کیا

شروع قیمت کیا نیرو هیبرید ۲۰۱۷ در سطحی پایین‌تر از ۲۴ هزار دلار

کیا نیرو هیبرید ۲۰۱۷ که نام خود را از «نِرون»، امپراتور روم گرفته، سخت به دنبال پایین کشیدنِ مادر تمام وسایل نقلیه هیبریدی بنزین-الکتریک، یعنی تویوتا پریوس است. برند کره‌ای با نشانه گرفتن تیغ چاقویش به سمت قلب کلاس خودروهای هیبریدی، «نیرو» را در بازار امریکا با شروع قیمتی برابر ۲۳ هزار و ۷۸۵ دلار عرضه کرده است؛ یعنی به عبارتی ۱۷۶۵ دلار کمتر از پایین‌ترین سطح قیمت پریوس.

2017 Kia Niro
بهترین مصرف سوخت در میان ۵ سطح تریم کیا نیرو مربوط به مدل پایه FE است؛ جایی که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا مصرف آن را به میزان ۴.۵۲ لیتر در شهر و ۴.۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده است. نیرو FE به صورت استاندارد با تجهیزاتی نظیر یک دوربین نمای عقب، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو همراه است.

2017 Kia Niro

2017 Kia Niro
در همین حال، آنهایی که برای به‌دست‌آوردن امکانات راحتی بیشتر، حاضرند مصرف سوخت بالاتری داشته باشند (به میزان ۴.۶۱ لیتر در شهر و ۵.۱۱ لیتر در جاده)، می‌توانند به سراغ مدل‌های مجهّزتر LX و EX بروند که به ترتیب، قیمت‌هایی برابر ۲۴۰۹۵ و ۲۶۵۹۵ دلار دارند. در نیرو LX امکاناتی مانند ریل‌های سقفی، دکمه فشاری استارت و چراغ‌های عقب LED اضافه می‌شوند و این در حالی است که در مدل سطح بالای EX، مواردی چون گرم‌کن صندلی‌ها، چراغ‌های روزانه LED، چراغ‌های مه‌شکن، سیستم مانیتورینگ نقطه کور و آینه‌های بغل جمع‌شونده خودکار همراه با گرم‌کن در اختیار قرار می‌گیرند. یک پکیج ایمنی با سیستم‌های هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار انحراف از خطوط نیز در کیا نیرو ارائه شده که قیمت آن در تریم LX برابر ۱۴۵۰ دلار ودر تریم EX، جایی که یک سانروف و سیستم کروز کنترل به پکیج ایمنی اضافه می‌شوند، برابر ۲۳۰۰ دلار است.

2017 Kia Niro

2017 Kia Niro

2017 Kia Niro
بالاترین سطح امپراتوری «نیرو» مربوط به مدل تورینگ» است که مطابق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به اندازه ۵.۱۱ لیتر در شهر و ۵.۸۸ لیتر در جاده، در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. نیرو تورینگ که قیمتش از ۳۰ هزار و ۵۴۵ دلار آغاز می‌شود، دارای مجموعه‌ای از تجهیزات لوکس به صورت استاندارد است؛ از جمله سانروف، تهویه و گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن غربیلک فرمان و یک صندلی راننده تنظیم‌شونده. همچنین مشتریان می‌توانند در قالب یک پکیج ۱۹۰۰ دلاری، امکاناتی شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از خط، کروز کننترل انطباقی و چراغ‌های جلوی HID را اضافه کنند. در همین حال، اولین خریداران نیرو می‌توانند مدل تولید محدود «لانچ ادیشن» را انتخاب کنند؛ مدلی که به دو رنگ سفید و سیاه محدود شده و شامل یک جلوپنجره مخصوص و چرخ‌های ۱۸ اینچی است. البته برای داشتن کیا نیرو لانچ ادیشن باید مبلغی معادل ۲۸۸۹۵ دلار پرداخت.

در حالی که کیا نیرو از نظر قیمت بر تویوتا پریوس برتری دارد، امّا هنوز باید بر روی مصرف سوخت خود کار کند؛ چرا که برآوردها از مصرف سوخت پریوس ۲۰۱۷ برابر ۴.۳۶ لیتر در شهر و ۴.۷ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    پریوس پرایم +++++++
    کیا نیرو ——-

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      حالا که واردات کیا به مشکل خورده ، کیا اینقدر محبوب شده .

      پریوس خیلی بهتره.

      ویدئو هاش در یوتیوب هست. مرد حدودا 55 ساله، 45 دقیقه تجربه ی ماکیت پریوس با 296000 کیلومتر کارکرد رو تعریف میکرد. در ظرف 45 دقیقه فقط تعریف میکرد. فقط و فقط تعریف میکرد. از این که کابینش بی سر و صدا بود و هست بگیر تا اینکه مصرفش بی نهایت کمه، لنت ترمزش رو تو 220000 عوض کرده !! و باتری هاش که ظرفیتشون هیچ تغییری نکرده و ….

      در این 45 دقیقه حتی یک نکته ی منفی هم نگفت.

      فیلم هاش در یوتیوب هست. ببینید و کیف کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      سامان جان فکر کنم ملت فک کردن پریوس معمولی رو میگی. برای همین به خاطر ظاهرش دیس لایک دادن. پریوس پرایم ظاهرش به مراتب زیباتر از معمولیشه و طراحی خیلی خوبی داره. مصرفش هم زیر 2 لیتره. اگه میومد ایران مطمئنم خیلی فروش میکرد. حتی بیشتر از کرولا و الانترا.این کیا نیرو هم ماشین خوبیه. ولی به شخصه نمیدونم چرا این جور طراحی های جلوی جدید کیا مثل اینو اسپورتیج جدید که جلو پنجره و چراغاش از هم فاصله دارن به دلم نمیشینه. شاید به خاط اینه که عادت ندارم بهش و متفاوته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        مجید و فقط تویوتا و هوندا جان
        من تو سایت پدال یه تجربه ای رو کسب کردم اونم اینکه
        اگه تو پدال مطلب از پراید باشه زیرش بنویسی با قیمت 20 میلیون
        بنز اس 500 مدل 2017 +++++
        پراید 111 صفر ———
        چون پست راجب پراید هست همه دیسلایک میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    این تو شهر کم تر از جاده مصرف می کنه چرا ؟؟؟؟؟؟ واقعا کسی میدونه چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      سیاوش جان همه ی ماشین های هیبریدی مصرف شهریشون کمتر از جادست. برعکس ماشین های بنزینی. دلیلش اینه که تو شهر معمولاً سرعت ماشین کمه و به اون صورت از قدرت موتور بنزینی استفاده نمیشه. برای همین خیلی از مواقع اصن موتور بنزینی کار نمیکنه و خاموشه و فقط ممکنه برای شارژ شدن باتری موتور الکتریکی در صورت کمبود شارژ استفاده شه. خصوصاً زمانی که ماشین متوقفه مثل پشت چراغ قرمز. همونطور که میدونید بیشترین مصرف بنزین زمانیه که موتور بنزینی درجا کار می کنه. برای همین در ماشین های هیبریدی که در حالت سکون فقط موتور برقی تو سرویسه، مصرف سوخت صفر هستش و میانگین مصرف سوخت شهری کلی میاد پایین. هم چنین تو سرعت های پایین هم بدون شتابگیری بیش از حد فقط موتور الکتریکی کار میکنه (البته تا جایی که شارژ باتری تموم نشه). تازه اگه شرایط طوری باشه که بتونی با سرعت بالا بدون شتاب گیری و فشردن زیاد پدال گاز حرکت کنی (مثل سرپایینی ها) بازم موتور بنزینی از سرویس خارج میشه و فقط موتور برقی برای حرکت ماشین استفاده میشه که حتی تا بالای 100 تا هم تو این شرایط میشه فقط با موتور برقی حرکت کرد.یه تصور غلطی هم که وجود داره و تو بعضی جاها میگن اینه که مثلاً میگن ماشین های تویوتا تا سرعت 40 تا فقط برقیه بعد از اون بنزینی هم میاد تو سرویس. این حرف همونطور که گفتم در شرایطی درسته که اولاً شتاب گیری زیاد و ناگهانی نداشته باشیم(چون اگه شتابگیری ناگهانی داشته باشیم سیستم هیبریدی متوجه میشه که درخواست توان بالایی از سیستم داریم لذا موتور بنزینی رو هم میاره سرویس که توان هاشون به هم اضافه شه وقدرت خروجی بالایی رو ارائه بده)، ثانیاً شارژ باتری هیبریدی کم نباشه.
      امیدوارم تونسته باشم جواب سوالتونو بدم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (221 ديدگاه)

        دوست خوبم از پاسخ مفصل شما لذت بردم و کاملا منطقی بود مرسی از لطفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (82 ديدگاه)

      به خاطر اینکه در شهر چونکه سرعت پایینه بیشتر حالت الکتریکیه ولی در بزرگراه چونکه سرعت بالاست موتور بنزینی همش روشنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. هاشم

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مگه قیمتش 23785 دلار نیست؟؟؟
    مگه خودروهای هیبریدی و الکتریکی از دادن عوارض معاف نیستن؟؟؟
    یعنی این چپاول گران مال مردم این خودرو را اگه وارد کنن به این قیمت میدن؟؟؟
    مگه پریوس 25550 دلار نیست؟؟؟؟
    پس چرا قیمتش اینجا 160 میلیون تومنه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASA

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چراغای عقب کپی شده از روی فولکس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    کیا نیرو بلحاظ مصرف در رکوردهای گینس ثبت شد
    پس لطفا مطالعات خود را بالا ببرید منکر خوب بودن پریوس نیستم اما با طراحی آن اصلا ارتباط برقرار نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آنا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،کسی میدونه مدل ٢٠١٧ کی به بازار ایران میاد و قیمت فروشش چقدر در میاد؟
    ممنون میشم اگه اطلاعى دارید بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا