کیا اسپورتیج 2017 در نمایشگاه لس‌آنجلس

یکی از خودروهای به نمایش درآمده در آغاز به کار نمایشگاه لس‌آنجلس در شمال آمریکا، نسل چهارم کیا اسپورتیج است. کیا اسپورتیج که می‌توان آن را به دلیل اشتراکات زیادش برادر هیوندای توسان نامید، چند سالی است که به همراه برادرش میهمان بازار خودرویی کشورند و بازار ایران، تا به حال دو نسل از آن‌را تجربه کرده است. اکنون با گذشت حدود 4 سال از عمر نسل سومش و با ورود هیوندای ix 35 جدید به بازار جهان، کیا نیز از رقبا عقب نمانده و اخیراً نسل چهارم این مدل را به دنیا معرفی کرده است.

2017 KIA Sportage EX
2017 KIA Sportage EX

شما در بیرون این خودرو با یک چهره‌ی متمایز روبرو خواهید شد. چراغ‌های جلو در اسپورتیج 2017 بزرگ و فراگیر شده‌اند و جلوپنجره‌ی انحصاری کیا که نشانه‌ی پیدایش اصالت در طراحی‌های این برند است (tiger nose)، در دماغه‌ی خودرو خودنمایی می‌کند. نسل چهارم در مقایسه با سلف خود، افزایش ابعاد را در پی داشته است و این بدان معناست که فضای بزرگ‌تری برای مسافران و همچنین بارگیری در این نسل خواهیم داشت. خصوصاً که جای پای سرنشینان عقب در حدود 76 میلی‌متر بزرگ‌تر شده است و فضای بار آن نیز در پشت صندلی‌های ردیف دوم از حدود 739 لیتر به حدود 869 لیتر افزایش یافته است.

2017 Sportage SX Turbo 2WD, SX Turbo AWD
2017 Sportage SX Turbo 2WD, SX Turbo AWD

در زیر این بدنه کیا برای جلب بیشتر مشتری در رقابت سختی که در این کلاس خودرویی برقرار است، محکم‌ترین ساختار را با توجه به استفاده‌ی گسترده از یک فولاد پیشرفته با مقاومت بالا ارائه می‌دهد. طراحی سیستم تعلیق این خودرو نیز برای بهبود کیفیت سواری و هندلینگ بهتر مجدد انجام شده است.

KIA Sportage SX Turbo 2017
KIA Sportage SX Turbo 2017

KIA Sportage SX Turbo 2017
KIA Sportage SX Turbo 2017

همچنین مدل SX این خودرو برای شکوه هر چه تمام‌تر با دست پری به میدان آمده است؛ یک‌تریم اسپرت ویژه که در آن علاوه بر تنظیمات گیربکس و فرمان، کمک‌فنرها نیز نسبت به مدل‌های LX و EX سفت‌تر می‌شوند. همچنین در همه‌ی تیپ‌های این خودرو در سیستم فرمان جدید برای دقت هر چه بیشتر به‌وسیله‌ی کاهش 25 درصدی اصطکاک تجدیدنظر شده است. بعلاوه در این خودرو به‌وسیله‌ی یک انتخاب‌گر حالت رانندگی می‌توانید بین سه حالت نرمال، ECO و اسپرت انتخاب کنید.

KIA Sportage SX Turbo 2017
2017 Sportage SX Turbo

KIA Sportage SX Turbo 2017
KIA Sportage SX Turbo 2017

دو موتور آشنا که در نسل قبلی این خودرو نیز استفاده می‌شدند، در این نسل نیز وظیفه‌ی قوای محرکه را بر دوش دارند. مدل‌های LX و EX نسل قبل با یک موتور 4 سیلندر خطی با 181 اسب بخار قدرت و 243 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شدند که در این نسل با 1 اسب بخار کاهش قدرت و حدود 3 نیوتن متر کاهش گشتاور مواجه شده‌اند. مدل SX نیز با موتور 2 لیتری توربوی معروف که 241 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور داست، ارائه می‌شد که در این نسل با 19 اسب بخار کاهش قدرت و حدود 12 نیوتن متر کاهش گشتاور به میدان می‌آید. مزیت این کاهش این است که حداکثر گشتاور از 1350 دور بر دقیقه تا 3500 دور بر دقیقه در اختیار خواهد بود که هم در کاهش مصرف سوخت و هم در شتابگیری مؤثر خواهد بود.

KIA Sportage SX Turbo 2017
KIA Sportage SX Interior 2017

KIA Sportage SX Turbo 2017
2017 Sportage SX Interior

هر دو موتور با یک گیربکس انحصاری 6 سرعته جفت می‌شوند. حالت استاندارد در هر سه تیپ، دیفرانسیل محرک جلو خواهد بود اما سیستم چهار چرخ متحرک با توزیع نیرو به‌صورت 50/50 به محورهای جلو و عقب، آپشنی برای همه‌ی تریم‌ها خواهد بود.

2017 Sportage SX Interior
2017 Sportage SX Interior

KIA Sportage SX Turbo 2017
2017 Sportage SX Interior

در داخل اسپورتیج 2017 از یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید به نام Uvo3، بهره‌مند خواهید بود که با یک صفحه نمایش لمسی 5، 7 یا 8 اینچی بسته به تریم انتخابی همراه خواهد بود. ناوبری نیز به صورت استاندارد در SX و به‌صورت آپشن در EX در دسترس خواهد بود که در هر حالتی، با اپلیکیشن‌های Apple CarPlay یا Google Android Auto می‌تواند منطبق شود.

2017 KIA Sportage EX
2017 KIA Sportage EX

از دیگر آپشن‌های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی 230 وات Harman/Kardon با 8 بلندگو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب به همراه تهویه برای صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان، درب صندوق هوشمند، تودوزی چرم و چراغ‌های جلوی HID اشاره کرد.


از لحاظ قابلیت‌های ایمنی نیز این خودرو با سیستم‌های هشدار نقاط کور به‌علاوه‌ی هشدار تغییر خطوط، تشخیص عابر پیاده، هشدار عبور و مرور در عقب و ترمز مستقل خودکار که به‌طور استاندارد در SX و به‌صورت آپشن در EX است، خودنمایی می‌کند.


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علی ستوده نیا

علاقمند به دنیای خودرو، در حال حاضر مفتخر به نویسندگی و ارائه مقاله در سایت پدال هستم

30 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3141 دیدگاه) ,

    نسل قبلی اسپورتیج و اپتیما دارای طراحی ای بودن که فکر نمیکنم حالا حالاها تکرار بشن…
    نسل جدید بیشتر شبیه خودروهای چینی شده،البته کیا تقصیری نداره! طراحی نسل قبلی شاید خیلی خوب بوده و انتظارها ازش بیشتر شده.در هر صورت امیدوارم موفق بشن چون واقعا خودروسازای پرتلاشی هستن، هیوندای و برادر کوچولوش کیا 🙂

    پاسخ
    1. MehdiTurbo
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      من نسل قبل اپتیما یعنی ۲۰۱۶ ک الان تو ایرانه را بیشتر از طراحی جدید اپتیما دوست دارم،اما این طراحی اسپورتیجو،خیلی دوسش دارم،شاید سلیقه من با شما متفاوت اما کلن طراحی بیرونیو داخلیشو خیلی دوس دارم،ی حس دیگ ای به ادم میده،حس متفاوت بودن،با بقیه ماشینایی ک دیدم.

      پاسخ
      1. امیر۰۰۷
        سوابق: (30 دیدگاه) ,

        اسپرتیج قدیمی طراحیش سبک ژاپنی داشت

        پاسخ
        1. نیما
          سوابق: (33 دیدگاه) ,

          این یکی بیشتر طراحیش آمریکاییه

    2. احسان
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      اسپورتیج و اپتیما جدید خیلی بهترند اونا قدیمی و تکراری شدند. اما فیس جدید خیلی جذابتر و متفاوت تر از مدل قبلی و حتی خودروهای مشابه هست. بنابراین توصیه میکنم زمان خرید، خودرویی بخرید که به روز باشه و حداقل تا 5 سال طراحی بروزتری داشته باشه.

      پاسخ
  2. iman
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    بیچاره کردن صنعت نوپای کره ملت رو، هر روز یه شکل ، همه جاشون رو از هر ماشینی که گیرشون بیاد کپی میکنن
    بیچاره اون کسی که کره ای بخره سال بعد مدل دیگش یه شکل دیگه میشه و به دنبال اصالت نداشته ای که میگردند باز تغییر چهره، کلی افت قیمت ماشین سال قبل و اینکه اگه لوازم ماشین چند سال قبل رو بخوای دیگه بیچاره میشی
    گرچه تو بازده و مشخصات مهندسی هم هیچ حرفی برای گفتن ندارن و همیشه صاحبانشون رو شرمنده میکنن
    این کره ای هم که افتضاح شده، این دیگه چیه؟! پورشه!! پیکاتو؟! ….

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      دوست عزیز،
      خیلی عذر میخواهم از خدمت دوستان،
      ولی چرا پرت وپلا پراکنده میکنی؟ صاحبشونو شرمنده میکنن؟ من خودم ال اف دارم خیلی خیلی هم راضیم. حرفی برای گفتن از نظر فنی ندارن؟ بیا شما درگ بزار من 8.5 0-100 میزنم برات. بازده؟ ما رو گرفتی؟ همه جای دنیا هیوندای به خاطر بازده و قیمت ارزندش محبوب شده.
      ولی من هم مثل دوستان از قیافه ی جدید اسپورتیج چندان خوشم نیومد،مخصوصا جلوش.

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        آقا محمد خودرو بانک تست آزرا رو گذاشته به زور 10.5 ثانیه میره، سبک ترین کره ای سراتو بالای 12 ثانیه تست شد، llf بماند
        اونجاهایی که کره ای ها رو میفروشن رو به خاطر ارزونی و شرایط از دم قسط میفروشن، مشخصات فنی همه اینها هست هیچکدوم تو شتاب هیچ حرفی ندارند برای زدن

        پاسخ
      2. ادیب لعل پور
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند اینها رو نمیگن.میگن کیا و هیوندا آشغاله. راستی، فلوئنس خیلی خیلی بیشتر از النترا و سراتو به فروش رفته.

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    من اسپورتیج نسل قبل رو از توسان نسل قبل بیشتر دوس داشتم
    ولی الان به نظر من توسان از اسپورتیج خیلی زیبا ترشده
    چراغهای جلوی نسل جدید اسپورتیج زیاد به دلم نمیشینه

    پاسخ
  4. مهیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نسل قبلیش خوشگلتر بود !
    وقار اسپورتیج رو ازش گرفتن !

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      به پیتر شریر میگم با توجه به نظر شما حتما توی طراحیش تجدید نظر کنه

      پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    تو اپتیما واسپورتیج جدید کیا جالب کار نکرده به نظرم خیلی دلنشین نشده بد ترکیبشون کرده نمیدونم چرا ولی کلا دوس داشتنیه

    پاسخ
  6. امیر حسین
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ,بسیار زشت
    ارزش نداره پول برا بدی.مفتی بفروشن من می خوام

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Mehrbod
    Mehrbod
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    طراحی چهره این خودرو نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت و بلوغ بیشتری دارد و به روز می باشد . پسندیدن نمای هر خودرو سلیقه ای است ولی بی شک نبودن جایگاه نصب پلاک جلو ، در چهره آن اثر منفی دارد و با نصب پلاک چهره آن زیبا و شکیل تر می شود .
    به هر حال الگو های طراحی خودرو های کره ای هنوز از منظر اصالت ، به نقطه ثبات و تاثیر گذار ، نرسیده است و در بهترین شکل و فرم ، کپی گونه های دیترویتی هستند .

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      چون به قیافش عادت کردیم ولی این بیاد اون قبلی قدیمی میشه. نو که بیاد به بازار کهنه میشه دل آزار

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    اسپورتیج جدید خیلی جالب از اب در نیومده ولی اپتیما خوب شده

    پاسخ
  9. محسن
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    نسل قبلی علاوه بر جوون پسند بودن خیلی ابهت داشت این یکی شبیه ماشین های ارزون قیمت کیا شده!!!
    آخه این چه جلو پنجره اییه!!!!

    پاسخ
  10. امین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ یا هیوندای توسان ۲۰۱۶ یا ام جی جی اس ۲۰۱۶؟!؟!؟!
    اینو نگفتم دعوا بشه بی زحمت منطقی نظر بدین . . . .

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      کیا اسپورتیج ++++++++++++
      هیوندای توسان+++++
      ام جی. جی اس ++

      پاسخ
  11. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    در کل طراحیش خوبه ولی نمیشد کیا بجای جلوپنجره ببری یک جلو پنجره خوشگلتر برا أصالت طراحیش مد نظر قرار میداد شاید برا ماشینهای سدان خوب باشه ولی برا کراس اور نه

    پاسخ
  12. کاوه م
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    همین الان توهمین سایت داشتم عکسها و مشخصات فنی مزدا cx9 رو میدیدم تا اومدم به این صفحه
    فقط میتونم بگم احساس کردم از یه کاخ زیبا بین چمن و درختها و رودخونه های قشنگ افتادم وسط کویر لوت

    پاسخ
  13. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان

    دوستان من یه اسپورتیج شرایطی از عظیم خودرو خریداری کردم
    خودشون میگن اتاق جدید بهت میدیم…یعنی همین اتاق بالا

    اما اینجا دارید میگید 2017…چجوریه داستان ؟

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا عالی شده خیلی قشنگ شده دیگه پشتش مثل قبلا تخم مرغی نیست واقعا مرسی زیبا شده

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      موافقم قبلی از نمای بغل خیلی برآمدگی داشت اونم از نوع تخم مرغی. طراحی جدید برخلاف نظر خیلی ها که هنوز نه سوار ماشین شدن و هم از نزدیک ندیدن. طراحی متفاوت و استثنایی داره. فقط باید صبر کرد که بیاید. اون موقع برخلاف نظر دوستان که به مدل قبلی عادت کردند و خیلی هم معمولی شده همه از این مدل حیرت زده میشند. در ضمن تو بازار اروپا و آمریکا رتبه فروش بسیار خوبی داره حتی بیشتر از توسان جدید که بیشتر شبیه به سانتافه هست و بعد از یه مدت جذابیت خودشو از دست میده.
      یاحق

      پاسخ
  15. اصغری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جلوپنجره اسپورتیچ جدید خیلی خوب نشده

    پاسخ
  16. علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آهای مردم بشتابید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کره ای ها پژو 3008وپورشه کاین انداختن مخلوط کن شده اسپورتیج جدید!!!!!!البته با یک هزارم کیفیت!!!!!!
    فقط تو صف همدیگرو نکشید به همه میرسه
    اون از IX35جدید که چراغای عقب که یک کپی آب آبکی از جولیتا هستش!!!!!!!
    دقیقا همون کاری که چینیا کردن (لیفانX50)
    ;کره ای ها هنوز یه کپی کارن
    حالا هی بگید خوبن

    پاسخ
  17. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این خودرو از سال ۲۰۱۶ تو کشور اسلواکی تولید میشه ولی وارداتش نمیدونم به داخل کشور چرا شروع نشده ولی من یکی از اینا رو تو منطقه آزاد قشم خریدم برخلاف مطلب بالا این خودرو تو چهار کلاس توزیع میشه lx ex sx و gt line . طراحی داخل از نظر من خیلی بهتر شده بطوریکه که وقتی مدل قدیمی رو میبینم اصلا به چشمم نمیاد از لحاظ آپشن که دیگه چیزی کم نزاشته پارک اتومات ترمز خودکار حرکت بین خطوط . دوربین هوشمند خوندن تابلوهای سرعت و ….

    پاسخ
  18. پانته ا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من حدود4ماه پیش واسه این ماشین تبتنام کردم.قراربود45روزه تحویل بدن.الان حدود85روزشده ولی خبری نیست.حرفشونم اینه که گمرک جلوشوگرفته واجازه پلاک نمیده.اینم ازشانس ماست.بدبختی اینه که جدیدادیگه ازش خوشم نمیاد.مخصوصانمای جلویی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.