شعبده‌بازی کیا؛ بررسی کادنزا 2017
شعبده‌بازی کیا؛ بررسی کادنزا 2017

شعبده‌بازی کیا؛ بررسی کادنزا 2017

از مدل پرفروش سول گرفته تا عملکرد عالی در مطالعه‌ی کیفیت اولیه‌ی جی دی پاور، کیا همیشه کمپانی‌ای روبه‌جلو بوده است.

2017 KIA Cadenza
2017 KIA Cadenza

باور کردن اینکه کیا از زمان معرفی و ورود به بازار آمریکا در سال 1994 تا به امروز چه روندی را طی کرده سخت است. اولین خودروهای کیا در بازار آمریکا از نظر مشتریان خنده‌دار و مضحک بودند اما پس از 22 سال کیا در این بازار جایگاه رفیعی داشته و شعار “قدرت سورپرایز” این شرکت بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک است.

2017 KIA Cadenza
کیا همیشه تلاش کرده تا پیشرفت کند. مدل جوان کادنزا نیز برای سال 2017 نو شده و معماری قوی‌تر، سبک‌تر و مستحکم‌تری دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای تضمین لذت بردن راننده سود می‌برد.

2017 KIA Cadenza
کادنزا تمایل دارد یک محصول خاص برای مصرف‌کنندگانی باشد که چیزی بیش از اپتیما می‌خواهند اما از طرفی چندان تمایلی به مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر K900 نیز ندارند. طراحان و مهندسان کیا رقبایی چون شورولت ایمپالا، تویوتا آوالون، کرایسلر 300 و حتی لکسوس ES 350 را در هنگام ساخت این خودرو هدف قرار داده‌اند.

2017 KIA Cadenza
از نظر ابعاد نیز کیا کادنزا 2017 درست میان رقبای خود قرار می‌گیرد. فاصله‌ی بین محورها، پهنا و طول کلی خودرو تنها چندین سانتی‌متر با حریفان متفاوت است.

2017 KIA Cadenza
در طراحی خودرو شاهد دماغه‌ی ببری برجسته شده و خطوط مستقیم ساده هستیم. این طراحی کلی تمیز و شسته‌رفته توسط افراد درک می‌شود البته طراحی آن قدری عمومی‌تر بوده و پروفایل کلی آن می‌تواند متعلق به فیوژن،200 و حتی سوناتا دانسته شود. به همین ترتیب جلوپنجره‌ی آن نیز قابل توصیف نیست. در چند کلام کوتاه باید گفت طراحی کادنزا می‌تواند نگاه‌ها را جلب کند اما ما چیزی بیش از این را می‌خواهیم.

2017 KIA Cadenza
اما خریداران در این کلاس طراحی پرزرق‌وبرق نمی‌خواهند. ساده و تمیز، جذاب و درک شده صفاتی هستند که خریداران را جذب می‌کنند و این همانی است که کیا ارائه می‌کند. به علاوه کابین خودرو نیز مهم و حیاتی است.

2017 KIA Cadenza
کابین کادنزا ناامیدکننده نیست و واقعاً ممتاز و لوکس نشان می‌دهد. از ساخته‌های لکسوس یا آکورا خیلی دور نیست و طراحی و کیفیت ساخت کابین واقعاً خوب است. فقط به تغییرات کیا از دهه 90 میلادی تا به امروز فکر کنید!

2017 KIA Cadenza
کابین کادنزا بسیار جادار است و شاید بهترین خودروی کلاس از این نظر باشد. فضای کافی برای سرنشینان صندلی‌های جلو مهیاست و صندلی عقب نیز بزرگ بوده و به همین ترتیب صندوق خودرو نیز جادار است.

2017 KIA Cadenza
اما این تنها جادار بودن نیست که کابین را ممتاز می‌کند. جنس مواد بکار رفته در کابین به‌طور غیرمنتظره‌ای خوب و باکیفیت است و شاهد پلاستیک‌هایی با کیفیت بالا، چرم خوب و کلیدهای مناسب هستیم. شایان‌ذکر است که تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نیز در کابین بکار رفته‌اند.

2017 KIA Cadenza
سومین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی UVO کیا بدون هزینه‌ای اضافی در دسترس است و حتی استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. جدای از این موارد، تجهیزات استاندارد بیشتری وجود دارد که برجسته‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای، بلوتوث، ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت و آینه عقب تاریک شونده خودکار.

2017 KIA Cadenza
با توجه به لیست پربار تجهیزات و ماهیت لوکس این خودرو، جای شگفتی ندارد که شاهد آپشن های لوکسی در کادنزا باشیم. شما می‌توانید به‌صورت الکتریکی صندوق‌عقب را باز کنید و ببندید. همچنین سانروف پانورامیک و آینه‌های تاشوی برقی نیز وجود دارند. برای دوستداران موسیقی نیز سیستم صوتی هارمن کاردون با 12 بلندگو وجود دارد که تجربه‌ی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.


برخلاف برخی رقبا، کیا کادنزا 2017 تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود. خوشبختانه این نسخه از مهندسی قوی‌ای برخوردار است.

2017 KIA Cadenza
قلب تپنده‌ی کادنزا پیشرانه‌ای 6 سیلندر و 3.3 لیتری است که قدرت 290 اسب بخاری و گشتاور 343 نیوتون متری را تولید می‌کند. این پیشرانه اصلاحاتی را به منظور کاهش آلایندگی‌ها و بهبود مصرف سوخت داشته است. کیا اعلام کرده که این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی مصرف سوخت 11.7/8.4 لیتری را در هر صد کیلومتر دارد.


به منظور ثابت کردن طول عمر خودرو و دوری از هزینه‌های تعمیر در طول مدت گارانتی 10 ساله/160 هزار کیلومتر، قوای محرکه‌ی خودرو به‌طور گسترده‌ای آزمایش شده است. مهندسان کیا به مدت 41 روز پیشرانه را روی دینامومتر و روی حداکثر فشار و دور قرار داده‌اند و بیش از یک ماه آن را تحت شدیدترین حالت‌های رانندگی آزموده‌اند.


به منظور ساده‌تر کردن کارها، کادنزا تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی 6 سیلندر این خودرو نیز به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیکی متصل است که توسط کیا و در کره جنوبی توسعه یافته است.


حرکت خودرو با کابین لوکس آن همخوانی داشته و پالایش شده و آرام به نظر می‌رسد. سواری خودرو نرم و خونسردانه بوده و حداقل در ناهمواری‌های راه که این‌گونه نشان می‌دهد. کادنزا به‌طور غیرمنتظره‌ای ساکت و آرام است. استفاده از شیشه‌ی لایه‌لایه در جلو و درب‌های جلویی و همچنین بکار بردن فوم در ستون‌های A و زیر بدنه باعث ایجاد آرامش رضایت‌بخش برای سرنشینان شده است.


البته برای رسیدن به سرعتی بیشتر باید دور پیشرانه را بالا ببرید. در دورهای پایین شاهد کمبود گشتاور هستیم و گیربکس نیز نمی‌تواند به بهبود اوضاع کمکی بکند.


گیربکس 8 سرعته کادنزا کاملاً بدون خطا عمل می‌کند. تعویض‌ها به دقت و دقیقاً در زمان مناسب انجام می‌شوند و هیچ گله و شکایتی دراین‌باره وجود ندارد. شاید کیا بخواهد درباره‌ی فروش این گیربکس به رقبا فکر کند چون واقعاً نمونه‌ای خوب است!

2017 KIA Cadenza
ترمزها نیز خوب عمل می‌کنند و ما چیزی درباره‌ی آن‌ها به یاد نداریم. سیستم فرمان نیز به همین ترتیب قابل فراموش شدن است. البته که خریداران سدان دیفرانسیل جلوی لوکسی چون کادنزا دنبال سیستم فرمان تندوتیزی همچون میاتا نیستند. خلاصه اینکه سواری کادنزا خوب بوده و هر آنچه را که شما انتظار دارید برآورده می‌کند. این خودرو یک آلترناتیو مناسب برای آوالون و یا مدلی از بیوک است.

2017 KIA Cadenza
کادنزا خودرویی خوش‌ساخت، با تجهیزات زیاد و سواری آرام است که بهایی مناسب نیز دارد.

2017 KIA Cadenza
از نظر قیمتی این خودرو بهای آغازی حدود 32 هزار دلاری برای مدل ممتاز پایه دارد. انتظار می‌رود که مدل فول آپشن لیمیتد نیز بهایی در حدود 44 هزار دلار داشته باشد.

2017 KIA Cadenza
تا به امروز کیا تنها حدود 28 هزار دستگاه کادنزا را از هنگام تولید در سال 2014 به فروش رسانده است. واضح است که این شرکت با عرضه‌ی این مدل به دنبال افزایش فروش قابل‌توجه است که با توجه به جذابیت‌های کادنزا 2017، رشد فروش امری تعجب‌آور نخواهد بود.

2017 KIA Cadenza
نقاط قوت: صندلی عقب جادار، آسایش کلی، کابین با کیفیت
نقاط ضعف: درگیر کنندگی کمتر، طراحی بیرونی کمی خسته‌کننده

مشخصات کیا کادنزا 2017

پیشرانه: 6 سیلندر 3.3 لیتری
قدرت/گشتاور: 290 اسب بخار/343 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت تخمینی (شهری/بزرگراهی): 11.7/8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت تخمینی: 44 هزار دلار

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

40 دیدگاه

      1. sina
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        یعنی عاشق نظر سنجی هاتم سامان:))

        ماکسیما اینو قورت میده راحت

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1474 دیدگاه) ,

          تو پدال نسل قبلی کادنزا رو با جدیدش مقایسه کرده بودند واسه همون

      2. AK_007
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        ماکسیما تو این رده هست?
        فکر کنم تو رده ی کمری و اپتیما باشه ها
        من طراحی اینو ترجیح میدم

        پاسخ
        1. AK_007
          سوابق: (82 دیدگاه) ,

          تو اون رده من کمری اپتیما و سوناتا هایبریدو ترجیح میدم
          ماکسیما علی رغم موتور خوب طراحیش ی مقدار شلوغه

  1. جواد
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی بیرونیش خسته کنندس؟؟؟

    پاسخ
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      بیرونش بد نیست کابینش یکم سن بالا میزنه …
      قیمت مناسبی هم داره /////

      پاسخ
    2. کیان
      سوابق: (155 دیدگاه) ,

      فرمونش و انگار فرمون جدید بی ام و ، حتی یکم بالا پایینشم نکردن !!! هرچند طراحی داخلیشم شباهتش زیاده به همون محصولات بی ام و
      چراغهای جلو و چیدمان لنز هم شباهت بسیار بسیار زیادی به لکسوس جی اس داره !

      باریکلا به کیا واقعا ؟!!!

      پاسخ
  2. حسين
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    الان یکی میاد مینویسه فقط خودرو ژاپنی
    کره ای ها فلانن🙄

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    جلو پنجرش خیلی زشته و از بقل شبیه اوپتیماست
    به نظرم طراحی زیاد جالبی نداره ولی کابین جادار و داشبورد منظمی داره و از نظر فنی هم تفاوت خاصی با گذشته نکرده

    پاسخ
  4. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    این کیا طراحی جالبی نداره و چراغ عقب و عقبش زشته.کشیده نیست این ماشین و کوچیکه.=ماشین باید مثل هیوندای گرنجور 2016 زیبا و کشیده باشه و بزرگ باشه.عاشقتم گرنجور . هیچ ماشینی مثل گرنجور زیبا نیست.این گرنجوری که امسال طراحی جدید شده منظورم نیستا .منظورم گرنجور قبلی هست

    پاسخ
  5. bkh
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    بسیار عالی.طراحی شیک و ساده.ازون ماشیناست که ۲۰سالم سواربشی دلتو نمیزنه.ماشین با طراحی اغراق امیز و جلف ۴روز جلو چشمت باشه دلتو میزنه

    پاسخ
  6. Aria
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    باحاله ولی آدمو به وجد نمیاره. موافقین؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      منو که به وجد آورد.وجدانن ازش خوشم اومد
      همش با خودم میگم اگه زنده باشم تا چند ساله دیگه از ماشینای چینی هم باید کم کم خوشم بیاد و این یکم آزار دهندس………..

      پاسخ
  7. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه بخصوص چرم و طراحی صندلی ها و حس کامفورت بودن اونها عاشق طراحی روی فرمان محل قرارگیری کلیدها و سیستم صوتی این خودرو با 12 بلندگو شدم صندلی هاش و دوخت زیگزاگی الماس گون اش بهمراه طرح درشت سوزنی واقعا حس لاکچری به هر بیننده ای میده طراحی عق و جلو خودرو بسبار هماهنگ و گارانتی 10 ساله اش واقعا کار آمده

    پاسخ
  8. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    اگه برید تو سایت هیوندای امکانات هیوندای گرنجور 2016 ببینید اونوقت چی میگید .امکانات و عکسهای زیبا و طراحی خوشکل هیوندای گرنجور تو سایت هیوندای ببینید.گرنجور 2016 لیمیتد هزاران امکانات براش گذاشته هیوندای.عاشق چراغ عقب و جلو و سقف سانروف زیبای گرنجور هستم بخدا.حتما برید تو سایت هیوندای عکسها و امکانات گرنجور رو ببینید

    پاسخ
  9. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونیش خیلی زشته این کیا.حال ادم به هم میخوره

    پاسخ
  10. karo
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا ماشین خوب وخوشکلیه…خیلی دلم میخواد اما پولشو ندارم …اگه پولشم داشتم این بی شرفا نمیذارن وارد بشه نمیدونم کی صبرمون سر میرسه؟!

    پاسخ
  11. آرماااان
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    یه زمانی یه سری میگفتن کره ای فلان و فلان میگفتن ۴تا ماشین نمیشه از کره بهش نه گفت
    جنسیس
    جنسیس کوپه
    K900
    سنتنیال

    پاسخ
  12. AK_007
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    به نظر من طراحی این و اوپتیما جدید بین محصولات کیا واقعا جالب توجه هستن
    حتی به نظر من طراحیش از K900 هم بهتره
    هیوندای امسال با آزرا جدید و کادنزا جدید رقبای عالی رو برای بقیه تو این کلاس وارد کرد
    هم از لحاظ طراحی هم کارکرد

    پاسخ
  13. ناصر
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    همیشه میگفتم که هیوندای و کیا به سرعت دارن پیشرفت میکنن و به طور کلی توی دو مورد از ژاپنیها عقب بودن یکی کیفیت متریال کابین که در نسلهای جدید به ژاپنیها رسیدن و اما مورد مهم بعدی سواری و هندلینگ بود که در هر نسل داریم میبینیم که دارن فاصله را با ژاپن کم میکنن ولی هنوز عقب هستن ولی به نظر من حداکثر در دو نسل اینده به ژاپنیها میرسن.

    پاسخ
  14. ایرانی
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    اتوموبیل زیبایی هست…

    ولی…
    44هزار دلار و این قیمتا هنوز به کیا و هیوندایی نمیاد..

    هرچند آینده بسیار روشنی پیش روشون باشه..

    تست تصادف ازش نیست؟

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      وقتی مدل های پایین تر ۵ ستاره گرفتن مطمئن باشید اینام میگیرن

      پاسخ
  15. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    همه اینا به کنار بهای آغازی 32 هزار دلار😖😖
    خدایا ما چه گناهی کردیم چه ظلمی کردیم آخه.

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      یعنی قیمت یه همچین غول باکیفیتی معادل اسباب بازی هایی مثل لیفان 820 و تیگو 5 و اینهاست!!! خدایا ما کجا زندگی می کنیم!!! 🙁 🙁

      پاسخ
  16. سیاوش
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    دوستان به نظرتون جلو و عقبش شبیه بیوک نیست ؟کاملا تابلو یه یه جورایی حرفه ا ی تقلب و تقلید کرده عقبش که کاملا مشخصه از بیوک ورانوی 2015 تقلید کرده و جلوشم که بسیار شبیه اکثر مدل های بیوک وامضای بیوک شده از کیا بعیده از چینی ها انتظاری نیست ولی کیا چرا این کارو کرده تازه با وجود بیوک چرا مردم باید برن سراغ این به نظرم این مدل چندان موفق نخواهد شد.نامیدم کرد کیا.

    پاسخ
  17. امین
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    قیمت فول آپشنش خیلی بالا درمیاد
    چیزی حدود 180 تا 200
    میشه هم قیمت تالیسمان و پژو 508
    پ.ن: نیاین با قیمت 3500 دلار حساب کنید
    گمرکی و سود دلالارو هم بکشید روش
    مرسی اه

    پاسخ
  18. milad
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    همه چیش ول کنید گارانتی 10ساله بگیرید..

    پاسخ
  19. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    تالیسمان جلوی زیبایی و کیفیت کادنزا باید تعظیم کنه کیا یک برند لاکچری محسوب میشه با محصولاتی مثل کادنزا k900

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      کیا لالچری باشه بنز خودشو آتیش میزنه

      پاسخ
  20. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    متن به معرفی بیشتر میومد تا بررسی !

    پاسخ
  21. حمید ع
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    خوبه که کلی کار کردن روش
    حیف که نمایشگرهاش معمولیه و ال سی دی و چند گزینه ای نیست
    کاش لور دنده رو یه تغییری بدن مثل بزرگان
    جلو پنجرش یاد بیوک میفتم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.