کیا

سدان اسپورت دیفرانسیل عقب کیا

کیا و هیوندای، سال‌ها پس از ساختن خودروهای نه‌چندان جذاب و ارزان‌قیمت، اکنون با ترکیبی از طراحی زیبا و بهبود قابل‌توجه کیفیت، مسیر خود را در جریان اصلی بازار پیدا کرده‌اند. این در حالی است که قیمت محصولات آنها نیز همچنان در یک سطح رقابتی باقی مانده است.

KIA GT Concept
خودروی مفهومی GT
اکنون نیز، پس از اینکه هیوندای دامنه خود را به کلاس خودروهای لوکس با برند «جنسیس» گسترش داده، کیا نیز ظاهراً می‌خواهد یک سدان اسپورت جدید به صورت دیفرانسیل عقب ارائه کند؛ این موضوعی است که در گزارش «رویترز» آمده است. این خبرگزاری از قول دو منبع، زمان تولید این خودروی جدید را که با کد CK شناخته می‌شود، ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی درج کرده است. همچنین قرار است که تولید این مدل سالانه به ۶۰ هزار دستگاه برسد.

KIA GT Concept
KIA GT Concept
گفته می‌شود که محل تولید این مدل جدید، پس از انتقال بخشی از تولید «ریو» به کارخانه جدید مکزیک در اوایل سال آینده میلادی، در کارخانه کیا در نزدیکی سئول کره‌جنوبی خواهد بود. این سدان اسپورت کیا می‌تواند به عنوان رقیبی برای ب‌ام‌و سری ۴ و آئودی A5 درنظر گرفته شود و احتمالاً شرایط چابک‌تر و جمع‌وجورتری نسبت به سدان‌های اسپورت معمولی خواهد داشت.

KIA GT Concept
KIA GT Concept
البته کیا قبلاً نیز اشتیاق خود را برای ساخت چنین خودرویی نشان داده است. این خودروساز کره‌ای در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه موتور شوی فرانکفورت از کانسپت GT پرده‌برداری کرد. پس از آن، برنامه‌های تولید برای این خودروی نمایشگاهی، مرتباً‌ به تعویق می‌افتاد؛ تا اینکه خبرهای جدید، احتمالاً از سبز شدن چراغ‌های تولید برای مدل زیبای GT حکایت دارد.

Kia GT Concept at 2011 Frankfurt Auto Show
Kia GT Concept at 2011 Frankfurt Auto Show
از جزئیات در این رابطه، می‌توان به این نکته اشاره کرد که این خودروی جدید ابعادی کوچکتر از جنسیس کوپه خواهد داشت و گزینه‌های پیشرانه آن شامل موتورهای ۲، ۲/۲ لیتری (احتمالاً دیزل) و ۳ لیتری خواهند بود. مطابق گزارش «رویترز»، این دومین سدان دیفرانسیل عقب کیا پس از سدان لوکس K900، و همین‌طور اولین سدان اسپورت کامپکتی است که توسط کیا یا هیوندای ارائه خواهد شد. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت که نمونه مشابه آن در سری برند جنسیس نیز ارائه شود.

2016 Kia K900 Quoris
۲۰۱۶ Kia K900 Quoris
پس از حرکت هیوندای با «جنسیس» به سمت سطوح بالاتر بازار خودرو، کیا نیاز دارد که خود را بیش از پیش، متمایز کند. در واقع، ایجاد برند جنسیس در کلاس خودروهای لوکس، شرایط را برای کیا در این حوزه، سخت‌تر از قبل کرده است. به گفته یک منبع سوم به «رویترز»، کیا که در حال حاضر هیچ‌گونه برند لوکسی ندارد، سعی دارد جایگاه خود را به عنوان یک برند «اسپورتی» در بازار پیدا کند.

KIA Novo concept
KIA Novo concept
امّا با وجود این حرکت به سمت ویژگی‌ اسپورتی، حوزه برند کیا می‌تواند با «جنسیس» تداخل پیدا کند؛ چرا که جنسیس قرار است کوپه و سدان‌ اسپورت نیز عرضه کند. ضمن اینکه، به گفته هیوندای، این کمپانی پس از به‌خدمت گرفتن آلبرت بیرمان (Albert Biermann)، مهندس ارشد سابق ب‌ام‌و M، قصد دارد که نسخه‌هایی با سطح عملکرد بالا از مدل‌های کنونی‌اش و از جمله محصولات جنسیس در دسترس مشتریان قرار دهد.

2017 Genesis G90
۲۰۱۷ Genesis G90
کیا در حالی بر روی یک سدان اسپورت جدید سرمایه‌گذاری می‌کند که قصد دارد موفقیت گذشته «سول» را، حداقل در ایالات متحده تکرار کند؛ مدلی که به رهبری پیتر شرِیر (Peter Schreyer) طراحی شد و وی کسی است که هم‌اکنون سرپرست طراحی کل گروه هیوندای موتور محسوب می‌شود. دیوید سالیوان (David Sullivan)، مدیر ارزیابی محصول در شرکت مشاوره AutoPacific در این زمینه می‌گوید:

کیا جهش زیادی با «سول» پیدا کرده و آنها به حفظ تازگی و هیجان آن فکر کرده بودند. استفاده از این فرمول برای یک سدان دیفرانسیل عقب نیز می‌تواند آنها را در جلب نظر مشتریان جوانی که از ب‌ام‌و سری ۳ خسته شده‌اند!!! و در عین حال، می‌خواهند از دست کیا سول دوران دانشگاهشان راحت شوند، به موفقیت برساند.

KIA Novo concept
KIA Novo concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. 창세기

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    من دوست دارم همه محصولات هیوندای و کیا را در پارکینگ خانم داشته باشم همه هم فول آپشن و بالاترین تیپ ععععع

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (72 ديدگاه)

      داداشه حالت خوبه؟اگه اشکال نداره یکی از زاپاست های ماشینتو بده من بفروشم قصد وام ازدواجمو پرداخت کنم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. king 918

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      حالا داشتن همه محصولا هیچ مگه پارکینگ خونتون چقدر بزرگه …………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hamid

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      منم قبلن دوست داشتم همه ی محصولات لیفان و ام وی ام رو تو خونه داشته باشم. یه نفر یه دکتر خوب معرفی کرد چند جلسه رفتم پیشش. خدا رو شکر الان خیلی بهترم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. nima

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (336 ديدگاه)

      منم دوست دارم یکی همشو فول آپشن هدیه بده تا بفروشم یه ماشین آلمانی توپ باهاش بخرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کیا Novo خیلی عالی طراحی شده و یه حالت نوستالژی و طراحی نوگرایانه به نمایش میذاره طراحی های کیا خیلی نوآورانه تر و بروز تر هست شرایر خوب بلده چکار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین آریامن

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    من ک کیا رو بخاطر دادن پراید به سایپا و بدبخت کردن ما ایرانیا نمی بخشم !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با سلام.امین خان راست میگه.اشتباهی که کیا کرد هیچ شرکتی نکرد.مثل این می مونه که یه قبضه اسلحه ژ۳ رو با یه زاغه مهمات بدین دست یه دیوونه ی زنجیری!چه هم وطنایی که بخاطر کیا پراید از دس ندادیم!خدابیامرزشون.البته شاید کیا با این کارش می خواسته دِینی که به خاطر وام های دریافتی از ایران بوده رو می خواسته اَدا کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      داداش یه اسلحه ژ3 رو بدی دست یه دیوانه و یه زاغه مهمات … آخر یه جایی تنفگ داغ می کنه از کار می افته این پراید و مدیران ناقص العقل از هزار تا دیوانه بد ترن و حالا حالا ها باید داغ رو دست مردم بزارن
      در مورد پست هم عرض کنم که
      اینجور داره تعریف می کنه انگار تاحالا چندین دهه کره ماشین دف عقب تولید کرده
      قطعا بار اول به موفقیتی نمیرسه تمام تکنولوژی هم همون طور که اشاره شد از کشور های دیگه و مهندسان کمپانی های بزرگ استفاده می که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کامران

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه عمر بود ماشین های کوپه دیفرانیسل جلو رو مسخره میکردیم میخندیدم ، حالا تازه دارن میفهمن داستان چیه ، ایشلا تا 20 ساله دیگه تکنولوژی های سیستم تعلیق ماشین های دیفرانیسل عقب رو هم بدست میارن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    این دو شرکت خیلی فعالن افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    اکنون با ترکیبی از طراحی زیبا و بهبود قابل‌توجه کیفیت، مسیر خود را در جریان اصلی بازار پیدا کرده‌اند !!!
    در حالی است که قیمت محصولات آنها نیز همچنان در یک سطح رقابتی باقی مانده است !؟!!
    پس از اینکه هیوندای دامنه خود را به کلاس خودروهای لوکس با برند «جنسیس» گسترش داده، کیا نیز ظاهراً می‌خواهد یک سدان اسپورت جدید به صورت دیفرانسیل عقب ارائه کند!!!؟

    پیدا کردن مسیر و حفظ قیمت و سطح رقابتی و برند لوکس و … این حرفا چی چیه .
    این کپی محض پورشه میشن هستش …

    http://www.pedal.ir/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%86-e-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/

    http://www.pedal.ir/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87/porsche-mission-e/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      البته کره ای ها هم یه جورایی کپی کارهاشون توجیه داره !
      آخه قرابت نزدیکی با چینی ها دارن ، و از طرفی همسایگی شون و کمال همنشین و اینا بالاخره بی تاثیر نیست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیهای خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا