کیا

مشخصات کامل کیا اسپورتیج 2017 در بازار ایران

شرکت اطلس خودرو، نماینده رسمی کمپانی کیا کره جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران از نسل جدید اسپورتیج پرده برداشت. این کراس‌اوور اندازه متوسط طی چند سال گذشته فروش خوبی را در بازار کشور تجربه کرده و امیدوار است با آمدن مدل ۲۰۱۷ بتواند این وضعیت را امتداد بخشد.

2017 Kia Sportage EX
نمای بیرونی در مقایسه با نسل پیشین بهبود پیدا کرده و با زبان طراحی کنونی کیا مطابقت کامل دارد. با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که جلوپنجره، سپر و چراغ‌های جلو، خطوط جانبی و بخش عقب به میزان زیادی دستخوش تغییر گردیده و چهره‌ای متین‌تر و آرام‌تر را به نمایش می‌گذارد.

2017 Kia Sportage
اتاق هم از طراحی شیک و زیبایی سود می‌برد و فضایی قابل‌قبول را برای چهار یا پنج سرنشین فراهم کرده است. باید منتظر بود و دید پس از ورود به بازار چه بازخوردی از مشتریان دریافت می‌کند و چه امتیازی میان رقبا بدست می‌آورد.

2017 kia sportage
طی مراسم رونمایی یک نمونه سفیدرنگ با تودوزی مشکی و کرم به نمایش عموم درآمد. باید اقرار کرد که اسپورتیج ۲۰۱۷ در ملاقات حضوری بهتر از آن چیزی که در تصاویر می‌بینید به نظر می‌رسد و بیشتر به دلتان می‌نشیند. مهم‌ترین مشکلی که دارد، جدای از بحث کیفیت مواد بکار رفته در کابین، طراحی چراغ‌های عقب است که شبیه به بعضی از خودروهای موجود در بازار می‌نماید.

2017 kia sportage
در زیر نگاهی به مشخصات کامل این تازه‌وارد کره‌ای می‌اندازیم.
ویژگی‌های فنی

  • طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۴۴۸۰ / ۱۸۸۵ / ۱۶۵۵
  • فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
  • پیشرانه: ۴ سیلندر خطی ۲۳۵۹ سی‌سی GDI – دارای ۱۶ سوپاپ
  • حداکثر توان: ۱۸۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
  • بیشینه گشتاور: ۲۳۷ نیوتون‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
  • جعبه‌دنده: شش سرعته خودکار
  • مصرف سوخت: ۸.۵ لیتر در یکصد کیلومتر (ترکیبی)
  • ظرفیت مخزن بنزین: ۶۲ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۶
موارد ایمنی
شش کیسه هوا / سامانه کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) و سراشیبی (DBC) / سامانه کنترل پایداری الکترونیک (ESP) / سامانه تشخیص نقاط کور (BSD) / کمکی پارک جلو و عقب / سامانه امنیتی اختصاصی شیشه‌ها / ایموبیلایزر / دوربین دید عقب

تجهیزات بیرونی

  • هشت رنگ بدنه مختلف: قرمز فیِری (Fiery Red)، سفید شفاف (Clear White)، سفید صدفیِ برفی (Snow White Pearl)، نقره‌ای براق (Sparkling Silver)، نقره‌ای معدنی (Mineral Silver)، طلایی پاتینا (Patina Gold)، آبی جیوه‌ای (Mercury Blue)، مشکی چِری (Cherry Black)
  • چراغ روشنایی در روز تمام LED
  • چراغ جلو زنون
  • روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها
  • چراغ عقب ترکیبی LED
  • سامانه شست‌وشوی چراغ‌های جلو
  • حسگر باران
  • آینه‌های جانبی برقی مجهز به راهنما و گرم‌کن
  • رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی

امکانات داخلی
ورود بدون کلید – گرم‌کن فرمان – سامانه تهویه دو منطقه‌ای خودکار – ترمز پارک برقی (EPB) – استارت دکمه‌ای – گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب – سردکن صندلی‌های جلو – بلوتوث و USB – تشخیص فرمان‌های صوتی – سانروف پانوراما – تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین کناری – صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رادیو و پخش CD – بلندگوهای ساخت JBL – دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان – آینه الکتروکرومیک – شارژر بی‌سیم تلفن همراه – کروز کنترل هوشمند – نمایشگر سوپرویژن ۴.۲ اینچی پشت فرمان – سامانه ضد بخار خودکار برای مواقع ضروری

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ (کد QL) در حال حاضر با قیمت ۱۸۹ میلیون تومان در سبد محصولات اطلس خودرو قرار دارد. شرایط فروش هم فعلا به‌صورت علی‌الحساب با پیش‌پرداخت نقدی ۱۰۰ میلیون تومانی و موعد تحویل ۹۰ روزه می‌باشد. البته انتظار می‌رود طی چند ماه آینده شرایط عرضه متنوع‌تری برای آن در نظر گرفته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    181 اسب زیبا و دست هنرمندانه شرایر این استاد طراحی و چیدمان المان ها اتفاقا چراغ های عقب کیا برگرفته از سیر منطقی و پیشینه ای جدیدای است که کیا به ننایش گذاشته این خودروی زیبا کارآمد و قوی در برنامه خودرو هفته آمریکا تست و محری این برنامه از آن بعنوان dna کیا با چاشنی وقار و شخصیت نام برد به شخصه از طراحی اخیر اسپورتیج بسیار لذت بردم دقیقا چیزی که بسیار با تصاویر متفاوت است و زیباتر جلوه میکند

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بیشترین چیزی که در مورد ماشین های کره ای ( اکثرشون) دوست دارم اینه که هنوز به تنغس طبیعی وفادار موندن و مشتری از بابت دردسر های توربو و … دغدغه ای نداره.
      لکسوس NX ، که دیکه سلطان کیفیت حساب میشه، بعد از 6 ماه با بنزین های ایران افت قدرت و گشتاور پیدا میکنه که کاملا محسوسه. تجربه ی یکی از آشنایان من که این رو میگه.
      توربو، اونم با مکانیک های کم تجربه ی ایران مصیبتی هست بسیار بزرگ.
      حالا دیگه شما خودتون حساب کنید وضع بقیه ی ماشین ها چجوریه.

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. sina

        ۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2632 ديدگاه)

        بله حق با شماست ولی خب منتهای مراتب در برابر کیا ، تویوتا هم همین رویکرد رو داره در مورد استفاده از موتورهای تنفس طبیعی .
        لکسوس خب درلولی بالاتر به منظور افزایش لذت رانندگی و فدرت ناگزیر هستش

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          آخه جدیدا تویوتا خودش هم زده تو کار توربو.
          مثلا واسه CHR میخواد موتور توربو هم بیاره.

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. sina

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2632 ديدگاه)

          اره تنها مدلش که توربو داره همین CHR هستش. حتی GT86 هم بهوان یه ماشین نیمچه اسپرت موتور دو لیتری تنفس طبیعی 200 اسبی داره.
          در مورد CHR البت قرار از سال بعد در کنار توربو 1200 سی سی با 112 اسب بخار مدلی رو با موتور 1800 سی سی کرولا با 150 اسب هم جزو آپشن ها قرار بده که بی شک انتخاب خود من مورد دوم خواهد بود.
          نظر من اینه که هزینه ای که استهلاک ماشین های توربو دار بیشتر از تنفس طبیعی ها دارند در مدت زمان طولانی استفاده (مثلا 5 سال) از هزینه صرفه جویی در سوختشون بیشتر خواهد بود. لذا فعلا تنفس طبیعی گزینه بهتریه برای من.

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. ace

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کاملا درسته
          موتور توربو اصلا به محصولات تویوتا نمیخوره
          توربو فقط روی BMW و کلا اسپورت های آلمانی لذت داره ، لذتی که ارزش خرج کردن رو داره ، اما ماشین های تویوتا رو آدم میخره که دیگه خرج نتراشه براش.

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. Amirhosein_msm

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (34 ديدگاه)

        الان توسان با موتور 2 لیتری توریو هم عرضه میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو نمایشگاه دیدمش خیلی به دلم نشست خصوصا وقتی مدلای اروپایی رو دیدم البته خوب شاید بعضیا خیلی خوششون اومده باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Khan

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    همون نسل قبلیش من بیشتر خوشم میاد، طراحی جلو پنجره اش اینا نمیدونم تو عکس اینقدر ضدحاله واسم یا از‌نزدیک هم همین حس رو داشته باشم.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  4. وحید

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    یه شتر گاور پلنگ تو فیس جدید
    اصلا خوشم نیومد پشتش که کلا ناامید کنندست نسبت به نسل قبل

    موافقم 0
    مخالفم 4
  5. Amir

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به نظرتون کلیوس 2017 بهتر از این نیس??

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      از نظر طراحی که کلئوس به مراتب از این زیباتر و با وقارتر و سنگین تره و فکر کنم تقریباً همه این نظر رو داشته باشن. طراحی جلوی این به نظرم زیاد جالب نیس و خیلی سوسول بازیه. تو کشور ما این بیشتر به درد نوجوونا و دختر سوسولای تو خیابون میخوره. یه جورایی انگار اسباب بازیه. حالا دوستان نیان بگن طرف دشمن کره ای هاست ها. نه خیر. توسان جدید هم کره ایه ولی به نظر من خیلی از این زیباتر و بهتره. همه ی اینا نظر شخصیم بود و به نظرم این نسل اسپورتیج در مقابل توسان جدید و کلئوس تو کشور ما شکست میخوره. (شایدم اشتباه می کنم و موفق باشه :) )

      موافقم 0
      مخالفم 7
      1. Ace

        ۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        مطمئن باش اسپورتیج جدید طوفان میکنه.

        مردم ایران عاشق اینجور ماشین ها هستن. اسپورتیج همه ی نگاه ها رو به سمت خودش میکشه.

        کلیوس که همون تالیسمانه. قیافش مو نمیزنه. فقط یکی شاسی بلنده یکی شاسی کوتاه. !!

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. یاسین

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      امیر جان تو یه سگمنت نیستن که بخوایم مقایسشون کنیم به نظرم کولئوس تو سگمنت خودش کراس اور های سایز بزرگ به نظرم از همه خوش قیافه تره و چون پلتفرم فنی مشترک با برادر ژاپنیش Xtrail داره با وجود اختلاف قیمت حدود 50 تومن نمایندگی ها من فکر میکنم عاقلانه ترین انتخاب این سگمنت باشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. یوسف

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    علاوه بر کیفیت و طراحی، جناب اسپورتیج در مقوله قیمت هم جهش بلند بالایی کردن.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. یاسین

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من اول عکسشو که تو سایتا دیدم به نظم عجیب غریب اومد ولی تو نمایشگاه که دیدمش از طراحیش خوشم اومد حتی نسبت به توسان 2016 بیشتر چشممو گرفت نمیدونم چرا قیمتشم خوب گذاشتن ولی خدایی درد اینه واردتیا قیمتشون تو بازار خیلی بی حساب کتاب شده یکی از دوستانم دنبال خرید تالیسمان تیپ E4 قیمتش نسبت به نمایندگی 20 تا 25 میلیون تومن اختلاف داره!! بعد تیپ E2 با قیمت 175 نمایندگی تو بازار حدود 185
    فرمولشون چیه خدا داند خدایی انصاف نیست بعضی از دلال ها همینجوری کیلویی میزارن رو قیمت ماشین الان سرنوشت اسپرتیج و کولئوس هم مشخصه دیگه کولئوس که شک ندارم تا 230 هم معامله خواهد شد اسپرتیجم فکر کنم تا 210 معامله میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ASA

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    نمای عقب داره التماس میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 3
  9. تمدن عرب

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    نمای جلوش افتضاحه و نیاز به فیس لیفیت داره.
    اما در بقیه اجزا واقعا عالیه،
    و بهتر از توسانه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. Tirdad

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نسل قبلی خیلی زیباتر بود از نظر بیرون و توسان جدید از نظر بیرون خوشگل تر و داخل هر در شبیه هست ولی توسان رو من به شخصه داخلشو بیشتر میپسندم مخصوصا ابی بودن رنگ داخلش رو

    موافقم 1
    مخالفم 3
  11. حسن

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    من تو منطقه آزاد اروند نزدیک یک ساله که این مدلش رو می بینم به نظرم سری قبلش قشنگتر بود.سری جدیدش تلاش داره شبیه پورشه بشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. امین

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    بد ترکیب. مثل سابق

    موافقم 0
    مخالفم 3
  13. حامد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیبای خفته…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. هادی نامی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه نمونه سفارش شده توسط اطلس خودرو برخلاف مطالب متن مقاله فاقد هر گونه راداری (نقطه کور و کروز کنترل هوشمند ) هست . در ضمن نمونه سفارش شده پکیج اسپورت (GT-LINE) هست و مجهز به پدل شیفتر فرمان و فرمان D هم هست . موتور ۲.۴ لیتر GDI با ۱۹۲ اسب هست که کیفیت سواری بهتری نسبت به رقیبانش خواهد داشت. در ضمن دارای رینگ ۱۹ اینچ آلومینیومی هست که علاوه بر هندلینگ بالا زیبایی خاصی به نمای جانبی اسپورتیج میده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. DYBALA

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    عالیه اما کره ایه…
    تا دو سال اول خوبه اما بعدش…
    البته معمولا مشتری این ماشین، برا نهایتا دو سال میخواد، بعدش میفروشه و دوباره اسپورتج سال میگیره…..

    موافقم 0
    مخالفم 2
  16. بهنام بیک زاده

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک اسپورتیج نیو فیس ۲۰۱۵(نسخه قبلی) مشکی دارم و به نظر شخصی من از لحاظ زیبایی واقعا بی نظیر و با شخصیته.
    تنها اشکال این خودرو این هست که نسخه جدیدش اومد و از اونجایی که کیا موتور رو هر نسخه به روز شده سنگ تموم میزاره طبیعتا جدیده کولاکه.
    به شما هم پیشنهاد میکنم.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپورتیج ۲۰۱۷ وارد شده؟ کسی از دوستان تحویل گرفته؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 09119106844

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      اونهایی که قبلا ثبت نام کردن الان دارن تحویل میگیرن و لی اطلس خودرو الان تحویل 90 روزه ثبت نام میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. كامران

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید کسی اطلاع داره اسپرتیج ٢٠١٧ چه موقع وارد شهرهایی به غیر از مناطق آزاد میشه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. فرزاد

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اردیبهشت ماه 96 ثبت نام کردم وقراربود90 روزه تحویل بدن ولی متاسفانه تالاان که خبری ازخودرو نیست ، وتازه متوجه شدم اطلس خورو بافریبکاری ثبت نام کرده واصلا مجوزثبت سفارس نداشته وبه همین خاطر ماشین پلاک نمیشه / مهمتراینکه برابرقرارداد مابایددرصورت بروزمشکل یاشرایط فورس ماژورکتبا به مااطلاع میدادکه این کارونکرده البته به این دلیل که مانریم انصراف بدیم والان مجبورمون میکنه 80 میلیون اضافه بدیم … خداییش نمیارزه و ماچرااین پول زور رو بدیم … چرااطلس خودرو فریبکاری میکنه ، چرابه قراردادش پایبندنیست …

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. احسان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیز به جز قیمتشو درست زدین! قیمتش متاسفانه با سورنتو برابره که من بشخصه سورنتو رو ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام الان که من دارم این مطلب رو مینویسم اسپورتیج 2017 شده 380 میلیون البته آماده .پس هر انتطاری اگر ازاین ماشین های خارجی داشته باشیم بی مورد نیست.من الان یکماهه که دارم از اسپورتیج نیوفیس استفاده میکنم اگر شتابش در سبقت ها و گریز بهتر بود حرف نداشت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام در مورد قیمت لطف کنید نطرتون رو بنویسید

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا