کیا

سرانجام کیا استینگر (GT سابق) رسماً معرفی شد

سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان و همین‌طور وعده‌ووعیدهای بسیار، کیا رسماً خودروی جدید خود که پیش‌ازاین با نام GT شناخته می‌شد را رونمایی کرد. کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است. البته کیا نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوان‌پسندتر است.

kia-stinger-2018-1600-04

با نگاه به استینگر و کانسپت GT، ارتباط میان این دو کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که استینگر به‌جز درهای موسوم به خودکشی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت، در دیگر قسمت‌ها به کانسپت GT وفادار مانده است. خودروهایی چون ب‌ام‌و سری ۴ گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و اینفینیتی Q50 از رقبای استینگر محسوب می‌شوند درحالی‌که فرزند جدید کیا با ۴.۸ متر طول و ۱.۸۷ متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب می‌شود و همچنین با فاصلهٔ بین دو محور معادل ۲.۹ متر نیز یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها را در بین رقبای خود دارد. این امر به‌وضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا می‌کند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگ‌تر است.

2018-kia-stinger-gt-officially-revealed_23

 

کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند که توسعهٔ شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگ‌رینگ صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا به‌حساب می‌آید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخهٔ دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است درحالی‌که نمونهٔ چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که به‌تازگی توسعه یافته استفاده می‌کند. این سیستم به‌طور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال می‌کند.

2018-kia-stinger-gt_012

kia-stinger-2018-1024-10

در نسخه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده، برای استینگر دو پیشرانهٔ بنزینی در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ این خودرو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از مدل پرچم‌دار K900 قرض گرفته شده به چرخ‌های عقب یا به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما تیپ بالا ردهٔ این سدان اسپرت کره‌ای که GT نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 بای‌توربو خواهد بود که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه نیز از جنسیس G90 به عاریه گرفته شده است و نیروی آن مانند تیپ پایه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال میابد.

kia-stinger-2018-1024-33

کیا گفته است که استینگر با این موتور می‌تواند ظرف ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کند. بدین ترتیب استینگر سریع‌ترین خودروی تاریخ کیا لقب خواهد گرفت. نسخهٔ پایهٔ این ماشین دارای رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۲۲۵ است درحالی‌که نسخهٔ GT به رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۲۵ در جلو و ۲۵۵ در عقب مجهز شده است و ترمزهای آن نیز به‌صورت استاندارد دیسکی تهویه شونده ساخت برمبو است که در جلو دارای کالیپرهای چهار پیستونه و در عقب دو پیستونه هستند. همچنین کیا برای بازار اروپا که پیشرانهٔ دیزلی را هم برای استینگر در نظر گرفته است که جزئیات آن در نمایشگاه ژنو آینده اعلام خواهد شد.

ازلحاظ طراحی بیرونی، کیا استینگر خودرویی کاملاً تهاجمی و شیک به نظر می‌رسد که تا حدودی از سدان اپتیما هم الهام گرفته است به‌گونه‌ای که فرم قسمت جانبی آن بسیار به اپتیما شباهت دارد. اما سبک طراحی کلی استینگر خصوصاً در قسمت عقب و فرم چراغ‌ها، به‌شدت ما را به یاد آئودی A7 می‌اندازد که احتمالاً به خاطر این است که سر طراح کنونی کیا یعنی پیتر شرایر پیش‌ازاین در آئودی آر می‌کرده است. نمونه‌ای که فعلاً تصاویر آن منتشر شده است از نوع تیپ بالای GT است که با برخورداری از یک دیفیوزر با چهار سر اگزوز و همین‌طور رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، ظاهری کاملاً اسپرت و تهاجمی دارد. در جلوی خودرو هم جلوپنجرهٔ معروف پوزهٔ ببر کیا به همراه ورودی‌های هوای عمودی بیش از همه خودنمایی می‌کنند.

kia-stinger-2018-1024-20

کیا استینگر در داخل دارای صندلی‌های عمیق با روکش چرم ناپا، فرمان ضخیم پوشیده از چرم و ترکیبی از صفحه‌نمایش‌های آنالوگ و دیجیتال است. به‌منظور افزایش حس اسپرت نیز عقربهٔ سنجش‌گرها به رنگ قرمز درآمده‌اند و همچنین صفحه‌نمایش TFT آن نیز نیروی G وارده به خودرو را نشان می‌دهد. استینگر همچنین چند ویژگی را برای اولین بار در محصولات کیا معرفی کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان سیستم تعلیق الکترونیکی قابل تنظیم با پنج حالت رانندگی مختلف، ساب ووفر نصب شده در زیر صندلی (این بخشی از سیستم صوتی سفارشی ۷۲۰ واتی هارمن کاردون با ۱۵ بلندگو است) و سیستم هشدار توجه راننده را نام برد. این سیستم، همواره رفتار راننده را تحت نظر داشته و اگر حس کند که سطح توجه و هوشیاری او کاهش یافته به‌صورت خودکار با پخش صدای هشدار و یک نمایش گرافیکی در صفحه آمپر به راننده توجه به جلو را تذکر می‌دهد.

stinger-49

 

stinger-10

stinger-30

از دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی لمسی اشاره کرد. کیا برای اولین بار استینگر را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ به نمایش عمومی درآورده و رسماً معرفی خواهد کرد. سپس این خودرو در اواخر سال جاری برای فروش در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

 

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آفرین پیتر راضیم ازت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      چه کردی تو با من کیا ، چه کردی لعنتی ! ?
      با این که عقبش خیلی جالب نیست
      اما واقعا بهش علاقمند شدم
      میخوام اشک شوق بریزم ! نمیدونم چرا واقعا
      به نظرم کیا داره وارد یه باب تازه میشه
      دیگه سر و کله زدن با ژاپنیا تمومه
      انگار خیز برداشته واسه خود آلمان !
      هرچند آلمان سلطانه ??

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. پژمان

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (18 ديدگاه)

        موتور 2لیتری توربوش حرف نداره داخل کابین خیلی قشنگه و صد البته ظاهر بیرونی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نیما

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      همین ماشینو با آرم یه شرکت چینی میدیدین هزارتا ایراد میگرفتین و میگفتین اینجاش کپیه اونجاش کپیه !!
      به نظرم اصلا چیز خاصی نیست و همین الانشم هم شکست خورده با وجود رقبای المانی و ژاپنی !

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. "Amir"

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (728 ديدگاه)

        یه چیزی رو یادت نره ، طراح این ماشین یه آلمانیه (کسی که آئودی TT نسل پیش رو طراحی کرد) و قاعدتا با سبک یه آلمانی طراحی شده ، به این نمیگن کپی ، این ماشینم فقط با آلمانیا یه سری وجه اشتراک داره که بخاطر قرابت سبک طراحیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ناشناس

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (571 ديدگاه)

          خودت داری میگی طراحش آلمانیه. پس اینقدر سنگ کیا رو به سینه نزن. هرچی دارن تو طراحی از آلمانه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. made in germany

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من عاشق کیا بودم
      و بیشتر
      عاشقش شدم
      هر چند هیچی جایه آلمان رو نمیگیره ………….. هیچی ……. هیچی
      کیا k900 رو نگاه کن ….
      کیا استینگر رو نگاه کن …..
      خیلی پیشرفت داشته کیا
      فعلا آلمان رقیب نداره تو دنیا ولی آروم آروم کره ای ها دارن این کاره میشن
      تو ژاپنیا فقط تویوتا و هوندا خوبن
      نیسان و میتسوبیشی خیلی افت کردن
      و کره =========== پیشرفت
      طراحی پیتر هم که دیگه جای بحث نداره
      امیدوارم فروشش خیلی خوب باشه با توجه به رقبا خاص……….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Viper ACR

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چقدر خوشگله.
    بیاد ایران و زیر 350 باشه ، تلاشم رو میکنم تا بخرم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3050 ديدگاه)

      شغلت چیه دوست عزیز؟ ما که داریم برای فوق تخصص میخونیم که قبول شیم، فوقش در حد 200تومن بتونیم هزینه کنیم. ضمنا 350میلیون برای موتور 250 اسبی!!!! خیلی بیارزه 250 تومن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        انسانی خوندم
        حدودا هم سن خودتم. فکر کنم 3-4 سال بزرگتری.
        حقوق خوندم
        ان شا الله واسه وکالت … تهران.

        من بجه پولدار نیستم .از بچگی هم کار کردم ، هم درس خوندم. تو هر جایی هم بودم دوست داشتم نفر اول باشم.
        الحمد لله هم همیشه موفق بودم. هزار بار شکر.

        الان هم شکر خدا با چند سال کار کردن و پس انداز ، یکم هم کمک گرفتم از خانواده واسه ازدواج با یک نفر، که خیلی دوست داشتم که بشه ولی نشد متاسفانه، حدود 200 تومن جمع کردم.
        اون پول برای شروع زندگی مشترک بود اما فکر نکنم فعلا بتونم زندگی تشکیل بدم. تصمیم دارم با پس اندازم وام بگیرم و با یکم کمک بقیه یک ماشین خوب در حد 350-400 بخرم.

        از پراید خسته شدم.

        راستش نمیدونم چرا گفتی ما که داریم برای فوق تخصص میخونیم و … .
        حس میکنم رشته ی تحصیلی خودت رو بهتر از من میدونی و غرور داری !(شوخی)
        پزشکی خیلی پردرد سره. من اگر تو این رشته تحصیل میکردم ، با کتاب میخوابیدم و با کتاب از خواب بلند می شدم. چیزی که اصلا دوست ندارم.
        رشته ی من زحمتش کمتره . اما در آمدش خیلی خوبه. البته من که هنوز کاری شروع نکردم. این پول رو هم با مشاوره ی خانواده و تحصیلی و تدریس کنکور و … جمع کردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (3050 ديدگاه)

          رشته پزشکی بشدت مشکلات داره. تا 35سالگی کاملا درگیرشی. بهرحال هیچوقت کل پس اندازتو ماشین نگیر. وقتی ماشینی بخر که 2یا3برابرش سرمایه داشته باشی. یعنی وقتی 350 میلیون بخوای ماشین بگیری باید 1میلیارد پول داشته باشی.
          اینجا ایرانه و ممکنه در یه لحظه کل سرمایت برباد بره. ضمنا بیش از 200تومن خریدن ماشین در ایران با این خیابونها و بعضا افراد حسود اشتباهی بزرگه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Viper ACR

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        2 نکته ی دیگه
        1- هیچ وقت فخر نفروختم و بخوام تو دل کسی هوس بندازم.
        اینجا هم گفتم (( تلاشم رو میکنم ))

        مثل بعضی ها نیستم بیام بگم (( بچه ها با 600 میلیون E class بخرم یا پورشه کاین دست دوم !!))
        2- قیمتش به نظر من حتی 350 هم ارزش داره. یک GT شیک و مناسب.
        ولی
        دقت نکردی. من گفتم زیر 350. یعنی از 0 تا 350. قیمت این ماشین اگر 200 میلیون هم باشه، میشه زیر 350.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (227 ديدگاه)

          ینی شما کل برنامه ریزی و کار و زندگیت واسه تبدیل پراید به یه gt هستش ؟ …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          متوجه شدی آقا رضا؟!!

          امیدوارم یه روز پزشک بزرگ و موفقی بشی و به همه کمک کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Mostafa

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یا حضرت پیشرفت
    ?
    برام سواله کره ای ها هم با طرح حمایت از تولید ملی به اینجا رسیدن یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1961 ديدگاه)

      اگ این طرح و داشتن مطمئن باش به اینجا نمیرسیدند چون دیگ رقابتی نداشتند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. KING 918

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    تبریک میگم به کیا …….
    افرین واقعا خودرویی زیبا و هنری ساختن ……..
    ماشین از هر نظر جلوه زیبا و گیرایی داره و یه موتور بسیار عالی 6 سیلندر که تو این دوره که پورشه هم داره 4 سیلندر تولید میکنه واقعا جای خوش حالی داره ……
    کابین ماشین هم که منو یاد ائودی انداخت ولی از هر جهت هم کابین هم طراحی بیرونی با هم هماهنگی خوبی دارن واقعا جای تقدیر داره افرین بر کیا ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MjM

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    کره ای ها سوار بر اسب یکه تاز پیشرفت…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    پیشرفت شرکت هیوندایی و زیر مجموعش کیا تحسین برانگیزه . فقط ی مشکلی که در این خودرو میبینم طراحی داخل خودروست که ی ((( کپی حرفه ایی از ترکیب مرسدس و آئودیه و همچنین فرمان بی ام وه ))) که به نظر من کیا اگه برای خودش ی سبک خاص طراحی کنه و روش محکم خیمه بزنه و در تمام مدلهاش ازش الهام بگیره خیلی بهتره و ی جورایی اصالت به ماشیناش ببخشه . البته تا حدودی حق میدم برای اینکه جای خودشو بین مردم باز کنه( که موفق هم بوده) کمی کپی کاری و ترکیب ، چاشنیه کارش کرده که دلیلش هم میتونه استفاده از طراح آلمانی شرکت آئودی باشه . در کل هیوندایی تو خلق سبک و سیاق خیلی بهتر عمل کرده حتی به قیمت شکایت هواداراش مثل : سوناتا .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amir

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    واااقعا محشرههه چه رخی دااره این ماااشین کاش بیاد ایران ۴سیلندرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شایان

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    دوس دارم بال در بیارم پرواز کنم.من عاشق کیا و محصولاتشم…اصن از ژاپن حرف نزنید.فقط پیشرفتو ببینید…چ میکنه این کرههههه چ میکنههههههههه این کیااااااااا
    عاشقتم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. شایان

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    اقا من منتظر نسخه سایپاییشم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نویدی

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    یه بنده خدایی بود میگفت خودرو کره ای = اسباب بازی!!!
    کسی میدونه کجاست؟خبری ازش نیست،نگرانش شدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      من بودم. چیه حالا؟ :)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. انگلستان = سلطان مکلارن

        ۲۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        خب خوب شد خودتو نشون دادی یه دیسلایک بدم بهت…آخه این چه حرفی بود زدی؟
        :V :D

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    اون شخص areef بود با نام کاربری معین و در پاره ای از شرایط amin البته با نام علیرضا و هم کامنت میزاشت بهر حال شرکت محبوب من کیا موتورز بواسطه طراحان و تیم بررسی کیفیت و کادر آلمانی راه برای پیشرفتش هموار کرده فراموش نکنید همین استاد شرایر در سال 2014 فرمان طلایی طراحی بین المللی از آن خویش کرد کیا gt یا هر نام دیگه ای که میخوان روش بذارن یک اثر هنری با چاشنی پرفورمانش و لاکچریه که حرف و حدیثی برای دشمنان چینی پرست و فرانسوی باز با قی نمیزاره الحق که در این خودرو سنگ تمام گذاشته شرکت محبوب کره ای درسته که حتی نزدیک آلمانی ها هم نیست اما اساتید آلمانی این شرکت خوب بلد هستن کارشون “بازی با ذهن و ترشح آدرنالین” دروووووود بر کیا موتورز که وجه ای در این مدت کم برای خود دست و پا کرد و خودورهاش همواره جزو با کیفیت ترین و کم استهلاک ترین هاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. sina

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    دوستان جوگیر نشید لطفا… بی نهایت ماشین خوبو زیبایی هست ولی من هنوز طراحی سیویک رو از این بیشتر دوست دارم و هنوز ترجیح میدم ماشینی بگم که 50 سال پشتش اطمینان و تجربه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      من تو ژاپنیا فقط هوندا رو پیشتاز میدونم و به شدت قبولش دارم ، اینو میگم که فک نکنی از سر تعصبه ، ولی تو این دوره فقط تکیه بر اصالت واقعا چیز بی پایه و اساسیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        بله امیر عزیز
        حق کاملا با شماست . منم اگه میخواستم فقط بر اصالت تکیه کنم میگفتم تویوتا و دیگر هیچ. ولی من هوندا رو گفتم چون الان واقعا بهترینه در مجموع همه پارامترها.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ناشناس

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        عجب !!!! جوک 2017. پس تویوتا این وسط کشکه؟ عزیز من یه کم برو اطلاعاتتو از ماشین ببر بالا بد بیا بگو فقط هوندا پیشتازه. اگه این کیا تونست یک دهم تویوتا concept-i یا هوندا neuv بزنه بد بیاین اونارو پیشتاز بدونین. وااااااای خدا اگه کیا این طراح آلمانی رو نداشت وضعش چی بود الان؟ یه سر برین تو سایت goodcarbadcar ببینین مثلا کیا اپتیما کی فروشش رفت بالا. سال 2011. دقیقاً زمانی که اپتیمای نسل جدید اومد به بازار با ظاهر متفاوتش. قبل از 2011 حتی جزو 100 ماشین پرفروش آمریکا هم نبود. بعد به یکباره بین 30 تا قرار گرفت. به نظر شما دلیلش چیه؟ یکساله کیفیتش دگرگون شد؟ اصن ممکنه؟ واضحه که فقط به خاطر طراحیش. طراحی که حتی مردم آمریکا که کیفیت و قابلیت اطمینان براشون فاکتور اوله رو هم گول زد. اینکه شما تو این سایت هستید و نظرات زیادی هم میدید نشون میده از ماشین چیزی میدونید و عشق ماشین هستید. هر عشق ماشینی هم اصالت یه ماشین براش فوق العاده موضوع مهمیه. اینقدرم یه عده نگن کیا اصالت داره تو طراحیش. کدوم اصالت. برندی که کره ای باید اصالت کره ای داشته باشه. اینکه خودشون نتونن طراحی کنن برن تیم طراحی از آلمان و انگلیس و … بیارن این اسمش اصالت نیس. پس خودتونو گول نزنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Cvm

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      سیویک و این چه ربطی بهم دارن اصلا در ضمن از بابت طراحیم دیگه همچی مشخصه
      فاصله ی محورای این ماشین حتی بیشتر از لکسسGS و مرسدس CLS و از همه ی رقباش بزرگتره.در کل عالی کار کرده کیا ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        دوست عزیزم
        من از این ماشین تعریف کردم اول و بعد گفتم برای منی که میخوام تمام پسندازم رو بدم یه ماشین بخرم بی نهایت مهمه برام که ماشینم مطمئن باشه. کیا عالیست ولی به اندازه هوندا امتحان پس نداده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. sadegh

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (133 ديدگاه)

    ماشین زیبا و با عملکردی مناسب وازون مهمتر،یه پیشرفت فوق العاده واسه کیا…….ولی از وقتی آلفارومئو جولیا رو دیدم،لامصب دیگه هیچی جاشو نمیگیره واسم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      در حال حاضر نبایدم بگیره ، این اولین تجربه کیا به این شکله ! خداییش جولیا دل میبره ، ولی کار کیا همینقدر که انتخابو تو این سگمنت یکم سخت کرده قابل تحسینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehdi TuRbO

        ۲۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1961 ديدگاه)

        از نظر قیمتیم فک میکنم الفا گرونتر باشه خیلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Ali

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    نوآوری،ابتکار صفررررر،یعنی کره ای عین چینی ها دستی در نوآوری ندارن!!!کل طراحی ماشین کپی از برندایی دیگست!!فرمون بی ام وی،شبکه تهویه بنز،چراغ های عقب دوج چارجر،کلش یه کپی از برندای دیگست،دیگه مسخره یی کپی کردنو در آوردن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (728 ديدگاه)

      در مورد فرمون باید بگم که این یه سبک طراحیه ، چیزی نیست که مخصوص یه برند خاص باشه ، معمولا توی ماشینای اسپرت (مخصوصا یه همچین سگمنتایی) از این نوع طراحی استفاده میکنن ، هرچند خیلی وقته که کیا تو اکثر ماشیناش از این فرم فرمون استفاده میکنه ، دریچه های تهویم اگه بخوایم با این منطق بریم جلو پس بنزم از آئودی TT نسل قبل کپی کرده !!! تو کامنتای بالاتر علت تشابه بعضی قسمت هارو به صورت کوتاه گفتم !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انگلستان = سلطان مکلارن

        ۲۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1124 ديدگاه)

        از نظر اینا چون اولین نفر چرخ رو اختراع کرد و اولین نفری که توی محصولش استفاده کرد خالق هست و هرشرکتی از چرخ توی محصولاتش استفاده کرد کپی کرده…انتظار دارن شرکته بیاد چرخی به شکل مربعی با مستطیلی بذاره زیر ماشین زیاد درگیر این آدما نشین.
        اینا هر گردی رو گردو میبینن هر چیزی برند غیر محبوبشون تولید کنه آشغاله و کپی…
        مخصوصا اگر ترول بزرگ اینو بگه که همه میشناسیمش دیگه نور علی نوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۱ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (128 ديدگاه)

          آقای انگلستان و…. با عرض پوزش باید عرض کنم در جریان نیستین شما،ابتکار و نواوری هستش که موجب پیشرفت صنعت خودروسازی میشه،و اینو تصور کن اگه همین برندای آلمانی ژاپنی آمریکایی نبودن،ابتکار و نو اوری هم نبود و صنعت خودروسازی در جا میزد!این برندایی کره ایی هیوندای و کیا مثل این میمونن که یه گره از خودشون بستن به این برندا و هر کارشونو کپی میکنن و اسمشو میزارن پیشرفت!!!در حالی این پیشرفت در دنبال پیشرفتایی برندای دیگست نه خودشون!!!امید وارم متوجه شده باشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ali

        ۲۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (128 ديدگاه)

        من کاری به سگمنت یا نوع کلاس ماشین ندارم عزیز!صحبت من در مورده ابتکار و نوآوری هست که کره ایی به جز کپی برداری از برندایی دیگه هیچ کاره دیگه یی ندارن،اینم عرض کنم شما فعلا معنیه سگمنتو متوجه نشدید!!معنی سگمنت به معنایی تشابه طراحی نیست!!سگمنت نوع شاسی ماشینو مشخص میکنه که اسپرت یا ماشین خانوادگی و…،ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ناشناس

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      موافقم با Ali. این همه کپی کاریه کره ای ها اعصاب و روان آدمو داغون می کنه. بابا لا اقل یه جوری کپی کنین تابلو نباشه اینقدر. چند وقت پیش رفتیم با خانواده تو یه نمایشگاه ماشین یه اپتیما 2016 داشت و 2-3 تا هم بی ام و کنارش. یه نگاهی به داخل بی ام و انداختیم یه نگاهی هم به داخل اپتیما. هممون حالمون به هم خورد از اپتیما بابت این کپی کاریه تابلو. به خدا آدم دوست نداره یه برندی رو بخره که ایده از خودش نداره و تو کار کپی کاریه. حس بدی به آدم میده انصافاً. یکی دو سال پیشم نشسته بودیم با رفقا داشتیم درمورد ماشین صحبت می کردیم. یکی از بچه ها گفت تا حالا دقت کردین اگه جلو پنجره ی اپتیما رو که به هم پیوستس و در وسطش باریک تر میشه، از وسط به دو تیکه کنین مثل بی ام و، ظاهر جلوی ماشین مو نمی زنه با بی ام و؟ تو ذهنمون تجسم کردیم دیدیم راست میگه ها. عجب کلکن این کره ای ها ها. البته اینو من نگفتم یکی از دوستام گفت. بیخود به من حمله نکنین. اگه خواستین بهتون شمارشو میدم برین حساب اونو برسین :)

      موافقم 0
      مخالفم 1
  15. faramarz

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    مرسی کیا موتورز خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آره مرسی کیا موتورز بابت این همه کپی کاری. پس پیتر شرایر پیتر شرایر که می گفتن اینه؟ اینکه فقط داره کپی می کنه. خوب چه کاری بود می رفتین طراح از چین می اوردین دیگه. درسته شرایر طراح آئودی بوده ولی دیگه باید اینقد عقلش برسه که اومده یه شرکته دیگه. اگه طراحه واقعاً، باید بتونه نوآوری تو طراحی داشته باشه. ببخشید البته ها به یکی از طراحان دنیا ایراد گرفتم. هرچیم که باشه معصوم نیس که. بالاخره اشتباه ممکنه بکنه. فکرشو بکن از دور داری با ذوق و شوق به یه ماشین نزدیک میشی که به خیالت آئودی A7 هستش. بعد که نزدیک میشی می بینی آرم کیا روشه. بعد دلت میخواد همون جا کلتو بکوبونی تو دیوار از شدت ضدحال :)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ناشناس

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        اصلاح می کنم: ((دلت میخواد کلتو بکوبونی تو آرم کیا از شدت ضدحال)) :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. sina

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    دوستان یکی رابطه دقیق کیا و هیوندای رو از نظر مالکیت و شراکت و زیرشاخه بودن و اینا نسبت بهم میگه
    سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza-a

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (427 ديدگاه)

      شرکت هیوندای 51 درصد صهام کیا رو خرید و از اون به بعد پلت فرم های خودش رو با طراحی متفاوت با برند کیا به بازار میداد جدیدا کیا داره یکم پلت فرم هاش متفاوت میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Sardar

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بسیار زیباست. نمیسه گفت کپی هست اما از نمای داخل از مرسدس بنز الهام گرفته شده ولی اصلا کپی نیست .
    با این ماشین نظرم بکلی در مورد کیا عوض شد و بسیار دید بهتری بهش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد باقری

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا آفرین. خیلی روش کار کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. دانیال

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    در اینکه قشنگه شکی نیست اما توی طراحی داخلیش تک تک میشه المان های طراحی بی ام و، مرسدس و آئودی رو با ذکر مثال نام برد. طراحی داخلی کیا بیش از حد اقتباسیه.
    در مورد طراحی عقبش هم که خود متن توضیح داده. اما در کل خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. abdol jalile gol cheshme

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    این طره سدان کوپه زىباست ولى کار بنز نىست بنز زندش کرد پونتیاک گرند پریکس این فرمو دهه 70 به کا برد سرچ کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. abdol jalile gol cheshme

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    پونتیاک گرندam

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی از کپی چراغ عقب طراحی داخلیش خوشم نیومد میتونستند بهتر طراحی کنند هر چند که خودم طرافدار کره ای ها هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sunmartin

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    لطفا به طراحی این سوپر کار ایراد نگیرید که از زیر دست استاد طراحی سرزمین هنر و مهندسی “آلمان” رد شده و به اینجا رسیده است تست هاشو تو نورینبرگ گزرونده و شتاب 5 ثانیه ای اون با این حجم موتور واقعا فوق العاده اس دقیقا کاری کرده که بی ام دبلیو و آیودی انجام میدن ضمنا هیوندا 35 درصد سهام کیا خریده و بنظر من خودروهای کیا بهتر از هیوندای هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Shayan

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دریچه های تهویه از رو بنز اسکی رفته عایا؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. HESAM

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پرچم کره بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. وحید

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چراغ جلو تویوتا سوپرا
    داشبور مثل بنز
    چراغ عقب هم ربطی به محصولات کیا نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohsen.b

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    واقعا زیبا و شیک، خصوصا مدل چهار چرخ متحرکش-آفرین به کره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. آرش

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تعصب رو برند یه خرده خنده داره چه برسه به تعصب رو کشور سازنده! یحتمل منفی بارون میشم ولی آخه آلمان اونطوری ژاپن اینطوری و… هم شد منطق؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تویوتا و هوندا رو عشقه

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      گل من این چه ربطی داره به منطق. چیزیه که واقعیته. همه ی دنیا میدونن آلمان حرف اولو تو خودروسازی میزنه یا ژاپن حرف اولو تو کیفیت میزنه یا هردوشون حرف اولو تو نوآوری و ابداع میزنن. شما هم زیادی جوش نزن. اگه گرندتور رو نگاه کنی، تو همین قسمت اخیرش جرمی کلارکسون کلی آلمان آلمان کرد. آلمان مهد خودروسازی و اتومبیلرانی دنیا، آلمان جایی که ماشین توش اختراع شد، آلمان ته دنیاس برای اینکه بتونی یه ماشینو هرچقدر سریع دلت میخواد تو پیست برونی، آلمان این آلمان اون. آره اینه. همینم باقی میمونه. دیگه ما که دانشمون از ماشین بالاتر از جرمی کلارکسون نیس. حتی فکرشم از ذهنت بیرون کن که یه روزی کره ای ها بتونن حتی به گرد آلمانی ها و ژاپنی ها برسن. اصلا جرعتشو ندارن. باید اون روز، این روز و به خاطرشون بیارن که اگه آلمانی ها نبودن ذره ای موفقیت و فروش نداشتن. هر چه قدرم دلتون می خواد دیس لایک بدین که اتفاقاً حالم می کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۲۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (163 ديدگاه)

        باشد که دوستان قضاوت کنند که از بین ما، کدام جوش می زند و کدام، حرف برمبنای منطق.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. ShoMpeT

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    میشه یکی از دوستان لطف کنه (بدون جنگ و دعوا و تعصب) توضیح بده که چرا توی ایران اینقدر مردم عشق هیوندای و کیا هستند؟ قبلا اینجوری نبود.

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Viper ACR

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چون زیبا و نسبت به قیمتشون خوش ساخت و با کیفیت هستند،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ناشناس

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      یعنی واقعاً نمیدونید شما؟ چون مردم ما ظاهر هر چیزی نه فقط ماشین براشون از همه چیز مهم تره. قبلا هم اینجور نبود چون تازه چندساله ماشینای کره ای طراحی هاشون زیبا شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. انگلستان = سلطان مکلارن

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      جوابش خیلی ساده!
      ولی قبلش یه سوال دارم
      شما میتونی بگی غیر از این محصولات کیا و هیوندای و چند مورد از ژاپنی ها چه محصولاتی با قیمت قابل خرید برای ایرانی هایی که به ریال حقوق میگیرن و به دلار و یورو و … خرید میکنن وجود داره؟ البته اینم بگم منظورم این نیست قیمت هیوندای و کیا و … توی ایران عادلانه ولی حداقل دست یافتنی تره تا بقیه برند ها که قیمتشون سر به فلک کشیده.
      یا باید بیشتر هزینه کنی هیوندای و کیا و … بگیری یا بری محصولات چینی پست تر از محصولات ویران خودرو و سایپا بخری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ShoMpeT

        ۲۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (271 ديدگاه)

        والا این حرفهای شما کاملا منطقی هست اما با توجه به کامنت هایی که من توی سایت پدال میخونم نمیتونم باور کنم این منطق رو! توی تمامی کامنت ها میتونید بخونید که ایرانیها به این باور رسیدن که هیوندای و کیا از بنز، بی ام دبلیو، کادیلاک، پورشه و و و و بهتر هستن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۲۱ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اونا حرف زیادیه که یک عده میزنن.
          گوش نده شما.
          .
          یک عده هم که میگن ماشین کره ای آشغال ، ماشین کره ای فقط ظاهر ، ماشین چینی از ماشین کره ای بهتره ، اونا هم حرف زیادی میزنن.
          به این حرف ها هم گوش نده.
          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  30. حسين

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ماشین خیلی قشنگه ، چون طراحش آلمانیه اِلمانهای طرحهای آلمانی هم توش به وفور دیده میشه که خوب نه عیبه برای کیا و نه عیبه برای آلمان ، اتفاقن کیا باید از اینکه طراحهای مطرح دنیا باهاش کار میکنن به خودش بباله این یعنی انقدر پیشرفت داشته که اعتماد اونا رو جلب کنه و این یه اتفاق خوب برای این کمپانی هست . من هم ازش خوشم اومد و امیدوارم که بزودی توی خیابونا بیاد و ما هم از دیدنش لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آره دیگه. مگر این که ما ایرانی ها از دیدن ماشین های کره ای لذت ببریم جوری که انگار تمام دنیا رو بهمون دادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        دوست ناشناس من ! امکانات ما در این حد هست ، الان بیشتر بازار ماشینهای وارداتی رو کره ای ها در اختیار دارن و طبیعیه که مردم هم اونا رو بیشتر بشناسند ، محض اطلاع جنابعالی من طرفدار کره ای ها نیستم و ماشینهای محبوب من ساخت امریکا و آلمان و ایتالیا هستند ، ولی انصاف داشتن در نظر دادن هم خوبه ، این ماشین از لحاظ بصری زیباست و منکرش نمیشه شد حالا هی بیان بگن کپی شده و تقلیدیه و از این داستانها چیزی رو تغییر نمیده .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sunmartin

          ۲۱ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1919 ديدگاه)

          آفرین حسین آفرین

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. انگلستان = سلطان مکلارن

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1124 ديدگاه)

      ناشناس جان جوری حرف میزنی انگار خودت پورشه سواری ؟! یه چیزی هست به نام احترام توی سایت ها که به نظرات دیگران گذاشته میشه ولی تو ایران این جا نیوفتاده کاش جا بیوفته.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا