کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کمپانی کیا اعلام کرد که اپتیمای سبز این کمپانی ارتقا پیدا خواهد کرد. در کنار به‌روزرسانی مدل هیبریدی این خودرو، مدل PHEV آن هم به چرخه تولید اضافه می‌شود و مهم‌تر از همه این خودروساز کره‌ای در این اظهاریه از برنامه تولید خودروهای سلول سوختی خود پرده برداشت.

2016 Kia Optima PHEV
2016 Kia Optima PHEV

خودروی هیدروژنی FCV از کمپانی کیا از سال 2020 به خط تولید دیگر خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی این خودروساز کره‌ای اضافه می‌شود. در طول پنج سال آینده تعداد خودروهای سبز در خط تولید کیا از 4 مدل به 11 مدل می‌رسد. این برنامه که بلندپروازی کیا را نشان می‌دهد این خودروساز را تا سال 2020 به پرچم‌دار بازار خودروهای سبز تبدیل می‌کند. خودروی هیدروژنی کیا پاسخ کیا در برابر خودروهای تویوتا میرایی و هوندا کلاریتی FCV است بااین‌حال جزییات بیشتری در مورد این خودرو منتشر نشده است.

2016 Kia Optima PHEV
2016 Kia Optima PHEV

در کنار معرفی FCV هیدروژنی، کیا از اپتیمای پلاگین هیبرید جدید پرده برداشته است. اپتیمای پلاگین هیبرید که اولین خودروی PHEV کیا در بازار جهانی است از نیمه‌ی دوم سال 2016 وارد بازار می‌شود.
این خودرو زیر کاپوت از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری Nu GDI بهره می‌گیرد و 154 اسب بخار نیرو و 189 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این موتور 2.0 لیتری یک موتور الکتریکی قرار گرفته که 67 اسب بخار (50 کیلووات) نیرو تولید می‌کند. با این حساب این اعداد و ارقام افزایش 42 درصدی قدرت اپتیما را نسبت به مدل هیبریدی پیشین نشان می‌دهند. این پیشرانه که درمجموع در 6 هزار دور بر دقیقه 202 اسب بخار نیرو تولید می‌کند با پکیج باتری لیتیوم پلیمری 9.8 کیلووات ساعتی کار می‌کند. این ترکیب باعث شده که خودرو بتواند در حالت تمام الکتریکی در سرعت‌های بالاتر مسافتی 43.4 کیلومتری را طی کند.

2016 Kia Optima PHEV
2016 Kia Optima PHEV

انتظار می‌رود که اپتیما PHEV مصرف سوخت ترکیبی 2.38 لیتر در صد کیلومتر را ثبت کند و در حالت حفظ انرژی 5.88 لیتر در صد کیلومتر را هدف قرار دهد. باتری‌های این خودرو در ایستگاه‌های سطح دو 240 ولتی در کمتر از 3 ساعت شارژ می‌شوند. در ایستگاه‌های 120 ولتی این زمان به 9 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

2016 Kia Optima PHEV
2016 Kia Optima PHEV

تغییرات ظاهری مثل مارک EcoPlug-in، قالب‌های کروم کناری، پورت شارژ سمت راننده و رینگ‌های جدید نقاط تمایز اپتیمای PHEV با اپتیمای معمولی است.
در داخل ابزارهای متمایزی وضعیت عملکرد خودرو و پیشرانه را به اطلاع راننده می‌رسانند و نشانگر شارژ خودرو که از بیرون هم نمایان است بالاتر از بقیه قسمت‌ها قرا گرفته و میزان شارژ خودرو را نشان می‌دهد.

2016 Kia Optima PHEV
2016 Kia Optima PHEV

کیا اپتیمای هیبریدی تغییرات نسبتاً کمی داشته است به‌طوری که موتور 2.0 لیتری Nu GDI با 154 اسب بخار نیرو جایگزین موتور 2.4 لیتری MPI و یک موتور 51 اسب بخاری (38 کیلوواتی) شده است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو هم با نمونه شش سرعته اتوماتیک جدیدتری تعویض شده است.

2016 Kia Optima PHEV
2016 Kia Optima PHEV

باتری‌های لیتیوم پلیمری با ظرفیت 1.62 کیلووات ساعتی 13 درصد بهینه‌تر از قبل هستند و قرار دادن آن‌ها زیر کف خودرو باعث شده فضای بیشتری در داخل کابین در دسترس باشد.
اگر بخواهیم تفاوت‌های ظاهری این خودرو را با مدل معمولی آن نام ببریم می‌توانیم قسمت‌های کروم اضافه‌شده به جلوپنجره، رکاب‌های کناری و سپر عقب در کنار جلوپنجره اکتیو و مارک‌های EcoHybrid و EcoPlugin اشاره داشته باشیم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

11 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    باید با ژاپنی ها مقایسه بشه تا معلوم بشه واقعا چی هست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
      امیرحسین (Lion26)
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      به نظر من ،خودروهای کره ای اصلا قابل مقایسه با خودروهای ژاپنی نیستند.

      Just France And Japan.

      پاسخ
      1. Ghost
        سوابق: (138 دیدگاه) ,

        ببین این جمله چند نسل از پدر بزرگامون به این نسل رسیده و هیچ پایه و اساسی پشتش نیست !!!!
        آره تا ۱۰ سال پیش کره ای هیچی نبود ولی الان هیچی از رقباش کم نداره .

        پاسخ
      2. mds
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        پس باید با شایپا مقایشه بشن..
        خخخخخ

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mehdi TuRbO
      Mehdi TuRbO
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      من میخوام برم پلیس دبی بشم…ی سلفیایی بندازم با ماشیناش…خخخخخ

      پاسخ
  2. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    باز این از مدل های بنزینیش قشنگ تره

    پاسخ
  3. Ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    جواب دوست عزیز که نوشته باید با ژاپنی مقایسه بشود ژاپنی جماعت امتحانش را پس داده از همه چیز سرتر از کره هستش.طراحی بیرونش خوبه ولی طراحی داخلی افتضاح

    پاسخ
  4. حامد
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    من بین تویوتا کمری هیبریدی ٢٠١۵ و اپتیما ٢٠١۵ اپتیما انتخاب کردم چون کمری حتی ایینه کنار تاشو برقی نیست که باعث خجالته باسه یه ماشینی ١٧٠ ملیونی پول بدی ایینه ها برقی نباشه تویوتا بیشترین سرمایه گزاری رو لکسوس انجام میده .کمری ٢٠٠٨ کجا کمری الان کجا .خداحافظ تویوتا

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    کیا هم خوب داره کار می کنه.

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4283 دیدگاه) ,

    اینکه هیچی از رقباش کم نداره که حرف درستی نیست، بالاخره هر جوری هم باشه کره ای هست و باید بیشتر تلاش کنه و وقت بذاره تا نزدیکتر بشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.