نخستین رانندگی با کیا اسپورتیج مدل 2017
نخستین رانندگی با کیا اسپورتیج مدل 2017

نخستین رانندگی با کیا اسپورتیج مدل 2017

بی‌شک هیچ یک از محصولات کیا، همچون نسل سوم اسپورتیج، در بازارهای جهانی ندرخشیده است. این کراس‌اوور کوچک که مخلوق نبوغ پیتر شرایر ژرمنی بود، عصری نو را برای این کمپانی رقم زد و انواری از موفقیت و رود خروشانی از طلا را نصیب آن نمود. در کشور ما هم این نسخه از اسپورتیج، از هواداران و دوستداران بی‌شمار برخوردار است و خیل انبوهی از اشخاص، اعم از پیر و جوان و یا خرد و کلان مفتون و شیدای آن هستند، اما در این دنیای زودگذر و فانی، هر تندیسی ولو شورانگیز و زیبا، عمری بس کوتاه دارد و به سرعت نیز جای خود را به دیگری می‌دهد و بی‌گمان خودرو هم که مخلوق دست بشریست از این قاعده مستثنی نیست. نسل سوم اسپورتیج به‌زودی بازنشسته شده و نسل چهارم جای آن را خواهد گرفت، نسلی که به‌رغم تمامی حرف‌وحدیث‌ها، از نمایی مهیج و یکتا در میان خیل بی‌شمار از همتایان خود برخوردار است و چه بسی که همین یکتایی و تشخص بتواند حماسه جدیدی را برایش رقم زند.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage

نسل چهارم و یا نوین اسپورتیج، برای نخستین بار، در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به نمایش در آمد. طبق برنامه‌های شرکت هم قرار است که این خودرو در نیمه دوم امسال و به‌عنوان مدل 2017 روانه بازارهای جهانی گردد. بنا به اظهارات مسئولان کمپانی کیا، تضاد موجود میان لبه‌های تیز و خطوط نرم به کار رفته در طراحی نسل جدید اسپورتیج، از جت‌های جنگنده مدرن الهام گرفته است. این خودرو با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی همگی چهار سیلندر و در نسخه‌های 1.6،1.7 و 2 لیتری توربو و نیز 2 و 2.4 لیتری تنفس طبیعی ارائه می‌شوند و پیشرانه دیزلی آن هم نسخه‌ای چهار سیلندر با حجم 1.7 لیتر و مجهز به سامانه توربوشارژر می‌باشد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های 6 سرعته دستی،6 سرعته اتوماتیک و 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود. در حال حاضر، این خودرو در ممالکی همچون کره و جمهوری اسلوواکی و…به تولید می‌رسد که نسخه‌های وارده به بازار امارات ساخت جمهوری اسلوواکی هستند.
چندی پیش سایت «DRIVEARABIA» نسخه 2 لیتری این خودرو را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که در اینجا برگردان آن را پیشکش شما عزیزان می‌نمایم.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage

کیا، اعتبارش را مدیون خلق و آفرینش کلاس خودروهای کراس‌اوور است و این عنوانی است که معمولاً تویوتا آن را غصب نموده، حقیقت ماجرا این است که اسپورتیج، یک سال پیش از نسل نخست تویوتا RAV4 معرفی شد. با این وجود، تصویری که از آن وجود داشت – که البته مربوط به پیش از زمان ادغام کیا با هیوندای است – تصویر خودرویی بود که در رتبه‌بندی ایمنی تنها یک ستاره را کسب کرده بود و فراخوانی را هم به سبب نامیزانی فرمان از سر گذرانده بود؛ اما در حرکتی سریع و رو به جلو، پس از دو دهه، نسل اخیر این خودرو توانست 5 ستاره ایمنی را در آزمون تصادف از آن خود نماید و در میان خودروهای کلاس خود، در رده‌های بالای فروش جای گیرد که این امر، تحولی چشمگیر به حساب می‌آید. مدل جدید کیا اسپورتیج (2017 میلادی)، نسبت به نسل پیشین خود از طرحی داغ و بحث‌برانگیز برخوردار است. این خودرو به‌زودی راهی نمایشگاه‌های خودرو خواهد شد و ما هم برحسب اتفاق توانسته‌ایم با نسخه‌ای از آن رانندگی نماییم.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage EX

برای نسل چهارم اسپورتیج، شرکت کیا یک پیشرانه جدید 4 سیلندر و 1.6 لیتری توربو شارژر معرفی کرده است، این پیشرانه تحت تریم GT-LINE عرضه می‌شود. این تریم به لحاظ ظاهری کمی تهاجمی‌تر نسبت به نسخه عادی اسپرتیج است. پیشرانه مذکور، توانی معادل 174 اسب بخار و گشتاوری برابر با 265 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و به همراه یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه عرضه می‌گردد. تریم GT-LINE، از سپری متفاوت با لامپ‌های مه شکن چهار حفره‌ای، جلوپنجره‌ای متفاوت، دیفیوزرهای جلو و عقب و لوله‌های اگزوز دوگانه و رینگ‌هایی D – شکل 20 اینچی و آلومینیمی بهره می‌برد.
گزینه اختیاری دیگری هم که وجود دارد، نسخه‌ای 4 سیلندر به حجم 2.4 لیتر است. این نسخه از توانی معادل 176 اسب بخار و گشتاوری برابر با 228 نیوتن‌متر برخوردار است و به همراه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage EX

با این حال، تنها شانسی که نصیبمان گردید رانندگی با پیشرانه 4 سیلندر و 2 لیتری آن بود. این پیشرانه، توانی معادل 156 اسب بخار و گشتاوری برابر با 197 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و به همراه یک گیربکس 6 سرعته خودکار عرضه می‌شود. این پیشرانه از نسل پیشین این خودرو به نسل جدید آن منتقل شده است، بنابراین عملکردش به لحاظ شتاب، تقریباً در همان سطح قرار دارد؛ و در سربالایی‌ها و هنگام مانورهای سبقت نیز، باید به پدال گاز آن فشار بیشتری اعمال نمود، اما به غیر از این موارد، این پیشرانه برای جاده‌های درون‌شهری مناسب به نظر می‌رسد.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage EX

هندلینگ این خودرو نیز بهبود یافته است و نسبت به سلف کسل‌کننده خود، از کمی توان بیشتر بهره می‌برد. با توجه شرایط رانندگی که در غالب بزرگراه‌ها وجود دارد، ما قادر نبودیم که به محدوده توانایی آن دست یابیم، اما با این وجود، در پیچ‌های متعددی که این خودرو را رانده‌ایم، قطعاً احساس ثبات بیشتری را القاء می‌کرد (نسبت به نسل قبل).

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage EX

به لحاظ راحتی، نسل نوین اسپورتیج، از سواری نرم و دلپذیری بهره می‌برد و سیستم تعلیق آن هم به راحتی می‌تواند دست‌اندازهای جزئی را، بدون هیچ مشکلی جذب خود نماید. همچنین بنا بر ادعای شرکت کیا، از حجم صدا در کابین هم کاسته شده است و سواری آن نیز تا سرعت‌های 100 کیلومتر بر ساعت، با سکوت توأم است.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage SX Turbo
2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage SX Turbo

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage SX Turbo

فضای داخل کابین هم قطعاً بهبود یافته است؛ مثلاً نسخه فول آپشنی که جهت تست در اختیارمان نهاده شد از متریال نرمی در بخش فوقانی داشبورد راننده – محور خود بهره می‌برد و نیمی از قسمت‌های فوقانی درب‌ها را هم همین مواد (نرم) پوشانده بود. ضمن اینکه، صندلی‌های چرمی با تهویه را هم باید به موارد فوق اضافه نمود. استفاده از صفحه نمایشگر لمسی هم به راحتی صورت می‌پذیرد، گو اینکه سیستم تهویه خودکار دو ناحیه‌ای آن نیز تقریباً به طور مستقیم می‌وزد. در عین حال سیستم اطلاعاتی آن به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسد و سقف پانورامیک بزرگ آن هم قطعاً هوایی تازه را به سرنشینان اش پیشکش می‌کند.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage EX

از لحاظ فروش، کیا اسپورتیج از رشد پیوسته‌ای برخوردار بوده است، به نحوی که در نهایت این خودرو توانست در ردیف پرفروش‌ترین‌ها جای گیرد؛ که به ویژه در این باب، طرح خوب نسل قبل مدد دهنده آن بوده است. در حالی که این خودرو در حال سبقت گرفتن از رقبای خود با ارائه لیستی جذاب از تجهیزات می‌باشد، دراین‌باره باید منتظر ماند و دید که تا چه اندازه زبان طراحی این خودرو می‌تواند او را مدد دهد تا بلکه لیدری اش در مقابل رقبای گران‌تر ژاپنی حفظ شود.

2017 Kia Sportage
2017 Kia Sportage EX

مشخصات فنی
در حال حاضر، این خودرو تنها با دو پیشرانه 2 و 2.4 لیتری در بازار امارات عرضه می‌شود که در سطور ذیل مشخصات هر دو پیشرانه درج شده است.
پیشرانه 2.4 لیتری:
توان: 176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور: 227 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: 9.6 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
پیشرانه 2 لیتری:
توان: 155 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
گشتاور: 197 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: 8.2 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: چند اتصالی (MULTI LINK)
نوع گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک

2017 Kia Sportage Engine
2017 Kia Sportage Engine

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 4445/1855/1645 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2640 میلی‌متر
گنجایش محل بار: 739 لیتر
حجم مخزن سوخت: 55 لیتر
وزن: 1456 الی 1598 کیلوگرم


ایمنی
5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (نرخ ایمنی 90 درصد برای سرنشینان بزرگ‌سال)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (DSC)
سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)
سیستم پیشرفته کنترل حرکت در سر پیچ‌ها (ATCC)
ترمز پارک الکتریکی (EB)
پشت‌سری فعال (ACTIVE HEADREST)
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
ستون جمع شونده فرمان
و…
همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، میزان و سطح تجهیزات خودروهای صادره به بازارهای آسیایی و آفریقایی و… با بازارهای اروپا و آمریکا و استرالیا فرق دارد، به همین خاطر نیز از ذکر تجهیزات بیشتر خودداری شده است. در سطور ذیل، تجهیزات ایمنی تیپ‌های عرضه شده در بازار امارات به تفکیک ذکر شده است.


تجهیزات
کیا اسپورتیج های مدل 2017 صادره به بازار امارات عمدتاً در دو نسخه 2 و 2.4 لیتری عرضه خواهد بود که هر یک از این نسخه‌ها در دو تیپ پایه و یا BASE و نیز فول و یا TOP به فروش خواهد رسید. در اینجا تجهیزات ایمنی و رفاهی مربوط به نسخه 2 لیتری TOP و نیز 2.4 لیتری TOP به تفکیک درج گردیده است.

تجهیزات استاندارد نسخه 2 لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) – 2 عدد کیسه هوای ایمنی – سنسورهای پارک – دوربین دید عقب – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – استراحتگاه دست جلو- فرمان الکتریکی – پوشش چرمی فرمان – نگه‌دارنده‌های فنجان – سقف شیشه‌ای پانورامیک – روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو – سیستم روشنایی در روز (LED) – مه شکن‌های جلو – آینه بغل به همراه راهنمای روی آن – اسپویلر سقفی – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع دستی و…

تجهیزات استاندارد نسخه 2.4 لیتری، تیپ TOP:
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)- 6 عدد کیسه هوای ایمنی – سیستم کنترل پایداری (DSC) – سنسورهای پارک – پشت‌سری فعال – سامانه کنترل لغزش – دوربین دید عقب – استراحتگاه دست جلو – صندلی‌ها و فرمان با پوشش چرمی – نمایشگر MULTI INFORMATION – فرمان الکتریکی – تنظیم برقی صندلی‌های جلو – سقف شیشه‌ای پانورامیک – سیستم روشنایی در روز (LED) – چراغ عقب از جنس LED – ریل و اسپویلر سقفی – سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت – کروز کنترل و سوئیچ آن بر روی فرمان – سامانه هدایت ناوبری – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان +CD + MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – سنسور حسگر باران – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
توضیح: نسخه 2.4 لیتری تیپ BASE تنها با دو عدد کیسه هوای ایمنی عرضه می‌شود.

آپشن های رفاهی: گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، سیستم ردیابی نقاط کور (BSD)، سیستم کمک پارک (PAS) و…


قیمت
قیمت انواع تیپ‌های متفاوت این خودرو در بازار امارات به شرح ذیل است:
1 – 71/900 درهم برای نسخه 2 لیتری و تیپ BASE
2 – 86/900 درهم برای نسخه 2 لیتری و تیپ TOP
3 – 77/900 درهم برای نسخه 2.4 لیتری و تیپ BASE
4 – 107/000 درهم برای نسخه 2.4 لیتری و تیپ TOP
قیمت در آمریکا: 23/885 دلار (نسخه 2.4 لیتری)


منابع دیگر:
YALLAHMOTOR.COM
KIA-UAE.COM
EDMUNDS.COM
و…


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

36 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    چه قدر طراحیش جالبه.فکر کنم فروش خوبی داشته باشه.رنگ نوک مدادیش چقدر بش میاد.به نظره من از تمساح الهام گرفته

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      توسان جدید +++++
      اسپورتیج جدید —–

      من خودم 100 در100 توسان رو انتخاب میکنم
      خداییش از این خوشگلتره
      توسان جدید رو از نزدیک دیدم ولی اونایی که اسپورتیج رو از نزدیک دیدن و عکسشو برام فرستادن همگی از زشت بودن نمای جلوی ماشین هم نظر بودیم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        منم توسان جدید رو ترجیح میدم. اسپورتیج نسل 3 بود که تحول اساسی توی طراحیش داشت و حرکتش انقلابی بود.
        حتی اپتیما هم ب نظرم قبلیش قشنگ تر از مدل 17 ش بود.
        اما در کل تمایلم ب نمونه های امریکاییه .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1463 دیدگاه) ,

          نوید داش
          دقیقا منم باهات هم نظرم
          توسان جدید بیشتر از این که شبیه سانتافه باشه شبیه سورنتو جدید هستش 🙂

        2. محمد علی
          سوابق: (33 دیدگاه) ,

          دوست عزیز؛طراحی ماشین یه موضوع کاملا سلیقه ایه، نسل جدید اسپورتیج عضلانی تر و اسپورت تر از نسل فعلیه و. همچنین بر اساس اعلام کیا مستحکمتر و با کیفیت تر ساخته شده، قطعا تیم طراحی اسپورتیج کارشو به خوبی بلده

        3. محمد علی
          سوابق: (33 دیدگاه) ,

          دوست عزیز؛ هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند اما بر اساس آمار سایتهای معتبر خارجی کیا اسپورتیج نمره بهتری از نظر سطح ایمنی و کیفیت نسبت به توسان جدید داره. پس نمیشه مطلق نظر داد انتخاب بین این دو سلیقه ای هست.

    2. Armin
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      من نمیدونم این چه سیاست طراحیه هر ۴ تا نسلش هیچ ربطی بهم ندارن !!!

      پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    اولین بازخوردهای کاربران نسبت به عکسهاش حکایت از عدم استقبال داشت اما کم کم که بیشتر در معرض دید قرار میگیره به نظر بنده طراحی جلوش آنقدر هم بد نیست و چه بسا در آینده محبوب هم بشود!

    رقابت با راوفور و توسان

    به هر حال بخشی از بازار و سلیقه ها رو به خودش اختصاص خواهد داد.

    طراحی پشت هم که میشه گفت زیباست
    باید از نزدیک دید، هرچند فضای داخلیش واقعا بهتر شده

    به امید سالی زیبا برای اهالی پدال

    پاسخ
  3. tv
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    جلو پنجره ایش عجیب منو یاده پورش میندازه … از این کلاس ماشینا اصلا خوشم نمیاد ، اگه بخوام شاسی بلند سواری کنم باید قابلیت آفرود بالا داشته باشه دیگه ، اینجور ماشینا فقط برای پز دادن به دیگرون مخصوصا تو ایران طراحی میشن … موتور چهار سیلندر برای شاسی بلند فاجعه است ،مگه این که بخوای فقط تو شهر بچرخی

    پاسخ
    1. edris
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      این دوستمون در دهه 60 میلادی زندگی میکنن :))

      پاسخ
    2. Parvaz
      سوابق: (119 دیدگاه) ,

      اسم این تیپ ماشین ها روشه دوست عزیز کراس اوور نه شاسی بلند !!! کراس اوور ها بر پایه ی پلتفرم های سدان های متوسط ساخته میشن و برای کاربری شهری هستن …

      پاسخ
      1. tv
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        ادریس نه تو دهه ی 60 زندگی میکنم و نه علاقه ای به این کلاس کراس اور دارم … چون میتونم با همین قیمت افرودر خیلی بهتر بخرم یا جمع کنم چرا پول بدم نصف یه شاسی بلندو بخرم ؟! ونظر من اینه و این گناه نیست …

        پاسخ
        1. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          ببخشید من خودم زیاد با این حال نمیکنم و اصلا حال نمیکنم واقعیتش ولی با این قیمت کدوم ماشین 0 با قابلیت افرود بالا میدن؟ فوقش جیپ پاتریود میتونه باشه که نمیدونم قیمتشو ولی افرود خرج بر میداره و کسی واسه افرود اینو نمیخره

        2. tv
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          زور نیست ماشین تولید همون سال رو بخری … تازه حتی تو کشورای حاشیه ی خلیج فارس قیمت ماشین همین که از نمایشگاه خارج بشه 10 تا 15% افت میکنه ، دست دو این ماشینا رو میگیرن و گزینه هات خیلی بیشتر میشه(دلال های وارد کننده ماشین عموما این ماشینا رو وارد میکنن) … تو ایرانم نسل قبلش 160 تومن قیمت داره جای این ترجیح میدم پرادو یا لندکروز جی ایکس ار یا پاجیرو یا حتی هایلوکس داشته باشم

        3. mohsen
          سوابق: (901 دیدگاه) ,

          عموم یه حرف داره میگه خرم خریدی یکیشو بخر که کمرش مگسم ننشسته باشه
          ماشین صفر فلسفش جداست
          با این که عشق بی ام وه دارم ولی خیلی سخت به دست دوش پول میدم و خیلی از ماشینای دیگه چون نمیدونم قبل من کی رونده

  4. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    طراحیش خوبه که نمیدونم چرا اینقدر بدش میگم من یه تحربه تو محصولات کره ای دو شرکت کیا و هیوندا دستگیرم شده آقا هرچی مدل هاش بالاتر و جدید تر باشه ماشین بهتره و اصلا ربطی به کلاس نداره مثلا کیا اپتیما معرفی میشه و هفت ماه بعد یا یه سال بعد سراتو نسل جدید اونوقت اون سراتوی نسل جدید با این که ارزون تر هست و کلاسشم پایین تر از اپتیماس خیلی برتری نسبت به اپتیما داره و از کیفیت بهتری هم بهره میبره دوباره اگه هیوندا یه مدل جدید مثل النترا رو چند ماه بعد سراتو بزنه مطمئنا بهتر از سراتو هست

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    بزرگترین مشکل اسپورتیج خشک بودن بیش از حدش مخصوصا سرنشینان عقب هست
    دو نفر از نزدیک ترین اقوام داشتن هردو به شدت ناراضی بودن از این بابت.
    درسته شاسی بلند به نرمی سواری نیست ولی اسپورتیج مشکل داره که اینقدر آزار دهنده هست
    جاده های اروپا صاف و یکدسته مث ایران نیست که هر از چند ثانیه یک چاله و دست انداز و آسفالت وصله خورده و …

    پاسخ
    1. محمد علی
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      این مشکلاتی که گفتی در مورد نسل فعلی کاملا درسته اما در نسخه جدید بر اساس اعلام کیا، تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده. سیستم تعیلق نسبت به گذشته نرم تر و فضای سرنشینان عقب هم بیشتر شده

      پاسخ
  6. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    پیشرفت کره ای ها هم در خودروسازی خیلی سریع داره انجام میشه

    پاسخ
  7. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    تا وقتی راو4 یا هوندا crv وجود دارند، فکر کردن به این ماشینهای کره ای اشتباست.

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (47 دیدگاه) ,

      اینایی که گفتی تو ایران 70-80 میلیون اختلاف قیمت دارن
      جالبه تو اروپا حدود 4-5 هزار دلار اختلاف دارن فقط !!

      پاسخ
  8. h-paya
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    نما از جلو…زشت
    نما از عقب…قابل تحمل
    فضای داخلی…همچنان 😐

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    با جلو پنجرش حال نمی کنم. حس و حال هیجانی چراغ ها و کاپوت زیباش و از بین میبره. یه جورایی هم خونی نداره…

    پاسخ
  10. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    ایرادش فقط جلو پنجرشه وگرنه گرافیک چراغای جلوش عالی کار شده

    پاسخ
  11. ایمان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    5 ستاره ایمنی از NHTSA و یورو ان کپ و نرخ ایمنی 90 درصد برای سرنشینان بزرگ‌سال در تست یورو ان کپ!!!!!!!برای خودروسازی که تا 15 سال پیش کسی فکر نمی کرد بتواند حتی وارد بازار اروپا و آمریکا شود!
    قبلا لکسوس این کارو کرد و حالا اینا دوباره دارن ثابت می کنند که می شود حالا یک شبه که نه ولی در عرض 2 دهه، رهه 100 ساله پیمود!!!!!!!!!!

    پاسخ
  12. رافال M
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    اسپورتیج یه زیبایی و رخ داشت که اونم دیگه نداره
    البته ایمنیش عالیه

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    یه آشغال دیگه تولید کرد نسل قبل بد بود بدتر شد
    شکل اسباب بازییه

    پاسخ
  14. sunmartin
    سوابق: (1426 دیدگاه) ,

    این که شما ازش بعنوان آشغال یاد میکنید یکی از محبوبترین و پرفروشترین خودروهاست چه در ایران و چه در اروپا و آمریکا و استقبال خوبی ازش شده این نسل جدید هم با هوش و استعداد طراح آلمانی و تفکر آلمانی برنده بلامنازع همراه با برادر خودش هیوندای توسان نسل جدید میشه و بازار این کلاس فتح میکنه واقعا از برند کیا موتورز راضی هستم و آفرین میگم به تفکر روبه نو این شرکت

    پاسخ
  15. SINA
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    مشکلش اینه که اون چهره خشن وبا صلابتی که تو نسل قبل بود تو این مدل نیست دقیقا بر خلاف توسان که نسل جدیدش تو طراحیش ایرادات و اون چهره آرام و بدون هیجان نسل قبلش رو رفع کرده

    پاسخ
  16. mojtaba
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه … نمای جولوش کلا مشکل داره.ولی خداوکیلی نسل قبلش قشنگتر بود.من اونو دوستدارم.مخصوصا ورودی های هوا و چراغهاش خیلی رو مخن.کاش فیس لیفت بشه …

    پاسخ
  17. م
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ببخشید تو رنج١۵٠تومان شاسی بلند خوب پیدا میشه اگر هست راهنمایی کنید?

    پاسخ
  18. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    سرنشین های قسمت عقب تو مسافرت واقعا اذیت میشن خیلی خشکه دو بار تجربه مسافرت باهاش دارم . در کل طراحی شده برای استفاده شهری نه خارج شهر ، هر چند که تو ایران از ارومیه تا چابهار هم با پراید میرن !

    پاسخ
  19. بردیا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تا وقتی طراحی انگلیسی،آلمانی،آمریکایی تو یه ماشینی مثل MG GS خلاصه میشه چرا آدم بره طرف ماشینای کره‌ای و بیریخت و داغونی مثل کیا یا هیوندای؟!
    Gs کجا ، این کجا؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.