5 نکته مهم درباره کارخانه جدید کیا در مکزیک

روبان بریده می‌شود و خودروها خط تولید را در کارخانه‌ی جدید کیا در مونتری مکزیک ترک می‌کنند. این کارخانه دومین محل تولید خودرو در کیا پس از افتتاح اولین سایت تولیدی در 8 سال پیش است.

KiaMexicoPlant010
با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد دلار، این کارخانه محل تولید کیا فورته/سراتو سدان، هاچبک فورته 5 و دیگر خودروهای جمع‌وجور در آینده‌ای نزدیک است. تیم ما این شانس را داشته تا از این کارخانه بازدید نماید و از امیدهای کیا برای ادامه‌ی رشد سریع خود مطلع گردد.

  • این کارخانه بزرگ است

جدیدترین کارخانه‌ی تولید خودروی کیا مساحتی در حدود 28 هکتار دارد که 5.5 هکتار بیشتر از استادیوم کابوی‌ها است. این کارخانه محل استقرار 13 تأمین‌کننده است که امکاناتی را در این سایت در اختیار دارند.

151117 Kia Visita Medios y Distribuidores

  • کارخانه با شتاب ساخته شده است

کلنگ احداث این کارخانه در اکتبر 2014 به زمین شده شد و کار احداث آن در نوامبر سال 2015 به اتمام رسید یعنی زمانی کمتر از 15 ماه! برای درک این مسئله باید گفت که برای ساخت یک خانه‌ی خانوادگی ساده در ایالات‌متحده به‌طور متوسط 6 ماه زمان لازم است.

KiaMexicoPlant011

  • کارخانه محل تست خود را دارد

هر خودرویی که خط تولید را ترک می‌کند در تست‌های مخصوص داخل کارخانه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این محل تست دربردارنده‌ی ناهمواری‌ها، خطوط ممتد و برآمدگی‌هایی با شیب 30 درصد است.

KiaMexicoPlant005

  • کارخانه پرسنل زیادی دارد

تنها یک ماه پس از تولید کیا فورته سدان 2017 این کارخانه پرسنل 7 هزار نفری داشته است. کیا تلاش دارد تا با اضافه کردن شیفت‌های دوم و سوم کاری تعداد پرسنل را به دو برابر یعنی 14 هزار نفر افزایش دهد.

KiaMexicoPlant001

  • این کارخانه می‌تواند تعداد زیادی خودرو بسازد

این کارخانه در سال می‌تواند 400 هزار دستگاه خودرو بسازد که برابر با تعداد پیکاپ های فورد سری F فروخته شده در ایالات‌متحده در 6 ماهه‌ی اول سال 2016 بوده و حدود 10 درصد ظرفیت جهانی کیا را تشکیل می‌دهد. تولید فورته سدان هم‌اکنون در حال انجام است و کیا برنامه‌ریزی کرده تا در آینده‌ای نزدیک تولید فورته 5 هاچبک و دیگر خودروهای کوچک را نیز آغاز کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    قدر مکزیک هم نشدیم یه کیا رو بیاریم ایران رفتیم بی کیفیت هارو اوردیم خیلی عقبیم هنوز خییییلی

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      درود برشما.دقیقا درست گفتی

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    همه آدم شدن جز ما
    تنها راهش اینه که این دوتا شرکت ورشکست بشه انوقت ایران پیشرفت می کنه

    پاسخ
  3. آرش
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    پیش بینی:ده سال دیگر سومالی مشغول ساخت خودروهای تویوتاست و ایران از پژو ۲۰۷ sd پلاس با آینه های راهنمادار و موتور tu5 رونمایی خواهد کرد.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    اگر دولت به فکر بود ده سال پیش یک نمونه از این کارخونه ها تو ایرانم میزدن جای این آشغالای چینی و 206 و پراید و 405 این مزخرفا الان اپتیما تو کشور تولید میشد و همچنین صادر میکردن نهایتا بعد از چند سال هم تکنولوژیشون رو بومی سازی میکردیم… :@

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      ازین کارخونه ها داریم خوبشم داریم نمی دونم کسی کارخانه کاشان سایپا یا خراسان ایرانخودرو رو دیده یا نه میگن جزء ١٠ کارخانه مدرن و بزرگ جهانه و جالبه اگه لگن حمام تولید می کرد تا الان یه جایی توی بازار دنیا داشتیم تا این ….. شنیدم حتی م یخواهند خط رباتیک رو جمع کنند چون نیازی نیست!!!!!! به جاش کارگر استخدام می کنند

      پاسخ
  5. 제네시스
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    کیا کارش درسته.. ولی اون حس اعتماد و عشق به هیوندای رو بهم نمیده، مثلا بین ازرا و کادنزا اگر قرار باشه انتخاب کنم قطعا ازرا انتخابم هست و حتی نسل قبل جنسیس. 2014 رو به کادنزا 2015 و 2017 ترجیح میدم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      پدر هیوندای دارن؟؟؟
      صد درصد همینطوره. منم بابام یک زمانی ماکسیما داشتن. نیسان رو از لامبورگینی هم بهتر میدونستم. چون سنم کم بود.

      پاسخ
  6. علیرضا4225
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    اون تصویر اول خط تولید به کل شرکت ایرانخودرو و سایپا می ارزه

    پاسخ
  7. سینا
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    دوستان از بین کیا و هیوندا کدوم رو پیشنهاد می کنید؟؟چرا؟؟
    بعد برنده اون دوتا نسبت ب رنو چطوره؟؟

    پاسخ
  8. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    اینکه کیا به یک غول خودروسازی تبدیل شده و دیگه با آیتم کیفیت و نه قیمت در تست های معتبر و مجلات خودنمایی میکنه بر آگاهان صنعت خودرو و علوم اقتصادی آشکارا عیان شده در این بین شرکت های کیا هیوندای برای پیشبرد صادرات و تسخیر بیشتر بازارهای مهم اروپایی و آمریکایی در امریکا و اروپا سایت های تولیدی با استاندارد بالا را در مدت زمان مشخصی طراحی و اجرایی میکنند
    همینطور که در این گزارش قید شده مرکز ساخت کیا سراتو و کیا ریو و کیا پیکانتو و کیا پرو سید دارای تست کیفیت و جاده ای هست که با کارخانه های معظمی مانند سایت ساخت تویوتا در ترکیه برابری میکند متاسفانه در ایران با روی آوردن به خودروهای فرانسوی که در اروپا هم چنگی بدل نمیزنند صنعت کشور را سالیان سال عقب نگاه داشتند کاش حداقل با برندهای کره ای قرار داد ساخت منعقد میشد چون فرانسه چندین بار ثابت کرده جز سود و منفعت بدنبال هدف دیگری نیست و با کوچیکترین حادثه ای باز از ارسال قطعات به ایران جلوگیری میکند

    پاسخ
    1. پویان
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      سیاستگذاری کلی ربط به فرانسه و … نداره.
      در ضمن در با کیفیت بودن صنعت فرانسه (قدرت 4 صنعتی دنیا )شکی نیست

      پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    دوستان من یه دوست دارم سال 84 تو سایپا کار می کرد فوق مکانیک امیر کبیر می گفت انقدر طرح و ایده تو سایپا ریخته ولی مدیرانش نمی ذارن فقط دنبال سود هستن
    رفیقم سال 85 رفت دکترا مکانیک دانشگاه بوستون الانم داره تو شرکت فورد کار می کنه تو قسمت موتور و این چیزا
    وای به حال این مسئولین امروز گفتن سیتروئن میاد تو ایران حتی لاستیکاشم از خارج میاد این تو قراردادش اومده
    اون وقت دولت الکی میگه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (759 دیدگاه) ,

      محمد گرامی از این ایده ها زیاد بوده و حتی برخیشون اجرا شده مثلا یکی از کارکنان سایپا برای پایین آوردن هزینه ساخت پیشنهاد میده آنتن برقی پراید حذف بشه و مورد استقبال مدیر وقت قرار میگیره و به اون کارمند پاداش نیز تعلق میگیره!
      یا میلیاردها تومان به گفته خودشون هزینه دگرگون کردن زانتیا میکنند تا موجود جدیدی خلق بشه و با اون افتضاح زود جمعش میکنند!
      جالب ترین بخشش چند وقت پیش رفتن تیمی از کارشناسان قطعه ساز ژاپنی را دعوت کردن تا بیان تجربیات خودشون را به اشتراک بزارند که بعد از بازدید از امکانات خطوط تولیدی، ژاپنی ها اعلام کردن شما تکلیفتون روشن نیست چون قرادادها و شیوه ی تولید به سوی فرانسوی ها سوق داره و از دست ما کاری ساخته نیست و از متخصصان فرانسوی دعوت به عمل آورید! و هزاران دست پخت دیگر…
      یک متخصص با iQ متوسط بینشون نیست که بگه پدرجان نمیشه همزمان با چند شرکت مشارکت داشت(منظور ایران خودرو و سایپا) برید دنبال یک شریک و کل امکانات و نیرو و سرمایه را هم جهت با اون شریک قرار دهید.
      خودرو سنگین با یک شرکت ، وانت با یکی دیگه ، سواری با اون یکی ، لوکس با آن طرف ، شاسی بلند با این یکی و… و در آخر یک سیستم صدپاره که هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3673 دیدگاه) ,

        درود بهزاد
        حرف دل منو زدی
        بنز و بی ام و در یک زمان فقط با یک شرکت مشارکت میکنن
        مثکه خودروسازان ما توانایی خودشونو بالاتر از بنز و bmw میدونن

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.