بی ام وتلویزیون پدال

بازتولید جذاب از نسل اول بی ام و M3 با موتور جدید / دوبله فارسی

شرکت ریداکس در انگلیس، نسل اول بی‌ام‌و M3 کلاسیک را بازتولید (Restomode) کرده است. این محصول، با حفظ ظاهر اصلی خودرو، تجهیزات مدرن و کیفیت رانندگی فراتر از انتظار ارائه می‌کند.

تولیدات سری M بی‌ام‌و با M1 در کلاس سوپراسپرت‌های لوکس آغاز شد؛ اما با عرضه‌ی M3 در اواسط دهه‌ی ۸۰ میلادی به شهرت جهانی و تولید انبوه رسید. در آن زمان، دپارتمان M، مخصوص مسابقات سرعت بود و خودروهای بی‌ام‌و را برای رقابت‌های مختلف، تجهیز می‌کرد. طبق قانون فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) خودروسازان برای حضور در رقابت‌هایی مثل کلاس A، باید محصولی مشابه نمونه‌ی مخصوص مسابقه را با استاندارد جاده و تیراژ بیش از ۵ هزار دستگاه تولید می‌کردند. این شرایط، مهم‌ترین دلیل بی‌ام‌و برای رونمایی از M3 در سال ۱۹۸۶ بود.

بی ام و M3 کلاسیک

پیش از آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی، بی‌ام‌و با استفاده از مدل مسابقه‌ای M3، افتخارات پرشماری در رقابت‌های مختلف کسب کرد. هم‌زمان با این دوران شکوهمند، تقاضا برای خرید مدل جاده‌ای از M3 در بازار اروپا و امریکا نیز به اوج رسید. این محصول، آغازگر فصلی مهم در تاریخ خودروسازی جهان بود؛ چراکه نشان داد یک مدل اسپرت با قیمت نزدیک به دوبرابر نمونه‌ی اصلی، می‌تواند مشتریان پرشمار و سودآوری بالا داشته باشد.

انگلستان، یکی از مهم‌ترین مراکز بازتولید خودروهای کلاسیک در دنیا است. مردم این سرزمین، علاقه‌ای وافر به مدل‌های قدیمی دارند و برای تعمیر یا بهینه‌سازی این نوع خودروها، هزینه‌های سنگین پرداخت می‌کنند. در سمت دیگر ماجرا، شرکت‌های متنوعی در انگلستان وجود دارند که خودروهای کلاسیک را با تجهیزات مدرن و پیشرانه‌های جدید، بازسازی و بازتولید می‌کنند. مثلا شرکت سینگر، متخصص در عرضه‌ی پورشه‌های کلاسیک است و چندین مجموعه‌ی دیگر نیز خودروهای قدیمی ساخت نگلیس را با موتورهای برقی، بازسازی می‌کنند.

بی ام و M3 رستومود نمای پشت

ریداکس،شرکتی تازه‌تاسیس در عرصه‌ی بازتولید خودروهای کلاسیک محسوب می‌شود. این مجموعه با صرف هزینه و زمان قابل توجه، موفق به بازتولید نسل اول از بی‌ام‌و M3 شده است. محصول ریداکس، بدنه‌ی فیبرکربن و کاهش وزن چشم‌گیر برای M3 کلاسیک فراهم می‌کند. همچنین، افزایش قدرت پیشرانه به میزان ۵۰ درصد، تاثیری چشم‌گیر بر توانایی‌های فنی خودرو داشته است.

کارشناسان مجله‌ی تاپ گیر، به‌تازگی سراغ بی‌ام‌و M3 ریداکس رفته‌اند. آن‌ها پس از تست و بررسی خودرو در پیست،نتیجه‌ی کار مهندسان ریداکس را تحسین کرده‌اند. فیلم کوتاه منتشر شده در کانال رسمی تاپ گیر، نگاهی کوتاه بر تاریخچه‌ی بی‌ام‌و M3 و مهم‌ترین ویژگی‌های M3 ریداکس دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    مرسی آقای اشتری
    عالی بود
    یه خودروی کلاسیک همیشه قلب منو تصاحب می‌کنه
    چ ام ۳ خوبی بود
    چ در مسابقات چ این شاهکار ریداکس

    موافقم 11
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2812 ديدگاه)

      سلامت باشید
      امیدوارم در آینده بتونم مطلب ویدئویی برای خوردوهای کلاسیک آماده کنم

      1. امیرحسین

        ۲۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (300 ديدگاه)

        سپاس فراوان بزرگوار
        خیلی خواستنی هستی

  2. M@M@DRZ

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    بسیار ممنون از شما آقای اشتری بابت دوبله عالی این ویدئو .
    از نسل های m3 عاشق E30 و E36 و E46 و E92 هستم .
    مخصوصا E46 Csl .

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2812 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما

  3. عرفان

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    طراحی ماندگارو نگاه کنید!
    بعد این همه سال هنوز جذابه
    بعد الانا خصوصا کره ای ها یه جور ماشین طراحی میکنن بعد چند سال نشه نگاهش کرد (بنظرم عمدا اینکارو میکنن)

  4. یاس ی

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    واااااای که چه عشقی. همیشه دوست داشتم ماشینی داشته باشم با ظاهر کلاسیک و نرمال منتهی با موتور و گیربکس خوف. همون میش در پوستین گرگ. خداییش کیف کردم از این مقاله و کلیپ زیبا و صدای جذاب ام 3 ریداکس. ممنون از جناب اشتری عزیز

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2812 ديدگاه)

      خوشحالم که دوست داشتین
      افکر می کنم برای ماشین کلاسیک تقویت شده، گرگ در پوست میش، درست تر باشه
      البته هرچی شما بگین قبوله :)

  5. بهنام

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (902 ديدگاه)

    یعنی میشه طراحان حال حاضر ب ام و این ماشین ها رو تو عمرشون دیده باشن بعد بیان همچین طرح هایی برای محصولات جدید این خانواده ی دوست داشتنی ارائه بدن ؟

  6. Philipp

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بهترین ب ام و تاریخ با اختلاف

  7. امیر حسین رضوی

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقای اشتری زحمت کشیدین
    عالی

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2812 ديدگاه)

      سلامت باشی برادر

  8. 720s

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی ماشین های قدیمی با طراحی ساده تر نسبت به ماشین های جدید دوستداشتنی تر هستند

  9. کیانوش

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (819 ديدگاه)

    ده هشتاد و نود بنز و بی ام و غوغا کردن با مدل های اسپورتشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا