جزئیات بیشتر درمورد فیس‌لیفتِ کیا پیکانتو

پیکانتو که کوچک‌ترین فرزند کیا محسوب می‌شود به‌تازگی از سوی کمپانی مورد فیس لیفت قرارگرفته و یکسِری تغییرات ظاهری و باطنی در آن اعمال شده است.
در بخش بیرونی سپر جلو و عقب، جلوپنجره، رینگ‌های آلیاژی 14 اینچی سفارشی و بسته اسپرت سفارشی از تغییرات اعمال‌شده هستند.

KIA Picanto 2015
KIA Picanto 2015

درون کابین از کروم و پوشش باکیفیت‌تر برای صندلی‌ها استفاده‌شده و یکسِری آپشن های سفارشی برای راحتی بیشتر قابل انتخاب هستند. 5 نوع مختلف تریم شاملِ سطح 1، سطح SR7، سطح 2، سطح 3 و سطح 4 وجود دارد؛ البته یک سطح 1 Air هم وجود دارد که دارای سامانه تهویه هوا (Air Conditioner) است.

KIA Picanto 2015
KIA Picanto 2015

SR7 درواقع جایگزین VR7 قبلی است به‌علاوه سامانه تهویه هوا، کنترل‌کننده‌های روی فرمان، شیشه‌های برقی جلو، حسگر پارک عقب و ورودی بلوتوث، USB و AUX.
در سطح 2 تجهیزات موجود شامل رینگ‌های 14 اینچی آلیاژی، ورودی بلوتوث و USB و AUX و آینه‌های جانبی گرم شونده است؛ همچنین نسخه‌های دارای جعبه‌دنده دستی از سامانه تهویه هوای خودکار و چراغ‌های مه شکن جلو سود می‌برند.

KIA Picanto 2015
KIA Picanto 2015

نوع 3 هم رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی، چراغ‌های روشنایی در روزِ LED، صندلی‌های گرم شونده جلو، سیستم صوتی با 6 بلندگو و کنترل از راه دورِ روی غربیلک فرمان دارد.

2015 KIA Picanto facelift
2015 KIA Picanto Interior

سطح 4 تریم داخلی که بالاترین نسخه محسوب می‌شود دارای 4 پنجره برقی، قفل مرکزی دارای ریموت، شیشه‌های سایه‌دار، سانروف برقی، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، کروز کنترل و غربیلک فرمان گرم شونده است.

2015 KIA Picanto facelift
2015 KIA Picanto

همچنین سیستم پخش صوتی و سامانه Sat-Nav پیکانتو نیز ارتقا داده‌شده‌اند و قرار است از 3 ماهه سوم سال جاری میلادی با یک نمایشگر 7 اینچی لمسی در دسترس مشتریان قرار گیرند.

2015 KIA Picanto facelift
2015 KIA Picanto facelift

در مورد قوای محرکه، پیکانتو دارای دو پیشرانه بنزینی بسیار کوچک است که هردوی آن‌ها برای سازگاری با قوانین سرسختانه استاندارد آلایندگی یورو 6 به‌تازگی مورد بهینه‌سازی قرارگرفته‌اند.

2015 KIA Picanto facelift
2015 KIA Picanto facelift

یکی از پیشرانه‌ها به حجم 1 لیتر است که 68 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قلب کوچک در صورت وجود سامانه‌ی استارت-استاپ دارای مصرف سوخت 3.41 لیتر در یک‌صد کیلومتر و آلایندگی 95 گرم در هر کیلومتر است؛ بدون این سامانه مصرف سوخت به 3.49 لیتر در یک‌صد کیلومتر افزایش‌یافته و در هر کیلومتر هم 4 گرم دی‌اکسید کربنِ بیشتری متصاعد می‌شود. 13.9 ثانیه هم طول می‌کشد تا پیکانتو با این پیشرانه از حالت ایستاده به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


پیشرانه دوم نیز یک نمونه 1.2 لیتری 4 سیلندر است که با جعبه‌دنده دستی و تریم داخلی سطح 2 دارای آلایندگی 100 گرم در هر کیلومتر است. جالب است بدانید جعبه‌دنده خودکار با همان تریم سطح 2 مقدار دی‌اکسید کربن را به 125 گرم در هر کیلومتر می‌رساند و درواقع باعث ایجاد آلودگی بیشتر می‌شود!


بهای پیکانتو 2015 در بازار انگلستان برای مدل 3 دربِ پایه از 8,345 پوند آغاز می‌شود و در مدل 5 درب با تریم داخلی سطح 3 به حدود 12,545 پوند می‌رسد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

10 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل حامد قدسی
    حامد قدسی
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    ماشین های کوچک واقعا برای رانندگی تو شهرهای بزرگ خیلی خوبند تازه رانندگی باهاشون هم خیلی راحت تره. و این یک مزیته برای خیلی از راننده هایی که خیلی مهارت ندارند آلودگی و مصرف سوختشون هم که خیلی خوبه. من که تا اینجا نقطه ی ضعف خاصی ندیدم تا ببینیم نظر بقیه چی هست.

    پاسخ
  2. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آقای قدسی باهاتون موافقم ولی برای تهران اصلا مناسب نیست چون اینجا قاونو رعایت نمیشه و سرعت ها سرسام آوره و رانندگی با ماشین کوچک بسیار خطرناکه ! نمونه اش مرگ همسر بنیامین در ماتیز به دلیل برخورد شدید 206 از پشت سر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل حامد قدسی
      حامد قدسی
      سوابق: (216 دیدگاه) ,

      اینجا یک دیوونه خونه است نه شهر!!! من هم گفتم برای مصارف شهری مناسبه واگرنه برای توی شهر تهران باید با تانک بیرون رفت تا شاید امنیت داشته باشی!

      پاسخ
      1. mds
        سوابق: (221 دیدگاه) ,

        اینجا فرهنگ رانندگی صفر هست
        کلا فرهنگ همه چی صفره

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل esh
    esh
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    از آقای امین قوام صفری تشکر میکنم
    ولی حیف کی اینجااینقدر قیمتش زیاده

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    با این اندازه ی کوچیک،داخلش جادار به نظر میاد،مصرف سوختش هم که خیلی عالیه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    خدا خیرشون بده خودروسازان خارجیوکه برای سود خودشون ویا بخاطر مردم خودشون ویا برای خریداران محصولاتشون توکشورهای دیگه هم که شده تنوع تو محصولاتشون دارن
    کاش خودروسازان ماهم در سطح اونا بودن حتی اگه تنوعی تو محصولاتشون نداشتن هم باز میشد تحملشون کرد

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل sky watcher
    sky watcher
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    کاش اوضاع اقتصادی این اجازه رو میداد که آدم دوتا ماشین داشت یکی از اینا جمع و جور و شهری کم مصرف و پاک
    و یک ماشین درست و حسابی برای خارج از شهر و مسافرت …

    پاسخ
  7. علیرضا CAR
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    اگر این پراید این همه سال تولید نمی شد الان باید پیکانتو هیوندا ای 10 یا میراژبا حجم موتورپراید وبا کیفیت و لوکس سوار می شدیم واقعا لعنت بر سایپا وایرانخودرو.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.