خودروهای چینیگروه بهمن

نگاهی اجمالی به آسا، مدعی تازه‌وارد چینی

مرکب‌های چینی در ایران دوران غریبی را طی می‌کنند، شماری از مردمان به آن‌ها چنان مهمان ناخوانده‌ای می‌نگرند که برای رفتنشان باید لحظه‌شماری کرد و بسیاری دیگر نیز آنان را چون واقعیتی محتوم پذیرا گشته‌اند. این‌طور می‌توان گفت که هنوز هم افق برای این طایفه کاملاً صاف نشده ولی این امر بدان معنا هم نیست که این جماعت دست از همت خویش برداشته و از فتح دل‌های خریداران هم رو برگردانند. در این بین هم نمی‌توان به‌راحتی پیشرفت و ترقی چشمگیر این ساعیان عرصه حیات را نادیده گرفت؛ شاید همین حرکت رو به جلوی آن‌هاست که خواب خودروسازان وطنی را سخت آشفته نموده است.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
از جمله سدان های چینی که در سال‌های اخیر در بازار کشورمان هیاهوی بسیاری به پا نمود، خودروی جیلی EMGRAND 7 است. شاید این مدل را بتوان یکی از موفق‌ترین چینی‌های بازار امروز ایران به شمار آورد؛ آن‌هم در جایی که پیش از این نگاهی بسیار منفی نسبت به محصولات این سرزمین وجود داشت، تا آن حد که شماری از هموطنان از بردن نام برندهای چینی هم اکراه می‌ورزیدند! با این وجود، در مدت کوتاهی که از حضور جیلی در این عرصه می‌گذرد، توانسته تا حد زیادی ذهنیت اشخاص را نسبت به ساخته‌های این اقلیم تغییر داده و بازخورد نسبتاً خوبی را هم در میان مشتریانش برانگیزد. اما ممکن است که به‌زودی این وضع تغییر کند، زیرا قرار است که در آینده‌ای نزدیک با رقیبی هم‌تراز روبرو شود که هم‌وطنش نیز بوده و مثل خودش هم ویژگی‌های بسیاری را در آستین دارد.
این مهمان تازه‌وارد BESTURN B50F نام دارد که توسط نماینده ایرانی آن به آسا تغییر هویت داده است. این مدل کمابیش از مشخصات فنی مشابه با جیلی سود برده و بهایش نیز از آن ارزان‌تر است؛ شاید همین تفاوت قیمت بتواند رقابت سختی را در آینده بین این دو رقم بزند. در حال حاضر وضعیت فروش این دو خودرو در کشور چین و رتبه‌هایشان در این بازار به شرح ذیل است:

نام خودرو فروش در نیمه اول ۲۰۱۴ رتبه فروش در ماه اکتبر ۲۰۱۴ رتبه
بسترن B50 ۳۳,۵۶۶ دستگاه ۶۲ ۶,۷۱۸ دستگاه ۵۲
جیلی امگرند ۶۴,۵۶۶ دستگاه ۲۶ ۱۹,۰۰۸ دستگاه ۱۰

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید رتبه فروش هر دو خودرو در بازار چین نسبت به نیمه نخست امسال بهبود یافته است که برای اظهارنظر قطعی دراین‌باره باید منتظر نتایج پایان سال ماند.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
خودروی BESTURN B50F و یا همان آسا محصول گروه خودروسازی FAW چین است. خودروسازی FAW یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان این سرزمین است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دولت این کشور پایه‌گذاری شد. در آغاز، این مجموعه تنها به تولید کامیون‌های ۴ تنی JIE FANG C10 می‌پرداخت که خود این خودروها هم بر مبنای کامیون‌های روسی ZIS- 150 توسعه یافته بود. این وضع کماکان ادامه داشت تا اینکه شرکت مذکور در سال ۱۹۵۸ میلادی از اولین خودروی سواری ساخت خود به نام HONG QI پرده‌برداری کرد. این محصول خودروی لوکسی بود که تنها برای استفاده نخبگان حزب کمونیست مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. این مدل به مدت بیش از ۳۰ سال و بدون تغییر اساسی خاصی در خط تولید قرار داشت.
شاید بشود گفت که حرکت جدی این خودروساز در اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع شد و آن‌هم زمانی بود که این شرکت جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته به سمت خودروسازان غربی و ژاپنی گام برداشت. در وهله اول، در سال ۱۹۹۰ میلادی، این کمپانی شروع به شراکت با خودروسازی فولکس‌واگن نمود؛ لازم به گفتن نیست که پیش از این هم و در سال ۱۹۸۴ میلادی شرکت خودروسازی SAIC با فولکس‌واگن اقدام به شراکت کرد. بعدها کمپانی FAW با خودروسازان معروفی همچون تویوتا و جنرال موتورز هم دست به شراکت زد. در حال حاضر این شرکت جز ۴ تولید کننده بزرگ خودرو در چین است و در کنار خودروسازان بزرگی همچون چانگان و دانگ فنگ و سایک قرار می‌گیرد. هم اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل این غول صنعتی، خودروهایی همچون تویوتا (کرولا، کمری، پریوس، ویوس و..) و آئودی (A4،A6 و…) و فولکس‌واگن (بورا، پاسات و…) تولید می‌شود؛ علاوه بر این برندها و مدل‌هایی همچون BESTURN ،OLEY، VITA و چند برند دیگر نیز تحت کنترل این کمپانی قرار دارند. در حال حاضر علاوه بر خودروهای سواری، این شرکت سازنده انواع کامیون، اتوبوس و پیکاپ نیز است. این شرکت در نظر دارد که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی کل تولیداتش به عدد ۲.۷ میلیون دستگاه برساند.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
همان‌طور که در سطور بالا ذکر شد برند بسترن (BESTURN) یکی از زیرشاخه‌های گروه خودروسازی FAW است. سدان B50F هم یکی از محصولات کلاس متوسط این کمپانی می‌باشد. در کل، تولیدات این برند بر مبنای پلت فرم مزدا ۶ تکوین یافته‌اند. در حال حاضر مدل‌هایی چون B50،B70، B90 و کراس اوور X80 توسط BESTURN تولید می‌شود. در حال حاضر عمده‌ترین بازار صادراتی این برند کشور روسیه است.

2014 FAW Besturn B50 facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
بدنه خودروی آسا از طراحی نسبتاً مدرنی بهره می‌برد که توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین ایتالیا تکوین یافته است. به لحاظ فنی نیز این خودرو از پلت‌فرم نسل‌های پیشین مزدا ۶ سود می‌برد؛ پیش‌تر خود این سازه در مزدا ۶ مدل ۲۰۰۸ بکار می‌رفت. این پلت فرم CD3 نام دارد و توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار می‌گرفت.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
موتور ۱.۶ لیتری این مدل از تولیدات فولکس‌واگن بوده و در مدل BORA ساخت این شرکت استفاده می‌شود و در حال حاضر در یک مجموعه و به طور مشترک توسط شرکت FAW و فولکس‌واگن ساخته می‌شود. اما پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو بنا به ادعای رسانه‌های چینی توسط خود شرکت FAW توسعه یافته است.
خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد. این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه ۶ دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۰۲ اسبی سود می‌برد و گیربکس آن نیز ۵ دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری و ۱۶ سوپاپ سود می‌برد مورد ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد.

2014 FAW Besturn B50F Interior
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F Interior
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوا ایمنی است و همچنین ۴ ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهم.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
این موسسه در سال ۲۰۰۶ میلادی در چین بنا نهاده شد. در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در چین موظف به کسب گواهی‌نامه از این سازمان می‌باشند. هم اکنون آزمون‌های ذیل در این مکان صورت می‌گیرد که خلاصه برخی از آن‌ها بدین شرح است:

۱ – آزمون برخورد از ناحیه جلو: در این آزمون تمامی قسمت جلوی خودروی مورد نظر با سرعت ۵۰ در ساعت به مانع سخت کوبیده می‌شود.

۲- آزمون برخورد از ناحیه جلو (نیمه جلو): در این تست ۴۰ درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر به مانع سخت کوبیده می‌شود. پیش از این، تست مذکور با سرعت ۵۶ کیلومتر انجام می‌شد که این مقدار در اصلاحیه سال ۲۰۱۲ میلادی به ۶۴ کیلومتر افزایش داده شد.

۳ – تست برخورد از ناحیه کناری خودرو: در این آزمون بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک و با سرعت ۵۰ کیلومتر کوبیده می‌شود.

۴ – تست شلاقی: در این آزمون که به وسیله یک آدمک شبیه‌سازی می‌شود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن در تصادفات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر آسا با بهایی معادل ۷۳.۹ میلیون تومان در نمایندگی‌ها ثبت‌نام می‌شود که نسبت به رقیب اصلی خود جیلی امگرند در حدود ۱۲ میلیون تومان ارزان‌تر است؛ اگر در این بین مشخصات فنی را نادیده بگیریم، از رقبای دیگر این مدل می‌توان به MG 350 اشاره کرد که در حال حاضر با قیمتی معادل ۸۶.۷ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر خطی ۱۶V DOHC

حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی

توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/ دقیقه

گشتاور: ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/ دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو ۴ (در چین یورو ۵)

سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل

سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل

گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: ۴۶۱۵/۱۷۸۵/۱۴۳۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۵ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۳۹۵ کیلوگرم

ظرفیت صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۰۵/۵۵ R 16

تجهیزات ایمنی

۴ عدد کیسه هوای ایمنی (جلو و جانبی)

سیستم ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل کشش TCS

کمربند ایمنی پیش کشنده

چهار ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم‌کن

سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB+ AUX + 6 عدد بلندگو

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

تهویه مطبوع اتوماتیک

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت

سانروف

کامپیوتر سفر

صندلی‌های چرمی

سیستم ضد تشعشع آینه عقب

سیستم کنترل فشار باد (TPMS)

سنسور پارک دنده عقب

دوربین پارک

فیلتر گردافشان داخل اتاق خودرو

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

مه شکن‌های جلو و عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F

قیمت و ارزش‌گذاری

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان

در چین: ۱۱۰,۸۰۰ الی ۱۲۲,۸۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”97825″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    قیمت پایه این ماشین تقریبا 18000 دلارِ با این پول دیگه چی میشه خرید ؟
    تویوتا کرولا 16900 دلار ، النترا 17200 دلار، فولکس واگن جتا 17250 دلار و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aref

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      شما به دلار ماشین میخرین ؟ برای ما در کشورمون مدل هایی که ذکر کردین بین 30 تا 50 میلیون تومان گرون تر از این ماشین هست . پس از نظر قیمنی قابل قیاس نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        حرفتون درسته ولی این مشکل فقط در کشور ما وجود داره ، ولی در یک بازار ازاد نه یک بازار انحصاری مثل کشور ما قیمت این ماشین ها همینی است که من نوشتم
        طنز اینکه قیمت های اون سه تا از این کمتره ولی در ایران از این گرونترند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          چون چیز خوب واسه ما بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amir

          ۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          کدوم انحصار این همه وارد کننده و خودرو ساز هست با این همه ماشین وقتی مردم هر خری را پیش خرید میکنند معلومه اونا هم هر قیمتی رو بزارن مشتری هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ehsan

          ۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          اقا امیر وقتی در یک کشور میگویند برای ماشین زیر 50 میلیون ( 17000 دلار ) شما فقط چند گزینه مثل پارس و سمند و ام وی ام 530 و چهارتا خودرو دیگه داری خوب به این میگویند انحصار ، ان هم در حالی که تقاضا مثلا 100000 تاست ولی تولید و وارد کردن ماشین 60000 تا خوب به این میگویند انحصار ، چرا به من مجوز واردات به میزان نامحدود نمیدن ، شما فردا برو و بگو من 10 میلیارد پول دارم و میخوام خودرو وارد کنم با هر تعرفه ای که شما خواستید ، فکر میکنی میگذارن ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. آیدین

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقای کاویانی چرااین توضیح رو اضافه نمیکنید که استانداردهاواعتبار موسسه ایمنی C-CNAP چین بسیار پایینتر از موسسه یورونکاپ وموسسه ایمنی بزرگراهای امریکاست!4ستاره در چین گرفته که به احتمال زیاد تو موسسات معتبر 3 یا 2ستاره میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      جمله ای را که شما گفتید پیش از این هم من در یک نشریات داخلی خواندم ولی تاکنون منبع معتبری را برای اثبات این موضوع پیدا نکرده ام.در فایل این موسسه که به زبان انگلیسی می باشد و هم اکنون در اختیار بنده است موارد اضافی دیگری هم جهت تست قید شده است که اینجانب برای جلوگیری از اطناب کلام در متن نیاورده ام. در مورد قالب کردن اجناس چینی گفتید و ….کلا نظرم این است که بر یک انسان آگاه و محقق هرگز جنسی تحمیل نمی شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سام

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    شاهین جان از لطف و محبتی که بهم داری خیلی ممنونم.باعث خرسندی شخص بنده است که کامنت شما را اینجا می بینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سام عزیز من خیلی مخلصم.
      واسه ی من افتخار خیلی بزرگی هستش که با شما هم کلام هستم.نوشته های شما و قلم شما واقعا قابل تحسین هستش.
      از شما و همه ی دوستان نویسنده و از جناب سردبیر خیلی تشکر می کنم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        شاهین جان، واقعا بنده را با این حرفات شرمنده می کنی. بنده بسیار کوچکتر از این حرف ها هستم. من هم به نوبه خودم از شما بسیار سپاسگذارم و امیدوارم هر جا که هستی موفق و کامیاب باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. BOMB

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (377 ديدگاه)

    عجب ماشینی…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. just 323

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نقل و نباتی شدن تو ایران… اصلا معلوم نیست سیاسیت چیه،چرا نباید ما بهتر از اینا رو سوار باشیم چرا همش محدودیت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبي

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      سلام به دوستان عزیز
      چرا بهتر نمیتونین سوار شین ؟؟؟؟؟چون ما رو تحریم کردن و چین میاد سنگ آهن رو از کشور ما به صورت فله میبره نفت ما رو به صورت خام میبره تبدیل میکنه با چندین برابر قیمت بهم پس میده برا خودش مردمش اشتغال زایی بوجود میاره .ما باید به جای وارد کردن ماشین از چین چند تا مدیر از چین بیاریم تا مسلمونی و صداقت در کار و مدیریتو یادمون بدن تا بتونیم خودمون جای پای اون بزاریم بهترینها رو تولید کنیم برای خودمون همین مشکل ما فقط مدیریته وگرنه ما تمام منابع رو داریم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. raashid

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این ماشین تو این بازه قیمت رقیب سرسختی به اسمه سراتو مونتاژ سایپا داره که بعید میدونم بتونه اونو پشت سر بزاره ولی بازم در آینده بازار همه چیزو مشخص میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مروت

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سلام
      من کلاً از ماشینهای چینی و کره‌ای خوشم نمیاد، ولی معتقدم برای اصلاح صنعت خودروی داخل چاره‌ای جز نخریدن محصولاتش نداریم، حتی اگه مجبور باشیم جنس چینی بخریم. وقتی خودروسازلی ما هیچ ارزشی برای مردم قائل نیستن، چرا ما مردم برای ثروت اندوزی بهشون کمک کنیم.
      به امید روزی که هر ایرانی با افتخار خودروی ایرانی سوار بشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. MPS

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    یادمه رفته بودم مزدا3 ثبت نام کنم یارو گفت دیگه ثبت نام نمیشه ولی همین آسا پاسا فاووو!! هست ماشین خوبیه!!طوری نگاهش کردم که دچار تشنج شد الان پیکانم میبینه ذوق میکنه!
    آخه بی همه چیز این گاری اگه پروازم کنه برام خواستگاریم بره در حد آینه بغل مزدا3 میشه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. moghaddam

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با عرض معذرت ولی این مقاله بسیااار بو دار بود…پدال مراقب اعتبارت باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      دوس عزیز، من در این متن فقط موقعیت امروز شرکت FAW و نیز مشخصات فنی محصول آن BESTURN B50F را تشریح کردم؛اگر این به نظر شما بوداره! باز هم این نظر شماست.اگر در صحت این مطالب شک دارید می توانید برای اطمینان بیشتر جستجویی در منابع انگلیسی زبان نمایید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moghaddam

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (29 ديدگاه)

        نویسنده ی عزیز…متنت رو یکبار دیگه مرور کن لطفا…نوشتت خواسته یا ناخواسته بایاس شده اس…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Archi Khan

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دوستان من تجربه شخصی که دارم
    این خودرو بسیار مزخرف ، کم قدرت (البته مدل 1600 من سوار شدم) دارای زیروبند بسیار ضعیف بطوری که وقتی 5 نفر سوارش شدیم کف اون به کوچکترین ناهمواریی گیر می کرد (در حد افتضاح)
    من منکر ماشین چینی نیستم ولی این و نه ه ه ه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. دادا

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    فقط جک فقط جک جی فایو اتو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      البته واقعا از نظر طراحی هنوز جک سوگولی بازاره

      تو رو خدا گلگیر های جلوی این بسترن رو ببینین !؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        یه پسر خدایی خدایی به شرف این ماشین توهین کردی!
        دنا با اون گلگیرا اون جا هویج بود تو از گلگیرای این انتقاد میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          بعله واقعا اینجا جاشه که من عذر خواهی کنم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. بهزاد

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز به تازگی این ماشین رو یکی از دوستام گرفته جزو تحویل های اول بوده bestur b50 f new بی شک از جیلی بهتره واقعا نرمه موتور ماشین تمام ساخت ژاپن هست از موتور مزدا 6 تهیه شده … از لحاظ شتاب در سر بالایی باید ببنید چه میکنه … در یک کلام عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      به نظر شما ژاپن ازار داره موتور ژاپنی بذاره رو ماشین چینی اصولا اونو میذاره تو بدنه ژاپنی و بهتر میفروشه موتور ماشین های مونتاژ چینی مثل جک میتسوبیشی اما واقعا اون کیفیت روداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    من توی این ماشین نشستم. به نظرم ظاهرش و کیفیت متریالش بالاتر از حد انتظار برای یک خودروی چینی بود. امکانات خوبی هم داره. زبان طراحیش با زبان طراحی شرقی (مخصوصا چین و کره) یه مقدار فرق داره و این برای ما که عادت به دیدن کره ای ها داریم یکم عجیبه. ولی در کل پلتفرم مزدا 6، گیربکس aisin و موتور قدرتمند بهینه شده توسط خود فاو چیزایی نیستن که بشه راحت از کنارشون رد شد. به نظر من با توجه به رقیبان قیمتیش از جمله جیلی و ایدو و آریو و سراتو قدیمی و ارزون سازی شده سایپا، میتونه گزینه خیلی خوبی برای یک مصرف خونوادگی باشه.
    در پایان میخوام که از آقای کاویانی بابت مقالات خوبشون تشکر کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. بهنام

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با سلام

    با تشکر از مقاله آقای کاویانی

    لطفا اون آمار فروش رو یک بار دیگه چک کن. و آمار واقعی رو بنویس.

    قسمتی از پول جیلی به خاطر امنیت (4 ستاره از تست تصادف اروپا) و کیفیت اون هست که بقیه چینی ها هنوز به اون سطح نرسیدن.

    موفق باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      دوست عزیز،منظورتان از آمار واقعی چیست؟! تمامی آمار فروش این دو خودرو از منابع معتبر انگلیسی زبان کشور چین استخراج شده است.اگر در صحت این آمارها شک دارید سری به سایت ذیل بزنید:
      http://www.chinaautoweb.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        با سلام

        لطفا آمار فروش رو در همون لینک که معرفی کردید ببینید:

        – فروش ماه نوامبر 2014 : جیلی امگرند7 21827 با رشد +4% و بسترن بی50 7234 با رشد -7% .

        – جهت تکمیل اطلاعات دوستان، فروش مجموع 11 ماهه در بازار چین برای این دو مدل:
        جیلی امگرند7 : 139398 و بی50: 63905

        این یعنی آمار درست و واقعی!

        ضمنا نظر بنده در خصوص B50F که دیروز با اون یک تست کوچیک انجام دادم:
        – نقاط قوت: ظاهر زیبا، سیستم تعلیق نرم و راحت، آپشنها
        – نقاط ضعف: جنس تریم از پلاستیک خشک، نفوذ زیاد صدای موتور به داخل کابین، تاخیر عملکرد گیربکس، تریم داخل خیلی زود کثیف می شود، فضای صندلی عقب برای افراد متوسط مناسب ولی برای افراد بلند قد نامناسب، لقی بیش از اندازه کنسول وسط و دستگیره دربها و ..

        موفق باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          اگر توجه کرده باشید بنده آمار فروش در 6 ماه اول را قید کرده بودم که اگر چک کنید می بینید کاملا درست است. در مورد آمار ماهانه آنهم درست است با این تفاوت که به جای ماه اکتبر ماه نوامبر را قید کردم که در پایین تصحیح می کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. احسان 1

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سام دستت درد نکنه خسته نباشی منتظر بودم یکی واسه این ماشین بحث کنه ببینم این چیه تازه اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم احسان عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        اگر بیاد ایران،البته با قیمت پایین75 میتونه به راحتی حریف جیلی بشه و چالشی ایجاد کنه برای اون!
        دنا بالاخره چند قیمت میخوره به نظرتون؟
        پدال یه مطلب درباره ال90 برات فرستادم.
        یه خبر هم بی زحمت از دنا و خودروسازی داخل بذار!
        جدیدا اصلا از خودرو های داخل خبر نمی ذاری!
        از10تا مطلب پربازدیدت 9 تاش به خودرو های داخلی مربوطه و به داخل و همون دهمی هم کم بی ربط نیست!
        در اخر هم از سام عزیز به خاطر مطلب خوب و کاملش تشکر می نماییم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          لطف داری کسری جان،انجام وظیفه بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. E 36

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    آشغاله چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بنده خدا

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.اونایی میگن که این ماشینای چینی آشغالن یه زمانی نه چندان دور کره ای ها رو پشت سر میزارن…رقیب ژاپنی میشن.چرا؟چون الان تو اکثر چیزا رقیب ژاپنن…الانم تولیدات داخل اکثرا چینی ان حتی اروپایی…چون شعباتی در چین و ماچین دارن…..بهتره مسخره نکنین…ما بهتره پراید رو بهینه تر کنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      آره یه روزی ولی کی ؟
      تا وقتی کپی میکنن رقیب ژاپن که هیچ به کره هم نمیرسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. iman

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ماشین خوبیه از تولیدات داخل خیلی خیلی بهتره
    تقریا با جیلی تو یک رده هستند ولی به نظر بنده جیلی خودروی بهتری باشه تست تصادف اروپا رو داره، و اینکه در اروپا به فروش میرسه و اینکه جیلی به تازگی شرکت ولو رو خریداری کرده
    (مثل شرکت هندی تات که رنجروور و جگوار رو خریده یا صاحب قبلی مازارتی یا سایک چین که ام جی انگلیس رو گرفته… که اینها فقط هلدینگ هستند و طراحی و خط مونتاژ و… همه برای شرکت اصلی هستند) و همکاری با ولو به جیلی کمک میکنه
    البته آپشنهای این ظاهرا بیشتره
    دوستان فکر نکنند چون این خودرو طراحی چین هست بده، این طرز فکر اشتباه هست شاید چند سال پیش کسی فکر نمیکرد خودروی کره ای رو مردم استقبال کنند این هم مثل همون هست
    به پای آلمان و انگلیس و آمریکا نمیرسن ولی کره ای چینی و… هم داستانهای خودشونو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. 4MATIC

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    ازتولید داخلی بهتره چون پولش هم دوبرابره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (512 ديدگاه)

      بعدازدوسال خداتومن هی خرج کن هی خرج کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. سجاد

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    هر کارم بکنن .. هر چیَم بسازن .. حتی اگه به ادعای خودشون از بوگاتی هم جلو بزنند ، ، ، آخرش چینیه !!!
    همین قضیه در مورد ماشین های ایرانی هم هست .. چند وقت پیش شنیدم یکی از تولیدکنندگان داخلی با مشارکت شرکت گریت وال ، در صدد ساخت یک ماشین اسپرت یا حتی سوپر اسپرت هستش … من خودم فقط 5روز خندیدم به این حرف !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمدرضا

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    به نظر من در مقایسه با جیلی با یک نگاه منطقی نمیتونه رقابت کنه. بحث نخست در ارزیابی یک ماشین ایمنی ماشینه. این ماشین از موسسه ایمنی چین 4 ستاره داره ولی جیلی از موسسه ایمنی euroncap دارای 4 ستاره است که با توجه به سختگیری های این موسسه 4 ستاره موسسه فوق موید ایمنی خیلی بالاتری نسبت به 4 ستاره خود چینه. به نظرم 12 میلیون پرداخت بالاتر ارزش داره که یک ماشین با ایمنی بهتر مثل جیلی بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. saeed

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بعضی از دوستان برداشت نادرستی از زمانهای گذشته کره جنوبی دارن.
    در ایران همیشه اسم ژاپن نشانه کیفیت بوده است.و ما ایرانیها به این مردم و تولیداتشون ایمان داشته ایم. البته این در تمام دنیا اینگونه بوده و مثال زدنی بودن.اما کره همیشه آنچه را که در توان داشته انجام داده و زیر بار خواسته بازرگانان متقلب نرفته.
    کره جنوبی در گذشته با خودرو و لوازم ژاپنی مقایسه می شد.ولی کره جنوبی با اینکه به ژاپن نرسید ولی همیشه برای جان ومال مردم از تمام توانی که داشت استفاده کرد.اما چین هم اینگونه است.
    کره جنوبی و ایران خودروسازی را با هم شروع کردن.هیلمن و آونجر(پیکان)و ارتقا یافته پیکان همان جوانان اسپرت و محبوب همه از انگلستان.
    ایران وکره با خودروسازان بنام آن زمان شروع به فعالیت کردن و نه تحریمی بود و نه محدودیت واردات(خودرو لکسس 24هزار دلاری با قیمت 250میلیون تومان در ایران عرضه می شود)
    کره مردمانی شبیه ژاپن دارند که تن به خواسته بازرگانان متقلب نمی دهند.
    و از همان ابتدا هم راهش را درست ادامه داده.
    ولی پایه چین بر اساس تن دادن به هر خواسته ای است.به همین دلیل هیچوقت
    به چین و آینده اش امیدوار نباشید.شخصیت این مردم همین است.
    اگر کشور ما احتیاج نداشت هیچوقت سراغ این کشور نمی رفتیم.
    آنچه شیران را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج
    لطفا نظراتتون رو بگین و برای من بسیار محترم است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سعید

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ماشین چینی = آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ahmad salehi

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا ملاحظه فرمایید
    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از الف، تولیدکنندگان چینی که در دنیا به جعل و مشابه سازی کالاهای سایر کشورها معروف هستند، خودرو گران قیمت لامبورگینی را به طور دست ساز کپی و با قیمت کمی روانه بازار کرده اند. مدل اصلی تولید شده این اتوموبیل توسط شرکت لامبورگینی و ساخته شده در ایتالیا‍، حدود ۴۵۰ هزار دلار (تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. اما نمونه چینی آن تنها با ۱۰۰ هزار دلار عرضه می شود. شرکت لامبورگینی ایتالیا به تازگی به عنوان یکی از زیرمجموعه های آئودی درآمده که خود نیز زیرمجموعه ای از شرکت آلمانی فولکس واگن است. این اقدام چینی ها خشم شرکت ایتالیایی را که سازنده اتومبیل های اسپورت است، بر انگیخته به طوریکه ماموران پلیس چین پس از شکایت شرکت ایتالیایی به نمایشگاه مرکزی سازنده لامبورگینی های تقلبی رفتند و یکی از نمونه های تقلبی که بر روی یک شاسی مورب جهت نمایش و عرضه بهتر در محوطه بیرون نمایشگاه نصب شده بود را با استفاده از پتک های سنگین خرد کردند و بقیه اتومبیل های داخل نمایشگاه را نیز مصادره کردند. چینی ها برای محصولات صادراتی ایران هم کپی کاری های متقلبانه انجام داده اند. زعفران و فرش از جمله اجناس و کالاهای ایرانی است که هم اکنون توسط چینی ها به صورت تقلبی کپی برداری می شود و حتی گاهی این محصولات وارد ایران نیز شده و در غفلت مسئولان، جای محصولات داخلی را در بازار ایران گرفته اند.

    سال گذشته زعفران تقلبی چینی با قیمت هر کیلوگرم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وراد کشور شد در حالی که زعفران تولید داخل حدودا کیلویی ۳ میلیون تومان تمام می شود.
    لینک خبر
    http://asrekhodro.com/fa/page/11688/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%B3+%DA%86%DB%8C%D9%86+%D8%A8%D8%A7+%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C+%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A8%DB%8C.html#ad-image-0
    اینم چین متقلب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    قیافش دادمیزنه چینیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sunmartin

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    در سایت دنده 6 بنده با چند کاربر که مدعی برتری بی چون و چرایmg در مقابل کیا بودن به بحث های بی فایده پرداختم جالب اینجاست که در ذهن بعضی افراد خودروهای 100%کپی و بی کیفیت چینی با بزرگانی مانند کیاوهیوندا و در برخی موارد و پا از گلیم دراز تر کرده با تویوتا و لکسوس مقایسه میکنند واقعا مایه تفریح و تمدد اعصاب است سخنان برخی از کاربران خودروهای چینی حتی بسترن هم باشند و یا ام جی در هیچ کجای جهان مطرح نییتند و اصولا شرکت یا موسسه ای برای تست آنها حتی وقت صرف نمیکند اما در این بازار انحصاری آهن پاره های داخلی و خودروهای بنجل چینی افراد سینه چاک و مبلغ برای این خودروهای بسیار بی کیفیت بنوعی جالب و سگفت انگیز است بنظر من تعداد اسب بخار و گشتاور خودروهای چینی بیستر شبیه طنز است تا واقعیت در جایکه بارها این موضوع اثبات شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین صحبتای شما بیشتر از هر چیزی به طنز شبیهه و واقعا موجب حیرت آدم میشه! من توی سایت دنده 6 هم جواب شما رو دادم. به نظر میاد که باصحبت های الان، بحث کردن با شما کاملا بی فایده و بی نتیجس.
      محض اطلاع افرادی که این کامنت رو می خونن باید بگم که منظور آقای سان مارتین از “چند کاربر” فقط شخص بنده هستش که در سایت دنده 6 در مورد قیمت و کیفیت ام جی باهاشون به بحث پرداختم و الان هم از کارم به شدت پشیمون هستم. چرا که ایشون ثابت کردند که هدفشون از بحث فقط و فقط حمله های غیر منطقی به برخی خودرو ها و دفاع متعصبانه و کور کورانه از برخی دیگر از برندهاست نه افزایش اطلاعات و آگاهی.
      بنده سینه چاک و مبلغ هیچ شرکت و کشوری نیستم. خودروی ام جی و صنعت خودروسازی چین می تونه خودش همه چیز رو ثابت کنه و قطعا دفاع کسی مثل من و یا حملات غرض ورزانه برخی افراد هیچ تاثیری در این روند نداره. خوشبختانه من با اسم و مشخصات اصلی خودم در تمامی سایت ها حضور دارم و مثل برخی افراد از اسامی مستعار استفاده نمی کنم تا هویت خودم رو مخفی کنم.
      در پایان عرضم و با علم به این که اینجا نه جای بحث هستش و نه جای صحبت در مورد خودروهای دیگه و فقط به دلیل تهمت ها و توهین های ایشون میخوام متن تمام صحبت های من و ایشون رو عینا کپی کنم تا همه بینندگان در جریان بحث ما باشند و متوجه سطح شخصیت ایشون بشن. همینطور که در ادامه خواهید دید بحث ما با کامنت آقای سان مارتین در دوم دی شروع شده و آخرین کامنت هم متعلق به بنده هستش که همین نیم ساعت پیش بوده. همونطور که خواهید دید ادعاهای ایشون در کامنت بالا کاملا کذب بوده و من و هیچ کس دیگری نه “پا رو از گلیم دراز کردیم” و نه “ام جی رو با تویوتا و لکسوس مقایسه کردیم” و نه “سینه چاک و مبلغ یه برند خاص بودیم”.

      sunmartin
      دی 2ام, 1393 3:01
      من هم از mg 6 gt واقعا خوشم میاد اما نه با قیمت سرسام آور 125 ملیونی چون گزینه بسیار بهتر و با کیفیت تر و مشتری پسندی بنام سراتو با 5 ستاره و پلاس 5 star + وجودداره که 120 ملیون مدل 2015 هست نمیدونم این قیمت برای یک خودروی چینی کی تعیین کرده؟؟واقعا جای تامل داره درسته که از تمامی چینی ها با کیفیت تر و تحت نظارت شرکت اصلی تولید میشه و حتی صادرات به اروپا داره اما هیچگاه جای کیا رو نمیگیره چون یک برند تثبیت شده است تنها برگ برنده این خودرو قیمتص بود که بلطف زیاده خواهی برادران مدیا موتورز قشم …

      Thumb up 10 Thumb down 9

      پاسخ

      علیرضا
      دی 2ام, 1393 19:38
      دوست عزیز انگار شما اصلا از قیمت ها خبر ندارید! سراتو 2015 الان 135 میلیون هست و ام جی 113 میلیون. یعنی 22 میلیون اختلاف قیمت دارند. مسلما اگه از هر شرکتی بخواین اقساطی بخرین قیمتش نسبت به قیمت نقد بیشتر میشه. ضمنا سراتو هیچ چیز اضافه تری نسبت به ام جی 6 نداره و حتی شتابش هم نسبت به ام جی بدتره. ام جی رو باید با اپتیما مقایسه کنید نه سراتو.

      Thumb up 7 Thumb down 7

      پاسخ

      sunmartin
      دی 3ام, 1393 0:33
      دوست گرامی فول ترین مدل سراتو 2015 الان در سطح نمتیشگاه های تهران بهترین رنگ سه گرم کن دو سرد کن 122 ملیون هست نه 135 تومان ..

      Thumb up 8 Thumb down 7

      پاسخ

      علیرضا
      دی 3ام, 1393 3:04
      آقای سان مارتین اولا که بعید میدونم بشه با این قیمت پیدا کرد. ثانیا اگرم باشه شرکتی نیست و وارداتیه و همونطور که همه میدونیم توی وارداتیا اصلا نمیشه به آپشن ها اعتماد کرد. قیمت سراتو 2015 شرکتی 135 تومنه. همین هفته پیش پسر خاله من یکی خرید 137 تومن. این قیمت رو توی همه سایتا از جمله خود سایت اطلس خودرو و پدال میشه دید.

      Thumb up 4 Thumb down 6

      پاسخ

      مهدی
      دی 3ام, 1393 11:47
      دوست عزیز , سراتو 2015 صفر و فول آپشن از 122 تا 127 میلیون است.
      من هم سلیقه ی شخصی خودم سراتو را بیشتر میپسندم و به نظرم خرید عاقلانه تری است.

      Thumb up 5 Thumb down 4

      پاسخ

      علیرضا
      دی 3ام, 1393 19:56
      توی کامنت قبلی هم گفتم که سراتو 2015 همون 135 تومن هستش. اگه شک دارین می تونین توی سایت رسمی اطلس خودرو و سایت پدال هم چک کنید. اونایی که 122 تومن هستن شرکتی نیستن و وارداتی هستن و گارانتی هم ندارند.

      Thumb up 2 Thumb down 2

      پاسخ

      sunmartin
      دی 5ام, 1393 14:15
      خب شما واقعا با این قیمت سراغ mg میرید که در اروپا (بجز چند کشور) و آمریکا حتی کسی اونو نمیشناسه یا سراتویی کخ تست های nhsta یکی پس از دیگری پاس میکنه و طراحیش در ifa آلمان جایزه گرفته تا یک خودروی 100 درصد چینی

      Thumb up 2 Thumb down 3

      پاسخ

      علیرضا
      دی 5ام, 1393 20:26
      این خودروی 100 درصد چینی یه برند 90 ساله انگلیسیه که در حال حاضر در انگلیس و چین و تایلند به طور همزمان تولید میشه. ضمنا من خودم ام جی 6 دارم و پشت سراتو هم نشستم. واقعا ام جی از همه نظر از سراتو سرتره. این نتیجه توی تست مجله ماشین که ام جی و سراتو(2013) و مزدا 3 و مگان رو مقایسه کرده بود هم به دست اومد و ام جی به راحتی اول شد. اگرم میبینین سراتو فروشش بیشتره برای اینه که در خارج از ایران سراتو از ام جی خیلی ارزون تره. در حالی که در ایران به خاطر سودجویی وارد کننده ها قضیه بر عکس شده. علاوه بر این ام جی 6 الان تازه 3 ساله که طراحی و تولید شده در حالی که سراتو تقریبا 15 سال سن داره. در نتیجه 10-15 سال بعد میشه آمار فروش ام جی رو ببینین و نظر بدین.

      Thumb up 3 Thumb down 1

      پاسخ

      مجتبی
      دی 6ام, 1393 15:02
      بازم یه خبر از ام جی و کامنتهای ملت همیشه در صحنه !!!!
      دوستان و عزیزانی که در مورد کمپانی نود ساله ام جی چیزی اطلاعات ندارید لطفا به هیچ عنوان بد نگید!! اول تحقیق کنید ، بعد اظهار نظر بفرمایید! کدومتون ام جی سوار شدید؟؟ اصلا چند تا ماشین ژاپنی سوار شدید؟؟ کدوما حتی کره ای سوار شدید؟؟
      اگه یک بار یه ژاپنی با کیفیت مثلا کرولا رو سوار شید حتی به سراتو فکر هم نمیکنید!! ام جی 6 رو با ژاپنی های هم قیمتش مقایسه میکنن نه با کره ای ها!! در مورد تست شتاب و درگ ام جی هم تو آپارات چند تا کلیپ هست! می تونید ببینید و بعد قضاوت کنید، در مورد کیفیتش هم فقط از کسانی که دارند سوال کنید و کامنت دارندگان رو بخونید! بعد می فهمید این اعجوبه انگلیسی چیه !!!

      Thumb up 2 Thumb down 1

      پاسخ

      sunmartin
      دی 6ام, 1393 16:00
      استاد مجتبی اولا ام جی 90 سال بود اما الان دیگه کلا مدیریت تحت نظر saic چین هست و استاندارد های امریکا را نداره و برند مطرحی نیست از پلتفرم های قدیمی سیات و روور استفاده میکنه پیش قاضی و ملق بازی عزیز من خودم ختم جلسه هستم و حتی در مورد مکانیسم انجین ها تحقیق میکنم شما 4 تا سایت خوندی و پشت چینی نشستی جو زده شدی خود چینی ها هم اجناسشون قبول ندارن حالا شما کاسه از آش داغ تر شدی مردم هم نسبت به خودروهای چینی حتی در این بازار یک سویه خوب پاسخی دادند و نخریدن ضمنا قیمت قطعات این ام جی 6 که بنظر حضرات از سراتو بهتر هست بسیار سرسام آور هست دوست خودم mg6 gt داره کلی نقص داره بشمارم واستون ؟؟ من مشکلی با چینی ندارم اما درست نیست کیا سراتویی که یک دنیا قبولش دارن و چندین و چند جایزه از موسسه ها و نخادهای طراحی و کیفیت گرفته براحتی با یک خودروی چینی مقایسه میکنید صحبت های شما فقط مصرف داخلی داره هیچ کجای دنیا خودروی چینی اجنای چینی قبول ندارن و به عنوان کالای درجه چندم بهش نگاه میکنند حالا بگذریم از تحت لایسنس های تولید چین که با نظارت کمپانی اصلی ساخته میشه

      Thumb up 0 Thumb down 2

      پاسخ

      علیرضا
      دی 6ام, 1393 17:36
      آقای سن مارتین من مخالف سراتو نیستم. ماشین خوبی هم هست. ولی این دلیل نمیشه که توی همه زمینه ها بهترین ماشین دنیا باشه. شما که در مورد مکانیزم انجین ها تحقیق کردین حتما میدونین که موتور 2 لیتری سراتو نسبت به موتور 1800 سی سی ام جی توان و گشتاور و شتاب کمتری تولید میکنه. اینم تازه در نظر بگیرین که ام جی از سراتو خیلی سنگین تره. پس در نتیجه موتور ام جی که در سال 2009 طراحی شده از موتور سراتو 2015 عملکرد بهتری داره. پس اینجا اختلاف سطح تکنولوژی ام جی و کیا معلوم میشه. دلیلشم اینه که موتور ام جی در انگلیس طراحی شده. علاوه بر این گیربکسش ساخت آیسین ژاپنه که برای پورشه و لکسوس گیربکس میزنه. سیستم تعلیقشم با سیستم تعلیق bmw z4 مشترکه. پس ام جی حرفای خیلی زیادی برای گفتن داره.
      توی بازار ایران هم قیمت ثبت نامی ام جی از سراتو 22 میلیون ارزونتره.

      Thumb up 1 Thumb down 0

      پاسخ

      sunmartin
      دی 6ام, 1393 22:44
      علیرضا خان صحبت های شما صحیح اما در یک جمع بندی کلی اگه بخواهیم از لحاظ صرف اقتثادی محاسبه کنیم بازهم سراتو نیوفیس انتخاب بهتری است اتفاقا من نسبت به برند mg بسیار خوشبینم و معتقدم کیفیت بسبار بهتری نسبت به سایر چینی ها داره اما سیستم توربو مقداری دارای مشکل هست که اگه دوست داشتی به تفصیل شرح بدم

      Thumb up 1 Thumb down 0

      پاسخ

      علیرضا
      دی 7ام, 1393 1:02
      آقای سان مارتین الان تمام خودروسازای کوچیک و بزرگ دنیا دارن میرن سراغ سیستم توربو. چون این سیستم قدرت بیشتر در ازای مصرف سوخت کمتر رو فراهم میکنه و به نوعی باعث میشه که راندمان موتور خیلی بیشتر بشه. تنها مشکلی هم که می تونه داشته باشه اینه که به خاطر بنزینای نامرغوب ما عملکرد سیستم افت پیدا کنه که اونم با استفاده از مکمل اکتان در هر باک بنزین کاملا حل میشه. در مورد ام جی هم من تا الان فقط یک نفر رو دیدم که به خاطر بنزین مشکل پیدا کرده بود. ولی شما خیلی سخته بتونین کسی رو پیدا کنین که ام جی داشته باشه و ازش ناراضی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. iman

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      عزیز شما یا نمیدونی تکنولوژی و مهندسی خودرو چی هست یا ام جی و کیا (ماشین های کره ای) رو نمیشناسی که ماشین کره ای رو با ام جی انگلیسی مقایسه میکنی
      راجع به dynamic chassis تحقیق کن، که فقط زیر -300 -200 میلیون ام جی این تکنولوژی رو داره و…. که باید تو ماشینهای BMW و Benz یا پورشه دنبالش بگردی بعد میایی با ماشین کره ای که حتی تو قیافه ظاهری هم هنوز استیبل نشده مقایسه میکنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقای کاویانی اعداد تست ایمنی CNCAP که شما نوشتین دقیقا مثل اعداد تست Euro NCAP هستش. پس به این ترتیب باور همگانی مبنی بر ضعیف تر بودن و نامعتبر بودن تست چین کاملا غلطه. به نظرم اگه براتون زحمتی نیست ایده خوبیه که توی یه مقاله این دو تا تست رو با هم مقایسه کنید تا این باور غلط از بین بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      من البته در این مورد تخصصی ندارم ولی فرض کنید که استانداردها یکسان باشه. در این صورت منطقی نیست که خودروساز چینی خودروشو برای تست در مثلاً موسسه euroncap هم بفرسته تا اونجا هم تست بشه؟ هم اینکه مشخص میشه که سطح تستها و امتیازات یکسانه و هم اینکه با گرفتن ستاره ایمنی از موسسه euroncap مجوز ورود خودرو به اروپا هم بگیره و حتی اگر این مجوز هم نگرفت با توجه به نگاه منفی دنیا به خودروهای چینی حداقل ثابت میکنه که خودرو کیفیت داره و بازار فروش گسترده تری برای خودش کسب میکنه. به نظرم برای رد این دیدگاه منطقیترین جواب اینه که خودرویی نام ببریم که هم توی چین تست شده و هم توی موسسات ایمنی اروپا یا آمریکا و بعد میزان ستاره های ایمنی داده شده توی این دو حالت با هم مقایسه بشه.
      در مورد تستهایی هم که میشه ممکنه تستهای انجام شده در چین کاملاً استاندارد هم باشه ولی باید دید که امتیاز آخر چطوری داده میشه؟ مثل دو تا معلم که یک برگه امتحانیو تصحیح میکنند ولی یکی به اون برگه نمره 20 میده و دومی مثلاً 15 .امتحان مشابهه ولی سطح سختگیری در دادن امتیاز نهایی یکسان نیست. این مساله میتونه در نتایج تستهای ایمنی موسسه چین با اروپا و آمریکا هم صادق باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        آقا احمدرضا تا حدودی با شما موافقم. اما لازمه بگم که اگه خودروسازای چین به اروپا نمیرن الزاما به دلیل این نیست که از نظر ایمنی ضعیف هستند. دلیلش اینه که حضور در اروپا شرایط و قواعد خاصی داره. از جمله خدمات پس از فروش بسیار گسترده و طرح های فروش متنوع و برخی قوانین دیگه که باعث میشه ریسک حضور در اروپا برای هر خودروسازی بیشتر بشه. به همین دلیل خودروهای کره ای هم که بازار آمریکا رو قبضه کردن عملا نتونستن توی بازار های اروپا حرف زیادی برای گفتن داشته باشن.
        از طرف دیگه خودروسازی چین به سرعت در حال پیشرفت و ارتقا هستش و نمیخواد که درجا بزنه. به همین دلیل استاندارد ها و قوانینشون چه از نظر ایمنی، چه از نظر آلاینده ها و چه از نظر کیفیت روز به روز سخت گیرانه تر میشه تا بتونن در آینده رقیبی برای خودروسازای بزرگ دنیا بشن.
        من نمیگم که استاندارد ایمنی چین و اروپا دقیقا مشابه هم هستند. ولی قطعا اختلاف اونا در حدی که مردم میگن هم نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمدرضا

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          ممنون از نظر شما ولی به هر حال بعید میدونم که استانداردهای این دو تست در یک تراز باشه. به نظرم حداقل یک ستاره تفاوت بین این دو تست هست. نمونه اش دو ماشین جیلی امگراند 7 و ام جی 6 نام برد که به نظر با کیفیتترین ماشینهای چینی هستند ولی این دو از تست اروپا 4 ستاره گرفتند در حالیکه به طور مثال نمونه شاسی بلند امگراند که قاعدتاً باید با جیلی ec7 از نظر ایمنی توی یک رده باشه از تست چین 5 ستاره گرفته. به هر حال باید قبول کنیم که استانداردهای چین هنوز با اروپا و آمریکا فاصله دارند و با وجود رشدی که چین داشته هنوز این فاصله قابل انکار نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۸ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          احمدرضای عزیز اگه به سایت euro ncap مراجعه کنین خواهید دید که سرعت برخورد در آزمون ها مشابه همین اعدادیست که آقای کاویانی نوشتن. توی همون سایت خواهید دید که امتیاز دهی به یه خودرو توی یورو انکپ غیر از مقاومت در برابر تصادف به عوامل دیگه ای هم بستگی داره. از جمله اخطار رد شدن از سرعت مجاز که شاید مسخره به نظر برسه ولی توی امتیاز دهیشون مد نظر قرار میگیره. در نتیجه ممکنه امتیازی که یک ماشین از china ncap میگیره کمی از امتیازش در euro ncap بیشتر باشه. ولی قطعا اختلاف بیشتر از 10-15 درصد نخواهد بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سام

      ۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      علیرضا جان، در اولین فرصت حتما به خواسته شما جامه عمل خواهم پوشاند. این باور غلط را هم برخی از نشریات خودرویی رواج دادند که معلوم نیست که بر اساس کدام سند و مدرک معتبر و بر اساس کدام داده ها این ایده رو رواج دادند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        ممنون آقای کاویانی. حق با شماست. اگر هم زمانی استاندارد های چین از اروپا پایین تر بوده الان دیگه اینجوری نیست. پس لازمه که به مخاطبان اطلاعات دقیق و درست داده بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمدرضا

      ۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (804 ديدگاه)

      فقط بگید چرا جیلی امر گرند7 از چین 5ستاره و ااز اروپا4ستاره گرفته تحقیقو بررسی نمیخواد دیگه حداقل 1ستا ره چین بیشتر از ارو پا میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        دوست عزیز،بر اساس کدام سند و مدرک معتبری این ادعا را می کنید که C-CNAP یک ستاره بیشتر از EURONCAP به خودروهای در حال تست ارائه می کند.یعنی به زعم شما اگر جیلی در چین 5 ستاره را کسب کرده و در اروپا 4 ستاره را، این به معنی آن است که در چین به تمامی خودروهای در حال تست یک ستاره بیشتر تعلق می گیرد؟ تا زمانی که تحقیقات کاملی در این مورد صورت نگیرد نمی توان در این باب با قاطعیت مطلق اظهار نظر کرد.چندی پیش مشابه اظهارات شما را در یکی از نشریات داخلی خواندم که نویسنده مدعی بود که در موسسات ایمنی در چین، 1/5 ستاره بیشتر به خودروها داده می شود!متاسفانه این نویسنده هم مستندات خود را ارائه نکرده بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. امیر رضا

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    در مورد حداکثرسرعت و مصرف سوخت b50f اگر کسی چیزی میدونه بگه در ضمن از کسایی که این ماشینو دارند هم خواهش میکنم در مورد این ماشین توضیح بدن مخصوصا عملکرد موتور و گیریبکسش ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سام

    ۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    به اطلاع تمامی دوستان می رسانم که در زمینه آمار فروش ماهانه خودروهای جیلی و آسا،آمار فروش مربوط به ماه اکتبر می باشد که به اشتباه من آن را نوامبر نوشتم؛ از همین بابت از تمامی دوستان پوزش می خواهم و از همین جا اعلام می کنم که آمار فروش ماهانه مربوط به ماه اکتبر سال 2014 می باشد. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. آرش

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام
    شرکت FAW چین بیش از 120000 نیرو داره که فقط در بخش آرندی حدود 4000 نفر مشغول کار هستند.شرکت های معتبر فولکس واگن و مزدا و آئودی محصولات خودشون رو در چین در کارخانه FAW مونتاژ میکنن.همونطور که اکثر دوستان میدونن تولید بهینه یک محصول تو اروپا یا امریکا بین 3 الی 5 ساله و بعد از این مدت خودرو دیگه تولید نمیشه شرکت FAW بعد از اتمام تولید مزدا 6 و بر پایه همون پلتفرم با کمک مزدای ژاپن تولید بسترن B50 F رو شروع کرد بنده هم مثل اکثر دوستان تمایلی بهتعریف و تمجید بیخودی از خودرو ندارم اما با سوار شدن و رانندگی با این خودرو واقعا جا خوردم.واقعا دستهای پنهان مزدای ژاین رو میشه تو تولید این خودرو حس کرد.من مطمئنم اکثر اشخاصی که مزدا 323 رو داشتن حتما این خودرو رو میپسندن.هندلینگ بسیار عالی موتور واقعاپرقدرت و اتاق جادار با داشبوردی زیبا و از همه مهمتر امکانت رفاهی خوب در این سطح قیمت.داخل اتاق هنگام حرکت از سرو صدا خبری نیست به لطف گیربکس و موتور ژاینی شش دنده جلو پی به واقعیت 140 اسب بخاری موتور خواهید برد.فضای بسیار مناسب(اتاق مزد6) و راحتی صندلی های چرمی و تعویض دنده های عالی گیربکس اتوماتیک لذت رانندگی رو دو چندان میکنه.به هیچ وجه تصور نمیکردم تو جاده چالوس و در سخترین سربالائی ها اینقدر پرتوان و در سخترین پیچ ها هندلینگ مزدا رو یدک بکشه و تو دست اندازها اینقدر نرم باشه.امیدوارم دوستان توجه داشته باشن با قیمت شرکتی 73900000 و آزاد 80000000 ماشینی رو در اختیار دارن میتونه تو این بازار با خودروی النترا به راحتی رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسین

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به قول برنامه تخته گاز بی بی سی چینی ها تا پنج سال دیگه صنعت خودرو جهان رو مال خود میکنن
    خدائی کیفیتشون هم روز به روز بهتر میشه.وای به حال ما که فقط باید دو برابر قیمت واقعیش پول بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا