خودروهای چینیگروه بهمن

نگاهی اجمالی به آسا، مدعی تازه‌وارد چینی

مرکب‌های چینی در ایران دوران غریبی را طی می‌کنند، شماری از مردمان به آن‌ها چنان مهمان ناخوانده‌ای می‌نگرند که برای رفتنشان باید لحظه‌شماری کرد و بسیاری دیگر نیز آنان را چون واقعیتی محتوم پذیرا گشته‌اند. این‌طور می‌توان گفت که هنوز هم افق برای این طایفه کاملاً صاف نشده ولی این امر بدان معنا هم نیست که این جماعت دست از همت خویش برداشته و از فتح دل‌های خریداران هم رو برگردانند. در این بین هم نمی‌توان به‌راحتی پیشرفت و ترقی چشمگیر این ساعیان عرصه حیات را نادیده گرفت؛ شاید همین حرکت رو به جلوی آن‌هاست که خواب خودروسازان وطنی را سخت آشفته نموده است.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
از جمله سدان های چینی که در سال‌های اخیر در بازار کشورمان هیاهوی بسیاری به پا نمود، خودروی جیلی EMGRAND 7 است. شاید این مدل را بتوان یکی از موفق‌ترین چینی‌های بازار امروز ایران به شمار آورد؛ آن‌هم در جایی که پیش از این نگاهی بسیار منفی نسبت به محصولات این سرزمین وجود داشت، تا آن حد که شماری از هموطنان از بردن نام برندهای چینی هم اکراه می‌ورزیدند! با این وجود، در مدت کوتاهی که از حضور جیلی در این عرصه می‌گذرد، توانسته تا حد زیادی ذهنیت اشخاص را نسبت به ساخته‌های این اقلیم تغییر داده و بازخورد نسبتاً خوبی را هم در میان مشتریانش برانگیزد. اما ممکن است که به‌زودی این وضع تغییر کند، زیرا قرار است که در آینده‌ای نزدیک با رقیبی هم‌تراز روبرو شود که هم‌وطنش نیز بوده و مثل خودش هم ویژگی‌های بسیاری را در آستین دارد.
این مهمان تازه‌وارد BESTURN B50F نام دارد که توسط نماینده ایرانی آن به آسا تغییر هویت داده است. این مدل کمابیش از مشخصات فنی مشابه با جیلی سود برده و بهایش نیز از آن ارزان‌تر است؛ شاید همین تفاوت قیمت بتواند رقابت سختی را در آینده بین این دو رقم بزند. در حال حاضر وضعیت فروش این دو خودرو در کشور چین و رتبه‌هایشان در این بازار به شرح ذیل است:

نام خودرو فروش در نیمه اول ۲۰۱۴ رتبه فروش در ماه اکتبر ۲۰۱۴ رتبه
بسترن B50 ۳۳,۵۶۶ دستگاه ۶۲ ۶,۷۱۸ دستگاه ۵۲
جیلی امگرند ۶۴,۵۶۶ دستگاه ۲۶ ۱۹,۰۰۸ دستگاه ۱۰

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید رتبه فروش هر دو خودرو در بازار چین نسبت به نیمه نخست امسال بهبود یافته است که برای اظهارنظر قطعی دراین‌باره باید منتظر نتایج پایان سال ماند.

بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
بسترن B50 قبل از فیس لیفت
خودروی BESTURN B50F و یا همان آسا محصول گروه خودروسازی FAW چین است. خودروسازی FAW یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان این سرزمین است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط دولت این کشور پایه‌گذاری شد. در آغاز، این مجموعه تنها به تولید کامیون‌های ۴ تنی JIE FANG C10 می‌پرداخت که خود این خودروها هم بر مبنای کامیون‌های روسی ZIS- 150 توسعه یافته بود. این وضع کماکان ادامه داشت تا اینکه شرکت مذکور در سال ۱۹۵۸ میلادی از اولین خودروی سواری ساخت خود به نام HONG QI پرده‌برداری کرد. این محصول خودروی لوکسی بود که تنها برای استفاده نخبگان حزب کمونیست مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. این مدل به مدت بیش از ۳۰ سال و بدون تغییر اساسی خاصی در خط تولید قرار داشت.
شاید بشود گفت که حرکت جدی این خودروساز در اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع شد و آن‌هم زمانی بود که این شرکت جهت اخذ تکنولوژی‌های پیشرفته به سمت خودروسازان غربی و ژاپنی گام برداشت. در وهله اول، در سال ۱۹۹۰ میلادی، این کمپانی شروع به شراکت با خودروسازی فولکس‌واگن نمود؛ لازم به گفتن نیست که پیش از این هم و در سال ۱۹۸۴ میلادی شرکت خودروسازی SAIC با فولکس‌واگن اقدام به شراکت کرد. بعدها کمپانی FAW با خودروسازان معروفی همچون تویوتا و جنرال موتورز هم دست به شراکت زد. در حال حاضر این شرکت جز ۴ تولید کننده بزرگ خودرو در چین است و در کنار خودروسازان بزرگی همچون چانگان و دانگ فنگ و سایک قرار می‌گیرد. هم اکنون در مجموعه‌های تحت کنترل این غول صنعتی، خودروهایی همچون تویوتا (کرولا، کمری، پریوس، ویوس و..) و آئودی (A4،A6 و…) و فولکس‌واگن (بورا، پاسات و…) تولید می‌شود؛ علاوه بر این برندها و مدل‌هایی همچون BESTURN ،OLEY، VITA و چند برند دیگر نیز تحت کنترل این کمپانی قرار دارند. در حال حاضر علاوه بر خودروهای سواری، این شرکت سازنده انواع کامیون، اتوبوس و پیکاپ نیز است. این شرکت در نظر دارد که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی کل تولیداتش به عدد ۲.۷ میلیون دستگاه برساند.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
همان‌طور که در سطور بالا ذکر شد برند بسترن (BESTURN) یکی از زیرشاخه‌های گروه خودروسازی FAW است. سدان B50F هم یکی از محصولات کلاس متوسط این کمپانی می‌باشد. در کل، تولیدات این برند بر مبنای پلت فرم مزدا ۶ تکوین یافته‌اند. در حال حاضر مدل‌هایی چون B50،B70، B90 و کراس اوور X80 توسط BESTURN تولید می‌شود. در حال حاضر عمده‌ترین بازار صادراتی این برند کشور روسیه است.

2014 FAW Besturn B50 facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
بدنه خودروی آسا از طراحی نسبتاً مدرنی بهره می‌برد که توسط موسسه طراحی ایتال دیزاین ایتالیا تکوین یافته است. به لحاظ فنی نیز این خودرو از پلت‌فرم نسل‌های پیشین مزدا ۶ سود می‌برد؛ پیش‌تر خود این سازه در مزدا ۶ مدل ۲۰۰۸ بکار می‌رفت. این پلت فرم CD3 نام دارد و توسط شرکت فورد طراحی شده است و فورد آن را در مدل‌هایی همچون اِج و فیوژن هم به کار می‌گرفت.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
موتور ۱.۶ لیتری این مدل از تولیدات فولکس‌واگن بوده و در مدل BORA ساخت این شرکت استفاده می‌شود و در حال حاضر در یک مجموعه و به طور مشترک توسط شرکت FAW و فولکس‌واگن ساخته می‌شود. اما پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو بنا به ادعای رسانه‌های چینی توسط خود شرکت FAW توسعه یافته است.
خودروی بسترن B50 برای نخستین بار این در سال ۲۰۰۹ میلادی به بازار چین معرفی شد. پس از مدتی و در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت عمل فیس‌لیفت قرار گرفت و سپرها و نیز چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دستخوش تغییر گشت و در پی آن از مواد اولیه بهتری هم برای فضای درونی آن استفاده شد. این تغییرات موجب شد که حرف F که مخفف فیس لیفت است به B50 اضافه شود. در مدل فیس لیفت شده گیربکس خودرو هم ارتقاء یافته است.

2014 FAW Besturn B50F facelift
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F facelift
در حال حاضر B50F و یا همان آسا از یک نمونه ۶ دنده تیپ ترونیک بهره می‌برد که از تولیدات شرکت AISIN ژاپن است. لازم به گفتن نیست که این سازنده در حال حاضر تأمین‌کننده گیربکس خودروهایی همچون لکسس، مزدا، پورشه، MG و… است. جالب اینجاست که نماینده ایرانی آسا در وهله اول مدل غیر فیس لیفت آن را وارد کشور نمود که چندان هم مورد استقبال بازار قرار نگرفت، این مدل از موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ و ۱۰۲ اسبی سود می‌برد و گیربکس آن نیز ۵ دنده اتوماتیک بود. خوشبختانه در حال حاضر آخرین نسخه و نسخه فیس لیفت شده آن که از پیشرانه‌ای ۱.۸ لیتری و ۱۶ سوپاپ سود می‌برد مورد ثبت‌نام متقاضیان قرار می‌گیرد.

2014 FAW Besturn B50F Interior
۲۰۱۴ FAW Besturn B50F Interior
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۴ کیسه هوا ایمنی است و همچنین ۴ ستاره را نیز از موسسه ایمنی C-CNAP چین دریافت نموده است. برای آگاهی آن دسته از خوانندگانی که خواستار آشنایی هر چه بیشتر با سازوکارهای این موسسه هستند شرح کوتاهی را در اینجا ارائه می‌دهم.

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F
این موسسه در سال ۲۰۰۶ میلادی در چین بنا نهاده شد. در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی در چین موظف به کسب گواهی‌نامه از این سازمان می‌باشند. هم اکنون آزمون‌های ذیل در این مکان صورت می‌گیرد که خلاصه برخی از آن‌ها بدین شرح است:

۱ – آزمون برخورد از ناحیه جلو: در این آزمون تمامی قسمت جلوی خودروی مورد نظر با سرعت ۵۰ در ساعت به مانع سخت کوبیده می‌شود.

۲- آزمون برخورد از ناحیه جلو (نیمه جلو): در این تست ۴۰ درصد از قسمت جلوی خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر به مانع سخت کوبیده می‌شود. پیش از این، تست مذکور با سرعت ۵۶ کیلومتر انجام می‌شد که این مقدار در اصلاحیه سال ۲۰۱۲ میلادی به ۶۴ کیلومتر افزایش داده شد.

۳ – تست برخورد از ناحیه کناری خودرو: در این آزمون بخش کناری خودرو توسط یک مانع متحرک و با سرعت ۵۰ کیلومتر کوبیده می‌شود.

۴ – تست شلاقی: در این آزمون که به وسیله یک آدمک شبیه‌سازی می‌شود، میزان ضربات به سر و گردن و جراحات وارده به آن در تصادفات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر آسا با بهایی معادل ۷۳.۹ میلیون تومان در نمایندگی‌ها ثبت‌نام می‌شود که نسبت به رقیب اصلی خود جیلی امگرند در حدود ۱۲ میلیون تومان ارزان‌تر است؛ اگر در این بین مشخصات فنی را نادیده بگیریم، از رقبای دیگر این مدل می‌توان به MG 350 اشاره کرد که در حال حاضر با قیمتی معادل ۸۶.۷ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر خطی ۱۶V DOHC

حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی

توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور/ دقیقه

گشتاور: ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/ دقیقه

استاندارد آلایندگی: یورو ۴ (در چین یورو ۵)

سیستم تعلیق جلو: مستقل – طبق دوبل

سیستم تعلیق عقب: مستقل – چند بازویی E شکل

گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک)

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: ۴۶۱۵/۱۷۸۵/۱۴۳۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۵ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۳۹۵ کیلوگرم

ظرفیت صندوق عقب: ۴۵۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۰۵/۵۵ R 16

تجهیزات ایمنی

۴ عدد کیسه هوای ایمنی (جلو و جانبی)

سیستم ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل کشش TCS

کمربند ایمنی پیش کشنده

چهار ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم‌کن

سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB+ AUX + 6 عدد بلندگو

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

تهویه مطبوع اتوماتیک

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت

سانروف

کامپیوتر سفر

صندلی‌های چرمی

سیستم ضد تشعشع آینه عقب

سیستم کنترل فشار باد (TPMS)

سنسور پارک دنده عقب

دوربین پارک

فیلتر گردافشان داخل اتاق خودرو

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

مه شکن‌های جلو و عقب

چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه با افق

FAW Besturn B50F
FAW Besturn B50F

قیمت و ارزش‌گذاری

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان

در چین: ۱۱۰,۸۰۰ الی ۱۲۲,۸۰۰ یوآن

[jwplayer mediaid=”97825″] [دانلود ویدئو]

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۳۵ دیدگاه‌ها

  1. bijan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون نوید عزیزم
    من در نهایت تصمیم خودمو گرفتم که با توجه به نظرات و پیشنهاد شما عزیران یه بسترن سوار بشم

    چند روز پیش هم از یکی از دوستان تو خیایون پرسیدم که گفت من قبلا ماکسیما داشتم و این از اون بهتره .

    اما یه چیزی دارم یه کم ازارم می ده و اون اینه که با توجه به توافقات صورت گرفته و امکان لغو تحریم ها به نظرتون قیمت خودرو پایین نمی ادش ؟؟؟

    در مجموع از راهنمای تمامی عزیران سپاسگذار هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. navid

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خواهش میکنم بیژن جان…
    در مورد افزایش یا کاهش قیمتا حقیقتا کسی نمیتونی با قطعیت نظر بده ولی نظر شخصیه من اینه که قیمت خودرو کاهش پیدا نمیکنه اگر هم قرار باشه تغییر بوجود بیاد تدریجیه!!
    ایران خودرو هم اینگار گفته قیمت ماشینا رو میخواد بالا ببره…در کل من فکر میکنم مردم ما زیادی احساسی هستن که فکر میکنن یه شبه جنس ارزون میشه!!یه چیزی که بدیعیه قیمت دلار…که توی این دو روز تغییره خاصی نداشته!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ملکی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان چراغ آمپر آب بسترن چند تاش عادیه مال من سه تا بود باهاش رفتم مسافرت حالا پشت ترافیک چهار تا میشه .کسی به این مشکل خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sabr

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با سلام، درجه آمپر درسته، 4خونه باید روشن باشه. از نزدیک و با دقت نگاه کنی متوجه میشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حميد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به همه دوستان…چه خوبه ما بتونیم تو کشور خودمون تولیدات داخلی باکیفیت داشته باشیم اونم با قیمت مناسب!!!
    ولی حالا چی،من خودم یه خودروی B50F گرفتم حسابی حلشو میبرم.همیچی تموم .خوب بله اگه میشد یه مزدا بگیرم بهتر بود ولی نشد پولشو نداشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مبین

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام حمید جان من بهت قول میدم که بسترن خیلی بهتر از مزدا هستش شما فکر می کنی هر ماشینی که گرونه خوبه نه اشتباه فکر می کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amirhamed

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        آقا من یک مزدا 3 اتاق قدیم مدل 88 بدون رنگ با 62 کارکرد خریدم 72 میلیون
        ماه
        عروسک
        کلاسش ، شتابش ، سواریش همه چیزش درجه یک مطمئنا تا 3 سال دیگه هم سالی 15 تا برم خرج نداره
        ولی دوست دارم این B50 سوار شم ببینم چطوری
        توش که نشستم کیفیت مزدا بالاتره البته کیفیت ظاهری قطعات تا حالا رانندگی نکردم کسی قبلا مزدا 3 داشته حالا از این بخره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید.
    اولا از تمام دوستانی که “شخصا این ماشین رو تست کرده اند” و صادقانه نظرشون رو میگن تشکر میکنم.
    من قبلا ماکسیما و آزرا و سوناتا YF داشتم. به دلایلی میخوام یک ماشین ارزون تر بخرم. و میدونم هر ماشینی شرایط و کیفیت خاص خودش رو داره.
    از ظاهر و مشخصات این ماشین خوشم میاد.
    از دوستانی که این ماشین رو دارن و در حال استفاده از اون هستن در موارد زیر کمک و راهنمایی میخوام:
    1.عملکرد گیربکس در سبک و سنگین کردن دنده ها مناسبه؟
    2.سواری ماشین نرم و خوب هست یا خیلی خشکه؟
    3.شتاب اولیه ماشین در مسیرهای بدون شیب چطوره؟
    4.وقتی 5 نفر سوار ماشین هستن آیا از کیفیت سواری ماشین خیلی کم میشه؟
    5.فکر میکنین این ماشین بعد از 3 یا 4 سال استفاده کیفیتش خیلی افت کنه؟
    6.مجموعا در یک کلمه خودتون از 1 تا 5 چه امتیازی به این ماشین میدین؟
    لطفا کسانی که این ماشین رو دارن راهنمایی کنن.
    خیلی ممنون و متشکرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sabr

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام به محمد عزیز من تجربه 206 و مگان اتومات داشتم
      کوتاه و مقایسه ای پاسخ میدم
      1-مشکلی ندیدم و بهتر از مگان هستش. دنده 5 و 6 خیلی سبکه
      2- با لاستیک ایرانی در حد مگان با لاستیک میشلن
      3- خوبه معمولی مثل مگان
      4- نه ولی محسوسه. مگان قویتره
      5- نمیدونم من خیلی آروم توی شهر میرونم فک نکنم و کیفت داشبورد خیلی دوس دارم
      6- 5 میدم
      من ماشین خاص رو ترجیح میدم. ماشین هایی که شما داشتی خیلی موتورشون قوییه باید سطح توقعتو بیاری پایین که کار سختیه! بعلاوه من 4هزار کیلومتر سفر رفتم باهاش که در تایید انتخابم خیلی تاثیرگذار بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مجتبی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به دوستان.
    در جواب آقا محمد باید بگم. من این ماشین رو از بهمن ۹۳ دارم، تو عید هم باهاش مسافرت رفتم با شش سرنشین ، صندوق هم پر.
    واقعا ماشین خوبیه. مخصوصا گیربکس و تعلیق ماشین.
    حالا جواب سوالات شما:
    ۱. بله. کاملا بستگی به نوع گاز دادن شما داره، البته تو حالت اسپورت واقعا شتاب بالا رو بهت میده.
    ۲. واقعا سیستم تعلیق ، فرمان پذیری ، لاستیک ۲۰۵ ، واقعا سواری نرم و بی سروصدا بهت میده
    ۳. تست شتاب نگرفتم که چند ثانیه سرعت ۱۰۰ رو پر میکنه. ولی شتاب خوبی داره
    ۴. نه کیفیت سواری خوبه. فقط به علت سنگین شدن و ارتفاع کم ماشین مثل مزدا بایستی تو دست اندازها و سرعت گیرها حواست باشه. احتمال گیر کف ماشین هست.
    ۵. نمی دونم. ولی فکر کنم بستگی به نگهداری درست از ماشین داره.
    ۶. من خودم در کل بهش ۴.۵ میدم از ۵.

    بهرحال ظاهر اسپورت و جوان پسند، موتور پر قدرت، گیربکس عالی، سیستم تعلیق عالی، فضای مناسب سرنشین و صندوق از مزیا و از معایب ناآشنا بودن تو بازار، و شاید مشتری خاص خودش رو داشتن. از نظر ساپورت نمایندگی هم نمی دونم بهمن موتور چطوری عمل می کنه ولی فکر کنم تو شهرستان ها جالب نباشه و نمایندگی تهران و مراکز استان بتونن جوابگو مشتری باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام آقا مجتبی. خیلی خیلی ممنون و متشکرم از کمک و راهنمایی شما.
    از اینکه برای من وقت گذاشتید و با حوصله جواب دادید سپاسگزارم.
    میتونم ازتون بپرسم شما تجربه رانندگی با چه ماشینهایی رو داشتین؟
    و همچنین ساکن کدوم شهر هستین؟
    بازم متشکرم.
    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خواهش میکنم آقا محمد
      من قبلا پراید و ۲۰۶ صندوق دار v8 رو داشتم و این ماشین اولین تجربه رانندگی من با دنده اتوماتیکه.
      من ساکن ملایر هستم.
      پیشنهاد می دم به آدرس زیر یک نگاهی بندازید
      http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=184&t=92193

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان .
    در مورد بسترن من قبل از تعطیلات عید این خودرو رو خریدم و مسافرتیم با این خودرو رفتم این خودرو به دیدگاه شخصی من اینجوری آمد.
    مزایا:فضای بیرونی نسبتا زیبا و فضای داخلی مناسب با مواد داخلی نسبتا خوب و امکانات خوب داخلی این خودرو از نظر آپشن برابری میکنه با خودروهای کره ای البته با قیمت کاذب این خودرو ها /۴ایربگ /سنسور عقب /سنسور باد لاستیک/صندلی برقی /ترمز فوق العاده مناسب با وزن خودرو /کیربکس ۶ دنده با دو عملکرد معمولی و اسپورت با حد فاصل مناسب تعویض دنده ها / داخل خودرو ظرافتهایی هست که تو خودروهای کره ای وجود نداره /صدای کم موتور در زمان تعویض دنده ها / و مصرف فوق العاده کم بنزین در زمان حرکت با سرعت ثابت/سیستم تهویه مناسب با عملکرد خوب/
    معایب : لاستیک ۲۰۵/۵۵/۱۴ برای این ماشین اصلا مناسب نیست من لاستیک رو عوض کردم/تو خارج شهر جاده های سر بالایی حتما باید با حالت دستی رانندگی کنید/پوشش رنگ بدنه که گروه بهمن زده در رنگهایی غیر سفید زیاد با گیفیت نیست /
    در مورد دوستی که در مورد آمپر بنزین پرسیدن این خودرو تا خط چهارم آمپرش بالا بره مشکل نداره وحتی روی نشانگر علامت گذاشته
    به نظر من در کل این ماشین با رنج قیمتی که داره خودرو مناسبی هم برای داخل شهر هم جاده
    از نظر نوسان قیمت کسی که خودرو ۲۴ هزار دلاری کره ای رو میخره ۲۰۰ میلیون تومان باید نگران باشه نه شما که یه خودرو ۱۳ هزار دلاری رو میخری ۷۵ میلیون تومان حتی اگه بازار هم افت قیمت داشته باشه رو خودرهایی چینی کمتر هست من خودم خودرو کره ای داشتم فروختم و اینو گرفتم به خاطر همین توافقات که امکان داره انجام بشه
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دوست عزیز ممنون از توضیحات شما ولی منبعی که برای قیمت 13 هزار دلاری این خودرو ذکر کردید چیه ؟ چون این خودرو در نسخه فولش که ظاهرا همینی هست که مونتاژ میشه 122800 یوان معادل با حدود 20 هزار دلار توی بازار چین قیمت داره که البته به نظر من این قیمت بالاست و یک مقدار کاذبه ولی به هر حال قیمتش اینه. البته شاید دو سه تا از آپشنهای این خودرو توی مونتاژیش نباشه که البته فکر نمیکنم خیلی قیمتی هم داشته باشه. مثل پاورویندوز که البته اینطور که توی نظرات خوندم میشه با یک قیمت کم اونو فعال کرد. به هر حال من هم معتقدم که با قیمت حدود 77 میلیون خودرو باارزشیه. با چند میلیون هزینه اضافه هم میشه تبدیل به یک خودروی نیمه لوکس کردش. مثلا اضافه کردن مانیتور با دوربین عقب و تیونر و نویگیشن و تعویض لاستیک با لاستیک مرغوب و دودی کردن شیشه، روکش صندلی و … .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. هادی علمدار 09177614326

      ۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام بنده حدود 35 سال هست مکانیک هستم 5 روز قبل از عید بسترن B50 گرفتم از نظر جلوبندی و اکسل عقب خیلی عالی درست کرده در حد ماشینهای امریکایی از نظر گیربکس واقعا حرف نداره از نظر شکل ظاهری خوبه چراغ صندوق عقب کم نور بود عوض کردم چراغ داخل کابین عقب نداره باور ویندو نداره از نظر سوخت خیلی خوبه البته وقتی بچه ها سوار میشن مصرف بیشتر میشه اگر قرار باشه دوباره ماشین بخرم فقط فاو انهم بسترن و دوستانی که دارند قدر این ماشین را بدونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فرشاد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با عرض معذرت دو مورد اشتباه تایپی وجود داره که اصلاح میکنم ./یکی سایز لاستیک هست که لاستیک کمپانی هست ۲۰۵/۵۵/۱۶ که من عوض کردم و مورد بعدی آمپر آب هست که تا تیک چهارم که روی نمایشگر هم نشون داده شده بالا بره مشکل نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من که بعداز کمری که داشتم بسیار فوق العاده است و این موضوع را بعد از رانندگی و راحتی در مسافرت میتوان فهمید با این قیمت بسیار برای من مطلوب است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مبین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من چهار ماه هستش که بسترن گرفتم اول می خواستم جک s5بگیرم ولی موقعیتش جور نشد الان دو ماه هستش که یکی از فامیل هامون جک s5گرفته الان مثل سگ پشیمون ولی با این که من چهار ماهه بسترن دارم تا حالا که اخ نگفته فقط می خوام اینو بگم که بسترن خیلی بهتر از جکs5 هستش ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا شاسی بلند رو با سواری مقایسه می کنید؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پارسا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چهار ماه ماشین باید آخ بگه؟؟ واقعا تعجب می کنم با اینکه ملت ماشینو چند برابر قیمت جهانی میخرن سطح انتظارات چقدر پایین اومده. همین افکار جهان سومیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. کیارش

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مدیر عامل شرکت بهمن از ورود خودرو B50F( آسا) در بازار خودرو در سال گذشته یاد کرد و گفت: این خودرو به عنوان یک خودرو کیفی درکشور است که نسبت به رقبا از قیمت مناسب‌تری برخوردار است که تا کنون 1200 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است که در نظر داریم این مقدار را به 5000 هزار دستگاه افزایش دهیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان این ماشین تو سربالایی های زیاد کم نمیاره مثل دربند و درکه یا شیب پارک جمشیدیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سوالی بود جملم می خوام این ماشینو بخرم ام وی ام 350 دارم واقعا این مسئلش منو شاکی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. داود

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان داود هستم و ممنون از نظراتون که خیلی کمک میکنه در تصمیم گیری جهت خرید اما سوالی داشتم در مورد مقایسه جک j5 با b50f از تمام جهات قیمت کیفیت و……. اگه کسی میتونه کمک کنه ممنون میشم چون قسط خرید دارم مضافا با خیلیها که صحبت میکنم از خودرو جک هم تعریف میکنن . منتظر راهنمایی شما عزیزان هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام جک s5خیلی قشنگه شاسی بلند هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مصطفی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من هم قصد خرید خودروی چینی دارم و منتظر هستم تا قیمت ها عقلانی شود ، شما دوستان عزیز هم لطفا خودرو خریداری نکنید تا قیمت ها اصلاح شود ، فراموش نکنید که ما خریداران هستیم که میتونیم قیمت دلار ، خودرو و سایر اجناس را با صبر و حوصله خود پایین بیاریم تا بعدا متضرر نشیم
    با تشکر از تمامی دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سلیمانی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با موتور 1800 از 0تا 100 اندازه پراید طول میکشه حدود 13 ثانیه بلا استثنا موتور کولرشون خراب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MH

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کی گفته؟؟؟ 0 تا 100 این ماشین 11 ثانیه هست در صورتی که پراید خودشو بکشه 17 ثانیه هست، آخه چرا اینقدر بی منطق حرف میزنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      0تا 100 بسترن 11 ثانیه هست که خیلی خوبه 0تا100جک جی5 هم 13ثانیه هست پس از نظر سرعت بسترن بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حمید رمضانی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من قبلا پژو پارس و آخرین ماشینم سراتو 2000 new face بوده از ظاهر این ماشین خوشم اومده اونایی که این ماشین رو دارن نظرشون چیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مونا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من 23میلیون نقد دارم میخوام فاو بسترن بخرم ایا میشه با پیش پرداخت 23میلیون این خودرو رو اقصاطی خریدخواهشاا کسی که اطلاعاتشو داره بهم توضیح بده چون به نظرم واقعا ماشین خوشگلیه چون بعضی جاها خوندم با 35درصد پیش پرداخت میشه این خودرو رو خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فربد

      ۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله میتوانید.
      از اداک خودرو هم می توانید واقع در سعادت اباد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان درود
    دوستانی که اطلاعات دارند لطفا راهنمایی کنند که بین آسا و جیلی شاسی بلند کدوم بهتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Mobin

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان از نظر شما میتسوبیشی لنسر بهتره یا این ماشین
    لطفا راهنمایی کنید
    اخه میتسوبیشی سابقه درخشانی داره
    از اون طرف این ماشین امکانات زیادی داره
    چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من حدود 10000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم بجز چند مورد ایراد مونتاژ که در نمایندگی رفع شد مجموعا از عملکردش راضی هستم شتاب خوبی داره فضای داخل و صندوق جاداری هم در اختیارتون میگذاره با وجود اینکه میبینم بازار فروش دست دوم ضعیفی داره دلیلش رو ضعف سرمایه گذاری گروه بهمن در تبلیغات این ماشین میبینم .چون با این مبلغ این امکانات رو در ماشین دیگری نداریم . انگار گروه بهمن زیاد روی تبلیغاتش مانور نمیده من فقط چند تا بیل برد ازش دیدم . بعیده با این وضع خراب بازار قیمتش رو تغییر بدهند چون سه ماه پیش زمزمه گرون شدنش بود ولی فعلا چون وضع بازار خوب نیست حتی شرایط اقساط هم براش گذاشتند . در پایان یادتون باشه هر ماشینی رو با هم نوع خودش مقایسه کنید بنظرم مقایسه خودروی چینی و کره ای و ژاپنی با هم بی نتیجه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بسترن سوار

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سیاسته به گروه بهمن گفتند ماشینت بفروش ولی زیاد تبلیغ نکن چون رقیب ماشین های داخلی چون سراتو و برلیانس و دنا و… هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. رضا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود

    خواهشا حداقل دیگه این چینی رو هر چقدر هم که حالا خوب باشه با ژاپنی ها مثل میتسوبیشی مقایسه نکیند یجور توهین هست به این برند, ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهروز

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخوام یه b50f بخرم ولی شک دارم خوبه یا نه ? کمک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام بهروز خان
      بنظر من با این قیمت ماشین صفر دیگری با این امکانات نمیتونید بخرید من که راضی هستم یه تایپیک مفصل راجع بهش توی تیونینگ تاک هست ممکنه بهتون بیشتر کمک کنه. موفق باشید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من مدل 94 خریدم .موتور 1800 به 76 تومان.خیلی ازش راضیم.مبلمانش خیلی عالیه و همچنین شتاب و گیربکسش.فقط یه سوال ، اینکه کولرش و بخاریش زیاد سرد یا گرم نیست مثل ماشی های دیگه.ac این ماشین دو نوع هست نمیدونم رو کدوم یکی باید باشه.ولی در کل ماشین عالی هست نسبت به قیمتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقای مصطفی من مانیتور روش نصب کردم و وقتی دکمه AC رو میزنم سه حالت داره AC ON و AC OFF و AC ECONOMY اگر میخواهیدد کولر بگیرید AC ON و در سرما اگر خواستید بخار شیشه از داخل بره از AC ON استفاده کنید در ضمن دما رو هم که با کانال سمت راست روی هر دمایی خواستید تنظیم میکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. اصغر

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خسته نباشید
    دوستان من بین سراتو 1600 سایپا و آسا b50f دو دل هستم کسی می تونه راهنمایی کنه با توجه به کره ای بودن و محدودیت امکانات سراتو و چینی بودن و امکانات خوب آسا b50f
    البته نرمی و بی سروصدا بودن و دوام ماشین هم برام خیلی مهمه
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مصطفی

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    علی رضا جان منظوره من،دما خیلی گرم یا سرد نیست با وجود اینکه درجه کولر یا بخاری تا اخرش کم یا زیاد باشه.؟؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهران

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام حدکثر سرعت اش چنده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مصطفی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من تا 195 تا باهش رفتم.دنده کشیش حرف نداره.وقتی تخته گاز بری 140 سرعت تازه میره دنده 6

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام ببخشید این دنده کشی که گفتید واقعا مسخره است
      اگر مزدا 3 سوار شده باشید با دنده 2 تا 115 الی 117 پر میکنه
      و با سه که دوتا نیم دنده هم توش داره تا 170 میره ( یعنی با دنده 4 ماشین های شش دنده تا 170 میره )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    میخواستم بدانم وضعیت قطعات یدکی ان به چه صورت هست.آیا براحتی مثل سایر خودروها پیدا میشه؟ بخصوص در شهرستانها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخ بمیرم واسه b90
    آخه پس کی میاد به بازار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا