت جدا کنه و به عنوان برندی سطح بالا بدرخشه. درسته که نمیشه با کادیلاک و بی ام و مقایسه کرد اما در حد خیلی خوبی خودرویی باکلاس و درخشان هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    باینکه بلقوه کره ای ها و بخصوص کیا موتورز را واقعا دوست میدارم اما از لاکراس ts و کروز سه آمریکایی بسیار محبوب نمیتوان گذشت کادنزا طراحی زیباتر و جزئیات بیشتر اروپایی (آلمانی) دارد از طرفی لاکراس بلحاظ قدرت و راحتی قویتر از حریف است
    از مدیریت سایت درخواست دارم گزارشی در مورد
    شورولت کروز جدید تهیه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا