سایپاکیا

کیا سراتو مونتاژی ، بازیگری جدید با رخساری قدیمی

واقعیت این است که ما مردمان شگفتی هستیم و اعمال و سلوکمان بسی بهت‌انگیز و حیرت‌آور است؛ گاهی آن‌چنان جسم و روحمان معطوف به امری است که از بدیهی‌ترین قضایای دوروبر خویش نیز غافل می‌مانیم و برخی اوقات هم غرق در توهمات، سنجه حقیقی حیات را وا‌می‌گذاریم. بازار خودروی‌مان هم متأثر از ما مردمان سودازده است؛ مردمانی که کاربری خرد را در حیات خود کمتر خوش می‌دارند ولی خویشتن را بسی مدعی می‌پندارند. بگذریم.

Kia Cerato Second Generation
Kia Cerato Second Generation
شاید این‌طور بتوان گفت که همه‌مان کمابیش به کسالت و رخوت تاریخی دچاریم و بازار خودروی‌مان نیز به همین درد مبتلاست؛ تمامی توجهات هم در این بازار به چند برند خاص معطوف شده و خیلی از مدل‌ها ولو باکیفیت هم، فدای غفلت و کم‌التفاتی عمومی گردیده است. در چیستی این ماجرا دلایل چندی ذکر می‌شود، از جمله کمبود تنوع، ناآشنایی عامه با خودروهای روز دنیا، سرمایه‌ای بودن خودرو به‌جای مصرفی بودن آن و گرانی وحشتناکی که حتی متهورین خریداران را هم به وادی محافظه‌کاری می‌کشاند و… اما در یک مسئله کمتر می‌توان تردید نمود و آن هم این است که ما برای خریدمان کمتر وقت صرف می‌کنیم، کمتر جستجو می‌کنیم و بیشترمان به دنبال خوراک حاضر و آماده فکری و همچنین مشورت با کسانی هستیم که در بهترین حالت یا کم می‌دانند و یا هیچ نمی‌دانند و تنها از سر خالی نبودن عریضه، دانشی مخدوش را به ما عرضه می‌کنند که ماحصلش چیزی جز خسران و ضرر نیست؛ در بدترین وضعیت هم یا مغرض‌اند و یا دلال و….

Kia Cerato Sedan Second Generation
Kia Cerato Sedan Second Generation
در گذر ایام کمتر پیش آمده که خودروسازانمان محصولی را روانه بازار نمایند که مشتری به تمامی از آن راضی باشد، اما با تمامی نابسامانی‌هایی که بر این حوزه حاکم است، از یک امر نمی‌توان چشم‌پوشی نمود و آن اینکه محصولات مونتاژی این گروه تا زمانی که از آنان کیفیت زدایی نشده باشد از مطلوبیت نسبی برخوردارند! یکی از مدل‌هایی که اخیراً مونتاژ آن در یکی از مجموعه‌های جاده مخصوص شروع گشته است و در هیاهوی کر کننده رقبای وارداتی و مونتاژی از آن غفلت شده، خودروی کیا سراتو می‌باشد. این مدل چندین وقتی است که روانه بازار شده و علیرغم تمامی ویژگی‌های مطلوبی که از آن برخوردار است مورد بی‌التفاتی تام و تمام قرار گرفته است. گرچه این خودرو به‌روز نیست و نسل پیشین خود می‌باشد، ولی پیش از این در بیشتر سایت‌های خودرویی دنیا از آن سخن رفته است، که در ذیل به پاره‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم.

کیا سراتو
Kia Cerato Sedan
سایت JDPOWER آمریکا این خودرو را بدین صورت ارزیابی نموده است.

کیفیت: بالاتر از حد متوسط

عملکرد: متوسط

طراحی: متوسط

قابلیت اطمینان: متوسط

سایت DRAIVEARABIA امارات هم نکات ذیل را در این خودرو مشاهده نموده است.

نکات مثبت: طراحی زیبا، بهای مناسب، فضای نسبتاً مناسب کابین

نکات منفی: کندی خودرو، استفاده از پلاستیک سخت و ارزان قیمت در کابین

سایت CARS آمریکا که نیز پیش‌تر دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان این خودرو را بازتاب داده بود، امتیازات ذیل را برای این مدل در نظر گرفت.

راحتی خودرو: ۴ از ۵ امتیاز

طراحی خارجی: ۴ از ۵ امتیاز

ارزش بهای پرداختی: ۴ از ۵ امتیاز

عملکرد: ۴ از ۵ امتیاز

قابلیت اطمینان: ۴.۵ از ۵ امتیاز

کیا سراتو
کیا سراتو
این مدل نسل دوم کیا سراتوست که در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است. بدنه آن در استودیو طراحی مستقر در ایالت کالیفرنیا تکوین یافته و تیمی مرکب از PETER SCHREYER، KURT KAHLS و TOM KEARNS طراحی آن را بر عهده داشته‌اند. همچنین این خودرو از پلت فرمی مشترک با هیوندای الانترا بهره می‌برد و تنها سیستم فنربندی عقب آن با خودروی مذکور متفاوت است. در اکثر بازارها نیز این خودرو با نام FORTE شناخته می‌شود و تنها در چند خطه خاص از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی و سنگاپور و… با نام سراتو فروخته شده است. علاوه بر این‌ها، این خودرو در ممالکی همچون چین، روسیه، مالزی و قزاقستان نیز مونتاژ گردید.

کیا سراتو
کیا سراتو
در زمینه ایمنی نیز این خودرو ۴ ستاره را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب نمود و همچنین ۴ ستاره را هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرد. علاوه بر این‌ها، کیا سراتو در انستیتو ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) هم تست شد و در تمامی موارد اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو، ضربه به ناحیه سر و نیز تصادف از بخش‌های کناری خودرو، نمره خوب (GOOD) که بالاترین امتیاز این آزمون بود را دریافت نمود. در نمونه‌های صادر شده به بازارهای آمریکا و استرالیا، این خودرو مجهز به ۶ عدد ایربگ در حالت استانداردش بوده است ولی انواع مونتاژ شده در کشورمان تنها از ۲ عدد ایربگ بهره می‌برند و فاقد سیستم کنترل پایداری یا همان ESP هستند.

موتور 2 لیتری کیا سراتو
موتور ۲ لیتری کیا سراتو
بهای این خودرو به صورت ثبت نامی، در حدود ۷۰ میلیون تومان برای نمونه ۱.۶ لیتری و ۹۰ میلیون تومان برای نمونه ۲ لیتری آن می‌باشد؛ در حالی که هم اکنون در بازار آزاد این خودروها حتی تا ۵ میلیون تومان بالاتر از این نرخ هم قیمت‌گذاری شده‌اند.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
ممکن است با خودتان بگویید که آیا این خودرو با تمامی کاستی‌هایی که به آن دچار است ارزش این را دارد که خریداری شود، آن‌هم با توجه به اینکه مدلی به‌روز نیست و… برای آنکه در این مورد کمکی به شما نموده باشم، ذهنتان را لحظاتی چند معطوف به دو رقیب وارداتی آن می‌نمایم، یکی از این دو جیلی امگرند اتوماتیک می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۷ اسب بخار برخوردار است و قیمت آن نیز در حدود ۸۶ میلیون تومان است و دیگری نیز MG 350 نام دارد که از موتوری ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۷ اسب بخار بهره می‌برد و در حدود ۸۷ میلیون تومان هم در مدل‌های ثبت‌نامی‌اش قیمت دارد.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
همه‌مان در یک معامله در پی آن هستیم که بیشترین مطلوبیت را بدست آورده و از سویی دیگر نیز متضرر و مغبون هم نگردیم، لذا در شرایط نسبتاً برابر، تنها راهی که برایمان باقی می‌ماند مقایسه بین داشته‌های دو کالای همسان است، لذا در این باب سعی نمودم که میزان تجهیزات رفاهی و ایمنی کیا سراتو ۲ لیتری (مونتاژ داخل) را با نزدیک‌ترین رقبایش به لحاظ قیمتی، یعنی MG350 و جیلی امگرند مقایسه نمایم تا بدین لحاظ سنجه بهتری را برای خریدمان بدست آوریم.

برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی اضافی که در جیلی امگرند اتوماتیک یافت می‌شود ولی در کیا سراتو (نمونه ۲ لیتری مونتاژ داخل) وجود ندارد به شرح ذیل است:

  1. شش عدد ایربگ (در سراتو مونتاژ داخل، تنها ۲ عدد)
  2. سانروف دوحالته مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی
  3. صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
  4. بخش DVD و مانیتور ۶.۵ اینچی
  5. سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)
  6. ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسه‌ای است و دیسک خنک شونده هم موجود نیست)
  7. و…

همچنین برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی که در خودروی MG 350 یافت می‌شود ولی در خودروی کیا سراتو (نمونه ۲ لیتری مونتاژ داخل) موجود نیست بدین ترتیب می‌باشد:

  1.  ۶ عدد کیسه ایمنی هوا (در سراتو مونتاژ داخل، تنها ۲ عدد وجود دارد)
  2.  سیستم ترمز کمکی BA
  3. سیستم پایداری خودرو در سر پیچ‌ها CBC
  4. نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  5. تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت خودرو
  6. تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاکن ها با توجه به سرعت خودرو
  7. مجهز به سیستم جداکننده سریع لنت‌ها از ترمز
  8. ترمز دیسکی جلو و عقب مجهز به خنک‌کن (در سراتو مونتاژ داخل، ترمز عقب کاسه‌ای است و سیستم خنک‌کن وجود ندارد)
  9. آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن
  10. سیستم کنترل باد تایرها (TPMS)
  11. و…..
نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو
در خاتمه می‌توان تنها مزایای کیا سراتو ۲ لیتری مونتاژ داخل نسبت به دو رقیبش را در مواردی همچون زیبایی بیشتر، برند معتبرتر و نیز عامه‌پسندتر و همچنین عرضه آن توسط سازنده داخلی دانست که وجود همین قضیه به احتمال زیاد، پشتیبانی خدمات یدکی را نیز به همراه خود دارد؛ این امر هم از جمله مواردی است که در شهرستان‌های دور از مرکز کشورمان از اهمیت بسزایی برخوردار است. علاوه بر این‌ها، نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو از مشخصات فنی نسبتاً خوبی برخوردار است و چنانچه کمی مجهزتر گردد می‌تواند به گزینه‌ای مورد توجه جهت خرید خانواده‌های ایرانی مبدل شده و برخی از رقبای وارداتی‌اش را هم کاملاً را به دردسر اندازد.

نسل دوم کیا سراتو
نسل دوم کیا سراتو

مشخصات فنی

نمونه ۲ لیتری:

حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی

توان: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۹۴ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر

مصرف در سیکل ترکیبی: ۶.۴ لیتر

نوع گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک

نمونه ۱.۶ لیتری:

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۲۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۶ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر

مصرف در سیکل ترکیبی: ۷.۷ لیتر

نوع گیربکس: ۶ دنده دستی

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: اکسل پیچشی

Kia Cerato Sedan si
Kia Cerato Sedan si

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۳۰/۱۷۷۵/۱۴۱۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۵۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۴۰ کیلوگرم (نمونه ۱.۶ لیتری)- ۱۳۱۰ کیلوگرم (نمونه ۲ لیتری)

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۴۵ R15 (نمونه ۱.۶ لیتری)- ۲۰۵/۵۵ R16 (نمونه ۲ لیتری)

Kia Cerato Second Generation Interior
Kia Cerato Second Generation Interior

ایمنی

کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا

کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا

مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

نمونه‌های عرضه شده در بازارهای جهانی به صورت استاندارد به ۶ کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری (ESP) مجهز می‌باشند.

Kia Cerato Second Generation cluster
Kia Cerato Second Generation cluster

برخی از تجهیزات ارائه شده توسط سازنده ایرانی این خودرو

کامپیوتر سفر

کروز کنترل (فقط در نمونه ۲ لیتری)

غربیلک فرمان + دسته دنده با پوشش چرمی (فقط در نمونه ۲ لیتری)

تهویه مطبوع اتوماتیک (فقط در نمونه ۲ لیتری)

فرمان قابل تنظیم با کلیدهای کنترل

نشان دهنده جهت (قطب‌نما)

باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام تصادف

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور

چراغ‌های اتوماتیک (فقط در نمونه ۲ لیتری)

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD PLAYER + MP3 + AUX + USB + IPOD

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

۶ عدد بلندگو

البته نمونه‌های ۲ لیتری این خودرو در بازار جهانی به تجهیزاتی همانند سانروف، آینه‌های با قابلیت مات شدن، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۷ اینچی و … مجهزند که مشابه آن‌ها در نمونه‌های مونتاژ داخل این خودرو ارائه نشده است.

Kia Cerato Second Generation Interior
Kia Cerato Second Generation Interior

قیمت

نمونه ۱.۶ لیتری: ۶۹.۹ میلیون تومان (ثبت نامی)

نمونه ۲ لیتری: ۸۹.۹ میلیون تومان (ثبت نامی)

Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
Kia Cerato Sedan
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۵۱ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    هنوز وقت بود صبر می کردید یه سه چهار نسل دیگه از سراتو بگذره بعد عرضه می کردید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      جانشین خلف زانتیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امید

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      کیا اشتباه بزرگی داره میکنه .سراتو با مونتاژ در ایران تبدیل به ارابه های داخلی خواهد شد وکیفیتی مانند همین آشغالهای داخلی خواهد داشت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ماهان گاز

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    شرکتهای خصوصی از شرکتهای دولتی خوب دله دزدی رو یاد گرفتن فردا ماشین میا د بیرون با رینگ معمولی و2ایر بگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. S97

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      مگه الآن نشده و ماشینهای صد و صد و خورده ای میلیونی رو دو ایربگه ندادن بیرون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. siavash

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستانی که تحویل گرفتن میگن فعلاً کیفیت خوبی داره و خیلی بی صدا و نرم هست البته همیشه سری اول خوب در میاد برای بازار گرمی
    اگه خوب بمونه مهمه در ضمن دوستانی که 2000 تحویل گرفتن میگن رینگ آلمینیومی 16 و لاستیک میشلین انداختن زیرش تریم داخلیشم مشکی 2011 نیست و دورنگ کرم طوسی 2014 هست چراغهای آیینشم عین مدل 2012-2013 وارداتی لامپی نیست و LED هست و این نشون میده ماشین تولید جدیده و جنسای باقیمانده انبار کره نیست اگر کل آپشناش وجود داشت 10-20 میلیون میومد روش و پول خیلیا بهش نمیرسید و این گزینه کره ای هم تو رنج 70-90 حذف میشد و فقط میموند گزینه های چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ادوریس

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تعمیم بزرگترین عنصر دروغگو در تاریخه…
    سام عزیز اگر در تحلیل ها، واژه های نسبی رو جایگزین حکم های مطلق کنیم،
    قطعا علمی تر برخورد کرده ایم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    ببینید اصولا هر واکنشی در بازار علاوه بر واکنش های احساسی دلایل دگری هم دارد این ماشین علاوه بر رقیب چینی که به لحاظ قیمت ومشخصات فنی باهم مقایسه می شوند رقیب دگری هم دارد که از لحاظ قیمت تقریبا مشابه باهم قابل مقایسه هستند مثلا تویوتا یاریس 2015 که قیمت تقریبا مشابه وکیفیت فوق العاده بالاتر است واین طور نیست که هر خودرو ساخت داخلی خدماتش خوب باشد مخصوصا کمپانی سایپا ببین توشهر چند تا سایپا یدک هست که همان ها هم به غیر ازقصعات مصرفی اعم از لنت و…..خدمات خاصی نمیده واین مورد حتی درمورد پراید هم صدق می کنه ود رتندر 90 به اوجش می رسه که اگر از سایپا بگیری باید قطعاتش را از ایساکو بگیری وجدای این بحث ها این ماشین قطعات داخلش وبخشی از موتور ان از جمله کیت مکش وecu ان ساخت چین است .واگر ببینیش کیفیت ان با نمونه کره ای ان متوجه خواهی شد مخصوصا از صدای بسته شدن در ها وکیفیت مواد داخلش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    درمور صنعت خودرو ایران باید گفت این طور نیست که هیچ پیشرفتی نداشته ایم از سال 2003 تا سال 2007 ایران خودرو بنز e240وcکلاس تولید می کرد در سالن تاپ خودرو ولی بعد به دلیل دلایل سیاسی وتحریم ها مونتاژ این خودرو متوقف شد .وبنز های پلیس همگی ساخت ایران خودرو است .
    در ضمن ایران خودرو مشکلات وایرادات زیادی داره ولی یشرفت هایی هم داشته مثلا در خدمات پس از فروش ؛ نگاه کن ببین چند تا ایساکو در یک محله وجود داره.
    به نظر من خورو سازی ایران اگر تحریم ها برداشته شه و مشکل ضعف مدیریتی ان حل بشه بسیار پیشرفت خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بنده خدا

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.حیف پول واسه ماشینی که لختش کردن بدی حیف نیستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟بله…خیلی خوبه این ماشین…..اما کو آپشناش!!!!!یه مقداری تامل کنین!!!نه فکر…به نظر من mgبهتر از اینه…………………………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آیدین

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصل و اساس خودرو موتور و بخش فنی است، م ترجیح می دم تو قیمت برابر آپشن مثل سانروف و افزایش صدای سیستم صوتی کمتر داشته باشم ولی از لذت داشتن یه موتور پرقدرت با 50 اسب قدرت بیشتر و گشتاور بالای 190 وگیربکس 6 دنده کرهای سود ببرم.
      البته هر کسی سلیقه ای داره ولی این لذت و کاربردش به نظر من بیشتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Ghost

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    حاظرم پیکان سوار شم ولی سراتو مونتاژ شده نخرم ! آخه حیف نیست ماشینو داغون کنن بدن دست ملت ؟؟؟؟؟؟؟! :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mahdi

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    از سام عزیز بخاطر مطلب و نگارش زیبایی که دارند سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم مهدی عزیز، لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    سری اول تا یکسال و نیم بشیار با کیفیت هستند این مورد اکثر دوستان اطلاع دارند من به یاد اوایل ورود کیا ریو افتادم (بنده ریو مدل 85 دارم) داخل خودرو یک cd قرار داشت که شرکت کیا و انعقاد قرار داد تولید ریو را نشان میداد مهندس ناظر ارشد خارجی (فرستاده شده از طرف کره) بروی مونتاژ نظارت داشت که کره ای نبود و از یک کشور اروپایی بود بهر حال تعداد دنده ها و ضرایب عالی باعث شده شتاب قابل قبولی داشته بتشه تریم داخلی هم جدیده و بگفته مسولان سایپا 5 درصد ایرانی هست (باد لاستیک ها و رنگ)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. خودروي ملي ,انحصار ملي

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    منتظر صداى زوزه گیربکس صداهاى ناهنجار از داخل اتاق برداشتن مه شکن ها بى رنگ کردن سپرها و دستى کردن شیشه ها و در نهااااااایت قرار دادن موتور پراید رو این خودرو باشید اگه نمیدونید بدونید اینو میگن کاهش هزینه و داخلى سازى یه خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. siavash

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستان من فکر میکنم خودرو سازهای داخلی تو ماشینهای در این رنج زیاد نمیتونن دست ببرن و داخلی سازی آنها در همین حد میمونه مگه مگانو تونستن داخلی سازی کنن کلا ckd باقی موند تا قطعات نیومد تولید قطع شد این هم هیمنطور 206 و 405 پراید قضیش فرق داره اینا هنوز تو ال90 موندن چه برسه به سراتو کارخانه مبدا هم این اجازرو نمیده پس مطمئن باش از لحاظ موتوری این ماشین ایرادای خودروهای داخلیو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پیکان جوانان

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    الان سراتو 2014 میشه 100 گیر اورد اصلا نمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وريا

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به همگى. سام عزیزممنون ازمطالب خوب ومفیدتان،هم ترجمه ها عالى ومفیدندوهم مطالب نوشته شده خودتان،خیلى هم براى امثال من کاربردى میباشند.مطلب نگاشته شده دربالا که واقعا عالى وبیانگر واقعیت محض است”متاسفانه همگى کم وبیش به کسالت ورخوت تاریخى دچاریم “جوابیه تان هم که بى نقص بود…بگذریم مقایسه ٣خودرویى که تقریبا دریک رنج قیمتى هستند هم خیلى خوب وبجابود البته شایددراین رنج قیمتى میشدتویوتا یاریس را هم نام برد،ولى کلا مطالب نوشته شده شمابدون هیچگونه تعصب وقضاوت شخصى ست که براى امثال من مصرف کننده خیلى کارگشاست بازهم ممنون بابت مطالب مفیدتان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز، من هم بابت اینکه زحمت کشیدید و متن فوق را مرور نمودید،از شما سپاسگذارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. siavash

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خیلیا هستن دوست ندارن چینی سوار شن چند ساله طرف L90 داره ومیخواد ماشینشو ارتقا بده از یک طرف هرچی پولشو جمع میکنه ماشینهای برند مثل کیا و هیوندای گرون و گرونتر میشن و حاضر هم نیست رنو باکیفیتشو بده چینی بخره واقعاً برای این افراد چه پیشنهادی دارید واقعاً سراتو سایپا برای این افراد که کم هم نیستن مناسب نیست که با 70-90 میلیون بتونن برند کیا سوارشن اگر آپشنهای این ماشین روش بود سایپا خیلی بالاتر قیمت میزد پس بازم خریدش سخت میشد و فرقی با وارداتی گرون نداشت این ماشین برای کسایی که دنبال کیفیت هستند و یه ماشین بی دردسر میخوان که هم باکلاس باشه و هم با اصالت باشه ماشین خوبی هست ولی اگر دنبال آپشن الکی و مواد بازیافتی هستید ماشین چینی تو بازار زیاده الحمدا… پیشنهاد دهندش هم که کم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AKO

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سیاوش جان بنا به تجربه ای که دارم عرض کنم که منم اولش با شوق و ذوق سراتو سوار شدم و انتظارم هم ازش زیاد بود . ولی همین انتظار زیادی که ازش داری باعث میشه ازش دلزده بشی. ال نود رو به شخصه نه باکیفیت می دونم نه زیبا و نه حاضرم بابتش پول بدم .البته این نظر منه توهین به کسی نباشه . نگفتم چینی ها باکیفیتن!!!!! ولی ازشون هم نباید ترسید . وقتی میبینی پبشنهاد میکنن حتما یه خوبیایی ازش دیدن.
      اگه من اسم جک جی ۵ رو آوردم چون خوش قیمته کیفیتش هم با وجود اینکه کرمان موتور حسابی خدمتش رسیده باز رضایت بخشه. طراحیش هم خسته کننده نیست چون مال پنین فاریناست و خیلی هم منطقیه هم داخل هم خارجش. باز هم میگم سراتو بدنه محکمی داره با وجود خشکی زیاد نمونه کره ای به سروصدا نمیوفته. ضمنا اگه ماشینای بهتر از سراتو (البته ۲۰۱۴ رو سوار نشدم) سوار بشی مثلا از مدلهای دیگه کیا اونوقت حرف منو بهتر درک می کنی. ضمنا نمونه های دیگه چینی قیمت بالایی دارن که با توجه به کیفیتشون منطقی نیستن.
      اگه بخوایم جور دیگه ای بحث کنیم میشه با ۹۵ ویتارای کارکرده تمیز دنده ای خرید یا همینجوری بری بالاتر به جای سراتو ۲۰۱۵ میشه کادنزای ۲۰۱۲ رو با ۱۵ میلیون اضافه تر خرید. ولی اینجا اصلا شما توجه نمیکینید که بعضی وقتا ۱۰ میلیون اضافه تر خیلی واسه خریدار سنگینی میکنه.
      مساله ای که تو ایران اصلا بهش توجه نمیشه با اینکه کشور فقیریه از نظر درامد ولی تو اروپا قیمت به صرفه خیلی براشون مهمه حتی چند هزار دلار یا یورو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Siavash

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (101 ديدگاه)

        کسی که ال۹۰ بی کیفیت میدونه و جای سراتو جک پیشنهاد میده یا جای ماشین نو کهنه چند سال کارکرده پیشنهاد میده معلومه طرز فکرش چقدر متفاوته لزومی نمیبینم بحثو ادامه بدم موفق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. گمنام

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (118 ديدگاه)

          سیاوش جان حرفای شما درسته در مورد کیفیت ال90 من خودم سه سال داشتم و ازش کاملا راضی بودم و یک بارم مشکلی پیدا نکرد تو این مدت و بعدش فروختم رو رفتم لیفان 620 گرفتم یه ماشین چینی حالا بت بگم دلیل اینکه ال90 رو فروختم چیه شاید بم بخندی و بگی ادم بی منطقیم و بت حق میدم مهمترین دلیلش همین نظرات مردمی توی همین سایت بود و نظر اطرافیان هر وقت میومدم اینجا همه ظاهر ال90 رو متاسفانه مسخره میکردن و کلمات زشتی هم به ظاهرش نسبت میدادن و من سه سال تحمل کردم ولی دیگه نتونستم خب اخه حس بدی بم دست میداد همش میدیم ظاهر ماشینم انقدر داره مسخره میشه حالا اگه ازم بپرسی زیبایی ماشین مهتره یا کیفیتش مطئمن باش بت میگم کیفیتش و همین کیفیت ال90 باعث شد با خوندن این حرفا در مورد ظاهرش بازم دوسش داشته باشم و سه سال نگهش دارم اما دیگه نتونستم تحمل کنم ولی این هیچی از ارزشهای این ماشین نسبا ارزون قیمت با کیفیت کم نمیکنه و من هر کی ازم بپرسه ماشین تا 40 چی بگیرم خودم ال90 رو بش پیشنهاد میدم ولی بش میگم اگه با ظاهرش مشکلی نداری بگیر یکی از دوستای من مدل 87 داره با کارکرد حدود 160 هزار تا توش میشینی هنوز اتاقش یه صدای اضافه نمیده هنوز دیسک و صفحه کلاچش فابریکن واقعا نسبت به قیمتش با کیفیته منم لیفان رو بخاطر زیبایی و امکاناتش گرفتم راستشو بخوای و ازشم راضیم ها اونجوری که مردم میگن ماشین چینی بده بد نیست ولی کیفیت ال90 رو بیشتر قبول دارم خودم موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. AKO

          ۳۰ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (15 ديدگاه)

          ببین سیاوش جان من با کادنزا رانندگی کردم تازه از جلو هم ماشین یه تصادف داشت، این ماشین رو میدادن ۱۳۰ ولی هیچ صدایی ازش نمیومد،درسته ماشین صفر یه چیز دیگه ست بحث من رو هم خوب نگرفتی به هرحال موفق باشی با سراتو حال کن چرخش برات به نیکی بچرخه، هر وقت فروختیش خبرم کن من خریدارم اخه همیشه دنبال ماشین کارکرده تمیز می گردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حمید

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آقا دمت گرم زدی تو خال الان من 5 ساله ال90 دارم هرچی من پول جمع میکنم ماشینهای دیگه گرونتر میشه رسما اسکل قیمتها شدم یه ماهی هست تو فکر 1600cc سراتو شدم بیشتر از 70 تومن هم نمیتونم هزینه کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. AKO

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    الان از نظر کسایی که ژاپنی سوار می شن می گن کره ای هم شد ماشین . آلمانی سوار ها هم می گن آخه ژاپنی هم شد ماشین . در مورد چینیا هم باز می گم نگفتم با کیفیتن ولی رک بگم سراتو هم با مونتاژ ایران و بدون آپشن با کیفیت سواری نسبتا پایین همچین مالی هم نیست.جدید هم نیست. ضمنا کره ای ها رو هم اینقدر گنده نکن از خیلی نظرها هم هنوز مونده تا یه اتومبیل ساز درجه یک بشن.
    یکی از نقطه قوت های سراتو رنگ متالیکشه که عمرا اینجا بتونن اونجوری درش بیارن
    ضمنا من ماشین چینی ندارم ولی مال دوستام رو دیدم بد نبودن
    سراتو دیگه مثل مگان قدیمی شده کیا هم دیده ما ماشین ندیده ایم داره قطعات ته مونده ش رو می فرسته واسه ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به چند دلیل ارزش خرید نداره: 1. اینکه شرکت درد گرفته سایپا داره مونتاژش میکنه! که ایشالا ورشکست گیشو ببینیم… 2.کلی از امکانات خودرو رو برداشته تا هرچه ارزونتر روش در بیاد و بتونه با سود بیشتری بندازه به مردم… 3.این نسل قبل سراتو ماشین خوشکی هست نسبت به این نسل جدید که اومده ایران. مخصوصا که خیابونای مه هم همه ماشین افرود میطلبه.. پس خیلی مهمه… 4.کلا دیگه نمیخوام یه قرون پول تو جیب این شرکتای […] ویران خودرو و سایه بان بره… وصلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saeed

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مدل کوپه هم مونتاژ میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کامیار

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    میشه گفت کیا سراتو امکانات 206 تیپ 5 رو داره…اوه ببخشید نداره ترمز عقب 206 دیسکیه
    کلا سایپا یه ماشین قدیمی کیا رو دارای کاهش امکانات کرده و به عده ای میفروشه واسه من عجیبه این دلال های بیشرف چه جوری این آشغال رو گرون میفروشن؟؟؟؟؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sunmartin

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کاربران گرامی خواهشمند است یکبار برای همیشه با منطق و “مطالعه” کامنت گذاری کنید نه از روی هر فکری که میکنید
    قابل توجه افرادیکه فکر میکنند مدل ارائه شدهدتوسط سایپا دیس کانتینیو (توقف تولید) و دموده هست
    1)این پلت فرم و شاسی و رام با مدل 2015 هیچگونه تقاوتی ندازد همگی امتیتز بسیار خوب و 5 ستاره دارند
    2) در چین هنوز نسل دوم سراتو (مدل 2008) تولید میشود که نسبت به مدل ارائه شده توسط سایپا عقب تر هست و بنوعی سایپا محصول جدیدتری مونتاژ میکنه
    3)در ترکیه مالزی و مکزیک همین مدل در حال تولید است
    4)ترمزها بسیار عالی عمل کرده و از نسل سوم ترمز ها هستند
    5) اینخودرو با این قیمت در این آشفته بتزتر چینیزاسیون بسبار ارزنده هست و مونتاژ آن ب ای سایپا سود چندانی ندارد بلعکس خودروهای چینی که چندین برابر سود به جیب سابپایی ها سرازیر میکنند
    تمتمی کیفیت شرکت مادر بمانند کیا ریو در دوسال ابتدایی تولید (1384/1385) حفظ شده و تنها باد لاستیک و رنگ حاصل کار سایپا است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین به تمامی این حرفایی که زدین قبلا جواب دادم. عجیبه که باز هم همونا رو تکرار میکنین! اگر واقعا به حرفایی که میزنین اعتقاد دارین چرا توی همون سایت دنده 6 جواب منو ندادین و اومدین اینجا دوباره همون حرفا رو تکرار کردین؟
      1) امتیاز خوب و 5 ستاره ایمنی مال مدل های فول سراتوست. نه سراتوی 2 ایربگی و ایرانیزه شده سایپا. هر وقت تست ایمنی از سراتوی 2 ایربگ رو اوردین میشه در موردش حرف زد. ضمنا خودرو چه با نسل جدیدش اشتراکاتی داشته باشه و چه نداشته باشه، متعلق به یک نسل قبله و سالها از طراحیش میگذره.
      2) در چین آخرین ورژن سراتو با نام کیا K3 در حال تولیده که همون مدل 2015 سراتوست. تعجب می کنم که چطور شما بدون هیچ سندی روی این حرف بی اساس که قبلا بهش جواب دادم اصرار میکنید! هیچ کشوری و در هیچ جای دنیا ماشینی که از خط تولید کارخونه اصلی کنار گذاشته شده باشه رو تولید نمی کنه. کار سایپا در واقع تحقیر خودش و مردم ایرانه.
      3) این مدل در کشورایی که میگین از سال ها قبل در حال تولید بوده و قطعا به زودی از خط تولیدشون کنار میره. البته اگه تا الان کنار نرفته باشه!
      4) ترمز ها عالی هستند!!! آفرین!!! 90 میلیون پول برای ماشینی که فقط ترمز های خوبی داره! دیگه چی؟؟؟ لاستیک هم داره! چراغ هم داره! ضمنا تا جایی که من میدونم ترمزای عقب سراتوی 1600 سایپا از نوع کاسه ایه! یعنی چیزی که برای یک خودروی 30 میلیونی هم یه نقطه ضعف بزرگه. چه برسه به یه ماشین 70 میلیونی! بعید میدونم این ترمزای کاسه ای بتونن عملکرد چندان خوبی داشته باشن و این مساله در کنا وجود فقط دو ایربگ، زنگ خطر رو از نظر ایمنی برای مصرف کننده به صدا درمیاره.
      5) بله! سایپا از فروش سراتو اصلا سود نمیبره! فقط داره ضرر میکنه! واقعا چقدر این سایپا به فکر مردمه! چقدر سایپا ما رو دوست داره! وای! حیف شد که قدر سایپا رو نمیدونیم! من باید برم از مدیر عامل سایپا تشکر کنم که ماشین از رده خارج با موتور 1600 و گیربکس دستی و صندلی پارچه ای و ترمز کاسه ای و دو ایربگ رو به ما میدن 70 میلیون! من به همه توصیه می کنم برای این که سایپای عزیز با ارزون فروشی سراتو ضرر نکنه و یه وقت خدای نکرده ورشکست نشه، این ماشین رو نخرن!
      ضمنا در مورد تست های تصادف این خودرو باید بگم که به دلیل عدم حضور اون توی اروپا اثری از سراتو های جدید در سایت ENCAP نیست. اما با تست موسسه NCAP استرالیا، مدل های 2013 به قبل (که توسط سایپا وارد میشه) با وجود حداقل 6 ایربگ در مدل های پایه، 4 ستاره گرفته. خودتون حساب کنید که با دو ایربگ و ترمز های کاسه ای مالک خودرو در هنگام تصادف به چه روزی خواهد افتاد!!!!
      http://www.howsafeisyourcar.com.au/2011/Kia/Cerato/Si-4D-Hatch-5sp-man-2_0L-4cyl-Petrol/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (745 ديدگاه)

        آقای علیرضا پاسختون ستودنی بود،فقط برای تاکید بیشتر عرض کنم همین که سراتو خودروسازی قاتل سایپا همچون سایر محصولات چند سال بعد از توقف عرضه در بازار جهانی تازه شروع به تولید شده بزرگنرین توهین به مشتریه و خطاب به آقای سام مارتین:آقای محترم ادعاتون در مورد سود سایپا از سراتو بسیار مضحکه،همینقدر رو بدونین که سایپا به عنوان خودروساز و وارد کننده قطعات از گمرک معافه،یعنی برای واردات سی کی دی گمرک نمی پردازه ولی بعد از مونتاژ خودرو قیمتش تقریبا با نمونه ی وارداتی بهبود یافته و یک نسل جدید تر که هزارتا گمرک و تبصره خورده برابره،خودتون تصور کنید چه بهره ای از ماشیناش درمیاره……

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. احمدرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    با تشکر از این نوشته مفید
    جناب کاویانی به نظر شما آپشنهای حذف شده از این ماشین جدا از مواردی که حالت لوکس دارند مثل سانروف، چقدر روی عملکرد ماشین خصوصاً توی مبحث ایمنی تاثیرگذارند ؟ به طور مثال کاهش تعداد ایربگها ، حذف esp ( و فکر کنم BAS ) ، تبدیل ترمز های عقب از دیسکی به کاسه ای و موارد مشابه دیگه. فکر نمیکنید با این همه آپشنی که از این ماشین حذف یا دستکاری شده ، مواجه با یک شیر بی یال و دمب و کوپال هستیم ؟ در مقایسه با خودرویی مثل امگراند 7 به نظر شما ( صرفنظر از خدمات بعد از فروش که ظاهراً سایپا قویتر عمل میکنه) امگراند دست بالاترو نداره ؟ خصوصاً توی مبحث ایمنی ؟ با توجه به اینکه امگراند 4 ستاره ایمنی از یوروانکاپ داره و همون ماشین بدون دستکاری وارد ایران میشه ولی سراتو که ماشین ایمنی هست ولی آپشنهای زیادی که اکثراً با بحث ایمنی ماشین سر و کار دارند حذف شد و توسط سایپا تحویل داده میشه ؟
    و سوال دیگه ای که داشتم اینه که چرا حتی توی ماشینهای وارداتی اکثراً اولین چیزی که ظاهراً برای پایین آوردن قیمت ماشین ازش حذف میشه ایربگه ؟ مثلاً تویوتا یاریس و کرولا و همچنین لنسر 1600 که توی نسخه های اصلی بیش از دو ایربگ دارند ولی ماشینهایی که وارد ایران میشن دوایربگی هستند. چرا به بحث ایمنی اینقدر بیتوجهی میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      معمولا هر موسسه ایمنی در دنیا یکسری امتیازات برای سامانه ها و لوازم ایمنی جانبی قائل می شود. مثلا همین موسسه C-CNAP که در چین فعال است،حداکثر امتیازی را که برای یک خودرو جدید در نظر گرفته است عدد 62 می باشد.در همین موسسه برای سیستم ESC یک امتیاز و سیستم های ISOFIX و نگه دارنده های کمربند ایمنی هم 1.5 امتیاز در نظر گرفته است و…مسلم است که نبود هر سیستم ایمنی در امتیاز نهایی خودرو تأثیرگذار است و امتیاز نهایی آن را پایین می آورد.در اکثر مناطق دنیا موسساتی جهت تست خودرو وجود دارد مثلا ANCAP در استرالیا و نیوزلند،LATIN NCAP در آمریکای لاتین و ADAC در آلمان و… که به ارزیابی ایمنی خودروهای جدید تولیدی و وارداتی می پردازد، بیشتر این موسسات هم زیر نظر دولت می باشند.اما از آنجایی که کشور ما از وجود این موسسه بسیار مهم محروم است، لذا نمی توان در مورد ایمنی خودروهای داخلی و مونتاژی با قاطعیت اظهارنظر کرد، اما این را هم می توان گفت که نمونه ارائه شده در ایران از امتیاز پایین تری نسبت به انواع عرضه شده در بازار آمریکا برخوردار است، این نکته ای است که در متن هم به آن اشاره نمودم و کاستی های ایمنی این مدل را در مقایسه به نمونه های عرضه شده در استرالیا و امریکا برشمردم.در مورد اینکه که چرا ماشین های وارد شده به ایران از دوایربگ بهره می برند،علت این امر یا از نوع و تیپ خودرو ناشی می گردد و یا از سیاست های شرکت واردکننده، مثلا هم اکنون مدل های پایه تویوتا RAV4 (عرضه شده در بازار امارات) از 2 کیسه هوا بهره مند است درحالی که نمونه فول آن از 6 ایربگ سود می برد.در مورد سفارش وارد کننده هم به یک نمونه مشخص آن، یعنی میتسوبیشی میراژ اشاره می کنم، که نماینده ایرانی آن این خودرو را با 2 ایربگ وارد کشور می کند در حالی که نمونه آمریکایی آن دارای 6 ایربگ است،علت این کار را هم به این دلیل است که : مسئولان شرکت… معتقدند که برای یک خودروی شهری نصب کیسه های هوای بیشتر تنها موجب افزایش بی دلیل قیمت می شود. با تشکر از نکته سنجی شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۳۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (187 ديدگاه)

        جناب کاویانی
        در بحث ایمنی و کاهش آپشنهای آن در ایران توسط شرکتها متاسفانه یک کج بینی دیده میشه. از درصد اندکی از مردم که بگذریم که بعضاً حتی برای خودرو بالای یک میلیارد هم به راحتی میتونند خرج کنند ولی برای اکثریت مردم لااقل بالای نود درصد مردم هزینه کردن برای یک خودروی لوکس به راحتی امکانپذیر نیست و تبعاً وقتی که کسی با هزار زحمت مثلاً 100-120 میلیون میخواد خرج یک ماشین کنه این ماشینو برای جلو پا و مثلاً رفتن تا دم مغازه سر کوچه نمیخواد و میخواد از ماشین استفاده کامل کنه. هم داخل شهر استفاده کنه و هم خارج شهر. پس انتظار اینه که حتی برای خودروهایی مثل لنسر ، کرولا ، یاریس و … که نسبت به بقیه ماشینها کمی قیمت پایینتری دارند و البته همینها برای اکثریت مردم با توجه به درآمد کم غیرقابل دسترس یا به سختی در دسترسه ، لااقل آپشنهای امنیتی حذف نشه. همینطور که دولت به درستی روی بحث عدم آلودگی هوا حساسه و اجازه ورود برخی از ماشین ها با سطح آلایندگی بالارو نمیده باید نسبت به بحث ایمنی هم حساس باشه و اجازه کاهش آپشنهای امنیتی و همچنین واردات خودروهای با سطح پایین امنیتی به شرکتهای وارد کننده خودرو داده نشه. عجیب اینجاست که نه تنها این کار انجام نمیشه بلکه در مونتاژ خودرو هم جهت کاهش قیمت دست روی آپشنهای امنیتی خودرو گذاشته میشه. و مهمتر هم اینکه خود مردم هم نسبت به این مساله چندان حساس نیستند. توی بحثهای فرومهای مختلف خودرو شما ببینید اینقدر که روی کلاس یک خودرو و زیبایی و قدرت موتور و اینجور مباحث بحث میشه کمتر روی مسایل امنیت خودرو بحث و گفتگویی انجام میشه همین هم میشه که شرکتها برای سود بیشتر مسایل امنیتیو نادیده میگیرند و مردم هم فقط به خاطر کلاس و برند ماشین حاضر میشن که رقم بالایی بابت این ماشینها پرداخت کنند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عباس

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      علت وجو دو تا ایرنگ به خاطر شماره گذاری ماشینه که راهنمایی و رانندگی گیر میده وگرنه سایپا به آچار چرخشم رحم نمی کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    روزی که مگان 25 تومن وارد میشد به محض اینکه سایپا استارت تولیدو زد گفتم دلال بازی و گرونی مگان شروع شد.
    و همینطوریم شد یعنی اگه واقعاً مگان 1600 دستی با شیشه عقب دستی آیینه دستی و بدون پرژکتور کولر دستی و رینگ فولادی و قالپاق تو ماشینهای وارداتی بود کسی برای صفرش( 65قیمت کارخونه سال 92 که گیر نمیاد و 80-90 قیمت بازار) میلیون پول میداد براش؟مطمئنن نه!!! ولی چون سایپا تولید میکنه تخم طلا میزاره توش هم نایاب میشه هم گرون مطمئن باش سراتو هم همینه اینجا ایرانه اینو یادت باشه یه روزی میاد چند سال بعد که مدل سایپاییش گرونتر از وارداتی معامله میشه و خریدار بیشتری داره فقط کافیه یکی دوسال از تولیدش بگذره و به عنوان ماشین با کیفیت داخلی سر زبونها بیفته ولی به نظر من بازم به نسبت مگان برای سراتو دست و دلبازی کرده و کمتر دزدی کرده!!!
    سایپا زرنگه این آپشنها براش خرجی نداشت ولی اگه آپشنهاشو میزاشت دیگه کی به چانگان ایدو چینی 82 میلیون پول میداد!
    دوستی بالا اشاره کرد تو ماشینهای وارداتی صدو چند میلیونی دو ایربگ میزارن و این دزدیه سایپا هم دزدی کرده ولی این چیزی از کیفیت ماشین کم نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستان مشخصه که کار سایپا دزدی بوده و از خلاء بازار استفاده کرده و در رنج 70-90 که دست چینیاس یه ماشین کره ای عرضه کرده و تا تونسته اسب دزدیشو تازونده ولی همه چیز روی کاغذ و مشخصات نیست شما L90 , مگان 1600 روی کاغذ بررسی کن تفاوت چندانی ندارند ولی تو قیمت خیلی متفاوت هستند و این تفاوتو وقتی میفهمی که پشت فرمون بشینی من خودم به شخصه ترمز کاسه ای یک برند معروف به ترمز دیسکی ماشینهای بی اسم و رسم ترجیح میدم همونطور که تو ماشین قبلیم L90 ترمز کاسه ای بود ولی واقعاً ترمز خوبی داشت چون ترمز مورد تایید شرکت رنو بود این ماشین هم مطمئن باش از ترمز خوبی بهره میبره چون شرکت کیا تایید کرده بعدشم ماشینهای صفر زیر 100 میلیون تو ایران آدم شک میکنه که این ایربگها باز میشن تا اینکه بشینم بشمرم ببینم تعدادشون چندتاس الان خودم 111 SE دارم با دوایربگ ولی واقعا مطمئن نیستم این ایربگهای چینی باز میشه یا نه همون دوتاشم باز بشه شانس آوردم همین محکمی در و دستگیره ها و متعلقات و جذب بودن وبا کیفیت بودن متعلقات داخلی و بی سروصدا بودن تجهیزات داشبورد و کابین و همچنین ماشین بی دردسری باشه نیاز به تعمیر پیدا نکنه خودش برای ماشین زیر 100 میلیون تو ایران خیلی خوبه من آیتم های انتخاب ماشینم اینه ولی کسانی که دنبال آپشن زیر 100 میلیون هستن ماشینهای چینی زیاد هست تو بازار حتی شاسی بلند بهت میدن روی کاغذ هم مشخصات عالیه ولی حالا ماشینو بگیری درو ببندی صدای حلبی بده کل کابین بلرزه هرروز نمایندگی بری برای ایرادای ریزو درشت هرروز جای فرمون مواد بازیافتی بگیری تو دستت و تو کابین ماشینت پر باشه از بوی مواد بازیافتی که آخرشم بگی نه آپشناشو خواستم نه این ماشینو برمیگرده به سلیقه اینا چیزاییه که تو کاغذ نمیاد و بعد از سوار شدن و استفاده کردن آدم متوجه میشه ولی کاملا حرف دوستان درسته کاش با کل متعلقات این ماشینو عرضه میکرد و دزدی نمیکرد
    من اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم ولی فکر میکنم تست ایمنی بیشتر به طراحی ماشین و آلیاژ ساخت و نحوه قرارگیری و ضخامت ستونها در ماشین مربوط بشه و فکر نمیکنم تعداد ایربگ و نوع ترمز تاثیر بسزایی در تست داشته باشه و گرنه پرایدو با 20 تا ایربگ و ترمز دیسکی میبردن 5ستاره میگرفتن اتفاقاً اضافه کردن ایربگ خیلی ارزان تر و ساده تر از تغییر طراحی خودرو و استفاده از ستونهای ضخیم و استفاده از آلیاژ به مراتب با کیفیت تر است ولی این ماشین با اصالته با کلاسه و تو آمریکا فروش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    دوستان حق دارند این حق ماست که یه ماشین خوب سوار شیم از یک طرف بی ارزش شدن پول ما در مقابل جنس و از طرف دیگر تعرفه های کمرشکن دولت که به این ماشین هم خورده قدرت خرید ماشین باکیفیت و آورده پایین و مردم ناگزیر رفتن سراغ چینی چون قدرت خرید اکثریت به خودرو اروپایی که هیچ حتی کره ای و ژاپنی هم نمیرسه حالا اگر قراره یه خودرو کره ای با کیفیت با قیمت 70-90 عرضه بشه نتیجش همین میشه 2 ایربگ و آپشن کم ولی با این قیمت ماشین صفر کیلومتر با اصالت نیست مگر اینکه مثل بعضی دوستان اصلاً کیا و سراتو قبول نداشته باشید و کلاً تبلیغات چی چینیا باشید.
    حداقل دوستان و آشنایان کسی این ماشینو ببینه این سوالو نمیپرسه ((چینیه؟)) یا بعد از خرید بخواید بفروشید کسی نمیگه چینیه مشتری نداره بد فروش میره
    اینجا ایرانه خیلی چیزارو باید در نظر گرفت همه چیز مقاله و تحقیق رو کاغذ نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دوست عزیز البته من چینی سوار نیستم و 206 دارم ولی با این منطق شما مشکل دارم. ما ماشینو میخریم و سوار میشیم برای اینکه کارمون راه بیفته و خودمون ازش لذت ببریم نه اینکه مردم خوششون بیاد. زندگی میکنیم برای خودمون نه برای مردم. این حرفهایی هم که مردم میزنند عمدتاً برای کالاهاییه که تازه به بازار امده و امتحانشونو پس ندادند و گرنه وقتی یک کالا بعد از گذشت چند سال امتحانشو پس بده همونهایی که بد و بیراه میگفتند بهش، میشن مشتری اون کالا. اگه چینی بده پس این همه لیفان و ام وی ام و ایکس 60 و ایکس 33 توی خیابانها هست کی میخره ؟ پس حتماً بخشی از مردم تصور خوبی از این ماشینها دارند که میخرن. اگه دقت کنید دو دسته ادم بیشتر از همه بدگویی چینی هارو میکنند یک دسته که پولشون به خرید این ماشینها نمیرسه و میخوان با این کار عدم دسترسیشون به خرید این ماشینها توجیه کنند. دسته دوم که دستشون به دهنشون میرسه و ماشینهای کره ای ژاپنی و اروپایی سوار میشن خب طبیعیه که اینها به چشمشون این ماشینها آشغال به نظر میرسه.
      الان شما ببینید همه جا از پراید به اسم آشغال اسم میبرند ولی توی خیابان برید میبیند از هر سه چهار تا ماشین یکیش پرایده. خب اگه بده پس اینها کی اند که پراید میخرند و سوار میشن ؟
      خلاصه کلام اینکه به جای فکر کردن به اینکه مردم چی میگن و چی فکر میکنند ببینید چی درسته و چی به نفع خود شماست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    میدونم دیسلایک زیاد میخورم چون این سایتها پر شده از چینی سوار متعصب!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان خیلی توجیهات خوبی دارن! اصلا من میگم بریم مرسدس بنز مدل 1970 رو برداریم بیاریم مونتاژ کنیم! هم برندش خیلی اصیله، هم کیفیتش بالاست! حالا اگه ایمنی و ظاهر و امکانات یه ماشین مدرن رو هم نداشت، مهم نیست! فولکس واگن بیتل مدل 1940 هم خیلی خوبه! هم آلمانیه هم اصالت داره!!!! اصلا میگم پیکان رو دوباره برگردونیم روی خط تولید! طبق استدلال دوستان نه ایمنی ماشین مهمه، نه امکاناتش، نه ظاهرش! فقط آرم روی کاپوت مهمه! خب دوست عزیز اگه اینقدر عشق کیا داری برو پراید بخر! چه کاریه این همه پول بدی بعد ماشینت از همه هم قیمت هاش ضعیف تر و بی امکانات تر باشه؟ فقط به خاطر یه آرم؟ اونم کیا!!! حالا اگه بنز و BMW بود میشد روش فکر کرد. ولی کیا سراتو که دیگه ارزش این حرفا رو نداره!
    اصلا من میگم برای این که ماشین ارزونتر بشه صندلی هاش رو هم حذف کنن و چند تا چهارپایه بذارن توش! چراغ هم خیلی ضروری نیست، با چراغ قوه گوشی میشه جلو رو روشن کرد! ترمز هم اصلا لازم نداره! هر وقت راننده خواست وایسه پاشو از ماشین میاره بیرون و میذاره روی آسفالت تا وایسه! عوضش اینجوری ممکنه ماشین ارزونتر دربیاد و بشه کیا سوار شد!
    با این مشخصاتی که اعلام کردن من لیفان 620 خودم رو بسیار بهتر از اون میدونم. بالاخره لااقل یه ترمز درست و حسابی و چهار تا آپشن به درد بخور داره! شتابشم که از این بهتره. این سراتو باشه برای اونایی که عشق سوار شدن به ماشینای کره ای اونم به هر قیمتی رو دارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AKO

      ۳۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دوستان حرف علیرضا جان رو تا حدی قبول دارم، البته اینو هم باید گفت که چیزایی مثل چانگان و جیلی با اون قیمت و این کیفیت اصلا منطقی نیستن یا برلیانس، اصلا با کیا قابل مقایسه نیستن ولی یه مساله هست که علاوه بر کیفیت قطعات کیفیت مونتاژه که ایران نداره کارگر اموزش دیده نداره سالن رنگ با کیفیت نداره، نمیشه که فقط به مارک نگاه کرد من شخصا به برند کیا علاقه دارم البته کیاذبه علاقه من و شما احتیاجی نداره ولی اگه کیا نود میلیونی منطقی باشه پس مگان صد و ده میلیونی هم منطقیه چون با وجود انتقادی که کسایی مثل مهندس کیوان بنی هاشمی از مگان کردن باز کیفیت سواری و لذت نگه داشتنش از سراتو بیشتره، ام جی هم که اصلا قابل مقایسه نیست با این دوتا برندش هم معتبرتره ، یه برند صدساله انگلیسی، ضمنا با خریدن ماشینای وارداتی و مونتاژی ببین قیمت تو بازار جهانی چقدره تو هم چقدپول بابت گمرک و عوارض میدی یعنی به اصطلاح ببین چقدر الکی پیاده شدی و ایا این ارزشش رو داره، توو این جاده ها بنز هم به سر و صدا میوفته برسه به مگان و سراتو، ضمنا شما اگه مجلات خارجی رو مطالعه کرده باشید که حتما این کار رو انجام دادید طرف از کادیلاک و بی ام و انتقاد میکنه و یا بنز و ایودی شما واسه سراتو تاریخ مصرف گذشته که فردا بازار داشته باشه و کره ساپورت نکنه میره از چین ارزونتر میگیره همین قطعات رو اون هم از نوع ارزون و بی کیفیت، حاضر نیستید کوچکترین انتقادی رو قبول کنید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. گمنام

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      علیرضا جان اینو گفتید یاد یه خاطره افتادم یه بار با چند نفر داشتم در مورد ماشین صحبت میکردیم بعد یکیشون گفت سی ..و عجب ماشینیه طراحی جنرال موتور (البته خب به اسم کره بود و چند سالیم توی خط تولید کرمان موتور بود) تا این ماشین هست چرا بعضیا پول اضافی الکی میدن ماشینای چینی بی اصالت رو میخرن بش گفتم خب بیا همین ماشینو که نام بردی با لیفان 620 مقایسه کنیم دیدم بم خندید گفت تو چطور ماشین امریکایی رو با چینی میخوای مقایسه کنی گفتم خب شما کشور سازنده رو ول کن بیا خود ماشینا رو مقایسه کنیم یعنی نمیدونست لیفان چند اسبه و اون یکی چند اسب که اون حد اکثر 80 اسب بخار بود فقط میگفت اون چینیه و اون یکی طراحی جنرال موتور و قابل مقایسه نیستن بش گفتم خب این ماشینی که تو مگیی به ترمز ضعیف معروفه داری با ترمزای لیفان مقایسش میکنی؟ این ماشینی که تو میگی نه ایربگ داره و نه ای بی اس ولی بازم تو میگی در حد لیفان نیست چون طراحی جنرال موتوره این شخص فقط به خاطر طراحی جنرال موتور میگفت بهتره و هیچ حرف دیگه ای واسه گفتن نداشت امیدوارم متوجه شده باشی منظورم چه ماشینی بود اسم نبردم که به کسی بر نخوره ولی غیر مستقیم میشه فهمید البته ماشین خوبی بود ها ولی توی زمان خودش نه الان در کل منظورم اینه فقط بعضیا به کشور سازنده اهمیت میدن و برندش و اینو ملاک برتری کامل یه ماشین میدونن جوری که ماشین 30 سال پیش از یه برند معتبر رو در حد مقایسه نمیدونن با یه ماشین مثلا 2014 که مال یه شرکت گمنامه و بخاطر اعتباربرندش اونو برتر میدونن و دیگه ایمنی تصادف و تکنولوژی ساخت موتور و مصرف سوخت و ترمزا و…رو در نظر نمیگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۲۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بی خیال ماشین چینی باش رفیق. با این حرفا نمیشه تمایل ملت به جنس چینی رو زیاد کرد. مشکل کیفیت ساخته کهتفاوت رو میشه تو حتی دوچرخه های چینی با دوچرخه های کره ای یا اروپایی دید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    علیرضا جان فقط سراتو سایپا نیست آپشناش در این حده شما میتسوبیشی 1600 تیپ یک دستی هم بگو رنو فلوئنس دستی هم بگو تویوتا کرولا رنو مگان هیوندای اوانته یادم رفت بگم تویوتا 2013 GL ایناهمه آپشناشون در یه حده یه ذره کم و زیاد ممشون قالپاق دارن حتی فلوئنس شیشه هاشم دستیه سه مورد از اینا وارداتی هم هستن من اطلاعات کامل ندارم وگرنه باز ماشین برندهست با این سطح آپشن یادم باشه به مقامات بگم ما لیفان 620 داریم خیلی هم بهتره اینارو وارد نکنید به شرکت مادر هم بگم چون تویوتا و رنو و کیا اینجوری یهو تبدیل به بیتل 1940 میشه ما اینارو نمیخوایم این بحث یه کم دیگه پیش بره دیگه سراتو با MVM110 مقایسه میشه
    حالا دیدید میگم این سایتها پر شده از چینی سوار متعصب
    از شما که اهل مطالعه هستید و من مقالاتتونو خوندم بعید بود برای مقایسه حرف لیفان بزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    سراتو سایپا میتسوبیشی لنسر تیپ یک دستی تویوتا کرولا GL 2013 و رنو فلوینس و هیوندای اوانته و رنو مگان هم در همین حد اپشن دارن فلوینس که شیشه هاشم دستیه همشونم قالپاق دارن و این حرفا چیزی از اصالت این برندها کم نمیکنه مقایسه لیفان با سراتو دیگه از اون حرفا بود
    بعضی از این برندها وارداتی هم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Siavash

    ۳۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این ماشینهای چینی بعد از چند سال کارکرد وقتی چند روز تعطیلات میشه که جاده شمال ترافیکه و ماشین تو اون گرما و کولر روشن باید ساعتها پشت ترافیک بمونه و ۴-۵ ساعت کلاچ درگیر باشه چه شکلی میشن؟ اون موقع دیگه اپشن به درد نمیخوره ماشین استقامت میخواد که ابروداری کنه وسط اون همه ماشینهای مختلف نره کنار جاده
    من که x60 دیدم تا شعاع ۲کیلومتری بوی صفحه کلاچ میداد تازه صفر بود فکر کنم ۵سال کارکنه دیگه مسافرتم نمیشه رفت باهاش وگرنه واسه تردد روزمره موتور سیکلتم بدون ایراد کار میکنه همه هم راضین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      در مورد چند سال بعد که نمیشه پیش بینی کرد. مگه شما می تونین با قطعیت بگین که آیا چند سال بعد بلایی که سر 405 و پراید اومد سر سراتو نمیاد؟ منظورم اینه که مدلای مختلفش با کیفیت به مراتب پایین تر وارد بازار نخواهند شد؟
      ایکس 60 ها توی سری های اولشون مشکل صفحه کلاچ داشتن. این مشکل رو لیفان های 620 موتور 1600 و ام وی ام 315 قبل از فیس لیفت داشتن. ولی از اونجایی که بقیه شرکتای داخلی بر خلاف سایپا و ایران خودرو سعی می کنن کیفیت محصولاتشون رو با گذشت زمان بالاتر ببرن، این مشکل الان توی همه این ماشینا رفع شده. الان ایکش 60 ها چند ماهی میشه که با گیربکس و صفحه کلاچ جدید عرضه میشن.
      ضمنا سر بالایی که گفتین اتفاقا خوراک لیفانه! لیفان 620 هر چیزی که نداشته باشه شتاب و کشش خوبی داره.
      اما این سراتو های جدید اصلا کولر داره؟؟؟ نکنه سایپا کولرش رو هم برای ارزونتر شدن حذف کرده باشه؟؟؟؟
      ضمنا از اونجایی که لنسر تیپ 1، کرولا gl و رنو فلوئنس فروش چشمگیری نسبت به رقباشون داشتن(!!!) میشه فهمید که این امکانات کاملا غیر ضروریه و ماشین 100 میلیونی اصلا لازم نیست از حداقل امکانات برخوردار باشه! الان شما توی خیابون جیلی بیشتر میبینین یا این ماشینا رو؟ مجموع فروش این 3 خودرو هم توی تیپ های مختلف به فروش جیلی نمیرسه! تازه جیلی ماشینیه که از نظر من ارزش خرید نداره!
      آوانته و مگان هم که مال سال ها قبل هستند و اصلا نمیشه اونا رو قاطی کرد. ماشینای چینی مثل بقیه اجناسشون درجه بندی دارن. قطعا لیفان و چری و جک خودروسازای درجه دو چینی هستند و خودروسازایی مثل سایک موتورز و چانگان و فاو خیلی وضعیت بهتری نسبت به اونا دارند. توی نمایشگاه خودرو وقتی که بعد از بستورن و ایدو و برلیانس توی سراتوی سایپا نشستم واقعا توی ذوقم خورد.
      من هیچ پدر کشتگی با سراتو یا کلا محصولات کره ای ندارم. ولی فروش یه محصول از رده خارج اونم بدون حداقل امکانات واقعا ظلمه. لازمه بهتون بگم که مدل پایه سراتو (یعنی با کمترین امکانات) در استرالیا و آمریکا با حداقل 6 ایربگ و کلی تجهیزات رفاهی و ایمنی مختلف به فروش میرسه و در اونجا جزو ارزونترین خودرو های بازار توی کلاس خودشه.
      من با سراتو مشکلی ندارم. ولی به شدت با عملکرد خودروسازای خودمون مشکل دارم. به نظرم اگه همینطور پیش بریم در آینده ای نزدیک شاهد مدل هایی مثل سراتو 141، سراتو 132، سراتو وانت و … اونهم با کیفیتی به مراتب پایین تر از کیفیت روز اول خواهیم بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. sunmartin

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    مشکل از جایی شروع میشه که عده ای خود را کاملا محق و صاحبنظر و دیگر افراد را بدون دانش فنی و باری به هر جهت معرفی میکنند برای بار چندم مقایسه برند مطرح در سطح بین المللی با برند چینی ناشناخته و نوپا عبث اشتباه و بی حاصل است در این آشفته بتزخر تک خودرویی با کیفیت و مشنریان بلقوه در حکم یک فرصت خوب برای خریداران واقعی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین مشکل از جایی شروع میشه که به جای پاسخگویی دقیق و منطقی وارد فاز مغلطه میشین و بقیه رو متهم میکنین. مقایسه یه برند چینی با کره ای کاملا غلطه. همونطور که مقایسه کره ای با ژاپنی و ژاپنی با آلمانی غلطه. اما چرا ما نتونیم یه خودروی کره ای معلق به سال 2008 رو با خودرو های به روز هم قیمتش مقایسه کنیم؟ مثلا همین سراتو رو با جیلی که هم قیمت هستند مقایسه می کنیم. ایمنی جیلی که قطعا به مراتب از سراتوی دو ایربگ بیشتره. ترمز های بهتری هم داره. امکانات رفاهی اونا هم که اصلا قابل مقایسه نیست. جیلی دنده اتوماتیک داره در حالی که سراتو دنده دستیه. از طرف دیگه قطعا کیفیت مونتاز جیلی از سایپا بهتره. این وسط سراتو چی داره؟ یه آرم کیا! یعنی شما با خرید این خودرو فقط 70 میلیون پول برند میدین. در حالی که ماشینی میگیرین که امکانات و قدرتش در حد سمند خودمونه. واقعا به نظرتون منطقیه؟ یعنی 40 میلیون اختلاف قیمت بین سمند و سراتو فقط به خاطر یک آرم هستش. خوب اگه کسی اینقدر عاشق کیا هستش میتونه با 20 میلیون یه پراید با آرم کیا بخره و تازه 20 میلیون دیگه هم پس انداز کنه! تازه شما که ریو هم دارین و میشه آرم اون رو روی هر خودرویی که خواستین بزنین و از سوار شدن خودرویی با آرم کیا لذت ببرین!
      فعلا نه سراتو های سایپا به تعداد زیاد به مشتری ها تحویل داده شدن و نه ایدو و بستورن. اما قطعا سراتو در برابر این دو محصول حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت. البته منظور این نیست که فروش نمیره. چرا! از همین حالا میشه پیش بینی کرد که با هجوم قشر همیشه در صحنه دلال، ثبت نام های سراتو مثل s300 و دنا به سرعت پر بشه! اما به عنوان یک مصرف کننده که حاضر نیست صرفا برای برند پول بده، توی این رنج قیمت هیچوقت سراغ سراتو سایپا نخواهم رفت.
      سراتو ماشین قابل احترامیه و من بهش خیلی علاقه دارم. ولی سراتو 2015 با امکانات کامل. نه این جسد که هیچ نشونی از سراتو نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز
        من با نظرتون موافق نیستم. من الان سمند دارم و میخوام سراتو بخرم. لطفا قبل از مقایسه به قدرت موتور و راحتی خودرو ها توجه کنید نه فقط آپشن ها. حتما با سمند تو سربالایی تو جاده چالوس نرفتید که ببینید چقدر اذیت میشید. لذت رانندگی به قدرت موتور و هندلینگ ماشینه نه چند تا آپشن که بعد از یه مدت عادی و غیر قابل استفاده میشن. اگر آپشن باشه بهتره که پول بیشتری میخواد اما بدون اپشن هم دنیا به آخر نمیرسه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا