کیا

ورود اسپورتیج جدید به بازارهای جهانی

هنوز تب و تاب اظهار نظرها درباره طراحی متحول شده اسپورتیج جدید فروکش نکرده که باید شاهد حضور آن در خیابان‌ها باشیم. شاید به این ترتیب و پس از ملاقاتی حضوری بهتر بتوان در مورد این فرزند نوپای کیا قضاوت نمود. نسل چهارم کیا اسپورتیج، قصد دارد تا محبوبیت نسل قبلی را تکرار و موفقیت‌های آن را فزون کند.

2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
استقبال از اسپورتیج جدید در همان ابتدا بسیار طوفانی بوده به گونه‌ای که مثلاً در بازار انگلستان ۱۵۰۰ دستگاه از آن تنها در ۳ روز نخست به فروش رسیده‌اند. این موضوع جای تعجبی هم ندارد زیرا اسپورتیج جدید از طراحی شاداب‌تر، کیفیت بهتر و طیف پیشرانه‌های متنوع‌تر مخصوصاً برای بازار اروپا برخوردار است.

2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
برای این خودرو، ۵ پیشرانه و ۳ سیستم انتقال نیرو درنظر گرفته شده است. از جمله موتور ۱.۶ لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت و با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و یک گیربکس ۷ سرعته خودکار با کلاچ دوگانه برای مدل GT-line.

2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
مدل ۱.۶ لیتری می‌تواند شتابی ۹.۲ ثانیه‌ای را با گیربکس دستی معمولی و ۸.۸ ثانیه‌ای با گیربکس ۷ سرعته DCT ثبت کند. مصرف سوخت اقتصادی این مدل هم با گیربکس معمولی ۷.۶ لیتر و با گیربکس ۷ سرعته ۷.۵ لیتر اعلام شده است.

2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
موتورهای دیگر شامل موتور ۱.۶ لیتری معمولی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، ۱.۷ لیتری دیزلی ۱۱۴ اسبی، دیزلی ۲.۰ لیتری CDDi با دو نسخه ۱۳۴ و ۱۸۲ اسبی و گیربکس‌ها نیز شامل مدل شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک علاوه بر مدل ۷ سرعته می‌باشند. سیستم انتقال نیروی هوشمند این خودرو در مدل‌های دو دیفرانسیل توانایی توزیع گشتاور متغیر بین دو اکسل را به میزان حداکثر ۴۰-۶۰ بین دو محور جلو و عقب در شرایط لزوم دارد.

2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
2016 KIA Sportage
۲۰۱۶ KIA Sportage
ویژگی‌های مدرنی نظیر ترمز اضطراری، هشدار خروج از لاین جاده، چراغ‌های خودکار، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک از پشت، دوربین دید عقب و امکانات اتصال پیشرفته نیز در این خودرو گنجانده شده‌اند. مشتریان اسپورتیج همچنین می‌توانند برای سیستم سرگرمی از بین دو نمایشگر ۷ یا ۸ اینچی یکی را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با اینکه خیلی ها از طراحی جدید این ماشین ایراد گرفتن ولی به نظر من از نسل قبل زیباتر شده
    امیدوارم موتور 182 اسبی با قیمت مناسب و معقول وارد ایران بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      این ماشین باید از نزدیک دید بعد قضاوت کرد !
      همه دارن از روی عکسش نظر میدن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        نمای عقبش خوبه اما جلو نه.
        شاید علت اینکه خیلی به دل نمیشینه اینه که مدل قبلی از نظر هماهنگی ظاهر و جذابیت کامل بود و جایی برای بهبود نذاشته بود. چالش مدل جدید اینه که با اون مقایسه میشه.
        به نظر من بهتر بود برای همون، یه فیس لیفت ارایه میکرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sina

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      182 اسبی دیزل وارد نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مسعود

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      از بغل و داخل قشنگ تر شده . ولی از جلو و عقب ، مدل قبلی قشنگتر بود(شاید هم قضاوتم به دلیل بالا بودن سطح انتظارم از پیشرفت کیا توی طراحی باشه)
      ولی توسان جدید رو بیشتر میپسندم
      تنظیم صندلی عقب هم آپشن ضروری بود که توی توسان جدید هم شاهدش بودیم
      در کل پیشرفت کره ای ها تحسین بر انگیزه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        به خاطر اینکه به مدل فعلی عادت کردی، ولی هیبت و جذابیت مدل جدیدبیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Hitler

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      خبرو خوندین از استقبال هموطنان غیورمون از محصولات سایپا؟
      روزانه سه هزار سفارششششششش
      استقبال چشمگیر مشتریان گروه خودروسازی سایپا از شرایط فروش ویژه ایام دهه مبارک فجر، رکورد فروش خودرو در سال ۹۴ را شکست و بار دیگر حمایت هم میهنان گرامی را از تولید داخلی و صنعت خودروی کشور بر همگان روشن ساخت.

      به گزارش سایپا نیوز، رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اعلام خبر فوق گفت: میزان ثبت نام در آغاز طرح فروش ویژه دهه مبارک فجر، به طور متوسط 1900 پرونده در روز بوده اما در روزهای اخیر این تعداد به حدود 3000 پرونده ثبت نامی افزایش یافته است.

      وی افزود: در سال جاری، با تامین منابع دولتی توسط سیستم بانکی کشور، بیشترین فروش روزانه محصولات گروه سایپا در طرح تسهیلاتی دولت در آبان ماه ثبت شده بود اما با استقبال گسترده مردم فهیم کشور از طرح ویژه دهه مبارک فجر، بدون هرگونه حمایت خاصی، رکورد فروش در طرح تسهیلاتی دولت شکسته شد.

      وی این حجم از فروش را نشانه های مثبت خروج از رکود در صنعت خودرو کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قابل توجه ارزش سهام خودروسازی سایپا و استقبال عمومی از محصولات متنوع این گروه، افق روشنی برای سرمایه گذاران این صنعت متصور هستیم.

      تقی زاده ضمن تشکر و قدردانی از هم میهنان گرامی که همچون گذشته پشتیبان و حامی صنعت خودروی کشور بوده اند، خاطر نشان ساخت: امیدواریم با افزایش کیفیت محصولات تولیدی و بهبود خدمات فروش و پس از فروش، بتوانیم پاسخگوی لطف و اعتماد مردم به صنعت خودرو کشور باشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حسین

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اینقد خشکه میکوبه که به درد هیچی نمیخوره اسپورتیج

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        مخالفم؛ در نیوفیس جدید سیستم تعلیق بنا بر اعلام کیا موتورز بهبود زیادی داشته و این مشکل به حداقل رسیده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. کسری

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      موافقم،خیلی بهتر به نظر میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    توسان جدید+
    اسپورتیج جدید –

    من توسان جدید رو بیشتر از این (از نطر ظاهر) دوس دارم
    البته باس از نزدیک دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      به نظر من اسپورتیج جدید چهره جذاب تری داره. چراغ عقب توسان افتضاح طراحی شده. چراغ جلو هم که کپی سانتافه ست. بنابراین اسپورتیج با یک ظاهر کاملا جدید نسبت به فیس قبلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      من از نزدیک دیدم اسپورتیج خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. OMID622

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدون شک نسبت به مدل جدید توسان شکست میخوره
    چهره جدید توسان انقلابی واسه خوش
    اسپورتیج چهرش خیلی بچگونست
    موافق+
    مخالف-

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shz

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    درسته که من از خودروی کره ای خوشم نمیاد ولی بدکش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooya_SK

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    اولین بار که اسپورتیج جدید رو دیدم ? اینجوری شدم ولی از اون زمان تا الان چهره اش برام بهتر شده و به نظرم چهره متفاوت و جالبی داره.
    در آخر به زودی شاهد کامنت هایی خواهیم بود که میگن تویوتا راو۴ بهتره و هیچ کمپانی به پای تویوتا تو کیفیت و… نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      راو 4 تو کلاس سانتافه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pooya_SK

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        تو یه کلاس نیستن و رقیب و همکلاس سانتافه از تویوتا مدل هایلندره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آقای Pooya_SK منظور حمیدخان از سانتافه همین سانتافه ای هست که تو کشورمون داریم که در بازار جهانی به اسم سانتافه اسپورت شناخته میشه که دقیقا در کلاس راو۴ هستش در صورتی که سانتافه مد نظر شما همون سانتافه فول سایز هست که در بازار ایران نداریم که در این صورت بله هم کلاس هایلندر میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Ice

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام ،سامان جان من توسان جدید رو توو نمایشگاه تبریز دیدم و سوارش شدم بنظرم بزرگتر از اسپورتیج هست ، ولی کیا هم طعم طراحیش خوبه و یجورایی خوشکلتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      یکی از دوستان که این ماشینو در یکی از نمایندگی های کیا در کانادا دیده بود می گفت از نزدیک خیلی از عکسش خوشگلتره!!
      وقتی اومد ایران معلوم میشه درست می گه یا نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در کل، ماشین باحالی شده، البته به نظرم باید قدرت موتور در این نوع ماشینها، کمی بیشتر باشه و منظورم فقط برای کیا نیست، منظورم برای کل خودروهای این نوع هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    یادتون باشه که بمحض ورود چقدر ازین خودرو استقبال بشه فقط کاش کیفیت کابین و قطعات و ماتریال بیشتر میکرد کیا که دیگه جایی واسه بحث نمیگذاشت اما واقعا از برند کیا راضی و واقعا دوسش دارم کیا اسپورتیج برگ برنده کیا و یکی از کیفی ترین و با دوام ترین (با توجه به گزارش سایت ها و سازمان های ارزشیابی خودرویی و مجلات معتبر)هست امیدوارم قیمت معقولی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نویدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    لامصبا این کره ای ها پا به پای ایران خودرو و سایپا پیش میرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احسان(احسان)

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    والا نمی دونم این ماشین از کیفیت امتیاز خوبی میگیره یا نه(ظاهرا که خوبه) اما مشخصه بازاریاب های کیا کارشون رو خیلی خوب بلدن که این ماشین انقدر به مزاق انگلیسی ها خوش اومده.ما ایرانیا خوشمون بیاد یا نیاد کیا و هیوندای در کنار فورد و شورولت و فولکس واگن و تویوتا قرار میگیرن.کلا هر خودرویی تو بازار امریکا از نظر منتقدها و مشتری ها راضی کننده باشه یعنی مهر تایید خورده چون این بازار به ضعفا هیچ رحمی نمیکنه(چقدر دوست دارم ایران و خودرو و سایپا وارد این بازار بشن.ماشین هاشون رو 299 دلار هم بدن خریدار نداره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. moein

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من که از ظاهرش خوشم نیومد به نظرم بشتر تولیدش باب سلیقه بازار اروپا باشه تا آسیا و آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرزام

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام . من با توجه به این که تو منطقه آزاد انزلی (البته نه خود انزلی یکی از شهرهای اطرافش) زندگی میکنم توسان جدید رو چند بار دیدم و واقعا خیلی خیلی نسبت به قبل زیباتر شده و مطمعنا از اسپورتیج خوشگل تره ولی بازم سلیقه ست دیگه . ممکنه یکی از اسپورتیج خوشش بیاد . ولی من هم از طراحی داخلی و هم خارجی و هم امکانات و آپشن های توسان بیشتر خوشم میاد . البته تو مناطق آزاد برای هر کلاسی انتخاب های خیلی بیشتری نسبت به واردات با پلاک ملی وجود داره ولی بازم چون مردم نسبت به هیوندای و کیا اعتماد زیادی دارن با پلاک منطقه آزاد هم تو اکثر کلاس ها ماشینای ژاپنی و کره ای حکمرانی میکنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شکوفه های کویری

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (432 ديدگاه)

    بالاخره یه طراحی خوب دیدم در ماشینهای کره ای، اسپورتیج جدید نسبتا طراحی سنگین و پخته ای داره نسبت به نسل قبلی و بقیه ماشینهای بَزَکی کره ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. parham

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    والا نمیدونم چی بگم امیدوارم بهم نخندین

    ولی از جلو شبیه کاین هست به نظرم طراحیش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شکوفه های کویری

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (432 ديدگاه)

      به نظر منم شبیه از جلو و بخاطر همین تقلید و کپی ، طراحیش خوب شده ، البته پشتش هم واقعا بهتر شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mds

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    بازم یه آشغال از کره آخه تا وقتی ایران سمند و بزو هست کره کیلو چند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. 창세기

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    کجاس امیرحسین که همیشه میگه ماشینای ارزان قیمت کره ای اسباب بازی هستن و فقط تو ایران فروش دارن و چه خوبه بدونید نسل قبل همین اسپورتیج و اپتیما نیمی از ناوگان پلیس انگلستان هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یاسین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آره منم موافقم!یه نمونه شبیه پورشه کاین هس!البته قصد توهین ندارما!کره ماشیناش خوبه اما اشتوتگارت ماشیناش عالیه عالی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    به نظر من مدل ۲۰۱۶ تغییر کلی و اساسی داره با مدل ۲۰۱۵ و کلا پیشرفت بسیار خوبی از هر لحاظ داره که قابل ستایش هست
    اما طراحی جلوی مدل ۲۰۱۶ از دید زیبایی شناسی، بدشکل تر از مدل ۲۰۱۵ هست ولی از لحاظ فنی کاربردی تر از مدل ۲۰۱۵ هست چراغهای این مدل چون در ارتفاع بالاتری قرار دارند پس بهتر میتوانند بر جاده تسلط داشته باشند
    یک نکته ای هم در خصوص موتور توربو باید گفت: توربوموتورها، با توجه به ساختارشون موتورهای حساسی هستند و باید فیلتر و روغن موتور این خودروها اصل توصیه شده توسط شرکت سازنده باشند و با توجه به اینکه در کشور ما هر چی پیدا میشه به جز اصل (حتی خود ماشینی که در سایت اصلی شرکت هست تو ایران پیدا نمیشه) لذا بهتره از همین موتورهای تنفس طبیعی بخریم و استفاده بکنیم تا در آینده دچار دردسر! نشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حميد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    طراحیش خوبه و جای کمی برا ایراد داره مابقی سلیقه ای هست
    متورهاش ضعیفه اینم فکر کنم بخاطر مالیات اروپا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Archi KHAN

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    پسرفت اش قابل ستایشِ … !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. (*مهرداد*)

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    همین وقتی به ایران برسه 180 میلیون قیمت میخوره…و ملت هم میخرن و باش حال میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. SINA

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    در واقع این و توسان مشترکات زیادی دارن و خوب شرکتاشونم یجورایی با همن میشه گفت هیوندای بیشتر سبک طراحیش شرقیه و تو طراحی از خطوط کج و قوس دار استفاده زیادی میکنه در حالیکه کیا بیشتر سبک طراحیش به سبک غربیا و سر راسته و تا حدودیم چهره اسپرت تر و خشن تری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sunmartin

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    دقیقا با سینا توافق دارم هیوندای بیشتر شرقی کار میکنه درحالیکه کیا بیشتر اروپایی و بعضا آمریکایی پسند هست و من دومی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Pony car

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    در کل راضی کننده است فقط ای کاش موتور قویتر بنزین سوز هم به انجین های دیگه اضافه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سید علیرضا هاشمی پور

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های تو این رده بازار
    1 تویوتا راوا4 2016
    2 نیسان مورانو
    3هیوندای سانتافه
    4توسان (2016 )
    5اسپورتج(2016)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همه چیش عالیه اما فقط طراحی داخلی اش زشته .
    در کل من می پسندم
    باشد روزی سوار بر این خودرو شویم .الهی امین یا رب العالمین
    بکوب لایک رو
    خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. behnam znl

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر قدرت نمیدونم ولی از نظر ظاهری قبلی بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کرمپور..

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام…من از نزدیک در منطقه آزاد اروند اسپورتیج جدید را دیدم خیلی جالبه و از پشت و بغل بسیار دیدنی هست اما صندوق آن خیلی کوچک به نظر میرسد….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا