خودروی اسپرت کیا در ابهام

در حالی که پیش از این شرکت کره‌ای کیا در حال آماده‌سازی نمونه‌های کوپه اسپرت در رده جنسیس کوپه با حتی بالاتر از آن بود، مدیر بازاریابی این شرکت، آب پاکی را روی دست طرفداران جوان‌تر این شرکت ریخت و گفت که اولویت کیا تقویت تصویر این نام تجاری است و یک خودروی اسپرت به اندازه کافی این نام تجاری را تقویت نمی‌کند یا باعث سودآوری نمی‌شود.

Kia GT4 Stinger Concept
Kia GT4 Stinger Concept

شما احتمالاً کوپه جذاب GT4 استینگر را به خاطر دارید. خودروی مفهومی که اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش گذاشته شد. تصور می‌شد که این کوپه 2+2 دیفرانسیل عقب، اولین خودروی اسپرت کیا در بازار باشد. اما اکنون این روند به چالش کشیده شده است.

Kia GT4 Stinger Concept
Kia GT4 Stinger Concept

کیا برای ارائه چنین مدل‌هایی هنوز آمادگی کامل ندارد. از نظر بازاریابی، معرفی خودروهای جدید باید به بالا بردن تصویر برند در اذهان کمک کند. اگر یک شرکت چینی یک خودروی رودستر را معرفی کند، آوازه آن در دنیا می‌پیچد؟ مدیر کیا چنین فکر نمی‌کند.

41 دیدگاه

  1. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    مردک هنوز نمیدونه که سوپر اسپرت کلا یه کلاس جداست و ربطی به IDهای دیگه شرکت نداره !
    اما خوب حیف شد، حد اقل اگه الان استارت میزد میتونست تو یه بازه 5 ساله یه اسپرت قابل قبول و با قیمت مناسب بیرون بده بعد میدید که به اندازه کافی برندش اعتبار پیدا میکنه یا نه .

    پاسخ
    1. ژیار
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      تصمیم درست و مدیریت صحیح سرمایه و منابع حالا اگر خودروسازای وطنی در حد کیا مطرح بودند تدارک شرکت در فرمولا وان رو ميگرفتند و برای لامبو و فراری و پورش شاخ و شونه می کشیدن. با این دیدگاه عاقلانه است که هیوندایی و کیا هر روز قدرتمندتر میشوند

      پاسخ
      1. چاپلو
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        کاملا با حرفت موافقم باور کن میخواستم همینو بگم حسش نبود

        پاسخ
    2. طوفان
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      خاک تو سر کیا که نمیدونه باید آقای Un4given رو به جای مدیر بازاریابیش استخدام کنه ! چون ایشون کلاس بندی خودروها رو میدونه و مدیر بازاریابی کیا نمیدونه !

      پاسخ
  2. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    کار هر خودروساز نیست،خودروی اسپرت ساختن…
    گاو نر میخواهد و مرد کهن…

    پدال اینارو بی خیال،مقایسه ی جدید اس کلاس با تسلا مدل اس رو بذار.فوق العاده بود مقایسه اش.

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        ممنون سجاد جان،البته مقایسه ای که من گفتم کار موتور ترند و مجری باحالش جانی لیبرمن هستش.واقعا جفتشون ماشین های عالی ای هستن.

        پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      ولی به نظر من حیف شد.کاشکی میساختنش چون از لحاظ طراحی بسیار متفاوت و زیباست و خیلی هم شبیه به محصولات آئودی از لحاظ تکنیکی. و نسبت به جنسیس کوپه چند سروگردن بالاتره

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        رضا؟! کجا زیباست؟ این اصلا با این طراحی میتونست تولید بشه؟

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          فرم پوزه ماشین و گلگیرهای جلو کاملا تداعی کننده آئودی ار8. با دقت و زوایای مختلف نگاه کنی مشخصه
          زیباسسسسسسست!

        2. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          پس حتما یه الهام گرفتن ناشیانه بوده دیگه! توی اولین پیچ جاده،یه سنگ میخوره به چراغ جلو و میشکنه! حالا بیا چراغ گیر بیار!!!

        3. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          شاهین جان به پبتر شرایر میگی ناشی؟؟!!!!!!!

        4. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          خودت میگی تداعی کننده ی R8 هستش.پیتر شرایر کپی کاره؟!
          پیتر شرایر ناشی نیستش که!
          کلا گفتم داداش رضا.این کانسپت صد سال دیگه هم به این صورت تولید نمیشد.

  3. meysam
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    به نظر من کاملا درست فکر میکنند. یا نباید وارد عرصه ای شد، یا دست پر و قوی وارد شد. البته منظور این نیست که از همون اول بهترین رو عرضه کنند، اما برای شرکتی که هنوز فاصله زیادی با رقبا داره، خیلی مهمه که این فاصله رو اصولی کم کنه و اثر مثبتی از خودش به جا بگذاره. تولید در دنیای رقابتی امروز، اون هم در صنعتی به شدت رقابتی مثل خودروسازی، بدون در نظر گرفتن جنبه های روانی برای مشتریهای امروزی که خواسته هاشون روز به روز در حال تغییره محکوم به شکسته. نتیجه این نگرش مدیر کیا این شده که محصولات کیا با وجود اشتراکات گسترده با هیوندای، جذابیت بیشتری دارند.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      میثم جان حرف شما درسته ولی یه بحثی هم که وجود داره اینه که پس دلیل نشون دادن این کانسپت چی بوده؟! شاید دیدن بازخوردها نسبت به این کانسپت جالب نبوده،خواستن این جوری بگن تا یه جوری رفع تکلیف کنن…
      به هر حال از این کار کیا خوشم نیومد.

      پاسخ
      1. چاپلو
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        برعکس قبول ندارم همیشه میگن لنگ نبسته تو اب نپر.
        کیا خواسته از موقعیت خودش تو بازار خودرو یه ارزیابی معقولانه داشته باشه.
        و این راه کاملا مناسبی بوده
        جدا حالا اگه کیا میومد یه ماشین اسپرتی میزد برای رقابت با المانی ها کیا رو متهم نمیکردید که میخواد خودش رو حریف المانیا معرفی کنه.
        من از این حرکت کیا اینو دریافت میکنم که میگه ما میخوایم با بزرگان رقابت کنیم اما وقتی این کار رو میکنیم که دست پر برای رقابت بریم نه جوری که از قبل شکست خورده به نظر برسیم. اگه این ماشین در طرح کلی دچار نواقصی بوده که لازم دیدن تولید نشه چه بهتر. اگه قراره مورد توجه قرار نگیره و سود ده نباشه.اگه برای رقابت با سایرین حرفی نداره که بزنه همون بهتر که تولید نشه و اعتبار کیا زیر سوال نره.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          چاپلو جان “به عمل کار براید،به سخن دانی نیست”
          منم قبول دارم که کیا سیاست به خرج داده و با توجه به بودجه و قابلیت های خودش این برنامه رو کنسل کرده ولی اگه از اول میخواست ماشین اسپرت تولید نکنه دیگه نیازی به این همه شوی تبلیغاتی نبود.
          کلا از نظر من به کیا و هیوندای،تولید خودروی اسپرت نمیاد.بهتره روی خودروهای خونوادگی تمرکز کنن و ساخت خودروی اسپرت رو به ریش سفیدان این صنعت واگذار کنن.

        2. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          مطمئنا خود کیا هم نمیدونسته که قراره چه استقبالی از این خودرو بشه و این ماشین تیری در تاریکی بوده از جانی کیا
          اما با این حرف که میگی کیا و هیوندای تو حوزه ی اسپرت بهتره که وارد نشن موافقم ماشین اسپرت زدن کار هر گاوساله ای مس کیا هیوندای نیس حالا هرچی از جنسیس کوپه هم تعریف کنیم هیچ وقت قرار نیس به گرد پای ماشینی مس ب ام و z4 یا پورشه باکستر و امثالهم برسه.
          اما خدا رو چه دیدی یهو دیدی رسید(کیا: ما میگیم زدیم شما هم بگید…)

        3. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          جمله ی اخر در مورد کیا رو خوب اومدی داداش! 😉

  4. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    بنظرم اطلاعات این پست به هیچ وجه برای اظهار نظر کافی نیست و نباید بیهوده نظر داد.. البته من به شخصه طراحی این مدلو خیلی دوی داشتم..

    بنظرم K4 نامتعارف و تازه بود

    پاسخ
  5. Sadjad97
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    خب وقتی در خارج ماشینایی مثل Scion مدل FR-S و سوبارو مدل BRZ و مزدا مدل MX-5 Miata و فورد موستانگ و نیسان مدل 370Z و شورولت کامارو رو میشه با قیمت زیر 30,000 دلار خرید که دیگه کسی سراغ هیوندای جنسیس کوپه نمیره، چه برسه به این!
    منبع:http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Sports-Cars/

    پاسخ
  6. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    چه طراحی های قشنگی داره کیا
    راسته که میگن آلمانیا واسشون طراحی میکنن

    پاسخ
  7. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    طراحیش اصلا جالب نیست پشتش شبیه ماشینای اسپرت قدیمی و جلوش یه چیز عجیب غریب
    آخه این چیه عقب و جلوش به نمی خوره

    پاسخ
    1. xsajad
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      منم با شما موافقم به نظرم کیا باید طراحی سوپر اسپورتش رو به شکلی در بیاره که هم نوعی اصالت خود شرکتش درونش باشه هم جوان پسند به دور از شکل های فضای و کپی برداری از دیگر شرکت ها باشه امیدوارم این طراحی رو کیا تغییرش بده چون به نظر من هم جالب نیست

      پاسخ
  8. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    به این میگن قبول واقعیت ها نه حرکت بر اساس آرمان و رویا
    شاید حالا وقت مناسبی برای اسپرت کیا نیست ، ولی مطمئنم یکروزی این کارو میکنن

    پاسخ
  9. Sadjad97
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    چرا نظراتی رو که با منبع (سند و مدرک) هستند رو انقدر دیر بررسی میکنید؟

    پاسخ
  10. Metalhead
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    گروه خودرو – متخصصان و نویسندگان نشریه Consumer Reports طی مراسمی در واشنگتن تازه‌ترین فهرست برترین خودروهای حاضر در بازار آمریکا را منتشر کردند. این نشریه که معروف‌ترین و معتبرترین راهنمای خرید مصرف‌کنندگان در آمریکا محسوب می‌شود و 8 میلیون مشترک دارد، در تازه‌ترین گزارشش می‌گوید خودروهای ساخت ژاپن همچنان در آمریکا بهترین هستند و اگر خوانندگانشان در پی خرید خودرو هستند، پیشنهاد اول ساخت ژاپن است.

    در میان 10 خودرو اول این فهرست که بر اساس میزان اطمینان و ایمنی و همچنین آزمون رانندگی در مسیر از سوی این مجله تهیه شده، 7 خودرو محصول ژاپن است. درحالی‌که خودروهای درجه اول ساخت آمریکا مانند بیوک و جی‌ام‌سی در رده 12 و 5 برند دیگر ساکن ديترویت در 5 رده آخر آن قرار گرفته‌اند.
    لکسوس بار دیگر اولین و بهترین خودرو این فهرست است. محصول برند لوکس تویوتا درست مانند سال قبل 79 امتیاز از 100 امتیاز ممکن و القابی چون «بی‌صدا، مجلل و کاملا مطمئن» را از سوی این مجله کسب کرده و 78 درصد خودروهایش به خوانندگان پیشنهاد شده است. این درحالی است که فروش لکسوس در آمریکا از برخی رقبایش که پایین‌تر ایستاده‌اند به مراتب کمتر بوده است.
    خودروهای آکورا (ساخت هوندا) با 75 امتیاز در رده دوم ایستاده و Consumer Reports 83 درصد خودروهایش را برای خرید پیشنهاد کرده است. آئودی، سوبارو و تویوتا پس از برند کره‌ای بهترین بوده‌اند و مزدا، هوندا، اینفینیتی (برند لوکس نیسان) و مرسدس بنز در رده‌های ششم تا نهم و بی‌ام‌و و ولوو مشترکا در رده دهم ایستاده‌اند.
    آئودی بزرگ‌ترین برنده فهرست تازه بود و به لطف امتیازهای بالایی که در آزمون جاده و ارتقای ایمنی و امنیت خودروهایش کسب کرد، توانست از رتبه هشتم در سال 2013 به رتبه سوم در فهرست امسال برسد. آئودی از 100 امتیاز ممکن 74 امتیاز به‌دست آورده است.
    تمامی خودروهای ساخت سه غول ديترويت در میانه جدول و پایین‌تر از آن ایستاده‌اند. امتیاز امسال کادیلاک از 63 در سال قبل به 54 رسیده، بیش از همه به این دلیل که به عقیده Consumer Reports امکانات الکترونیکی‌اش گیج‌کننده‌است. بیوک، جی‌ام‌سی و کرایسلر همگی با 62 امتیاز شایسته‌ترین نمایندگان ديترويت در این فهرست هستند که بالاتر از رقبای سرسختی چون کیا، هیوندای، فولکس واگن و نیسان ایستاده‌اند؛ اما از قافله تویوتا، مزدا، هوندا و حتی سوبارو سخت عقب مانده‌اند. دوج که در فهرست سال 2013 در رده آخر بود به‌خاطر اعمال تغییرات در شاسی‌بلند دورانگو (Durango) و ساخت مدل تازه‌ای که این نشریه آن را «عالی» توصیف کرده و همچنین امتیاز نسبتا خوبی که دوج دارت در بخش ایمنی و اطمینان کسب کرده، امسال کمی صعود کرد و بالاتر از فورد و جیپ ایستاده که هر دو با امتیاز 50 به قعر جدول سقوط کرده‌اند و این نشریه هیچ‌یک از خودروهای آنها را به خوانندگانش پیشنهاد نکرده است. Consumer Reports می‌گوید شکایات اخیر در مورد سیستم الکترونیکی
    MyFord Touch دلیل اصلی سقوط فورد بوده و خط تولید جیپ هم «خام و قدیمی» است؛ اگرچه جیپ گرند چروکی در آزمون جاده عملکردی قابل‌قبول داشته است. با این وصف جِیک فیشر، از متخصصان نشریه می‌گوید 3 خودروساز ديترويت در مسیر درستی قرار گرفته‌اند و مثلا شورولت ایمپالا در حال حاضر بهترین سواری حاضر در بازار است. به نظر او «اگر کل خط تولید جنرال موتورز، شورولت ایمپالا تولید می‌کرد آنها الان در صدر این فهرست بودند.» به عقیده او فورد، اما داستان ناامیدکننده‌ای دارد: «فورد فیوژن، نه فقط در ظاهر؛ بلکه رانندگی با آن هم شبیه یک خودرو اسپورت اروپایی است. مشکل، اما این است که چندان مطمئن نیست.»
    Consumer Reports علاوه‌بر این فهرست، هر سال بهترین خودروها در هر بخش را هم معرفی می‌کند. ژاپنی‌ها از سال 1970 به این سو برنده 70 درصد بخش‌های این فهرست بوده‌اند و امسال هم اسامی خودروهای ساخت آنها بیش از سایرین به چشم می‌خورد و جالب اینکه سوبارو، خودروسازی که تا همین 2 سال پیش در آمریکا به شدت درگیر بحران فروش بود، به همراه هوندا هریک برنده 2 بخش بوده‌اند. این نشریه امسال خودروهای زیر را برنده هر بخش دانسته است:
    خودرو کوچک: سوبارو ایمپرِزا، سواری متوسط: هوندا آکورد (4 سیلندر)، شاسی‌بلند کوچک (SUV): سوبارو فارستر، شاسی‌بلند متوسط: هیوندای سانتافه، پیکاپ: رَم (Ram) 1500، مینی‌ون: هوندا اودیسه، خودرو سبز: تویوتا پریوس، خودرو لوکس: آئودی A6، سواری اسپورت: بی‌ام‌و 328i
    این نشریه اعلام کرده خودروهای فیات، جگوار، لندرور، لینکلن، مینی، میتسوبیشی، پورشه، رَم، اسمارت و خودروهای ساخت تسلا (Tesla) را در فهرستش نگجانده؛ زیرا تعداد کمی از خودروهای آنها مهیای آزمون بوده‌اند.
    در اولین ماه از سال جدید میلادی فروش خودرو در آمریکا 1/3 درصد کاهش یافت و به تعداد اندک يك میلیون دستگاه رسید. بروز سرمای شدید و همه‌گیر و بارش سنگین برف در برخی ایالات این کشور اصلی‌ترین عامل این سقوط مقطعی بوده است، اما فعالان و ناظران صنعت خودرو این کشور اطمینان دارند با فرا رسیدن بهار، بازار خودرو آمریکا روند صعودی خود را در سال 2013 ادامه خواهد داد.

    پاسخ
  11. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    جا پاي بزرگان گذاشتن حكايت با دم شير بازي كردنه .آفرين كيا كه عاقلي بچه خوبي باش تا وقتش

    پاسخ
  12. چاپلو
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    سلام به همه.
    من هم کاملا قبول دارم که این ماشین کانسپته اما در کل طراحیش دارای نواقصی هست که باید رفع بشه ماشین چه کانسپت چه غیره برای تولید انبوه باید دارای مولفه هایی باشه که استاندارد ها تعریف کردن.
    هرچند عکسهای کمی وجود داره ولی
    اول از همه به قول دوستان این ماشین هیچگونه مشخصه ای از کیا درش وجود نداره مسئله با یه جلو پنجره قرار نیس حل بشه هرچند خود کیا هم در طراحی مولفه ی خاصی درش نیس.
    دوم چراغ های جلو که به طرز مسخره ای پایین هستند و مانع از صورت بخشیدن به نمای جلو خودرو شدن(در طراحی همیشه ارتفاع چراغ برابر با ارتفاع بالای رینگ چرخ جلو هست یا کمی پایینتر)
    سوم نمای جلو خودرو هست که واقعا افتضاحه
    چون هیچگونه اثری از مولفه های عضلانی در طرح دیده نمیشه ورودی هوا برای خنک کاری موتور و چرخ ها و دیسک های ترمز و همچنین افزایش نیروی دانفورس یا کاهشش ضریب درگ هیچکدوم وجود ندارن.
    عقب خودرو هم ساده و هم کانسپت و اینده نگره. اما هماهنگی با جلو نداره
    در کل این ماشین بیشتر شبیه ماشینای اقتصادی و اینده نگره تا یه اسپرت گردن کلفت.

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    خدایی خوشکله
    خدایا اینا چی دارن که به این سرعت دارن پیشرفت میکنن

    پاسخ
  14. مرتضی
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    واقعا تصمیم محتاطانه و عاقلانه ای گرفتن این توی بازار رقابتی سنگین امروز واسه نهال تازه کیا مهم بود

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      اگه میساختن همه میگفتیم عجب تصمیم جسورانه ای گرفتن

      پاسخ
  15. آرش
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    من خودم شخصا مرسدس بنز كلاسS ٢٠١٤ زير پامه ولي با اين كيفيت و ترافيك خيابوناي تهران كيا پيكانتو بهترين گزينست.حتما در اولين فرصت ميدم ي كيا ميگيرم .

    پاسخ
    1. Metalhead
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      S کلاست رو بیار ایرانزمین ، با LS460 2014 یه درگ بزاریم

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.