کیا

نگاهی اجمالی به کیا اسپورتیج 2015، مانکن کره‌ای

کمتر از نیم دهه پیش بود که خیابان‌های شهر و دیارمان پذیرای یک زیباروی کره‌ای گشت. تا آن هنگام، کمتر پیش آمده بود که خودرویی شرقی، بدین‌سان خرد و کلان و پیر و جوان ملت را مفتون و شیدای خود نموده باشد. تا مدت‌های مدید، دل‌ها و ذهن‌ها مبهوت و حیران این غول آهنی بود و کمتر محفلی از خودرو دوستان را می‌یافتی که حرف و سخنی از او نرفته و یا یادی از او نشده باشد. در بدو ورود، آن‌چنان تقاضا برایش فزونی یافت که بهای آن با برادران مهترش نیز کوس برابری زده و گاهی از آنان نیز سبقت می‌جست! تنها کافی است که این نکته را به یاد آوریم که آن روزها بهای دلار اندکی بیش از هزار تومان بود و قیمت این بچه غول نیز بالای ۷۰ میلیون تومان!

Kia Sportage 2015
Kia Sportage 2015
البته این امر تنها مختص ایران نبود، بلکه در خارج از این مرز و بوم هم پی‌درپی و کرورکرور جوایز بود که نصیب این ارابه شرقی می‌شد و از این سوی عالم تا بدان سوی، از طراح ژرمنی‌اش، پیتر شرایر، تجلیل می‌شد و هر جا که می‌رفت قدر می‌دید و در هر محفلی بر صدر می‌نشست. فراموش نکنیم که کیا در سال ۱۹۹۸ میلادی بر مدار ورشکستگی دور می‌زد و این برادر بزرگ‌ترش یعنی هیوندای بود که آستینش را گرفت و او را از ورطه سقوط و انهدام رهانید. تا آن هنگام، این صنعتگر را در بهترین حالتش ارائه گر محصولاتی ارزان و میان‌مایه می‌شناختند و کمتر فردی را می‌یافتی که دوستدار و طالبش باشد و نیز هوا خواهش. چه شد که بعد از یک دهه این‌چنین اوج گرفت و به مراد خویش نزدیک شد؟ پاسخ این پرسش را نمی‌توان به یک جمله و یا یک کلمه وانهاد، بلکه تنها می‌توان گفت که برنامه‌ریزی درست و مدیریت صحیح مهم‌ترین عللش است، بقیه‌اش را هم شما بهتر می‌دانید و از حوصله این مبحث خارج است.

Kia Sportage 2015
Kia Sportage 2015
چندی پیش سایت «AUTO MIDDLEEAST» امارات آخرین نسخه این خودرو را مورد بررسی خویش قرار دارد که در اینجا چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

Kia Sportage 2015
Kia Sportage 2015

طراحی ظاهری

تولیدکنندگان خودرو دسته‌ای خلاق هستند، آن‌ها ساعات متمادی را صرف مطالعه بر روی بخش‌های گوناگون بازار می‌نمایند تا بلکه بتوانند در درون آن رخنه نموده و با ارائه محصولاتی جدیدتر، در برابر دیگر همتایانشان ایستادگی کنند. کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۵ خیلی کامل‌تر از دیگر قهرمانان این کلاس، همچون تویوتا RAV4 و یا فورد ESCAPE نیست. در این خودرو طرح LED چراغ‌ها، از گروه ون‌ها وام گرفته شده و متعاقب آن گوشه چشمی به ساحت سدان ها نیز رفته است. اطراف چراغ‌های جلو را باریکه‌ای از نوار LED، همچون سایه‌های خط چشم، به زیبایی هر چه تمام‌تر دربر گرفته است. با این وجود، برای سری جدید ۲۰۱۵، جلوپنجره آن مجدداً طراحی شده و متفاوت از طرح بریده‌بریده و چاک‌دار نمونه پیشینش می‌باشد. علاوه بر آن، تجدیدنظر در طرح چراغ‌های LED عقب، به‌طور حتم نمای پشت آن را شیک‌تر نموده است.

کابین

طراحی داشبورد در این مدل به نحو کامل و موفقیت‌آمیزی انجام نیافته است. به نظر می‌رسد که در به‌کارگیری مواد در آن کاملاً صرفه‌جویی شده و همچنین حس ارزان بودن را نیز به آدمی القا می‌نماید. با وجود درزها و شکاف‌ها و نیز قوس‌هایی بی‌شماری که در آن وجود دارد، فقدان خطوط مستقیم در آن مانع از دلربایی از خریدارانش می‌گردد. با وجود تجهیزاتی همچون سقف پانوراما، تعویض ۶ تایی CD ها و نیز دوربین دید عقب، ویژگی‌های برترش را به رخ دیگر رقبایش می‌کشد، همانند دیگر ساخته‌های کیا، این خودرو با حجم تأثیرگذاری از تجهیزات رفاهی عرضه می‌شود.

KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior
KIA Sportage 2015 interior

مهندسی

با وجود آنکه کیا اسپورتیج بیشتر در جاده‌های معمولی دیده می‌شود تا سواحل شنی، ولی زمانی که حرکت بروی جاده‌ها سخت می‌گردد، با به‌کارگیری گزینه قفل AWD در این خودرو، دیفرانسیل مرکزی قفل شده و گشتاور موتور به‌طور مساوی بین چرخ‌های عقب و جلو آن توزیع می‌شود تا در پی آن بهینه‌ترین حالت را جهت چسبندگی‌اش فراهم سازد. علاوه بر آن، گزینه «کنترل ترمز در سراشیبی» هم در دسترس مشتریان اسپورتیج می‌باشد، این سامانه به کنترل و مانایی خودرو در شیب‌ها یاری می‌رساند، همچنین گزینه کمکی شروع حرکت از روی تپه‌ها نیز از غلت زدن و یا واژگونی این خودرو در سرازیری‌ها ممانعت به عمل می‌آورد.

KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
آنچه در این خودرو ارائه می‌شود

کیا اسپورتیج با دو پیشرانه متفاوت در دسترس مشتریانش خواهد بود و با هیچ گزینه دیگری هم عرضه نمی‌شود. نمونه کوچک‌تر، یک موتور ۲ لیتری بوده که توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۱۹۲ نیوتن‌متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را، به همراه یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، پیشرانه کمی بزرگ‌تر ۲.۴ لیتری آن نیز توانی معادل ۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۲۷ نیوتن‌متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد و علاوه بر آن، همانند نمونه ۲ لیتری، از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز بهره می‌برد.

KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015

جمع‌بندی نهایی

کیا اسپورتیج همانند رقیب دیگر خود تویوتا RAV4، از فضای زیاد پاها برای سرنشینان پشتی خود بهره نمی‌برد و از سوی دیگر نیز به‌طور حتم درون کابین آن مانند فورد ESCAPE زیبا نمی‌باشد، اما از آنجایی که این خودرو با بهای بسیار پایین‌تری نسبت به همتایانش عرضه می‌شود، به این امر تمایل می‌یابید که کاستی‌ها و نقاط ضعف‌هایش را بخشیده و فراموش کنید.

KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
KIA Sportage 2015
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

طرح اصلاح شده بدنه این خودرو آن را در لبه تیز رقابت با همتایانش قرار می‌دهد.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

فضای پا در قسمت عقب این خودرو کمی مأیوس‌کننده است.

مشخصات فنی

نمونه ۲ لیتری:

توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور/دقیقه (در برخی منابع ۱۵۸ اسب بخار ذکر شده است)

گشتاور: ۱۹۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۱ الی ۸.۸ لیتر

نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته اتوماتیک

نمونه ۲.۴ لیتری:

توان: ۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۲۲۷ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر

نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: ۹ الی ۹.۶ لیتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

Kia Sportage 2015 engine
Kia Sportage 2015 engine

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۰/۱۸۸۵/۱۶۳۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۷۵۰ میلی‌متر

وزن خالص:۱۴۵۶ – ۱۵۹۸ کیلوگرم

حجم باک: ۵۵ لیتر

Kia Sportage 2015
Kia Sportage 2015

ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP – لازم به ذکر است که خودروهای اسپورتیج عرضه شده در آمریکا و اروپا با ۶ عدد ایربگ عرضه می‌شوند

این خودرو در انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نیز تست شد و توانست در بخش‌هایی چون استقامت سقف، برخورد از نیمه جلو، حفاظت از سر و صندلی‌ها و نیز برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) بالاترین امتیاز (GOOD) را نصیب خود سازد، اما از آن سوی، در تست هم‌پوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP) همین موسسه، نمره ضعیف (POOR) را کسب کرد.

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (نمونه ۲.۴ لیتری عرضه شده در بازار امارات)

۱ عدد کیسه هوای ایمنی (نمونه ۲ لیتری عرضه در بازار امارات)

سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)

سیستم کنترل در سراشیبی DBC (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)

سیستم کنترل پایداری ESC (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)

پشت‌سری با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه (در نمونه ۲.۴ لیتری شرکتی در ایران موجود است)

توضیح: در مورد تعداد کیسه‌های هوای موجود در این خودرو می‌خواهم این مسئله را خدمت شما عزیزان عرض کنم که در سایت نماینده کیا موتور در ایران هیچ اشاره‌ای به تعداد آن‌ها نشده و تنها تصویری از دو کیسه هوا به نمایش درآمده بود، از آنجایی که این امر برایم اطمینان‌بخش نبود، لذا به‌ناچار به منابع اماراتی متوسل شده و تعداد کیسه‌های هوا- در خودروهای اسپرتیج عرضه شده – در این کشور را مبنای این نوشتار قرار دادم.

برخی از امکانات رفاهی این خودرو (نمونه ۲.۴ لیتری فول عرضه شده در امارات)

سیستم تهویه مطبوع دوگانه و اتوماتیک به همراه یونیزه کننده هوا

دریچه هوای ردیف عقب

صفحه لمسی ۴.۳ اینچی

کلید KEYLESS

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + بلوتوث + پورت USB،AUX،IPOD به همراه ۶ بلندگو و ساب ووفر

سیستم صوتی از نوع اینفینیتی

روکش چرمی صندلی‌ها

سقف پانوراما

دکمه START/STOP

کلید هوشمند درب خودرو

صندلی برقی راننده

خنک‌کننده صندلی‌های جلو

گرم‌کننده صندلی‌ها

باربند سقفی

دوربین دید عقب

چراغ‌های مه شکن جلو

اسپویلر عقب

آینه‌های برقی به همراه راهنما بر روی آن

سیستم کمکی پارک خودرو

کامپیوتر سفر

کروز کنترل

قفل ۴WD

دستگیره درب‌های کرومی

جمع کننده برقی آینه‌های خودرو

سیستم ناوبری (سفارشی)

پایین‌ترین رده این خودرو و یا نمونه ۲ لیتری پایه آن، با تجهیزات ذیل در بازار امارات عرضه می‌شود:

آینه‌های برقی به همراه راهنما بر روی آن، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، کلید KEYLESS، اسپویلر عقب، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و نیز پورت USB و AUX، چراغ‌های مه شکن، رینگ‌های ۱۷ اینچی، ABS و یک عدد کیسه هوا و…..

البته لازم به ذکر است که این تجهیزات ممکن است به سفارش عرضه‌کنندگان محلی تغییر یابد.

Kia Sportage 2015
Kia Sportage 2015

قیمت

در ایران: ۱۶۲.۳ میلیون تومان (نمونه ۲.۴ لیتری – ثبت‌نام در نمایندگی‌ها)

در امارات: ۷۵,۹۰۰ درهم (نمونه ۲ لیتری)- ۱۰۸,۰۰۰ درهم (نمونه ۲.۴ لیتری)

[jwplayer mediaid=”102646″] [دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMAD TBAG

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    از بیرون واقعا زیباست ….

    ولی با داخلش زیاد حال نکردم …..

    در کل از آشغال های ایرانی خیییییییییییییلی بهتر , سر تر و زیباتره ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      دمت گرم داداش ماشین 160 میلیونی رو با گاری های 30 میلیونی داخلی مقایسه کردی :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMAD TBAG

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        گاری رو خوب اومدی داداش :D :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Frankenstein

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (77 ديدگاه)

          نسل قبلیش با ابهت تر نبود؟؟؟؟

          من نسل قبلیش رو بیشتر دوست دارم….قد قواره ی مردونه ای داشت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        پرطرفدارترین ماشین منطقه آزاد انزلیه!
        قیمت مدل 2014 از حدود 80 تومن شروع میشه که با توجه به کیفیت و امکانات و البته اندازه ش عالیه . . .

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. ممد

        ۴ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        طراحی بیرونیش عالییییه
        فقط داخلش یه جوریییه
        ولی بازم تو این قیمت خوبه
        امکاناتش هم خیلی خوبه
        از توسان هم خییییییلی سر تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      درود
      مزدا cx3 از همه نظر از این بهتره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid reza

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        مزدا cx5 با اسپورتیج تو یک کلاسن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ميلاد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ازش متنفرم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. REZA

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        میدونم چی میگی
        حالا اماده دیس لایک ها باش
        از هر ده نفر نه نفر اسپورتیج رو دوست دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ARMEN

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (358 ديدگاه)

          طراحیش حرررررف نداره واقعا دلرباست…
          قراره ماشینمون رو عوض کنیم ،امروز یکیش رو توی پمپ بنزین دیدم به بابام نشونش دادم گفت واقعا قشنگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیاوش

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          با سلام به همه دوستان
          من 2014 فول این ماشین و سال پیش خریدم و الان 28000 تا باهاش رفتم و تا الان لنت ها رو هم عوض نکردم واقعا بی طرفداری می گم معرکست.
          نه سر و صدا داره نه خرج داره مصرفش هم عالیه خدمات و فروشش هم که حرف نداره در کل برای ایران و در این سطح قیمت در خریدش شک نکنید.من واقعا راضیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. me84

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      باز هم یه نگارش فوق العاده از سام عزیز. دستت درد نکنه داداش.
      من شنیدم عایق بندی این ماشین زیاد خوب نیست ( البته مدل 2015 رو نمیدونم ) میگن صدای بیرون زیاد داخل اتاق میاد. درسته بچه ها؟ کیا سراتو نسل قبل هم شنیدم اینطوریه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sh

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        داداش ما مدل2014 فول سفارشی داریم که فقط چراغ پشتش فرق میکنه.
        دروغ میگن که صدای زیاده.فقط در دور موتور 4 به بالا صداش میاد که خیلی شبیه لامبورگینیه .ادم فک میکنه تو لامبورگینیه واقعن صداش محشره فقط و فقط و فقط فنر هاش خشکه همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. ASTON MARTin

      ۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      کیفیت داشبردش پایینه؟ یعنی تو این مملکت با 160 میلیون تومن بازم باید یه جاهایی از ماشین نقص داشته باشه؟
      عجب بدبختایی هستیم ما پس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام بین دنا و جک موندم
    به نظر شما کدوم بهتر هست از نظر ایمنی کدوم بهتره؟
    خوشحال میشم نظر و دلیل کلی بدید ؟
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان(احسان سابق)

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      از پدال می خوام یک صفحه برای دریافت راهنمایی برای خرید ماشین باز کنه و هرکس هر سوالی در این زمینه داره اونجا بپرسه.اینجور هم کسایی مثل حسین بسادگی مشورت دریافت می کنن و هم بخش نظرات مربوط به اخبار جذابیت خودش رو با سوالات نامرتبط از دست نمیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        اینو برای سردبیر ارسال کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        البته به شرطی که بچه ها نامردی نکنن و بیان به اونجا هم سر بزنن
        ولی در کل خیلی عالی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. REZA

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ماشین های ایرانی روز به روز بی کیفیت تر میشن
      در مورد چینی ها هم چیزی نمیگم چون چیزی نمیدونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حاجی تهرانی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      ببین داداش گلم، اول که اینا هم قیمت نیستن و جک دستی حدود 8 تومن گرونتره و اتومات باز گرونتر!

      اگه میخوای سراغ جک دنده دستی بری و اهل شتاب گیری و سرعت هستی، بی تعارف نرو. چون موتورش با وزن اتاقش هم خونی نداره و ندیده میتونم بگم که شتاب و کند و کاو دنا خیلی بهتر از جک دنده دستیه. چون وزن اتاقش خیلی کمتره. البته که بحث جک 1800 اتومات جداست و اصلا قابل مقایسه با دنا نیست.
      همین طور تو آپشن به نظر میرسه که دنا بالاتر از جک دنده دستی هست.
      اما تو فضای اتاق و جاداری، ابعاد جک بزرگتره و فضای بیشتری رو در اختیارت میذاره. البته که دنا یا همون سمند خودمون هم به هیچ وجه ماشین تنگ و کم جایی نیست و مشکلی از این نظر نداره.
      در رابطه با ایمنی، برتری مطلق با جکه. چون هم سیستم ترمز و فرمان بهتر و مطمئن تری داره و هم اتاق و شاسیش از لحاظ استحکام مکانیکی یه سر و گردن بالاتر از سمند و پلت فرم 405 هست. سمند به زور میتونه 3 ستاره یورور رو بیاره. کلا پلت فرم 405 از لحاظ ایمنی و جذب ضربه طراحی مناسبی نداره (اون زمان که 405 طراحی شد خیلی بحث ایمنی مطرح نبود) در حالی که جک از لحاظ ایمنی کمی بهتر از جیلی امگراند هست که اونم تونسته 4 ستاره رو بگیره. شما فقط در کاپوت جک و ورقهای پانل درش رو ببین تا حساب کار دستت بیاد. البته که بازم سمند یا دنا نسبت به هم خونواده ها شون مثل 405 یا پارس ایمنی خیلی بهتری دارن.
      از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ هم جک بهتر از سمنده. البته احتمالا وضعیت دنا بهتر از سمند باشه که حالا باید بیاد تو بازار و تست بشه تا معلوم بشه که چند چنده. ولی جک تو این زمینه خیلی خوبه.
      از لحاظ کیفیت هم جک جزو چینی های با کیفیته و مشتری ناراضی کم داشته. دنا رو خدا میدونه. البته سمند هم واقعا ماشین خر کاریه و من یه lx مدل 83 دارم که برای کار ازش استفاده میکنم و هنوز بعد از 300 هزار تا از هم نپاشیده!!
      بازار دست دوم جک نسبتا خوبه (به نسبت بقیه چینیها) و به نظر میاد که دنا هم بازار خوبی داشته باشه.
      تو خدمات کرمان خودرو زیاد تعریفی نیست و برتری قطعا با دنا خواهد بود.

      اگه بازم سوالی بود در خدمتم.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممل لاستیکی

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آی گل گفتی. خدایی خیلی قشنگ توضیح دادی حاجی. تا حالا کسی به این قشنگی این دو تا رو با هم مقایسه نکرده بود. ای کاش مدیران پدال از چنین افرادی استفاده میکردند و مقاله های مقایسه ای بین خودروهای تو بازار میذاشتن تا مردم یه کم از سر در گمی در بیان. مثل توضیحاتی که این بنده خدا داده. من که دارم پولامو جمع میکنم برای یه جک اتوماتیک اگه خدا بخواد. شایدم رفتم این شاسی بلنده جدید جک رو خریدم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیروس

          ۲ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اگر جک مشخصات BMW و مازراتی را داشته باشه باز هم به خاطر اون آرم تقلبی و مسخره اش ارزش خرید و مورد مسخره قرار گرفتن را نداره.
          بابا آدم میخواد یک خورده شخصیت داشته باشه یا نه. من که هیج جوره نتونستم خودمو با آرم این ماشین آداپته کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. ahmad

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      بین این دو تا گزینه ای که تو میگی خب دنا به صرفه تره
      به این دلیل که هم از خدمات مناسبی بهره میبره و قطعاتش همه جا موجود هست هم قابل اطمینان تره.
      یعنی ماشین جک یک چینی ناشناخته است و هنوز امتحانشو توی ایران پس نداده و به صورت کلی ماشنای چینی قابل اعتماد نیستن و وجهه خوبی در جامعه ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. ممد

      ۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دنا بهتر از این آشغال های چینیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کزه ای ها مردمی فوق العادن.سخت کوش و قوی و نیرومند.کره ای ها ثابت کردن برای رسیدن به موفقیت نیازی به طی کردن ره صد ساله نیست و با قدرت روحی و روابط قوی اجتماعی و انسانی در سطح بین المللی میشه به موفقیت پایدار و سریع دست پیدا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. TerraByte

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    تا وقتی RAV4 و ASX هست چرا باید کسی اینو بخره؟!! :|

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ilyar

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      حالا که میبینی میخرن! …دلیلش اینه که خدمات پس از فروشش در ایران صد هزار مرتبه از تویوتا ( ایرتویا )و میتسوبیشی ( آرین موتور )خیلی بهتره و تعمیر و قطعاتش هم آسانتر و راحت تر و دردسترستره! :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      میتسوبیشی تو دنیا اعتبارش رو از دست داده (بر عکس مزدا که هر روز داره پیشرفت میکنه) و اصلاْ با دهه نودش که با تویوتا و هوندا رقابت میکرد قابل مقایسه نیست. الآن کره ای ها تو دنیا خیلی بیشتر از میتسوبیشی فروش میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی اقا

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        دوست عزیز من. لطف کن یک تحقیق کوچیک در مورد صنایع مختلفی که میتسوبیشی درشون مشغوله بکن. کتاب “ساخت ژاپن” نوشته آکیو موریتا بنیانگذار سونی رو بخون میتسوبیشی یکی از سه کمپانی بسیار بزرگ ژاپن بود و هست. بقدری بزرگ که میرفت تا کنترل قدرت رو به طور کامل بذست بگیره که به نحوی جلوش رو گرفتن. میستوبیشی غول صنایع سنگین ژاپن هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        کی همچین حرفی زده که میتسوبیشی اعتبارشو تو دنیا از دست داده؟!!!!!

        اتفاقاً در مقایسه با همین اسپرتیج، در بعضی از نقاط بسیار عملکرد بهتری داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی اقا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      یکی از رفقا با asx ش اومد با راوفور من کل بندازه. دوستان گول حجم موتور کم asx رو نخورین لامصب خیلی پرشتابه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مروت

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        از طراحی مدل‌های فعلی میتسوبیشی نظیر همین asxو لنسر خوشم نمیاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        دقیقاً همینطوره علی آقا

        ASX عملکرد موتور و گیربکس بسیار روان و عالی از خودش نشون میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. amin

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        داداش شما رفتین ماشین شاسی بلند خریدین بعد باهم درگ گذاشتین ؟؟!!! شما بهش یک کوه نشون میدادی میگفتی بیا بریم بالا ببینیم زودتر که هیچ اصلا بالا میرسی ؟؟ :) به نظر من ماشین شاسی بلند یا نباید خرید مگه اینکه آفرود باز باشی…تو آفرودم که چه اسپورتیج چه ASX چه توسان و سانتافه حریف راو4 نمیشن :) نوید خوب میفهمه چی میگم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid reza

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          asx هم نسبت به جثه خودش افرود عالی داره گول ظاهر کوچیکشو نخور ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. saeed.shariati

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      چون تویوتا خداتومن گرون تره و میتسوبیشی بازار دست دوم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. مروت

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      به خاطر طراحی بدنه و قیمتش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. farzad sportage

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      میتسوبیشی کیلو چنده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        کیلو هزار بدو حراجه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        دوست عزیزی که میگی میتسوبیشی کیلو چنده

        میتسوبیشی هنوز در کیفیت قطعات و عملکرد فنی سرتر از اسپرتیج هستش

        اسپرتیج در آپشن و طراحی بدنه بالاتر از ASX قرار میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. sh

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اسپورتیجو عشقه.دادا تو میدونی من چی میگم بنظرت کسی توی رقبا حریف اسپورتیج میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. عارف

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یکی ب من بگه چرا آخه ۱۶۰ میلیون؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چون اینجا ایران هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. TerraByte

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        دمت گرم! تا حالا اینجوری قانع نشده بودم ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مروت

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      چون ما مردم را به سان ••• فرض کرده‌اند. هر چه بر ما میرسد از سود جویی و زیاده خواهی بعضی‌هاس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یه پسر

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      به درهم امارات مدل 2400 سی سی میشه حدود 90 تا 80 میلیون

      واقعا کره جنوبی هم اگه هوش مدیران ایران رو داشت بجای اینکه خودشو بکشه تا با علم و صنعت و هنر محصولی تولید کنه یه گمرک راه می انداخت حالشو می برد

      ماشینی که با هزینه ساخت و حمل نقلش تو کره جنوبی میشه 80 میلیون فقط واسه پلاک زدنش تو ایران 80 میلیون پول می گیرن

      خدایا شکر که ما مسلمان شدیم والی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        نه عزیزم اگه توی گوگول سرچ کنی متوجه میشی شرکت کیا این ماشین رو 170000 دلار میفروشه یعنی تقریبا 51 میلیون به پول ما
        خب بلاخره امارات هم یه گمرک و شماره گذاری داره که باعث میشه بشه 80 تومن
        اما دم مسئولین ما گرم که توی این زمینه برامون سنگ تمام گذاشتن واسه شماره گذاری 3 برابر قیمت خود ماشین رو میگیرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. REZA

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    ففط asx
    در یک رده ی قیمتی هم هستن
    در کل از قیافش خوشم نمیاد یه جورای عجیبه از داخلش که اصلا خوشم نمیاد ولی بیرونش بد نیست
    ولی به نظرم خریدش اشتباه هست در این قیمت ماشین های بهتری هم هست مثلا همین asx اگه برات suv و کراس مهم نباشه خیلی انتخاب داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Lion26

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    به نظر من،همه می دونن که کیفیت خودروهای ژاپنی خیلی بهتر و بیشتر از خودروهای کره ای است.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. علی اقا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    تنها تغییر مثبتش ، تغییر شکل فرمون بود. قبلیه گرد و زشت بود اما این بهتره . هنوز وقتی داخلشو می بینم حس نمی کنم تو یه ماشین 160 میلیونی نشستم. یک تریم متفاوت احتیاج داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صادق

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    رقبای سرسختی داره
    من خودم شاید rav 4 رو انتخاب کنم

    ولی درکل انتخاب این ماشین توی ایران خیلی معقولانس
    برای کره ای ها خدمات زیادتری توی ایران هست

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      تقریبا هیچ جا نیست نمایندگی هیوندای نداشته باشه
      ولی خیلی درست جواب نمیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. REZA

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    فقط 156 اسب!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز اگر افت قیمت براتون مهم نیست ماشین چینی بخرید ودر غیر این صورت ایرانی ولی مدتی صبر کنید mvm550 بخرید چون از هر نظر از دنا و جک بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    واقعا واسه تویوتا rav4 رقیب جدی هست
    ولی من به شخصه rav4 رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      جدددددیییییییییییی!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      مزیت های راو4 به این :
      1 آفرودش خیلی بهتره
      2 ژاپنیه
      3 تویوتاست
      4 تو آفرود خیلی بهتره
      5 با کیفیت تره
      6 جادارتره
      7 تو آفرود اینو میخوره
      8 امنیتش بیشتره
      9 قیافش در دراز مدت خوب میمونه
      10 داخل آفرود اسپورتج رو لوله میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. امیر محمد

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        منم یه نکته اضافه کنم
        افرودش خیلی بهتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          آره خوب شد گفتی
          اینو. یادم رفته بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی آهنگر

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (375 ديدگاه)

          فک کنم یادت رفت بگی آفرود تویوتا بهتره :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سیاوش

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        آخه تو ایران خدایی چند نفر مگه با این ماشین ها می رن آفرودد که اینقدر بخواد مهم باشه!!!!!!از هر 1000 نفر شاید یکی بره
        داداش من یا شما خیلی پول داری یا تو ایران نیستی
        این جا ایرانه نه امارات

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          داداش خیابونای ایران خودش آفروده در حد …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. یه پسر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    جالب اینجاست که توسان یا ای ایکس 35 اتاق بهتری نسبت به اسپورتیج داره اما در عوض اسپورتج ظاهری واقعا بهتری داره / این به وضوح تو مدل های کیا و هیوندا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      دقیقاً موافقم

      در طراحی های داخلی هیوندای زیباتره و در طراحی های خارجی کیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. road

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تا چند وقت پیش کسی ماشین های کره ای رو نگاه هم نمی کرد، حالا ماشین 22 هزار دلاری رو 160 میلیون میندازن به ملت البته اونایی که سوار شدن میدونن که 22 هزار دلار هم برای این ماشین زیاده، ماشین 1500 کیلویی با موتور 2400 با اون مصرف فضاییش! شتاب 10.4 داره، ببنید ماشالله چه چیزی هست!!
    (که اونم احتمالا خیلی بیشتر از این حرفاس)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. sunmartin

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    زیبایی طراحی در این خودرو موج میزنه کیفیت ساخت بالا هست در برلین آلمان بیشترین طرفدار داره در اکثر کوجه ها محل های پارک بیشتر اسپرتیج و کیا ریو مشاهده میشه کیا موتورز رویه خوبی در پیش گرفته طرح های این شرکت بنوعی یونیک هستند کاش و ای کاش در مملمت ما دلال سالاری وجود نداشت تا این خودور بمانند جزیره ها و مناطق آزاد بدست مشتری واقعیش میرسید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. saji

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    به نظر شما این بهتره یاix35؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TerraByte

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      میتسوبیشی ASX

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر محمد

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        لامثب ای اس ایکس ابهت داره خیلی باحاله

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. farzad sportage

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      Sportage

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. میهمان

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پدال عزیز
    سایت در حالت لنداسکیپ « افقی » برای موبایل و تبلت نیاز به بازنگری دارد ، لطفا در مورد قیمت روز خودروها هم اهتمام بیشتری مد نظر قرار دهید , البته بروزرسانی مطالب شایسته تقدیر است
    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. پدرام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با وجود طراحی زیبا مثل رقیبش توسان خیلی خشکه و توی جاده های ایران اذیت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ahmad..F12

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    اول از همه تشکر میکنم از سام عزیز بابت ترجمۀ بسیار خوب و قلم زیباش

    اسپرتیج خودروی خوبیه، از نظر طراحی انقدر خوبه که کسی معایبش رو نادیده میگیره

    از نظر فنی هم خوبه ولی در این زمینه، رقبای بهتری داره

    آپشن های روز و خوبی هم داره که به نسبت رقبا بهتره

    سواری خشکی داره که در مدل های 2015 این مورد بهبود پیدا کرده، فضاییعقبش اصلاً حس خوشایندی نداره

    کمی هم صدای بیرون به کابین نفوذ میکنه که البته نمیشه گفت اذیت کننده است

    رانندگیش خوبه ولی سواریش واقعاً خشکه، یعنی منظورم اینه که احساس راحتی و لذت بخشی نداره، ولی اینو نادیده میگیرم و میذارم رو حساب اسپرت و کامپکت بودنش

    در ضمن این عکس:
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/sportage_2015_interior.jpg

    با این عکس:
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Kia-Sportage_2015_interior_06.jpg

    همخوانی نداره، صفحۀ کیلومتر شمار اولی مدل 2015 نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری احمد عزیز، شرمنده می کنی.معمولا ماشین های کیا کمی خشک هستند اما کنترل شده است و نسبتا توی جاده های کشور ما جواب می دن.ولی برخی از خودروهای اروپایی وارداتی به قدری خشک هستند که کوچکترین دست انداز و یا خرابی آسفالت جاده ها در داخل اتاقشون انعکاس پیدا می کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farzad sportage

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        همین سونات yf خیلی تو دست انداز اذیت میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. amin

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    شاید بعضی ها هم حس منو داشته باشن اولی که ماشین های کره ای میاد همه از زیبایی های طراحیش مخصوصا از بیرون میگن ولی بعد یک مدت که تو خیابون ها میبینی واست خیلی عادی میشه در حدی که دلت رو میزنه خیلی اغراق آمیز طراحی هاش ولی راو4 شما شاید هیچ موقع نگین خیلی زیبای ولی سه سالم تو خیابونا ببینین نمیگین زشت یا دلتون زده از همون اول یا کلا نظرتون مثبت یا منفی…ولی همین اسپورتیج اوایل خیلی میگفتن زیباست الان خیلی ها میگن نه یک جوری اصلا هم حس یک شاسی رو توش ندارین احساس میکنن ماشین سواری تا شاسی… به نظر من شبیه تخم مرغ :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. iman

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      همون داستان اصالت
      شبیه کتونی های چینی و کره ای هر روز یه شکل بعد نکتش اینه که فقط قیافه دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. شیاد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من جدیدا اسپورتیچ از کی اتز مناطق ازاد خریدم.حقیقتش با توجه به امکاناتش وقیمت نسبت به سایر مدلهاومارکهای خودرو بهترین گزینه است چون حقیقتا امکانات فول وکاملی دارهولی خدایش تویوتاراو4یه چیز دیگه است هرچند امکانات طراحیش شبیه اسپورتیچه.ولی تیپ وهیکل راو4 یه چیز دیگه است ولی وب قیمتش واقعا زیاده.در ضمن با مقایسه قیمتهای منطقه آزادبا ملی ادم میفهمه چه سود سرشاری نصیب دوستان دولتی ودلال ها میشه.واقعادزدی هنراست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. love samurai

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بسیار اشغال و مسخره حال بهم زنه حیف 162 میلیون به این اشغال کره ای بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farzad sportage

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      تو که چیزی از ماشین سرت نمیشه حرف نزن

      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. امیرحسین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین عالیه ولی به درد جاده ایران نمیخوره و درضمن صندلی خشکی داره من خودم این ماشین رو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حامد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    من داشتم سر 2000کیلومتر کارکرد فروختمش..کلا زود خسته کننده میشه.صندلی عقبشم که واویلاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. جواد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان
    1- ضمن احترام به سلایق و انتخاب دیگران سعی کنیم نطرات خود را با کمک تجربه و اطلاعات موثق به اشتراک بگذاریم.
    2- در مقایسه بین 2 خودرو یکی از مهمترین آیتمها قیمت خودرو می باشد بعنوان مثال منصفانه نیست بین 2 خودرو با امکانات مشابه که یکی 3 برابر دیگری قیمت دارد ( فقط بخاطر برند )، بگوییم خودروی گرانتر بهتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم میخواستم ببینم اسپورتیج 2015که تو خارج هست با اونایی که میاد ایران فرق داره چون توی مدل 2015که تو ایران هست چراغ شوی جلو نداره از طرف هم که پرسیدم گفت کلا اسپورتیج ها ندارن میخوام ببینم جریان چیه؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اسپرتیج 2015خریدم سیستم DBCکه همون سیستم اتوماتیک کنترل در سراشیبی هست رو وقتی کلیدش رو میزنم خوب کار میکنه اما یه صدای خاصی میده میخواستم بدونم مال من خرابه یا کلا همش این صدا رو داره?ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجيد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیزم
    کسانیکه مدلهای مختلف رو تست کرده باشن میدونن من چی میگم کسی که مثلا BMW سوار میشه ممکنه سوار ماشینه دیگه ای نشه ولی دلیل نداره بگیم BMW عالیه !!!
    اما اسپورتیج 2015 به نظر این حقیر تنها ماشینیه که اگه سوارش بشی منهای بعضی ایراداتی که داره وطبیعی هم هست ، به جرات بگم سوار ماشین دیگه ای نمیشی . نسبت به قیمت و تیپش و گشتاوریش به نظرم جذابه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اميد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتفاقا برعکس چیزیکه اینجا نوشته، فضای عقب کاملا باز و راحته برای سرنشینهای عقب
    حتی این موردش در قیاس با توسان بازتره و فضای بیشتری برای پاهای سرنشینای عقب درنظرگرفته شده.
    درموود dbc هم مال منم همین صدارو میده
    داخل دفترچه شم نوشته طبیعیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرزاد

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه…
    ماشین فعلی من اسپورتیج 2015 فول با سنسور جلو و رینگ جدید و … و دو ماشین قبلی من به ترتیب سورنتو اتاق جدید 2013 و بعدشم قبل از این اسپورتیج که الان دارم سراتو 2014 اونم از این اتاق جدیداش. کلاً کیا بازم و کیا رو خیلی بیشتر از هیوندای قبول دارم به چند دلیل که واسه شاید خودم مهم باشه شما رو نمی دونم. مثلاً یکی دو تا از اون دلایل واسم طراحی کلاسیکتر و با اصالت تر کیا نسبت به هیوندای در سگمنتهای مختلف (با احترام به همه هیوندای دوستا حالم از اون چراغهای عقب و جلوی الانترا جدیدا یا سوناتا توسان جدیدا بهم می خوره انگار اسباب بازیند تا ماشین) و همینطور هندلینگ و شتاب بهتر محصولات کیا نسبت به هیوندای هست.
    در مورد سورنتو 2013 که واقعاً باید بگم عالی بود… موتور عالی ، هندلینگ خوب ، آرامش کابین و علی آخر که ازش زود رد می شم در کل باید گفت هیولایی بود واسه خودش و چون پول لازم شدم تو کیلومتر 1200 فروختمش.
    سراتو 2014 آقا عالی بود عالی… در مقایسه با اتاق قبلیش خشکیش خیلی کمتر شده بود ولی خب باز از رو دست اندازا می پرید تا بخاد با نرمی رد شه. شتابش عالی بود حتی از دنده 4 به 5 یا 5 به 6 یا برعکس.. محشر بود شتابش این تعبیر بهتریه فک کنم. هندلینگ و فرمان تیزش.. آپشنهاش همه چی عالی و فقط تنها نکته منفیش واسه من که بیشتر شاسی بلند داشتم فقط و فقط سواری بودنش بود و اینکه تو تهران واقعاً رانندگی با شاسی بلند راحتتره. هم کنترل راحته تو ترافیکا هم اینکه مثلاً آینده به آینده نمی شی یا واقعاً ماشینای دیگه تو تقاطعها حساب می برن از یه شاسی بلند تا یه سواری (نخندید، اونایی که هم سدان سوار شدن هم شاسی بلند می فهمن چی می گم)
    حالا اسپورتیج 2015، در مقایسه با سراتو 2014 از لحاظ هندلینگ و سواری واقعاً ضعیفتره. آپشنهاش واقعاً ضعیفتره. غیر از اینکه چند تا آپشن مثل شیفتر دنده پشت فرمون و مموری صندلی نداره مثلاً الان که تابستونه و سرد کن صندلی خیلی حیاتیه، سرد کن صندلی شاید 10 برابر از این سردکن صندلی اسپورتیج بهتر بود. این فقط صدای موتورش میاد دیگه هیچی نداره. واقعاً اینش تو این فصل خیلی ضد حال. مخصوصاً واسه من که بیشتر ماشینم زیر آفتابه. بعدشم اینکه با اینکه ماشین صفره تقریباً و تا الان 1100 تا رفته سر کمکای عقبش تو دست اندازهای ریز صدا می ده و این یعنی فاجعه. بردمش نمایندگی می گه 100 تومن تو گلوی سر کمک گیر کرده که اگه سرویس بشه ردیف میشه.
    در کل به نسبت سراتو اتاق بزرگتر و جا دار تر و اینکه شاسی بلنده همین (آپشنهای DBC و Diff Lock رو هم که شاهکار نکرده همه شاسی بلندا دارن).
    این رو هم بگم که واقعاً نمی ارزه 40 میلیون از سراتو بالاتر باشه.
    والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من خودم اسپورتیج 2013دارم با موتور2400سی سی بسیار راضی ام ازش با هاش 220تا رفتم خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا