کیا سراتو مونتاژی ، بازیگری جدید با رخساری قدیمی

واقعیت این است که ما مردمان شگفتی هستیم و اعمال و سلوکمان بسی بهت‌انگیز و حیرت‌آور است؛ گاهی آن‌چنان جسم و روحمان معطوف به امری است که از بدیهی‌ترین قضایای دوروبر خویش نیز غافل می‌مانیم و برخی اوقات هم غرق در توهمات، سنجه حقیقی حیات را وا‌می‌گذاریم. بازار خودروی‌مان هم متأثر از ما مردمان سودازده است؛ مردمانی که کاربری خرد را در حیات خود کمتر خوش می‌دارند ولی خویشتن را بسی مدعی می‌پندارند. بگذریم.

Kia Cerato Second Generation
Kia Cerato Second Generation

شاید این‌طور بتوان گفت که همه‌مان کمابیش به کسالت و رخوت تاریخی دچاریم و بازار خودروی‌مان نیز به همین درد مبتلاست؛ تمامی توجهات هم در این بازار به چند برند خاص معطوف شده و خیلی از مدل‌ها ولو باکیفیت هم، فدای غفلت و کم‌التفاتی عمومی گردیده است. در چیستی این ماجرا دلایل چندی ذکر می‌شود، از جمله کمبود تنوع، ناآشنایی عامه با خودروهای روز دنیا، سرمایه‌ای بودن خودرو به‌جای مصرفی بودن آن و گرانی وحشتناکی که حتی متهورین خریداران را هم به وادی محافظه‌کاری می‌کشاند و… اما در یک مسئله کمتر می‌توان تردید نمود و آن هم این است که ما برای خریدمان کمتر وقت صرف می‌کنیم، کمتر جستجو می‌کنیم و بیشترمان به دنبال خوراک حاضر و آماده فکری و همچنین مشورت با کسانی هستیم که در بهترین حالت یا کم می‌دانند و یا هیچ نمی‌دانند و تنها از سر خالی نبودن عریضه، دانشی مخدوش را به ما عرضه می‌کنند که ماحصلش چیزی جز خسران و ضرر نیست؛ در بدترین وضعیت هم یا مغرض‌اند و یا دلال و….

Kia Cerato Sedan Second Generation
Kia Cerato Sedan Second Generation

در گذر ایام کمتر پیش آمده که خودروسازانمان محصولی را روانه بازار نمایند که مشتری به تمامی از آن راضی باشد، اما با تمامی نابسامانی‌هایی که بر این حوزه حاکم است، از یک امر نمی‌توان چشم‌پوشی نمود و آن اینکه محصولات مونتاژی این گروه تا زمانی که از آنان کیفیت زدایی نشده باشد از مطلوبیت نسبی برخوردارند! یکی از مدل‌هایی که اخیراً مونتاژ آن در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص شروع گشته است و در هیاهوی کر کننده رقبای وارداتی و مونتاژی از آن غفلت شده، خودروی کیا سراتو می‌باشد. این مدل چندین وقتی است که روانه بازار شده و علیرغم تمامی ویژگی‌های مطلوبی که از آن برخوردار است مورد بی‌التفاتی تام و تمام قرار گرفته است. گرچه این خودرو به‌روز نیست و نسل پیشین خود می‌باشد، ولی پیش از این در بیشتر سایت‌های خودرویی دنیا از آن سخن رفته است، که در ذیل به پاره‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم.

کیا سراتو
Kia Cerato Sedan

سایت JDPOWER آمریکا این خودرو را بدین صورت ارزیابی نموده است.

کیفیت: بالاتر از حد متوسط

عملکرد: متوسط

طراحی: متوسط

قابلیت اطمینان: متوسط

سایت DRAIVEARABIA امارات هم نکات ذیل را در این خودرو مشاهده نموده است.

نکات مثبت: طراحی زیبا، بهای مناسب، فضای نسبتاً مناسب کابین

نکات منفی: کندی خودرو، استفاده از پلاستیک سخت و ارزان قیمت در کابین

سایت CARS آمریکا که نیز پیش‌تر دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان این خودرو را بازتاب داده بود، امتیازات ذیل را برای این مدل در نظر گرفت.

راحتی خودرو: 4 از 5 امتیاز

طراحی خارجی: 4 از 5 امتیاز

ارزش بهای پرداختی: 4 از 5 امتیاز

عملکرد: 4 از 5 امتیاز

قابلیت اطمینان: 4.5 از 5 امتیاز

کیا سراتو
کیا سراتو

این مدل نسل دوم کیا سراتوست که در اواخر سال 2008 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است. بدنه آن در استودیو طراحی مستقر در ایالت کالیفرنیا تکوین یافته و تیمی مرکب از PETER SCHREYER، KURT KAHLS و TOM KEARNS طراحی آن را بر عهده داشته‌اند. همچنین این خودرو از پلت فرمی مشترک با هیوندای الانترا بهره می‌برد و تنها سیستم فنربندی عقب آن با خودروی مذکور متفاوت است. در اکثر بازارها نیز این خودرو با نام FORTE شناخته می‌شود و تنها در چند خطه خاص از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی و سنگاپور و… با نام سراتو فروخته شده است. علاوه بر این‌ها، این خودرو در ممالکی همچون چین، روسیه، مالزی و قزاقستان نیز مونتاژ گردید.

کیا سراتو
کیا سراتو

در زمینه ایمنی نیز این خودرو 4 ستاره را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب نمود و همچنین 4 ستاره را هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرد. علاوه بر این‌ها، کیا سراتو در انستیتو ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) هم تست شد و در تمامی موارد اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو، ضربه به ناحیه سر و نیز تصادف از بخش‌های کناری خودرو، نمره خوب (GOOD) که بالاترین امتیاز این آزمون بود را دریافت نمود. در نمونه‌های صادر شده به بازارهای آمریکا و استرالیا، این خودرو مجهز به 6 عدد ایربگ در حالت استانداردش بوده است ولی انواع مونتاژ شده در کشورمان تنها از 2 عدد ایربگ بهره می‌برند و فاقد سیستم کنترل پایداری یا همان ESP هستند.

موتور 2 لیتری کیا سراتو
موتور 2 لیتری کیا سراتو

بهای این خودرو به صورت ثبت نامی، در حدود 70 میلیون تومان برای نمونه 1.6 لیتری و 90 میلیون تومان برای نمونه 2 لیتری آن می‌باشد؛ در حالی که هم اکنون در بازار آزاد این خودروها حتی تا 5 میلیون تومان بالاتر از این نرخ هم قیمت‌گذاری شده‌اند.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو

ممکن است با خودتان بگویید که آیا این خودرو با تمامی کاستی‌هایی که به آن دچار است ارزش این را دارد که خریداری شود، آن‌هم با توجه به اینکه مدلی به‌روز نیست و… برای آنکه در این مورد کمکی به شما نموده باشم، ذهنتان را لحظاتی چند معطوف به دو رقیب وارداتی آن می‌نمایم، یکی از این دو جیلی امگرند اتوماتیک می‌باشد که از پیشرانه‌ای 1.8 لیتری با توان 137 اسب بخار برخوردار است و قیمت آن نیز در حدود 86 میلیون تومان است و دیگری نیز MG 350 نام دارد که از موتوری 1.5 لیتری با قدرت 107 اسب بخار بهره می‌برد و در حدود 87 میلیون تومان هم در مدل‌های ثبت‌نامی‌اش قیمت دارد.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو

همه‌مان در یک معامله در پی آن هستیم که بیشترین مطلوبیت را بدست آورده و از سویی دیگر نیز متضرر و مغبون هم نگردیم، لذا در شرایط نسبتاً برابر، تنها راهی که برایمان باقی می‌ماند مقایسه بین داشته‌های دو کالای همسان است، لذا در این باب سعی نمودم که میزان تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا سراتو 2 لیتری (مونتاژ داخل) را با نزدیک‌ترین رقبایش به لحاظ قیمتی، یعنی MG350 و جیلی امگرند مقایسه نمایم تا بدین لحاظ سنجه بهتری را برای خریدمان بدست آوریم.

برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی اضافی که در جیلی امگرند اتوماتیک یافت می‌شود ولی در کیا سراتو (نمونه 2 لیتری مونتاژ داخل) وجود ندارد به شرح ذیل است:

  1. شش عدد ایربگ (در سراتو مونتاژ داخل، تنها 2 عدد)
  2. سانروف دوحالته مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی
  3. صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت
  4. بخش DVD و مانیتور 6.5 اینچی
  5. سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
  6. ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسه‌ای است و دیسک خنک شونده هم موجود نیست)
  7. و…

همچنین برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی که در خودروی MG 350 یافت می‌شود ولی در خودروی کیا سراتو (نمونه 2 لیتری مونتاژ داخل) موجود نیست بدین ترتیب می‌باشد:

  1.  6 عدد کیسه ایمنی هوا (در سراتو مونتاژ داخل، تنها 2 عدد وجود دارد)
  2.  سیستم ترمز کمکی BA
  3. سیستم پایداری خودرو در سر پیچ‌ها CBC
  4. نمایشگر لمسی 7 اینچی
  5. تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت خودرو
  6. تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاکن ها با توجه به سرعت خودرو
  7. مجهز به سیستم جداکننده سریع لنت‌ها از ترمز
  8. ترمز دیسکی جلو و عقب مجهز به خنک‌کن (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسه‌ای است و سیستم خنک‌کن وجود ندارد)
  9. آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن
  10. سیستم کنترل باد تایرها (TPMS)
  11. و…..

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو

در خاتمه می‌توان تنها مزایای کیا سراتو 2 لیتری مونتاژ داخل نسبت به دو رقیبش را در مواردی همچون زیبایی بیشتر، برند معتبرتر و نیز عامه‌پسندتر و همچنین عرضه آن توسط سازنده داخلی دانست که وجود همین قضیه به احتمال زیاد، پشتیبانی خدمات یدکی را نیز به همراه خود دارد؛ این امر هم از جمله مواردی است که در شهرستان‌های دور از مرکز کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. علاوه بر این‌ها، نمونه 1.6 لیتری این خودرو از مشخصات فنی نسبتاً خوبی برخوردار است و چنانچه کمی مجهزتر گردد می‌تواند به گزینه‌ای مورد توجه جهت خرید خانواده‌های ایرانی مبدل شده و برخی از رقبای وارداتی‌اش را هم کاملاً را به دردسر اندازد.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو

مشخصات فنی

نمونه 2 لیتری:

حجم موتور: 1998 سی‌سی

توان: 156 اسب بخار در 6200 دور/دقیقه

گشتاور: 194 نیوتن متر در 4200 دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: 10.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر

مصرف در سیکل ترکیبی: 6.4 لیتر

نوع گیربکس: 6 دنده اتوماتیک

نمونه 1.6 لیتری:

حجم موتور: 1598 سی‌سی

توان: 124 اسب بخار در 6300 دور/دقیقه

گشتاور: 156 نیوتن متر در 4200 دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: 10.3 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر

مصرف در سیکل ترکیبی: 7.7 لیتر

نوع گیربکس: 6 دنده دستی

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: اکسل پیچشی

Kia Cerato Sedan si
Kia Cerato Sedan si

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4530/1775/1410 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2650 میلی‌متر

وزن خالص: 1240 کیلوگرم (نمونه 1.6 لیتری)- 1310 کیلوگرم (نمونه 2 لیتری)

اندازه تایرهای جلو و عقب: 195/45 R15 (نمونه 1.6 لیتری)- 205/55 R16 (نمونه 2 لیتری)

Kia Cerato Second Generation  Interior
Kia Cerato Second Generation Interior

ایمنی

کسب 4 ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا

کسب 4 ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا

مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

نمونه‌های عرضه شده در بازارهای جهانی به صورت استاندارد به 6 کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری (ESP) مجهز می‌باشند.

Kia Cerato Second Generation cluster
Kia Cerato Second Generation cluster

برخی از تجهیزات ارائه شده توسط سازنده ایرانی این خودرو

کامپیوتر سفر

کروز کنترل (فقط در نمونه 2 لیتری)

غربیلک فرمان + دسته دنده با پوشش چرمی (فقط در نمونه 2 لیتری)

تهویه مطبوع اتوماتیک (فقط در نمونه 2 لیتری)

فرمان قابل تنظیم با کلیدهای کنترل

نشان دهنده جهت (قطب‌نما)

باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام تصادف

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور

چراغ‌های اتوماتیک (فقط در نمونه 2 لیتری)

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD PLAYER + MP3 + AUX + USB + IPOD

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

6 عدد بلندگو

البته نمونه‌های 2 لیتری این خودرو در بازار جهانی به تجهیزاتی همانند سانروف، آینه‌های با قابلیت مات شدن، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیمی 17 اینچی و … مجهزند که مشابه آن‌ها در نمونه‌های مونتاژ داخل این خودرو ارائه نشده است.

Kia Cerato Second Generation Interior
Kia Cerato Second Generation Interior

قیمت

نمونه 1.6 لیتری: 69.9 میلیون تومان (ثبت نامی)

نمونه 2 لیتری: 89.9 میلیون تومان (ثبت نامی)

Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan

Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan

نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

230 دیدگاه

  1. بهزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من یه ماهی هست مدل ۲۰۰۰ تحویل گرفتم قبلشم مگان داشتم باید بگم که واقعا ماشینه با کیفیتیه کاملا نرم و بیصدا هست شتاب و سرعت حتی با کولر خیلی عالیه موتور و گیربکس خیلی خوب عمل میکنه ۲/۵ پول اپشن مانیتور و دوربین و سنسور دادم ۴تا لاستیک میشلن انداختم ماشین عالی شده درکل میخوام بگم به نسبت پولی که دادم خیلی راضیم هیچ ماشینای با این قیمت با این کیفیت پیدا نمیکنید

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      با سلام میخواستم بدونم گریبکس سراتو۲۰۰۰پنج دندس یا با دنده عقب میگن ۵دنده؟ و اینکه تیپ ترونیک هست یا نه و ایا لاستیک ایرانی باعث خشکی قابل توجهب هست یا نه ممنون.

      پاسخ
  2. amira
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    باسلام .من قبل از سراتو٢٠٠٠ سایپا جک جی ۵ داشتم به هزارو یک دلیل فروختم و سراتو خریدم .خداوکیلی از سراتو فقط از اپشن هاش میشه ایراد گرفت قبول می کنم که اصلا اپشن نداره ولی با سه چهار تومن میشه بیشتر اپشن هاشو بهش برگردوند این ماشینو داری ۵٠ میلیون پول می دی و ۴٠ میلیون وامه تازه اون چهل ملیونو بزاری بانک تا این دوسال خودش تزدیک به ١٢ میلیون سودشه یعنی شما خیلی کمتر از قیمت نهایی این ماشینو خریدی .درضمن خیالتم راحته ماشین مال کرهاست جینی نیست سایپا گارانتیشو می ده .اگه کسی می گه چینی حتی نگاه بوقشم بکنه ارم کیا روشه بنظرم خیلی ماشین خوبیه

    پاسخ
    1. saeid
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      با سلام دوست عزیز
      بدنه سراتو مونتاژ ساخت ایران و در همین جا رنگ میشود و از لحاظ استحکام نسبت به مدل وارداتی اشکالات بسیاری دارد بدنه خودرو از قسمت رکاب خودرو چند تیکه هست و جوش های زیادی دارد عدم نمد درب صندوق ، تفاوت سپرها با مدل های وارداتی که اگر کسی خواست این خودرو بخره حتمی با دقت مقایسه کنه متوجه فرق فاحشی میشود این خودرو میشوید تنها مزیت این خودرو موتور کره ای و گیربکس کره ای در مدل ٢ لیتری ، دنده این ماشین برای واقعا مجهوله چون سراتو ٧ دنده یعنی ۶ تا جلو یکی عقب اما در مدل ١.۶ این ماشین کلاً ۶ دنده دارد به احتمال زیاد گیربکس مناسبی ندارد ،

      پاسخ
  3. azadi
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    باسلام .به طبع هرچه پول بیشتری بدی کیفیت و تکنولوژی ماشین هم بیشتره .الان با٩٠ میلیون فقط می تونی ماشین صفر چینی بخری ،اپشن چینی ها خیلی زیاد قبول ولی دلیل بر کیفیتش بالاش نمی شه هرچند دلیل بر پایین بودن کیفیتش هم نمی شه اما به هر حال چینیو مردمم دل خوشی ازش ندارن و موقعه فروش هی گیر الکی می دن.من خیلی از سراتو سایپا ٢٠٠٠راضیم وجدانن ماشین بی عیبو نقصیه تنها مشکلش نبود اپشنه که اونم من رفتم ٣میلیون خرج اپشنش کردم .یه رفیقی دارم سراتو خریده بعد رفته عراق نمایندگی کیا سانروف دارشم کرده .بنظرم از لحاظ کیفیت و موتوری بهش شک نکنین تنها دلیلی که ادمو دلسرد میکنه اپشنشه که اونم میشه درست کرد

    پاسخ
  4. مهدي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه. منم دیروز سراتو ٢٠٠٠ خریدم. امیدوارم که خوب از آب در بیاد. لطفا در مورد آپشنهاش مثل دوربین، سنسور عقب و غیره اگه پیشنهاد یا تجربه برند خاصی را دارید کمکم کنید.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل چلنجر
    چلنجر
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    بازار خودروی ایران بیشتر شبیه زندان ابوغریبه. این به کنار. دوستان سراتو سوار یه حدود هزینه بدن برای مدل 1600. یعنی بطور متوسط هزینه نگهداری این ماشین چقدر میشه سالانه؟ اگه بشه نسبت به هزینه های 206 تیپ دو بگید که خیلی خوب میشه، مثلا 2 برابر 206 تیپ 2 هزینه داره یا بیشتر؟
    درمورد گارانتی و خدمات پس از فروش سایپا چطور؟ (درمورد همین مدل 1600)

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان سلام
    ممنون از نظرات شما، آیا مشکلی با ارتفاع ماشین ندارید؟ آیا زیر ماشین در عبور از موانع نمیگیره؟ آیا راه حلی برای افزایش ارتفاع خودرو پیدا کردید؟ یا اصلا واجب و مهمه؟؟

    پاسخ
  7. azadi
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام در پاسخ به اون رفیقمون که گفته هزینه ی نگهداری سراتو،من خودم ٢٠٠٠ رو دارم تا الانم ٢٠٠٠٠کارکرده فقط روغن و بنزین زدم .یه بارم سپرعقبشو عوض کردم اون از بیمه بدنه استفاده کردم .ارتفاع ماشین پایینه بعضی از سرعت گیر ها عقبش گیر می کنه

    پاسخ
  8. مجتبی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با احترام به نظرات همه . اولا بعضیا عادت کردن همه جا حرف از سیاستهای غلط و عیب خودرو ساز داخلیو این حرفا بزنن که اینارو همه میدونیم و دیگه تکراری شده .من خودم با کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که با ۹۰تومن بهترین انتخاب سراتو مونتاژه درسته که اپشن نداره ولی اکثر اپشنهای کم شده اهمیت خاصیم ندارن به جز سیستم پایداری که حیف شد نداره, و اینکه ماشین صفر سوار شدن با ۵سال گارانتی بهتر از اینه که یه وارداتی دست دوم سوار شیو به اپشناش بنازی ولی هر روز نگران تعمیرو لاستیکو باطریو …..باشی.مهم موتور و گریبکس و شاسیو زیرو بنده که کره ایه و هیچ فرقی با وارداتی نداره.

    پاسخ
  9. جواد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    سلام من سراتو 2000 تحویل گرفتم از لحاظ صدای موتور و راحتی واقعا عالی هست مانیتور براش گذاشتم و لاستیک کره ایی یه سایز بزرگتر .ماشین نرم شده و ارتفاعش هم یه کم بلندتر شده.درکل ماشین خوبیه.درضمن من قبلا ام وی ام داشتم

    پاسخ
  10. نواب
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام میخواستم بدون میشه سراتو مونتاژ رو به اپشن سراتو وادراتی رسوند.سرد کن وگرم کن ،ebs،سنسور باران و حتی ایربک.

    پاسخ
  11. مهيار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    میشه بگید جی۵ دنده ای بهتره یا سراتو دنده ای؟ شما بودین کدومو انتخاب میکردین؟چرا؟

    پاسخ
    1. azadi
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      بدون لحظه ای تردید سراتو انتخاب می کردم،جدایی از کره ای بودنش سایپا ضمانتش می کنه هرجا خراب شه مطمنا وسیله اش زود تر از انواع ماشین چینی گیر میاد.وبه لطف گروه دلالان اگه ماشین چینی داشته باشی با افت شدید قیمت مواجه می شی

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بنظرم سراتو نسبت به قیمت ۹۱میلیونیش نمی ارزه
    من خودم دیروز تحویل گرفتم ترمز کاسه ای چرخ های عقب واقعا مزخرفه
    سایپا حتی به سنسور دنده عقب هم رحم نکرده
    پشت این ماشین کمی بلنده که برای پارک ادم کمی دچار مشکل میشود

    پاسخ
    1. حسام١
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      ببین عزیز من قصد طرفداری ازش ندارم صدالبته سایپا داره ظلم می کنه ولی درایرانی که همین سوناتا ٢٠٠٩ دارن همین قیمتها می دن که زیاد اپشن جالبی هم نداره یا کرولا ٢٠١٠ همین قیمت هاس که فول اپشن هم نیستن .الان تو بازار صفر کیلومتر فقط چینی ها هستند که اپشن های زیاد وافت شدید قیمت وکیفیت هستند که اندازه ی سراتو قیمت دارن خودت ٣ میلیون خرج کن برای سراتو ببین دوباره این حرفو می زنی

      پاسخ
  13. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من بهترین انتخابه، البته بین تیوولی و سراتو موندم ( شاید تیوولی بهتر هم باشه ولی فعلا شرایط اقساطش بسته شده و تحویلشم 6 ماهه است) واقعا متاسفم که باید با یک همچین پولی اینو سوار شد ولی واقع بینانه که نگاه کنیم همینه که هست! و برای کسایی که نمیخوان آشغال چینی سوار شن این بهترین گزینس…

    پاسخ
  14. saeid
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خواستم بدونم سراتو ١۶٠٠ سانروف داره؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.