بی ام وتسلا

تست‌های تصادف 4 خودروی الکتریکی در IIHS

تسلا مدل S نقاط قوت و جذابیت‌های زیادی دارد: محدوده‌ی حرکتی، شتاب گیری، جدیدترین تکنولوژی‌ها و رجزخوانی‌های خاص خود! اما اوضاع درباره‌ی ایمنی چگونه است؟

tesla-model-s-crash-test
مدل S با کسب ۵ ستاره در تست‌های تصادف NHTSA و یوروانکاپ در سال ۲۰۱۱ تبدیل به تیتر یک خبرگزاری‌ها شد. در سال ۲۰۱۳ ادعا شد که این خودرو بهترین نتایج را در تست‌های تصادف آمریکا و از زمان اعمال استانداردهای جدید به دست آورده و اگر تعداد ستاره‌ها بیشتر از ۵ بود شاید می‌توانست به آن دست یابد؛ اما موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها کمی متفاوت است.

tesla-crash
در ارزیابی ۴ خودروی الکتریکی، تست ایمنی خودرو کشف کرده که تسلا به استانداردهای شدید و سخت نتوانسته دست پیدا کند. مدل S در تست‌های اورلپ جلو، جانبی، کشش سقف و تست‌های محافظت از سر و صندلی نتایج خوب را به دست آورده اما در تست اورلپ کوچک جلو تنها نتیجه‌ی قابل‌قبول را کسب کرده است.

ظاهراً مشکل به کمربند صندلی مربوط می‌شود زیرا نتوانسته از برخورد سر آدمک با غربیلک فرمان جلوگیری نماید. شاید استفاده از سیستم مهار کننده‌ی بهتر بتواند مشکل را حل کند؛ اما تا این لحظه و بدون به دست آوردن تمامی امتیازات خوب در تست‌ها تسلا بار دیگر از کسب رتبه‌ی Top Safety Pick بازمانده است.

iihs
عملکرد ضعیف در چراغ‌های جلو و عملکرد مرزی در صندلی کودک نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرده‌اند. این موسسه همچنین گفته که اگرچه تمامی نسخه‌ها از یک فریم و چارچوب استفاده می‌کنند اما وزن اضافه‌تر مدل P100 D به این معنی است که سقف در تست‌های چپ کردن شبیه سازی شده به خوبی عمل نمی‌کند؛ و علیرغم سیستم اتوپایلوت پیشرفته، مدل S سیستم پیشگیری از برخورد جلوی موردنیاز برای دریافت رتبه‌ی Top Safety Pick + را ندارد. [دانلود ویدئو]

تسلا تنها خودروی الکتریکی‌ای نیست که استانداردهای کامل IIHS را برآورده نمی‌کند. این موسسه باتری‌های ب‌ام‌و i3 را نیز برای اولین بار آزمایش کرده و ب‌ام‌و موفق به کسب امتیاز خوب در همه‌ی تست‌ها به جز محافظت از سر و صندلی، چراغ‌های جلو و صندلی کودک شده و همین امر هم باعث شده تا ب‌ام‌و همانند تسلا از کسب رتبه‌ی ایمنی Top Safety Pick باز بماند.

i3-crash-test-620
خوشبختانه افرادی که دنبال خودروی الکتریکی امنی هستند که از عهده‌ی استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی IIHS نیز برآمده باشد می‌توانند شورولت ولت و تویوتا پریوس پرایم را انتخاب کنند. این دو خودرو امتیاز Top Safety Pick + را به دست آورده‌اند. هر دو خودروی پلاگین هیبریدی مورد بحث امتیازات موردنیاز در همه‌ی تست‌ها را به دست آورده‌اند. البته پریوس تنها در تست چراغ‌های جلو امتیاز قابل‌قبول را به دست آورده است.

toyota-prius-small-overlap-test

chevrolet-volt-small-overlap-test

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    خیلى هم عالیه
    تسلا کلا براش میگفتن که مشکل کمربند داره منتها توى مدل ایکس
    حتى فراخوان هم داد ولى خوب مدل اس رو نمیدونم
    شورولت هم که به عنوان ایمن ترین سربلندم کرد.

    اى کاش مدل بولت هم تست میشد😊

  2. MPH

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    .
    هی صفحه ها رو ریلود میکنم به امید یه کامنت جدید!!!!ولی نیست که نیست…..

  3. vahid porsche

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    هر وقت ایلان ماسک رو دیدید بهش بگیدمشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید

    1. Nima

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      سال ٢٠١١-٢٠١٣ عطار نگفت
      خودش بویید!
      الانم نیاز به یه بروز رسانى فقط توى کمربند داره!

  4. Maserati

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آفرین بر شورلت

  5. AK_007

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    البته این شورلت بولت نیست
    ولته
    توی جدول و روی ماشین نوشته شده
    دوستان اگه من اشتباه میکنم حرفمو اصلاح کنید

    1. The R

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      لایک
      تو عکس هم معلومه که مدل ولت هست نه بولت.

  6. Man

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    منم شورلت ولت خوندم .
    شاید ما داریم اشتباه میخونیم .

  7. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سلام :

    شورلت ولت واقعا عالی عمل کرده.

    BMW i3 هم احتمالا امسال یک سری اصلاحات رو به خودش ببینه و بهترین نتایج رو برای 2018 کسب کنه.

    همیشه با تویوتا پریوس پرایم بیش از حد حال کردم ! این ماشین دقیقا همون چیزی هست که باید باشه.
    واقعا بی نظیره.

    حتی از تصاویر هم میشه فهمید عملکرد Volt و Prius Prime چقدر عالیه.

    1. سامان اذری

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      http://uupload.ir/files/z5a2_20170203_205903.jpg

      من.که دوسش دارم
      فقط سایز لاستیکاش کوچیکه و رینگهاش خیلی سادس و یه قالپاخ هم.اومده رو رینگها

    2. نوید جهرمی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      ولت نشون میده هم میشه پاک بود هم زیباو متناسب.
      پریوس پرایم خیلی طراحیش بهتر از پریوسه.

  8. USA & JAPAN

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    شورلت عالی

  9. آرش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    چیزی که مشخصه این موسسه تست تمام تلاش خودشو میکنه که از این خودرو ها ایراد بگیره و نذاره جون سالم به در ببرن
    همین سختگیری هاست که باعث پیشرفت میشه
    اینا تو تست ها و خودرو هاشون همیشه سقف ایمنی مد نظرشونه اونوقت ما اومدیم ی واژه مزخرف به نام استاندارد تعیین کردیم که اصلا معلوم نیست ملاک هاش چیه کلی هم افتخار میکنیم که تازه داریم به استاندارد ها نزدیک میشیم
    اگه به استاندارد های ما باشه گازی و درشکه صد تا ستاره میگیرن
    هی ی ی ی ی ی ی …

  10. h112

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    خیلی مدارا کردن باهاشون/….بی ام و i3/ له شده اونوقت خوب بوده؟؟

  11. احمد باقری

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید در زمینه ایمنی، تلاش بیشتری انجام بدن.

  12. rs7

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اینم ماشین الکتریکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا