کیا اپتیما 2016 با پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو

کیا، با کوچک‌ترین موتور قانع‌کننده‌ترین اپتیما را می‌سازد. هنگامی‌که در نمایشگاه نیویورک سال 2010 نسل متفاوتی از اپتیما عرضه شد، طراحی پیتر شرایر، تماشاگران را با آن چهره مصمم اپتیما و سقف منحصربه‌فردش تحت تأثیر قرار داد و به وجد آورد. درواقع، اپتیمای نسل قبل زبان طراحی جدید و فعلی کیا بود و مدل جدید 2016 نیز از این اسکریپت منحرف نیست. ویژگی‌های طراحی اپتیمای جدید دماغهٔ جلوآمده و جلوپنجره مشبک، قوس کرومی که در امتداد ستون‌ها و تا انتهای سقف کشیده شده است، می‌باشد. بقیهٔ جزئیات هم تغییر کرده‌اند، درواقع خودرو 1.1 اینچ عریض‌تر و کمی طولانی‌تر شده است، اما هیچ‌یک از این تغییرات باعث اشتباه در امور طراحی اپتیما نشده‌اند.

2016 Kia Optima LX 1.6T
2016 Kia Optima LX 1.6T

ورود به محدودهٔ توربو
سه موتور قابل‌دسترس برای اپتیما وجود دارد. پیشرانهٔ اصلی که همان 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مدل قبلی است که 185 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور خروجی آن است، که آ را می‌توانیم در زیر کاپوت مدل‌هایLX پایه و EX سطح میانی ببینیم. پیشرانهٔ بعدی چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو است که قدرت قابل‌قبول 245 اسب بخار و 353 نیوتن متر گشتاور را داراست و در مدل‌های SX و SXL قابل‌دسترس می‌باشد، که هر دوی این پیشرانه‌ها مجهز به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک می‌باشند. و اما پیشرانهٔ توربو 1.6 لیتری چهار سیلندر که به یک گیربکس خودکار هفت سرعته دوکلاچه مجهز شده است مورد بحث ما است که با خروجی 178 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور معقولانه‌تر از موتور 2.4 لیتری به نظر می‌رسد.

2016 Kia Optima LX 1.6T
2016 Kia Optima LX 1.6T

پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو فقط در نسخهٔ LX قابل دسترس است که مقرون به صرفه‌ترین پیشرانهٔ گروه نیز می‌باشد. مصرف سوخت این مدل طبق رتبه‌بندی سازمان EPA، در شهر 8.4 لیتر و در بزرگراه 6 لیتر می‌باشد.

2016 Kia Optima LX 1.6T
2016 Kia Optima LX 1.6T

گیربکس هفت سرعته خودکار دو کلاچه، از افزایش موج استقبال CVT ها در این دسته جلوگیری کرده است. این سیستم شیفت دنده‌ها را صاف انجام می‌دهد و بااستفاده از یک مبدل خودکار گشتاور در سرعت‌های پایین شیفت‌های خوبی ارائه می‌دهد که شتاب بسیار روان و خوبی را در خودرو شاهد هستیم. عملکرد این پسر بچه با پیشرانه کوچک و سبز، به طرز باور نکردنی فرز و چابک است. با این واقعیت که اپتیما LX 1.6T با وزنی بیش از 1470 کیلوگرم بسیار تند و تیز و سرحال به نظر می‌آید. این وزن بیش از 130 کیلوگرم کمتر از وزن نسخهٔ 2.0 لیتری SX است، یعنی همتراز با مدل چهار سیلندر هوندا آکورد. همچنین بیش از 90 کیلوگرم سبک‌تر فورد فیوژن اکوبوست 1.5 لیتری است، که شاید بسیاری از افراد آن را رقیب مستقیم اپتیما LX 1.6T می‌دانند، که در یک نبرد بین این دو سازگار با محیط‌زیست، کیا اپتیما می‌درخشد. خروجی موتور اپتیما 1.6 لیتری 3 اسب بخار کمتر از فیوژن 1.5 لیتری EcoBoost است، اما 14 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. در مقابل، فورد با عملکرد شتابگیری و همچنین با اقتصاد سوخت ضعیف‌تر نسبت به اپتیما در مقام دوم قرار می‌گیرد. مصرف سوخت فیوژن 9.4 لیتر در شهر و 6.35 لیتر در بزرگراه می‌باشد، همچنین آپشن سیستم توقف-شروع در فیوژن اختیاری است و زمان شتاب صفر تا 96 کیلومتر هم در 8.2 ثانیه رقم می‌زند که در مقابل اپتیما زمان با 7.3 ثانیه، ضعیف‌تر عمل کرده است.


درواقع، به‌راحتی می‌توان فهمید که پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربوی جدید اپتیما بهترین گزینه از بین سه موتور انتخابی است. پیشرانهٔ توربوی 2.0 لیتری، با مصرف بالاتر، وزن سنگین‌تر و قیمت بالاتر، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را تنها 0.5 ثانیه سریع‌تر از خودروی تست ما سپری می‌کند. مصرف سوخت مدل 2.0 لیتری توربو در شهر 10.7 لیتر و در بزرگراه 7.35 لیتر است.


با یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر دیگر که از خویشاوندان نزدیک اپتیما هم هست (هیوندای سوناتا) این تست را انجام دادیم که باز هم آهسته‌تر از اپتیما با موتور 1.6 لیتری توربو بود. این زمان برای شتاب صفر تا 96 کیلومتر هیوندای سوناتا 2.4 لیتری، 7.9 ثانیه است که در مصرف سوخت هم تشنه‌تر از اپتیما است. صحبت از سوناتا شد، جالب است بدانید زمانی که شتاب 0 تا 96 کیلومتر در ساعت سوناتا ECO را با همین موتور 1.6 لیتری توربو تست کردیم، حتی از اپتیما هم سریعتر بود، و در 6.7 ثانیه این تست را سپری کرد.

2016 Kia Optima LX 1.6T
2016 Kia Optima LX 1.6T

سیستم تعلیق اپتیما LX 1.6T همان سیستم تعلیق استاندارد است نه نسخهٔ اسپرت و بهبودیافته شده در نسخه‌های SX و SXL. با این حال، اپتیما LX 1.6T سوار بر رینگ‌های 16 اینچی اصلاً نیاز به عذرخواهی بابت بد بودن و یا ناراحت بودن سواری آن ندارد.

شما چرم می‌خواستید؟
اپتیما در نسخهٔ 1.6T،LX تنها نقطه ضعف اصلی خود را درتریم داخلی نشان می‌دهد. بااینکه 1.6T LX یک گام از مدل LX پایه، جلوتر است اما اگر پوشش چرم، گرم‌کن صندلی و یا سیستم ناوبری می‌خواهید، نیاز به بالا رفتن از نردبان لیست آپشن ها و قیمت‌ها دارید. البته از جنبه‌های دیگر، به خوبی مجهز است: کروز کنترل، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید، رادیو ماهواره‌ای، مونیتور 5 اینچی، فرمان تلسکوپی، سیستم صوتی با 6 اسپیکر و درگاه AUX و USB، حالت رانندگی تغییرپذیر، استارت دکمه‌ای به همراه ایموبلایزر، جالیوانی، تنظیم صندلی راننده 8 حالته و صندلی سرنشین 6 حالته، پوشش چرمی فرمان و… از امکانات استاندارد این نسخه است. لیست آپشن های اختیاری هم شامل سیستم ناوبری با، سیستم هشداردهنده نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو می‌باشد.

2016 Kia Optima LX 1.6T
2016 Kia Optima LX 1.6T

در این سطح، مواد داخلی بسیار اولیه و ساده هستند، با مقدار زیادی پلاستیک سیاه، اما حداقل فرمان را پوشش صافی از چرم در بر گرفته است. استراحت گاه بازو آبرومندانه است، و کنسول فضای کافی برای ذخیره‌سازی را داراست. در طرح جدید داشبورد هم طراحی راننده گرای قبلی کمتر شده است و کنسول میانی با یک طراحی جدید در عرض کابین جایگزین شده است. طراحی داخلی ساده با یک طرح بدون قاب یادآورد هوندا آکورد است. موقعیت صندلی‌ها راحت است و ستون‌های جلو هم مانع دید نیستند و دید خوبی را به راننده ارائه می‌دهند. صندلی‌های عقب دارای فضای پای فراوان است و سقف هم با وجود شیب دار بودنش فضای کافی را برای سفر به سرنشینان می‌دهد، که کاملاً مناسب است.


در سال 2011 که نسل جدید و متفاوت اپتیما به بازار آمد، با قیمت معقول خود، فصل جدیدی از سدان های سایز متوسط بازار را رقم زد و این مدل 1.6 LX دوباره طراحی شده 2016 هم با قیمت منصفانهٔ 24,815 دلار قاعدتاً گزینهٔ خوبی برای خریداران خواهد بود. درحالی‌که قدرتمندترین نیست، و یا حتی لوکس‌ترین نیست، اما جالب‌ترین، و صرفه‌جوترین سدان متوسطی است که باید دربارهٔ آن خریداران را آگاه، و با آنها صحبت کنید.

مشخصات کیا اپتیما مدل 2016 نسخهٔ LX 1.6T:

کلاس بدنه:
4 درب سدان سایز متوسط، موتور جلو، دیفرانسیل جلو، 5 سرنشینه

قیمت:
پایه 24,815 دلار – مدل تست: 24,815 دلار

پیشرانه:
توربوشارژ و اینترکولر DOHC 16 سوپاپ، 4 سیلندر خطی، بلاک آلومینیومی، تزریق مستقیم
حجم موتور 1591 سی‌سی، قدرت 178 اسب بخار، گشتاور 264 نیوتن متر

گیربکس:
7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی

تست‌های شتاب و سرعت:
صفر تا 96.6 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه
صفر تا 160 کیلومتر د ساعت: 19.1 ثانیه
صفر تا 193 کیلومتر در ساعت: 30.9 ثانیه
استارت از سرعت 8 کیلومتر بر ساعت تا 96.6 کیلومتر بر ساعت: 7.6 ثانیه
یک‌چهارم مایل: 15.8 ثانیه با سرعت 148 کیلومتر در ساعت
حداکثر سرعت: 216 کیلومتر در ساعت (محدودیت ردلاین)
مسافت ترمز از 112 کیلومتر در ساعت: 56.4 متر

ابعاد:
فاصلهٔ دو محور: 280.416 سانتی‌متر
طول: 485.394 سانتی‌متر
ظرفیت صندوق: 453.07 لیتر
وزن خشک: 1470 کیلوگرم

مصرف سوخت:
شهری 8.4 لیتر
بزرگراه 6.03 لیتر
میانگین 7.84 لیتر در هر 100 کیلومتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

42 دیدگاه

  1. 1202
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ظاهرش خیلی بهتر از داخلشه 🙂

    پاسخ
  2. امیر مرادی
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    شیک و جوون پسند و دوست داشتنی

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (797 دیدگاه) ,

    داداش فقط یه ایراد از املا در متن که اگر اصلاح بشه عالىىىىى (دستت درد نکنه)
    یک خط بالاتر از مشخصات فنى توى کلمه متوسطى حرف “و” رو جا انداختین
    یعنى نوشتین متسطى. وگرنه همه چیز عالى هست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (797 دیدگاه) ,

      الان یعنى چى دیسلایک میدین؟
      دقیقا چى گفتم؟
      واااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
    2. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      ممنون از دقت و توجه شما به متن

      اصلاح شد

      پاسخ
  4. عباس
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    همش کپی شده!با منم بحث نکنید! با دلار آزاد میشه ۹۰ میلیون ناقابل با این پول میرم بنز میخرم دیوونه ام برم اینو بخرم(درد دل یک شهروند آمریکایی که مجبورش کردن بره اینو بخره)موندم فاز مردم آمریکا چیه نمیرن فقط محصولات آلمان و ژاپن رو بخرن؟؟؟

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      دیگه حالا شما حلالشون کنید که مثل شما متعصب نیستن ایشالا تو زندگی بعدیشون درست میشن

      پاسخ
      1. عباس
        سوابق: (150 دیدگاه) ,

        میدونی مشکل چیه؟از نظر ما کره ایی ها اشغال هستن محصولات فرانسه هم اشغال هستن!ولی وقتی تو بازار آزاد و رقابتی قرار میگیرن هر کسی یک بنا به سلیقه و استفاده اش و اینکه خودرو یک وسیله مصرفیه و نه صرفا سرمایه ایی،خرید میکنه!حالا تو ایران چون انحصاره طرف از وانت به عنوان سواری استفاده میکنه!بله محصولات آلمان و ژاپن خوب هستن ولی مشتری بنا به نیازش خرید میکنه!

        پاسخ
    2. فرید آبادان
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      دردشون سطح امکاناته . دقت کنید تقریبا بیشتر محصولات کیاو هیوندا با بهترین ایمنی میرسه به امریکا( تمامی ماشینهایی که سفارش امریکاست و به منطقه میرسه ده ایربگ هستن )در صورتی که مثلا فورد و شورلت اگه محصولاتشون و با بیشترین امکانات بدن چندین هزار دلار بیشتر باید مردمش پول بدن .چیزی که ما میبینیم تو منطقه اکثر خودروهای امریکایی و ژاپنی با آپشن کم هستن البته طبیعیه به شخصه من کیفیت رو به اپشن ترجیح میدم.

      پاسخ
    3. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      اتفاقا خودروهای شرقی توی امریکا خیلی طرفدار داره مثل توندرا که واس امریکایی ها تو امریکا تولید میشه،یا همین جنسیس،جنسیس کوپه،سنتنیال،کیا k900 و خیلی از خودرو های ژاپنی له خصوص اکورا که جز ماشین دولتی های امریکا هم هست

      پاسخ
  5. امير علي
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    فقط جولیتا هیشکیو ندیدم سوار شه ازش ایراد بگیره

    پاسخ
  6. علی -کیوج
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    اکثر ماشینهای وارد شده موتور توربو زیر 2500cc با عملکرد بالا دارن ولی من نمیدونم چرا وارد کنندگان فقط میچسبن به 2.4 لیتری تنفس طبیعی!

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      چون با این بنزین های ایران موتور توربو جواب نمیده، درضمن موتور 2.4 تنفس طبیعی تو سربالایی ها قدرت و کشش بهتری نسبت به موتور 1.6 توربو داره، توربو شتاب داره ولی زورنداره

      پاسخ
  7. محسن96
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    آلمانی ها و ژاپنی ها بیایید قبول کنیم که ماشین خوبیه هر نسل داره کامل تر و خوش قیافه تر میشه.
    اما یه سوال وقتی یه نفر میتونه موتور 2.4 لیتر توربو با 245 اسب قدرت بخره چرا گزینه 2.4 لیتر تنفس طبیعی هم هست؟ منظورم اینکه دلیل خاصی داره؟ مثلا موتور تنفس طبیعی توی جاهای خاصی استفاده میشه یا و…..

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      برای اینکه موتور تنفس طبیعی تاخیر توربو رو نداره ، ماشینم حس زنده بودن بیشتری داره…

      پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      کره ای ها فکر نکنم بیان نظرات پدالو بخونن.چه دانسی شده این پدال .دیگه حالم از کره ژاپن و المان به هم میخوره.با این وضع مملکت تا ۵۰۰سال دیگه همین پرایدو پژو هم توش موندن ملت.

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل mehran.Jy
      mehran.Jy
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      سلام.علاوه بر چیز هایی که آقای tv گفتن،استهلاک موتور تنفس طبیعی هم کمتر چون فشار کمتری رو تحمل میکنه.تعمیرشم آسونتره .توبو شارژ خیلی حساسه و نیاز به روغن خیلی با کیفیتی داره چون اگه روغن به اندازه کافی خالص و ویسکوز نباشه به کمپرسور آسیب میزنه و فیلتر هوا با کیفیت تر و سیستم خنک کننده کارآمد نیاز داره نسبت به موتور عادی.

      پاسخ
  8. mds
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    جلوش خیلی قشنگه اما چراغا عقبو زدن خراب کردن طراحی چراغا عقب نسل قبل خیلی قشنگتر بود، به هر حال ماشین نازیه و من دوسش دارم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (879 دیدگاه) ,

      داداش mds رحم کن. چقدر عکس آواتارتو عوض میکنی!!!!!!!!!!!
      البته به من ربطی نداره ولی زیادشم خوب نیست.(معلومه زیاد از تکرار خوشت نمیاد و تنوع طلب هستی که البته خوبه ولی این دیگه زیادیه)

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    خیلی برام سواله که از لحاظ هندلینگ چطوره کسی از نسل قبلی تجربه دارع؟!

    پاسخ
    1. BMW
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      با مدل 2014 صفر و همون ماشین 1 ماه پیش با 20000 تا کار کرد
      به نظر من جذابیتش ازهمه اسیا ییها ی همکلاسش بالاتر هست بجز یه مقدار انتقال نا همواریهای جاده اونم به علت رینگ 18 با لاستیک دیواره کوتاه ایراد خاصی نمیشه روش گذاشت مخصوصا توی طراحی که دست پخت پیتر شرایر طراح اسبق Audi هست
      ژاپنی دوستای عزیز منتظر دیسلایکاتون هستیم :))))))

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        دوست عزیز منظورت از جمله آخر این بود که شما داری این ماشینو با ماشینای ژاپنی (لکسوس و تویوتا و نیسان و … ) مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟ میگی ؟؟؟؟
        البته من این جمله رو واسه این نوشتم چون ماشین کره ای و ژاپنی داشتم دوست عزیز.

        پاسخ
    2. فرید آبادان
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      سواریش تقر یبا به سوناتا نزدیکه ولی کلا محصولات کیا یه مقدار خشک تر هستن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ali ayat
        ali ayat
        سوابق: (719 دیدگاه) ,

        فیلم wolf of wallstreet
        داره به پول و مشتفاتش اشاره میکنه خخخ
        دیدی میگن هرکی از هرچی که نداره سعی میکنه یه جوری خودشو پنهون کنه منم پول ندارم این عکس ها میزارم بلکه بگیم ما هم آره ولی تهش نه البته به امید صفرای زیاد جلوی حساب های بانکی مردم ایران

        پاسخ
        1. SINA-GERMANY-PORSCHE
          سوابق: (23 دیدگاه) ,

          اون فیلم(Wolf of the Wall street)واقعا فوق العاده است…منو دیوونه کرد!…حتی تو حوزه شغلمم تاثیر گذاشت…

  10. مهمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طراحیدداخلیش و مخصوصا فرمون کپی سری ۵
    البته فرمون کپی فرمون کیت ام هست

    پاسخ
  11. AMIR
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    داشبوردش کپی شده از بنز کلاس ایی 2013 است

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    روز به روز داره بهتر میشه. طراحی ظاهری قابل قبولی داره و پیشرفت قابل توجهی داشته، طراحی داخل کابینش میتونست بهتر باشه.

    پاسخ
  13. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    زیبا یونیک پرقدرت و اصلاح شده بلحاظ گشتاور حرکت در دورهای پایین که بسیار بهتر از هم سگمنت های دیگر است اپتیما شاهکار کیا موتورز و امضای شرایر است روحیه آلمانی در خودروهای کیا و طراحی جداشده از آسیا در مدل های کیا نمایان است اپتیمای جدید تنها با افزایش اندک سایز زیبایی بصری دوچندانی دارد

    پاسخ
  14. Erfan
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    اینو یکی برا من توضیح بده،
    “صفر تا 96.6 کیلومتر در ساعت: 7.6 ثانیه
    استارت از 8 کیلومتر در ساعت تا 96.6 کیلومتر: 7.6 ثانیه”

    پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود دوست عزیز

      صفر تا 96 کیلومتر که همون شتابگیری از حالت سکون تا سرعت 60 مایل در ساعته

      استارت از 8 کیلومتر هم که مشخصه،

      در تست های شتاب گیری، شتاب 5 تا 60 مایل در ساعت رو اندازه گیری میکنند که ینی

      خودرو با سرعت 8 کیلومتر درساعت در حال حرکته و تا سرعت 96 کیلومتر یا همون 60 مایل در ساعت زمانش رو ثبت میکنه

      پاسخ
      1. Erfan
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        فدات شم دقت نکردی،اینو که خودمم میدونم،ی دقت به ارقامش بندازوماشین چه در حالت سکون شتاب گیری کنه چه با شتاب اولیه 8 کیلومتر بر ساعت تا 96 کیلومتر یک زمان رو ثبت کرده” 7.6″

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          یک زمان رو ثبت نکرده

          0-60 مایل رو در 7.3 ثانیه

          5-60 مایل رو در 7.6 ثانیه

          همیشه استارت از سکون زمانش کمتره به خاطر قدرت پرتاب اولیه شتاب بالاتری میگیره

      2. آرش
        سوابق: (35 دیدگاه) ,

        اینی که شما گفتید که توضیح واضحات بود. سوال اینه (سوال منم هست) که چرا بین 1) صفر تا 96.6 کیلومتر استارت از سکون و 2) صفر تا 96.6 کیلومتر استارت از سرعت 8 کیلومتر در ساعت، گزینه 1 با 7.3 ثانیه سرعتر از گزینه دو با 7.6 ثانیه هست؟

        پاسخ
  15. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    تراهیش که با نسل قبل تفاوت آنچنانی نداره
    مانیتور 5اینچ آخه
    داخلشم که همه پلاستیکه
    فقط فرمونش چرمه
    متور پایش هم همون 2.4 نسل قبل هست
    چرا هیچ پیشرفتی نمی بینیم تو ماشین های کره ایی

    پاسخ
  16. POOYA
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اپتیما قبلی واقعا قشنگتر بود

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل رضا س
    رضا س
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    اپتیمای قبلی خوشگلتر بود
    داخل این خیلی خرابه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.